Čosi pre náročnejších

Čosi pre náročnejších

... ale aj pre tých, ktorí dodnes nevedia zabudnúť na jedného geniálneho a stále nedoceneného žijúceho hudobného génia. Alan Wilder, alias Recoil, osobne o svojich skladbách.

Incubus - 1997
"Skladba vznikla na základe textu Martina Sheena z filmu "Apocalypse Now" - dávno predtým, než sa do procesu zapojil Doug. Poslal som rozpracovanú verziu skladby Coppolovej produkčnej spoločnosti, Zoetrope, na schválenie, a oni mi odpísali, že by som to mal na 100% použiť. Skutočne neviem, či tú skladbu Francis počul alebo nie. Názov albumu, "Unsound Methods", zasa pochádza zo Sheenovho dialógu, ked opisuje, ako sa Kurtzove spôsoby stali nespoľahlivé."

"Douga McCarthyho, ktorý sa objavil aj na albume "Bloodline" a singly "Faith Healer", som najal aj preto, že mi bolo jasné, ako mu dve skladby z albumu "Unsound Methods" doslova sadnú na telo, pretože som ich pre neho skladal, a zároveň je jedným z mála ľudí na celom svete, s ktorými sa veľmi jednoducho spolupracuje. Doug tvorí polovicu dua Nitzer Ebb a po tom, čo predskakovali Depeche Mode na turné k albumom "Music For The Masses" a "Violaror", sa z nás stali veľmi dobrí priatelia."

"Skladbami, ktoré mi Alan poslal, som bol ohromený. Veľmi ľahko sa ku nim komponovali texty a vokálne melódie. S Alanom sme aj debatili o textovom obsahu jednotlivých skladieb a jeho podnety som dosť zdráhavo akceptoval. V študiu potom môže byť nahrávanie veľmi intenzívne a nabité emóciami, obzvlášť keď sa znažíte byť subjektívny a analytický, pokiaľ ide o nápady iných. Vtedy nie je o problémy núdza. Aj za týchto okolností sme si však s Alanom jeden druhého vážili a pokiaľ šlo o jeho názory na techniku mojej prezentácie, vždy som ich akceptoval." Douglas McCarthy

5000 Years - 2007
"Boli sme v Texase a tam túto skladbu hrali Joe, John a Richard. Neskôr som k nej len pridal ďalšie veci. Takisto som celú skladbu trochu prestaval, trochu spomalil a pridal dlhší záver. Chcel som tým slovám pridať akýsi zvukový obraz, jednoducho som tak predstavil vlastnú interpretáciu textu. Sláky sú vlastne arabské nástroje s napnutými strunami, prehrané späťne a zosilnené cez GTR procesory a podobne. " Alan Wilder 2007

5000 Years (A Romanian Elegy In Strings) - 2010
"Množstvo fanúšikov sa ma pýtalo, "Môžem pre teba urobiť nejaký remix?" Je ale len zopár ľudí, ktorých som poznal a sú natoľko zaujímaví, že im odpoviem v štýle, že by som bol tomu rád. Davide Rossi (Goldfrapp) pripravil slákovú verziu, ktorá veľmi príjemná a jeden remix pripravili aj Nitzer Ebb. Vždy je skvelé mať k dispozícii aj ich pohľad na vec."

Vertigen - 2000
"Mal som skladbu s veľmi exotickým nádychom a napadlo ma, "Hmm, hodil by sa k tomu cudzí hlas, cudzí jazyk. Tak som na náš web zverejnil menšiu výzvu smerom k fanúšikom a oni mi poslali pásky s nahrávkami ich monológov v rodnom jazyku. Spočiatku bol zámer použiť ten hlas len na pozadí, no potom som obdržal nahrávku od Rosy - je z Katalánska, rozpráva tamojším jazykom a znelo to tak skvele, tak zmyselne, že bolo v momente rozhodnuté. Musel som ten hlas jednoducho postaviť v tejto skladbe do popredia. Krátko na to som ju kontaktoval, zariadil jej cestu do Londýna a snažil sa jej všetko čo najviac uľahčiť. Vlastne takto postupujem pri všetkých, s ktorými spolupracujem. Buduje sa tak dôvera v pracovnej spolupráci."

Strange Hours - 2000
"Vec sa má tak, že každý malý zvuk, ktorý funguje, je v podstate výsledkom nejakej chyby. Takže, v podstate ani neviem, čo robím, jednoducho to skončí v temnote. A to, čo z toho vzíde má tendenciu aj temným zostať. Mám pocit, že ma zaujíma ľudská podstata. Faktom totiž je, že šťastní ľudia veľmi zaujímaví nie sú."

Shunt - 2000
"Každý kúsok hudby, na ktorom pracujem, mi prinesie niečo nové a odlišné. Dnes je to vzrušujúcejšie, než kedykoľvek predtým. Permanentne sa ku komponovaniu vraciam. Faktom je, že čím viac sa snažíte zlepšovať, tým sa to stáva ťažším a ťažším. Vždy som sa snažil, a stále snažím, nájsť v hudbe tú výnimočnú iskru, ktorá sa stane základom niečo nového - to je to najpozoruhodnejšie v procese komponovania a nič z toho, čo za tým nasleduje, vám už podobný pocit nedá. Hráte sa s vecami do chvíle, kým nenájdete niečo, čo vám spôsobí triašku a mrazenie. To ostatné je už len také dotváranie kostry."

Drifting - 1997
"Každý z vokalistov na albume "Unsounds Methods" si k jednotlivým skladbám napísal vlastný text. Siobhan Lynch, ktorá spieva v skladbe "Drifting"... jej slová sú trochu dvojzmyselné, môžete v nich nájsť viac významov. Ja ten správny nájsť neviem, ale faktom je, že som sa jej na to ani nepýtal. Možno len preto, aby som si nezničil vlastnú predstavu a myslím, že poslucháč by sa mal tiež k tomu takto postaviť, takže bude asi lepšie to nechať otvorené a nechať poslucháčov, nech si na to utvoria vlastný názor."

Red River Cargo - 1997
"Pri albume "Unsound Methods" som až do finálneho mixu robil všetko "na živo", v podstate nič nešlo cez multitrack, čiže som v podstate v ktoromkoľvek momente mohol reštrukturalizovať skladbu v akomkoľvek stave. Nikdy som nič neuzavrel. Vždy začínam s nejakou tou rytmikou, niekedy so sekvencerom, či slákovým partom. Od toho momentu sa snažím premýšľať, ako koncept rozpracovať a posunúť ho konkrétnym smerom. Niekedy je možné, že ako vodítko použijem vokálny sampel z nejakého filmu. Následne, po tom, čo položím základy v podobe nápadu, sa snažím pridať ďalšie zvuky a textúry. Skladba "Red River Cargo" je o hnutí za ľudské práva v 1960-tych rokoch na juhu Spojených štátov. Akonáhle som prišiel na nápad, okamžite som začal vytvárať zvuky, ktoré by evokovali danú dobu a miesto - zvuky bažín, depresívne počasie, gospelový speváci, brechot psov - v tom momente sa začala skladba vyvíjať. Tie momenty sú obzvlášť vzrušujúce. Pochybujem, či sa budú dať niekedy prekonať.

... a možno bude aj pokračovanie, ak bude záujem :)

zdroj: internet

Názory Devotees (7)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa