The kingdom comes ...

The kingdom comes ...

V marci 1993 sa na trhu objavil album "Songs Of Faith And Devotion", ktorým Depeche Mode šokovali nielen svojich verných fanúšikov, ale prakticky celý hudobný svet. Dodnes je právom považovaný za jeden z najlepších albumov kapely a my si ho pripomeňme cez slová jeho autorov.

I Feel You

"Projekt albumu "Songs Of Faith And Devotion" začal so základnou myšlienkou, že chceme znieť živšie, spontánnejšie a zahrnúť do toho viac koncertovania. Nakoniec to skončilo tak, že sme zneli rockovejšie, než sme sa kedykoľvek predtým snažili. Práve "I Feel You" je toho najväčším dôkazom a touto skladbou sme sa asi najviac priblížili k podobe skutočne autentickej rockovej skupiny" (Martin Gore, Bong no. 37, 1998)

"A potom som sa, pri počúvaní Martinových demo skladieb, dostal k "I Feel You". To bol presne ten moment, kedy som sa pozrel do zrkadla, schytil metlu a začal imitovať hru na gitaru. Už predtým som bol rozhodnutý niečo zmeniť a zrazu začali veci do seba zapadať." (Dave Gahan, Rolling Stone no. 670)

"Všetky bicie party sú hrané naživo. Samozrejme, značná časť bola následne samplovaná a neskôr sekvencovaná vo forme bicích slučiek. Nedá sa však povedať, že by sa tým niečo na skladbe zmenilo. Povedané stručne, došlo k zmene pôvodnej štruktúry originálnej nahrávky bicích použitím sekvencera Steinberg Cubase, ktorým sme sekvencovali sériu slučiek." (Alan Wilder, Keyboard Magazine, 05/1993)

Walking In My Shoes

"Ak by som mal skutočne vybrať moju vôbec najobľúbenejšiu skladbu, bola by to pravdepodobne "Walking In My Shoes". Myslím, že má skvelú melódiu, texty, tému a to všetko do seba dokonale zapadlo. Aj orchestrácia je zaujímavá." (Martin Gore, Bong no. 37, 1998)

Som fascinovaný temným, doslova magickým, elegantne emotívnym a dokonale čistým zvukom skladby "Walking In My Shoes". Aký bol vlastne proces jej vzniku?
Alan Wilder: "Použili sme pri nej, pre nás nezvyčajný spôsob, okrem iného aj spoločný jamming. Martin hral na gitare, ja na bassgitare a použili sme prístroj pre rytmiku - chceli sme tak získať základnú náladu skladby. No a po mnohých chybách a pokusoch sa nám podarilo zosúladiť zborovú bassovú linku s gitarou. Od toho momentu sme s Floodom začali budovať rôzne bicie slučky, sláčikové aranžmány, základný riff (ktorý tvorí kombinácia piána a čembala, prehnaná cez skreslený gitarový zosilňovač) a ďalšie časti. Mimochodom, bassová linka v slohách bola omnoho komplikovanejšia a v podstate sa nám ju podarilo dokončiť doslova na poslednú chvíľu." (recoil.co.uk)

"Piáno part v úvode "Walking In My Shoes" bol prehnaný cez gitarový processor, ktorý to celé skreslil a dodal tomu väčšiu ostrosť. A k tomu celému sme pridali sampel čembala." (Alan Wilder, Keyboard magazine 05/1993)

Condemnation

"Aj keď som skladateľ, tak by som asi nemal povedať, že je to podľa mňa skvelá skladba, ale možno niekto iný by to povedal. Mne sa tá pieseň ale naozaj páči, hoci som si na druhej strane nie istý, či sme z nej dostali to najlepšie. Albumová verzia je akási napodobenina gospelu, ale singlová verzia, ktorú sme nahrali už s gospelovými spevákmi, tak tá je pravdepodobne omnoho lepšia. Hoci aj tak má pocit, že sme z nej mohli dostať ďaleko viac." (Martin Gore, Bong no. 37, 1998)

"V "Condemnation" sme piáno prehnali cez nejaký rozheganý pitch-shifter. Zámerom skladby bolo zvýrazniť jej gospelový nádych bez toho, aby z nej vznikla len napodobenina gospelu. Zároveň sme chceli vytvoriť efekt, že je skladba hraná v miestnosti, či v inom uzatvorenom priestore. Začali sme tým, že sme všetkých členov kapely dostali do jednej miestnosti a každý robil jednu konkrétnu vec. Fletcher udieral tyčou do veľkého cestovného kufra, Flood s Davidom tlieskali, ja som hral na bubon a Martin hral na orgán. Následne sme to, v takomto embryonálnom štádiu, počúvali, čo nám dalo základnú predstavu o ďalšom smerovaní." (Alan Wilder, Keyboard magazine 05/1993)

"Keď som po prvýkrát počul "Condemnation", bola to pre mňa totálna úľava, nechcel som tomu veriť." (Dave Gahan, Rolling Stone no. 670)

Mercy In You

Jeden z hudobných magazínu urobil rozhovor s Depeche Mode o nahrávaní "Songs Of Faith And Devotion" a uviedol nasledovné: Aby to Gahan zvládol, učil sa texty pospiatky, foneticky a spieval ich do "zrkadlového obrazu" melódie; kazetu následne prehrali obrátene, čím vokály získali akýsi duchársky nádych.
Alan Wilder: "To sa týkalo skôr obrátenej nahrávky high piána na konci skladby "Mercy In You"." (Keyboard magazine 05/1993)

Judas

""Judas" je jednoducho arogantná pieseň lásky. Ale nezakrývame si oči pred nechráneným sexom. Je to skôr o 100% očakávaniach od toho druhého vo vzťahu - najhoršia arogancia." (Martin Gore, In Press, Austrália 1993)

"Začiatok "Judas", to sú vlastne gajdy nahraté normálnym spôsob a následne zmixované so spätnou ozvenou." (Alan Wilder, Keyboard magazine 05/1993)

In Your Room

"Tá skladba bola celkom zložitá. Nahrali sme ju asi v troch, či štyroch odlišných verziách. Jedna bola celá v štýle, aký môžete počuť v druhej slohe, s malým bicím setom a "groovy" bassovou linkou. Ale celkovo nebola dostatočne rytmicky silná; nikam to neviedlo. Štruktúra skladby nám bola jasná prakticky od začiatku. Vedeli sme, kde chceme mať umiestnené jednotlivé verše, refrény, prechody. Pustil som sa teda do hry na bicích v jednom konkrétnom štýle, na to som skúsil funky štýl a podobne. Činely po slove "flames" sa riešili neskôr, keď prišla potreba skladbu trochu, v určitom momente, "zdvihnúť". A následne sme to dali do mixu. Často sa stáva, a nie vždy až v stave mixovania, že sa ukáže zjavná potreba ďalšej časti. Počas nahrávania ale nikdy nemáte pocit, že veci znejú dostatočne dobre, takže pri mixovaní sa skladba prikrášľuje ďalšími prvkami, napr. spätnými činelmi." (Alan Wilder, Keyboard magazine, 05/1993)

Get Right With Me

Ak máme nejakú skutočne obľúbenú skladbu od Depeche Mode, u nás v The Electricity Club, tak je to rozhodne "Halo". Mohol by si nám objasniť, ako sa Vám s Floodom podarila vytvoriť paleta zvukov, ktorá tvorila konečný aranžmán?
Alan Wilder: "Čo si pamätám, tak bicie boli vysamplované zo skladby "When The Levee Breaks" od Led Zeppelin (a ešte z nejakej rapovej nahrávky). Je to jeden z najpoužívanejších bicích samplov, zo zjavných dôvodov, a hlavne má výnimočný Bonham zvuk. Rovnaká bicia slučka sa objavila v "Get Right With Me". Takisto som ju začul v nahrávke od Massive Attack a mnohých ďalších. (Electricity Club, UK)

Rush

"Uprostred "Rush", v inak progresívnej rockovej skladbe, je taká pasáž, kde vokály obsahujú množstvo spätných rezonancií, ktoré si tie vokály doslova pýtali." (Alan Wilder, Keyboard magazine, 05/1993)

V EPK k albumu "Songs Of Faith And Devotion" je možné vidieť poznámky s textom skladby "Rush", kde bol uvedený pracovný názov "I Rush For You" s provizórnym textom "See the tears from my eyes / Heard my truths become lies."

One Cares

Vydanie singla "Condemnation" sprevádzali v Spojených štátoch menšie kompikácie, nakoľko vo vydavateľstve Reprise, pre spracovanie tejto skladby, nemali veľké pochopenie. V pláne bolo vydanie skladby "One Caress" a namiesto Antona Corbijna sa o videoklip postaral režisér Kevin Kerslake. Nakoniec však Depeche Mode vydali aj v USA, ako singel, práve skladbu "Condemnation"

"Ako obvykle, americké vydavateľstvo požadovalo vydanie inej skladby, než "Condemnation". Takže sme strávili vonku jeden mrazivý deň neďaleko Chicaga, kde sme nakrúcali videoklip ku skladbe "One Caress". Nakoniec to skončilo tak, že to aj tak nevydali." (Alan Wilder, kniha "Stripped")

Počas legendárneho Devotional turné, v roku 1993, zaznela z pódii, celkovo päťkrát, aj táto skladba a to v sprievode sláčikového kvarteta. Fanúšikovia mali možnosť počúť túto skladbu v Dortmunde, Paríži, Londýne (Crystal Palace a Wembley) a v texaskom Houstone.


Higher Love

Čo nám môžeš povedať o bicom parte v "Higher Love", ktorý je tak veľmi podobný bicím v "So Cruel" od U2, z albumu "Achtung Baby"?
Alan Wilder: "Nepracoval Flood aj na tom albume? :)" (recoil.co.uk)



zdroj: depechemode-live.com

Názory Devotees (19)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa