Iná úroveň hudby (1997)
Po ohlásení vydania albumu "Ultra" sa začal nekonečný kolotoč poskytovania rozhovorov. Jeden z nich poskytol Martin exkluzívne pre americký Beat magazín.
Martin je v rozpakoch. Na ceste úspechu jeho kapely, Depeche Mode, sa musel dívať na to, ako sa ich imidž zmenil z jemných synthpoperov na ožratých synthrockerov: niečo na štýl Guns´n´Roses v klávesovom svete. K menu Depeche Mode sa v dnešných mediálnych titulkoch pribaľujú ďalšie prívlastky: predávkovanie heroínom, pokusy o samovraždu, rehabilitácia, infarkty vyvolané drogami, väzenie, rozvod, chaos v kapele, zmena v zostave a nekonečné koncertovanie. A až niekde na konci toho všetkého sa spomenie aj hudba, a to aj napriek tomu, že celosvetovo predali viac ako 40 miliónov nahrávok.
Dnes, s novým albumom, vydaným po štvorročnej pauze, "Ultra", sa skladateľ Depeche Mode, Martin Gore, pokúša rozobrať činy ich speváka Davida Gahana, ktorý sa verejne priznal k závislosti na heroíne.
Povedané v kocke, Gahanova závislosť naplno prepukla počas maratónu koncertov k albumu "Songs Of Faith And Devotion", v období 1993 - 1994, ktoré nadobro rozdelili kapelu: po skončení turné skončil s kapelou aj klávesák Alan Wilder. Gahanov zlozvyk však neprestal ani po spomenutom turné a jeho problém pohltil aj kapelu. Tá musela práce na novom albume zastaviť po tom, čo bol spevák zadržaný za držanie drog a neskôr takmer prišiel o život, keď si podrezal žily. Niekoľko pokusov o rehabilitáciu skončilo neúspechom a čím bola kapela bližšie k dokončeniu nových skladieb, tým viac boli vo finále práve v Gahanových rukách.
"Dostalo sa to do bodu, kedy je to celé... áno, je nepríjemné," priznáva Gore. "Mám 5 ročnú dcéru, David má 8 ročného syna. Jasné, moja dcéra má teraz iba 5, ale viem si predstaviť obdobie, keď dosiahne vek Davidovho syna a vtedy sa dostavia problémy. V tom veku už deti začínajú čítať noviny a čo to sa dozvedia aj od iných detí. Dúfam, že za tie tri roky už drogy nebudú takou horúcou témou."
Dnes sa však drogy stali synonymom Depeche Mode, a to aj napriek Martinovmu znechuteniu. Svetom kolujú povery väčšie než život sám, a aj Gore je ich stredobodom. Nie, v štábe na Devotional turné nemali zamestnaného drogového dílera. "Myslím, že na úplne každom turné sa pravdepodobne objaví nejaký díler, pretože vie, že si môže veľmi ľahko zarobiť, ale medzi našimi zamestnancami na plný úväzok niekto taký rozhodne nebol."
Áno, aj Gore strávil nejaký čas vo väzenskej cele - bola to však iba jedna jediná noc. Popiera, že by to poškodilo jeho povesť ("Myslím, že náš imidž bol za posledné roky pošpinený už aj tak, a to až príliš") a dodal, že jeho zatknutie, za rušenie nočného kľudu, bolo len obyčajnou fraškou.
Nie, jeho texty nie sú o Davidovi a jeho problémoch. Majú od nich ďaleko. "Všetci si myslia, že si proste len sadnem a začnem písať texty o Davidovi. Takto to skutočne nefunguje," zasmeje sa Gore. "Samozrejme, zdá sa, že Dave vie z tých skladieb vyťažiť akýsi terapeutický potenciál, jednoznačne k nim cíti oddanosť a často v nich vníma akúsi spojitosť. Nevnímam to ako nejaké prekvapenie, že sa s tými skladbami stotožňuje, nesieme si z detstva veľmi podobnú výchovu a fungujeme v kapele už 17 rokov. Za tak dlhú dobu je predsa normálne, že si vybudujete určité vzájomné väzby."
Áno, Martin a klávesák Andrew Fletcher sa snažili Davidovi pomôcť, hoci ten tvrdí, "Od nikoho sa mi nedostala žiadna podpora, ani od Martina, či Fletcha, a to ani verbálna."
"Myslím, že aj napriek tomu, čo David bude tvrdiť, je úplne jedno, či sme sa mu snažili pomôcť. On totiž sám seba izoloval," dodá Gore. "Tvrdí, že bol veľmi bystrý narkoman, vzal si od nás všetko, čo mohol. Vedeli sme, že má problém s drogami, no neuvedomovali sme si závažnosť toho všetkého až dovtedy, kým to nezašlo príliš ďaleko a už bolo neskoro. No my sme mu dávali vždy jednu šancu za druhou, vždy dostal ďalšiu, našťastie tej poslednej sa naozaj chopil. Myslím, že dnes si David uvedomuje, že asi neurobil najlepšie, keď sa rozhodol vrhnúť do poskytovania rozhovorov a odkryť tak svoj súkromný život, obzvlášť pokiaľ ide práve o drogy. Začína to byť totiž príšerne nudné. Každý rozhovor, ktorý sa rozhodne dnes poskytnúť sa veľmi rýchlo prehupne na drogy. Nič iné novinárov nezaujíma. Fakt, že tvoríme hudbu, dnes akoby bol úplne irelevantný."
Hudba Depeche Mode je však predsalen späť a pre média sa opäť stáva najzaujímavejšia. Po ranných začiatkoch v podobe jemného synthypopu novej vlny sa z Depeche Mode počas 1980-tych rokov stalo čoraz viac podvratnejšie zoskupenie. Písali o otroctve, viere, samovražde, smrti, či kráľovskej rodine, no stále sa snažili uspieť aj na poli popových hitov. Za sprievodu elektronických rytmov udierali na pódiu do kovových predmetov a vytvorili tak niečo, čo inšpirovalo nespočetné množstvo dnešných industriálnych kapiel. Ameriku si podmanili v roku 1990 s albumom "Violator", no s maratónom koncertných turné to začalo medzi členmi kapely škrípať a dnes k tomu patria aj legendárne problémy s drogami. Ako priznáva Gore, podľa neho bolo turné Devotional príliš dlhé. "Predtým naše najdlhšie turné zabralo 9 mesiacov, toto si vyžiadalo celých 14. Po jeho skončení mal toho Alan očividne už všetkého dosť a tak z kapely odišiel. Andy musel odísť už počas turné, nakoľko trpel príšernými depresiami, prekonal niečo ako nervové zrútenie, takže na posledné tri-štyri mesiace sme zaňho museli nájsť náhradu. Ja som prekonal iba dva záchvaty, David mal niekoľkokrát problémy so srdcom a musel vyhľadať aj lekársku pomoc. Bolo toho jednoducho až príliš veľa a vyžiadalo si to svoju daň."
Je to obvyklý príbeh a cítiť v tom desivú ozvenu posledných skladieb Kurta Cobaina. Tak prečo to nestopli? "Ak sa raz rozhodnete vyraziť na turné v takom rozsahu a všetky vystúpenia sú zazmluvnené, tak z toho vystupujú určité záväzky. Ak by sme to stopli, vzišli by z toho štyria šťastní ľudia, ale množstvo nešťastných."
Presuňme sa však do roku 1997. Depeche Mode sú šťastní. K novému albumu turné nepodniknú ("to by sme nezvládli"), no rozhodne mu urobia náležitú kampaň. Koniec roka bude dokonca patriť kompilácii najväčších hitov, s možnosťou Ultra/Hits turné v roku 1998. Takto však vždy nekalkulovali. Pred pár rokmi bolo totiž obdobie, kedy Depeche Mode prakticky neexistovali. Hoci mali zarezervované štúdiá, Gahan takmer celé týždne nebol schopný nahrať ani základné vokály. "Bolo obdobie, kedy sa mi to všetko zdalo beznádejné a existovala malá šanca, že bude kapela pokračovať," dodal Gore. "Som si istý, že nám to napätie v určitom zmysle pomohlo, len dúfam, že nabudúce to už také hrozné nebude."
Zatiaľ čo Gahanove "problémy" len veci zdržovali, bol to prvý album od odchodu Alana Wildera, ktorý kapela nahrala v triu. Wilder nahradil v roku 1982 Vince Clarka a tento vyškolený pianista bol dlho považovaný za koncertnú výpomocnú silu. "Pre všetkých bol jeho odchod šokom. Myslím, že si toho na svoje plecia naložil až príliš a podľa mňa, a on by si to takisto ochotne priznal, jednoducho musel mať všetko pod kontrolou."
Alanov post v štúdiu zastal producent Tim Simenon, mozog projektu Bomb The Bass a dlhoročný fanúšik Depeche Mode. Simenon na albume "Ultra" vytvaroval zvuk s príchuťou 1990-tych rokov, čím vznikol ďalši silný album Depeche Mode s obsahovým rozsahom od industriálnej "Barrel Of A Gun", cez popovo dynamickú "It´s No Good", drsnú "Useless", až po zvukovo pestrú "The Love Thieves". "Timovi bolo úplne jasné, čo všetko albumu predchádzalo a kam by malo všetko smerovať, vrátane nás. Tým, že pozná našu históriu, nás jednoducho postrčil správnym smerom."
Simenon nie je jediný fanúšik Depeche Mode, ktorý sa nakoniec k svojim idolom priznal. Trent Reznor z Nine Inch Nails ich má v zozname tých, ktorí mali na jeho kapelu značný vplyv, zato takí americkí bratrapperi, Bloodhound Gang, začínali svoju kariéru ako tributová kapela Depeche Mode. Underworld zremixovali singel "Barrel Of A Gun" hneď dvakrát. Smashing Pumpkins hrávajú skladbu "I Feel You" na svojich koncertoch a cover "Never Let Me Down Again" nahrali pre b-stranu jedného zo svojich singlov ("Keď som sa dopočul, že nahrali vlastnú verziu, tak som očakával, že to bude niečo rockové a tvrdé, no nakoniec nebolo. Je to skutočne láskavá verzia, ktorá pre mňa veľa znamená"), no a tributový album DM, ktorý sa aktuálne pripravuje, obsahuje "veľa veľkých mien, len si neviem spomenúť".
"Je príjemné zistiť, že hudba sa dostáva na inú úroveň a my cítime, že na ňu máme vplyv," dodá Gore. "Každý, koho dnes stretneme, akoby bol našim fanúšikom. Celé roky bolo naše meno hanobené. V jednom momente sme nerobili nič správne, dnes pre zmenu nemôžeme v ničom šliapnuť vedľa. Je príjemné vedieť, že sa o nás niekto zaujíma."
autor: Cameron Adams
zdroj: Beat Magazine (1997), dmtvarchives.com
Názory Devotees (149)
smidak101
1 11. marec 2015 o 21:01
Moje láska.ULTRA.Ale okolnosti asi nebyly lehký.
Logic
2 11. marec 2015 o 21:47
Smidak101, máš pravdu, naša láska ULTRA a pre mňa aj DELTA, není čo viac dodať. A čo hovoríš na nový album Camouflage? Pre mňa super album.
smidak101
3 11. marec 2015 o 21:59
Camouflage.Zklamu Tě.Neposlouchám.
Logic
4 11. marec 2015 o 22:03
A čo tak Logic & Olivia, alebo De/vision?
smidak101
5 11. marec 2015 o 22:07
Asi zklamu fanoušky DM, ale poslouchám výhradně Depeche Mode.
Logic
6 11. marec 2015 o 22:20
To je Ok
bel canto
7 12. marec 2015 o 13:59
Smidaku a preco ? Podla mna prve dva albumy Camouflage su spickove.
Logic
8 12. marec 2015 o 16:37
Všetky albumy sú super, najlepší z nich je Voices and images a Bodega bohemia, ten nový, je o troch slabší ako Sensor, ale oveľa lepší ako relocoated.
smidak101
9 12. marec 2015 o 20:37
Jsem prostě depešák.Poslouchám i jinou hudbu, ale depeš je lepší než Camouflage.
Logic
10 12. marec 2015 o 21:24
Tak o tom niet pochýb.
tommy
11 14. marec 2015 o 09:18
ULTRA má v sebe nádych tajomna a preto je pre mňa viac-menej stále príťažlivá, aj keď s pribudajúcim časom sa to čaro mierne stráca. Tento album ani tak nie je o hudobnej kvalite a hĺbke, ale skôr o emóciach, ktoré sú tu vybičované do krajnosti… Ale taká The Bottom Line - tak tá je skutočne perlou albumu, aj čo sa týka hudobnej kvality a hĺbky. Klobúk dolu pred producentom a jeho tímom, uchopili Martinove demo tým správnym smerom a vôbec celkovo mám pocit, že Tim chcel na tomto albume zachytiť tú starú dobrú náladu a emóciu, akú fans prežívali pri starších albumoch Depeche Mode a to sa podľa podarilo viac ako dobre. Stále je pre mňa záhadou, prečo sa táto spolupráca nezopakovala a prečo DM Tima Simenona dnes nejako obchádzajú a akoby vytesňujú zo svojej minulosti?!
ico
12 14. marec 2015 o 12:59
@Logic: Na margo nových Camouflage.
https://ww@w.youtube.com/watch?v=HEdLxfC1bYI
Tak pri tomto som sa citil ako v stroji casu. To snad ani nemozu mysliet vazne.
Ooooo, ooooo o:)
bob3
13 14. marec 2015 o 14:03
Camouflage byli pro mě vždy taková bizardní partička, hudebně občas v pohodě, ale jak někdo může tak okatě parazitovat na jiné kapele, to jsem nikdy nepochopil, něco jako zpěvák z Muse, který spokojeně užívá projevu Thoma Yorka a vůbec mu to nepřijde trapné, a proč taky když s tím slaví úspěch..
bel canto
14 14. marec 2015 o 15:15
Tom akoze sa nezopakovala, oni so Simeonom robili EP a to EP je produkcne daleko kvalitnejsie a zvukovo bohatsie ako cela Ultra dokopy. Uplne jednoducho - Untitled from Ultra a Painkiller maju rovnaky zakladny motiv. Ta prva pôsobi ako demo na vyplnenie priestoru (hlboko pod uroven dm), kdezto painkiller je zvukovy a energeticky ekrazit.
bob3
15 14. marec 2015 o 15:46
” Untitled ” track z Ultry nese název Junior Painkiller, je to vybraný motiv z původního tracku Painkiller. Úvaha o tom že Junior je pod úrovní DM a plná verze skladby je naopak suprová nemá žádný smysl.
tommy
16 14. marec 2015 o 17:13
Bel Canto - som sa z chuti zasmial na tvojom poslednom príspevku
. Máš pravdu - to EP, ktoré spomínaš, ja pokladám za vrchol kariéry DM, ale to som už na túto stránku napísal viackrát a stále cítim miernu bolesť a sklamanie nad tým, že DM nepokračovali v tomto duchu a štýle, ktorý som ja osobne pokladal za skutočné napredovanie DM po každej stránke a hlavne dôstojné pokračovanie po tom bolestnom Alanovom odchode… Holt kapela sa vybrala (z môjho uhla pohľadu) opačným smerom, ktorého výsledkom boli de facto tri rozpačité albumy a namiesto toho, aby tento smer (úpadok) čo najskôr stopli, tak sa v ňom dodnes vyžívajú... Ja viem, že je tu Delta Machine, ale ako som už neraz povedal - tento album mal byť vydaný oveľa skôr ako potom, čo sa vydalo veľa “čudného materiálu”. Občas mi Delta Machine príde ako skutočne dobre vydarená nostalgia. Raz sa to môže vyjsť, ale opakovane asi nie… Nuž ostáva mi len veriť, že kapela pri ďalšom spoločnom albume zosadí z producentskej stoličky Bena Hilliera (veď sa už s ním nemajú kam posunúť) a namiesto neho tam dosadia duo Christoffer Berg a Mr. Flood alebo postačí jedno meno Martin (Lee) Gore
. Uvidíme ako kritika prijme očakávaný Martinov počin.
smidak101
17 14. marec 2015 o 22:10
Taky jsem zvědavej co to bude.
Dusan
18 15. marec 2015 o 09:57
to tomy: absolútny súhlas
Akurát mne sa to parádne počúva, keď chcem taký odľahčený, uhladený melodický žáner
Okrem toho im tú tvorbu verím od začiatku, necítim, že sa na niečo hrajú, ani na DM, oni jednoducho synth majú v krvi, ak si niekto myslí niečo iné, tak to nechápe. Dobre, nie je to v súčasnosti žiadna priekopnícka tvorba, je ale poctivá, plynúca z ich talentu a vkusu. A ani tam nepočujem nezmyselné škrípanice typu Depeche Mode, s cieľom byť “priekopnícky”. A čo sa týka live prejavu Markusa? Pomaly lepšie ako Davidove opičky, afekty…
Camouflage: Stroj času ? To je dobré
ico
19 15. marec 2015 o 10:30
@Dusan: Ak to beries ako urcity druh sentimenu, tak je to uplne v poriadku. Problem je v tom, ze ja im neverim, ze to myslia uprimne. Konkretne v pripade “Shine” to vobec nie je prirodzene odlahcene ale skor sa upachtene a krcovite. Ja neverim na sentiment v umeni (aj ked som Camouflage nikdy za nejake vyrazne umenie nepovazoval). Nemozes predsa robit autenticky nieco co si uz robil pred 25 rokmi. To je ako keby si v 50-ke zbieral Pokemonov. Zbierka je pekna, rozsiahla, usporiadana. Ale to, ze to robis v 50-ke je no… minimalne cudne.
bob3
20 15. marec 2015 o 10:50
Lidi z Camouflage celou dobu otevřeně přiznávají o co jim jde, jsou to fanoušci DM a od začátku se s chutí vezou na jejich vlně, z jejich strany je fér to přiznat že jsou vlastně takový DM revival, s tím rozdílem že se věnují ” vlastní ” tvorbě.
bel canto
21 15. marec 2015 o 10:57
Tomy - tak ja vidim dost veci podobne ako Ty ked sa na to tak pozeram. Ked som prvykrat pocul Headstar - uplne ma dostal. Som si hovoril a preco do pekla Ultra nema takuto energiu a tak velke mnozstvo skvelych zvukov ? A Surrender .... to je lahôdkove pokracovanie Sofad v tom najlepsom moznom zmysle.
Dusan - takisto si myslim ze sa nehraju na DM ale maju to v krvi, trafil si to. Ja si do mrtva pamatam prve 2 albumy, nasaval som ich spolu s DM, Oceanom a Monte Rosou. Synthi pop su 80 roky, je nemozne ho robit dnes ... To co robi DM a Camouflage dnes nie je synthi pop.
ico
22 15. marec 2015 o 12:08
@bob3: az na to, ze DM su uz na uplne inej vlne. A to uz skoro 30 rokov.
bob3
23 15. marec 2015 o 12:37
ico: to je v pořádku, myslel jsem na vlně zájmu, ne hudebně.
ico
24 15. marec 2015 o 13:02
@bob3: to je v poriadku.) ale presne ta vlna zaujmu je na tom dolezita. myslim, ze v pripade Camouflage a pod. sa stretavame s urcitym paradoxom. ludia chcu pocut jednoduchy synth-popovy DM. ale takym DM uz niesu vyse 30 rokov ak vobec niekedy boli.
bob3
25 15. marec 2015 o 13:24
ico: Píšeš to dobře, paradoxně to že DM se vyvíjí jinam, Camouflage se tím otevírají dveře a mají blíže k určité skupine fanoušků DM kteří chtějí klasický synth-pop. Zajímavá otázka jak by na tom dnes byli Camouflage, kdyby DM neexistovali
bel canto
26 15. marec 2015 o 13:42
Napriklad Petr Muk tvrdil ze Ocean DM nikdy nekopirovali. Ocean podla neho nemal s DM nic spolocne
ico
27 15. marec 2015 o 13:52
@bob3: charizmaticky leader + vynimocny skladatel + technologicky vizionar + stastie na siglove hity = DM ako kultova kapela s nevidanym komercnym uspechom a vplyvom. Ak by sa nasli spravne premenné tejto rovnice, vysledok by nemusel byt zrovna DM.
ico
28 15. marec 2015 o 14:09
@bel canto: problémom bolo vždy to neštastné škatuľkovanie. CZ+SK kapelám vznikajúcim tesne po revolúcii boli často priraďované prívlastky typu Oceán = český DM a pod. To prirovnanie bolo samozrejme výsledkom pomýleného zjednodušenia (ak niekto použival výlučne synťáky tak to bolo apriori DM). Banketu sa tuším hovorilo Bankeš Mode. No a tu už len čo malo spoločné s DM? K otázke Oceánu: čo hovoril Muk to je jedna vec, mali sa tú otázku dať Vozáry-ovým.
bob3
29 15. marec 2015 o 16:10
To je zajímavé téma, Oceán měl svoji vlastní filozofii, obsah a používali synths + živou rytmiku. Ale nebudeme si nalhávat že po DM nepokukovali, co se týče technologie určitě. Navíc z Petra Muka se stal postupem času velký fanoušek DM, možná to jen přestal tajit
, běžně chodil na veřejnosti v tričku a uváděl je mezi svými oblíbenci. V Shalomu přece kompletně zkopíroval rockovou image Gahana, taky hodně parazitoval na DM, byl to přesně mířený útok na základu fanoušků v ČR a SK.
U nás kapely své vlivy tajily, protože se obávaly nálepky ” české nebo český někdo “. V zahraničí se naopak kapely svými vlivy vždy až skoro chlubily, resp. je rády popisovaly a uváděly v rozhovorech, a to se děje dodnes.
bel canto
30 15. marec 2015 o 17:39
Oceán je u mna top ceska kapela, tie 3 albumy co urobili su skvosty + dema na kazetach, este pred vydanim Davnej zeme, kazety zodrate do mrtva. Ja som tusim raz videl nejaky rozhovor, kde sa takmer urazili ked dosla rec na inspiraciu DM
My sme ich povazovali za cesky depes a hotovo. Boli pre nas tak ci tak bohovia.
bel canto
31 15. marec 2015 o 17:59
Jo a ked sme pri synthi “klonoch”, nie je nahodou DM klon Kraftwerk ... ? Toto je dalsia synthi spickova kapela z ktorej pocuvam vsetky albumy, a tato supa je z prveho albumu. Viete si predstavit takto otvarat koncert ? Nenormalna bomba - https://www.youtube.com/watch?v=HgG8JrI-P9c
Dusan
32 15. marec 2015 o 18:24
Chlapci, problem mate v tom, ze to porovnavate a mate niekde “v hlave” zakodovane, ze Camouflage je synth popovy Depeche. Nikdy by som nechcel, aby DM hrali to co Camouflage a ani nikdy nehrali a tym padom to plati aj obratene, Camouflage nikdy nehrali DM. Ja vam za to nemozem, ze to nepocujete. Urcite su inspirovani, ale to je vzdy tak. Ja som teda riadne fical na ich prvom albume a nikdy mi to neprislo ako DM, tak isto ako Ocean, ktorych tvorbu povazujem za absolutne spickovu a vynimocnu. Skvele casy…
bob3
33 15. marec 2015 o 18:24
Oceán byl a vlastně je dodnes jediná ČR skupina, která měla všechno co by skupina měla mít a dělat, kvalitní zpěv a texty, nahrávky, turné, promo aktivity a image, potřebnou inteligenci. Nikdo jiný předtím ani potom už tohoto balíku nebyl schopný, moc nerozumím tomu, že se jím nakonec nepodařilo to všechno předat dál dalším kapelám jako nějaký vzor nebo inspiraci, aspoň tedy o ničem takovém nevím.
bob3
34 15. marec 2015 o 18:33
To jsem si nevymyslel že se Camouflage záměrně inspirují nebo inspirovali u DM
Tohle téma měli dost často na talíři, protože to bylo prostě tak evidentní že o tom nikdo ani nepochyboval. V rozhovorech to kdysi komentovali, že jim to lichotí a je to přesně to o co se snaží, být jako DM.
ico
35 15. marec 2015 o 18:47
@bel canto: povazovat DM za klon Kraftwerk sa da len v pripade, ze podlahnes stereotypu; ak niekto pouziva vylucne synth zvuk tak je to ... pri takejto filozofii by mohol byt klonom Kraftwerku aj Modern Talking. Podobnost pïonierov synth-music je dana hlavne vtedajsimi technologickymi obmedzaniami. K dispozicii bolo len niekolko druhov syntetizerov, takze z dnesneho pohladu sa moze zdat, ze jeden druheho kopirovali. V pripade DM je vplyv Kraftwerku nepopieratelny. Ide vsak hlavne o inspiraciu v rovine technologickej. Co sa tyka samotnej struktury skladieb ide skor o vplyv britskej muziky 70. rokov (Bowie a pod.) ale aj nezanedbatelny vplyv napr. Joy Division.
bob3
36 15. marec 2015 o 19:07
Hodně lidí si myslí že DM jsou původci stylu synth pop, pravda je taková že byli součástí téhle trendové vlny, spíš včas naskočili do rychle se rozjíždějícího vlaku. V té době už tam bylo několik podobných kapel kterým se už dařilo.
ico
37 15. marec 2015 o 19:11
A dá sa povedať, že potom aj včas vyskočili.
bel canto
38 15. marec 2015 o 19:17
Bobe je to tak, akurat ze DM vsetkych predbehli a vystupili do takej kvalitativnej urovne ze ostatni len pozerali.
Ale stale hovorim, klobuk dole pred prvymi dvomi albumami.
Dusan, nasiel som jednu extremnu podobnost - https://www.youtube.com/watch?v=R_zaEcrpCbI a https://www.youtube.com/watch?v=oduieKgN1SI. Catch je skladba, ktora uplne tematicky zapada na druhy album DM. Do The great commandment si mozes kludne zacat spievat Strangelove ...
smidak101
39 15. marec 2015 o 19:39
29. 15.3.2015 o 16:10
bob3
Ano.Na Depeche Mode a Oceán nedám.
Dusan
40 15. marec 2015 o 20:52
bel canto, no asi áno, aj tak mi to nevadí, ja tam také asociácie pri počúvaní ich tvorby nemám. A to že Camouflage povedali, že sa snažia byť ako DM, to som nikdy nepočul. A napokon, čo to znamená byť ako DM ?... Neverím, že to čo Camouflage za celé tie roky tvorili vzniklo z jednoduchého kopírovania. Nehrozí, sú silní na melódiách, aj kompozične, majú radi hutnejší syntezátorový zvuk, sú tam originálne prvky, vidno ako ich to baví... ja ich tvorbu jednoducho mám veľmi rád.
bob3
41 15. marec 2015 o 22:15
Nikdo ale nepsal že Camouflage dělají špatnou muziku, to nebylo myšleno negativně. Já vim co vim a tak to beru, jenom informuji, jasně že se ti jejich hudba může zdát originální, možná ale za předpokladu že moc nemáš naposlouchané desky DM dejme tomu 82-87?
Logic
42 16. marec 2015 o 06:31
Súhlas s tebou Dušan, Camouglage je super pesnička, svedčí o tom aj najnovší album Greyscale.
bel canto
43 16. marec 2015 o 06:40
Ja sa na to pozeram takto - Camouflage urcite robili podobny styl (stale hovorim o prvych dvoch albumoch) ako DM, je mozne ze sa nechali hlboko inspirovat, ako na skladbe v dolnom prispevku, ktora ma totozne bicie, az prilis, zvuky su jednoznacne pribuzne II.albumu DM. Ale neuraza ma to. DM vnimam stale ako original. Co ma vyslovene uraza su taketo napodobneniny, to po par sekundach vypinam, aby som si nepokazil vkus - https://www.youtube.com/watch?v=SWpbwst46O8
Logic
44 16. marec 2015 o 09:51
Bel canto, škoda, že si nepočul ostatné albumy kapely cause & effect, je to úplne o niečom inom.
bob3
45 16. marec 2015 o 11:52
Tuhle kapelu si pamatuji z doby těsně před vydáním Violatoru, singl z první desky mi uvízl v paměti do dneška, poprvé jsem to slyšel v rádiu někde od refrénu. Pak ještě jeden song od nich ale celkově na mě hodně taneční, a stejně jako Camouflage, ono je průšvih když má někdo tak výrazně podobnou barvu hlasu jako David, protože to je jedna z poznávacích značek DM, ne-li ta hlavní.
CAUSE & EFFECT - You Think You Know Her
https://www.youtube.com/watch?v=InDuF_PcMFw
CAUSE & EFFECT - Another Minute
https://www.youtube.com/watch?v=InDuF_PcMFw
bel canto
46 16. marec 2015 o 12:15
Za mna uplne zle, nevladzem to pocuvat ... Takisto novy album Camouflage, Erasure, Pet Shop Boys a pod ... Tu sa ukazuje ze jedine DM z tychto 80-tiek dokaze stale robit pocuvatelnu hudbu. Jasne ze kopirakov Cause, DeVision nie je mozne davat Erasure a Pet Shop Boys za roven, to je jasne. Jednoducho niekto za zivot spravi 15 dobrych piesni (Camouflage), niekto 50 (Pet Shop) a niekto 500, ze Martin G.
ico
47 16. marec 2015 o 12:42
Stále mám pocit, že sa porovnávajú jablká s hruškami. DM (a to minimálne od tretieho albumu) patrí (na rozdiel od iných spomenutých kapiel) skôr medzi alternatívne kapely s netradične veľkým komerčným úspechom.
bob3
48 16. marec 2015 o 12:52
Ano základ DM bych hledal v tom že si vždycky dělají co chtějí, dodržovali pravidlo o hitových singlech, na desce člověk dokáže najít obsah a to platí pořád.
advokat
49 16. marec 2015 o 17:46
Samé klišé.Trúfam si povedať,že DM ovplyvnili môj život ďaleko viac ako ktoréhokoľvek tu diskutujúceho,ale mne nič nehovorí tvorba Camouflage,Erasure, Pet Shop Boys,Shalom,Oceán,dokonca ani Krafwerk-a že som sa veľmi snažil.Mám pocit,že tieto kapely sa tu spomínajú len preto,že sa to akože patrí,lebo ktosi,kdesi,kedysi zakopol o DM .Pripadá mi to tu aj po 25-tich rokoch akési zaškatuľkované,už tu chýba len rozdelenie na metal a depeš a idem si znovu zháňať bony.Hudbe zdar a DM zvláště súdruhovia!
ico
50 16. marec 2015 o 18:01
@advokat: evidentne si zaskatulkovany asi najviac ty. ale na tom nic nie je. mal som aj ja takeho spoluziaka. normalne si zalozil rodinu. je to dobry otec a manzel. chodi pravidelne do prace. skratka je to dobry obcan - depesak.
advokat
51 16. marec 2015 o 18:24
To ico máš problém pochopiť 6 riadkov? Áno,založil som rodinu, v rámci možností sa snažím byť dobrý manžel,otec,chodím pravidelne do práce, ale hudba DM sa mi stále viac vzdaľuje,mám pocit,že už nie som depešák(ale nie mojou vinou).A byť depešák pre mňa nikdy neznamenalo povinne počúvať mnou spomínané blbosti(ak mi dovolíš mať vlastný názor a hudobný vkus budem Ti povďačný,inak ma môžeš odsúdiť na trest smrti v duchu 80-tich rokov,ale sklamem Ťa ,trest smrti bol zrušený).
ico
52 16. marec 2015 o 18:52
@advokat: je nemam problem pochopit 6 riadkov, ale Ty mas evidentne problem pochopit moje 3. zarazila ma vsak hlavne tvoja arogancia a agresivita, ale to je pravdepodne len vysledkom synergie tvojho bydliska a povolania.
advokat
53 16. marec 2015 o 19:13
Arogancia,agresivita?Nezaujíma ma povolanie,ale za vek by si sa hanbiť nemusel,nech viem kedy si ťahal káčera,a trebárs aké máš skúsenosti a zážitky s DM.Ja som pochodil rôzne pionierske tábory a zoznámil som sa tam s mnohými DM-fanatikmi a drvivá väčšina z nich ma lákala ,povedal by som, že doslova znásilňovala,že musím aj Pet Shop Boys a pod.,dokonca bol hriech ak sa mi páčili Scorpions Wind of Change.A táto diskusia mi pripomína tích zakuklencov z 80-tych rokov,musíš Muka,Camouflage PSB a pod.Kto nejde s nami ide proti nám a pod.
Logic
54 16. marec 2015 o 19:55
Delta a Ultra súper albumy DM a práve naopak Delta mi je stokrát bližšia ako SOFAD, Zaujimavé je , že na Delte je 17 pesničiek suprových a na SOFAD sú tri WIMS, IYR, HL, ostatné???
Dusan
55 16. marec 2015 o 20:02
to bob3: poznam kazdu toninu, zvuk, text na tvorbe DM 81-97. Som totiz stary socialisticky depesak
Dnes ale pocuvam kvantum inej hudby.
ico
56 16. marec 2015 o 20:08
@advokat: ja sa za vek nehanbim. mne osobne vsak vyhovuje ak komunikujem s clovekom, ktoreho vek nepoznam. vyhnem sa tak predsudkom. v skutocnosti by som bol asi velakrat prekvapeny (v dobrom aj v zlom). mrzia ma tvoje zle skusenosti s pionierskych taborov:). mozem Ti vsak garantovat, ze drviva vacsina tych “DM-fanatikov”, sa uz o muziku vobec nezaujima. ja muziku delim na tu co ma oslovuje a na tu co mi je lahostajna. DM spolu so spustou inych kapiel patri do tej prvej skupiny. podla tvojho profilu mame dokonca podobny vkus. BTW posledny koncert JW vo Viedni bol dost dobry. je vsak pravda, ze Scorpions fakt nemusim:). kazdy vnima muziku inac a kazdy ma pravo vyjadrit na tomto fore svoj nazor. nech to robi z akehokolvek dovodu napr. to môže byť len ventil 40-tnikov, ktory si po robote (lebo tam pre to vacsinou nie je az taka vhodna pôda) troska zadiskutuju a aspon na chvilu sa myslienkami vratia do cias, ked “farby boli jasnejsie a chute sladsie:). je to v poriadku a takto to ma byt.
tommy
57 16. marec 2015 o 20:17
to advokat - v niečom máš pravdu a súhlasím s tebou, Depeche Mode je originál, ktorý (asi) najbližšie rezonuje s mojími predstavami, ale ostatné veci (klony) až tak nemusím, i keď niektoré albumy od týchto kapiel sa dajú počúvať, ale ako sa hovorí - jedna lastovička ešte leto nerobí... Hmm a keď počujem takú Still Loving You, tak slová sú zbytočné... Rock môžem kedykoľvek a čím som starší, tým viac sa k nemu vraciam. Ale nie je to len o rocku. Je veľa ciest na vrchol, ale vrchol je ten istý
.
advokat
58 16. marec 2015 o 20:20
to ico veď ani ja Scorpions nemusím,ale Wind of Change?Doteraz mám zimomriavky,keď si spomeniem na pád berlínskeho múru a celkove tú atmosféru. A Violator,Enjoy the Silence v čs.televízii,výborná atmosféra v spoločnosti,každý veril,že bude lepšie.
bel canto
59 16. marec 2015 o 20:40
Ico mas pravdu s tym smerovanim k alternative, je to tak. Sak preto ich tak mame v oblube. Advokat, to Ti staci len DM, sranda. Ja si uzivam vsetko mozne co je dobre a co bolo dobre. Napr. Shout (Tears for fears), sak to bol prakticky “styl” DM, tvrde bicie, bassa, hymnicky refren
Tie kapely co som spomenul uz dnes nerobia dobre veci ale mame tu kopec dalsich, u mna su 3 top “synthi” kapely sucasnosti - Air, Air a Royksopp 
advokat
60 16. marec 2015 o 20:42
to tomy presne tak,treba byť otvorený akejkoľvek kvalitnej hudbe,a o kvalitnej hudbe môže mať každý svoju vlastnú predstavu,ja som ten posledný,ktorý by niekomu niečo vnucoval,mňa dokáže vytočiť tá zaškatuľkovanosť,ktorá mi pripomína práve tie 80-te roky,keď som mal obavy objaviť sa na ulici v DM tričku aby som nedostal do zubov.
ico
61 16. marec 2015 o 20:47
z pochopitelnych dovodov sa tu spomina vacsinou len zahranicna produkcia. a co tak nieco “ze” Slovenska: https://www.youtube.com/watch?v=Xtpe-8VAV4Q
bob3
62 16. marec 2015 o 20:47
Dušan: Jestli náhodou nekecáš že ty desky znáš )
bob3
63 16. marec 2015 o 20:50
bel canto: když Royksoop pak už potom i Fever Ray a Knife, miluju ten zpěv.
advokat
64 16. marec 2015 o 20:53
to bel canto nepochopil si ma,práve,že mne nestačí DM sranda(a v dnešnej brakovej tvorbe DM už vôbec nie),ja mám v obľube kopec inej hudby,dokonca sa s tebou z fleku zhodnem na Royksopp,mne vadí ta rovnica,keď DM tak automaticky aj Muk,Camouflage, PSB a pod.Ja už som to tu raz spomínal,ja nie som vôbec fixovaný na elektroniku,napriek tomu sú u mňa DM na 1.mieste,akurát od roku 1998 sú pre mňa DM jedno veľké sklamanie(pravda,sú tam aj svetlé momenty,ale aj tie nie sú podľa mňa dotiahnuté do konca).
ico
65 16. marec 2015 o 21:14
@advokat: sucasnej tvorbe DM je mozne dat akekolvek privlastky ale urcite by som si nedovolil o nej hovorit, ze je brakova. joooj to ja poznam onakvejsi brak:). ale suhlasim s tebou. ta rovnica “keď DM tak automaticky aj Muk,Camouflage, PSB a pod.” je priserna. je uplne jasne, ze zaskatulkovanie kapiel na zaklade spolocneho menovatela, ktorym je pouzivanie synth-sound-u, je pomylene.
advokat
66 16. marec 2015 o 21:31
to ico stojím si za označení DM tvorby po roku 1998 slovom brak,ale na vysvetlenie,nie brakom všeobecným,to znamená v porovnaní s ostatnou svetovou tvorbou,ale v porovnaní s predošlou DM tvorbou,ľutujem ,ale tak to cítim.Mnohé skladby po roku 1998 nedosiahli svoj potenciál,pričom napr. živú In Chains pokladám za jeden z najlepších DM počinov,bohužial na albume by viac rezonoval aj skapatý pes ako táto vykastrovaná paródia.
bob3
67 16. marec 2015 o 21:44
To že některé poslední nahrávky znějí tak jak znějí, to je práce techniků, míchačů, producenta, chlapci jim to takhle odkývnou a šmytec. Ale přece to nejde brát tak, že najednou všichni v čele s Millerem ztratili pojem o kvalitě a že ohluchli
, a vůbec si nemyslím že je to tím, že to nepohlídal Alan. Jednoduše takový zvuk chtějí, co už.
ico
68 16. marec 2015 o 22:47
@advokar: vsetko zalezi od uhla pohladu. mne napr. DELTA pride ako poctivy a uprimny pocin. mozno uz pani nemaju taku ambiciu prichadzat s niecim novym (v zmysle technologii) a sustredia sa skor na piesne ako take. o tom sa tu uz podpisali kvanta textu. treba brat do uvahy aj fakt, ze v 50-ke sa sustredis na uplne ine veci ako v 30-ke. jedna vec sa vsak DM neda upriet. pochopili (na rozdiel napr. od U2), ze dvakrat do tej istej rieky nevstupis. mozne spravili obcas krok mimo, mozno sa aj obcas podkli, ale aspon si nenahanaju svoj vlastny chvost (tak sa to tusim nejako hovori:).
Dusan
69 16. marec 2015 o 23:01
bob3: boli casy (86-91), ked som nepoznal skoro nic ine, ako DM
bob3
70 16. marec 2015 o 23:59
Dušan: když si znalec těch desek, jak můžeš napsat že Camouflage z nich nevycházeli, nebo nevychází dodnes
dráždíš psa bosou nohou co 
bel canto
71 17. marec 2015 o 08:25
Jasne ze vychadzali, o tom som sto pro presvedceny. Jedna vec sa DM neda upriet a to fakt, ze sa snazia aby bolo jasne ze toto je Delta, toto je Ultra, toto je Violator, proste kazda doska je samostatny zvukovy pocin. Klobuk dole pred tymto, kto toto dokaze 30 rokov dodrziavat ? Presne ako si pisal ico, U2 to nedokazali. Inak, ja som odkojeny na Jean Michel Jarre, az potom okolo 1987 som spoznal DM.
bel canto
72 17. marec 2015 o 15:24
Dnes vie kopec ludi robit taku hudbu ako robi sucasne DM, napr : https://www.youtube.com/watch?v=gY2VADkYanQ
ViolateYou
73 17. marec 2015 o 15:48
Ja beriem DM ako nieco uplne odlisne ako spominane synth-pop kapely nic mi nehovori PSB, de/vision, Muk ani erasure (okrem dvoch,troch pesniciek) a nepocuvam ich len preto lebo je to pribuzne DM. Akurat Camouflage mam rad asi 10 pesniciek tych som videl aj na koncerte a bol to skvely zazitok, podobnost s DM pre mna tam je hlavne v tom ze ten frontman ma velku charizmu tak ako Dave + podobny hlas. DM je kapitola hudobnej historie sama o sebe. A este ma margo predsudkov a skatulkovania mam pocit pri niektorych depesakoch ze si myslia, ze ked pocuvaju DM straasne dlho a pochodili neviem ake zrazy, pocuvali to s rovesnikmi atd atd ze su nieco viac a argumenty napr. neviem ze ty si este tahal kačera ked ja uz som mal napocuvany cely violator v 90tom a podobne su uplne nezmysly , lebo niekto mladsi ked vyjadri iny nazor tak uz to neni relevantny nazor lebo predsa ani nevie co je DM ked to nepocuva aspon 20 rokov. Obcas aj tu v diskusii clovek moze vidiet tie natahovacky a bitie sa do prs v style ja som tu najvacsi depešak vy nuly co vy viete o DM a o zivote vobec. Na nikoho osobne nenarazam ale obcas na diskusiach aj v ceskej to clovek moze pozorovat
Logic
74 17. marec 2015 o 16:24
Bel Canto máš pravdu, presne taká istá hudba, dokonca majú aj vypredané štadióny na koncertoch.
Notik
75 17. marec 2015 o 17:39
bel canto , ten odkaz porovnavas z DM???? konec , ja to nechapem , sice kopec zvukov ale katastrofa , ziaden motiv , nic grc
Logic
76 17. marec 2015 o 17:45
Tentoraz súhlas s Notik, totálny blud, hmmm dobrý odhad na zvuky, vážne.
bob3
77 17. marec 2015 o 18:51
How To Destroy Angels? Má to hodně blízko k NIN, ženský vokál, u mě dobrý. S DM bych neporovnával, co třeba jedna starší věc:
Sneaker Pimps - Spin Spin Sugar
https://www.youtube.com/watch?v=UjBwe6IL10o
ico
78 17. marec 2015 o 19:19
@bob3: Trafil si presne. Členom How To Destroy Angels? je aj Trent Reznor (NIN) dokonca je tam aj jeho manželka:).
Každý má právo porovnávať čo chce s čím chce. Ale keď už sme pri tom škatuľkovaní, tak How To Destroy Angels? je skôr industriál a DM je klasická pesničková kapela aj keď so soundom využívajúcim mnohé industriálne prvky.
BTW: Môj osobný hudobný sen: spolupráca Trent Reznor a Alan Wilder.
bob3
79 17. marec 2015 o 19:55
ico: Já jsem si říkal že tam slyším Trenta, jakto že ten projekt How To Destroy Angels vůbec neznám
, tak díky bel canto za tip.
Jinak když chce někdo být a znít jako jeho vzor tak ať to dělá, ale uznání se moc nedočká, s tím se musí počítat.
smidak101
80 17. marec 2015 o 20:47
71. 17.3.2015 o 8:25
bel canto
Přesně tak.
suspy
81 17. marec 2015 o 20:55
Servus Ľudia. Nemám dojem že by depesaci automaticky počúvali aj PSB, Erasure, Camouflage a pod. Na sídlisku kde som vyrastal bolo veľa depesakov a len pár babeniek potajomky počúvali oceán a Muka. Viac-menej boli všetci zameraní okrem DM na industriál od Front242 po Test Dept. Moja osobná kapela číslo 2 je Cure a potom EBM aj po rokoch skvela hudba Skinny Puppy, FLA, Nitze Ebb a pod. No a extrém DM- Roxette( naozaj nič v zlom Ringo) wau!!!
Každý si podľa mna našiel v DM to svoje a ja vravím za mnohých depesakov, že PSB a další nepatria automatic k tomu.
smidak101
82 17. marec 2015 o 21:03
73. 17.3.2015 o 15:48
ViolateYou
Bohužel je to tak.Depeche Mode nejsou jen hudbou, ale i životním stylem, kterej máme rádi.A proto, když někdo z nás napíše svůj ročník a dá tím i najevo, že s DM toho prožil víc, je přece fajn.Tenkrát informace o kapele nebyly.Přijeli, odjeli.Vydali album a ber, nebo ne.Je to jen o tom, že nás starší to někdy rozohní.Jsme pamětníci.A přál bych si, kdyby komunikace byla vedena tímto směrem.Byl jsi? Tak povídej.
bob3
83 17. marec 2015 o 21:25
Například PSB byli vždycky jinde, taková vekslácká muzika, společně s Frankie Goes To Hollywood.
Jinak jsem měl vždycky problém přijímat kapely co si hráli na DM, ok máš rád synťáky a muziku, ale dělej to jinak. Problém je v tom, že všichni chtěli mít vepředu zpěváka který má aspoň trochu podobnou barvu hlasu jako Gahan, nemluvě o image.
bel canto
84 17. marec 2015 o 21:26
Nuz tak ked nepocujete v 72, ze zvukovo a charakteristikou to pripomina, alebo podoba sa na DM tak si vycistite usi, kto to uzna za vhodne. Mne sa ta skladba prave preto paci, lebo mi silne pripomina DM. Nema to ziadnu melodiu spevu, ani refren, kto ma s tym problem ? Ja urcite nie, preco aj ...
suspy
85 17. marec 2015 o 21:28
Smidak101: proc bohuzel. Ako znie titulok článku. Iná úroveň hudby. To je na tom to krasné. Väčšina sme tu ročníky 70-80 a ak niekto ( 90 a vyššie ) napíše názor na súčasný DM , pootvory oči starším (a aj mne). A nebude to hneď len názor, že len Alan robil hudbu DM
bel canto
86 17. marec 2015 o 21:45
Suspy Cure, Nitze, NIN, clovece na toto nemam
Mam radsej pekne poskladane slohy a refreny a nemam z tych veci dojem, ze by to vedeli robit. Napr Erasure, ked pocuvam ich perlu Chorus, tak tam maju niektore klacky ze 1.instrumentalny motiv, 2.sloha, 3.medzisloha, 4.refren, 5.dalsi motiv, celkom 5 roznych motivov zlozenych k sebe ... Su kapely ktore sa nevedia poriadne zmohnut ani na jeden, poznam vela takych ... 
ico
87 17. marec 2015 o 22:00
@smidak101: ako sa prejavuje zivotny styl - depesak? mna to uprimne zaujima.
bob3
88 17. marec 2015 o 22:01
Jsou kapely které se nezmůžou vůbec na nic, a přesto mají svůj kanál na youtube, podle toho to taky s tou muzikou dneska vypadá.
suspy
89 17. marec 2015 o 22:07
BelCanto: veď o tom to je. Cure zboznujem ale NIN CD predám zdarma. Moja prvá kapela ked som ešte nemal kazetak bol Moderne Talking, teraz sa za to hanbím:-))). Nikoho nekritizujem. Zabudol som spomenúť že u niektorých DM Fans bola druha obľúbená kapela Matallica, prečo dnes nie taký Rammstein- nicht schlecht. A to ma z konkrétneho hľadiska ďaleko od DM. Na druhom sídlisku boli “duranisti” s ktorými boli vždy bitki a pritom niektorí z nás počúvali aj Duran. No proste zlate časy. A dostali sme aj bitku v susednom meste že vraj sme pankery a boli sme ostrihany hál Wilder v klipe Master And Servand. Bola sranda!!!
ico
90 17. marec 2015 o 22:13
@bob3: dostupnost technologii a to, ze dnes si mozes nahrat a vydat CD prakticky doma v kuchyni + internet (neobmedzena distribucia) = INFLACIA KVALITY MUZIKY
Michaela 146
91 17. marec 2015 o 22:15
to bob3: Ano, přesně tak již delší dobu sleduji, že mě žadná současná kapela neoslovila, já stále hledám a nenacházim, co by mě posadilo na zadek, tak jako tomu bylo v roce 1988 u DM
ViolateYou
92 17. marec 2015 o 22:22
Smidak101: ja nemam nic proti pamatnikom, a je fajn ked sa podelite o zazitky s DM z minulosti, o nieco mladsie generacie to aj ocenia aspon maju trosku sprostredkovany obraz o milovanej kapele, ale ked niekto na zaklade tychto veci ze si nieco s nimi odzil a podobne pouzije ako vyvysovanie ze ja som vacsi depesak a mna najviac ovplyvnili a ze ja sa uplne vyznam v hudbe DM a nahodou tam pocujem to co on nie a ked to nepocujestak potom nevie ani o com je DM tak z toho potom su take tahanice ze az to zachadza do osocovania a vyvysovania sa. Ale tak kaslat na to, hlavne ze viete co je najlepsie- DM.
ViolateYou
93 17. marec 2015 o 22:25
to ico: “BTW: Môj osobný hudobný sen: spolupráca Trent Reznor a Alan Wilder.”
to aj môj ale to je nerealne si myslim
suspy
94 17. marec 2015 o 22:34
Michaela146: máš pravdu. Nie je jednoduché hľadať motiváciu v dnešných kapelách. Preto hľadám v histórii. Asi rok počúvam dnes komplet discographiu Skinny Puppy hlavne Live nahrávky. Ale je quantum možnosti: Cranberrise, Cure,...... Každý ti niečo odporučí, len vyčkať na nový (Flood,Wilder) DM album:-)))
bob3
95 17. marec 2015 o 22:43
Michaela 146: Napíšu kdysi, ale není tomu dávno co se kvalita filtrovala už na labelech, protože kdo by chtěl prodávat nekvalitu. Nemám na mysli styl, prostě internetem ten hlavní filtr odpadl.
bob3
96 17. marec 2015 o 22:47
suspy: To je to co mě vždycky zklidní, bohatá historie hudby. V tom je zase youtube vítaná záležitost, v mžiku si můžeš poslechnout na co si jen pomyslíš.
bob3
97 17. marec 2015 o 22:52
Spolupráce Reznor+Wilder, zajímavá představa ale neumím si představit jak by to probíhalo, zato DM + Reznor, to je něco co by se prostě mělo stát, to ve mě vzbuzuje tolik představ.
Michaela 146
98 17. marec 2015 o 22:53
suspy: Ano, já samozřejmě znám spoustu výborných kapel právě z 80. a 90. let a jak ráda bych dala šanci, nějaké nové neokoukané kapele….já jsem převážně milovnice elektronické hudby….v poslední době, kdo mě alespoň trochu oslovil byli Hurts
ViolateYou
99 17. marec 2015 o 23:05
suspy: skinny puppy je pre mna jedna z najlepsich kapiel 80.tych rokov a zo vsetkych skupin co som este nevidel nazivo je to skinny puppy ktorych by som chcel najviac vidiet. To je nieco ako DM a tie ostatne pribuzne kapely ako erasure atd ktore sa nemozu rovnak s DM vo svojom zanri lebo DM je absolutny unikat. Taktiez skinny puppy je absolutny unikat a je milion “podobnych” kapiel typu front 242, front line assembly a dalsich kapiel ale nic tak dobre ako skinny puppy v tom style nie je podla mna.. a tiez mi to evokuje dm v zmysle ze skinny puppy dosli o svojho “wildera” dwayna goettela ktory vyrazne prispieval k skladaniu hudby.. a je pravda ze tvorba SP po roku 96 pre mna nestoji skoro za nic… aj ked ten posledny ich album vysiel si myslim… a najvacsia hymna vsetkych hymien od SP je assimilate podla mna… ked som to prvy krat pocul na party asi pred troma rokmi tak som si hned povedal ze je to jeden z najlepsich songov aky som kedy pocul a doteraz mam velmi silny zazitok ked to pocuvam a spomienky
suspy
100 17. marec 2015 o 23:08
Michaela 146: je to tažké. Hurts som počul naživo aj spolu z Linkin Park na jednom festivale vo SUI (vieme že obe kapely sú fanúšikmi DM). A strašne som prial že vystúpi aj DM a všetkým to nandá.....to hovorí za všetko
ViolateYou
101 17. marec 2015 o 23:08
bob3: ani ja lebo taki dvaja puntickari ako Alan a Mr.Reznor ktori dotahuju veci na 101% by nenasli kompromis a spolocny smer. A DM Reznor.. tak to som za tiez.. keby ich tak produkoval na jednom albume alebo aspon spolu spravit song Martin+Reznor
Michaela 146
102 17. marec 2015 o 23:13
I já bych si to velmi živě dokázala představit DM + Reznor to byl jiný šálek kávy a to velmi chutný
Michaela 146
103 17. marec 2015 o 23:23
suspy: To by bylo vážně moc fajn, třeba někdy příště...naděje umírá poslední
bob3
104 17. marec 2015 o 23:23
ViolateYou: Ano buďto DM+Reznor nebo jednotlivě Gore ( Gahan ) a Reznor. Samozřejmě Trent by to musel vést v té své melodické až popové poloze, ne v té tvrdé, ale to je asi všem jasné.
suspy
105 18. marec 2015 o 00:02
VioletaYou: Assimilite od Skinny Puppy je za mna skôr ako JCGE u DM. Hymna ako Enjoy je u nich Worlock - neskutočná pecka
Bob,Mochaela: aj tak si Gore+Gahan zavolajú Hilliera:-))
Ale veď to funguje: majú milióny fanúšikov a pri tvorbe albumov nemajú stres a aj tak sú jednicky. Delta je skvelý album….pre mnohých…..+ultra a violator a mame celoživotnú diskografiu:-))))
suspy
106 18. marec 2015 o 00:40
Pre všetkých co čakajú na Goreho a Gahanove pociny. Co takto vyčkávať s hudbou Skinny Puppy Live: Bootlegged Broke And In Solvent. Oficiálny live album s kúskami aj z Bratislavy. Basová rytmicka elektronika…sorry, to bol môj posledný príspevok ohľadne Skinny Puppy
bel canto
107 18. marec 2015 o 06:35
Ico mas pravdu ze dostupnost technologii umoznuje aj poslabsim vydavat veci. Na druhej strane prinos tohto vratane youtube a este viac free donwnloadu spociva v tom, ze sa dostane medzi nas viac dobrej hudby a nie tej ktoru vybrali marketingovi borci vo velkych vydavatelstvach ako pred 20 rokmi. Dnesni mladi maju tak obrovske moznosti na pocuvanie hudby, ze nam sa to ani nesnivalo. Co sme mali my v case ked vysla 101 ? Jednu osuchanu kazetu do mrtva. Som v 90 siel na intrak, v zime, na autobuse a zacal hrat Personal. Zrazu vykrikol jeden metalista na vodica - vypni to kur.a ! A tak aj bolo.
radoo
108 18. marec 2015 o 11:37
ja ked sa presuniem do rokov 83,kedy som 1.krat zachytil dm,som este fical na tych duhovych soft cell.atypicky barovo chaoticky syntipop,ktory snad nikdo nikdy nenapodobnil.marc almond sa neskor preorientoval snad na vsetky zanre.a este yazoo nebol zly projekt s elzou.
bob3
109 18. marec 2015 o 12:15
Free download přece ničemu neprospívá kámo, nikdy jsem neměl problém si hudbu kupovat, ceny jsou v pořádku.
Vlastně mi je to jedno, stejně nemám čas na to vyhledávat novou muziku, sedí mi když mi někdo doporučí muziku co stojí za poslech. Spíš mám pocit jakoby se všechno začalo tak stylově míchat, že hudba skoro ztrácí identitu, pojem alternativa dnes označuje opravdu těžce stravitelnou a neprodejnou hudbu, indie-pop je pojem kterým se označuje snad každá kapela, nevím proč, možná jim to příjde nějak zajímavé, paradoxně někteří ani neví co to vlastně znamená, nálepky brit-pop a pop-rock už asi nejsou cool nebo co..
ViolateYou
110 18. marec 2015 o 15:17
suspy: tak kazdy to moze vnimat inak ja by som assimilate teda urcite neprirovnaval k synti-pop megahitu JCGE… podla mna sa tie dva songy ani nahodou nepodobaju v nicom
ico
111 18. marec 2015 o 19:40
@bob3: Súhlasím a mám presne ten pocit, že muzika stráca identitu. Myslím si však, že problém nie je v muzike ako takej, ale v tom, že pokiaľ pred 20 rokmi tvorila muzika spolu s filmom a televíziou podstatnú časť ponuky “zábavneho” priemyslu, tak v súčasnosti musí konkurovať podstatne širšiemu spektru ponuky (PC hry, sociálne siete, internet ako taký a mnohé iné). V tomto kontexte si musí nájsť hudba svoju novú identitu. Či je súčasný stav hudby len úspešným procesom jej hľadanie je ťažké odhadnúť. Určitou nádejou však môžu byť niektoré javy: napr. veľké množstvo hudby sa stáva subkultúrnou záležitosťou, utlmenie predaja nosičov a následný presun dôrazu na koncertnú činnosť a pod.).
BTW: Reznor+DM (resp. Gore). Väčšiu nekompatibilitu osobností si ani neviem predstaviť. O to viac by to však mohlo byť zaujímavé:)
smidak101
112 18. marec 2015 o 20:33
89. 17.3.2015 o 22:07
suspy
Tohle je životní styl, kterej nás doprovází od mládí v době, kdy vydali MFTM.Prostě žážitky, který máme za ten kus depešáckýho života.Na Depeche Mode nedám dopustit.Takže účes, oblíkání a o poslechu ani nemluvě.A jezdit na každej koncert co je u nás.To je můj životní styl.Jo a pokecat si na stránkách.Mám i jiný zájmy.
Michaela 146
113 18. marec 2015 o 22:39
Ultra, co dodat výborné album z postwilderovské éry. Moje srdcovka Useless
bob3
114 18. marec 2015 o 23:27
ico: Kapelám ani firmám dneska moc nejde o prodej desek, i když se pořád vedou žebříčky a statistiky. U2 se setkali s nepochopením když dali novou desku zdarma ke stažení, říkají tím nevím jestli vědomě, lidi přijďte hlavně na koncert, tam na vás čeká zážitek, a je to tak možná dobře na druhou stranu, je to vlastně návrat k podstatě věci.
V podstatě by stačilo kdyby v tom youtube udělal pořádek a vytvořil hudební oddělení profi a amatéři, takhle je to všechno pomíchané v jednom pytli navíc i s nehudebním obsahem.
Michaela 146
115 19. marec 2015 o 00:00
bob3: Ano přesně tak, zisk jde kapelám především z prodaných koncertů, co se týče prodeje desek ten je oproti dřívějšku minimální, většina lidí si to stejně stáhne. Já ráda svoji oblíbenou kapelu podpořím a desku koupím, jak s oblibou říkám, original je jen jeden
bob3
116 19. marec 2015 o 00:22
Michaela 146: taky kupuju, ale ne tak často jako kdysi, vzpomínám jak vždycky po výplatě jsme brali hudební shopy útokem, kupovali jsme novinky a lovili jsme starší muziku, bylo to jiné, neumím to popsat.
bel canto
117 19. marec 2015 o 08:27
Ico neviem ci si hudba hlada identitu, co ja viem. Dnes je tak velka kopa novej dobrej hudby, to pred 20 rokmi nebolo, mas toho plne vrecia, kazdy si pride na svoje. Je to urcite dobre, velka konkurencia, robi sa to opat pre radost a pre koncerty. Teda okrem shitov, staci si pusti funradio.
ico
118 19. marec 2015 o 09:19
@bel canto:
Ad1: Mám presne opačný pocit. “plné vrecia muziky” nie sú ešte žiadnou zárukou kvality. To, že dnes môže nahrať a vydať CD už prakticky každý neznamená, že to vie a že to bude dobré.
Ad2: Slovom konkurencia by som asi v súvislosti s muzikou (ako formou umenia) narábal opatrne. konkurenčné prostredie nemusí byť automaticky zárukou progresu. Ad3: Máš pravdu v tom, že určite sa aj dnes nájde kopec kvalitných vecí. Len treba hľadať o poznanie dlhšie ako to bolo v minulosti. Niekedy mi to pripomína ladanie ihly v kope sena.
ico
119 19. marec 2015 o 10:05
@bob3: Priznám sa, že som nechcel vo svojom komente skĺznuť do klišé: kapely sa majú predať na koncertoch a nie byť len produktom marketingových vychytrávok a pod. Takéto myšlienky síce môžu v prvom pláne evokovať snahu návratu ku koreňom, ten však už v súčasnosti nie je prakticky uskutočniteľný. Napr. v súčasnosti je kopec kvalitnej muziky, ktorá nie je nijako zviazaná s koncertnou činnosťou + iné dôvody. Preto som zámerne použil výraz “nová identita”. Je však zrejmé, že tá nová identita nebude mať ďaleko od podstaty rock’n'roll-u (alebo ako si to každý nazve).
Ešte k tomu U2. Myslím si, že motivácia U2 k takýmto činom (okrem čisto pragmatických pohnútok ako bol nízky predaj ich predposledného albumu ale aj tučný balík inkasovaný od Apple) trocha súvisí s ich megalomanstvom a mesiášstvom Bona, ktoré v dobe keď už všetci vedia, že “rock’n'roll nemôže zmeniť svet”, nenachádza primerané uplatnenie. Nie nadarmo sa Bono vyjadril, že “U2 je v súčasnosti kapelou na pokraji bezvýznamnosti”. Myslím si, že toto platí vo všeobecnosti o hudobnom “priemysle” ako takom. Doba veľkých štadiónových kapiel je za nami. Welcome to a new world:)
bob3
120 19. marec 2015 o 11:24
Ico: Ale přece ty velké stadionové koncerty se konají, jejich doba nemůže být za námi. Bono toho napovídá, nemyslím že by měl takový vliv na jejich label, určitě konají na základě nějakého kompromisu.
ico
121 19. marec 2015 o 12:33
@bob3: velké štadiónové koncerty robí už len nepatrná časť hviezd 80-rokov. v rýchosti si nespomeniem dokonca ani na jednu “novú” kapelu, ktorá by programovo robila veľké turné a nevystupovala pred veľkým obecenstvom len v rámci festivalov resp. nejakých špeciálnych udalostí napr. reunion Blur-u.
bob3
122 19. marec 2015 o 12:43
ico: Nemyslel jsem jen skupiny nebo hudbu 80 let, to jestli se dnes konají jejich koncerty závisí na jejich současné popularitě, je přece hodně jiné světové muziky a stylů které se tady neprobírají protože jsou mimo místní zájem.
ico
123 19. marec 2015 o 13:21
@bob3: myslíš Beyonce?
bob3
124 19. marec 2015 o 14:54
ico: Ano třeba Beyonce, Rihanna atd prostě všechno to “ostatní”..
ico
125 19. marec 2015 o 15:49
@bob3: nemám presné čísla, ale mám silnú pochybnosť o tom, že by návštevnosť na takýchto koncertoch mohla konkurovať návštevnosti klasických štadiónových kapiel.
bob3
126 19. marec 2015 o 16:18
ico: jedná se o střední proud, víc peněz se jinde nevydělává, troufám si tvrdit že některá jména která vedou v návštěvnosti turné ani nebudeš znát..
bob3
127 19. marec 2015 o 17:08
ico: Podle Billboardu to pro rok 2014 vypadá takto:
Bohužel chybí údaj o počtu návštěvnosti, DM na 21 místě.
bob3
128 19. marec 2015 o 17:12
ico: Omlouvám se, údaj o návštěvnosti tam je ( Attendees ), lze tedy vypočítat průměrnou návštěvnost.
suspy
129 19. marec 2015 o 18:04
To Ico, Bob3: síce sa nevyznám v tejto téme, ale pre mna sú megakoncerty typu: rozlúčka s Mercurym na Wembly alebo Robko Williams kde majú 100.000 fanúšikov x 100€ a máš zabezpečenú sezónu.
ico
130 19. marec 2015 o 19:48
@bob3: Je fakt, že ma niektoré čísla a mená šokovali. Tak som si to rozmenil na drobné. Niežeby som sa chcel s tebou nejako doťahovať, iba ma to zaujalo. Vylúčme mená George Strait, Luke Bryan, Jason Aldean čo je prudká lokálna country záležitosť. Andre Rieu - klasická hudba v cirkusovom prevedení. Drake-a možno tiež definovať ako lokálny fenomén. Billy Joel síce starší ročník, bez výraznejšieho úspechu mimo USA. Tu je vypočítaný asi najsmerodatnejší parameter, t.j. priemerná návštevnosť na šou. Ak vylúčime priemernú návštevnosť pod 15.000, tak to vyzerá nasledovne.
PRIEMER NA ŠOU
1 One Direction 49849
2 Beyonce and Jay Z 43830
3 The Rolling Stones 37189
4 Bon Jovi 35646
5 Paul McCartney 26023
6 Bruce Springsteen 17314
7 Pearl Jam 17075
8 Justin Timberlake 15900
9 Dave Matthews Band 15532
Závery:
1. U2 neboli v roku 2014 na turné.
2. Kto sú One Direction?
2. USA rulez
3. Stará garda je na tom štatisticky lepšie.
Logic
131 19. marec 2015 o 20:27
One direction mám albumy, ale dá sa to počúvať, ale na DM ton nemá ani z 10-tich percent. Ide o to, že dne mladá generácia počúva úplne niečo iné ako dobrú muziku, tak sa ani nečudujem. DM to je hudba môjho srdca a stále zostane. DM FOREVER, AND DELTRA A ULTRA.
smidak101
132 19. marec 2015 o 20:46
131. 19.3.2015 o 20:27
Logic
Přesně tak.
ico
133 19. marec 2015 o 21:33
@suspy: Pokiaľ ma pamat neklame, tak kompletný výťažok z Mercury Tribute išiel na boj proti AIDS. R. Williams to je fenomén. Bol som na jeho koncerte vo Viedni (robil som doprovod manželke). Bol to taký milo gyčový cirkus (ale aspoň na britský spôsob). A lístok stál skutočne 100 éčiek.
bel canto
134 20. marec 2015 o 08:44
Ico podla mna konkurencne prostredie ma vzdy za nasledok zvysenie kvality. A vobec si nemyslim ze treba hladat dlhsie, prave naopak, vyberies si na webe i.radio presne z “odboru” ktory chces pocut, hned ti rovno vypisuje playlist a mas to. Presne naopak, velmi rychlo si najdes co ti vyhovuje a mas k tomu rychly pristup. Je to lahsie. Z toho zoznamu co si pisal pocuvam iba PearlJam, ale zasa len prve tri albumy ktore stali za to. Mam na nich rad presne to co na DM, tvrdost, atomovu energiu a skvele napady.
ico
135 20. marec 2015 o 10:43
@bel canto:
Ad 1: Konkurenčné prostredie zvyšovalo kvalitu možno za čias ranného kapitalizmu. Potom prišli vymoženosti typu kartely, dumping, marketing, korporativizmus a bolo po konkurenčom prostredí v pravom zmysle slova.
Ad 2: Na hudbu ako formu umenia sa nedajú bezozbytku aplikovať poučky z ekonómie. Autor resp. interpret, ktorého úroveň kvality je nastavená na základe úrovne kvality konkurencie nestojí za nič. Ak to niekto myslí s tvorbou muziky úprimne, tak do toho “dá všetko”, aj keby bol jediný na svete. Dôvod? Nijako inak to robiť ani nevie.
bel canto
136 20. marec 2015 o 13:44
To si nemyslim. Som si isty ze Gore by vedel urobit experimentalny album (ktory aj urobil s vincom a nepocuvam ho) ale rozhodli sa urobit vec (Delta), ktory im komercne vypreda stadiony. Dali do toho “vsetko” alebo sa robili kompromisy, aby to bolo “for masses” ? Myslis ze nepocuvaju dnesnu produkciu, nechytali trendy, nesnazili sa byt lepsi ako konkurencia ? Podla mna ano.
ico
137 20. marec 2015 o 14:11
Myslím si, že DM nie sú moc šťastný príklad. A už vôbec by som nespájal kvalitu ich posledných albumov s počtom ľudí na štadiónoch, ktorý v tomto prípade nijako nesúvisí ani s ich komerčným úspechom. Dovolím si tvrdiť, že drvivá väčšina ľudí čo príde v súčasnosti na ich koncert “nové” albumy ani nepočula a možno o nich ani nevedia.
Bel Canto koho tým myslíš? Tou konkurenciou pre DM.
bel canto
138 20. marec 2015 o 15:11
Pockaj pokial by DM neurobili dobry album, ludia by na koncert neprisli v takom pocte to mi ver. Je v tom kalkul, bud si isty. Co robi Wilder ... to je opak kalkulu, komercie, takto to chce. Gahan s Gorem chce plne stadiony, Alan ma inu predstavu. Konkurencia ... sak kazda hudba okolo nas ne ? Co je DM vo vzduchoprazdne ? Sak vedia ze musia zabojovat o cloveka ktory ma prist na koncert. Ten clovek sa rozhoduje kde da svoje peniaze. Cisty obchod ver mi. Soothe my Soul ma rytmus Personal co myslis preco. Lebo je to biznis.
ico
139 20. marec 2015 o 15:25
Opakujem. DM môžu spraviť akýkoľvek album - na počte ľudí na koncerte sa to prejaví minimálne.
bel canto
140 20. marec 2015 o 16:57
Tomu never. Ak by vydali vyslovene ze shit, bolo by menej.
ico
141 20. marec 2015 o 19:18
Tomu ver brácho, nebolo.
Logic
142 20. marec 2015 o 19:55
Ide o to, že DM albumy sú oveľa lepšie ako ostatných skupín. Ja radšej popočúvam Exciter ako mám počúvať nejaký ten One Direction a pod. A nemyslím, že ich albumy stratili na kvalite, proste sú iné, ale nemyslím si, že sú zlé.
bel canto
143 21. marec 2015 o 14:10
Lenze presne o tom to je. Ich albumy zachranuju fantasticke Martinove dema. Uz to nie je o tom, ze su vyspickovane ako to robil Alan. Dema su skvele, do toho slusna produkcia a vysledok nemoze byt vyslovene zly. Ak Martinovi dojde stava, skoncili.
bob3
144 21. marec 2015 o 17:31
ico: Taky tam některá jména neznám a není tam nic co bych poslouchal kromě DM, ale o to nejde, bavili jsme se jak to dneska vypadá s koncerty, jestli někomu přijde v průměru ze 70 koncertů 50tis lidí, to je dost. Sám jsem byl překvapený, tradičnímu Billboardu se dá myslím věřit.
ico
145 21. marec 2015 o 18:20
@bob3: Ešte je otázka, či sú to čísla celosvetovo alebo len za USA a Kanadu. Tie čísla sú výrazne ovplyvnené aj tým či ide o letné alebo zimné časti turné. Ale to možno nie je až tak dôležité. Ak opomenieme One Direction čo je extrém a pozrieš bližšie na tie čísla, tak zistíš, že rozdiel medzi prvým a 24 v tabuľke je cca 40.000 ľudí. Čo je dosť. Napriek tomu, že priemerná hodnota návštevnosti na koncert je cca 18.000, tak median je len cca 14.000. Už deviaty v poradí je tesne nad 15.500. A to si uvedom, že to sú Tí najlepší na svete. Dovolím si tvrdiť, že Ty alebo ja by sme bez veľkého premýšľania zostavili zoznam minimálne 20 kapiel (dokonca nie typicky strednoprúdových), ktoré pred 20 rokmi bez problémov dávali 20.000 až 25.000 na koncert.
bob3
146 21. marec 2015 o 19:31
ico: Jasně, nijak bych to moc nerozváděl, beru to jen jako nějaký vzorek pro dokreslení toho co jsem chtěl říct. Nemám přehled kolik chodilo před 20-30 lety lidí na koncerty, zajímalo by mě to.
ico
147 21. marec 2015 o 21:05
@bob3: na štadiónové kapely, ktorých bolo podstatne viacej ako v súčasnosti, chodili desiatky tisíc ľudí. dovolím si tvrdiť, že v sume chodilo podstatne viac ľudí. to však bola taká doba.
bob3
148 21. marec 2015 o 21:30
ico: Chtělo by to obohatit nějakým výpisem návštěvnosti z těch let, abychom se dobrali nějakého rozumného porovnání se současností.
ico
149 22. marec 2015 o 13:56
@bob3: vot
http://www.spark-rockmagazine.cz/kdo-si-v-uplynulych-25-muzikou-nejvic-vydelal