Alan: Máme tendenciu pôsobiť ako rocková skupina

Ďalšia zo spomienok na génia, ktorý sa zaslúžil o popularitu a uznanie Depeche Mode. Poďme si s Alanom zaspomínať na nahrávanie vrcholného diela v celej histórií skupiny, album Songs Of Faith And Devotion. Načasovanie s chystaným 2DVD "Devotional" je však viacmenej náhodné.

Celý článok je dostupný iba členom webu.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa

Názory Devotees (43)

Clean

 1    2. august 2004 o 12:20

“zaspomínať na nahrávanie vrcholného diela v celej histórií skupiny” - ???? TO SNÁĎ NIEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gabriel

 2    2. august 2004 o 12:33

hehe, na vrcholne dielo skupiny sa snad len caka… dufajme!


palino

 3    2. august 2004 o 13:13

hmmm, myslím,že vrcholné dielo/a sú už dávno za nami…...takže dúfať v ďalší vrchol,no neviem…..


Monghi

 4    2. august 2004 o 13:16

budte realisti pani… DM su uz prekonani, priznajme si to, su to proste Dinosaury, tak ako napr. David Bowie. U neho sa vzdy ocakava, ze vyda absolutnu bombu, a ked tomu tak nie je, tak si ludia povedia, “nic to, mozno nabuduce”,a stale ho zboznuju. A takto to je a vzdy bude aj s Depeche Mode. Takze dole ruzove okuliare. Pri dnesnej ponuke hudobnej sceny budu mat DM co robit, aby uspeli aspon u svojho staleho publika. Proste, su stalice ako Rolling Stones a im podobni. Zasluzili sa o to vo svojom rozkvete, teraz si mozu dovolit vydat cokolvek, a bude to mat uspech. Dnesnym hudobnym svetom uz davno hybu ine kapely, ktore onedlho vystriedaju dalsie. Pozriete sa na Oasis, ake to boli kritikou velebene hviezdy. Dnes? Su proste standart, ktori nesklame, ale maju svojich nastupcov. Kto ma prehlad o scene, ten urcite vie, ze najnovsimi hudobnymi priekopnikmi su The Hives.


bod

 5    2. august 2004 o 17:20

asi mas pravdu monghi. k tomu treba uz snad iba dodat, ze cas kultovych kapiel je uz vo vseobecnosti zda sa za nami…


Jozef

 6    2. august 2004 o 22:17

Veľmi dobrý článok, ktorý odhaľuje technickú stránku hudby DM. Články s Alanom mám kvôli tomuto strašne rád. Vidno, že sa v danej problematike dosť vyzná, veď to bola strojovňa DM. Má to ďaleko od článkov typu: Akej farby máš najradšej ponožky? a pod. Čo sa týka tých dinosaurov, tak David Bowie pri svojej dinosaurite dokázal v 90 rokoch dosť prekvapiť na rozdiel od Status Quo. Stačí si spomenúť na Little wonder. Takže nie každý dinosaurus sa zabarikáduje vo svojom brlohu. DM sú po tých rokoch už samozrejme stálicou a môžu opäť prekvapiť. Majú na rozčerenie hudobnej scény. Veď martinov posledný sólový projekt je akousi nádejou, čo sa týka výsledného zvuku a nálad daných jednotlivým skladbám. Čo sa týka toho prehľadu scény, v poslednej dobe ho už taký nemám, ako voľakedy, keďže hitparády produkujú v poslednej dobe samé ARENBÍ, MAINSTREAMOVORAPOVÉ A UMELOHMOTNÉ HLÚPOSTI, ktoré majú od progesu ďaleko a na sledovanie relácíí s alternatívnou a inou kvalitnou hudbou napríklad na Rock FM nemám v neskorých večerných hodinách kvôli spánku čas, kedže ráno treba skoro vstávať.


dvestotri

 7    2. august 2004 o 22:24

Nemozem suhlasit, ze dnesna hudobna scena prekonala DM. Aspon v kvalite urcite nie.Ved je to len komercny hnoj.Je pravda, ze DM su Dinosaury, ale aspon robia kvalitnu hudbu na rozdiel od toho co pocujeme v hitparadach.


monghi

 8    2. august 2004 o 23:06

to 203: hmm, tak so zvukom Excitera urobili fakt dieru do sveta… nic to, vsetko je to len vec nazoru a uhlu pohladu. Co je dolezite? To, ze DM su rozhodnuti ist do studia a vydat novy album, no nie? smile


Clean

 9    3. august 2004 o 12:59

“Co je dolezite? To, ze DM su rozhodnuti ist do studia a vydat novy album, no nie?” Tak, tak Monghi dobre si to povedal. To je najdôležitejšie!!! Ťažko polemizovať nad tým ktoré bolo vrcholné dielo DM. Ako sa hovorí sto ľudí - sto chutí... a už vôbec sa mi nechce momentálne zamýšlať nad dnešnou komerčnou hudobnou scénou….


bod

 10    3. august 2004 o 13:13

nesuhlasim s tym ze dnes sa uz nerobi kvalitna muzika. urcite sa robi, len nema sancu sa dostat do medii popri hlavnom prude a velmi tazko sa o nej ludia dozvedaju… sajrajty ako britney tu predsa boli vzdy, len teraz uplne pohltili priestor v ktorom mala kedysi sancu zabodovat u radoveho posluchaca aj alternativnejsia muzika. :(


bod

 11    3. august 2004 o 13:31

v tom mas pravdu, lenze to ma aj druhu stranu mince. Dobru produkciu treba zhanat, je to nedostatkovy tovar, vydava sa v mensich nakladoch, takze stoji aj viac penazi :(


dvestotri

 12    3. august 2004 o 13:32

Monghi jasne !!! Hlavne ze bude album.
Bod ja nevravim ze sa dnes uz nerobi kvalitna hudba, len tu kvalitu nepustaju moc v radiach.Kvoli tomu moc radia nepocuvam


bod

 13    3. august 2004 o 14:13

no tak ci tak dufam ze sa DM podari nieco podobne ako teraz zazivame u kjurakov…  wink


Jára da Cimrman

 14    4. august 2004 o 13:46

Skvělý rozhovor! Mimochodem zněli Depeche Mode někdy víc depešácky (eufemismus za progresivně) než na Barrel of a Gun? Ne! A to prosím bez A.C.Wildera (nic proti Alanovi ). Kdyby DM pokračovali směrem taky naznačeným na SOFAD (Condemnation, Get right with me) byli by to ještě DM nebo americká gospelová kapelka? Takže já bych ten 93-94 zas tak do nebe nevynášel a DEPECHE MODE nepohřbíval!  The Hives? Jeden dobrej song VVV toť vše. P.S. Chtěl bych pochválit .sk stránky


dvestotri

 15    4. august 2004 o 20:46

To je fakt. Barrel of a Gun je fakt asi jedna z najdepesacky piesni. Teda ten zvuk a tam uz Alan nebol.


imi

 16    4. august 2004 o 23:13

Barrel Of The Gun zdaleka nie je “najdepesackejsia” skladba.  Pre mna su to: Shake The Disease, Fly On The Widscreen, Black Celebration, Stripped, Things You Said, a mohol by som pokracovat.
Ziadna skladba z Ultra alebo Exciter na vyssie uvedene nema. Mozno by aj mala, ale iba v produkcii Alana.

Najdepesackejsie albumy pre mna su albumy Black Celebration a Music For The Masses.

Aj ked Costruction Time Again a Some Great Reward + Singels 81-85 tiez charakterizuju
zvlastne zvukove obdobie DM.

Najviac mi vadi, ze po odchode Alana mi pripada hudba DM plytka. Chyba tomu hlbka a zvukova rafinovanost.

Taktiez celistvost albumov Ultra a hlavne Exciter je dost slaba. To sa nedalo povedat
ani o jednom albume v rokoch 1983 az 1993.


Jozef

 17    4. august 2004 o 23:18

Myslim ze DM dokazu prezit, ved aj spomenuta barrel of the gun je toho dokazom. Vzdy boli v prvych radoch. Ci uz na zaciatku v 81, v dobe nastupujuceho samplingu v 83, dobe krizenia stylov v 90-93 a v dobe tanecna v 03. Su to sice dinosaury, no nie prehniti.


imi

 18    4. august 2004 o 23:37

a co to je “prehnity dinosaur”?  smile


kkk333

 19    5. august 2004 o 14:10

Album Ultra a Exciter sú podľa mňa vydarené a kvalitné.Ja by som nevedela urobiť niečo také a staršie albumy sú síce kult, ale podľa mňa zvukovo omnoho jednoduchšie .Samozrejme nemôžeme predsa očakávať, že po toľkých rokoch pôsobenia na hudobnej scéne budú hrať stále tým istým štýlom.Je jasné, že skúšajú aj s vyspelejšiu techniku a darí sa im.


bod

 20    5. august 2004 o 14:23

ono menej je niekedy viac… a martinove skladby vyzneju perfektne aj ked sa hraju len na gitare alebo klaviri.


imi

 21    5. august 2004 o 17:18

bod:  to je pravda, ale to uz potom nie je Depeche Mode


imi

 22    5. august 2004 o 17:24

kkk333: mne sa zda (a robim trochu aj s hudbou), ze Ultra a Exciter su zvukovo ovela jednoduchsie.

Hovori o tom aj Dave, ak si pozries rozhovory na ONIP. (the sound is stripped down)


Depeshak

 23    5. august 2004 o 21:39

Ludia, ale uvedomte si jeden fakt. Kedze aj tento rozhovor je dokazom toho, ze jediny kto bol nejak hudobne znaly v dM bol prave Mr. Alan Charles Wilder, tak logicky z toho vyplyva, ze dM ubrali na kvalite svojich nahravok, po odchode tohto famozneho skladatela.
Jasne, ze kazdy ma pravo na svoj nazor, ale nepripustim si en nazoro, ze by u dM bol vrchol v podobe nahravok “Barrel Of A Gun” a podobne.
Pripada mi to aj trochu komicky.


kkk333

 24    6. august 2004 o 07:49

Sto ludí sto chutí


kkk333

 25    6. august 2004 o 07:55

Nechcela som tým povedať že staršia tvorba DM je zlá práve naopak je skvelá


Jara da Cimrman

 26    6. august 2004 o 10:08

Plně souhlasím, autorem drtivé většiny písní je a byl i před rokem 1997 Mr. Martin L. Gore.
Přece nejde o to mít nejlepšího bubeníka, kytaristu nebo trumpetistu. Důležité jsou písně a ty jsou pořád skvělé. Ať to byla Shake the disease nebo z Exciteru I feel loved. Alan se asi už nevrátí, jedině, že by jsme ho prostřednicvím DM.sk přemluvili :D :D :D


monghi

 27    6. august 2004 o 12:44

hmm… to by si sa divil, co to dokaze urobit s produkciou, ked je v skupine skvely gitarista, bubenik…. cim ma clovek vedla seba viac kreativnejsich ludi, tym je predsa vysledok dokonalejsi, nie?
Jasne, ze tieto diskusie nic neriesia, ale kto vlastne robi hudbu DM? Gore urcite nie… ten urobi len strukturu, zakladnu melodiu, texty ... a to je tak vsetko. To ostatne, skvele zvuky, doladenie melodii… to uz robia roky za nich ini…. Ultra je dielom Tima Simonona a Exciter zasa dielom Marka Bella. Gore to sledoval z dialky a bud s tym suhlasil alebo nie, pripadne prispel drobnostou, Gahan cakal na finalne nahravanie vokalov a Fletch sa pocas nahravania posledneho albumu vozil po studiu na bicykli. Alebo sa mylim? Proste normalny “outsorcing” smile A pre nas je dolezite co? No predsa vysledok, album, ktory sa nam bud paci alebo nie, pripadne jeho kvality docenime az s odstupom casu.


Jara da Cimrman

 28    6. august 2004 o 13:59

to monghi:  já si nemyslím, že poslední dvě alba by byla jen prací producentů. Ale já u toho natáčení, na rozdíl od tebe bohužel nebyl (to je vtip). A pokud by byla pravda co píšeš potom Simenon na Ultra odvedl výbornou práci a Bell na Exciteru velmi dobrou, alespoň v mých očích.
Protože po poslechu Ultra mne napadlo: Co to tam ten Alan vůbec dělal? Tím myslím celé album po zvukové stránce. A Exciter kdyby neobsahoval poslední song (mimochodem jak vytržený z A Broken Frame) neměl by také chybu. P.S. Nevím co dokáže skvělý kytarista nebo skvělý bubeník u Depeche Mode, protože DM nikdy skvělého kytaristu ani bubeníka neměli. To je bohužel pravda.

 

 

:evil:


Monghi

 29    6. august 2004 o 14:24

ja som tiez pri nahravani nebol smile), ale citajuc rozhovory Davida, Andyho a Martina, o nahravi poslednych dvoch albumov… jednoducho nadobudol som z nich pocit, ze v studiu sa moc nenarobil ani jeden z nich…


kkk333

 30    6. august 2004 o 14:29

Jara da Cimrman súhlasím s tebou


Marsela

 31    6. august 2004 o 19:29

jara da cimrman ty jsi asi poradne nepouslouchal IN YOUR ROOM, ktere jsem videla na videu s Parize 2001???? Kdo tam pri te pisnecce hraje na bubny???ALAN!!! A jak?Uplne skvele a jeste si u toho tak pekne pocita!!! Podle me tak perfektni “bubnovaci orgasmus"nemohl predvest nikdo jiny nez ON.Takze podle me DM meli dobreho bubenika a diky nemu tuto pisnicku posunul u me na No.1!!!!!!!!!!Jestli to nekde mas podivej se na to :evil:


imi

 32    6. august 2004 o 20:50

Marsela: Kto to bubnoval v Parizi 2001???


gone

 33    10. august 2004 o 07:59

No alan asi v parizi 2001 nebubnoval..smile


SZ

 34    10. august 2004 o 14:04

MARSELA MALA NAMYSLI ROK 93, CO VSETCI VIETE, NO NIC TO NEMENI NA TOM,
ZE TA VERZIA IYR JE PRI ALANOVOM BUBNOVANI SKVELA!


tommy

 35    10. august 2004 o 14:39

fakt výnimočný článok. Pozastavil som sa v časti Alanovej mladosti a a jeho psychadelických drogových úletov.Veď pokiaľ viem tak vždy tvrdil, že bol a je stále čistý, čo sa týka drog.Ale to úplne jedno. Naposledy čo som počúval SOFAD / bolo to veľmi dávno/ som to počul zavčas rána na minimálnej hlasitosti a vtedy je to fakt rajská záhrada. Vážení - tí, ktorí tvrdia že albumy sú hlavne o produkcii a vynikajúcich muzikantoch, tak majú pravdu. Veď DM boli pri nahrávaní v podstate rockovou kapelou, takže mať pri sebe v jednej osobe aj multiinštrumentalistu a hudobného inžiniera je nezaplatiteľná vec. Je to hlavne o jam session a nasl. v dušiach znejúcich tónov do mašiniek. A to Alan vedel v DM naj. Martin má skvelý potenciál,ale komu sa páči neokresaný diamant .


imi

 36    10. august 2004 o 21:40

Alana vidiet hrat na koncerte je zazitok.

A potom aj tie klasicke muzske vokaly z 80tych rokov charakteristicke pre DM boli neopakovatelne.

Dalej jeho zive verzie starsich skladieb, ktore perfektne prekopal, ale sila zostala. Ako napr. na Devotional Fly On The Windscreen alebo Everything Counts.

Nie je nahoda, ze ho vedia nahradit iba timami ludi, pretoze, ak napisu producent Tim Simenon - to taktiez znamena dalsich ludi A aj tak je to slabsie ako Alan s Floodom alebo Steve Lyonom.


dvestotri

 37    11. august 2004 o 22:23

Staci si vypocut SOFAD a RECOIL a pocut tam zvukovu podobu.


tommy

 38    12. august 2004 o 12:29

na margo tejto témy sa mi žiada ešte napísať:
práve kvôli spomínaným Alanovým kvalitám, resp. hud. prínosom to mali DM zabaliť, pretože dať niekomu inému vytvoriť zvuky či po hud. stránke celú lp sa mi zdá voči fan,ale aj voči značke DM neférové.Na druhej strane to len potvrdzuje Fletchovu myšlienku, že DM je dobre zabehnutý podnik, resp. pásová výroba. Uf a to ja vážne nemám rád.


tommy

 39    17. august 2004 o 11:14

práve som /asi nedopatrením / počúval SOFAD live /zabudol som ho poriadne uložiť do pancierovej krabice / a nemôžem sa ubrániť pocitu, že to vôbec nemalo vyjsť. Veľmi sa musím snažiť,aby som niečo cítil pri spomínanom cd.


tommy

 40    20. august 2004 o 12:04

myslím, že už 17 rokov mám tendenciu pôsobiť ako dm fan,ale ...


imi

 41    9. september 2004 o 20:54

uz sa tesim na DVD Devotional

budem to pozerat kazdy den   :D


tommy

 42    10. september 2004 o 10:10

pozerať každý deň dm je určite strata času. Len aby si to človek včas uvedomil. Imi a každý druhý deň si pusti 101. Aspoň 101 krát.
Inak ja mám v poslednom čase na to číslo šťastie. Dostal som výplatu s posledným trojčíslim 101 - škoda, že to nebolo prvé trojčíslie, vyhral som na športke 101, Sk a dostal som parkovaciu kartu s číslom 101. Tak teraz neviem, či si mám pozrieť ten nudný živák 101.


imi

 43    10. september 2004 o 18:35

kazdy den - obrazne povedane vela

to tvoje stastie tomy na cislo 101 je iste nejake znamenie, len tazko zistit, ze ake :D


Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa