Depeche Mode 1985 - Jak setřást srdce
V roce 1985 vydali Depeche Mode svou první kompilaci. Také to byl po čtyřech plodných letech první rok, kdy si dali přestávku ve vydávání studiových alb.
(1985)
Daniel Miller
- Je duben 1985, jsme v Hounslow, kde natáčíme videoklip pro nový singl Depeche Mode - Shake the Disease.
Andrew Fletcher
- Je docela časné ráno na nás. A já se pokouším o úder kladivem tímto směrem..
Alan Wilder
- Hodně štěstí
Andrew Fletcher
- Díky
(2006)
Daniel Miller
- Myslím, že jsme měli pocit že tu mezeru, potřebujeme vyplnit singlem. A nechtěli jsme čekat na další album nebo se hnát rychle k dalšímu albu. Proto jsme chtěli vydat singl a Martin měl hotovou tuto píseň.
J. Attali (šéf MUTE France)
- Musíte pochopit, že to bylo v době kdy si nechtěli dávat odpočinek. Tenkrát byli ještě velmi mladí. Když je ti 25 let tak nepotřebuješ po skončení turné ležet 6 měsíců na Bahamách. Chceš jít do studia a nahrávat, a to je docela přirozené.
Daniel Miller
- Byli na turné, chvilku si odpočinuli a už jsme šli natáčet do Hansa Studios.
Alan Wilder
- Myslím, od začátku byl předpoklad, že Shake The Disease bude na albu. Mohlo se objevit na studiovém albu, ale načasování bylo špatné.
Martin Gore
- Shake The Disease mám velmi rád.
Hráli jsme tento song akusticky na posledním turné a je to jeden z mých favoritů.
Daryl Bamonte
- Nemyslím, že by Depeche Mode kdy byli festivalovou skupinou, ale v roce 1985 ještě festivaly dělali.
Andy Franks
- Kde že jsme to hráli? Turhout and Werchter.
Daryl Bamonte
- To bylo jedinkrát co si pamatuju hraní na festivalech
Andy Franks
- Udělali jsme jeden i v Řecku
Daryl Bamonte
- Atény. Tam byli výtržnosti, bylo tam 80 000 lidí, najednou už 120 000. Místní komunisté, strhávali na sebe pozornost, přicházeli dělat povyk a házeli cihly na policisty.
Alan na videozáznamu z roku 1985
-Tak tady to vypadá na revoluci! Vážně šílené, anarchie v Řecku.
(2006)
Daryl Bamonte
- The Cure se přišli podívat na naší show. Alan Wilder natočil úžasný záznam setkání obou skupin uvnitř trucku, kde jsou vidět jen siluety.
Andy Franks
- No tam jsme se právě ukrývali před Molotovovými koktejly, které lítaly všude kolem. Jeden truck dostal zásah..
Daryl Bamonte
- To byl poslední festival
Andy Franks
- Asi toho bylo dost
Daryl Bamonte
- to teda bylo
Andy Franks
- Když vycházela první kompilace singlů, tak to pravděpodobně viděli jako šanci popadnout dech, protože nepřetržitě pracovali od roku 1980
Martin Gore
- Víš, cítili jsme že máme dost singlů na to abychom vydali kompilaci, tak proč to neudělat?
Martyn Atkins
- Vytvořili jsme image, záhadné, náladové, ale úderné elektronické skupiny a potom Daniel chtěl jít vpřed a udělat desku do televizních reklam. Daniel, šel za skupinou a řekl, že si udělal průzkum a že nakoupí na tu desku TV reklamy. Vše se udělá podle toho, co říká průzkum, jinak by bylo mrhání časem a penězi dělat hitovou desku.
Daniel Miller
- Z marketingového průzkumu vycházelo, že bychom měli použít obrázek skupiny na obalu. A tak jsem se o tom bavili. Tohle bylo diskutováno. To nebylo něco takového, že bych řekl, že to musí takhle udělat. Ale bylo to něco o čem jsme diskutovali a oni s tím souhlasili.
Martyn Atkins
- Proto ten obal nezapadá. Prodalo to mnoho desek?
Neil Ferris
- Vždy sem se obával, co si lidé řeknou, když skupina, která je nahoře, vydává Greatest Hits album.
Martin Gore
- Ano, na to jsme tenkrát byli dotazováni mockrát, jestli je to konec skupiny nebo konec kapitoly.
Neil Ferris
- Mnohokrát jsme o tom jednali, skupina, Daniel, já, agent, Dan Silver, seděli jsme u stolu a diskutovali o tom, protože jestli to album vydáme, tak tím říkáme to a nebo zase tohle?
Chris Carr (tiskový zástupce skupiny)
- OK, bylo to kam až můžeme zajít. A zašli jsme dál, než mnoho lidí myslelo, že můžou.
Alan Wilder
- Takže jsme přemýšleli, že potřebujeme nový singl, který vyjde s greatest hits albem. Proto "Shake the Disease" vyšlo už tenkrát. A potom "lt's Called a Heart", ale to si nezasloužilo být na žádném albu.
(1985)
Během natáčení videa "It's Called a Heart" za kamerou Alan Wilder, a ptá se:
- Jak jde natáčení, Martine?
Martin Gore
- Jde to dobře. Už je docela pozdě okolo druhé ranní. Hodláme natáčet do pěti. Všichni jsou unavení po minulé noci. Ale vypadá to dobře, všechny záběry jsou dobré a jsme s tím spokojeni.
(2006)
Martin Gore
- Prostě jsme neměli song, který by byl dobrý a vhodný na kompilaci, v té době. Proto jsme nakonec nahráli "lt's Called a Heart", což je pravděpodobně moje nejméně oblíbená věc co jsme kdy vydali.
(1985)
Během natáčení videa It's Called a Heart za kamerou Alan Wilder a ptá se:
- Něco dodáš, Andrew Fletcheri?
Andrew Fletcher
- On řekl vše.
(2006)
Alan Wilder
- Vzpomínám jak sem byl horlivě proti tomu, protože jsem cítil, že je to krok zpět. Ta píseň byla hloupá a tak všední. A měli jsme jiné písně, které byly mnohem lepší, jako "Fly on The Windscreen" a to bylo béčko. Přitom to byl mnohem, mnohem silnější song. A tak sem zkoušel se dohadovat, aby se Fly on the Windscreen stalo A stranou, jenže první slovo v té písni je "smrt" a Neil Ferris řekl "ne". A já byl nakonec skutečně přehlasován. Nebyl jsem z toho vůbec šťastný a byl se velmi dlouho naštvaný.
Neil Ferris
- Alan a já, jsme se skutečně párkrát chytli. Chtěl jsem, aby to skupina udělala, ale Alan necítil, že je to ta správná cesta po které jít. A on byl v té době velmi významnou částí skupiny a velmi hlasitou.
Martyn Atkins
- Myslím, ale že to skupinu příliš nezlobilo, protože si říkali, tohle je jen sbírka hitů, a oni myslím Martin, měli mnohem větší "rybu na pečení". Věděl, že bude pracovat na novém albu a tohle prostě chtěli nechat být..
Zdroj: Transcript Black Celebration Short film (první část k roku 1985)
Příště: Magnum Opus - Black Celebration 1986
Názory Devotees (29)
marek2
1 16. apríl 2007 o 09:44
no priznavam ze bez ohladu na to co si o tom mysli Alan ale ani ja It´s Called A Heart nemam ale vobec rad ... vzdy ju preskocim ... ma take nejake hnusne zvuky a atmosferu ...
macadm
2 16. apríl 2007 o 16:02
Alanovi dávam aj ja za pravdu, len škoda,že ho tam nikto nepočúval.Aj napriek tomu, že v tej dobe bol významným členom skupiny aspoň ako sa píše v článku.
No ja tú pesničku tiež nemusím.
WormBoy
3 16. apríl 2007 o 16:21
Mě se IICaH docela líbí, i když je pravda, že je to “krok zpět”... ale váš názor samozřejmě respektuju…
deepspace101
4 17. apríl 2007 o 05:01
Mně se It’s Called A Heart nezdá zase až tak vyloženě špatná, je to taková docela příjemná oddechovka. Myslím, že DM vydali i horší skladby. Každopádně Shake The Disease se určitě rovnat nemůže, tu já mám i ve své osobní depešácké Top ten.
Ringo
5 17. apríl 2007 o 07:30
Its Called Heart nahodou nema vubec spatne zvuky, jeji problem vidim v jakesi neusporadanosti, spise je to takova odrikavacka bez ladu a skladu. Ve zpivanem partu mi chybi nejaka melodicka slozka.
2strange2
6 17. apríl 2007 o 17:57
Ringovi: Ale Gahan tam aj spieva celkom do rytmu, napr. to, ako vysloví ,,heart” asi tak pred stredom piesne. To znie dobre. Nechápem, prečo je tá pieseň terčom toľkej kritiky. pretože to povedal samotný guru Wilder? Jeho názor mi môže byť ukradnutý. Tá pieseň je azda definitívnou rozlúčkou za ,,gay obdobím”, popri Set Me Free samozrejme…
Ale u mňa jasne vedie Shake. Na tú pieseň nič nemá. Ten cval, ten hlasový diapazón…nemám slôv…
2strange2
7 17. apríl 2007 o 19:14
Som zvedavý, čo časom povie Goráč na Martyra. To som fakt zvedavý, hoc tá pieseň tiež nie je zlá, lež akoby boal šitá horkou ihlou. A o tom, že prvé slovo je vo Fly smrť je tiež akousi zhodou okolností - lebo je lepšie o smrti hovoriť hneď na začiatku /nie života/, akosi sa s ňou vysporiadať/čo nie je možné/ aby sa potom mohlo človeku ľahšie kráčať...
developer
8 18. apríl 2007 o 04:34
No podla mna patri It`s called a heart do zlateho fondu DM.., urovnou ju radim len jeden level pod Shake the disease.. Ma svely zvuk i atmosferu a pre mna je jednou z nahravok, ktora v mojich ociach definuje DM.. Som teda dost prekvapeny, ako malo je popularna..
Ringo
9 18. apríl 2007 o 08:20
Nerikam ze je Its Called Heart spatna, jen tam proste postradam jakysi uceleny prvek. Mam pocit ze pisen jak po melodicke tak zpivane strance postrada jakousi tecku. Proste porad plyne a plyne a Dave jakoby ani nemel prostor se nadechnout. Treba podobny problem mam i u pisne od The Cure Never Enought.
radevicz
10 20. apríl 2007 o 11:08
It´s Called A Heart je hodne alternativni zalezitost, moje oblibena, pro me urcite hodne zajimava textem i kdyz hlavni tema “srdce” muze nekomu prijit fadni. To uz mi prijde hloupejsi a nezajimava textem New Dress.
..Nikdy mi sice nezapadala podobne jako In Your Memory, coz je podle me takovy arangersky nedodelek (znelo jim to presto asi zajimave) ale to je to, co me na DM bavi, ty pisne maji obsah, nebyli tak dobre, aby vysli na albech, ale zasunout je do supliku by byla skoda. To me vice vyvedla z miry Flexible
, to jsem od nich opravdu nepochopil.
Koneckoncu v zadne jine pisni se MG o srdci tolik nezminuje, takze tady se vyradil, kdo vi jestli to neudelal ucelove, aby se toho tematu uz pro jednou zbavil
radevicz
11 20. apríl 2007 o 11:21
2strange2: Mas pocit, ze Shake The Disease nekam cvala?
, pro me je to jedna z nejpohodovejsich a nervy zklidnujicich zalezitosti, co potom More Than A Party.
2strange2
12 20. apríl 2007 o 15:29
Radevicz: Flexible je akoby vyrobená pre karneval v Riu. Taký malý úlet. A Shake ,,cvála” napríklad od polovice druhej minúty….
radevicz
13 20. apríl 2007 o 23:33
2strange2 : To je jedno, kazdy to asi vidime jinak ten vyraz “cvalat”
.
Pro me je treba dost ulet i Set Me Free, asi nejtanecnejsi vec od DM.
2strange2
14 21. apríl 2007 o 20:36
Uvoňi ma je sranda, hoc som ju najprv nemusel. Človek si zvykne…
Alizza
15 22. apríl 2007 o 19:15
aj podla mna je to pravda, ze Shake The Disease je trochu ulet oproti ostatnym veciam z tohto obdobia. myslim, ze by si zasluzila byt aj na poriadnom albume. ale hlavneje to, ze vobec je…
HALO
16 22. apríl 2007 o 20:35
its called a heart sa da no na fotw to ani zdaleka nema a to este nehovorim o devotional verzii pripomina mi to ked stripped vydali ako bcko but not tonight
2strange2
17 22. apríl 2007 o 22:18
Majlinhovi: pár krát sa mi stalo, že keď som niekomu tlačil kaleráby o skvelosti DM prostredníctvom DVD Devotional, tak to celé skončilo práve pri Muche na prednom skle lajf. Neviem, čo všetci proti nej mali, ale tá atmosféra je všetkohovoriaca. Navyše jej zvuk je jeden z najnadčasovejších od DM vôbec. Veď na to, že bola zrobená nedlho po dobe rynčania tyčí a ,,samostrelových” synťakových liniek, by sa tá vec nestratila ani dnes. Ale čo je dnes vôbec nové. Keď si pustím takého Gnarlsa Barkleyho, tak tam cítim až roky päťdesiate miestami. Holt, darmo hovorím, že Svet v mojich očiach, hoc mierne až okázale kraftwerkoídna záležitosť je snáď vrcholom hudobného vývoja…
HALO
18 23. apríl 2007 o 08:46
nezostava mi nic ine ako suhlasit devotional si hlavne pozrem kvoli FOTW In your Room Halo a Wims albumovu verziu mam rad ale o koncertnej verzii 1993 no comment ako vravis nadcasove s doprovodom cernosiek davevovymi tanecnymi kuskami to by som chcel zazit na vlasntej kozi
deepspace101
19 24. apríl 2007 o 02:07
to radevicz: souhlasím s tím, že In Your Memory je aranžérský nedodělek. Myslím, že tahle písnička mohla být i po více stránkách více propracovaná, mohli z ní prostě dostat víc, potenciál na to měla, ale DM ho nevyužili.
Jinak, jak už jsem psala, It’s Called A Heart mi přijde docela dobrá, taková svižná a na DM bezstarostně veselá
Jestli mi některá depešácká skladba připadá hnusná, tak je to The Great Outdoors - fakt nechápu, co takovou zběsilostí chtěli vyjádřit. A bez It Doesn’t Matter a It’s No Good bych se taky obešla.
deepspace101
20 24. apríl 2007 o 02:26
Co se týče Fly On The Windscreen, máte pravdu, ta live verze je skvělá. Tuhle písničku jsem na albu moc nemusela, ale na DVD Devotional mě vážně dostala.
2strange2
21 25. apríl 2007 o 15:31
Pre Dragonfly:Icnogut je no good? Hmmm…to si asi prvý človek, o ktorom viem, že to nemá rád. Prečo? Napr. medzi mojim kamšmi -depešákmi- cca 10 duší- jasne vedíe EnDASil, Policy a práve Icnogut….až priam od radosti všetci do jedného besnili, vždy keď to počúvali…
Ale inak DM ľuďom z Latinskej Ameriky veľa nehovorí. Už druhý mesiac preto vediem ,,misiu” na slovenských internátoch. Negramotnosť sa neodpúšťa 8).
V tvojej pamäti - to je celkom dobrá vec, narozdiel od takého Set Me Free ani nemá ,,falošné”/či rozladené úseky,ale sama o sebe moc do výšin nevyskakae. A pritom tie zvuky v úvode sú priam ,,geniálne”....ani na Some Greate takých veľa nebolo.
2strange2
22 25. apríl 2007 o 15:36
Ešte mi vypadlo, že tých 10 duší bolo z Kolumbije…výnimky potvrzdujú pravidlo. Ale v Chile či Mexiku sú zas DM dosť známi.
deepspace101
23 26. apríl 2007 o 01:42
to 2strange2: jj, já vím, že jsem jediný člověk na světě, kterému se It’s No Good nelíbí. Vůbec nechápu, že je tak oblíbená nebo je dokonce označována za “odkaz na nejlepší depešáckou klasiku”. Prvních devatenáct sekund ještě ujde, ale ten zbytek mi připadá hudebně příliš úlisně vlezlý, text mě štve a Gahan zpívá taky nějak divně. Ten Corbijnův klip ji naprosto vystihl, do repertoáru trojice pochybně oblečených seladonů, hrajících v levných putykách by se přesně hodila. Do té vaší party bych asi nezapadla, Policy Of Truth taky nepatří zrovna mezi moje favoritky
Dangerous
24 26. apríl 2007 o 08:32
to Dragonfly: souhlas, It´s No Good je na první dojem velmi vlezlá, a po několika přehrání ji nemůže člověk (nebo aspoň já) ani slyšet, ....jenže Depeche si dovedou dělat legraci sami ze sebe… a my co to na pouhý poslech nechápeme musíme k It´s No Good ještě sledovat Corbijnův klip, abychom pochopili, že Depeche jsou velmi sebeironičtí...
2strange2
25 27. apríl 2007 o 18:44
Kto nemá rád Nogut tak potom asi nemá rád ani Ultru. Ja som teda ,,ULTRADEPEŠÁK” 8). Ale vážne - Nogut vystihuje celý album, jeho zvuky, postupy. Celý ten album je rozvláčený. Asi ako Shake the Disease, v ktorej to však nie je tak badateľné....
deepspace101
26 29. apríl 2007 o 02:45
to dangerous: máš pravdu, já tu písničku nepochopila a kdysi jsem nechápala ani ten klip. Někdy v roce ‘97 nebo ‘98 jsem v TV jedním okem zahlédla část videoklipu k songu It’s No Good od nějaké údajně slavné skupiny nazvané Depeche Mode. V té době jsem je ani žádného Antona Corbijna neznala, tudíž jsem došla k závěru, že ten klip i píseň jsou myšleny zcela vážně, a vzhledem k tomu, že se v tehdejších hudebních časopisech psalo, že to jsou “typičtí DM”, zařadila jsem je do kategorie kapel, od jejichž tvorby je lepší držet se dál. Trvalo téměř deset let, než jsem zjistila, že to byl od nich jen takový malý hudební výstřelek. Smůla no…
to 2strange2: Ultra ráda mám, It’s No Good ne - toť vše. A nemyslím si, že by nějaká píseň to album vystihovala, na to mi přijde příliš neucelené.
macadm
27 29. apríl 2007 o 12:11
dobre pridávam sa aj ja.Ale je to pravý opak. It´s no good sa mi veľmi páči tak isto aj Ultra.Jedine sa mi nepáči ten videoklip.Bŕŕŕ.
chmelko
28 29. apríl 2007 o 15:12
osobne its no good nemam rad, az na ten klip, kde si to Dave vazne uzil..
Inac myslim, si, ze na Ultre su ine songy, ktore vystihuju naladu tohoto albumu ako Insight, sister of night, barrel of a gun, ako komercna no good, taku piesen ma aj exciter a to I feel loved..
Alizza
29 2. máj 2007 o 14:05
klip It´s No Good je podla mna super! tie kozusteky, obleky a davidove ksichtiky… no parada. ale Barrel Of A Gun ma este lepsi klip. ech, david mal dobre maskerky.