Tentoraz vám ponúkame prepis časti interview, ktoré poskytol Dave moderátorom losangelského rádia KROQ z príležitosti svetovej premiéry singla "Dream On".
niekto by tu už konečne mal vysvetlit Davidovi, že Alanov prínos je predsa len precenovaný :D
tommy
2
21. august 2012 o 19:25
tak veru, tiež som sa pozastavil na touto časťou rozhovoru No neviem neviem či tento skvelý rozhovor nedal monghi zámerne
Mňa zas zaujala tá časť , v ktorej Dave hovorí, ako ho to zjavne baví : “Opäť si užívam tvorbu hudby, snažím sa pracovať s mojim hlasom precíznejšie a snažím sa samozrejme aj v iných oblastiach, cvičím a tak… jednoducho sa snažím pokračovať, viete?” Čítať to po rokoch je fakt zaujímavé “Bol som len nástrojom…Takže dnes okrem albumu dňa (the top) počúvam večer Exciter, veď možno ma to nabudí
rastina123
3
22. august 2012 o 05:11
vysvetlit Davovi aky mal Alan prinos ??? to co je za hlupost…..samozrejme ze mal nedlutocny prinos na tvorbe zvuku, hudby a hlavne atmosferry….
Monghi
4
22. august 2012 o 09:05
@rastina123: chmelko naraza na rozsiahlu diskusiu k clanku “lamanie nepisanych pravidiel”
mks
5
22. august 2012 o 17:30
No Monghi je starý lišák… Chce, aby to tu žilo… Mimochodem Alanovu roli a přínos nikdy nezpochybňoval ani Martin, pokud tedy vím
AW je tak trochu mode téma před každým nahráváním nové desky. Ale jo, aspoň je o čem diskutovat!
tommy
6
22. august 2012 o 19:00
pravdu povediac radšej by som teraz bral, keby DM uvažovali nad Vince Clarkom Ono sa to zdá, že si robím srandu, ale Vince by sa k DM určite postavil inak ako k Erasure a ten jeho remix Behind The Wheel vôbec nebol zlý...Určite by to nebolo také fiasko ako si mnohí pri tvorbe Erasure predstavujú. Keď už tam boli také “esá” ako Mark Bell či Ben Hilier, tak Vince Clarke by bol fakt väčším prínosom pre DM… Určite by sa snažil pred bývalými kolegami vytiahnúť Bola doba ľadová /s Vincem/ , doba tvorivá /s Alanom/, doba statická /teraz/ a je čas na dobu nostalgickú
eternal outsider
7
22. august 2012 o 20:57
když tak čtu diskuze (a kolikrát je to spletité čtení), připadá mi, že fanoušci se sami nemohou dohodnout co vlastně po skupině chtějí - na jednu stranu je DM vyčítána jednotvárnost a stagnace místo průkopnictví (mně být 50 tak nevím, kam bych se ještě chtěla posouvat) na druhou stranu si tu lidi z rozhovoru odnesli hlavně část s Alanem a diskuze sklouzává zpátky k Alanovu soundu… přitom dál v odpovědi Dave hovoří o větší otevřenosti a experimentování. Řekla bych, že tu máme konflikt vývoj vs zvuk.
jinak, Monghi, děkuji za zajímavý rozhovor!
“Väčšinou som však zavretý v hoteli a ležím v mojej rakve.”
Stella Rose to má dobrý, tátova holčička, chudák Gahan pak v jednom dalším rozhovoru přiznal, že když jej malá Stella Rose viděla během představení, tak se rozplakala a odmítala uvěřit, že to individuum na pódiu je její táta
chmelko
8
22. august 2012 o 21:05
v Prahe na monster tour sme stáli hned vedla Jen a Stelly, ktorá mala celu dobu otíkovské sluchátka na ušiach
eternal outsider
9
23. august 2012 o 08:20
chmelko: Páni, pěkná náhoda, jste si dobře stoupli
tommy
10
23. august 2012 o 08:23
mňa inak pobavila aj tá časť ohľadom nakrúcania videa Dream On. Čo klip DM, to auto, road movie
eternal outsider
11
23. august 2012 o 12:08
...a vždy řídí Gahan to mají Martin s Andym dobré, taky bych chtěla takového šoféra
tommy
12
23. august 2012 o 14:24
asi iba on má vodičák Inak citát eternal : “když tak čtu diskuze (a kolikrát je to spletité čtení), připadá mi, že fanoušci se sami nemohou dohodnout co vlastně po skupině chtějí” Hm keby som vedel čo chcem, tak nepočúvam DM
mks
13
23. august 2012 o 15:40
tomy #12: na tom něco je
Osobně jsem spokojen s tím, že se snaží znít pokaždé jinak. U SOTU spousta fans psala, že jde zvukově o pokračovatele PTA. Nevím, možná nemám sluch, ale podle mě jsou obě desky zvukově zcela odlišné.
No nic, uvidíme, jak dopadne 3. spolupráce s nenáviděným, ale i milovaným Benem. Tahle rozpolcenost fans o něčem svědčí.
tommy
14
24. august 2012 o 08:19
jasné, že medzi PTA a SOTU je diametrálny rozdiel a nielen po zvukovej stránke…Fans si proste mysleli, že keď sa žezla ako producent opäť chytil Ben, tak je to o tom istom…Pre mňa je PTA album akýmsi CTA (1983) svojej doby (a nielen preto, že je to tretí album po odchode Alana), ale narážam na objavovanie iného zvuku, ako keby sa DM dostali na stavenisko s novým majstrom , je to jemne svieže, neohrabané, trochu neucelené, špinavé, ale cez to všetko stále ako tak progresívne album DM, kdežto SOTU je akýmsi SGR (1984) svojho času - tam už cítiť určitú kompaktnosť,uzavretosť kruhu a jemnú podmanivú atmosferickosť (napr. In Sympathy) . Kľúčové slovo (rozdiel medzi PTA a SOTU) je podmanivosť - tú som pri PTA postrádal…Jasne to bolo počut pri studio session “sotu trackoch” - možno aj preto si na záver strihli Stories Of Old
bel canto
15
24. august 2012 o 12:01
Ja mam v tom jasno. DM je jedna z mala kapiel, ktora sa snazi aby kazdy dalsi album znel inak. Doteraz tomu tak bolo, myslim ze nova buducorocna doska nebude vynimkou. Podla mna vydali len 1 dokonaly album a to bol Violator. Na kazdom inom albume su slabsie veci, ktore urcitym sposobom vyplnaju priestor medzi perlami. Pri tak vysoko nasadenej latke aku sami sebe nahodili je extremne zlozite robit nove veci tak, aby sa “neopakovali”. Jednoznacne k Martinovym piesnam najlepsie vyhovuje Alan, to je jasne ako nic ine. Ostatni pri mozno velkej snahe neboli schopni sa s Goreho demacmi tak skvele popasovat, alebo ich chapanie je uplne ine ako Alanove, vid Exciter. Nerozumiem a nechapem, uz ked si nesedia ludsky, tak nech ho zaplatia ako producenta na pol roka, zmluva, pravnici a nech im tam vlozi to svoje. Zasa sa snazia s inymi ludmi pokracovat ako DM, ale toto nie je DM. Toto je DM2, ktore stratilo iskru a sarm.
mks
16
24. august 2012 o 16:27
tomy: takže nás čeká pomyslný “black celebration”? To by bylo good. Mimochodem to je sakra kompatkní, ucelené a dost temné album…
Jinak docela s tebou, pokud jde o to přirovnání souhlasím. Možná bych jen dodal, že CTA je na mém žebříčku níže než SGR, kdežto u PTA a SOTU je to spíše naopak. Obě jsou to sehr gut desky, ale PTA je malinko výš. Wrong je ovšem perla i s ohledem na celou tvorbu DM. Občas mě při této skladbě mrazí v zádech i nyní.
bel canto
17
24. august 2012 o 16:46
Mne zas ten minimalizmus nestaci, ked si to urobi Martin na Counterfeite tak to zerem, ale DM, to je milion fantasticky poskladanych zvukov. Wrong ok, ale opat zopar zvukov, Alan by tam toho napratal 4x tolko.
mks
18
24. august 2012 o 17:09
bel canto: no zrovna u Wrong nemůže být o minimalismu vůbec řeč... Ten už by toho moc nepobral. Zvukově dost pestrá věc!
bel canto
19
24. august 2012 o 17:43
MKS : pusti si demo Clean a potom albumovu verziu. To demo je hotova skladba, ale o narastu poctu zvukov sa snad nemusime bavit, Alan to tam napratal co sa len dalo. Wrong je specificka ze nema slohu, je to v podstate refren opakujuci sa 4 krat, je velmi kratka, je skromnejsia lebo obsahuje len prakticky jeden motiv. Som presvedecny ze Alan by ju nechal dodychat s niecim dalsim napr.tak ako Judas - za Martinovu slohu a refren na koniec nahodil uplne iny motiv, alebo do Enjoy hodil gitaru a podobne. To je tiez rozdiel medzi terjasimi producentmi, Ti na taketo nieco nemaju. Skratka Wrong - tak ako vsetky piesne s Alanom, bola by dlhsia a zvukov by tam bolo viac a ja by som sa viac vytesoval. Takto sa vytesujem len na pol plynu .
BC
tommy
20
25. august 2012 o 19:00
mne minimalizmus u DM celkom sedel pri ULTRA albume - proste keď je silná emócia, tak ju netreba zaobaľovať a v tom období si na rovinu povedzme, že emócií (i keď skôr negatívnych) bolo dosť, ale Martin i Dave (respektíve určite i Tim) predsa len na konci nahrávania ULTRA videli svetlo na konci tunela Tam ten minimalizmus sedel ako zadok na šerbel Opäť odbočím, ale ULTRA je krásny a prirodzený kontrast k SOFAD - tam tie emócie a city priam dokonale zaobalili Alan s Floodom a vznikli tie epické kúsky (dnes už legendárne) a naproti tomu ULTRA - tam tie silné emócie a city odhalili priamo na kosť a k tomu ten mrazivý silný Davidov vokál (ktorý mi tak na SOFAD chýbal ) - hmm tak tomu sa hovorí “soulsaver” : ) aj taký názov by sa tomu albumu hodil
PS. Tiež očakávam nasledovníka Blackcelebration ( trošku napáchnutý ULTRA)
smidak101
21
26. august 2012 o 04:20
ULTRA je Album, který rozhodlo…ULTRA…
bob3
22
26. august 2012 o 16:14
Co kdyby někdo sepsal všechny odpovědi na téma Alan Wilder je bůh, není třeba se tak stále dokola strapňovat a dávat tady rozhovory na tohle téma. Kdo se bude chtít nechat slepě unášet na vlnách tohoto mýtusu, jen klikne, stáhne a může si lítat v tom svém pokřiveném světě.
bel canto
23
26. august 2012 o 22:19
To Tomy : Preco silnu emociu netreba zaobalovat ? Preco nie ? Pozname organovu Enjoy the Silence s jednym jedinym nastrojom. Preco bol nakoniec zaobaleny s 25 zvukmi ? Preco nie ? Minimalisticky Counterfeit 2 totalne zerem, je daleko lepsi nez Exciter z milion Bjork zvukmi. Ale kedze to nie je DM, tak C2 zozerem zo vsetkym. Ak by na obale C2 bolo Depeche Mode, uz by mi to vadilo. DM je genialne kombinovanie mnozstva zvukov a vrstiev na podklade fantastickych melodii, pricom okrem slohy a refrenu su v piesni dalsie sprievodne motivy s dodychavanim skladieb. O takej bohatej strukture moze vascina sveta snivat. Toto platilo do roku 1998. Bodka.
Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Názory Devotees (23)
chmelko
1 21. august 2012 o 19:16
niekto by tu už konečne mal vysvetlit Davidovi, že Alanov prínos je predsa len precenovaný :D
tommy
2 21. august 2012 o 19:25
tak veru, tiež som sa pozastavil na touto časťou rozhovoru
No neviem neviem či tento skvelý rozhovor nedal monghi zámerne 
“Bol som len nástrojom…Takže dnes okrem albumu dňa (the top) počúvam večer Exciter, veď možno ma to nabudí 
Mňa zas zaujala tá časť , v ktorej Dave hovorí, ako ho to zjavne baví : “Opäť si užívam tvorbu hudby, snažím sa pracovať s mojim hlasom precíznejšie a snažím sa samozrejme aj v iných oblastiach, cvičím a tak… jednoducho sa snažím pokračovať, viete?” Čítať to po rokoch je fakt zaujímavé
rastina123
3 22. august 2012 o 05:11
vysvetlit Davovi aky mal Alan prinos ??? to co je za hlupost…..samozrejme ze mal nedlutocny prinos na tvorbe zvuku, hudby a hlavne atmosferry….
Monghi
4 22. august 2012 o 09:05
@rastina123: chmelko naraza na rozsiahlu diskusiu k clanku “lamanie nepisanych pravidiel”
mks
5 22. august 2012 o 17:30
No Monghi je starý lišák…
Chce, aby to tu žilo… Mimochodem Alanovu roli a přínos nikdy nezpochybňoval ani Martin, pokud tedy vím 
AW je tak trochu mode téma před každým nahráváním nové desky.
Ale jo, aspoň je o čem diskutovat!
tommy
6 22. august 2012 o 19:00
pravdu povediac radšej by som teraz bral, keby DM uvažovali nad Vince Clarkom
Ono sa to zdá, že si robím srandu, ale Vince by sa k DM určite postavil inak ako k Erasure a ten jeho remix Behind The Wheel vôbec nebol zlý...Určite by to nebolo také fiasko ako si mnohí pri tvorbe Erasure predstavujú. Keď už tam boli také “esá” ako Mark Bell či Ben Hilier, tak Vince Clarke by bol fakt väčším prínosom pre DM… Určite by sa snažil pred bývalými kolegami vytiahnúť
Bola doba ľadová /s Vincem/ , doba tvorivá /s Alanom/, doba statická /teraz/ a je čas na dobu nostalgickú
eternal outsider
7 22. august 2012 o 20:57
když tak čtu diskuze (a kolikrát je to spletité čtení), připadá mi, že fanoušci se sami nemohou dohodnout co vlastně po skupině chtějí - na jednu stranu je DM vyčítána jednotvárnost a stagnace místo průkopnictví (mně být 50 tak nevím, kam bych se ještě chtěla posouvat) na druhou stranu si tu lidi z rozhovoru odnesli hlavně část s Alanem a diskuze sklouzává zpátky k Alanovu soundu… přitom dál v odpovědi Dave hovoří o větší otevřenosti a experimentování. Řekla bych, že tu máme konflikt vývoj vs zvuk.
jinak, Monghi, děkuji za zajímavý rozhovor!
“Väčšinou som však zavretý v hoteli a ležím v mojej rakve.”
Stella Rose to má dobrý, tátova holčička, chudák Gahan pak v jednom dalším rozhovoru přiznal, že když jej malá Stella Rose viděla během představení, tak se rozplakala a odmítala uvěřit, že to individuum na pódiu je její táta
chmelko
8 22. august 2012 o 21:05
v Prahe na monster tour sme stáli hned vedla Jen a Stelly, ktorá mala celu dobu otíkovské sluchátka na ušiach
eternal outsider
9 23. august 2012 o 08:20
chmelko: Páni, pěkná náhoda, jste si dobře stoupli
tommy
10 23. august 2012 o 08:23
mňa inak pobavila aj tá časť ohľadom nakrúcania videa Dream On. Čo klip DM, to auto, road movie
eternal outsider
11 23. august 2012 o 12:08
...a vždy řídí Gahan
to mají Martin s Andym dobré, taky bych chtěla takového šoféra 
tommy
12 23. august 2012 o 14:24
asi iba on má vodičák
Inak citát eternal : “když tak čtu diskuze (a kolikrát je to spletité čtení), připadá mi, že fanoušci se sami nemohou dohodnout co vlastně po skupině chtějí” Hm keby som vedel čo chcem, tak nepočúvam DM 
mks
13 23. august 2012 o 15:40
tomy #12: na tom něco je
Osobně jsem spokojen s tím, že se snaží znít pokaždé jinak. U SOTU spousta fans psala, že jde zvukově o pokračovatele PTA. Nevím, možná nemám sluch, ale podle mě jsou obě desky zvukově zcela odlišné.
No nic, uvidíme, jak dopadne 3. spolupráce s nenáviděným, ale i milovaným Benem. Tahle rozpolcenost fans o něčem svědčí.
tommy
14 24. august 2012 o 08:19
jasné, že medzi PTA a SOTU je diametrálny rozdiel a nielen po zvukovej stránke…Fans si proste mysleli, že keď sa žezla ako producent opäť chytil Ben, tak je to o tom istom…Pre mňa je PTA album akýmsi CTA (1983) svojej doby (a nielen preto, že je to tretí album po odchode Alana), ale narážam na objavovanie iného zvuku, ako keby sa DM dostali na stavenisko s novým majstrom , je to jemne svieže, neohrabané, trochu neucelené, špinavé, ale cez to všetko stále ako tak progresívne album DM, kdežto SOTU je akýmsi SGR (1984) svojho času - tam už cítiť určitú kompaktnosť,uzavretosť kruhu a jemnú podmanivú atmosferickosť (napr. In Sympathy) . Kľúčové slovo (rozdiel medzi PTA a SOTU) je podmanivosť - tú som pri PTA postrádal…Jasne to bolo počut pri studio session “sotu trackoch” - možno aj preto si na záver strihli Stories Of Old
bel canto
15 24. august 2012 o 12:01
Ja mam v tom jasno. DM je jedna z mala kapiel, ktora sa snazi aby kazdy dalsi album znel inak. Doteraz tomu tak bolo, myslim ze nova buducorocna doska nebude vynimkou. Podla mna vydali len 1 dokonaly album a to bol Violator. Na kazdom inom albume su slabsie veci, ktore urcitym sposobom vyplnaju priestor medzi perlami. Pri tak vysoko nasadenej latke aku sami sebe nahodili je extremne zlozite robit nove veci tak, aby sa “neopakovali”. Jednoznacne k Martinovym piesnam najlepsie vyhovuje Alan, to je jasne ako nic ine. Ostatni pri mozno velkej snahe neboli schopni sa s Goreho demacmi tak skvele popasovat, alebo ich chapanie je uplne ine ako Alanove, vid Exciter. Nerozumiem a nechapem, uz ked si nesedia ludsky, tak nech ho zaplatia ako producenta na pol roka, zmluva, pravnici a nech im tam vlozi to svoje. Zasa sa snazia s inymi ludmi pokracovat ako DM, ale toto nie je DM. Toto je DM2, ktore stratilo iskru a sarm.
mks
16 24. august 2012 o 16:27
tomy: takže nás čeká pomyslný “black celebration”?
To by bylo good. Mimochodem to je sakra kompatkní, ucelené a dost temné album…
Jinak docela s tebou, pokud jde o to přirovnání souhlasím. Možná bych jen dodal, že CTA je na mém žebříčku níže než SGR, kdežto u PTA a SOTU je to spíše naopak. Obě jsou to sehr gut desky, ale PTA je malinko výš. Wrong je ovšem perla i s ohledem na celou tvorbu DM. Občas mě při této skladbě mrazí v zádech i nyní.
bel canto
17 24. august 2012 o 16:46
Mne zas ten minimalizmus nestaci, ked si to urobi Martin na Counterfeite tak to zerem, ale DM, to je milion fantasticky poskladanych zvukov. Wrong ok, ale opat zopar zvukov, Alan by tam toho napratal 4x tolko.
mks
18 24. august 2012 o 17:09
bel canto: no zrovna u Wrong nemůže být o minimalismu vůbec řeč... Ten už by toho moc nepobral. Zvukově dost pestrá věc!
bel canto
19 24. august 2012 o 17:43
MKS : pusti si demo Clean a potom albumovu verziu. To demo je hotova skladba, ale o narastu poctu zvukov sa snad nemusime bavit, Alan to tam napratal co sa len dalo. Wrong je specificka ze nema slohu, je to v podstate refren opakujuci sa 4 krat, je velmi kratka, je skromnejsia lebo obsahuje len prakticky jeden motiv. Som presvedecny ze Alan by ju nechal dodychat s niecim dalsim napr.tak ako Judas - za Martinovu slohu a refren na koniec nahodil uplne iny motiv, alebo do Enjoy hodil gitaru a podobne. To je tiez rozdiel medzi terjasimi producentmi, Ti na taketo nieco nemaju. Skratka Wrong - tak ako vsetky piesne s Alanom, bola by dlhsia a zvukov by tam bolo viac a ja by som sa viac vytesoval. Takto sa vytesujem len na pol plynu
.
BC
tommy
20 25. august 2012 o 19:00
mne minimalizmus u DM celkom sedel pri ULTRA albume - proste keď je silná emócia, tak ju netreba zaobaľovať a v tom období si na rovinu povedzme, že emócií (i keď skôr negatívnych) bolo dosť, ale Martin i Dave (respektíve určite i Tim) predsa len na konci nahrávania ULTRA videli svetlo na konci tunela
Tam ten minimalizmus sedel ako zadok na šerbel
Opäť odbočím, ale ULTRA je krásny a prirodzený kontrast k SOFAD - tam tie emócie a city priam dokonale zaobalili Alan s Floodom a vznikli tie epické kúsky (dnes už legendárne) a naproti tomu ULTRA - tam tie silné emócie a city odhalili priamo na kosť a k tomu ten mrazivý silný Davidov vokál (ktorý mi tak na SOFAD chýbal ) - hmm tak tomu sa hovorí “soulsaver” : ) aj taký názov by sa tomu albumu hodil 

PS. Tiež očakávam nasledovníka Blackcelebration ( trošku napáchnutý ULTRA)
smidak101
21 26. august 2012 o 04:20
ULTRA je Album, který rozhodlo…ULTRA…
bob3
22 26. august 2012 o 16:14
Co kdyby někdo sepsal všechny odpovědi na téma Alan Wilder je bůh, není třeba se tak stále dokola strapňovat a dávat tady rozhovory na tohle téma. Kdo se bude chtít nechat slepě unášet na vlnách tohoto mýtusu, jen klikne, stáhne a může si lítat v tom svém pokřiveném světě.
bel canto
23 26. august 2012 o 22:19
To Tomy : Preco silnu emociu netreba zaobalovat ? Preco nie ? Pozname organovu Enjoy the Silence s jednym jedinym nastrojom. Preco bol nakoniec zaobaleny s 25 zvukmi ? Preco nie ? Minimalisticky Counterfeit 2 totalne zerem, je daleko lepsi nez Exciter z milion Bjork zvukmi. Ale kedze to nie je DM, tak C2 zozerem zo vsetkym. Ak by na obale C2 bolo Depeche Mode, uz by mi to vadilo. DM je genialne kombinovanie mnozstva zvukov a vrstiev na podklade fantastickych melodii, pricom okrem slohy a refrenu su v piesni dalsie sprievodne motivy s dodychavanim skladieb. O takej bohatej strukture moze vascina sveta snivat. Toto platilo do roku 1998. Bodka.