Don’t Look Back - 2.časť

Krátko po skončení The World Violation Tour si Depeche Mode dopriali zaslúžený oddych, ktorý každý využil po svojom. Dave sa vrhol na divoké večierky, Martin s Andym šli na dovolenku k moru a Alan sa zavrel do štúdia, aby priviedol na svet geniálne dielo, ktoré odštartovalo jeho neskoršie hudobné smerovanie.

Bloodline

Tento skvostný album bol nahrávaný v období január - marec a mixovaný v mesiacoch október - november, v roku 1991. Na trh bol uvedený na jar v roku 1992 a okamžite zaujal kritiku a samozrejme publiku. Nielen svojim dynamickým zvukom, ale aj faktom, že to bol prvý album Recoil-u s vokálmi, o ktoré sa postarali Douglas McCarthy (Nitzer Ebb), Toni Halliday (The Curve), Moby a Diamanda Galas. Prečítajte si Alanove odpovede na najčastejšie kladené otázky v súvislosti s týmto albumom

"Electro Blues For Bukka White" vzbudila môj záujem o bluesové nahrávky z 30-tych a 40-tych rokov. Ako si sa vlasne k "Shake ´Em On Down" dostal a ako sa môže bežný človek dostať k nahrávkam, ktoré White spomenie na konci skladby?
Môj vtedajší vydavateľ (Sonet) v tom období vydal zbierku diskov s názvom "The Logacy Of Blues", v ktorej som objavil Bukka White-a. Ak sa poobzeráš po katalógoch, môžeš jeho nahrávky nájsť aj na iných výberových diskoch.

Zaujímalo by ma, ako si vytvoril ten "umelý" zvuk v "The Defector". Ide o samostatný sampler alebo si to získal z rôznych zvukov použitím nejakých nástrojov?
Počas mixáže sme originálny sampel prehrali cez vocoder/harmoniser, aby sme získali ten "umelý" zvuk.

Rád by som vedel, či bola "World In My Eyes" inšpiráciou pre bassový part vo "Faith Healer".
To je len podobnosť, ale je to môj štýl. A môžno aj rovnaká slučka.

Všimol som si, že v "The Defector" sú zvuky veľmi podobné zvukom Kraftwerk-u. Neurobil si to ciele, ako nejaký hold tejto skupine?
Celá skladba je myslená ako pocta tejto skupine.

Ako si vytvoril ten skvelý pulzujúci bassový zvuk v úvode "Faith Healer"? Ktorým synťákom je to robené, znie to neskutočne!
Myslím, že to bola kombinácia Mini-moog a môjho Obei racku.

Niekde som počul, že na začiatku "Faith Healer" je použitý sampel z niektorého Elvisovho songu, ktorý si rozkúskoval a náhodne pospájal - je to pravda?
To teda nie, ale teraz si mi pripomenul, že to môže znieť ako niečo od "Kráľa" (ah-ha). Zrejme sú to len také extatické výkriky.

Sú Mobyho vokály v "Curse" stiahnuté?
Správne, znížené o 2 poltóny. A predbehnem aj tvoju ďalšiu možnú otázku. Je to preto, že som sa tak jednoducho rozhodol :)

Ktorý digitálny syntezátor používaš najčastejšie a odkiaľ si vysamploval tú diabolskú slučku, ktorú si použil napr. v "Edge Of Life"?
Jediný digitálny synťák, ktorý momentálne používam je Korg Pro 1X.

Ako si získal tie kvílivé hlasy v pozadí skladby "Bloodline"?
Ten zvuk bol kombináciou mnohých partov, ktoré naspievala Toni Halliday, jednotlivé sekcie boli samplované, prepracované a znovu spojené ešte predtým, ako boli vložené do skladby.

Akú rolu hrala na "Blodline" Diamanda Galas?
Samploval som jej recitáciu Modlitby k Bohu a použil to v jednej pasáži medzi dvoma skladbami. Dala mi k tomu sama súhlas.

Skladba "Freeze" sa mi naozaj páči. Môžeš mi povedať, čo ťa, ak vôbec niečo, k nej inšpirovalo?
Vôbec netuším, z kadiaľ tá inšpirácia prišla, je to taká náhrada vlastného svedomia. Ťažko sa to definuje - v jednom momente sa pozeráte na čiernu obrazovku a v sekunde začnete makať na niečom novom.

Ako si chcel urobiť skladbu s Bukka Whiteom a ako sa ti podarilo "vyčistiť" jeho vokály tak, aby zneli akoby si ich nahrával v dnešnej dobe, hlavne ten "sykot"?
Originál tejto nahrávky je v "acapella" štýle - spieva s akustickou gitarou, ale tú gitaru ani nie je počuť. Preto som to pokladal za veľmi zaujímavý materál, s ktorým by som skúsil čosi nezvyčajné. Tiež mám rád melódiu jeho hlasu - obzvlásť keď rozpráva v jeho jedinečnom jazyku - babble. Určitá časť bola samplovaná, prerobená a nakoniec filtrovaná, aby som získal čo najviac toho "sykotu"?

Tie dve vsuvky na "Bloodline" majú aj nejaký názov?
Nie

Ako si vnímal ohlasy tlače, ktorá najviac kritizovale príliš hlasné vokály Toni Halliday v dvoch skladbách albumu? Urobil si to s určitým zámerom?
Samozrejme, že postaviť hlas Toni do popredia bolo zámerné. Ale pri spätnom pohľade, musím uznať, že v niektorých pasážach je až príliš hlasný.

Niekde som čítal, že "Edge Of Life" bola plánovaná ako druhý singel z "Bloodline". Je to pravda? Ak áno, boli urobené aj nejaké mixy?
Áno, bolo v pláne to vydať, ale z nejakého dôvodu sa to nikdy nezrealizovalo. Zrušilo sa to ešte pred plánovaním remixov. V tom čase som bol však zatiahnutý do ďalšieho projektu Depeche Mode, takže by som nemal čas na propagáciu.

"Bloodline" si nahrával v tvojom domácom štúdiu? Prehrával si to aj cez Thin Line?
Áno, nahrával som to doma v Londýne. Štúdiom bola vlastne malá izba s dvoma bočnými priestormi a kopcom techniky. Od priestorov, v ktorých som šťastný dnes, to však bolo na hony vzdialené:)

Tracklist albumu (+vokály):

01 Faith Healer (Douglas McCarthy)
02 Electro Blues For Bukka White
03 The Defector
04 Edge To Life (Toni Halliday)
05 Curse (Moby)
06 Bloodline (Toni Halliday)
07 Freeze

Názory Devotees (4)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa