Peklo (1996)
Nahrávanie albumu "Ultra" bolo pre Depeche Mode v podstate lotériou, pri ktorej si neboli istí nielen výhrou, ale ani samotnou hrou.
Po otrasení sa zo šoku spôsobenom Alanovým odchodom z kapely, a následným Davidovým pokusom o samovraždu, sa Depeche Mode pustil do nahrávania nového štúdiového albumu. Londýnska session, ktorá prebehla na jeseň 1995, dopadla až nečakane dobre. Na jar sa všetci presunuli do New Yorku, kde však začalo veľké trápenie. Ale nechajme o tom rozprávať zainteresovaných.
Tim Simenon (producent): Z celého nahrávania si pamätám tú neistotu, hlavne preto, že z kapely odišiel Alan. A takisto bolo veľmi otázne Davidovo zdravie.
Daniel Miller: Podľa mňa to bolo skôr celé o Davidovi a jeho situácii, než o tom, že odišiel Alan. A vlastne cez Davida som sa pozeral na budúcnosť kapely.
Gareth Jones: Pamätám si, že som sa za nimi zašiel pozrieť, pozdraviť ich a Dave sa mi zdal úplne rozhádzaný, no stále veľmi veci oddaný. Spomínam si, že sme sa spolu veľmi dobre porozprávali, no zároveň som sa oňho obával. Vedel som, čo sa deje.
Martin Gore: Ja som vlastne nikdy ... ja toho o heroíne veľa neviem. Prakticky nikdy som nevedel, či mal v sebe dávku alebo nie. Alebo či sa toho pokúšal práve zbaviť. Ale väčšinou som to vnímal tak, že bol čistý.
Andy Fletcher: Pokiaľ ide o Davida, niekedy bolo frustrujúce zistiť, že nie je pre neho jednoduché o tom s nami hovoriť. Celé to bolo zahalené rúškom tajomstva, čo bolo ešte horšie.
Martin Gore: Vždy som bol naivný. Celý čas som veril, že sa pokúša toho zbaviť, možno úplne nadobro. Lenže, keď bol bez toho, tak bol chorý.
Daniel Miller: Môžete byť toho súčasťou, ale nakoniec je to aj tak niekoho osobné rozhodnutie v danej situácii. Môžete urobiť všetko, čo len chcete, ale nakoniec sa musia rozhodnúť oni sami, čo je pre nich najlepšie.
TIm Simenon: Pamätám sa, že hoci sa nahrávanie už začalo, tak sa ma Daniel spýtal, "Prečo to nedáme dokopy? Martin napísal zopár skladieb, poďme to skúsiť a uvidíme." A to celé zabralo tak šesť mesiacov.
Martin Gore: Podľa mňa mal každý svoje problémy. Pravdepodobne to bolo z časti spôsobené následkom turné k "Songs Of Faith And Devotion". David mal svoje problémy a ja takisto. Len čo som vstúpil do štúdia, tak som začal piť a prestal, až keď sme zo štúdia odišli.
Kerry Hopwood (programátor): Osobnostne boli úplne "na kašu". Fletch bol z nich pravdepodobne najsilnejší. Väčšinu času ich držal pokope a nad vodou.
Jonathan Kessler: Pamätám si, že niektoré nahrávacie sedenia boli až extrémne zložité. Spomínam si, ako sa ma pýtali, "Ako to máme vlastne urobiť?" Veľakrát som sa s Timom prechádzal po New Yorku a kládol mi otázky "Ako to urobíme, Jonathan? Ako by sme s tým mali naložiť?"
Andy Fletcher: Normálne sme tak dlho nahrávať nezvykli, lenže tentoraz sme mali problémy. Tie najväčšie súviseli s Davidom. Nemali sme na výber. Šesťtýždňové nahrávanie v New Yorku neprinieslo žiadne výsledky a ten zabitý čas sme museli nejako získať späť.
Kerry Hopwood: Mal som strach... asi by som to slovo nemal použiť, ale kašlať na to, bol to naozaj strach. Ja som sa predsa chcel podieľať na albume Depeche Mode. No myslím, že niekedy som mal skôr pocit, že pracujeme na sólovom albume Martina Gora. Ja som si totiž nebol istý, či vôbec máme speváka.
Martin Gore: Najhoršie to bolo v New Yorku, kedy sme si naplno uvedomili, že David sa vzdal heroínu. Lenže rovnako som si nebol istý, či tomu bolo skutočne tak naozaj. Podľa mňa na ňom stále fičal. Problém bol v tom, že nebol schopný spievať. Vtedy som si pomyslel, že by sme to ako kapela mali celé ukončiť, keďže David asi nebude viac schopný spevu.
Kerry Hopwood: Absolútne si nebol istý svojou úlohou v kapele. Mal postoj v štýle, "Som spevák, celé som to pokašlal a páči sa mi to." To bolo pre mňa absolútne najťažšie, nakoľko som mu po celý čas vravel, "Pozri, snažíme sa dať dokopy album a máme tu Martinove skladby. Ale keď ich spievaš ty, tak sú to skladby Depeche Mode. A dokiaľ ich spievaš ty, tak to má význam."
Martin Gore: Podľa mňa si prestal dôverovať. Psychicky a fyzicky bol tak slabý, že ... proste zo seba nebol schopný vydať ani hlásku.
Kerry Hopwood: Napr. vokály k "Sister Of Night" sme nahrávali takmer celý týždeň, obzvlášť preto, že David na tom nebol vôbec dobre. Nebol schopný to predviesť v zodpovedajúcej polohe. Keď sme neskôr dávali nahraté vokálne party dohromady, tak sme ich skladali doslova slabiku po slabike. Dnes, pri pohľade späť, si myslím, že sa vám do uší dostali jedny z najkrajších vokálov. Ešte aj teraz, keď si na to spomeniem, tak mám z toho stále husiu kožu. Hlavne pokiaľ ide o to, čím všetkým si David, počas nahrávania tej skladby, prešiel. Ja vlastne neviem, kde bol David v skutočnosti počas nahrávania albumu v NY. Dnes viem, že chodieval na stretnutia anonymných narkomanov, ale s tými najlepšími úmyslami. Cestou späť si ho však vždy odchytili díleri, takže sa do štúdia vrátil v nie najlepšom stave.
Dave Gahan: Martin mi zavolal a spýtal sa ma, "Mám to dokončiť ako sólový album? Ale fakt nad tým uvažuj, celé je to totiž už príliš absurdné." Ale opäť som zareagoval sebecky, "Rob si s tým doprdele, čo chceš. Ja sa tu topím v absolútnych sračkách." Bol som jednou nohou v tom a jednou vonku. Ale netýkalo sa to Depeche Mode, týkalo sa to samotného života. Nebol som si istý, kam to celé smerovalo.
Martin Gore: Na konci toho šesťtýždňového sedenia v New Yorku, kde sme sa snažili nahrať vokály, sme mu navrhli, "Myslíme, že by si sa mal vrátiť do LA, vyhľadať hlasového pedagóga a snažiť sa získať svoj hlas späť. A hlavne sa snažiť dať zdravotne dohromady."
Tim Simenon: Vzali sme si teda voľno a po návrate nahrali ďalšie veci. V podstate sa zdalo, že je všetko v pohode. Jednoducho, že sa neskôr vyberieme do LA nahrať Davidove vokály.
Andy Fletcher: To bolo práve vtedy, kedy sa predávkoval a takmer zomrel ...
LA Times, 21/07/1996 - Gahan o svojom predávkovaní
Predávkovanie heroínom Jonathana Melvoina zo Smashing Pumpkins v New Yorku (12.júla) donútilo v hudobnom priemysle k zamysleniu hlavne tých, ktorí sa ešte stále nezaangažovali v kampani proti užívaniu drog. V súvislosti s touto udalosťou však vyšla na svetlo ďalšia nečakaná skutočnosť - v máji sa vďaka predávkovaniu ocitol na pokraji smrti aj spevák David Gahan z Depeche Mode.
Gahan (34), ktorý aktuálne podstupuje intenzívnu liečbu zo závislosti, a chystá sa 30.júla postaviť svojej závislosti tvárou tvár na súde, sa pod vplyvom správy o Melvoinovej smrti rozhodol po prvýkrát od májového zatknutia verejne prehovoriť. Svoje prvé úvahy v telefonickom rozhovore z liečebného centra venoval snahe pomôcť ostatným vyhnúť sa rovnakému osudu.
"Všetko, v čo môžem dúfať je, že moje činy budú hlasitejšie, než všetok tej hnoj, čo vychádzal z mojich úst za posledné roky," prehlásil optimisticky znejúci Gahan, ktorého závislosť v minulom roku dohnala k takým depresiám, až sa pokúsil o samovraždu prerezaním žíl na zápästí. "Nechcem sa tu teraz predvádzať a očakávať, že niekoho zachránim. Držím sa zubami nechtami, ale každým dňom sa to zlepšuje. Nemám kam ísť. Prišiel som o dom, dokonca sa teraz nemôžem stretávať ani so svojim synom. Ak sa mi podarí zostať čistým, tak sa budeme môcť opäť stretnúť."
Gahan priznáva, že jediným rozdielom medzi jeho a Melvoinovým osudom bolo šťastie. "Čo som sa z New Yorku, kde som pracoval s kapelou, vrátil do LA, tak som bol už niekoľko týždňov čistý," spomína spevák na "Memorial Day" víkend, počas ktorého sa predávkoval kombináciou heroínu a kokaínu v hoteli Sunset Marquis. "Vyšiel som si na prechádzku a strelil si dávku speedballu. Díler odišiel a ja som zozelenel. Chvalabohu bol nablízku niekto, kto zavolal na 911."
"Keď som opúšťal nemocnicu, tak som niekomu povedal, že som sa predávkoval a oni dodali, 'David, veď si bol mŕtvy. Trikrát ťa oživovali.' Mohlo dôjsť k vážnemu poškodeniu mozgu. Keď dnes premýšľam o šialenstve toho prášku, ktorý dá človeku tri minúty eufórie ... Nemusíte byť žiaden pôžitkár, dáte si to iba raz. Ľudia práveže veria mýtu, že keď to skúsia iba raz, že budú v pohode a tak kopec z nich zamieri priamo k heroínu, obídu obyčajnú trávu a vrhnú sa priamo do náruče diabla. Je to fakt desivé."
Gahan dodal, že keď ľuďom hovorí o svojej liečbe, snaží sa nepôsobiť ako svätuškár. "Nechcem pôsobiť ako nejaký kazateľ. Fungujem v rock´n´rollovej kapele, milujem to a chcem byť jednoducho iba Davidom. A som hlavne šťastný, keď môžem byť v kontakte s tým malým dieťatom v mojom vnútri, s ktorým som bohužiaľ nateraz vzdialili. Teraz akoby som kráčal v nejakom oblaku, ale som čistý."
zdroj: ULTRA (remastered) DVD 2007, dmtvarchives.com
Názory Devotees (89)
grapher
1 18. február 2015 o 10:39
Ten obrazok hovori za vsetko….
radoo
2 18. február 2015 o 11:54
znie to smutne,ale ultra bol vyborny album aj vdaka martinovmu pitiu.
Mocho
3 18. február 2015 o 15:26
“Kerry Hopwood (programátor): Osobnostne boli úplne “na kašu”. Fletch bol z nich pravdepodobne najsilnejší. Väčšinu času ich držal pokope a nad vodou.” Myslim, ze prave toto je jeho najvacsia uloha v skupine a nie je na mieste vycitat mu, ze hra jednym prstom, alebo podobne “nedostatky”.
jozefst
4 18. február 2015 o 21:13
Môj tip na Sister of night ako singel mi vtedy nevyšiel. Ale toto je len selanka v porovnaní s tým, čo museli vtedy prežívať. Boli to pôrodné bolesti. Našťastie to zvládli. Fotka je pre mňa mimochodom veľmi raritná. Prvý krát som ju videl dnes a hovorí za všetko.
bel canto
5 18. február 2015 o 21:24
Kerry Hopwood: ........ máme tu Martinove skladby. Ale keď ich spievaš ty, tak sú to skladby Depeche Mode. Tymto bolo zadefinovane co je vlastne skladba Depeche Mode. Ze v tej skladbe musi byt aj Alan, o tom ziadna zmienka
Flexible
6 18. február 2015 o 23:58
... S odstupom casu sa to teraz zda ako krasna rozpravka…aj ked k dokonalosti predsa len chyba jedna Postavička.
grapher
7 19. február 2015 o 11:01
Myslím, že v tom čase bola neprítomnosť Alana ten najmenší problém. Keď to tak čítam, tak sa čudujem, že album vôbec vyšiel.
Logic
8 19. február 2015 o 11:15
Presne tak grapher, oni mali úplne iné problémy a myslím, že oveľa väčšie ako Alan, sami so sebou. Ale aj napriek tomu vyšiel perfektný album, skvost tvorby DM.
advokat
9 19. február 2015 o 12:28
Ja sa vyjadrím absolútne sebecky a cynicky.Bodaj by boli v takýchto sračkách stále.ULTRA je skvost a posledný skutočný album DM.Potom je to už len viac alebo menej vydarená paródia DM.Ak by skončili po Singles tour 1998,vzhľadom na ich tvorbu po tomto dátume,pokiaľ ide o štúdiové práce,nič by sa nestalo.Ale ja ešte stále čakám na jeden skutočný “vypaľovák”,ktorý nahradí už pomaly 20 rokov sklamania.
Logic
10 19. február 2015 o 13:09
Advokát a Delta ti nereže?
Notik
11 19. február 2015 o 13:39
mozno to ma aj iny pribeh , to že museli , bud s Davidom alebo len solovka Martina , na co musel reagovat Fletch , lebo by z toho mal velky prd
grapher
12 19. február 2015 o 15:50
Je pravda, ze nalepsie albumy robili ked mali problemy, ale zrejme by to neslo do nekonecna. Ale ked je Fletch taky velky tmel v skupine a kvazi manazer, tak tu najvacsiu ulohu nezvladol - udrazat Alana v kapele a nejako normalizovat vztahy. Ked ho kapela najviac potrebovala, tak sa psychicky zrutil…
santer
13 19. február 2015 o 16:32
Advokat, hovoris mi z duse
Grapher, je to tak, aj mne sa zda, ze ked Martin chlastal, tak mal lepsie napady a ked boli v problemoch, vysledok bol nakoniec majstrovsky.Teraz sa chlapci pri praci zabavaju, maju pohodu, ziadne problemy, ale ich hudbe nieco chyba.Fletch je inak riadny tmel a hlavne “charakter”, ked boli na turne v najvacsich srackach, vsetci vydrzali a dotiahli to do konca, jedine on zutekal.Inac mal v zivote ohromne stastie, ze je s Martinom taky dobry kamos, iank by toho na hudobnom poli asi vela nenamutil.Alana nemal rad, to aj priznal, ale zrejme to bolo vzajomne, mne by sa tiez nepacil typek, co by pobehoval po studiu, cital noviny, hral stolny futbal a bral by tie iste prachy ako ja co by som tam sedel po nociach a nehovoriac o pripravach podkladov na turne a podobne…
bel canto
14 19. február 2015 o 18:23
Pozrite ja dodnes nechapem na co je Fletch dobry. Nevie skladat, nevie hrat, nevie spievat. Napriek tomu posobi v najlepsej kapele sveta. Ma z pekla stastie, ze existuju syntezatory za ktore sa moze postavit a stat. Ale kazdopadne, rozum sa mi z toho zastavuje. Uprimne si myslim ze bol rad, ked Alan odisiel.
ViolateYou
15 19. február 2015 o 18:38
Neda sa asi posudit nakolko ich Fletch stmelil alebo podrzal neboli sme tam, ale kazdy si to predovsetkym vo svojej hlave musel dat doporiadku a pochybujem ze by Fletch zachranil kapelu v zmysle ze bez neho by uz neboli. Mozno by sa rozpadli ale casom by to mozno zas skusili lebo po Alanovom odchode je jadro Martin a Dave
grapher
16 19. február 2015 o 20:02
To ze Fletch je stale v kapele ma svoje dovody o ktorych my nevieme. Ale to je uplne jedno. Mna len stve, ze clovek, ktory prakticky hudobne neprispieva dopomohol k tomu, ze odisiel velmi dolezity clovek, ktory mal znacny podiel na vytvoreni kultu DM. Sam povedal, ze si nevie predstavit, ze by dalsi album robil s Alanom. Toto jedine mi na nom vadi.
Logic
17 19. február 2015 o 20:11
Grapher, my nevieme, prečo je stále s nimi, ale je, asi musí byť pre nich dôležitý, keď je stále s nimi aj keď nejak neprispieva k tvorbe DM.
grapher
18 19. február 2015 o 20:40
Logic, mne Fletch absolutne nevadi, urcite su dovody na to, preco tam stale je. Keby Alan neodisiel, myslim, ze nikto by sa neozaoberal jeho posobenim a funkciou v kapele.
eternal outsider
19 19. február 2015 o 20:42
grapher: Kde bereš tu jistotu, že Wilder odešel kvůli Fletcherovi? Ve čtyřčlenném týmu dva chlastali, jeden fetoval a chlastal a čtvrtý byl nervově labilní. Já bych nechtěla spolupracovat ani s jedním…
bel canto
20 19. február 2015 o 20:44
Chlapi v 89 sme na intraku pozerali na videokazete 101, pre nas posvatny gral a vzdy ked sa na obrazovke ukazal Fletch, rehotali sme sa ako kone. Ja ho vnimam ako uctovnika, manazera, reklamneho koordinatora. Uz to ze v 1980 stal na podiu a nerobil nic ... sorac, ale nepoznam kapelu kde by mali takuto podrz tasku, ekonoma ktory stoji s kapelou na podiu. A clovek, ktory dostal Goreho melodie na Olymp odisiel. Kurna DM je plny paradoxov.
grapher
21 19. február 2015 o 21:01
@eternal outsider: ja som napisal, ze dopomohol k tomu. a to je fakt, priznal to sam. nikdy som nepovedal ani nenapisal, ze Alan odisiel kvoli Fletchovi.
eternal outsider
22 19. február 2015 o 21:06
grapher: Tak to pak jo
bel canto
23 19. február 2015 o 21:41
Pockat, Alan odisiel preto lebo vsetci traja okolo neho vratane ekonoma Fletcha sa spravali ako uplni ........ ci ?
advokat
24 19. február 2015 o 21:56
santer,Martin je stále vynikajúci textár,povedal by som,že vôbec nestratil to čaro ani v období po Ultra.Ale podľa mňa by mal dodať texty a demá a potom vypadnúť zo štúdia a nechať to odborníkom s čistou hlavou.Je mi do plaču,ako po roku 1998 bol doslova odfáknutý obrovský potenciál a to všetkých nasledujúcich albumov.Týmto zároveň odpovedám aj Logic-ovi,Delta je to najlepšie od Ultra,ale aj tak je to podľa mňa odfláknuté.Tu je môj zoznam skladieb v období po roku1998,ktoré by boli nesmrteľné ak by mali to šťastie a uzreli svetlo sveta do roku 1998:In Chains,Corrupt,Perfect,Ghost,Free,The Sweetest Condition.Zámerne tu nespomínam Davidove skladby.
Logic
25 20. február 2015 o 08:39
U mňa Delta je super. Keby bol Alan, nevieme aké by boli albumy, lebo in chains (Alan Wilder mix 2011), tak toto sa mi vôbec nepáči, staré, nudné a dookola, nič nové, je tam citíť nenormálny vplyv SOFAD, taký kolovrátok. DM nechcú robiť albumy, ktoré by boli rovnaké, každý je iný.
santer
26 20. február 2015 o 10:54
Advokat, to presne si myslim aj ja, ze vysledny zvuk do 97teho bola Alanova praca a Martin je skor skladatel ako studiovy hudobnik.Nehovoriac o tom, ze poslednych 10-15rokov fici na techne a myslim, ze aj toto ma dost velky vplyv na konecny sound DM.Kedysi DM zvuky vytvarali, dnes pouzivaju uz hotove veci.A zrejme maju ine hudobne citenie ako mal Alan, takze tie ich nove veci posobia na nas ako odflaknute.Ale kapela je s vysledkom ocividne spokojna, ostatne ako vzdy
bel canto
27 20. február 2015 o 13:13
V principe je to pomerne jednoduche. Ultra bol prvy album DM, ktory nepriniesol ziaden novy pristup k zvukom a produkcii, sampling a podobne. Melodie ma poskladane vyborne, dokonca a to hovorim stale, pridu mi lepsie ako na Sofad. Sofad je vsak produkcne a zvukovo na brutalnej vyske, v podstate Alan s Floodom vytiahli Sofad tam kde je. Je logicke, ked pride do studia klavirista od Simply Red (Dave Clayton - vsetka cest) tak ma k veci iny pristup ako Alan. Objektivne sa so zvukmi tolko nehrali, je to priamociara produkcia, podstatne menej zvukovych vrstiev, proste album rychlo urobit pokial sa to len da a vylisovat na CD.
Notik
28 20. február 2015 o 13:42
inak Bel canto povedal si uplnu pravdu ,,Sofad je vsak produkcne a zvukovo na brutalnej vyske, v podstate Alan s Floodom vytiahli Sofad tam kde je.Cize Alan je ten co robil DM , a ked tu citam aka pecka su albumy od exciteru po deltu , ano delta je super , ale smelo poviem ze z Alanom by to bolo take ako zo SOFAD, cize brutalne namakane a odpoved typu ze ved Alan robil remix in chains, su zufale , nemal cas a nebol zainteresovany , ale ked si pustite tvorbu Alana ake brutal zvuky su u neho , nehovorim o melodii , tak do kolien
Dusan
29 20. február 2015 o 13:42
Uplny suhlas s advokatom. Mna napadla ina myslienka. Stale mame tendenciu si tvorbu po 93 s Alanom predstavit nieco ako Sofad, Recoil a samozrejme jeho postupy a vkus. Jasne, je to spravne a prirodzene. Ale je zaujimave si predstavit, ako by si Alan poradil s Martinovym novym analogovym a skripajucim “vkusom”. Myslim, ze prave toto mohol byt dalsi impulz pre Alana, ako sa posunut. Musel by sa s tym vysporiadat a vysledok mohol byt opat jedinecny, asi zaujimavy, nieco nove a silne… sila dvojice Martin a Alan, pri ktorej to fungovalo maximalne. Mozno by to sice Martin az tak nepresadzoval, lebo by nebol v pozicii “producenta” kapely, ale aj tak… Takto je to pre mna, ako som uz viac krat napisal, po Ultre odvar, slabota.
bel canto
30 20. február 2015 o 14:13
Notik to zas, DM su Martinove fantasticke melodie, David skvely hlas (pricom najlepsi bol na 101, za tym si stojim) a Alanov perfekcionalizmus. Tieto 3 veci dokopy tvoria DM. Pozrite, toto v podstate vychadza zvukovo zo Sofad, - https://www.youtube.com/watch?v=hgtsbHesexA. Mne osobne to nevadi, pustite si 7, 8 minutu, ak by takto znel DM, ziaden problem. Ked pocujem skripat Hilierove prskavky, s tym mam problem.
Logic
31 20. február 2015 o 14:24
Ako nič v zlom, ale ja tam počujem SOFAD, proste nič nové.
Notik
32 20. február 2015 o 14:48
bel canto , ake fantasticke melodie , pusti si demo enjoy the silence , ak by to Alan neprerobil od zakladu tak je to uspavanka a to hovorim o 95 % Martovej tvorby , zvuk robil Alan a ja pocuvam DM preto ze pocuvam hudbu , nikdyy ma nezaujimali texty , kedze som mal 14 a po anglicky nevedel ani ucitel , a zapamatajte si hudbu hudbou nerobi text ale zvuky, ked chcem text tak si kupim basnicke zbiery a budem citat
bel canto
33 20. február 2015 o 15:07
Logic sak som to napisal, ze to vychadza zo Sofad. Death´s door je Sofad, vadi ti to ? Mne vobec. Notik nesuhlasim s tebou, zakladom DM su Martinove dema. Ano pri Enjoy objektivne vyrobil skvost, ale samotny zaklad je skvost. Toz pustite si toto - je to obdobie Ultra - https://www.youtube.com/watch?v=ftzMq4aU6Ms - nemate pocit ze je to vybrusene daleko viac ako cokolvek z Ultry ? Ja jednoznacne. Viete si predstavit ze takto by sa zacinala Ultra, alebo Live Ultra ? 30.000 ludi by na toto iste salelo. Takto sa tato supa krci niekde na konci Unsound Methods….
Logic
34 20. február 2015 o 15:21
No vieš, ale každý album DM je iný a nie stále dookola sa niečo opakujúce. Myslíš, že keby chceli, tak by neurobili druhý Violator, ale to už by nebol DM.
Gabriel
35 20. február 2015 o 17:39
@Logic: Gore sa pocas promo rozhovorov v Parizi, pred mixovanim Delta Machine vyjadril, ze sa chceli pokusit nahrat Violator 2.
bel canto
36 20. február 2015 o 17:47
Tak myslim ze Violator tam miestami jasne citit - rytmicky Soothe My Soul je v podstate Personal. Niekde som cital pre Sofad, Alan hovoril ze zvazovali Violator 2 ale David ich tlacil do rocku, zivych bicich, zivelnosti ... No, myslim ze nebyt Alanovho odchodu, Ultra by bola neskutocna perla.
santer
37 20. február 2015 o 17:47
Logic, myslim, ze aj keby neviem ako silno chceli, bez Alana by ani pribliznu uroven Violatora nedosiahli.DM nikdy nerobili rovnake ceci, kazdy album bol iny, stale sa posuvali dalej, ale myslim, ze keby dnes vedeli urobit nieco ako Violator, boli by velice vyteseni.Nuz ale nejde to :/
Logic
38 20. február 2015 o 18:12
Aj keby DM fungoval s Alanom, tak aj tak by nikdy nenáhrali druhý Violator, lebo každý ich album je iný a je to ich vizitka, alebo skôr povedané pravidlo.
bel canto
39 20. február 2015 o 21:17
Pozrite - Happiest Girl, Sea od sin, Dangerous - uz tieto skladby nedosahuju level Violator. Vznikli v rovnakom obdobi, ten isty mancaft, ale uz to nie je taka supa.
Logic
40 21. február 2015 o 06:55
Tak to si absolútne nemyslí, všetky tri b-single sú perfektné, hutná delová elektronika.
Notik
41 21. február 2015 o 07:54
ach boze bel canto , ak sa ti naozaj nepacia becka violatoru , mal by si pouvazovat ci nezmeniš nazor lebo u 99% je to pecka , ale darmo
grapher
42 21. február 2015 o 11:25
No tak teda Dangerous je pecka a poriadna. Happiest Girl a Sea od sin vobec neboli urcene na album, vysli ako bonus pri 10. vyroci kapely, este kdesi mam to Bravo odlozene, kde to Martin vysvetloval. Vsetky 3 skladby u mna za 10 bodov!
bel canto
43 21. február 2015 o 18:31
Chlapi kde som napisal ze sa mi nepacia ? Len si myslim, ze nedosahuju level Violatoru to je vsetko. Pocuvam ich, tesim sa z nich, to je vsetko.
grapher
44 21. február 2015 o 22:02
Ja som becka nikdy nebral tak ako keby mali byt sucastou aktualneho albumu. Laco Lucenic v jednom rozhovore povedal, ze becka vypovedaju skutocnu pravdu o kapele. Tieto tri songy su ine ako Violator a asi by tam ani moc nepasovali.
jozefst
45 22. február 2015 o 00:00
Depešácke béčka singlov, tak to bola vždy poriadna šupa. Sea of sin, tak nechápem, prečo takáto skladba napríklad nikdy neskončila na albume. Happiest girl zimomriavky. Tieto dve skladby sú viac menej v tanečnom štýle a zapadajú vlastne do koncepcie singla World in my eyes. Dangerous, tak toto je taká už DM klasika. A to ešte treba spomenúť inštrumentálky. Najlepšia z toho obdobia je asi Sibeling. No a netreba zabudnúť na Memphisto a Kaleid. Vždy som s napätím očakával, keď som postupne objavoval DM diskografiu, čo vylezie zo singlových skladieb, ktoré nevyšli na albumoch a často som bol nimi veľmi milo prekvapený. Len škoda, že v ére albumu Ultra nič viacej na singloch nevyšlo.
bob3
46 22. február 2015 o 01:25
Tenkrát za doby Violatoru, to je 25 let zpět se desky točili jako ucelený opus, dnes tomu tak není, skladby Sea of sin, nebo Dangerous se jednoduše nehodili do celkového obrazu desky, proto byly vydány na singlech jako b-sides, to ale neznamená že by ty skladby byly podřadné. Celkově b-sides od DM nabízí vysokou uměleckou kvalitu, a souhlasím s Lučeničem, u DM tvorba vydaná jako b-sides otevírá zcela jiný pohled na kapelu, doporučuji vytvořit si playlist.
jozefst
47 22. február 2015 o 10:05
Čo sa týka albumu ako uceleného opusu, tak But not tonight sa do koncepcie Black celebration nehodí a pritom je to špičková skladba. DObré béčka singlov majú aj Erasure.
grapher
48 22. február 2015 o 10:14
@jozef: presne to som chcel napisat, becka Erasure, hlavne z rokov 1985-1991 su uplne genialne.
ANo, dnes sa albumy netocia ako celok, to je velikanska skoda….
Dusan
49 22. február 2015 o 22:47
Pokial viem, Happiest girl bola zvazovana na album…
Michaela 146
50 22. február 2015 o 22:58
DM mají na b-sides naprosto geniální písně, rozhodně žádné podřadné songy to nejsou spíše naopak za všechny Dangerous a mohu pokračovat…Ice Machine, My Joy, Agent Orange, But Not Tonight, Newborn…
bob3
51 23. február 2015 o 01:39
schizoidní The Great Outdoors, motivační Set Me Free ( Remotivate Me ) a odměřená In Your Memory…
Logic
52 23. február 2015 o 07:52
Mohli by vydať nejakú compiláciu b-singlov, myslím tým oficiálne vydanie, veď tam niet blbej pesničky.
Michaela 146
53 23. február 2015 o 13:36
...skvělá Route 66…https://www.youtube.com/watch?v=uVE2oDSAOPo
grapher
54 23. február 2015 o 13:48
@michaela146: dalsia vec, ktoru zbuchali narychlo a aka pecka to nakoniec je
Michaela 146
55 23. február 2015 o 14:07
to grapher: Ano přesně
A další perla Pleasure, Little Treasure 
Tomasito
56 23. február 2015 o 14:13
Ako to tu citam, tak nie som jediny co veri a dufa v spolupracu DM a Alana uz v akejkolvek forme.
Napisme im nejaky spolocny list a poslime kazdemu z nich zvlast. Co vy na to?
Ci…? Somarina…?
Notik
57 23. február 2015 o 15:32
som za , kludne dame peticiu , to by bol balzam na usi , to by sa este len DM nabalili aky by tam bol Alan , asi turne by bolo nekonecneeee
grapher
58 23. február 2015 o 15:55
@michaela146: juuuj, tak to je tiez jedna zo sperkovnice
Hammersmith Odeon
59 23. február 2015 o 19:18
original ROUTE 66:
https://www.youtube.com/watch?v=dCYApJtsyd0
Monghi
60 24. február 2015 o 09:39
myslim, ze DM sa pri Route 66 skor “opierali” o verziu The Rolling Stones…
https://www.youtube.com/watch?v=4CgZnUXqvi8
bob3
61 24. február 2015 o 11:07
Route 66 to vzali přímo na Ameriku
eternal outsider
62 24. február 2015 o 18:18
pro zajímavost: přes sto coververzí Route 66
bel canto
63 26. február 2015 o 22:50
Pocuvam Live in Berlin. Za to sprznenie zivymi bicimi a Gordenove “vlozky” by som obom tymto pajacom dolamal ruky.
Monghi
64 27. február 2015 o 00:09
@bel canto: tiez sme mali dnes vecer tu cest
... chce to dobre vinko a ono to pojde
Gordeno je prznic, ale Eigner napr. v POT… hotovy bici automat :D ... hold, oficialne vydane veci sa uz zmenit nedaju 
bel canto
65 27. február 2015 o 06:24
Vies, v polovici Never let me je akoze novy klavirny motiv - zahra to 3 rocne decko jednym prstom. Pri takom monumentalnom diele ako je Never let me, ak vkladas novy motiv, musis byt sakra dobry. Ako napr.zmenil Alan bicie v 1993 na uz tak nadupanej Everything counts. Proste nove vec musi byt lepsia alebo musi posunut vec dalej, ak to nedokaze radsej sa do toho nepustat. Takychto “vsuviek” tam ma Gordeno viacero, je to des. Eigner vsetka cest, moze byt dobry hudobnik. Nie je vsak nahodou DM elektronicka kapela ? Ma Jarre, Pet Shop Boys, Erasure ziveho hudobnika ?
Monghi
66 27. február 2015 o 06:41
viem, o com hovoris… ale, my to neovplyvnime…
Mocho
67 27. február 2015 o 08:03
bel canto, pri Alanovi Ti zive bicie nevadili? Zive bicie su vzdy lepsie ako krutiaci sa kazetak, ktory moze byt zaujimavy len ako projekcia, ale nic viac. A mimochodom, pri zivych bici sa daju pouzivat zaujimave zvukove filtre, ktore su idealne pre elektronicku skupinu akou je DM.
Logic
68 27. február 2015 o 08:54
Mocho, súhlas s tebou
grapher
69 27. február 2015 o 10:22
Na Devotional boli zive bicie uplne genialne, ale to co stvara Eigner ja ako pri Iron Maiden. Je to urcite vyborny hudobnik, ale mne tam taktiez vobec nepasuju jeho bicie. Gordeno bez kometara, bohuzial….
bel canto
70 27. február 2015 o 13:53
Mocho clovece, ale Alan hral nazvio len zopar skladieb, principialne koncert DM je ELEKTRONIKA. Violator a Sofad maju nasamplovane zive bicie ale opat je to supnute do elektroniky ... To je princip DM. Ale je mi jasne preco je tam Eigner a Gordeno. Lebo ak by boli na podiu len tri nohy psa, spevak, uctovnik a hrac na gitaru, vyzeralo by to vysostne komicky. Ti dvaja su tam len preto, aby to lepsie vyzeralo. A ked sme pri Tvojom argumente, to akoze umele bicie nemozu pouzivat zaujimave zvukove filtre ? Je to fakt len preto aby sa zaplnilo podium.
Logic
71 27. február 2015 o 14:59
Ja nechápem, jak môže urobiť trojnohý pes fantastický album, kde sú super pesničky.
santer
72 27. február 2015 o 15:46
Na zaciatku stali vsetci traja za syntakmi, tri stvrtiny hudby isli z pasky a mne sa to pacilo, aj ked kamosi na zakladnej si robili srandu, ze to nie je ziva hudba.Potom zobral Martin do ruk gitaru a nakoniec Alan sadol za bicie.Kedze sa na bicich ucil hrat pocas nahravania SOFAD, nebol urcite spickovy bubenik, ale na koncerte som to bral ako ozivenie, hodilo sa to a hlavne tie bicie neboli prehnane.A tiez sa mi na nom pacilo, ze sa naucil nieco nove.Napr.taky Fletch sa za 30 rokov instrumentalne nikam neposunul,co je dost smutne.Vycitam mu to hlavne co sa tyka koncertov, lebo on mal jednoznacne zacat na sebe makat a pokusit sa aspon ciastocne nahradit Alana, aby tam potom nemusel dodrbavat cely dojem z DM nejaky Gordeno.Co sa tyka Eignera je to spickovy bubenik,ale dost to prehana a posunul DM do vyslovene rockovej podoby.Davemu sa to ale zjavne paci, lebo na koncertoch neverbalne komunikuje.Takze kamosi zo zakladky sa asi dosmiali, DM je cistokrvna ziva kapela
Dusan
73 27. február 2015 o 18:01
Pokial viem Fletch na zaciatku hral na base… teda aspon ju drzal v ruke
Aspon tych par akordov na APTIMUT mohol na podiu zahrat. Ja som uz na Gordena alergicky, neznasam ho, jednak mi je nesympaticky ale hlavne to co robi so skladbami DM je trestuhodne. A najhorsie je, ze sa ta nasranost u mna prenasa az na Goraca, lebo on je evidentne spokojny a v zasade on je tou prvoradou pricinou, ze tento prznic a pajac tam je. A ak si Gore mysli, ze to robi dobre, ze DM tvorbe rozumie, tak mam z toho chaos v hlave… Ci sa Gore tak strasne zmenil? Uz ma iny vkus a vnimanie? Ak sa mu toto paci, tak asi ano, pre mna je to ale nepocuvatelne a sposobuje to u mna cim dalej tym viac akesi odcudzenie od DM. Dokonca prvy krat v zivote som si nekupil ich novy pocin. To mono, ten pajac, rovnaky set list ako ostatne turne, Gahanov afekt, sposobuje u mna jasny nezaujem…
advokat
74 27. február 2015 o 18:14
Neviem aký je Eigner hudobník,ale viem,že je vynikajúci bubeník,jeden z najlepších.Faktom je,že sa mi viac páčia DM,keď sa Martin hrá na gitarového virtuóza a Alan na bubeníka ako DM alá Kraftwerk.Eigner tam podľa mňa pasoval ako riť na šerbeľ v čase The singels tour.Asi to bolo spôsobené tým,že v tom čase bol len obyčajný poskok.Časom sa z neho stal (pomôžem si slovami klasika) “akoby” člen DM, začal priveľmi vymýšľať a mňa začal poriadne “srať”,hlavne čo sa týka WIMS.Akurát,že ja nie som fixovaný na elektroniku ani na image, mňa dokáže osloviť akákoľvek kvalitná hudba,mňa SOFAD vôbec nezaskočil,práve naopak,bol som nadšený,takže neviem,akú majú moje postrehy na tomto fóre výpovednú hodnotu.
Notik
75 28. február 2015 o 08:39
the singels bolo podla mna najslabsie co sa tyka zvuku , nehovorim ze teraz je to pecka live , otrasne gordenove zvuky my pripadaju ako na hudobnej a to nehovorim ako vyzera a eigner bez komentara
Dusan
76 28. február 2015 o 11:09
Ja som velmi vital rockovu podobu DM, pacilo sa mi to, malo to stavu, energiu, zivot a hlavne sa to posunulo. I ked samozrejme na cierne, syntakove, kultove obdobie sa neda zabudnut, to bola sila… Vsetko to malo vzdy takeho ducha, tajomnost, silu, umeleckost, magicky to pritahovalo, bol to nesmerny zazitok. Stiahol som si Berlin a stalo sa mi nieco, co nikdy pred tym. Na druhy krat som sa nudil. Chyba tomu nieco… ja neviem, mozno zmena, mozno ten styl a verzie ako to hraju, Gordeno, stale dokola, Gahanove opicky, vytrty
neviem… nikde to neposuvaju, take je to nemasne neslane, chce to zmenu, k tomu ta ich Tvorba od excitera, ktoru zvukovo vobec nemusim… Sorry za taketo moje osobne stazovanie sa, som rad, ze su stale aktivni, ale zacinaju si so mnou a mojou priaznou “pohravat”. Asi sa menim aj ja, nie len oni, ten ich vkus sa od mojho vzdaluje… Este nastastie, ked som na koncerte, tak live to stale funguje, ale dokedy? Prosim o nesplnitelne, este o jeden album v produkcnej spolupraci s AW. Asi uz len to to moze u mna zachranit.
bel canto
77 28. február 2015 o 11:09
Ja si myslim ze to cele vyplyva zo singles tour - to bola provizorny pocin tak ako cela Ultra, boli radi ze Alan vobec zije a beha po podiu. Ale ukazalo sa, ze aj ked vyhodia album so zvukmi a produkciou pod ich uroven a zaplnia podium “hostami”, ludia na nich chodia a zeru ich. Uctovnik a statistik Fletch si pochvaluje, ze teraz na nich chodi viac ludi ako za Alanovych cias ... nie je tomu nahodou tak preto, lebo Alan po nociach mesiace brusil Martinove dema do dokonalosti ? Fletch rano prisiel do studia s kavou, Alan mu to pustil, uctovnik pokyval hlavou ... Dalsia vec je presne co tu Dusan pises, Gahan afektuje - jeho naj hlas je na 101. Zacinam mat pocit, ze DM sa stava karikatura sama seba.
Dusan
78 28. február 2015 o 11:31
U mna je odpoved jasna. Ja chodim na ich koncerty preto, lebo Alan vybrusil Martinove dema do dokonalosti. Tam niet ziadnej pochybnosti, keby nebol Alan, tak na nich nechodim, som si na 100% isty. Asi by som ani nebol ich fanusik, jednoducho by to bol priemer, ktory by ma neoslovil, resp. mozno by ma zaujali, ale to je vsetko… takych kapiel mam ale v osobnom katalogu
velmi vela, to je ale na mile vzdialene od toho, co pre mna DM znamenaju vdaka wilderovskemu obdobiu.
Logic
79 28. február 2015 o 16:25
Mne sa vôbec nepáčia živé bicie na koncertoch DM, lebo je elektronická muzika a nie roková, vadilo mi to aj na devotional tour. A mne je jedno, či je tam eigner, alebo Alan, proste to tam nesedí.
Notik
80 28. február 2015 o 18:32
lenze na devotional neboli rockove zive bicie ale hnane cez nejaky mix ktory to supol do elektroniky
Logic
81 28. február 2015 o 18:35
A Alan bubnoval na hrncoch?
LK87
82 28. február 2015 o 19:27
Ja velmi casto nadavam na setlist, Gordena, verzie live pesniciek, ale aj na posledne albumy ( 60% pesniciek sa mi paci, zbytok je vata) ale ked je turne a som v prvej rade- Dave , Martin skoro na dosah…tak aj po 10 koncertoch ma to neprestava bavit a uzijem si to na 120%. V tom je sila DM, ze live prevedeni aj tie slabsie pesnicky z poslednych albumov maju poriadne gule… a Christian mi tam uplne sedi, kedze si obcas vypocujem aj Iron Maiden :D
eternal outsider
83 28. február 2015 o 19:41
Nedokážu si představit, že by Depeche Mode v současnosti na koncertech používali bicí automat (ale chápu, že je to oblíbená představa milovníků retra). Eigner je výborný a na Live in Berlin je to zaslouženě dobře slyšet. Mimochodem, s Gordenem hrají u depešáků déle než s nimi hrával Wilder.
Notik
84 1. marec 2015 o 08:29
na hrncoch nie ale aj zvuk zivich bici sa da prehnat cez mix
suspy
85 1. marec 2015 o 16:39
eternal: prave to je to smutne. Cloveku ktoremu je u prdele DM hra dlhsie na koncertoch ako clovek ktory im dal fazonu!!!
Ano, len par km od hranic je mienka par(4-6) ludi opacna. Ak by to boli teenegeri, ktori prave objavili novy DM, tak im zatlieskam. Ale skalny vedia ze Eigner je rocker a ten brckavy je preafektovany….
bel canto
86 1. marec 2015 o 19:03
Je to uplne logicke. Cloveka ktory vymyslel perfekcionalisticky zvuk DM nie je mozne nahradit. 1. Kazdy iny ma iny pristup a vnimanie. 2. Nikomu sa nechce tak dlho trcat po nociach v studiu, a kedze to nerobia, nemoze to dosahovat ten vysoky level
deepspace101
87 2. marec 2015 o 00:24
suspy: Eigner je rocker? Rockovou kapelu s tak nudnými, tuctovými bicími bych teda poslouchat nechtěla. :-p
wili101
88 15. marec 2015 o 19:04
taky nudny zivot aky ma Fletch,by som nechcel mat….musel byt poriadne zaserinkany v rokoch 1995/96 ... ked sa “rozhodovalo” ako to s DM dopadne….
Great man Alan? Budem najstastnejsi,ak sa k nim nevrati a ani pre nich nic uz neurobi…ten jeho mix,si myslim,ze bol len nejaky tah….
Gore si urobi to svoje tuc tuc a je to ok,aj keby to bola neviem aka sracka…Dave ma skvely hlas v roznych styloch…a Fletch? ... :-D ma este tu restiku? ze,aby sa nenudil len na zapasoch Chelsea
Logic
89 15. marec 2015 o 20:40
Ten mix in chains je kopírovaný SOFAD, tak ako vačšina Recoilu, proste nič nové.