Gahan: “Autobahn” byl inspirací pro “Sounds of the Universe”

Gahan: “Autobahn” byl inspirací pro “Sounds of the Universe”

Dave Gahan o ponurém novém albu jeho kapely Depeche Mode, o zkušenostech z vystoupení před 75.000 lidmi a strategií, jak se vyhnout smutku života.

Celý článok je dostupný iba členom webu.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa

Názory Devotees (21)

Monghi

 1    2. marec 2009 o 07:45

konecne rozhovor, kde ma novinar snahu umelca zaujat s vlastnymi myslienkami… inak, ta Kraftwerkovska inspiracia sedi, preto si ani nemyslim, ze tie skladby, ktore su teraz k dispozicii sa budu v tempe alebo melodii lisit od albumovej verzie… maximalne sa upravi zvuk a “okraslia”, ale zaklad zostane smile Album bude v pohode a tesim sa nan smile


Ringo

 2    2. marec 2009 o 07:54

tak to je hodne zajimavy rozhovor


Ringo

 3    2. marec 2009 o 09:09

akorat mi nejak nesedi ten uvodni popis Gahana - hluboke vrasky na cele a sede vousy…to ho na tech fotkach asi museji poradne retusovat, protoze na tech ma celo az zahadne hladke a strniste vzdy tmave:-)


Beladona

 4    2. marec 2009 o 10:00

Krásný rozhovor. Dave se asi dopracoval k moudrosti. Je teď tak klidný, uvolněný a otevřený.


Depy101

 5    2. marec 2009 o 10:15

Super rozhovor.Inspiraci Kraftwerku uz slysim v mezipasazi Wrongu.hned jsem slysel ten flanger efekt s arpegiem z Trans Europe Express…


Zero202

 6    2. marec 2009 o 10:36

Uvodne otazky mi zneju ako kratky vedomostny kviz o Kraftwerk smile A tak trochu off-topic - Skoda, ze Kraftwerk sa (asi sami) stavaju do pozicie “predkapely” (napr. pre Radiohad). Nerozumiem tomu preco. Myslim, ze by to skor malo byt naopak, kedze (podla mna) hraju nieco “viac” ako skupiny, ktorym robia predkapelu, nie naopak (co by v tom pripade odovodnovalo ich postavenie v ramci predkapely).

Ale o tom, ze zo skladieb SOTU budem pocut nieco co mi bude pripominat tvorbu Kraftwerk, necakam (len zato, ze ich inspirovali) a vlastne ani v to nedufam :D


tommy

 7    2. marec 2009 o 10:50

kurnik Kraftwerk ma presne napadol,keď som počul tie dva “rozpracované úniky” na nete. Len tak ďalej DM!


Night

 8    2. marec 2009 o 12:45

Pekný rozhovor. Ďakujem za sprostredkovanie. grin


Beladona

 9    2. marec 2009 o 13:42

Myslím, že 90. léta jsou už dávno pryč a novináři by už mohli dát Daveovi pokoj s tou klinickou smrtí. Proč mu pořád připomínat nejhorší zážitky jeho života?


Ringo

 10    2. marec 2009 o 14:37

BELADONA: nakonec ale dobre ze mu to pripominaji a ma to porad na taliri, alespon nezapomene:-)


Beladona

 11    2. marec 2009 o 14:54

Ringo: možná máš pravdu. Mně ale připadá, že je (naštěstí) vystrašený dost až do konce života.


ivan

 12    2. marec 2009 o 15:06

skvelý rozhovor


tommy

 13    2. marec 2009 o 15:36

súhlasím s Beladonou, takéto veci sa nespomínajú v každom druhom rozhovore. Podľa mňa je aj raz dosť. Normálni novinári by to mali sami pochopiť a keď nie, tak byť Davidom jednoducho pred rozhovorom poviem na toto a ono nebudem vôbec odpovedať.
Ale je pravda, že tento novinár je skôr z tých inteligentnejších, s vlastným názorom a s určitou dávkou diplomacie…


Gabriel

 14    2. marec 2009 o 17:54

@Substance242 + all: Dolu je odkaz nazvany Nahlaste chybu. Ak sa stala chyba a mas chut na nu upozornit, v diskusii si to nikto vsimnut nemusi. Dik smile


kinn

 15    2. marec 2009 o 18:28

Je zvlastne, ako sa v mnohych rozhovoroch stale vracia do Pasadeny, hoci je to uz vyse 20 rokov, hovori o tom ako keby to bolo vcera. Odvtedy mali vela koncertov pre take velke publikum ale asi maloktory tak silno emocionalny.


Zero202

 16    2. marec 2009 o 18:52

Ak si dobre pamatam, tak v nedavnom rozhovore pre FM949 to bol sam Gahan, kto spomenul svoje “2 minutky”.
to kinn: 20 rokov a Gahan na to spomina stale. Ale ani DM, ani Mute a ani EMI nevykonalo nic na oslavu vyrocia tejto udalosti. (kratka pripomienka na ofic. webe bolo chabe gesto).. tak si este pockame :(


Bedra

 17    3. marec 2009 o 01:21

Tak to je pech s tím Kraftwerkem! Kdyby se nedávno de facto nerozpadli, mohli být předkapela… no to by byla pecka. Aspoň že jsem je viděl před několika lety v Pardubicích.

BTW možná už to někoho nepadlo, ale před DM by konečně taky mohli zahrát Erasure. Bylo by fajn vidět Vince a pak DM na jednom pódiu, navíc myslím, že mezi fandy DM je spousta lidí, kteří nějak přičuchli k Erasure a tak by je dovedli ocenit (jakkoli mě dnes Erasure neberou, rád bych je ale viděl než všechny ty příšerné předkapely, které kdy před DM vystupovaly).


Ringo

 18    3. marec 2009 o 06:53

BEDRA: ja jsem Erasure defakto zacal poslouchat az nedavno, prekonal jsem puvodni alergii k Clarkovi a Bellovu homo stylu a fakt je to pekna hudba. Po nasyceni se hity z 80. let se mi ale paradoxne zalcy vice libit jejich posledni alba z let 1995 - 2007, ktere mi puvodne prisli takove jakesi komplikovane a ne v cistem Erasure stylu, ale jak jsem k nim pronikl, tak je posloucham radeji nez jejich prvni veci z 80. let. JAko predkapela by byli asi super, ale nevim jestli by polovina lidi z podia neodesla, kdyby tam vylezl Bell s holym zadkem a v cervenych lodickach (i kdyz to uz asi vzhledme k svemu veku snad nedela).


WormBoy

 19    3. marec 2009 o 12:42

Bedra: Kraftwerk se nerozpadli, mají na letošek naplánované 17 zastavení (a možná ještě nějaké přibudou). Škoda jen, že zatím míjejí ČR. Bohužel jsem zatím neměl tu čest je slyšet a vidět naživo. Je škoda, že po 40 letech odešel Florian, ale dle mého názoru jsou Kraftwerk už mrtvá skupina, myslím tím, co se týče tvorby. Domnívám se, že Ti už nikdy s ničím novým nepříjdou (a to je možná i dobře).

Kdybyste měli zájem, můžete se podívat na moje stránky o Kraftwerk: www.kraftwerk.kx.cz. Stránky ještě nejsou úplně hotové, je málo času. Ale můžete se vyjádřit v návštěvní knize, jakákoliv kritika mi udělá radost.


profile

 20    3. marec 2009 o 13:23

@WormBoy: hezké


jozefst

 21    3. marec 2009 o 15:04

O vrelom prijatí vystúpenia predkapiel pred DM publikom si nerobím ilúzie. Akákoľvek predkapela, hoc aj najlegendárnejšia a dokonca aj Gahan sólovo by asi boli skôr pretrpení. Osobne som bol rád vystúpeniu Fad Gadget a The sisters of mercy. Eldritchov prejav bol supre a človeka až mrazilo spolu s jeho mrazivým hlasovým prejavom. Lepšie, ako tri hodiny čakať naprázdno a čumieť do blba. Nezachráni to moc ani reprodukovaná hudba. Možno akurát pohľad na javisko s mašinami, ale to nesmie byť zahalené. Ersaure ako predkapela by nebol zlý nápad a o Kraftwerku, to ani nehovorím, to by som už odpadol. Oceán asi nehrozí, ich som koncertne nazažil. Čo sa týka hudby Erasure, tá je stále v pohode. Loveboat a dokonca akustický Union street, akýsi výber starších skladieb, no nie vyložených hitov. Sú na ňom dokonca B-strany.


Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa