Najnezdravejší člen kapely (2011)

Najnezdravejší člen kapely (2011)

Humorná sebakritika Andyho Fletchera a zopár slov o druhej remixovej kolekcii Depeche Mode.

Dá sa "Remixes2" pokladať skutočne za album Depeche Mode?
To neviem, je to zvláštny album. Už pred pár rokmi sme začali sériu remixov, album "Remixes 81 - 04" a samých nás prekvapilo, s akým úspechom sa stretla. Tak sme sa rozhodli vydať pokračovanie. Čas medzi turné a novým albumom sa ukázal ako veľmi vhodný pre takýto typ albumu. Dokumentuje vlastne rozmanitosť a rozsah našej práce.

Ako ste do toho boli zainteresovaní vy, ako kapela?
S Martinom a Davidom sme vyberali zo všetkých remixov, ktoré sa k nám dostali. Všetci traja sme boli súčasťou výberu umelcov, ako aj vyhľadávania možných kandidátov. Remixérom sme dali absolútnu slobodu, sami si mohli vybrať skladbu, nestanovili sme v tomto smere žiadne pravidlá. Ak sme niekoho vybrali, mal voľnú ruku.

Albumy, ako tento, sú veľmi dobrým pohľadom do minulosti. Hodnotíš nejaký z vašich albumov nižším kreditom, než tie ostatné?
Ťažko povedať, je to 30 rokov kariéry, takže sa mi ťažko dnes posudzuje, čo sme mohli urobiť lepšie. Napriek tomu, myslím, že album "Violator" bol dokonalý, lepšie by sa to už ani nedalo urobiť. A dokonca aj náš úplne prvý album... hoci jeho zvuk je výsledkom použitia jednoduchých syntezátorov, znie aj dnes celkom dobre.

Od začiatku kariéry ste sa sústredili najmä na elektroniku a syntezárotori. Dnes s nimi pracuje už takmer každý. Čím ste sa práve vy stali výnimoční?
V tých časoch nám to prišlo zaujímavejšie a videli sme v tom perspektívu do budúcna. No v 1980tych sme boli veľmi zle prijatí, hlavne zo strany médii a novinárov, ktorým sme museli permanentne naše postoje vysvetlovať. Dnes je už všetko inak.

Inak, čiže lepšie?
Áno. Hlavne ľudia dnes produkujú čoraz kvalitnejšiu hudbu. Problém však majú s jej publikovaním a hlavne s prezentáciou v rádiách.

Medzi Martinom Gorem a Davidom Gahanom cítiť akúsi napätú atmosféru. Dá sa povedať, že ty si ten uzdravovací prvok v kapele?
Skôr sa musím priznať, že aktuálne som tým najnezdravejším článkom v kapele. Dave s Martinom sa pred pár rokmi vzdali alkoholu a drog. No ja, Andy Fletcher, popíjam naďalej! Je celkom zábavné, ako sa to všetko vyvinulo. Dave kompletne prebudoval svoj život, veď si aj prešiel dosť ťažkým obdobím... Dnes má rodinu, žije veľmi zdravo a užíva si život.

Ak teda nie si "zdravý" prvok kapely, tak potom si možno tým najpríjemnejším členom, nie?
Nie, často si myslím, že som tým najpríšernejším (smiech)! Fakt je, že Martin je ďaleko sympatickejší, než ja. Ale viete, ako kapela sme veľmi šťastní. Vyrastali sme v tom istom meste, v tom istom prostredí, onedlho začneme pracovať na novom albume... takže áno, sme spokojní.

zdroj: Le Matin, dmtvarchives.com

Názory Devotees (27)

suspy

 1    18. december 2015 o 16:32

Casto kritizovany Fletch za jeho (ne)prinos pre kapelu je,alebo bola osoba, ktora podla mn zohrala velmi dolezitu ulohu na zaciatku kariery DM.
Viem si predstavit, ze to bol prave Andy, ktory tahal na podium ustrachaneho a nesebavedomeho chlapca s karfiolom na hlave…...


Logic

 2    21. december 2015 o 18:14

Zase ten kolovrátok SOFAD, originál je oveľa lepší, nič v zlom.


grapher

 3    22. december 2015 o 13:44

Rad citam rozhovory s Fletchom, kde hovori sam o sebe. Myslim, ze by to bol dobry partak na pivko a biliard smile


In Your Memory

 4    22. december 2015 o 16:03

Logic; ty nedas pokoj, vsak :D Ja uz nemozem citat tie tvoje povrchne komenty. Toto je remix, nemozes to porovnavat s originalom. Ale ked uz, tak uz. Aj tak sa Alanovi v niektorych castiach skladby podarilo urobit tolko roboty, co DM dnes ani s tym najlepsim producentom nevytvoria na celom albume wink

Vo vseobecnosti k po Wilderovskej ere DM len tolko. Alan to povedal sam, a pravdepodobne aj vedel o com hovori. DM potrebuju silneho producenta. A vies co? Hladaju, ale nenajdu. A vies preco? No pretoze nevedia hladat. Mozes si hovorit kolko chces, ze Delta alebo Ultra alebo ja neviem ktory album je dobry. Nie je, a nikdy nebude ani len siahat po paty hociktoremu albumu 84-93. Ked sa albumy v studiu rodili, zatial co si Dave, Martin, Andy valali ciciny po plazach ja neviem kde vsade, Alan bol v studiu, lebo to bol job na ktory mal a ktory vedel robit. Alan nahravacim procesom kazdeho albumu zil. A bol vnutornym organom kapely. To ani najlepsi producent sveta ktory pride z vonku, nemoze dokazat lepsie. Alan bol v kapele, ucil sa a daval zo seba vsetko, ale hlavne mal cit pre Martinove skladby. Vies, ak pride clovek z vonku do studia produkovat album DM, moze si aj 101 krat vypocut celu diskografiu DM, aj tak zvukovo neurobi album, ktory nas polozi do kolien. Keby Martin nebol lenoch, nieco by sa pri Alanovi za tie roky naucil wink


Logic; este nieco. SOFAD je najlepsi album a teraz si nerobim srandu, pretoze pre mna je a aj zostane :p Prezil som to cele obdobie na vlastnej kozi od vrchu az po spodok a vyvrcholilo to koncertom v Budapesti, zaplnenym stadionom v Budapesti a nie poloprazdnym stadionom v Prahe, co vedla na dm.cz davaju za vinu albumu a nevedia to prezit. To nebola chyba DM. SOFAD ma skutocne polozil do kolien <3 Ale beriem ze kazdemu nesadol, to je predsa normalne.

Vedla na dm.cz uz riesia novy album DM. Martin uz hadam ani nemusi pisat skladby pre DM. Dave tam uz pozatahuje koho chce. Eigner a Gordeno, chran nas pane boze, toto nedopadne dobre. Oni predsa nepotrebuju klavesistu a bubenika na proces nahravania. Dave uz zacina trochu trepat. Dave inac zije v omyle ak si mysli, ze napr. Flood by odmietol producentsku stolicku koli osobnemu producentskemu vyvoju vpred. Ja si osobne myslim, ze Flood sa s DM do studia nevrati preto, lebo tam uz nie je Alan. Dam za to ruku do ohna wink


santer

 5    22. december 2015 o 17:56

In Your Memory, plny suhlas, hovoris mi z duse, mam rovnaky nazor…


suspy

 6    22. december 2015 o 19:18

IYM: takmer plny súhlas. Ak sa ti dvaja(jeden rekordér na kopakoch a druhý zdrogovaný uspavac hadov) budú podieľať na novom albume tak “dovi dopo”. Gahan si presadzuje príliš veľa priestoru a “nemá nato”.
Na susednom fóre sa venujú až príliš (ne)obľúbenému albumu SOFAD, ktorý vyhral anketu a odrazu je nahovno. Hádam je lepší aj Speak und Speal


suspy

 7    22. december 2015 o 19:25

Na novom albume si prajem k Vianociam len skladby od Gorea, techniku od Berga a produkciu od Flooda a (alebo aj) Geretha. Žiadny Soul,gospel a Jaggeroviny(cháp pichoviny). Veselé sviatky všetkým!


Logic

 8    22. december 2015 o 20:19

Berg im úplne stačí a nič v zlom In your memory, to je tvoj názor a ja mám zas ten svoj a nemienim ho meniť.Pre mňa je SOFAD spolu s SAS najhoršie albumy a nič to nezmení. Máš pravdu, ale u mňa je to opačne SOFAD nesiaha Delte ani po členky a o Ultra sa ani nebudem baviť. Pekné Vianoce prajem, zo srdca…


bob3

 9    22. december 2015 o 20:43

Zapojení bubeníka do prací ve studiu bylo otázkou času, je to pro DM výrazná možnost jak se zase posunout a Gore určitě nebude proti. Čekal jsem to už u Delty, ale nevyšlo..prozatím se bubeník vždy učil hotové party, jen pro info. U klávesáka to podle mě takto nebude.


suspy

 10    22. december 2015 o 21:10

Tých dvoch v štúdiu potrebuje Gahan a nie DM! Pre DM sú viac ako postačujúce správne nasamplovane štúdiové bicie. Surová elektronika a plna para vpred!


dvestotri

 11    23. december 2015 o 07:54

Netreba zabudat na to, ze DM to chcu presne tak, ako to je. Vyhovuje im to a nemyslim, ze by na tom chceli nieco menit.
Aj ja rad spominam na obdobie SOFAD, ale treba si uvedomit, ze to bol rok 1993. Treba sa s tym zmieriť.
Na druhej strane Delta je skvely album. KEd budu takto pokracovat, tak sa mame na co tesit. Ale vrchol maju uz daavno za sebou grin


radoo

 12    23. december 2015 o 10:19

na delte som prave postradal bicie,zato na turne sa eigner trhal z retaze a kazil to.
ak bude v studiu,nech ich prave tam zakonponuje.delta je inac dobry album na takych 70%,tych 30 chyba prave preto,lebo je nedorobeny a miestami prekombinovany.


bob3

 13    23. december 2015 o 11:29

Bubeník se prohlášení za člena asi nedočká, ale přímou spolupráci si zaslouží, určitě by to byl zajímavý nový podnět pro všechny. Já vítám každou takovou věc, chci nové věci, perly a diamanty ať zůstanou navěky jedinečné.

Jako producenta chci Reznora, jeho popovější a klidnější strana, i tak dokáže dostat do songu dravost a napětí, obsah. jeho pohled na DM mě hodně zajímá.

https://www.youtube.com/watch?v=mDsqpeiTqg8


ico

 14    23. december 2015 o 18:54

@bob3: Vyslovujem hypotézu, že ak by niekedy prišlo k spolupráci DM+Reznor, tak by to vôbec nemuselo dopadnúť dobre. Ako poznám smile Reznora, tak by bolo len otázkou času, kedy by hoši s DM dostali na držku. Ten by asi nikdy nepristúpil na hru, na ktorú pristúpil Alan.


bob3

 15    23. december 2015 o 19:27

ico: smile tak povídej, a to on by se určitě snažil, je fanoušek DM, jestli ho osloví a bude mít volný termín, zažijeme hudební nirvánu.


ico

 16    23. december 2015 o 21:40

@bob3: možno by sa fakt snažil. nedostali by na búdku prvý ale až druhý deň.


bob3

 17    23. december 2015 o 23:24

ico: A proč by je měl zmydlit, vysvětli nerozumim..


Monghi

 18    24. december 2015 o 12:48

Reznor by s DM do hry nikdy nesiel, je podobneho razenia ako Wilder… okrem toho, Reznor urcuje v studiu pravidla smile Kto by im dal v studiu “do budky”, by bol urcite Ross Robinson, ale on nie je DM fan a nikdy nebude… smile ale kapely, ktore s nim mali tu cest, by vedeli rozpravat. Na druhej strane, albumy, ktore produkoval, oznacuju jednotlive kapely za tie najlepsie smile

DM patria ku kapelam, pre ktorych producent znamena “pracant v prvom rade, potom poradca”...  smerovanie albumu, skladby, zvuky, to si vsetko urcuju DM s Millerom (dnes uz viacmenej okrajovo)... ci je to dobre alebo nie, tazko povedat. Kazdopadne, vdaka tomu su DM proste DM smile


bob3

 19    24. december 2015 o 13:28

Nechme se překvapit smile , jen poznamenám že zrovna DM nejsou žádní dravci a podobu desky vždy výrazně poznamenal producent, proto si DM producenty zvou, a když říkají že Hilliera již nechtějí, logicky to vede k tomu že chtějí výraznější změnu, hlavně zvukově.

Nemůžeme tvrdit že DM si předem vše určují, hlavně zvukově, to by spolupráce s producentem pro ně neměla smysl, stačil by jim šikovný programátor, což Bell ( Exciter ) ani Hillier ( PTA, SOTU, Delta ) nejsou, jsou to primárně hudební producenti.

Pokud zapojí do procesu bubeníka, představuji si hodně živý zvuk.

A nakonec, vůbec bych se nedivil, kdyby se produkce ujal..víte kdo, no..? smile


bob3

 20    24. december 2015 o 14:30

In Your Memory: Ty si nedovedeš představit co kdysi znamenalo makat ve studiu, jinak bys nemohl napsat že zatímco ostatní nedělali nic, tak Wilder dělal všechno sám.

Wilder byl poctivý programátor, měl velké štěstí že pracoval na skladbách Goreho které byly většinou již jím samotným předprodukovány a to i výběrem zvuků a celkových nálad. Nikdy by se bez Goreho neprosadil, naopak jsem si jistý že Gore jako autor a zpěvák bez Wildera rozhodně ano.

To je to, co na tom všem kolem Wilderova nemám rád, přisuzuje si sám, nebo je mu přisuzováno nevím proč, že za úspěchem DM stojí on sám. Nikdy tomu tak nebylo a je to tvrzení ignoranta pro ignoranty.


ico

 21    24. december 2015 o 15:15

@bob3 (17.): V podstate to za mňa vysvetlil Monghi a ja by som si k tomu dovolil slovami klasika povedať,že “Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.”

@ALL: Prajem krásne Vianoce.


Logic

 22    24. december 2015 o 15:34

Ico, pravda pravdúca, iba oni sami vedia, čo je pravda a čo nie a my môžme podotýkam všetci len polemizovať. Všetkým štastné a veselé vianoce…


bob3

 23    24. december 2015 o 16:52

ico: Já jen že nerozumím proč by měl producent ve studiu dávat někomu do držky smile

Hezké svátky, klid a pohodu..


Monghi

 24    24. december 2015 o 17:25

len na adresu Wildera: ten mytus okolo neho urobili ini, nie on… on samotny mal a ma k DM absolutne gentlemansky pristup, k nicomu sa prilis nevyjadruje… dokonca na tlacovkach vyslovene odmietal otazky ohladne DM, novinari na to boli vzdy upozorneni… a ked uz nieco povedal, tak sa to zbytocne nafuklo smile

suhlasim s nazorom, ze bicman v studiu by mohol zvuk vyrazne ozivit… no uvidime, co to prinesie, nakolko mam pocit, ze pri tomto dalsom albume to bude medzi Gorem a Gahan “iskrit” (myslim v pozitivnom slova zmysle) asi najviac… som totiz naramne zvedavy, do akej miery dokaze Gore presadit elektroniku a Gahan viac zivsie nastroje a postupy smile

A vobec, co su tieto debaty proti vybornej vianocnej kapustnici, majonezovemu salatu s rybou :D


kikotn

 25    26. december 2015 o 00:01

Vplyv AW na DM s vysvetlenim jednej strany >>> https://youtu.be/_j_pWgmnQbI

AW dal DM kompoziciu, unikatne ci experimentne zvuky a riffy dat do jedneho celku. Dm bez neho dokazu vynajst stale zaujimave zvuky ale kompozicne to stoji za “staru Belu”.

Nevraviac ze pre mna Eigner devolvuje svojim stylom bubnovania show. A navyse Daveov hlas starne, narozdiel od Martina. Skoda, ze Martin nechodi na skromne tour v tychto medziobdobiach ako v 2003. Jeho akusticke interpretacie jeho vlastnych skladieb su famozne, a dokonca pre mna su hodnotnejsie ako vystupenia Davea z poslednych tour. Hold nechlastaju, nefetuju, mozno uz ani nefajcia.


Notik

 26    27. december 2015 o 08:17

alan wilder je genius pre depeche mode , nikto a nikdy ho neprekona , moze tam byt 10 bergov , nedavno som si pustal ,, fly on the windscreen ,, live 86 , takto prerobi skladbu neskutocna pecka , teraz live? duo baccara , myslim tym gordena a toho druheho , neviem mu prist na meno ale vieme o kom pisem , cista katastrofa a uz by mal konecne urobit poriadok gore , jeho posledne album u mna genialne , a poslat ich do prdele


dvestotri

 27    27. december 2015 o 09:58

Po technickej stranke teraz hraju DM asi najviac nazivo. Pri AW islo skoro vsetko z podpornej pasky a malo kedy sa naozaj hralo. Dokonca pri IFY boli z pasky tusim aj bicie a gitara a do toho MArtin a Alan hrali sucasne nazivo, co vytvaralo uzasny mohutny zvuk. Aj preto mi stale v radiu hraje London 93 grin
Teraz ma tie Eignerove bicie sola a Gordenove klavirove vsuvky strasne rusia a preto ani moc nepocuvam tieto nove zive nahravky. Okrem ineho zvukovo su hrozne.

A mozno je problem v tom, ze porovnavame Alanovo obdobie s terajsim. Asi by sme nemali. Je to presne to iste, ako ked sa rozides s frajerkou, najdes si novu a stale ju porovnavas s tou starou grin . To je cesta k rozchodu
Zmierme sa s tym, ze DM si to teraz uzivaju a nechcu nic menit.
Nezabudajme, ze posledny album bol fakt skvely !!!


Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa