Život po Depeche Mode (1997)
Po vydaní album "Ultra" sa hudobnému svetu ozval aj Alan Wilder, ktorý sa so svojím projektom Recoil prezentoval novinkou "Unsound Methods".
Orkus: Alan, sú tri hodiny popoludní a v podstate od rána ťaháš bez prestávky. Myslíš, že to s nami ešte zvládneš?
Alan Wilder: Ale áno, som v pohode.Je to posledné interview pred prestávkou, kedy si konečne pôjdem niečo zajesť..
Tak potom v poriadku, prečo sa do toho hneď nepustiť. V podstate sa samotný dátum vydania nového albumu projektu Recoil, zo strany vydavateľstva, ani nespomína. Ty ten dátum vieš?
Áno, bude to 27.október (1997). Singel vyjde 13.októbra.
Máš na mysli "Drifting"?
Presne tak.
Čo môžeme od prvého singla očakávať? Bude obsahovať aj bonusové skladby, prípadne remixy?
V prvom rade bude na ňom albumová verzia a potom trochu dlhý remix - niečo na štýl dark dub mixu, ktorý som robil ja, a takisto tam budú remixy od Barryho Adamsona a Panasonic. Poznáte ich?
No... nie ...
Panasonic je fínska kapela. Dvaja ľudia, venujú sa minimal elektronike...
Aha tak. A prečo si na prvý singel vybral práve skladbu "Drifting"?
Je to skladba, ktorá má najväčšiu šancu objaviť sa aj v rozhlasovom éteri. Žiadna z tých skladieb nie je typickým singlom, ja sa ani nesnažím produkovať hudbu pre rádiá, či hudbu určenú pre singlové vydanie. Ale nakoniec, nejaká skladba musela byť vybratá a "Drifting" má najbližšie k tej definícii, aby mala skladba melódiu a rytmus.
Chystáš vydať z albumu aj ďalšie single?
Myslím, že bude ešte jeden, ale rozhodnutie zatiaľ nepadlo. Ani konkrétna skladba alebo jej max. časovanie. Možno sa objaví v januári.
To asi bude závisieť aj od úspechu prvého singla, nie?
Svojim spôsobom áno, ale ja chcem vydať druhý singel bez ohľadu na to, či sa vôbec ten prvý niekde objaví... single sú dôležité z pohľadu udržania pozornosti na samotný album. Nemyslím si, že tie single budú rotovať v rozhlasovom éteri, keďže samotná hudba na to potenciál nemá, ale chcem, aby si ľudia môj projekt všimli. Aj preto poskytujem toľko rozhovorov.
Vždy si chcel nový materiál vydať pod menom Recoil? Mohol si k tomu použiť tvoje vlastné meno, nie?
Keď som odišiel z Depeche Mode, tak som premýšľal, či nezačať úplne nanovo, lenže neskôr som si uvedomil, že k tomu neexistuje absolútne žiaden dôvod a tak som pokračoval pod menom Recoil. Dobré na tom je, že moje meno zostáva "čisté", Recoil je jednoducho projekt a nie môj sólový album. Je to ako myšlienka, ktorá sa neustále mení. Ľudia prichádzajú a odchádzajú, no nie ako z kapely. Veľmi rád pracujem s ľuďmi, no nie stále s tými istými.
Vieš si predstaviť, že by si sa niekedy opäť vrátil do Depeche Mode?
Absolútne nie. Už dávno to nepovažujem za správnu vec. Nakoniec, veď práve preto som odišiel.
Čiže preto, že nemáš rád kompromisy?
Nie, to rozhodne nebol ten dôvod. Je to skôr... mmm... a možno máte pravdu! Momentálne to s tým súvisí, ale to na druhej strane vyznieva, že som veľmi arogantný a komplikovane sa so mnou spolupracuje, čo rozhodne nie je pravda. Jednoducho som si uvedomil, čo vlastne chcem a už som mal dosť ospravedlňovania sa samému sebe, že chcem to, čo ostatní. Rád robím veci po svojom a vďaka možnostiam môjho vlastného štúdia nie som odkázaný na iných.... ale ako som povedal, rád pozývam k môjmu projektu iných ľudí a využívam ich talent a nadanie. Rozhodne nie som ten, kto vždy každému hovorí, čo má robiť a podobne. Nie som žiaden veľký diktátor.
Ani na to nevyzeráš. Prezraď nám, kedy vlastne projekt Recoil odštartoval, tuším to bolo niekedy v roku 1986, nie?
Prvá nahrávka bola vydaná v roku 1986, no projekt samotný vznikol omnoho skôr. V podstate to celé vzniklo úplnou náhodou. Pohrával som sa so samplami a nahral štyri skladby do demo podoby. Sampling bol vtedy niečim novým a pre mňa bolo vzrušujúce robiť niečo mimo kapely, len tak pre zábavu. Ale prehral som to Danielovi Millerovi z Mute a jemu sa to tak zapáčilo, že to chcel okamžite vydať. Takže, ako som povedal, bola to čistá náhoda, nič plánované.
A ako to pokračovalo?
Myslím, že sa to vyvíjalo postupne samé. Recoil je neustále sa vyvíjajúci projekt a nikdy neviem, ktorým smerom sa vyberie. Pracujem intuitívne, nasledujem vlastné inštinkty a sledujem, kam ma dovedú. Nie je tu žiadne plánovanie, ani tlaky. Nakoniec, Recoil začal ako vedľajší projekt.
Veci sa však odvtedy zmenili ...
No áno, teraz je to môj hlavný projekt, no stále na mňa nie sú vyvíjané žiadne tlaky.
Kedy si začal pracovať na albume "Unsounds Methods"?
V septembri 1996. Celé mi to zabralo asi 9 mesiacov, skončil som v júni.
A ako prebiehal samotný proces?
No, najskôr som začal so samotnou hudbou, snažil som sa nájsť nosnú tému pre jednotlivé skladby. To mi pomohlo posunúť hudbu vpred. V určitom bode som si uvedomil, že skladby budú komplenté iba s vokálmi. Tak som začal pátrať po vhodných ľuďoch, ktorí by sa o vokály postarali. Spojil som sa s nimi, poslal im pásky a návrhy tém, o čom by tie skladby mohli byť. Ponúkol som im dokonca, nech si zvolia témy vlastné, no oni sa rozhodli držať mojich návrhov.
Čiže ty si skomponoval hudbu a melódie, a hosťom si dal voľnú roku, pokial šlo o vokály a texty?
No, určite sa nájdu ľudia, ktorí budú tvrdiť, že o melódii sa v mojich skladbách hovoriť nedá, ale áno, o vokály a texty sa postarali hosťujúci speváci. Ja som sa postaral len o hudbu v pozadí.
Podľa čoho si si vokalistov vyberal a ako si sa vlastne o nich dozvedel?
Keď som mal hudbu takmer skompletizovanú, začal som sa obhliadať po vhodných ľuďoch pre jednotlivé skladby. S Douglasom McCarthym som sa poznal už veľmi dlho, takže som mal veľmi jasnú predstavu, ako by v tej ktorej skladbe mohol vyznieť a hlavne mi v predstavách úplne pasoval do jednej, dvoch piesní, ktoré som pripravoval práve pre neho. Hildiu som zasa poznal z posledného turné Depeche Mode. Aj v súvislosti s ňou som mohol viacmenej odhadnúť, ako budú skladby znieť. Ostatní dvaja vokalisti, to bol skutočný experiment, ktorý, podľa mňa, skvele zafungoval. Chcel som pracovať s novými ľuďmi aj z dôvodu, že by mohli so sebou priniesť niečo zaujímavé a vzrušujúce. Počúval som demo pásky a cez ne som sa dopracoval k Maggie Ester z NY a Siobhan Lynch z UK. Poslal som im moje pásky, neskôr sme sa stretli, prebrali možnosti a vyskúšali nejaké nápady.
Pracovali ste spoločne v štúdiu alebo ste si len vymieňali na páskach nahraté veci?
Po tom, čom som im poslal pásky, tak napísali k hudbe texty. No a následne sme sa stretli v štúdiu a nahrali vokály.
Predpokladám, že si pracoval vo svojom domácom štúdiu.
Áno, prakticky sme tam nahrali úplne všetko, len mixáž prebehla v štúdiu neďaleko toho môjho.
Myslíš, že s tými štyrmi ľuďmi budeš pracovať aj v budúcnosti?
Aby som bol úprimný, tak neviem. Je dosť možné, že jedného, či dvoch, prizvem, no takisto by som do budúcna rád pracoval aj s niekým novým.
Nepremýšľal si o tom, že by si mohol aj sám spievať?
No, ja na tomto albume tiež trochu spievam, no nie hlavné vokály. Nemyslím si, že mám vhodný hlas na spievanie. Môj hlas je príliš plochý a mäkký. Jeho zvuk sa mi príliš nepáči. A na druhej strane, ani texty mi veľmi nejdú. To radšej nechávam na iných.
Myslíš, že by tento album vyšiel aj keď by si zostal v Depeche Mode? A myslíš, že by znel rovnako?
To netuším, ale na druhej strane, ja nikdy nepremýšľam v štýle, čo by bolo keby... V každom prípade, po odchode z Depeche Mode som mal v smerovaní jasno, no bezprostredne som sa do práce nevrhol, pretože som bol mentálne úplne vyhorený. Vo svojom živote som jednoducho potreboval určité, veľmi dôležité, veci zmeniť. Rozviedol som sa, stal som sa otcom, odišiel som z kapely ... odohralo sa množstvo podstatných vecí, a keď som z toho tunela nakoniec vyšiel, bol som šťastnejší, než kedykoľvek predtým. Po ďalšiu kreatívnu prácu to bol dobrý štartovací bod. Znovu sa mi vrátil entuziazmus ...
Asi by sme sa mali vrátiť k hudbe. Podľa mňa sú tvoje nové skladby veľmi emotívne. Nemám na mysli precitlivelé, skôr veľmi temné. Prečo? Považuješ sa za temnú, morbídnu osobnosť?
Každý sa ma na to pýta ... Myslím, že mnohí zostanú rozčarovaní, keď ma stretnú. Nie som taký, aký dojem zo mňa vytvára moja hudba.
Každého osobnosť má viaceré stránky, si myslím.
To možno áno. Hudba mi tie stránky umožňuje rozvíjať, no mne príde ďaleko zaujímavejšie písať o temných stránkach života, než o radostiach z pocitu, že som sa stal otcom, napr. ... Nemyslím si, že je na tom niečo k zamysleniu. Ako som spomenul, pracujem veľmi intuitívne a nasledujem moje inštinkty. Skúšam rôzne veci a keď sa mi podarí dosiahnuť konkrétny pocit, tak mi je jasné, že som na správnej ceste. Nechám sa tým unášať, viac, či menej a nakoniec sledujem, že z toho vzišlo...
A ako by si opísal tento nový album?
Moja hudba má veľmi blízko k soundtrackovej produkcii, mieša v sebe rôzne atmosféry. Je veľmi zložité ju opísať ako celok. Hudba samotná má pre mňa veľmi vizuálny aspekt. Jej štruktúra je podobná filmu, pretože ide o veľmi podobný proces. V podstate o hudbe premýšľam v obrazovej podobe. Čiže, vytvorím určité zvukové obrazy a poviem nimi celý príbeh.. A texty nakoniec takisto rozprávajú nejaký príbeh. Hovorený "soundtrack" je celkom výstižné označenie pre moju hudbu.
Čo sa mne na tvojej hudbe páči, je fakt, že je veľmi rytmická. Rozhodne by som jej však nedával prívlastok tanečná. Tvoj názor?
Dávam si veľký pozor na to, aby rytmicky moja hudba kráčala s dobou. Počúval som predošlý album Recoil-u, ako aj staršie albumy Depeche Mode, a pri tomto konkrétnom som chcel, aby bol viac plynulý a menej programovaný... niečo na štýl Massive Attack alebo Portishead. Recoil ako taký je silne ovplyvnený trip hopom. Všetky tie vplyvy vlastne odrážajú moje hudobné chute.
Takže, nieleneže hudbu produkuješ, ale jej aj veľa počúvaš?
Áno, milujem hudbu a doma počúvam množstvo hudobných záležitostí. V zbierke mám kvantum klasickej hudby, gospelu, soundtrackov, trip hopu a tanečných záležitostí.
Akú nahrávku si si naposledy kúpil?
Myslím, že to bolo niečo od Fiony Apple? Ale až tak veľmi sa mi to nepáčilo. Takisto som si kúpil sountrack k filmu "Lost Highway".
Čo ťa v hudbe zaujíma najviac? Je to experimentovanie so zvukmi a atmosférami alebo skladba ako celom a "duša" hudby?
V podstate všetko, čo ste vymenovali... To, čo pre mňa dôležité nie je, sú texty. Teda, samozrejme, že texty sú dôležité, no nie vždy mám pocit, že dávajú zmysel. Skôr je pre mňa dôležité, ako tie texty znejú melodicky.
A čo samotné melódie?
Tie sú veľmi dôležité. Na trhu je toho k dispozícii veľa, čo využíva rovnaké rytmické prvky ako Recoil, ale len do určitej miery. Ľudia by sa totiž pri svojej hudobnej tvorbe mali v skutočnosti zaoberať viac melódiami a zvukmi, ale nerobia tak. Rytmus samotný mi nestačí, dôležitejšie sú podľa mňa melódie a ešte viac atmosféra skladieb.
Považuješ sa za hudobníka, skladateľa alebo skôr za producenta?
V prvom rade som producent. Byť hudobníkom, to nie je pre mňa najdôležitejšie, ale samozrejme, je veľmi nápomocné, ak má niekto hudobný talent. Ja sa najviac sústredím na štruktúru hudby - rozmiestnenie rôznych partov vo vnútri celku.
Znamená to, že hudba je pre teba viac experiment, než spôsob sebavyjadrenia?
Keď sa spomenie experimentácia, tak to vždy vyznie, akoby šlo o nejakú čudnú hudbu. Ale to tak nie je. Môj prístup k práci je jednoduchý: pokus - omyl. Na vyjadrenie mojich nápadov a myšlienok skúšam rôzne veci. Samozrejme si to vyžaduje veľmi veľa času, pretože pre mňa je dôležitý aj ten najmenší detail. Ale zistil som, že potrebujem prestávky, kedy sa musím venovať niečomu inému, inak riskujem, že stratím perspektívu.
Čiže sa hudbe venuješ z dôvodu určitej potreby?
Myslím, že áno. Je pre mňa spôsobom sebavyjadrovania a byť kreatívnym považujem za potrebné.
A čomu sa venuješ, keď nekomponuješ?
Tak, mám dvojročnú dcéru ...
Ako sa volá?
Paris. Vyžaduje si všetok náš čas, pretože nechceme opatrovateľku. Je našou prácou na plný úväzok. Preto sú moje záujmy aktuálne druhoradé. V kine som už nebol ani nepamätám, hoci kino milujem. Takisto rád zájdem niekam na večeru a na pivko :) Vážne neviem, ono sa zdá, že som neustále niečím zamestnaný, no pritom toho až tak veľa nerobím!
A čo tvoje plány do budúcna? Bude Recoil tvojim jediným projektom?
Možno si ľudia budú žiadať moju prítomnosť v úlohe producenta ich albumov. Takisto by som sa chcel podielať na nejakom serióznom soundtracku, ale to by ma musel o to niekto požiadať. Čo ma rozhodne neláka, sú remixy. Ak už by som sa do nejakého pustil, muselo by to byť niečo výnimočné.
Ako napríklad?
Mmm... neviem. Kraftwerk! Oni sú výnimoční... ale rozhodne nemám záujem vkladať príliš veľa energie do projektov niekoho iného. Radšej sa sústredím na ten môj projekt. Myslím, že ďalší album Recoil sa objaví veľmi skoro. Začnem na ňom pracovať hneď, ako to bude možné.
Kto myslíš, že si kupuje tvoje nahrávky?
Pravdepodobne najviac asi fanúšikovia Depeche Mode.
Prekáža ti to?
Nie, malo by mi?
Ide o to, že mnohí z nich sa riadia iba zberateľským inštinktom a ten je pre nich dôležitejší, než hudba samotná.
Myslím, že teraz ľudí podceňujete ...
Nemyslím to v zlom. Je mi jasné, že mnohí z nich hudbu milujú a kúpili by si tvoje nahrávky aj tak ...
Zasa, automaticky to brať nemôžeme. Ale dobre, u niektorých si viem predstaviť, že by to tak mohlo fungovať, ale rovnako si viem predstaviť, že ľudia, ktorým sa páči temná stránka Depeche Mode, ktorú som do kapely priniesol, ocenia tento nový album Recoil takisto. Nedávno som čítal na internete nejaké komentáre, z ktorých jasne vyplynulo, že ľudia mali úplne jasno v tom, čo kto v kapele robil ... ale samozrejme takisto veľmi dúfam, že aj iní ľudia sa budú o album zaujímať.
Máš v pláne s projektom Recoil aj koncertovať?
Nie, to rozhodne nemám. A myslím, že by som na turné radšej ani nešiel.
Je to preto, že tvoja produkcia sa na pódia nehodí alebo si skôr koncertovaním už presýtený?
Skôr to druhé. Hudba by sa pre živé prevedenie dala adaptovať. Možno by nešlo ani o klasický koncert, ako skôr nejaké predstavenie. Ale momentálne sa mi to toho aj tak nechce.
Dobre. Posledná téma: Depeche Mode. Tvoj názor na album "Ultra"?
Podľa mňa je to neférová otázka.
Ale album si počul, nie?
Áno.
Mnoho ľudí si myslí, že na albume chýbaš, obzvlášť si podľa nich chýbal v momente, keď sa nahrával. Súhlasíš?
Áno.
Predtým si povedal, že mnoho ľudí si kúpi tvoj album kvôli tvojej spojitosti s Depeche Mode. Ako dlho, podľa teba, bude tvoje meno spájané s niekdajším členstvom v kapele?
To mi je vážne jedno. Chcem, aby ľudia boli na projekt Recoil zvedaví a myslím, že to označenie "ex-Depeche Mode" niektorých ľudí k môjmu projektu priláka. Ja chápem, že ľudí môj odchod z Depeche Mode rozčaroval, ale na druhej strane, spájanie môjho mena s Depeche Mode neodmietam. A nerobí mi o tom problém rozprávať.
Je to súčasť tvojej histórie, je tak?
Presne. Depeche Mode tvorili značnú časť môjho života a bez kapely by som nebol tam, kde som dnes. Ale stále dúfam, že raz budú ľudia registrovať projekt Recoil pre úplne iný dôvod.
Oľutoval si za ten čas rozhodnutie odísť z Depeche Mode?
Nie a ako som povedal, dnes som šťastnejší, než kedykoľvek predtým.
Aj si s ostatnými z kapely v kontakte?
Ani nie. Odkedy som kapelu opustil, stretol som sa len s Davidom. Zdal sa mi naozaj v pohode. S Martinom a Fletchom som sa nestretol.
S nimi som sa rozprával vo februári a pochválili sa, že na Vianoce dostali od teba pohľadnicu s pozdravom. Pošleš im niečo podobné aj tento rok?
(smiech) Možno ...
zdroj: Orkus magazín, dmtvarchives.com
Názory Devotees (108)
Logic
1 20. marec 2015 o 14:29
Lepšie, keby ostál v DM, lebo ten Recoil moc nemusím, proste to vôbec nepočúvam. Ale zas Ultra by nebola Ultrou a Delta, Deltou.
radoo
2 20. marec 2015 o 16:05
ta pohladnica fletcha tusim pekne nasrala,zrejme si to vysvetloval inac.
smidak101
3 20. marec 2015 o 21:39
Co by, kdyby?Já jsem spokojenej jak to je.
tommy
4 22. marec 2015 o 19:30
Citát: “...rovnako si viem predstaviť, že ľudia, ktorým sa páči temná stránka Depeche Mode, ktorú som do kapely priniesol, ocenia tento nový album Recoil takisto”
Presne tak! Škoda len, že táto temná stránka sa po Alanovom odchode do DM nikdy nevrátila aspoň v takej kvalite, v akej s Alanom z DM odišla :(. Môžeme si nahovárať čo len chceme, ale tento aspekt (viac-menej) postrádame čoraz viac :(.
bel canto
5 23. marec 2015 o 11:00
Tomy mali pokusy ju tam udrzat, snaha bola, ale logicky ked dva delaj totez, nikdy to neni totez. Mne sa pacila odpoved na toto - Mnoho ľudí si myslí, že na albume chýbaš, obzvlášť si podľa nich chýbal v momente, keď sa nahrával. Súhlasíš?
Áno. (hahaha)
bob3
6 23. marec 2015 o 18:33
Ten rozhovor mi hezky potvrzuje názor na Alana, nebyl to depešák, byl to jen žoldák.
bob3
7 23. marec 2015 o 18:44
Nevím o jaké temnotě tam Alan mluví, tu tam logicky dodával Gore jako autor viz dema. Snad jediná skladba která prošla výraznou změnou po jeho zásahu byla Enjoy The Silence, ta naopak temná není, na rozdíl od původní verze Goreho.
Mám rád jeho dvě skladby ze Some Great Reward.
ico
8 23. marec 2015 o 19:17
6. 23.3.2015 o 18:33
Na rozdiel od Fletch-a, ktorý je depešák telom aj dušou.
bob3
9 23. marec 2015 o 19:30
Bohužel je to tak, trojka Gahan, Gore, Fletcher, jednoduché počty.
ico
10 23. marec 2015 o 20:35
Prečo bohužial?
bob3
11 23. marec 2015 o 20:54
No protože to může být pro někoho zklamání.
Monghi
12 23. marec 2015 o 21:21
ci Alan bol len “zoldier” alebo nie, to su take uvahy… Odo mna len zopar poznamok… Nereagujem na nikoho, len som v poslednej dobe ticho cital diskusie tu, ako aj na dm.cz ...
1. 20 rokov nie je v kapele a ci by sa do nej hypoteticky niekedy vratil je absolutne bezpredmetna diskusia
2. popierat, ze v podstate nikdy nebol “depesak” a ze keby bol nim naozaj, kapelu neopusti, je podla mna scestne! Nemozno popriet, ze na tom, kam sa DM prepracovali za dekadu 1983-1993, ma levi podiel! Definujte mi niekto pojdem “depesak”, nemyslim oznacenie fanusika, ale oznacenie clena kapely, ked uz ste to tu nadhodili… Kazdy dobry tim je zlozeny z roznych ludi… a vzdy je v nom niekto, kto pride s napadmi (Gore), niekto, kto ich zrealizuje a zdokonali (Wilder), dokonale odprezentuje svetu (Gahan) a kto tam mozno cely cas plni ulohu povzbudzovaca (Fletcher). Wilder vydrzal do absolutneho zaveru a uspesneho ukoncenia projektu a odisiel ako slusny clovek, s cistym stitom… Tim DM sa rozhodol pokracovat, akurat ze jednu osobu nahradili osobami viacerymi, ktori sa cas od casu vymenia… prirodzeny proces… so what?
3. Wilder nasiel to, co v zivote hladal… vytvoril niekolko dokonalych albumov, samozrejme, otazka vkusu, nie kazdy ma “dar” pochopit tvorbu projektu Recoil… a ze uz 8 rokov neprisiel s niecim absolutne novym? To nic nedokazuje… v tomto rozhovore je na to v podstate odpoved… ma novu rodinu, malu dceru, dava jej vsetok svoj cas… ci uz s niecim dalsim pride alebo nie, je tiez bezpredmetne… zanechal za sebou nieco, comu sa len maloco vyrovna a na co moze byt on sam pysny…
Odsudzovat, ci kritizovat ho, mi pride od kohokolvek absolutne smiesne… nik z nas ho nepozna a hlavne… celu pravdu sa aj tak nikdy nedozvieme… DM ficia dalej, Alan sa k nim vzdy spraval ako dokonaly gentleman, nikdy nepovedal na nich jedine zle slovo… vzdy sa vyjadroval s uctou a respektom.. a myslim, ze rovnaku uctu a respekt si zasluzi aj on…
bob3
13 23. marec 2015 o 22:04
U mě je Alan nevděčný člověk, to není pomluva, do toho se člověk dostane lehce, jiný výraz mě nenapadá.
Dostal příležitost, vydělal si peníze, postavil si studio, nakonec si ještě přivlastnil kompletně autorství atmosféry a zvuku DM což je absolutní nesmysl. A pak jako gentleman z kapely odešel a začal se věnovat Recoilu, který si souběžně s DM rozjel, všechna čest.
Jeden by si myslel že nikdo jiný s materiálem DM ve studiu snad nikdy nebyl ani nepracoval. Já ho mám rád a má u mě respekt, ale tak přece nebudu bez rozmyslu brát všechno co někde přečtu, nepodléhám nějakým davovým úsudkům a vidím věci jak mi vycházejí.
Mě by třeba zajímalo, jak by zněli starší desky DM bez Alana, Ultra mě přesvědčuje že skvěle.
bob3
14 23. marec 2015 o 22:08
Depešák drží partu a táhne to dál ať se děje co se děje, to je pravý depeš.
grapher
15 23. marec 2015 o 22:31
bobe, prepac, ale na com ficis? odkial beries odvahu definovat co je depesak na urovni kapley? zijes s nimi alebo co?
ak je alan nevdacny clovek, rovnako mozno povedat, ze fletch je pijavica a takto by sme mohli ist dalej. sorry, ale kecas a ani nevies o com.
bob3
16 23. marec 2015 o 22:47
grapher: Promiň, Ty asi neumíš dělat si na věci názory a nerozumíš některým slovům, u mě je Alan nevděčný, to není nadávka, máš to tam popsané. Fletcher je DM, Alan už přes 25 let ne, co s tím chceš dělat.
grapher
17 23. marec 2015 o 23:02
aky vlastny nazor? to akoze ked si nieco vymyslim, tak je to akoze vlastny nazor na nejaku vec? ak to beries tak, tak potom rozumiem tomu co pises.
bob3
18 23. marec 2015 o 23:12
grapher: Ty jednoduše nevíš co je to mít vlastní názor a pohled na věc. Zajímalo by mě co Ti přijde konkrétně vymyšlené na tom co jsem napsal.
grapher
19 23. marec 2015 o 23:36
napr. tvoja definicia depesaka je iba tvoj vymysel. to by si rovnako mohol povedat, ze Andy Taylor nie je duranista a ze iba vyuzil pobyt v kapele na rozbehnutie svojej solovej kariery.
bob3
20 23. marec 2015 o 23:59
Členové DM kteří spolu fungují dodnes, to jsou depešáci, chlapci drží při sobě, co se ti na tom zdá vymyšlené.
Taylora neznám, ani historii Duran Duran, nemůžu k tomu nic napsat, ale přečtu si něco od Tebe rád..
grapher
21 24. marec 2015 o 01:09
no, odomna si nic podobne neprecitas. ja nehodnutim ludi, ktorych osobne nepoznam.
Monghi
22 24. marec 2015 o 05:45
@bob3: ale potom, vezmuc do uvahy tvoje hodnotenie “depesaka”, mozeme o Gahanovi, v rokoch 1994 -1996, takmer s istotou povedat, ze “depesakom” rozhodne nebol ...
minimalne preto, ze “trhal partu”, vsetkych posielal do haja a bolo mu uplne jedno, co s kapelou bude… a to je fakt, ktory v rozhovoroch nepopieral a priznaval sa k nemu ...
bel canto
23 24. marec 2015 o 08:37
Bobe len pozeram co tu tvoris. Alan je plnokrvny clen DM takisto ako Vince Clarke. Bez debaty. A fakt ma uz nebavi citat o tom aka je Ultra fantasticka aj bez Alana. Ked nedokazes vnimat priepastny rozdiel medzi Headstar/Surrender a polotovarmi z Ultry, daj si vycistit usi. Schvalne porovnavam neAlanove veci pre zachovanie aspon kvapky objektivnosti.
ico
24 24. marec 2015 o 08:38
@bob3: Na základe tvojich príspevkov Ťa odhadujem na inteligentného ale pritom veľmi insitného človeka a prekáža mi aj tá tvoja blahosklonnosť. Prepáč je to len môj “vlastní názor a pohled na věc”.
@monghi: To ešte nespíš alebo už nespíš?
Logic
25 24. marec 2015 o 09:26
Bel Canto, zase tie tvoje zvuky, to sú úplne nezmysly, Ultra je skvost a Delta diamant a SOFAD, kde bol Alan je album, kde sú dobré tri pesničky. Ty máš nejaké vzdelanie hudobné, že stále píšeš o tých zvukoch?Keď je Ultra polotovar, tak tvoj SOFAD a Recoil (100-krát vykradnutý SOFAD), dúfam, že to počuješ, keď máš také dobré uši je vifon polievka.
bob3
26 24. marec 2015 o 09:33
Já tady přece nehodnotím osobnost ale činy
, Alan se zhodnotil sám a dneska je z něho v hudebním světě nikdo, navíc všechno to podtrhl tím, když rozprodal sbírku artefaktů DM. Prostě nevděčný člověk.
Je to prostě tak jak jsem to napsal. Nic vymyšlené, naopak to ještě dokončím názorem na společné vystoupení s DM v Londýně, kdy si podle mě Alan myslel že mu tam někdo nabídne spolupráci na nové desce. A když se tak nestalo, rozprodal sbírku.
Vy jste se teď tady někteří taky pěkně zhodnotili
, bel canto ty se ztrapňuješ furt dokola, že Tě to baví, jsi jako ta kapela kterou sis dal do nicku.
Logic
27 24. marec 2015 o 09:57
Súhlas s tebou bob3 a s tou kapelou dávam 100 bodov. Nehovorím, že Alan je zlý, ale podľa mňa veľmi veľké ego a to je zlé. Mohol byť s DM, žať slávu a nemusel by nič predávať a Recoil(tak o tom sa ja nebudem baviť, takých skupín je 1000000, ale aj so spevom, napr. Haujobb-new world march, je stokrát lepší album ako všetky recoily dokopy, nič proti Alanovi). A ten mix In chains, tak to je kopírka SOFAD, dúfam, že to Bel Canto počuješ, lebo ja to počujem a to nie som taký odborník na zvuky, čo ty nato, proste nič nové od neho, taký kolovrátok).
grapher
28 24. marec 2015 o 09:59
prosim ta, ako si dosiel na to, ze Alan cakal na nejaky navrh spoluprace? pokial viem, zbierku rozpredal, lebo nemal prachy, je to celkom bezna vec aj v nasich koncinach. nemas prachy, tak skusis predat co ma nejaku hodnotu, nie?
Logic
29 24. marec 2015 o 10:09
Grapher, súhlas s tebou, keď nemáš prachy, tak sa o ne snažíš. To jeho vystúpenie spoločne s DM, možno čakal na spoluprácu,ale neviem, môžme si to myslieť, ale zas na druhej strane by to bolo logické. Dobre vieš, že keby natočil album s DM, tak je zahojený a málo by to myslím neskutočný úspech. Ty by si nešiel do toho, keby ti niečo ponúkli, ja by som šiel. Ale hovorím, je to len úvaha.
grapher
30 24. marec 2015 o 10:15
Logic, tie otazky patrili bobovi
Na druhej strane, ak by mu spolupracu ponukli a on by ju prijal, tak by bol urcite financne zahojeny, o tom niet pochyb. Ja byt na Alanovom mieste by som do toho tiez siel, ale ani ja ani ty nie sme Alan 
Logic
31 24. marec 2015 o 10:18
Však práve.
bob3
32 24. marec 2015 o 10:22
Graphic: Došel jsem k tomu, protože to je logické a nabízí se to samo, to jsou jednoduché počty, proč se dívat na věci složitě.
Jinak pro všechny, pořád připomínám, že si Alana vážím a mám ho rád i když ho neznám osobně, protože mám rád lidi celkově, ale mě to vychází tak jak píšu, vždyť je to všechno nakonec i v tom rozhovoru, stačí si ho pořádně přečíst, já přece nemůžu za to co Alan dělá, jak řeší situace, copak jsem jeho mozek?
Monghi
33 24. marec 2015 o 12:35
Tak pokial ide o rozpredanu zbierku DM, budte trochu realisti a vratte sa o tie 3 roky dozadu, kedy sa to zrealizovalo, a trochu si tym opat prejdite. Preco k tomu vlastne prislo a hlavne CO sa rozpredalo v aukcii…
Alan sa stahoval a to, co vsetko vlastnil, sa jednoducho nemalo kam uskladnit. Komu to mal dat? Ved to vsetko, co mal, mohli mat kludne aj ostatni… ze bol on taky pedant a kym sa nieco vypustilo do sveta, tak si ziadal prvy vylisok, ktory skontroloval, to bola jeho vec a dokaz, ze mu na znacke DM naozaj zalezalo. Sam sa nemal cas o to doma nalezite starat a jasne uviedol, ze je lepsie, ak to vlastnia skutocni fans a zberatelia, ktori su to schopni ulozit do zlateho a neznicitelneho sejfu, nez by to u neho padalo prachom. Snad si napr. nemyslite, ze Gore doma skladuje tiez vsetko od DM, hlavne tie analogove syntaky z nahravania SOTU ... urcite polovica z nich uz sla inym majitelom a nik o tom ani netusil… a hlavne… jasne prehlasil, ze to uplne najcennejsie zostava u neho doma… A ze predal sample? A kto by ich tak dnes z kapely kedy pouzil??? Ved za stary material sa kapela v podstate “hanbi”, nechcu sa k nemu vracat, co Gore odovodnuje, ze chcu stale drzat trend a mimo novych skladieb valaju posledne tri turne tie iste songy a nemyslim si, ze to bude inak. Komu by chybali bicie z Devotional? Plagaty? Oblecenie? Skuste sa vzit do role kohokolvek z DM a predstavte si, ze mate doma plne police a skrine artiklov… verte mi, prisiel by cas, kedy by Vas napadlo sa casti tych veci zbavit… to sa stava zberatelom bezne…
To, ze mal, pripadne ma Alan financne problemy… jeho osobna vec. A sa ze niekto pri pocuvani jeho tvorby nedostal dalej, nez po experimenty “1+2” a stale tvrdi, ze Recoil je len o zvukoch, to je len na jeho skodu
Tak, ako mi pridu nezmyselne debaty v style, “keby Wilder zostal v DM, tak by to znelo ...” , tak mi rovnako sialene pride hladat v tvorbe Recoil veci typu “tento zvuk je ukradnuty odtial a odtial” ... to by som aj ja mohol tvrdit, ze na konci “Suffer Well” pocujem zvuk “ukradnuty” z jedneho songu Kim Wilde, pripadne ze na Delta Machine som objavil zvuk naramne podobny zvuku z Construction Time Again ... su to absolutne nezmyselne detaily, ktore absolutne nic nedokazuju.. a hlavne, ide vzdy o cisto subjektivy pohlad velmi ovplyvneny EGOM, ktore sa tu nejak zacalo spominat…
A len jedna vec… trochu si uvedomte, ze Alan sa nie vzdy ochotne vyjadruje k DM, to uz musi mat fakt naladu… zvycajne ho k tomu nutia novinari, pripadne fans… a ze bude jeho meno spajane vzdy s DM, to je takisto praca medii, nie jeho… je to to iste, ako Andyho Taylora budu vzdy spajat s Duran Duran, Porla Thompsona a dalsich s The Cure, Vinca Clarkea takisto s DM ... su to len media a fans… samotni hudobnici o to vacsinou vobec nestoja
bob3
34 24. marec 2015 o 13:10
Monghi: To že je Alan spojovaný s DM ho přece pořád ještě částečně živí, proč by si na to stěžoval. Jestli preferuješ život s klapkama na očích a uších, barvit si věci do nereálných barev, já v tom pro sebe žádný smysl nevidím. Člověk přece musí vědět jaká je jeho situace a Alan o ní taky otevřeně hovoří, nepotřebuje aby ho pořád někdo omlouval nebo protěžoval jak se tady o to pořád dokola někteří snaží.
Monghi
35 24. marec 2015 o 13:26
@bob3.. nie, ty si ma nepochopil… ja uz prestavam rozumiet tym debatam “co by kdyby” a hladaniu chyb v jeho rozhodnuti, ktore urobil pred 20 rokmi z pre neho uplne jasnych a logickych dovodov… to je vsetko! Nik z Vas ho nepozna, nik z Vas nevie, ako to v kapele fungovalo naozaj, pretoze tak, ako v kazdej inej dobrej kapele, sa veci von nevynasaju. Vzdy sa povie len to, co nikoho neposkodi a vzdy tak, aby sa v tom nik zbytocne dalej nevrtal. Funguje to tak aj beznom zivote, v kazdej normalnej rodine… Keby sme poznali skutocnu pravdu, mozno by sme vsetci reagovali inak… takto tu mame albumy DM… super, skvele, tesime sa z nich. Mame tu albumy Recoil, takisto parada… ak sa niekomu nepacia, jeho problem, ale hladanie chyb v Alanovej tvorbe, v jeho posobeni v DM, v znevazovani jeho rozhodnuti a tvrdeni o nom, ze len vyuzival kapelu, mi pride ako dokazovanie si nasilu, ze DM je absolutne bezchybna masina, spicka najvacsieho kalibru a vsetko ostatne je odpad…
bob3
36 24. marec 2015 o 13:48
Monghi, tak nepublikuj články u kterých je jasné jak to v diskuzi dopadne
. To je věčné téma nekončící, nebo tu diskuzi zablokuj, nebo to ignoruj, však o nic nejde, stejně tady většina diskutovat ani neumí.
bel canto
37 24. marec 2015 o 14:07
Preco teda nemas nic většina ?
bob3
38 24. marec 2015 o 14:08
Běž do prdele.
Monghi
39 24. marec 2015 o 14:18
@bob3: tento “serial” mapuje historiu kapely, hold, vyhnut sa v nom Wilderovi neda a aktualny clanok je zamerom, aby som ukazal, ze DM sa vydali svojim smerom, Alan svojim… dalsie roky uz budu opat len o DM ... vypnut diskusiu? A preco by som to robil? Web sa ma tesit navstevnosti a k nej patri aj diskusia. Ak niekto nevie diskutovat, to je jeho problem… kazdy napisany nazor ma vypovednu hodnotu o jeho autorovi
Ale to by sme sa tu na “prkotinach” dotahovali… na druhej strane, sam som vyznavacom jemne kritickeho pristupu k tvorbe mojich oblubenych kapiel
nic nie je dokonale, ani DM, ani Recoil, nic… ale ak uz kritizovat, tak vecne, s rukolapnymi dokazmi a hlavne dostojne 
ico
40 24. marec 2015 o 14:35
@bob3: ale predsa túto diskusiu si začal Ty, mierne infantilným tvrdením “... nebyl to depešák, byl to jen žoldák.” A keby aj bol, tak čo to na tom mení. Svoju robotu odviedol viac než na 100%. Dokonca aj žoldák môže život v boji položiť (óóó aký som patetický).
bob3
41 24. marec 2015 o 14:49
ico: Začal jsem diskuzi, proč bych ji nemohl začít nebo nevím co máš na mysli, Alan byl při pohledu zpět více žoldák u DM, možná ho ani neměli brát za člena, po tom co odešel Vince. A proč infantilní tvrzení, víš vůbec co to slovo znamená?
bob3
42 24. marec 2015 o 14:56
Monghi: To je v pořádku že píšeš články o DM, tak a s čím máš vlastně problém nebo co ti vadí na téhle diskuzi
ico
43 24. marec 2015 o 15:07
@bobika:
Ad1. Viem čo znamená infantilný. Napr. “... nebyl to depešák, byl to jen žoldák.” To je infantilný výrok.
Ad2. Asi trpíš amnéziou (špeciálne pre Teba viď http://cs.wikipedia.org/wiki/Amnézie ), ale nebol si to náhodou Ty, ktorý vyzýval k zrušeniu diskusií k článkom o Alanovi?
Ad3. Tvrdíš, že máš vo všeobecnosti rád ľudí. Mne však pripadáš ako mizantrop (neměj péči - viem čo je mizantrop).
grapher
44 24. marec 2015 o 15:19
bobe, najlepsie by bolo, keby slavna trojica pravovernych depesakov odisla na opusteny ostrov a tam pre istotu ukryti od vsetkych potencialnych zoldakov nahravali svoje albumy, vysielali by ich iba do usi tych skutocnych fanusikov a na koncerty by pustali iba ludi, ktori zlozia skusky z depechefanuskovstva. pretoze vsetci ostatni su nevdacni a nezasluzia si byt akymkolvek sposobom spajani s DM.
Pretoze tak je to spravne, tak to ma byt!
bel canto
45 24. marec 2015 o 15:26
V principe Bobe, kludne tu napis ze ho vnimas ako zoldaka. OK tak tomu aj spociatku bolo. Ja si myslim ze sa to zmenilo, Ty mozno nie. Ja Ti Tvoj nazor neberiem a je to. V principe je fajn ze si na tomto vlakne mozem pokecat na temu ktora ma zaujima.
Logic - je rozdiel pekna a prijemna Ultra (co nesporne je) a nieco ine je dobre (ale nie spickovo) produkovana Ultra. Ja to rozlisujem. Ked to nerozlisuje OK, akceptujem to. Je to Tvoje vnimanie veci.
Logic
46 24. marec 2015 o 15:29
Monghi tvoj názor, keď vyšla Delta:
vsetkym vam to poviem takto… Depeche Mode mozu byt stastni, ze od nich Wilder odisiel!! Preco? Pretoze prave jeho odchod ich dokazal restartnut. Ak by to neurobil, kto vie, ci by vobec DM pokracovali a ci by boli dalsie albumy. Takto z toho mali osoh obe strany. Alan nemusi robit viac kompromisy a DM sa tesia zo zdravia a vlastnej hudby. A fans si mozu vybrat… Takze DM mozu dakovat Wilderovi do konca svojej kariery.
Je to dosť odlišný názor na Alana ako si napísal teraz. Ja žijem realitou a počúvam to, čo sa mi páči a nie stále tu spominajú poniektoré individua Alana. Veď mu dajte už pokoj, má svoj život, DM svoj a to je všetko.
bob3
47 24. marec 2015 o 15:42
ico:
Na tom že to zpětně vypadá, že Alan byl spíše žoldák u DM přece není nic infantilního
a žoldák není nadávka
, znamená to, že to spíš bral jako job, než být někde s někým kamarád v kapele.
Dizkuzi já přece nechci rušit, jen si Monghi postěžoval, tak jsem mu navrhnul pár možností, ale jak jsem psal o nic nejde, vždyť jen kecáme, zabíjíme čas, co už..
Ano já mám rád lidi a rád si dělám na věci názory, to je v pořádku, co?
Monghi
48 24. marec 2015 o 17:25
@logic: v com je ten nazor, ktory si uviedol, iny, ako tu prezentujem dnes? Vysvetli prosim… Mas snad pocit, ze by som tu niekde uviedol, ze bez Wildera su DM nikto?? To snad nie ...
@bob3: ja ani nemam problem, mne ide len o to, aby sa tu nehanil niekto, kto nic zle neurobil… Wilder totiz neurobil v suvislosti s DM nic negativne, a ak ano, chcel by som to vediet… aj ked v tejto diskusii dostal nespravodlivo nalepku “žoldnier”, tak svoju pracu od zaciatku do konca odviedol dokonale! nenechal za sebou nic nedokoncene, odisiel po tom, co sa uzavrel SOFAD projekt. Tomu sa hovori absolutne cestne jednanie a zasluzi si za to, a za vsetko, co pre znacku DM kedy urobil, patricnu uctu a respekt ...
A ak niekomu vadi, ze po tom, co odisiel, si dovoli pre svojich fans zahrat na Recoil show aj nieco z tvorby DM (vsak polovica ludi na jeho vystupeniach boli rydzo DM fans) alebo kde tu v Recoil tvorbe mozno najst sample z bicich WIMS, ci zvuk z IYR, no tak to rovno kritizujme Gahana, ze na svojom jedinom turne hral DM skladby, detto Gore… aky je v tom rozdiel? Raz som niecoho autorom alebo spoluautorom, mam to s ostatnymi z kapely vydiskutovane, tak preco nie?
Ale nakoniec, vzdy to kazdy bude vidiet svojou optikou
bob3
49 24. marec 2015 o 17:38
monghi: Nikoho nehaním, píšu svůj názor tak mi ho nech, já to vidím podle sebe, je to tak těžké pochopit..máš svůj pohled na věc, když se ti to tak líbí víc, o nic nejde.
Monghi
50 24. marec 2015 o 17:40
@bob3: zasa to hned neber osobne… nie som konfliktny typ
peace 
bob3
51 24. marec 2015 o 17:54
monghi: Já si to ale neberu osobně
, jak píšu o nic nejde
Logic
52 24. marec 2015 o 18:13
Monghi ja tiež neriešim Alana, alebo na neho nedávam, proste si myslím, že urobil pre DM strašne veľa, ale stále ho tu vyťahovať a rozprávať, že keď už tu nie je tak albumy DM sú slabé, tak toto sa mi hlavne nepáči. Ultra a Delta je dôkaz, že to ide aj bez neho, vo všetkej úcte k nemu. Monghi, mier.
ico
53 24. marec 2015 o 19:28
@bobika:
Ešte raz a pomaly.
- IRÓNIA pre tých menej chápavých
... nebyl to “depešák”, byl to jen žoldák. - IRÓNIA
... nebyl to “depešák”, byl to jen žoldák.
... nebyl to regulárny člen DM, byl to jen žoldák. - SARKAZMUS
... nebyl to depešák, byl to jen žoldák. - pokus o SARKAZMUS, je to skôr INFANTILNÉ.
ico
54 24. marec 2015 o 19:28
@bobika:
Ešte raz a pomaly.
- IRÓNIA pre tých menej chápavých
... nebyl to “depešák”, byl to jen žoldák. - IRÓNIA
... nebyl to “depešák”, byl to jen žoldák.
... nebyl to regulárny člen DM, byl to jen žoldák. - SARKAZMUS
... nebyl to depešák, byl to jen žoldák. - pokus o SARKAZMUS, je to skôr INFANTILNÉ.
suspy
55 24. marec 2015 o 19:30
Logic: SGR,BC,MFTM,Violator,SOFAD vsetko s Charlesom za 9 rokov - velmi kvalitny vykon. Ultra,Delta s Andym za 16 rokov….....tiez nie zle!!!
smidak101
56 24. marec 2015 o 19:50
Na druhou stranu taky pravda suspy.
bob3
57 24. marec 2015 o 20:03
ico: jseš blázen
ico
58 24. marec 2015 o 20:23
@bobika.
Citujem Ťa “Depešák drží partu a táhne to dál ať se děje co se děje, to je pravý depeš”.
A ja že som blázon.
tommy
59 24. marec 2015 o 20:36
Ach niekto tu vytlačil toľko kozích bobkov, že je to škoda aj komentovať... Hudba má byť o kráse, emóciach a vyjadrovaní niečoho, čo človek nevie slovami opísať... Namiesto toho tu niekto z toho robí posadnutosť, priam nutkavú potrebu nekriticky znevažovať prínosť právoplatného člena, ktorý si svojou precíznosťou a pracnosťou zaslúžene vybudoval renomé, na ktoré môže byť hrdý... Mnohé celebrity ťažili len z mena svojich blízkych, mnohí prerazili vďaka dobrému sobášu apod. a tu sa niekto priam pohoršuje nad projektom Recoil a nad tým, že Alan Wilder užíva plody svojej práce… Paul McCartney si tiež vybudoval renomé na základe toho, že bol v The Beatles a kam to až dosiahol… A kto ho dnes spochybňuje?
.
Proste si treba vychutnať skutočnosť, že v r. 1997 vyšla ULTRA, Unsound Methods,OK COMPUTER, Portishead, U2 a ich Pop, ale aj takí IMT SMILE bol na turné s ich debutom Klik-Klak, ktorý vyšiel v r. 1996. Pre mňa osobne to bol emocionálny hudobný reštart
bob3
60 24. marec 2015 o 20:36
ico: dej si pauzu depešáku
bob3
61 24. marec 2015 o 20:43
Alan nic moc nezklízí, ani ho nikdo nezná kromě DM fans, na rozdíl od Paula, to nejde porovnat, ten jede fuurt naplno, a bude ještě i po smrti vydělávat miliony
Hele tomy zas nepřeháněj, nic tak strašného tady nepadlo, navíc o nic nejde, debatujem tu jak babky na trhu o nesmyslech.
Logic
62 24. marec 2015 o 20:49
Suspy máš pravdu, za Alana aspoň pre mňa až na album SOFAD, tak ako hovoríš veľmi kvalitný výkon a za 16 rokov bez Alana dá sa povedať, že dobré albumy, ale Ultra a Delta, taktiež veľmi kvalitný výkon. Tomy súhlas s tebou, hudba je o kráse, o emóciach, proste o tom, že pri počúvaní sa citím dobre, že sa stále teším na ten album, ktorý mám obľúbený a nie či tam je taký a taký zvuk. Čo mi je zo zvukov, keď to vo mne nič nevyvoláva, automaticky to už nikdy nebudem počúvať.
ico
63 24. marec 2015 o 20:50
@bob3: dať si pauzu. po západe slnka. to je predsa môj čas. čas pre pravého depešáka:)
bob3
64 24. marec 2015 o 20:59
ico: no to nechám na tobě jestli jsi depešák, co třeba pauzovat u poslechu Exciter..
ico
65 24. marec 2015 o 21:09
Ak dovolíš dám si radšej “Unsound Methods” alebo “Liquid”. Alebo obe naraz. Som depešák. To zvládam.
bob3
66 24. marec 2015 o 21:13
ico: No, nevím ti, to nevypadá že bys byl.
ico
67 24. marec 2015 o 21:17
@bobika: zigmunde, odhalil jste mně.
bob3
68 24. marec 2015 o 21:29
ico: ještě že si to umíš takhle přiznat
suspy
69 24. marec 2015 o 22:01
Logic1: ešte raz: 9 rokov = 5 skvelých albumov. 16 rokov = 2 dobre albumy. V tomto bolo trochu irónie:-))))
Tvoj citát: “čo mi je zo zvukov,keď to vo mne nič nevyvoláva”
Určite nehovorím len za seba, že ma k DM pritiahla hlavne ich hudba a zvuky a kedže nespievali ani po rusky a a ani po nemecky tak som ich textom nerozumel ale aj napriek tomu boli pre mna ako blesk z čistého neba v tej dobe co sa tykalo pop music. Nikto ma k tomu nenutil ako v klube depesakov.
Pre mna zvuk a image…...A emócie?!! Pre teenegera: baby, kvalitne basy z kazetaku a prvé pivo:-))))))
Logic
70 25. marec 2015 o 07:15
Suspy nepochopil si ma, zvuky sú dôležité, ale proste sa mi ta hudba musí páčiť so všetkým všude, rozumieš. Recoil je kopec zvukov, ale pre mňa bohužiaľ len kopec zvukov, viac nič. Raz som to počul, keď vyšli tie albumy, ale odvtedy ani raz, proste mne ten Recoil nič nehovorí. Delta a Ultra nie sú dobré albumy, ale SKVELÉ.
bel canto
71 25. marec 2015 o 08:14
Logic prisilne slova, ze Alanov odchod ich dokazal restartovat, netusim odkial to mas. A mas pravdu ide to aj bez neho, aj Queen koncertuje bez Mercuryho, vsetko sa da, ked sa chce samozrejme. Otazka znie, ako. Mas dojem ze set listy na koncertoch su zaujimave, s piesnami sa hraju, menia aranzmany ? Vidim tam len 2 vyrazne zmeny - Home a Hallo. V oboch pripadoch natvrdo prebrate remixy cudzich kapiel. Tak díííík.
Logic
72 25. marec 2015 o 11:03
Bel Canto, to boli Monghiho slová, keď vyšla Delta a nie moje. Na druhej strane tomu verím. In chains-remix Alan, není to SOFAD kopírka,to mi zas ty nevyhovoríš.
Tomasito
73 25. marec 2015 o 15:03
@Logic - tvoj postoj k albumom Delta Machina a Ultra hranici az z neuprimnostou. Nechcel som to tu vypisovat, ale tak casto to spominas ako so su skvele, az som to musel spomenut.
Ale nie to som chcel. Ohladom post Wilderovskej doby.
Zoberme si ako prikald album Delta machine - je to celkom dobry album. Moja najoblubenejsia skladba z tohoto albumu je Alone. Velmi sa mi paci az sa vyzivam v strofach(hutny zvuk, atmosfera, gradacia, slova (pacila by sa mi aj keby som tomu nerozumel), ale akonahle pride refren - tak musim uprimne priznat, ze je odflaknuty a degraduje celu skladbu.
Strasne mi je luto, ze tato skladba ale aj cely album ma velky potencial - ktory nebol vyuzity a dotiahnuty do formy a tvaru ako stare albumy. Presne taketo malickosti ma utvrdzuju v tom, ze panom sa uz nad tym nechce tolko vysedavat v studiu a hrat sa.
Ak by sa nasiel niekto, kto by to dokazal (ci uz z kapeli alebo mimo) tak by tu nebola taka dlha a rozsiahla debata prinosu Alana na DM - bohuzial zatial takeho cloveka nenasli.
Nevyuzity potecial skladieb - to je to co ma mrzi najviac na post Wilderovskej DM tvorbe.
bob3
74 25. marec 2015 o 15:47
Možná by bylo načase přestat pořád řešit něco co nemá řešení. Alan nebyl z té kapely vyhozen, kdyby tomu tak bylo, tak bych rozuměl některým těm steskům, a DM nejsou tři ubrečenci kterým se stýská po zvuku desek které točili v 80tých letech.
Já musím narovinu napsat že se bohužel vyprofilovala mezi DM fans skupina omezených, kteří se zasekli v nějaké časové buňce a nejsou schopni žádného posunu, takovému zamrznutí nerozumím. Já jsem se dostal k DM přes desku MFTM, ta mi celkově nastavila level kvality hudby ale nikdy by mě nenapadlo takhle hloupě zakrnět, úplně odignorovat veškeré okolnosti a vývoje, potřeby, názory členů, někdy mi je až hanba za to že poslouchám stejnou hudbu s některýma místníma..
grapher
75 25. marec 2015 o 18:32
Tomasito to vystihol uplne presne. Ide o rozne detaily, vyhrajkanie sa so zvukmi a nenechat prazdne miesta. To je to, cim trpia posledne albumy. Bobe, ver mi, ze sa velmi snazim aby sa mi tie albumy pacili a mal k nim vztah ako k starsim, ale nejde to, kvalitativne su pre mna slabsie. A uz vobec nejde o Alana, Delta je toho dokazom. Keby na tom este trosku popracovali, tak tu nikto nebude nariekat nad Alanom a jeho odchodom. Pre mna boli DM vzdy symbolom dokonalosti, hlavne po zvukovej stranke, a preto som ich zacal pocuvat a stal sa ich fanusikom. Pocuvam ich od roku 1982 a stacilo, aby zahrali v radiu par sekund z nejakej novej skladby a hned sa dalo povedat - Ano, toto je Depeche Mode! Bol to taky charakteristicky a prepacovany zvuk, ze sa to nedalo s nicim zamenit. A to dnes hudba DM pre mna postrada. Ked si pustim na sluchatka povedzme Pipeline, Blasphemous R., Strangelove atd. a potom uz spominanu Alone, tak ja ten rozdiel proste pocujem. Alone je fantasticka skladba, ale bohuzial, nieco jej chyba, tak to proste citim.
bob3
76 25. marec 2015 o 19:00
No, kdysi byla jiná situace, abych to správně vystihl, bylo kam se vyvíjet, zvukově, technicky bylo více prostoru někam zvuk směrovat a šperkovat, byla možnost udělat si určitý náskok před ostatními, a to tě taky motivovalo, nedovedu si představit, když si někdo v roce 1984 přinesl domů vinyl a pustil si ve stereu na kvalitním aparátu Some Great Reward, to tě muselo posadit na zadek.
Dneska je to všechno srovnané, nebudu přehánět když napíšu že kvalitní zvuk, neříkám špičkový, ale kvalitní pokud máš praxi se dá docílit v domácím prostředí.
Není kam se kvalitou zvuku posouvat, možná se dá ještě kouzlit přes přes mix do různých formátů, v tom se nevyznám.
grapher
77 25. marec 2015 o 19:20
Bobe, to co mi chyba nachadzam v albumoch Recoilu vydanych po roku 1997. Ak to dokaze jeden clovek, tak urcite aj niekto iny. Nemusi to byt vobec v Alanovom style, ale proste nech je to plne zvukov a prepracovane. Mna takto napr. fascinuju albumy Talk Talk, hlavne posledne dva. Pre mna je to dokaz, ze ked sa chce, tak sa to da a takych kapiel bude urcite viac.
bob3
78 25. marec 2015 o 19:52
Rozumím, ale brát to tak, že když někdo nedělá věci tak jak chceš ty, že je to špatně nebo horší než to mohlo nebo mělo být, pokud jsi posluchač tak bud to vezmeš, nebo ne.
Prostě je potřeba pochopit o co té kapele jde, DM už několik desek zas až tak o zvuk nejde, ale o obsah, možná se dnes vidí jako umělci víc než kdy jindy, pokud ale někdo neví co je pointa umění, co to vlastně znamená, tak si se současným DM holt neporozumí.
bel canto
79 25. marec 2015 o 21:35
Bobe nakoniec zistime ze to vidime takisto. Dnesnym DM az tolko o zvuk nejde. A nebudem pisat ze bez Alana nevedia - toto su skladby, ktore podla mna napeckovali aj bez neho a som s nimi vysostne spokojny : Headstar, Painkiller, Slowblow, Surrender.
Tomasito
80 25. marec 2015 o 21:52
@Bob3 - nemozem s tebou suhlasit, ze DM ide teraz skor o obsah ako hudbu / melodiu. V poslednych albumoch je ovela viac “vaty” ako v ich starsich albumoch.
Nakoniec to je jedno - kazdy si najde to svoje.
A este jedno - ak sa zvuk vyrovnava medzi kapelami, a hocikto ma moznost urobit kvalitny zvuk doma v kuchyni - tak to neznamena, ze sa na to kapela co robila dobry zvuk vykaslem a nebude ich to uz zaujimat - to j somarina.
Ja som si v kazdom albume DM nasiel nieco pekne a zaujimave, ale take ake to bolo napriklad na Black celebration - kde je to jednoliaty celok, este aj prepojenia medzi skladbami su vysperkovane - tak toto je pre mna DM. To som uz na novsich albumoch nenasiel.
Ty zase vidis DM v Delte a tych novsich albumoch - a to ti vobec neberiem. Prosim, neber mi to moje vnimanie DM.
Zelam pekne den
bob3
81 25. marec 2015 o 22:28
Neřekl jsem že se vykašlali na zvuk, ale nemůžeme si ani myslet že všichni do jednoho v čele s Millerem ztratili smysl pro detail a že ohluchli. Kdysi se točili opusy, dneska se to už nedělá, asi je to tím že se muzika prodává po jednotlivých písničkách.
Poslouchám všechny desky DM, k tomu i jinou muziku, já ti nechci nic brát
Monghi
82 26. marec 2015 o 07:22
DM vlastne zapasia, a zrejme prisli na kompromis, s tym, co Wilder… a nielen on, ale svojho casu Corgan, zda sa aj Smith… proste asi nedokazal prekusnut. A je to presne to, co tu pomenoval Bob3. Proste hudobny svet uz albumy, myslim tie skutocne koncepcne, nie tie srajdy, ktore sa zacali produkovat zaciatkom 1990tych rokov (kedy kazda “tanecna jednorazovka” pripravila album v style 5 skladieb + 5 remixov a hura, mame debut), prestal prijimat, a hlavne ziadat. Internet a hlavne predaj online hudby, vo forme 50centov za skladbu, to cele pochoval. A co je najhorsie, nova generacia hudobnych posluchacov vdaka tomu totalne zdegenerovala. Aj tato skutocnost mala vplyv na to, ze projekt Recoil mal zo strany Mute minimalny, az nulovy support (co mi prislo minimalne zo strany Millera cudne), aj preto to povodny Smashing Pumpkins zabalili a Corgan si dodnes nie je uz nicim vobec isty a takmer v kazdom interview to da nejakym sposobom najavo, aj preto do toho Smith z The Cure zda sa prastil, pretoze posledny album Cure z roku 2008 nevysiel tak, ako sa dozadoval, cize v podobe koncepcneho dvojalbumu… Stara garda to ma proste tazke… tym, ze sa Gore velmi rychle stihol este viac preorientovat na sucasnu elektronicku scenu, kde album nema ziaden vyznam a vsetko je stavane len na “track-u”, tak tym vlastne DM ziskali… zacali produkovat albumy, kde koncepcia isla do uzadia a v podstate su postavene na trackoch. Nove albumy od roku 2001 je mozete vyskladat podla vlastnej chuti a vzdy to budu tie “albumy”, kdezto tie pecky z 1980-tych rokov by pri prehadzani skladieb stratili uplne vsetko a nedavali by ziaden zmysel… proste DM sa prisposobili dobe a prezili… ostatni to bud vzdali alebo stavaju na svojich fanusikoch, ktori su ochotni sa kvalitu zaplatit aj vacsie peniaze. Tym ale kapely dobrovolne prijimaju status legendy, na ktore sa coraz rychlejsie zabuda. Na druhej strane… aky je rozdiel v tom, ked dnes, pokial nemas na trhu 2 tyzdne nejaky hit alebo nie si na turne a stale sa o tebe pise, po tebe nestekne pes takisto
DM proste kracaju s dobou, co si ale vyziadalo svoju dan, o ktorej sa v tejto diskusii vedie polemika 
Logic
83 26. marec 2015 o 09:39
Tomašito, ale to je môj názor, to nie je moja neúprimnosť, ale radosť z perfektných albumov, ktoré počúvam veľmi veľmi často. Ty niečo nachádzaš u Recoil, ja som to raz počul a mal som dosť. Spýtam sa ťa, ako zistiš, či je album dobrý? Ja to zistím tak, že ho často počúvam, že sa na neho teším. Recoil je hromada zvukov, ale teraz mám povedať, že je sú dobré albumy, lebo sú tam zvuky a počul som to raz. Je logické a myslím, že to každý pochopí. Vysvetlím ty to tak. Jedlo, ktoré mi naviac chutí, tak jem veľmi často a nepozerám na chuť, alebo z čoho sa skladá. Predsa nebudem niečo jesť čo mi nechutí, len preto, že obsahuje ja neviem čo. Tak to je s albumami. Vy tu vychváľujete SOFAD, ja ho menej počúvam ako Exciter, lebo aj ten exciter má viac zaujal ako SOFAD. A teraz nepoviem, že to je lepší album len preto (že na albume bol Alan, so všetkou úctou), lebo nejaký odborník povedal, vau aké sú tam zvuky, chápeš ,a ja ho počujem dvakrát do roka aj to každú druhú pesničku preskočím. Poviem ti príklad, neviem či počúvaš Camouflage, pre mňa sú suproví, lebo majú starý klasický synthpop zvuk a dokázali to aj tým novým albumom. Pre mňa je ich nový album o level lepší ako SOFAD, to je môj názor. Ty tiež povieš, že je to super album, ale aj keď to nepočúvaš, pochybujem.
Logic
84 26. marec 2015 o 09:48
Bel Canto pamätáš?
Dangerous a Ringo : toto je moj odkaz specialne pre Vas.
Nedufal som ze DM urobia este tvrdy a vypeckovany album, v principe mi to uz bolo jedno. Ked som pocul Heaven povedal som si, OK, bicie opat makke, produkcia nulova. Nevadi, ideme dalej.
Stale este nemam Deltu vstrebanu do krvi ale mozem zodpovedne prehlasit, je to fantasticky, skvely a vyborny album.
bel canto
85 26. marec 2015 o 12:10
Logic - uz ju mam vstrebanu a hlavne mam vytvoreny casovy odstup. Je to rychly album. Nie je zly, da sa pocuvat ale nie je perfekcionaliticky. Je priamociary, niekto povie moderny atd… Urcite vo mne nezanechal to co EP co vyslo po Ultre.
Monghi - klobuk dole- napisal si fundovany nazor na vec.
tommy
86 26. marec 2015 o 13:00
Hmm monghi píšeš rozumne, ale ja si myslím, že vo veciach duchovných a v umení by človek - umelec nemal robiť žiadne kompromisy, t.j. nevydávať albumy v duchu dvoch, troch kvalitných piesní a ostatné je vata… Tak ako si to spomenul pri kapele The Cure, resp. The Smashing Pumpkins. Hlavne pri tých lepšie situovaných kapelách ako DM by nemal byť kompromis na dennom poriadku. Keď to vidia (moderní) umelci takto, tak nech vydajú e.p. so 6,7 piesňami a bola by zachovaná aj kvalita, aj koncepcia, aj spokojnosť... Po vydaní dvoch, troch “épečiek” nech idú na turné a majú to v kapse… Minule som pozeral dokument o kapele Deep Purple, kde to jeden člen krásne povedal, keď spomínal na nahrávanie Machine Head: nemuseli sme robiť pri nahrávaní žiadne kompromisy, pretože sme nemuseli byť na žiadnom turné, aby sme zarobili na nahrávanie albumu apod.. Tým povedal všetko. Nechápem, fakt majú DM málo peňazí, aby museli stále robiť ústupky? Ja si myslím, že nie! Veď Martin a aj David majú doma super kvalitné štúdiá, kde nikomu nemusia platiť ani cent za prenájom, takže sa doslova môžu celé hodiny, dni, mesiace venovať čisto len hudbe a producenta by mali osloviť len vtedy, keby by sa nevedeli posunúť ďalej… A ani toho producenta nepotrebujú. Byť v ich postavení, tak si album produkujem sám a aj si ho sám vydám. Potom uvidím či som trafil do čierneho alebo nie…Dnes úspešná kapela ako DM nepotrebuje okolo seba žiadnych darmožráčov, žiadne zmluvy s vydavateľstvami apod. Mám ich rád, ale niekedy sa správajú k fans ako nejaká banka, ktorá chce ryžovať na jednom dobrom produkte donekonečna.
Monghi
87 26. marec 2015 o 13:34
tomy: nevidime ale za oponu, netusime, ako je to naozaj, komu je kto ako zaviazany a za co, komu, co dlzny… aj ten najzarytejsi zastanca praveho umenia musi z niecoho zit, pripadne platit za plody kedysi “bohemskeho” zivota… a ako som napisal, dnes je to uz vsetko len o peniazoch! O skutocnom umeni mozeme dnes hovorit iba do chvile, kedy sa umelca neujme MANAZER ... v tom momente umenie konci a na rad prichadzaju nechcene kompromisy… Takto su DM pod vplyvom Kesslera, Robo Smith radsej uz nic nevyda, nez by zasa musel zvadzat boj s veternymi mlynmi, Wilder zostal verny svojmu presvedceniu a doslova povedal, ze to vzdal kvoli financiam, ktore nemal, Corgan vcera opat vyhlasil, ze buducnost SP je nejasna, Led Zeppelin sa nedaju uz nikdy dokopy aj preto, aby Plan nezradil sam seba, U2, aj ked su uzasni, ako vsetci vyssie spomenuti, sa musia na vsetko pozerat len cez peniaze… priatelu, to skutocne umenie sa dnes vratilo tam, kde bolo do 19.storocia… najdes ho v chudobe, skromnosti a debutovych dielach ... vsetko po tom je len o hladani kompromisu medzi tym, co chce autor a tym, coho sa dozaduje vydavatel, ci mecenas ... A ked aj niekto odstartuje vlastne vydavatelstvo a povie si, ze bude absolutne nezavisly, velmi rychle sa dostane do bodu, kedy zacne hladiet na financnu stranku celej zalezitosti, pretoze aj ten podporny tim to nebude robit iba z cistej lasky k umeniu…
bel canto
88 26. marec 2015 o 13:38
Tomy ale ved to presne robia. Martin vydal s Vincom album, teraz cakame na dalsi Goreho album. On stale robi a myslim si ze Gahan so Soulsaver takisto. Tomy, to so pisal Monghi ma nieco do seba (86) a zastavam aj Tvoj nazor s par skladbami. Violator ich ma 11 (to co je pred Clean a Policy povazujem za samostatne skladby) a staci to. Dnes je moda nasupat tam 15 veci. A keby mal SOTU napr.10 piesni, co by sa stalo ? Mercury raz povedal, ze albumy Queen su spotrebny tovar ako chleba. Proste po roku pride dalsi a hotovo, na ten predtym sa zabudne. Tak je to.
Tomasito
89 26. marec 2015 o 14:21
Monghi - suhlasim s tebou - tak ja by som bol potom radsej, aby to DM tiez uz zabalili..
Logic - najdi kde som niekedy obhajoval Recoil - to mas asi od niekoho ineho. Monghi to vystihol celkom a uplne presne - vadia mi kompromisy, ktore kapela robi a asi aj musi robit pri ich novsich skladbach - a tie kompromisy su velmi citelne.
PS: zelam si, nech urobia jeden (posledny) album bez kompromisov a presne ako iba oni chcu a nech odidu do zasluzeneho dochodku.
bob3
90 26. marec 2015 o 14:29
Tomy: Podle mě bez kompromisu by to nešlo, asi je potřeba je dělat, hlavně v případě kdy ega jsou vysoká
Produkovat sám sebe..to je dost nuda, a hlavně ti méně rozhodní, nebo leniví bez dohledu ani nic nedokončí, to už je ale zase o přístupu.
Jinak jak píšeš o té bance
, DM od začátku vydávají 12” palcové singly s remixy a live záznamy, záměr byl jasný, více vydělávat.
Logic
91 26. marec 2015 o 17:10
Nechápem, prečo by mali to zabaliť, veď radujme sa z každého albumu, ktorý vydajú. Ich albumy sú stokrát lepšie ako nejakých 20-ročných hudobníkov. Pre mňa osobne je Delta album roka 2014 a hovorte si čo chcete. Radšej to vy zabaľte, lebo také názory sú o ničom. Takže, keď vydajú ďalší album, tak by ste ho ani nemali počúvať, lebo by to mali zabaliť. Zapamätaj si, stále ide o prachy.
bel canto
92 26. marec 2015 o 18:29
Ejha silne slova. Poznam kopec 20-30 rocnych hudobnikov, ktori dnes robia minimalne tak dobre ak nie lepsie muziku ako DM. Napr.Royksopp.
ico
93 26. marec 2015 o 18:55
@bel canto: tesne vedla. Royksopp: 39 a 40 rokov.
Logic
94 26. marec 2015 o 19:11
Ako nič v zlom, ale to je tvoj názor. Keby si povedal Camouflage, alebo De/vision. Toto sa mi nikdy nepáčilo a ani nebude. DM je len jeden.
bel canto
95 27. marec 2015 o 08:17
Ono vybrat si “nejakych! 20-ročných hudobníkov ktori hraju mizerne a porovnat ich z DM - to je prilis jednoduche nie ? Zober si celu chill-out elektronicku scenu, miestami sa tam najdu skvostne veci (Jose Padilla), deep house, cele moria elektronickych veci (vacsina z nich priemer, ale su tam supy). Dnes vie kopec ludi robit kvalitne elektronicke veci, jednoducho DM, PSB, J.M.Jarre definovali svetovy elektronicky strop a tito ludia to vedia supat na vysokej urovni. DeVision, to je C.kategoria, to ani nespominam.
Logic
96 27. marec 2015 o 10:17
Lenže pre mňa je devision a kategória, takisto camouflage. u mňa je a kategória, to čo počúvam a nie to, čo niekto povie, že je a kategória.
bob3
97 27. marec 2015 o 11:42
Prosím vás dobrou kapelu přece netvoří pár tracků někde na netu
, porovnat DM s někým kdo začíná je hodně přes čáru. Ale rozumím tomu že někomu stačí proklikávat youtube a bez omezení konzumovat co hrdlo ráčí.
Protože padl hlavní filtr kvality který nastavovala vydavatelství tak si může úroveň nastavit každý sám. Mě zajímají i ti lidi co hudbu tvoří a celkově potřebuji level na který jsem zvyklý, texty, image, názory, potřebuji osobnosti, respekt, tak by to mělo podle mě být.
bob3
98 27. marec 2015 o 14:34
Depeche Mode - Singles Tour 1998 - Cologne
https://www.youtube.com/watch?v=QIaPiYXqOrw
bel canto
99 27. marec 2015 o 18:50
Presne tak bobe, mozes si vyberat kolko len chces. A velka moznost vyberu moze znamenat, ze vo finale pocuvas vela dobrych veci. Co je na tom zle ze niekomu (mne tiez) toto staci. Mna od zaciatku nezaujimali klipy (bol som pri nastupe MTV), image, nazory, to vsetko mi bolo a je ukradnute. Prvorada je pre mna zabava a radost z toho, co pocujem.
bob3
100 27. marec 2015 o 19:08
Bel canto jsi nenáročný a to je výhoda, ještě bych dodal v jednoduchositi je síla.
bel canto
101 28. marec 2015 o 14:37
Prave naopak, som velmi narocny. Musim si vybrat z obrovskeho mnozstva hudby a cez sito toho prejde malo. Ale to co tam zostane, to stoji za to, mozem Ta ubezpecit
Napr.Dezo Ursiny - Modry vrch. Poznas tu pecku ?
ico
102 28. marec 2015 o 16:04
@bel canto: dosť si ma šokoval. pochvaľa za “vytriebený” vkus. dežo je moja srdcovka. ja mam najradsej to dvojcedecko “Ten isty tanec”.
bel canto
103 28. marec 2015 o 18:22
Ale pozrimeze znalec, u mna je No.1 Príbeh. Dezo dokazal vytvorit originalnu atmosferu, neviem to sam popisat preco je to tak magicke. Alan to dokazal tiez, samozrejme svojim spôsobom.
bob3
104 28. marec 2015 o 18:24
No, já na to hledání nemám čas, spíš na doporučení, nebo náhodně, například:
Trent Reznor a spol..- Warm Leatherette
https://www.youtube.com/watch?v=zo7ONZlN5Zg
Znalcí se vyznají, je to song od Daniela Millera, kterým se snažil svého času zabodovat, to snad bylo ještě před začátkem spolupráce s DM.
Jinak Dežo Ursiny, potěšili jste mě chlapci, takové flashbacky do minulosti mám rád.
ico
105 28. marec 2015 o 20:10
dežo ursiny bol original. s nikym porovnatelny - dokonca ani vo svetovom meradle.
urcitu dobu som casto chodil do Slonika (dezova oblubena krcma v BA-Dubravke) - len tak, na 1 pivko, na pocest. dnes je tam nejaky dubravky pivovar (paradoxne tam capuju Krusovice).
bel canto: Príbeh je mysteriozna vec.
“Len chodím a pomaly zbieram do prázdnej misky všetky tie rozlíčné zdesené tváre, čo sa na okamih naklonia nad jej tepelným okrajom.”
ico
106 28. marec 2015 o 20:10
dežo ursiny bol original. s nikym porovnatelny - dokonca ani vo svetovom meradle.
urcitu dobu som casto chodil do Slonika (dezova oblubena krcma v BA-Dubravke) - len tak, na 1 pivko, na pocest. dnes je tam nejaky dubravky pivovar (paradoxne tam capuju Krusovice).
bel canto: Príbeh je mysteriozna vec.
“Len chodím a pomaly zbieram do prázdnej misky všetky tie rozlíčné zdesené tváre, čo sa na okamih naklonia nad jej tepelným okrajom.”
bel canto
107 28. marec 2015 o 20:15
Tak to je ina skladba kamo.
Absolutna supa.
ico
108 28. marec 2015 o 20:43
Nikdy by ma nenapadlo, ze sa tomto fore bude preberat dezo. to len svedci o tom, ze HUDBA JE MAGICKA VEC.
moje TOP: https://www.youtube.com/watch?v=S5FYjBU7Br4
tu kadenciu slov by mohol zavidiet aj rytmus
...DRŽ SA MA A JAČ