Denník z Exciter Tour (október, november 2001)

Ahoj všetkým, volám sa Nichelle a budem Vás informovať o všetkých udalostiach počas turné. Mojou prácou je starať sa o tlač a všetky promotion, takže organizujem všetky interview, ktoré je treba urobiť a sa starám o fotografov a televízne štáby, ktoré prišli na vystúpenia. Taktiež mám na starosti Meet and Greet, ktoré sa koná v každom meste. No a ak sa Vám toto nezdá byť dosť, tak musím dodať, že mám ešte mnoho inej roboty. No napriek tomuto nabitému programu som VEĹMI rada, že mám možnosť byť na tomto turné a teším sa na všetky miesta, ktoré navštívime a ľudí, ktorých stretneme. No a vrchol všetkého je cestovať s touto partiou skvelých ľudí.

Streda, 3. októbra - Stuttgart, Nemecko
Teraz sme vo Švajčiarsku a hráme v Hallenstadion, zajtra je voľno.
Party v Mníchove, na ktorej bola kapela aj tím, bola skvelá. Boli tam tony jedla a skutočne dobrá atmosféra. Zakotvili sme v pivárni v strede mesta a prežili úžasnú noc a navyše sa práve začal Oktoberfest.
Oba koncerty v Mníchove prebehli OK, a počas druhého vystúpenia to chalani trošku pomiešali a zahrali "Condemnation" a Martin zaspieval "Dressed In Black".
Keď sme pristáli v Mníchove, nechali sme naše lietadlo na týždeň odísť, keďže nasledujúce vystúpenia sa týkali miest, kam sa dalo dostať autom, čo bolo oveľa rozumnejšie ako letieť 5 minút lietadlom.
Ďalšie dve vystúpenia v Nemecku boli v Nuremburgu a Stuttgarte. Na obe sme išli autami, takže to bolo dosť odlišné, pretože sme už dlho nejazdili. Po koncerte v Stuttgarte sa konala malá party v bare, z ktorej sa napokon vykľula zábavná akcia. Často vidíme na koncertoch a večierkoch tých istých fanúšikov a mne nejde do hlavy, že majú toľko času, aby nás takú dlho dobu nasledovali, no nejako si ho musia nájsť. Myslím, že každý svojským spôsobom.
Náš hotel tu v Zürichu je nádherný s úžasným výhľadom na jazero, hory a les. Som rada, že máme jeden voľný deň v tomto skvelom meste.

Sobota, 6. októbra - Oberhausen, Nemecko
Dnes večer sme opäť v Nemecku - v Oberhausene. Zase máme späť naše lietadlo s novými pilotmi a jedno novou letuškou. Martin dnes večer zaspieval skladbu, ktorá na turné ešte nezaznela - "Judas". Znela skvele a divákom sa páčila. Spolu s Peterom ju pred vystúpením trénovali v zákulisí len veľmi krátko a Martin bol trošku nervózny, netušil, či sa mu s ňou podarí preraziť. No jasné, že sa mu to podarilo a bolo to skvelé.
V Zürichu sme si naozaj oddýchli. Po koncerte sa zopár chalanov vybralo do klubu a stretli chalana, ktorý sa volá Mark a pracuje v Cirque Du Soleil. Keďže ich vystúpenie bolo práve v tú noc, Martin, Peter, Jordan, Andrew, Georgia, Darrell a ja sme sa šli pozrieť a bolo to úžasné. Mark spolu s kamarátmi na nás dávali pozor a zobrali nás po vystúpení do zákulisia a tak sme sa stretli s účinkujúcimi. Niektorým veciam, čo predviedli sa nedá uveriť. Zotrvali sme tam s nimi až, kým nás "nevykopli" z ich zásobovacieho stanu. Jeden z nich mal totiž narodeniny a my sme mali pocit, že by sme tam mali s nimi zostať oslavovať, keďže všetci pili vodku.

Zajtra sa ide do Belgicka a hneď potom sa presúvame do Paríža - hurá! Tam budeme až do štvrtka, takže konečne budeme chvíľu na jednom mieste.

Štvrtok, 11. októbra - Frankfurt, Nemecko
Práve teraz vystupujeme v vo Frankfurte a máme za sebou dve vystúpenia v Paríži a to vám poviem, boli skvelé. Nielen, že sme boli v nádhernom meste, ale aj hotel bol úžasný a počasie bolo tiež neuveriteľné. No a na vrchol toho všetkého, prišli za mnou moja mama a sestra. Bola som rada, že ich vidím a môžem s nimi stráviť trochu času.
Počas vystúpení v Paríži sa natáčalo aj DVD. Anton prišiel, aby urobil zábery a zdalo sa, že je so svojou prácou spokojný. Chalani a mnohí iní spravili zopár neformálnych interview v zákulisí a Anton spolu s Richardom Bellom rozmiestnil kamery všade naokolo, aby zachytili momenty, ktoré určite radi uvidíte. Som veľmi napätá, ako to napokon vyznie. Diváci boli obe noci úžasní - spravili na mňa dojem.

Nedeľa, 14. októbra - Madrid, Španielsko
Dnes odlietame z nádhernej Barcelony do Madridu. Koncert prebehol v poriadku, hoci to bolo trochu natrieskané. Nezdá sa, že ochranka je tu v Španielsku všade rovnaká, lebo nechávajú ľudí stáť, kde sa im zachce. Niekoľkokrát som sa pokúšala dostať sa k sedadlám mojich priateľov, ale v uličkách bolo toľko ľudí, že to bolo nemožné. Vystúpenie v Madride bude v dejisku , kde sa konajú aj býčie zápasy - to by malo byť zaujímavé!

Pondelok, 15. októbra - Londýn, UK
Dnes skoro ráno sme dorazili do Londýna. Koncert v Madride bol dobrý, no nestrávili sme tam veľa času, pretože sme prileteli, odohrali vystúpenie a hneď sme priamo leteli do Londýna. Z Barcelony do Madridu s nami leteli dve výherkyne súťaží z rádií, čo bolo zaujímavé - aj keď treba povedať, že sme boli všetci vyčerpaní z našich ponocovaní v Barcelone, takže väčšina z nás počas celého letu spala, z čoho zrejme neboli nadšené obe mladé dámy - no bez ohľadu na to, je to veľmi pekná cena. Obe priniesli každému členovi kapely klobúk Mickeyho Mousea s jeho menom - pošlem vám nejaké fotky, ako ich predvádzali.
Som rada, že sa môžem v Londýne trochu vybaliť. Od dnes tu budeme až do nasledujúceho utorka, jednu noc strávime v Manchesteri. No aj keď budeme tam, podržíme si naše izby v Londýne, takže si so sebou môžeme zobrať len malú batožinu.

Piatok, 19. októbra - Manchester, UK
Koncerty vo Wembley prebehli v poriadku a publikum všetkých prekvapilo. Povedali mi, že anglickí diváci boli v minulosti vždy trochu odmeraní, no tentoraz boli naozaj vo veci. Po prvej show sme mali veľkú party u Mariotta, ktorá bola skvelá. Boli tam na pódiu tanečníci s polynézskou tematikou a vynikajúce jedlá. Ostali sme tam až do konca - štvrtej rána, no a samozrejme, že niektorí ešte ostali hore a vychutnávali si noc.
Počas druhého vystúpenia, Mute Records usporiadala aftershow party v bare na poschodí priamo v dejisku, kde mohla byť celkom sranda, hoci ja som veľmi rýchlo odišla do postele. Zajtra je deň voľna, potom sa ide do Manchesteru.

Nedeľa, 21. októbra - Birmingham, Veľká Británia
Teraz sme v Birminghame v NEC a chalani práve hrajú "Freelove". V Manchesteri to bola zábava, no trvalo asi 4 hodiny, kým sme sa tam dostali z Londýna. Najlepšie na tom bolo, že sme išli autobusom - čo sa nám ešte nikdy počas turné nestalo. Väčšinou si vezmeme dodávky, ale toto bolo rozhodne iné a celkom sranda, že sa tam môžete poprechádzať alebo si pospať v posteli. Počas cesty sme sa prevažne zabávali videami Ali G - je čertovsky dobrý. Nikdy pred tým som ho nevidela, ale teraz už viem, prečo ho všetci vždy vychvaľujú.
Cesta z Manchesteru do Birminghamu bola otrasná. Síce povedali, že to budú maximálne dve hodiny, no jasné, že to trvalo viac ako tri. Všade boli zápchy a ešte aj hrozné počasie - no to je asi v severnom Anglicku normálne. Všetci sme museli počúvať, akí sme rozmaznaní z cestovania s lietadlami a autami, a že tím takto musí cestovať stále a nesťažuje sa. Dnes večer sa ide autobusom späť do Londýna a po rozlúčke budeme chvalabohu konečne v lietadle. Viete si predstaviť, aká som z toho otrávená? Ja sa už nemôžem po troch hodinách cesty v autobuse ani posťažovať!
Zajtra je voľný deň - potom sa ide do Lyonu vo Francúzsku.

Pondelok, 29. októbra - Istanbul, Turecko
Oj, mali sme veľa roboty. Je pekné, že nasleduje pár dní voľna. Odohrali sme za sebou 3 vystúpenia - v Lyone, Miláne a Bologni. Veľa sme z tých miest nevideli, pretože sme iba prileteli a hneď odleteli. To je dosť zlé, keďže všetky tie miesta sú tak nádherné, ale som si istá, že sa tam raz vrátim.
Koncert v Grécku bol v poriadku. Padlo nám dobre, že po dvoch dňoch voľna je opäť show, pretože nám tá koncertná atmosféra začína chýbať. Zajtra cestujeme na pár dní do Turecka. Všetci sme z toho , čo sa deje vo svete, trochu vynervovaní, ale mnohí ľudia nám povedali, že všetko by malo byť v poriadku - UGH, v to dúfam!

Streda, 29. októbra - Istanbul, Turecko
Vystúpenie v Istanbule bolo skvelé a najlepšie na tom bolo, že Martin zaspieval "Somebody". Bola som tým šokovaná, pretože si veľmi dobre pamätám, keď na začiatku turné hovoril, že ju nikdy nezahrá. Pred začiatkom koncertu som bola dosť zaneprázdnená, takže som nepočula, že by ju chcel zaspievať, a zrazu, keď som sedela v produkčnom úrade počas vystúpenia, som začula Petera ako hrá túto skladbu. Znela skvele a dav spieval hlasnejšie ako Martin. Bol to krásny okamih.
V Turecku máme zopár voľných dní - odchádzame až tretieho novembra. Zdá sa, že sa tu dá naokolo robiť veľa vecí, takže by som sa nemala nudiť a navyše mám ešte nejakú prácu. Myslím, že mnohí z nás začínajú pociťovať z toho všetkého vyčerpanie. Len čo sa na chvíľu zastavíme, hneď na nás dopadne únava a teraz keď sa to chýli ku koncu, je to ešte intenzívnejšie.
Dnes sa ide na večeru s tímom do reštaurácie s brušnými tancami - to by mohlo byť zaujímavé.
Šťastný Halloween!

Piatok, 2. novembra - Istanbul, Turecko
Brušné tance sa ukázali byť veľmi zaujímavé, ale aj keď sa nám najprv páčili, napokon sme z toho boli po asi troch hodinách unavení. Bol tam hosť, ktorý neustále vystupoval a vystupoval, takže si viete predstaviť, že sme toho mali za tie tri hodiny dosť. No treba povedať, že som mala z toho dobrý pocit, že som so všetkými strávila trochu času a robila na Halloween niečo zábavné.
Včera sa odohral jeden z najlepších okamihov, aké som počas turné zažila. Zopár z nás si ráno vypožičalo člny a vybrali sme sa na ryby. Bola to zábava, a hoci druhá loď chytila len dve ryby, my sme ich mali 28! A treba dodať, že sme chytali len dvaja. Bola to pre mňa obrovská skúsenosť a rozhodla som sa, že sa stanem profesionálnou rybárkou!
Zajtra sa ide do Chorvátska - óóó môj Bože, už len dve vystúpenia.

Piatok, 6. novembra - Mannheim, Nemecko
To je úžasné, čo i len pomyslieť, že sme včera odohrali naše posledné vystúpenie. Viete, ešte mi nedošlo, že už je tomu koniec.
Koncert a fanúšikovia boli neuveriteľní. V rukách mali balóny a nápisy "Vďaka" - to bolo dojímavé. Zdalo sa, že chcú, aby kapela na túto show nezabudla a navždy sa im vryla do ich pamätí.
Martin opäť zaspieval "Somebody" a v prídavkoch sa ozval ešte jeden akustický kúsok, pred "Home" zaznela "World Full Of Nothing". Potom zaspievali ešte "Condemnation", ktorá bola nádherná. Predtým som si to neuvedomila, ale David mi povedal, že sa počas tej skladby naozaj rozcítil a mal, čo robiť, aby sa udržal pokope a dokončil ju. Myslela som na jeho pocity, ako to na neho prichádza a nemôže ich ovládnuť. Bol to dojímavý moment, myslím, že to všetci chalani cítili.
No a najkrajší okamih prišiel počas "Never Let Me Down Again" a my sme všetci (tím aj manažment vyšli na pódium - to bolo nádherné. A najvtipnejšie na tom bolo, keď Peter priviedol Beana, nášho koncertného účtovníka, posadil si ho na chrbát a dohral s ním skladbu - to bolo hysterické. My sme sa totiž vždy na neho hnevali, že pracuje počas celého vystúpenia a nikdy nevyjde von, aby sa pozrel na nejaké skladby, takže takto sme si boli istí, že tam je s nami.
Po koncerte to bolo veľmi emocionálne, ale zároveň sme mali pocit úspechu. Tomu sa nedalo uveriť, že sme práve skončili svetové turné pozostávajúce z 84 koncertov. Všetci sme sa stretli s Marekom, ktorý na nás čakal s prípitkom a každému poblahoželal. Jasné, že mi to hneď prišlo ľúto, ale to je pre mňa typické. No a potom sme sa vybrali do hotelového baru a strávili tam v podstate pokojnú noc. Každý sa zabával, relaxoval, ale uvedomovali sme si, že ešte nie je všetkému celkom koniec - blížia sa MTV Awards a natáčanie videoklipu.
Dnes večer sa ide s Marekom (Lieberbergom) na večeru pri príležitosti konca turné - to by malo byť skvelé!

Piatok, 7. novembra - Frankfurt, Nemecko
Dnes mám narodeniny a deň strávim pri natáčaní videoklipu - oh jej! Dnes sa totiž nakrúca klip ku "Goodnight Lovers" a zdá sa, že to napokon vyznie celkom zábavne a odlišne. Vonku je otrasné počasie, takže je deň ako stvorený na strávenie ho vo vnútri.
Večera včera večer bola úžasná. Jonathan sa ku nám popri jedlách nádherne prihovoril a okomentoval každého z nás. Bola to paráda, že sme tam boli všetci pokope. Smutnejšie je to, že už sa to asi nikdy nezopakuje - oh nie! Keď toto píšem, tlačia sa mi slzy do očí.
Po skvelej večeri sme pokračovali oslavou mojich narodenín o deň skôr a tak som dostala výbornú tortu a zopár veľmi pekných darčekov. Marek nás všetkých rozmaznal darčekmi, čo bolo veľmi milé. Takže to bola pamätihodná noc, na ktorú nikto z nás nezabudne.

Piatok, 10. novembra - Los Angeles, California
OK! Turné sa skončilo a ja som opäť doma. A mne zrejme ešte nedošlo, že už je všetkému koniec - naozaj bláznivé. MTV Awards prebehli v poriadku a my sme sa tam naozaj dobre bavili. To bol skvelé zakončenie a na afterparty sme zažili kopec zábavy.
Dúfam, že sa Vám všetkým môj zápisník páčil, snažila som sa trochu Vám turné priblížiť. Bol to neskutočný výlet a hoci občas boli dni, keď som túžila, aby sa to už skončilo, teraz keď sa na to spätne pozerám, uvedomujem si, aká to bola neuveriteľná príležitosť a aká som šťastná, že som tam mohla byť. Vďaka za všetko!

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.