Vesmír plný melódie, obalený elektronikou a gitarami

Vesmír plný melódie, obalený elektronikou a gitarami

Redakčná recenzia nového albumu: Fanúšikmi dlho očakávaný nový materiál Depeche Mode uzrie verejne svetlo sveta už o necelý mesiac. Očakávania sú vysoké a stále nové „recenzie“ od novinárov spolu so starostlivým marketingom kapely vypúšťajúci každú chvíľu nové hudobné upútavky, očakávania ešte znásobuje.

Každý asi uzná, že jedno vypočutie akéhokoľvek albumu od kapely, ktorá píše hudobnú históriu, je príliš málo. Preto aj moje nahliadnutie na album nedokáže uhasiť odpovede na otázky, aké zväčša kladú fanúšikovia, keď túžia zo slovného opisu začuť skladbu a hudbu. Tí, ktorí očakávajú z dôvodu producentskej prítomnosti Bena Hilliera klon Playing The Angel sa hlboko zmýlia. Ak kapela prezentuje, že nikdy neurobí rovnakú vec dva krát, Sounds Of The Universe je toho iba dôkazom. Album totiž po 12-ty krát v histórii kapely zadefinuje úplne odznova pojem Depeche Mode. Album sa vyznačuje veľmi pozitívnou a optimistickou náladou. Melódie skladieb sú hudobne ale aj vokálne veľmi zaujímavo interpretované – neočakávané prechody a zmeny tempa v rôznych častiach skladieb. Na celom albume počuť výraznú podporu Goreho vokálneho doprovodu. Tak, ako sa dá považovať Wrong za skladbu dvoch spevákov, pre mňa tento pozitívny prínos v nových skladbách je počuť na celom albume. Ak by som mal charakterizovať Sounds Of The Universe v pár slovách, poviem len: Zaujímavé melódie, výrazná gitara previazaná s dobre znejúcou elektronikou a mnoho hudobných polôh Depeche Mode, aké ste ešte nezažili. Podľa môjho osobného pocitu mi na albume chýbajú poriadne bicie. Pre tých, ktorí radi porovnávajú so starou tvorbou Depeche Mode... tak teda, na albume si vychutnáte v sprievode elektroniky gitarové party aké začujete iba na Ultra (napr. Freestate). Nadupané, všeko búrajúce skladby v štýle A Pain That I’m Used To alebo John The Revelator tam však nenájdete, rovnako ako priamočiaré hity razenia Precious. Je teda 19.3.2009, niečo krátko po 14:00 a... album začína jeden a pol minútovým introm. Nejedná sa ani tak o melódiu, ide len o akýsi súvislý pazvuk, podľa môjho názoru má predstavovať zvuk vesmíru imitujúci vedeckú skutočnosť. In Chains začína Gahanovým vokálom za doprovodu Goreho kvákajúcej gitary a klopkajúceho rytmu. Postupne sa pridáva Goreho vokál. Gahan v skladbe predvádza rôznorodé polohy svojho hlasu a frázovanie. Skladba má potenciál pre objavovanie pri viacnásobnom vypočutí. Už pri tejto skladbe pochopíte, že porovnávať novú tvorbu so starými vecami Depeche Mode stráca význam. Nástup Hole To Feed po pozvoľna doznievajúcej (viac ako 30 sekúnd) In Chains je rázny. Úplne celá skladba je doprevádzaná tamtamickými a hlučnými bicími, ktoré znejú viac plechovo, ako rázne v porovnaní napr. s Personal Jesus. Bicie na chvíľu utíchnu iba v pozvoľných pasážach sklaby kde vyniká Gahanov spev. Oproti nedokončenej verzii na internete má teda skladba úplne odlišný ráz a pocit. Jednotlivé pasáže textu však vo finálnej verzii skladby nasledujú za sebou odlišne. Skladbu Wrong netreba predstavovať. Možno iba poznamenať, že do koncepcie albumu zapadá. Je to najráznejšia vec na albume a plne súhlasím s výberom skladby ako prvým singlom. Wrong prináša zvuky, aké sa nedajú porovnať s nijakou inou skladbou a to nakoniec citeľne charakterizuje celý prístup kapely pri nahrávaní Sounds Of The Universe. Ďalšou, už odhalenou skladbou je Fragile Tension. Dlho sa viedli polemiky, či sa jedná o finálnu verziu skladby alebo nie. Odpoveď je nakoniec obojaká. To, čo už máte nie je finálna verzia, ale to, čo počujete znie na 80% ako finálna verzia. Skladba začína úplne identicky, v druhej polovici však začujete už aj Goreho podporné vokály a elektronické zvuky blízke cinkaniu. Prekvapivo, skladba na albume nepôsobí vôbec cudzorodo, iba odhaľuje ďalšiu z polôh, do ktorej sa kapela chcela dostať. Je príliš jednoduché odsúdiť skladbu, ja ju začínam vnímať ako súčasť celku (vesmíru DM, ktorý si na albume vytvorili). Little Soul potešila v celku dobrým duetom Gahana a Goreho. Príjemná a veľmi sľubná skladba na ktorej remix (vydaný za niekoľko hodín na iTunes) sa veľmi teším. Neodvážim si ju ale hodnotiť po prvom vypočutí. Pri In Sympathy som a prichytil, že sa nudím a čakám na jej koniec. Skladba ma vôbec ničím nezaujala, nebola tam žiadna vec, ktorá by mi udrela do uší a pripomenula, že práve plynie. Ťažko si vybavujem, čím by som ju charakterizoval. Nedávam jej však čierny bod, rovnako som po prvých počutiach odsúdil gahanovú Down z Hourglass a dodnes ju považujem za vynikajúci kúsok s príjemnou atmosférou. Pri tejto skladbe odsúdenie prvého vypočutia riskovať nebudem. Naopak, Peace je okamžite skutočne pozoruhodná skladba predovšetkým svojou stavbou. Je to opäť skladba dvoch spevákov. Goreho úvodný chórický refrén ktorý už poznáte, je umocnený priestorovým efektom a dáva skladbe zaujímavý nádych hneď v úvode. Refrén je ale rázne ukončený pasážou interpretovanou Gahanom. Po prvom vypočutí vo mne skladba stále zanecháva dojem dvoch nesúrodých častí. Skladba je to ale z tých náročnejších a preto sa teším na ďalšie vypočutie. Come Back vo verzii zo studio session je oproti albumovej verzii zbavená akýchkoľvek zvukov a je ponechaný iba pulzujúci rytmus a elektronická linka. Gore zároveň dotvára atmosféru klavírnymi časťami a dodáva tak skladbe pôvab a silu zároveň. Skladba však tak trošku tápe a nemá nijaké vyvrcholenia, ale to jej vôbec neuberá na pôvabe. To pre vás samozrejme nie je nič nové. Verzia na albume je však o niečom úplne inom. Nástup prebustrovanej gitary s množstvom elektronických zvukov pohlcuje Gahanov hlas od začiatku až do konca. Po úvodnej inštrumentálnej časti skladby začnete vnímať melódiu vtesanú do ohlušujúceho hudobného šatu skladby. Takéto prevedenie mňa osobne mierne sklamalo a vylúdilo malý úsmev, keďže bare verziu skladby už mám pozitívne v žilách. Inštrumentálka Spacewalker nijako kontinuálne nevychádza z Come Back a nijako plynulo neprechádza do ďalšej skladby Perfect. Hudobne si skladba u mňa vyslúžila asi najväčší úsmev. Má totiž nádych hudby z filmu... veľmi starého filmu. Ak poznáte seriál Derrick, okamžite mi skladba evokovala možnú podkladovú hudbu na začiatku epizódy, ktorá emotívne spája začiatok príbehu a očakávanie, že sa niečo v najbližších chvíľach udeje. Táto inštrumentálka však nedosahuje kvality Painkiller, skôr znesie porovnanie s Easy Tiger vo verzii 2008. Mimochodom, verzie, ktore v súčasnosti kolujú internetom sú podvrhy a výtvory fanúšikov. Ku skladbe Perfect radšej ubrzdím emócie. Skladba má ako jediná z albumu jasne čitateľnú a podmanivú (lúbivú) melódiu. Po prvom počutí si ale nie som celkom istý, či to je pozitívna stránka alebo nie. V skladbe takéhoto chytľavého typu mi chýbali ostrejšie bicie. Po vypočutí sa ale nečudujem vyjadreniam v novinárskych recenziách, že sa údajne jedná o najlepšiu skladbu na albume. V tejto skladbe totiž Depeche Mode nechali priamočiarejšie a jednoduchšie vyznieť motív a melódiu. Nazval by som ju teda skôr ako „najjednoduchšou skladbou na albume“, zbavenú z väčšej miery komplikácií, ktoré obsahujú ostatné skladby. Okrem iného, práve v tejto skladbe sa textovo spomína motív vesmíru (aspoň ja som si ho iba tam všimol). „....v paralelnom vesmíre si ľahneme vedľa seba...Miles Away / The Truth Is je veľmi zvláštna skladba až natoľko, že uplynula spôsobom bez toho, aby som si ju zafixoval v mysli. Po prvom vypočutí si nedokážem vybaviť, o čom bola. Jezebel predstavuje rýdzu Goreho baladu. Popravde, jeho štýl interpretácie takýchto kúskov za posledné obdobie mi nejde veľmi do uší – obzvlášť z Playing The Angel ma skôr vyrušujú ako lahodia. O štýle v duchu A Question Of Lust si môžete nechať iba zdať. Jezebel nie je žiadnym umeleckým prevratom, ale skôr typicky Goreho skladba znesúca spevom prirovnanie k Macro, hudobne však pokojnejšia. Corrup je záverečnou spievanou skladbou albumu majúca potenciál silnej albumovej skladby. Jej naliehavá dynamika nedáva badať, že niečo končí a album uzatvára. Akoby kričala: „Hej, sme stále tu a vrátime sa“. Tajne dúfam, že ju kapela nehodí do singlového kolotoča a zachová tak celú jej silu podobne, ako ju má na jej pozícii Clean na Violator-e. Po niekoľko minútovom tichu zaznieva zhruba minútový ústredný motív skladby Wrong. Podobne ako poznáme Painkiller Junior na albume Ultra. Ak sa niekomu bude zdať, že skladby neposielam na odstrel hoci tam také určite sú, alebo nevelebím to, čo sa mi hneď zapáčilo, je to len z jedného dôvodu. Chcem sa totiž tešiť z pustenia si albumu na kvalitnej aparatúre a vychutnať si skutočne zmysel toho, čo chcela kapela albumom Sounds Of The Universe povedať. A to sa z nijakej recenzie, či letmého vypočutia nedá zistiť. Sú to totiž Depeche Mode! Autor: Gabriel (depechemode.sk)

Názory Devotees (66)

Zenzucht

 1    20. marec 2009 o 22:22

Měl bych technický dotaz… Jednalo se opět o stream, nebo šlo o skutečné médium alá Black Swarm?

Gabriel

 2    20. marec 2009 o 22:30

@Zenzucht: stream. Myslim EMi sa opakovane presvedcilo o bezpecnosti takehoto preview albumu a distribucie na pobocky. V tomto drzim DM palce, aby sa im podarilo album udrzat az do tyzdna pred datumom vydania. V nemecku vraj bude dostupny k predaju uz 17.4., zatial co zbytok europy regulerne 20.4. a USA 21.4. Proste nemecko je ich top trh.

smartodm

 3    20. marec 2009 o 22:56

jedine, co si z tejto recenzie odnasam, a to nemyslim v zlom, ze musim co najskor zabudnut vsetko, co som sa tu docital. lebo velmi dobre viem, ze kazdy vnima inak a uplne najlepsie bude, ak si nazor na novy album vytvorim sam. uz som tu na dm.sk cital viacero recenzii na sotu, a vzdy sa mi najviac vyplatilo, vypocut si podrobne to co je k dispozicii a spravit si vlastny nazor. zo zasady nepocuvam predprodukcne verzie a zatial som velmi spokojny a ocakavam sotu v nadmieru pozitivnom ockavani a rozpolozeni.

Gabriel

 4    20. marec 2009 o 23:21

@smartodm: spomenul som to aj v texte vyssie. Ludia ocakavaju, ze ked si o hudbe precitaju, tak budu vediet, ako to hudba znie. Je to dost zly pristup. Recenzia je cisto pohlad a pocit daneho cloveka.

chmelko

 5    20. marec 2009 o 23:38

Gabo:opište aj trochu micro DM fans zraz grin

Monghi

 6    20. marec 2009 o 23:42

ocakavania a snahy zistit veci typu, na co z predoslej tvorby sa to asi podoba… to su vzdy take smiesne momenty. Ak sa pri kapele objavi moment, kedy nieco nove zacina pripominat cosi z minulej tvorby, mala by vazne uvazovat o dost dlhej prestavke, mozno definitivnom odchode zo sceny. Som presvedceny a velmi v to dufam, ze ziadna skladba zo SOTU nebude pripominat nic z predoslej tvorby DM, pretoze tak to ma byt, album ma sokovat, v prvom momente doslova sklamat, ma vyvolat okamzitu chut si ho viac neprehrat, aby nasledne prisli myslienky a nutkanie ho opat vlozit do prehravaca a postupne pochopit, co nim chceli autori povedat… aj preto su nove albumy U2, REM, Cure a podobne absolutne fantasticke, pretoze tych, ktori sa boja novatorstva a sokovej zmeny doslova sklamali. Nech je uz 20.april a nech som sokovany!!! smile

Daniel79

 7    21. marec 2009 o 00:12

Recenze je dobre napsana, jedno pozitivum je dobry sloh (nad hrubkami shovivave privreme oci grin) a druhe odstup autora recenze - zadne nekriticke opevovani, ani zadna predpojatost typu “neni to Violator”.

Kazdopadne mam pocit, ze autor prijima album s jistymi rozpaky…anebo je to tak, ze ja zazivam rozpaky z popisu alba v teto, ale i jinych recenzich. Docela me desi zpravy typu “chybi poradne bici”, protoze pisnim DM podle me nejvice slusi opravdu hutna rytmika. Navic se asi nebude jednat o skutecne odvazny (retro)futurismus, ale spise o pop s dietni primesi progresivni elektroniky. Kazdopadne album jsem neslysel, tak (opet) placam nesmysly.

No nic, pockam si na recenzi od kolegy Dangerouse - pokud album pochvali, tak mne to velmi zarmouti, pokud jej zkritizuje, bude to (jiste nejen) pro mne dobra zprava grin

Gabriel

 8    21. marec 2009 o 00:39

@monghi: budes sokovany. Ked clovek nieco nove opisuje, hlada vyrazove prostriedky v tom, co uz pozna. Inak to ani nemoze byt. Ked sme s Dangerousom odchadzali, tak sme sa jednoznacne zhodli vo vete: “Neviem, co mam o albume a skladbach napisat”. Proste cokolvek sme od DM pred tym poznali, nepostacuje na opisanie toho, ako zneje SOTU. Cestou spat som premyslal o com ten album bol, hladal som stopy dojmov, ktore vo mne zanechal. Napisal som teda hlavne veci, ktore som si pocas tej hodiny, ktoru album znel, stihol vsimnut.

SOTU je narocny a vyspely album. Naprosti tomu si myslim, ze PTA je rovnako vyspely, ale nie je narocny.

Monghi

 9    21. marec 2009 o 00:50

@gabriel: moj prispevok nebol reakciou na tvoju recenziu, ale celkovo na komentare fans poslednych dni, ktori sa pokusaju “ukajat” myslienkou, ze novy album sa bude atmosferou priblizovat k ich naj albumu DM smile
a mimochodom… po precitani tvojej recenzie som si polozil otazku, preco si doteraz nenapisal ziadnu recenziu na predosly album, ci singel… sakra dobry styl chlape!

Gabriel

 10    21. marec 2009 o 00:54

@Daniel79: rozpaky? Ano, samozrejme. Nie je to zbierka prvoplanovych hitov a predvidat, ako maju buduce skladby DM zniet je prilis odvazne a uplna strata casu. Bez ohladu na to co si myslia fans, to, co DM vydaju, je DM. Niektori sa ale s tym nedokazu zmierit, vzyvaju vo Violator II. a pod.

To, co som napisal vyssie je skor opis toho co som pocul, nie co som si prial pocut a v skladbach najst. Ludia od noveho albumu ocakavaju, ze budu pocut Depeche Mode tak ako ich poznaju. Ja som ocakaval, ze budem pocut to, akym Depeche Mode budu v najblizsich rokoch.

Sam som zvedavy, co napise Dangerous. Odporucil som mu, aby moju recenziu pred napisanim svojej, necital.

Gabriel

 11    21. marec 2009 o 01:04

@monghi: nepisem, pretoze recenzie su nejaka podivna literarna disciplina, obzvlast pred tym, ako si citatel moze dielo vypocut. Mozno by som riadky vyssie nedal ani dokopy, keby som sa nezaviazal, ze za vypocutie napisem “recenziu”.

Dnes pri pisani som si povedal: “Sakra, ze nemam teraz moznost si vypocut album po druhy krat aby sa mi lepsie pisalo.” Moje pocity by boli urcite ine a na chvilu, ked si album pustim doma niekolko krat, sa urcite tesim. Album nie je ziadny umieracik, ale ziva melodicka zmes gitar, elektroniky, zaujimavych gahanovych vokalo bohato doplnane goreho podporou. Uz pri In Chains citit styl albumu.

smartodm

 12    21. marec 2009 o 06:28

najdolezitejsie je aby sa kapela neopakovala a nestavala sa samoucelnou. myslim, ze dM to teraz nehrozi a ked bude na sotu citit vyvoj smerom dopredu/k lepsiemu, tak je vsetko tak, ako ma byt. ako to bolo doteraz (takmer) vzdy.

smartodm

 13    21. marec 2009 o 06:32

musim este priznat, ze tocim remixy wrong neustale dokola, a su take namakane, ze sotu nemoze byt zle. aj ked to spolu vobec nesuvisi, ale ta dobra energia jednoducho vyzaruje zo vsetkeho.

Radbuza

 14    21. marec 2009 o 07:30

Gabo a Dangerousi,
když jste slyšeli tu albovou verzi skladby Wrong, byla aspoň o něco delší,nebo byly tam třeba i jiné pasáže,které jsou zachyceny třeba na videích ze studia? grin

Protože u této skladby mám pořád pocit,že je až nelidsky krátká...  :-(

Gabriel

 15    21. marec 2009 o 09:27

@Radbuza: Nie, nicim sa nelisi od verzii, ktore uz vysli. Je to 3 minutovy uragan.

Zana

 16    21. marec 2009 o 09:46

Vdaka za pretavenie Tvojich pocitov do pisanej formy :-D, sice som sa zaprisahala, ze az do vydania albumu nebudem recenzie citat, ale neodolala som….. Po jej precitani sa na album tesim a necitim ziadne rozpaky.

Zenzucht

 17    21. marec 2009 o 09:47

Měl už někdo možnost slyšet i nealbové písně?

Daniel79

 18    21. marec 2009 o 10:31

Gabriel: oznacil bys album za progresivni? A je to podle tebe pop?

Gabriel

 19    21. marec 2009 o 10:50

@Daniel79: popik to urcite nie je. jedine Perfect je tak popikovo jednoducha a citatelna hned od zaciatku, aj ked okrem refrenu su tam pasaze, ktore treba trosku lepsie napocuvat. Pamatam si ako som prvy krat pocul It’s No Good. Zacala skladba a ja som trpol, kedy po peknom uhladenom refreniku pridu pazvuky a nieco, co skladbu pokazi. Nakoniec je tam len kratka pasaz, ktora sa dala prezit. Pri Perfect som sa citil podobne, tych momentov narusiacich cisto popikovu zalezitost je tam ale viac. Cim nechcem povedat, ze to je zle, iba naznacujem, ze tie pasaze neboli tak lahko identifikovatelne a zapamatovatelna na prvy krat.

Napriek vsetkemu album ako celok znie sviezo a citit tam radost kapely z robenia hudby. Urcite to progres je, pisal som uz, ze je to 12-ty krat nova definicia DM - t.j. kazdy album DM je iny. Naozaj netreba cakat nic, co uz od DM uzpoznate z minulych albumov. Myslim, ze skladby, ktore ste doposial vo finalnych verziach poculi z tohoto albumu sa nepodobaju na nic, co vytvorili pred tym. Na album sa skutocne tesim. Je tam co objavovat.

Jakub73

 20    21. marec 2009 o 13:50

Mně by zajímalo, jestli Dangerous a Daniel se skutečně tak nemusí, jak to tady vypadá grin)
Dangerousi, zrovna jsem poslouchal Allelujah na youtube a zdá se mi to skvělé. Je tam sampl z In Your Room, ale to mi žíly nerve. Je velmi pravděpodoné, že Fletch ho nevytvořil grin
Taky Jezebel od Recoil se mi moc líbila. Jak jsem psal, zanevřel jsem na Recoil v jednu dobu, páč se mi zdál příliš akademický. Ale já to mám ve vlnách - někdy jsem víc pop jindy mám radši alternativu. Můj bývalý spolubydlící například poslouchá více Recoil než DM. Je jasný, že 99% lidí, co si Recoil koupí, jsou fanoušci DM. Ale výjimky jsou.
Těším se, až si ho poslechnu v klidu…předtím si dám špeka…takové chvilky já moc rád grin

Jak jsem zběžně četl recenzi, tak album je spíše pomalejší?

Víte, co mi chybí? Jak geniálně byly propojeny první tři kousky na Black Celebration. I Never Let Me Down přechází plynule do Things You Said..to mě na DM dycky bavilo…ta návaznost, propracovanost, koncepčnost..

Už jsem si v Radosti zamluvil jeden kus na den vydání. Zajímavý jwe, že si pamatuju na všechny první poslechy alb DM od Violatora. Kde jsem to poslouchal, kolik bylo, kolikrát jsem to slyšel a jaké byly mé pocity. Desky DM chtějí čas a vícerý poslech. Už se těším na ten den, kdy si jak za starejch časů půjdu do obchodu pro nový CD. Fuck the internet shopping!

Jakub73

 21    21. marec 2009 o 14:54

Stejně zhodnotit desku po jednom poslechu nejde.. dřív dostávala média označené a přísně evidované CDéčka “velkých” alb… Jenže celej průmysl je v takovým srabu, že už ani to se nedělá.
Já jsem proti těm lidem, který kradou všechno a nikdy za hudbu neplatí. Můj známý bere v bance 150 tisíc, ale 150 korun by za CD nedal. Takoví lidi sou zmrdi. Za noc prokalej dva tisíce klidně... Ale gramoprůmysl si za hodně věcí může sám. V letech 97-04 jsem dělal na WM a celou tu dobu jsem byl zahraničním ústedím i mými šéfy ubezpečován, že desky prostě mín jak 500Kč stát nemohou. Pak jsem odjel na rok cestovat a ejhle v Argentině v oficiálním obchodě byla nejdražší deskou tehdy novinka od U2 “How To Dismantle..” a stála v přepočtu asi 270 korun. Horký alba stály mezi 200-250 a back katalogový záležitosti kolem 150Kč. To mě nasralo. Člověk ze sebe dělá pitomce, hádá se s lidma a přitom mu jeho vlastní firma lže.
Podle mě by nový cdéčka měly stát max. 300Kč. Ale pochybuju, že mladá generace, která není zvyklá za muziku platit, to bude kdy dělat. Já v tom, jestli někdo šlohne něco v ochodě nebo si stáhne a vlastně ukradne filmy nebo muziku rozdíl nevidím. Snad jen ten, že kdo krade v obchodech má aspon kuráž.
Velký labely mají špatnou pověst, často až nespravedlivě špatnou, ale to, jak si nechaly ujet vlak, je zarážející. 70% zaměstnanců v gramoprůmyslu přišlo o práci, těch lidí jemi líto, hodně z nich to dělalo s láskou. Ale pořád na firmách dělaj lidi, který nerozeznaj Beatles od Rolling Stones grin
Depeche si poctivě kupme! Howgh

Night

 22    21. marec 2009 o 15:34

to Gabriel: mňa osobne potešili tvoje slová - “...Album sa vyznačuje veľmi pozitívnou a optimistickou náladou…..neočakávané prechody a zmeny tempa v rôznych častiach skladieb…. Na celom albume počuť výraznú podporu Goreho vokálneho doprovodu.”
To je presne to, čo očakávam. ....už aby to bolo tu.

Ďakujem za peknú recenziu.smile

Flexible

 23    21. marec 2009 o 16:29

to Gabriel: napriek tomu, ze si nechcel s nicim porovnavat a “nemal” si ziadne ocakavania, zostal si zmateny a sokovany?  lebo to su prave prirodzene pocity, pri prvom kontakte “skalnych DM” s ich kazdym novym pocinom. ti, ktorym DM ako kult k srdcu neprirastli, to beru urcite lahsie a triezvejsie a DM mnohym, ktori hudbu pocuvaju viac povrchne, zneju stale tak nejako rovnako.
po tych “divnych” pocitoch po prvom vypocuti, vsak tak ako si napisal prichadza zvlastna silna chut si to znovu pustit a zacat ten novy album kusok po kusku skladbu po skladbe objavovat a zacat si tak novy “vzrusujuci vztah”, uz sa na to strasne moc tesim, na tie divne pocity pri prvom kontakte a naslednom odhalovani a chyteni zavislosti…
Gabo, je mi ta teraz fakt luto, ty uz o tom cosi vies, ten prvy kontakt si uz zazil a si asi riadne namotany a mas urcite strasnu chut to znovu pocut ale budes si musiet na to opatovne “stretnutie” este dlho pockat, kym my obycajni smrtelnici si budeme moct dat opatovne “rande” kedy sa nam zachce, ale aj tak by sme boli vsetci radi v tvojej situacii…

Gabriel

 24    21. marec 2009 o 16:44

@Flexible: na to, ze budem zmateny som sa pripravoval a pocital som s tym. Samozrejme, ze sa tesim, ked si album opat pustim.

Jeden rozdiel ale je aj na webe, a to ten, ze sa teraz na komentare a nazory ludi divam inak. Ked citam starsie komentare na webe tak je to stasne usmevne (rozhodne to nemyslim v zlom zmysle slova), ako ludia spekuluju uplne do vetra, mrhaju energiou a ako su ich nazory na nove veci ovplyvenene starymi nahravkami. A som aj rad, ze sa to tu trosku aj ukludni a ludia prestanu takto rozmyslat, ale radsej sa spytaju mna alebo dangerousa. Myslim, ze je to aj pre ludi prinosnejsie a to cakanie bude “dostojnejsie” :D

Flexible

 25    21. marec 2009 o 17:20

to Gabo: ... ako napr. zase producent Ben a bude z toho PTA2? nie, to bude urcite Violator 2… asi to bude Miles away, vsak? 
ale aj tak si asi nevedel, ako moc budes zmeteny? grin))  to je ako ked Dave v jednom z novsich rozhovorov povedal, ze vselico si mozes natrenovat a nacvicit, ale pocity urcite nie!
ja som ti od toho jak po Wrongu vyleteli, Come back a Hole to feed a naslednej info, ze to nie su zdaleka finalne verzie a su na hony vzdialene od konecneho vysledku, zostal kludny a trpezlivy a recenzie a recenzne reklamy beriem nejako triezvo a som uz schopny pokojne cakat. Ty si ma svojim clankom a naslednymi prispevkami teraz tak spravne naladil na ten pocit, ked to uz konecne budem mat v tej peknej drahej krabicke a doma si to sam navnadeny vypeckujem a budem natahovat usiska a mozno aj sa vnutorne pohorsovat a nasledne objavovat a budem porovnavat s tym co uz vydali, lebo ako si napisal je to uplne prirodzene a inak to asi ani nejde, neda sa tomu ubranit a az neskor zistim, ze toto uz je iny DM, co som vsak mal vediet uz davno!

Zenzucht

 26    21. marec 2009 o 18:23

Taky jsem si řekl, že nemá cenu se nějak hlouběji zapojovat do diskusí... Nejen vzhledem k tomu, že mám kvantum jiných věcí na práci 8-) ... Jediná věc, na kterou jsem spoléhal, bylo to, že první singl bude zvukově naprosto odlišný od zbytku alba.

U mě se z těch největších příšerností po prvním poslechu nakonec vyklubaly ty největší klenoty…

Namátkou Higher Love, I Am You, I Want You Now…

jozef

 27    21. marec 2009 o 19:20

Recenzia je písaná v neutrálnom štýle, ako keby to bolo už iba o albume, ktorý je do zbierky. Ostatní musíme to čakanie už nejako strpieť. O mesiac sú DM vianoce!!!! Už sa teším na tú veľkú krabicu a pozeranie making of… Ale vyzerá to, že to bude opäť niečo iné, čo ma teší.

Night

 28    21. marec 2009 o 19:37

Ja sa osobne teším s vami všetkými, ktorí mali možnosť počuť nové CD. My ostatní musíme počkať....
Uvedomujete si, že je to rok, čo tu striehneme na nový počin DM?...takže tých pár dní už vydržíme nie?

Gabriel

 29    21. marec 2009 o 20:30

@jozef: to sa ti len zda, pretoze teraz nemozes s nicim co je napisane suhlasit ci protirecit smile

jozef

 30    21. marec 2009 o 21:26

Narážal som na to, že sa v nej neobjavili napríklad nejaké superlatívy, alebo negatívne reakcie. Samozrejme netvrdím, že je zle napísaná. Som však rád, že to bude opäť niečo iné. Aspoň tak, ako to Gabriel píšeš. Veď po tom dvadsiatom apríli sa to tu len recenziami rozfičí a fóra k novému albumu budú mať 300 príspevkov. To bude zas nadávanie na prskoty namiesto hutných bicích.

jmaster

 31    21. marec 2009 o 22:02

Veľmi pekne napísaná recenzia. Citlivo použité slová bez nejakého emocionálneho zafarbenia. Cením si tvoj triezvy pohľad na Depeche Mode Gabriel, niektorí by si z teba mohli brať príklad smile

Gabriel

 32    21. marec 2009 o 22:10

@jozef: nezda sa mi, ze by som mal do recenzie o diele ktore ste nemali moznost pocut,  vniest nazor, ze v Hole To Feed plechove bicie (doslova ako bubnovanie na pradzne sudy) opakujuce sa v rytme t-t-rt-t-t-t sa mi nepozdaju. Alebo zasa naopak, vykypiet emociou, ze nic lepsie som v skladbe od DM este nepocul. Da ti to nieco? Ved ma nepoznas, nevies co pocuvam, aka hudba sa mi okrem DM paci. Proste ja nemam ziadnu povest v pisani recenzii. Ked napr. napise recenziu monghi, pravidelni citatelia dm.sk vedia, ze ked nieco napise, ze je super, tusia, ze sa im to bude pacit, alebo prave nie.

Preto pisem skor opis albumu a nie subjektivnu recenziu, aj ked niektore veci som tam okomentoval. A pisem ju prave iba kvoli tomu, ze som mal moznost album pocut.

Naozaj je zbytocne hladat v recenziach uistenie na zaklade emocii toho kto to napise, ze to, alebo ono bude super, alebo nie.

Monghi

 33    22. marec 2009 o 08:43

neviem preco, ale mam pocit, ze tymto albumom sa DM konecne vratia tam kam patria, do alternativneho sveta, ziaden “mainstream”... a to som strasne rad. Dokonca mam pocit, ze Wrong aspon v SK eteri velmi nekraluje (mozno sa vazne mylim) a ako 203 na inom mieste internetu uviedol, mysli si, ze video k singlu bolo natocene schvalne tak “brutalne”, aby sa nehralo medzi tym komercnym hnojom v prime time… ale, je to len pocit smile

Daniel79

 34    22. marec 2009 o 08:55

Depece Mode byli nekdy v alternativnim svete?

jozef

 35    22. marec 2009 o 09:33

Gabriel, recenzia ma samozrejme potešila, je napísaná dobre a to, že si si mal možnosť vypočuť album dopredu je svojím spôsobom satisfakcia, za to, čo pre nás fanúšikov touto stránkou Ty a ostatní robíte. Len som dosť v napätí, aký bude ten nový album a načrtol si vlastne, že je to niečo inakšie, čo ma potešilo. Akurát som mal po prečítaní recezie dojem neutrálnosti, ale to neznamená, že ma nepotešila. Osobne mi tam nejaké väčšie emócie negatívne, alebo pozitívne chýbali, ale je to dané mojou zvedavosťou na to či DM na rozdiel U2, The Cure, alebo Prodigy vydajú niečo nové, iné a v kútiku duše dúfam, že to bude album, ktorý ich nekatapultuje do tretej ligy, ligy, kde sa mnohé legendy časom stratili.

Daniel79

 36    22. marec 2009 o 09:37

At je album jake chce…jen at neni NEVYRAZNE!

Gabriel

 37    22. marec 2009 o 10:00

@jozef: recenzia od Dangerousa bude viac emocionalna wink

springsrow

 38    22. marec 2009 o 10:00

pise sa o tom albume cele mesiace nech nas to neonudi

jozef

 39    22. marec 2009 o 11:37

Nech rýchlo prejde tých dvadsaťosem dní a nech to už recenzujeme každý. O štyri dni si môžeme kúpiť depešácky adventný kalendár. Singloš aspoň vyjde skôr aj s Oh well. Len pevne verím, že DM na rozdiel od iných nesklamú. Gabriel, Ty to aspoň už vieš. Ale to už je každého vec názoru. To čo jedného sklame, druhého poteší.

Zenzucht

 40    22. marec 2009 o 12:18

Spacewalker kolující po p2p sítích je FAKE.

A diskuze o přínosu AW už byla uzavřena…

Gabriel

 41    22. marec 2009 o 12:25

@Zenzucht: je to spomenute v recenzii.

Spacewalker vas prekvapi. Srandovny je jeden fakt. Ked sa fanusikova snazia vytvorit nieco, co by malo zniet ako novy DM, tak paradoxne vytvoria nieco, co zneje ako stary DM. Ked chce ale kapela skutocne nahrat nove skladby, tak sa snazia, aby nezneli ako Depeche Mode. Obom taborom sa to doposial dari, iba ze prave kapela urcuje, co DM je a co nim bude.

strider

 42    22. marec 2009 o 13:10

dmdevotee-nemaj obavy,myslim ze album bude dostatocne kvalitny,melodicky a narocny zaroven,s komplikovanymi kompoziciami a dostatocne temny aby sme boli napokon spokojni. Bude iny ale dufam ze opat v niecom inovativny a progresivny…

Daniel79

 43    22. marec 2009 o 13:11

Je rozdim mezi “znit jako DM” (cokoliv co DM nahrajou zni jako DM uz z principu) a mezi “znit jako typicti DM”.

A co jsou typicti DM? Podle me se jedna o hudbu, kterou hrali hlavne v letech 86-90 (tzn. ve sve vrcholne forme, podle me)...ale radil bych tam i skladby jako Shake the Dissease, Walking In My SHoes nebo It´s No Good..

A diskuse o prinosu Alana Wildera nebude nikdy uzavrena grin

BTW asi vetsina fans, vcetne me, by ocenila, kdyby SOTU prinaselo neco noveho, ale zaroven by tam byl patrny onen typicky depesacky rukopis. Tzn. nevykradat se, ale ani neprichazet s nicim zasadne odlisnym. No ale nejhorsi by bylo, kdyby SOTU bylo nevyrazne, matne, nezajimave, nudne…

Gabriel

 44    22. marec 2009 o 13:31

Vsetko je vec nazoru. Amigo z d-m.com pocuval album s nami napisal zatial iba kratky vycuc:

Review start
I can’t believe the album is so shit!
Review end

Na konci albumu som videl jeho hlavu nestastne v rukah, takze som tusil, kolka bije…

dvestotri

 45    22. marec 2009 o 13:40

...no naozaj sa domnievam, ze to bol zamer Dm, aby sa Wrong nikde nehral
Tento album bude mozno taka mala hudobna revolucia…..
Co citam recenzie, tak vela ludi pise, ze to nebude najlepsi album od DM.
JA dufam v opak ... grin

Monghi

 46    22. marec 2009 o 13:44

a nie je autorska a kompozicna pritomnost Martina Goreho dostatocne typickym depesackym rukopisom? Uz som to napisal… pokial kapela nepride s kazdym album s niecim “odlisnym” tak sa stane nudna a bude pritahovat to iste publikum, ktore logicky postupom rokov bude mensie a mensie, az na tie koncerty nebude chodit nik. Dobra kapela je nielen nadcasova, ale hlavne progresivna, musi prist s niecim, z coho budu cerpat ini, nech to bude posobit akokolvek sokujuco a niektorych “skalnych” to odradi (pretoze skalni fans maju najvacsiu tendenciu podliehat hudobnej nostalgii - lutujem kazdeho, koho take cosi v zivote postretne - mozno raz takto budem lutovat sameho seba smile )... a to sa chvalabohu DM zatial dari…

Daniel79

 47    22. marec 2009 o 13:45

Gabriel: myslis, ze by SOTU mohlo vyvolavat podobne reakce jako Exciter?

Gabriel

 48    22. marec 2009 o 13:46

@dvestotri: prekladam EPK a tam volbu Wrong ako singla vysvetluju.

Daniel79

 49    22. marec 2009 o 13:49

Monghi: “a nie je autorska a kompozicna pritomnost Martina Goreho dostatocne typickym depesackym rukopisom?” Prave ze neni.

Jinak celkem souhlas, ale doplnil bych, ze krom progrese by kapela mela zachovavat svou osobitost.

Zenzucht

 50    22. marec 2009 o 15:25

@Gabriel: Je EPK součást promotion? Myslím, bude zveřejněn podobně jako Come Back?

Gabriel

 51    22. marec 2009 o 15:46

@Zenzucht: To neviem, ale zrejme si myslis EPK s filmom “In the studio”. To co prekladam su iba otazky a odpovede a dokumnet ma nadpis EPK. Prekladam to, co si mal moznost pocut minuly tyzden na Radio_FM.

jozef

 52    22. marec 2009 o 16:14

Gabriel, naozaj sa teraz aspoň môžeš pousmiať nad našími úvahami o tom ako to celé bude znieť. Keď mal Amigo po vypočutí albumu ruky na hlave, ako píšeš, znamená, že ten album bude asi iný a dobrý. No mohol mať ruky na hlave aj z toho, že sa nikam neposunuli a vykrádajú sa. Byť napríklad ortodoxným fanúšikom U2, tak tie ruky tam mám po Pope stále, alebo minimálne pri ich dvoch posledných albumoch. Aspoň že tie skladby na ich horizonte nie sú až tak zlé, čo sa melodiky týka. No čo sa týka DM, tak tie ruky som tam mal, keď som začul tie aranže Precious. Dovtedy som každý album DM očakával s istotou, že je to niečo iné, od PTA začínam byť ale nedôverčivejší.

Gabriel

 53    22. marec 2009 o 16:27

@jozef: napisal som “hlavu v rukach”, nie “ruky na hlave”. Emocionalne to znamena dve rozdielne veci.

jozef

 54    22. marec 2009 o 16:33

Gabriel ďakujem za upozornenie, čo už so mnou.

tomy

 55    22. marec 2009 o 22:42

škoda, že nemôžem zažiť to, čo pri poslednom albume U2 - žiadne recenzie či uputávky skôr ako album vyšiel…A potom prišiel skutočný zážitok.
Želám si len jedno - aspoň sčasti zažiť niečo podobné. Pri DM ťažko odolať aspoň krátkym návnadám, ale cez to všetko si myslím, že zažijem obdobie podobnému tomu v r. 1989 , kedy som život vnímal hlavne cez hudbu. A hlavne prvé počutie bolo príšerné aneb Wrong!
Súhlasím s tým, že DM sa v tomto vracajú do minulosti, ale pri tom objavujú nové plánety. A sme pri koreni veci - keď si spomeniem na minuloročné leto a debaty o vesmíre spojené s parelelou DM, tak ma DM opäť zasiahli do čierneho. A to som chcel, očakával a asi aj dosiahol. DM is come back. Me too.

Gabriel

 56    23. marec 2009 o 20:48

@MARAF.: Skor to ber z mojej strany tak, ze ja sa nepamatam ako skladba uplynula a to ze som sa zacal na konci nudit som si zapamatal zo vsetkeho najviac. Mojou chybou bolo, ze som si nerobil poznamky pocas pocuvania aj ked som to planoval. Navyse, Dangerous sedel blizsie k reprakom ako ja :D :D

Takze v tomto pripade plati, ze Dangerous si to proste lepsie zapamatal. To je aj dovod, preco sa tesim na dalsie vypocutie. Viem, ze album znie zaujimavo a necakane. Nebolo tam nic take, na co by som reagoval ako “bleeeee”. Ano, v niektorych momentoch sme na seba vsetci pozreli s otazkou v tvarach “WTF?”, to sa stalo napr na zaciatku Hole To Feed, pretoze tie bicie nas zaskocili oproti dietnemu rough mixu co je na nete.

Marten

 57    23. marec 2009 o 20:57

to Gabriel: co to vlastne bylo za poslechovku, kdo se ji vsechno ucastnil a kde se to konalo?

jozef

 58    24. marec 2009 o 12:35

Gabriel, web robíte dobre, keď vás pozývajú do FM-ka a na predalbumové odposluchy.

Gabriel

 59    24. marec 2009 o 13:00

@jozef: Radio_FM nema nic spolocne s posluchom albumu, na ten som bol v Prahe. Do FMma kontaktovali kvoli nazorom v diskusiach ktore si precitali a vraj sa im zdali “nad vecou”, tak ma zavolali porozpravat nieco. Aj ked spatne… obcas som tam trepol blbost aj ja wink

... a posluch albumu v Prahe bolo na nasu ziadost ako media a cez ludi, ktori su spaty s nahravacou spolocnostou.

smartodm

 60    24. marec 2009 o 13:57

@Gabriel: a za to vsetko a aj ostatne vam patri moja vdaka. myslim, ze vacsina navstevnikov dm.sk to vidi podobne…
dakujem.

giggs11

 61    24. marec 2009 o 16:59

@gabriel


vsetko naj…...k meninam

jozef

 62    24. marec 2009 o 20:29

Gabriel, všetko najlepšie k meninám, želám všetko dobré do každej oblasti v Tvojom živote. Čo sa týka toho posluchu albumu, hockto zas nemá určite tú možnosť a tento DM web je predsa niečo iné ako bežná fanúšikovská stránka s pár antonovými fotkami. Pochybujem, že by na moju žiadosť o vypočutie si albumu reagovali kladne. Aj ľudia z FM-ka vedeli, kde majú klikať. Vďaka za spresnenie informácii ohľadom odposluchu albumu, vidno že sa snažíte, tak nech vám to vydrží.

Jakub73

 63    25. marec 2009 o 12:43

Tuším, že Daniel se ptal, zda DM byli někdy v alternativním světě. Já bych řekl, že byli. Už jen to, že zůstali věrni Mute rec., i přesto, že věděli, že jsou v pozici, kdy u velkého labelu by dostali víc a nikdo by si nedovolil jim do podoby tvorby kecat - byli v pozici, kdy zanesení takové klauzule do smlouvy by nebyl problém. A to, jak praví legenda, neměli někdy do roku 1987 s Mute podepsanou smlouvu. Naopak věděli, že zisky z prodjů DM , Yazoo, Erasure, N.Cavea, později Mobyho a Prodigy jsou labelem investovány do hledání mladých talentů a vydávání mnohdy ztrátových alb. Myslím, že Daniel Miller je tou figurou, bez níž by DM nebyli tím čím jsou. I pop může být alternativní. DM byli alternativní zejména přístupem, což inspirovalo mnoho kapel. Alternativní byli i tím, že celá 80.léta byli mimo oficiální proud britské pop-music…nikdy nebyli pozváni na charitativní koncerty typu Live Aid. Je fakt, že pro alternativce byli DM vždy pop a pro popoaře moc alternativní. Která anglická kapela, co začínala na přelomu 70. a 80. let má takový úspěch. ŽÁDNÁ...

Jakub73

 64    25. marec 2009 o 13:10

Monghi: Já myslím, že kdyby DM vsadili najistotu a udělali rychlejší album s komerčnějšími písněmi a videem dle zadání MTV měli by fanoušků možná víc. S každým albem ryskovali a nikdy ne nedivali dozadu. Proto nebyli nikdy tak slavní jako U2, zato mají nejoddanější fanoušky na světě.
Myslím, že sami ani nevědí, jak se jim to povedlo grin)
Krom hudby samotné, se o hodně postaraly klipy Antona Corbijna. Klipy považuju za současnou největší slabinu DM.
Když jsem měl tu čest večeřet s Antonem, když tu byl v roce 02 kvůli své výstavě, byl dost zklamán z toho, že právě obdržel jakousi cenu za DVD Exciter - One Night In Paris. A nikdo ze členů kapely ani z managementu se mu ani neozval. Pogratulovat, poděkovat..
Přitom, při natáčení Control se dostal do fin. problémů, jelikož odstoupili producenti, musel prodat dům v Londýně  a jedním z lidí, kteří mu s financemi pomohli byl i Martin Gore. Také má na Control poděkování v titulcích.
Je to škoda..WRONG by si zasloužilo lepší video. Je to skvělej singl. Pro mě nejlepší 1.singl z alba od Barrel Of A Gun.

Gabriel

 65    26. marec 2009 o 15:28

Na nete je albumova verzia Come Back, tak si mozete teraz porovonat s recenziami wink

Giancarlo

 66    29. marec 2009 o 12:43

no neviem neviem….ale cim castejsie ho pocuvam,tym viac sa mi paci…proste DM…ale je to nieco uplne nove…taky mix hourglass,PTA a exciteru podla mna…