“Spirit” - sexy disco a drsné texty
Stručný rozhovor s Andym Fletcherom pre stránky španielske stránky MondoSonoro, ktorý pokračuje v podobnom duchu, ako väčšina z doteraz zverejnených rozhovorov s Depeche Mode z Milána.
Práve ste ohlásili prvé dátumy svetového "Global Spirit" turné. Máte už nejakú konkrétnu predstavu o novom programe?
V tejto chvíli sme si ešte nie celkom istí. Je príliš skoro na detaily, ale budúci mesiac máme v pláne filmovať videá pre projekcie a takisto pripravovať celkovú scénu. Chceme tentoraz niečo väčšie. Takisto sa tešíme, že zahráme nové skladby a sme presvedčení, že všetko bude v pohode.
Ako vlastne nahliadate na to všetko po troch rokoch bez koncertovania?
Ten čas sme strávili odpočinkom a hlavne s našimi rodinami, takže sa už nevieme dočkať vydania albumu a všetkého, čo s tým súvisí. Je pre nás veľmi dôležité pokračovať v budovaní našej kariéry a venovať sa tomu, čo máme radi.
Môžeš nám aspoň naznačiť, čo môžeme očakávať od albumu "Spirit"?
Tentoraz sme si na výpomoc prizvali nového producenta, Jamesa Forda zo Simian Mobile Disco. Je to skvelý chlapík a hlavne pracuje veľmi rýchlo. Normálne sa Depeche Mode zaoberajú produkciou až príliš dlho, no tentoraz mal celý proces vcelku šialené tempo. Bezpochyby to však bola veľmi zaujímavá a vzrušujúca skúsenosť. Ak by som to mal album nejakým spôsobom definovať, tak by som povedal, že je to sexy disco a po textovej stránke je drsnejší, než ostatné.
Kde ste album nahrávali?
Všetky nahrávania probehli v Santa Barbare a v New Yorku, v rovnakých štúdiách, kde sme produkovali predošlé tri albumy.
Ako sa Vám darí aj po 35 rokoch zachovávať originalitu bez toho, aby to vyvolávalo zdanie, že ide už čisto iba o ekonomický záujem? Hlavne v porovnaní s inými kapelami vašej generácie, nebudeme ich menovať, ktoré prakticky zapadajú prachom.
Neviem, možno je to tým, že my sa snažíme brať hudbu ako zábavu. Nie je to nič, do čoho by sme sa nútili, či boli nútení. Myslím, že kľúč k úspechu ste spomenuli - originalita. Rovnako však musíme brať do úvahy to, ako budú naši fanúšikovia reagovať na nový smer, ktorým sme sa na novom albume vydali a z ktorého sme my už dávno nadšení.
Nemáš niekedy pocit akoby vaše publikum až príliš lipelo na vašich veľkých hitoch z minulosti? Ešte stále vás neunavuje hrať neustále skladby ako "Personal Jesus", či "Enjoy The Silence"?
Tak konkrétne tieto dve skladby nás nebudú unavovať nikdy :) .Obe tieto skladby sú úžasné a my ich doslova milujeme hrať, kedykoľvek je to potrebné.
Čo je na samotnom turné najlepšie?
Koncerty. Trávenie príliš veľa času tu a tam je niekedy pekne nudné.
A najhoršie?
Neustále striedanie hotelov, cestovanie ... a poskytovanie rozhovorov, samozrejme :) .
Vďaka! Ako sa budete pripravovať na turné?
Budeme pokračovať v rovnakom duchu, ako na poslednom turné. Na pódiu nás bude päť.
V júli navštívite Španielsko, kde odohráte jediné vystúpenie - na festivale v Bilbao. Aké máte spomienky na španielske publikum? Tancuje sa tu viac, než v Anglicku, nie?
Španielske publikum je šialené! Samozrejme, v dobrom slova zmysle. Veľmi radi tam hráme a na návrat, na BBK festival v Bilbao, sa veľmi tešíme. Je to jedno z našich obľúbených miest. Takisto máme veľmi radi Madrid, Barcelonu a Valenciu. Možno neskôr naplánujeme vystúpenia v ďalších mestách. Stráviť tam pár dní je vždy super.
Názory Devotees (40)
Monghi
1 20. október 2016 o 07:35
neviem preco, ale mam z tohoto vsetkeho zatial velmi, velmi prijemny pocit. Konecne pristupuju k tomu tak, ako sa ziada, Na tlacovke ohlasili len turne, album tam nebol ani velmi podstatny, takze tlacovka absolutne splnila svoj ucel. Tohto sa drzia aj vo vsetkych poskytnutych rozhovoroch.
A pokial ide o Spirit, potichucky sa nan tesim, resp. skor je to zvedavost. Ono, uz na albume Exciter sa Gore spojil s niekym z oblasti, ktoru ma hudobne velmi velmi rad, ale nebolo to este to prave orechove. A hlavne tam trochu Gahan robil chaos, pretoze este nepochopil, kadial vedie cesta k naplneniu vlastnych ambicii.
Ale tentoraz, Ford mi pride ako skvely tah na branu! Toto je clovek, ktory velmi dobre rozumie tomu, comu sa venuje Gore. Pridu mi skvely tandem a myslim, ze to na albume budeme aj pocut. Gahan je uz takisto ukludneny, nepotrebuje do toho zbytocne kafrat, ambicie ma naplnene, dokonca sa akceptuju jeho prispevky do tvorby kapely, co viac moze chciet, on rozhodne uz nie je ziadna brzda. Ja ked si dam dokopy Goreho odkaz z “MG”, k tomu tie paradne vecicky, co produkuju Simian Mobile Disco a stalu zalubu Goreho a Gahana v blues… mne z toho zatial vychadza velmi nadejne dielko
Uvidime ...
suspy
2 20. október 2016 o 09:29
@Monghi: ja mam naopak z toho zvlastny pocit. Tesim sa na album, ale z toho hudobneho smeru “sexy disco” sa mi chce vracat. Je to od nich uz pekne dlho rovnaky stereotyp. Na tlacovke mali zahrat nazivo Heros, uz pozname polovicu setlistu, na albume staci 9 skladieb apod. malickosti.
Monghi
3 20. október 2016 o 10:53
@suspy: to, ze pozname polovicu setlistu. heh, a kedy v historii Depeche Mode sa nepoznal setlist koncertov? Len vdaka internetu nebol znamy! Ved DM su kapela, kde sa absolutne neoplati masovo zbierat bootlegy z koncertov, pretoze kazde turne malo jeden jediny setlist. ked doslo k nejakej zmene, islo o jednu skladbu, co si tu malujeme sladke fuzy popod nos o uzasnej koncertnej minulosti. Blbost. Ja sa vobec divim, ze niekto dokaze ist na viac ako 3 koncerty DM v ramci jedneho turne. Je to nadherna oddanost, ale ziadne prekvapko?? O zvuku a koncertnych aranzmanoch sa tu nebavme, to je nieco ine ...
Mne sa produkcia projektov ako Simian Mobile Disco, Apparat a podobne velmi paci
A som rad, ze DM sa snazia drzat tempo s dobou… PTA a SOTU mi pridu velmi slabe (2-3 songy album nezachrania), ale Delta Machine uz malo troch iny zvukovy drive, co je maly zazrak na to, ze tam bol stale Hillier, ale bol tam Berg a to uz je trosku ine café ... preto sa tesim ucasti Forda a zvedavo cakam 
DM nie su Cure alebo Rolling Stones, ktori si zostavuju setlisty tesne pred koncertom. DM postavia jeden na zaciatku turne a potom ho max. koriguju, ale inak hraju kazdy vecer to iste. A k samotnemu albumu, ja samozrejme nekricim nadsenim, ja som len zvedavy, pretoze mne sa Goreho hudobny vkus velmi paci, ja nie som ten, ktory pocuva kapely ako Mesh, Camouflage… mne takato elektronika nic nehovori… DM sa aspon snazia to skusat, Gorac vo svojom veku este stale objavuje nove veci, to sa da povedat aj o Millerovi, ktory ma vo svojom veku este stale fantasticky prehlad o trendoch na poli elektronickej sceny a aka taka vizia tam stale je. Kde zostali ich rovesnici z uzasnych 80tych rokov? Z nich som schopny s nadsenim pocuvat iba tak Front 242, ktori aj napriek tomu, ze uz 13 rokov nevydali nic nove (asi nie je dovod), tak svoju koncertnu produkciu stale posuvaju dopredu. Ostatni… to si vypocujem len z nostalgie, ktorej casto neprepadavam. Nehadzal by som flintu do zita a hlavne nechodil na tolko koncertov
tommy
4 20. október 2016 o 11:08
Nuž monghi, nádej na dobrý album ti nemôžeme zobrať, ale skôr to cítim ako suspy… Niekedy mám pocit, hlavne posledných 15 rokov, že DM chýba určitý kritický postoj k svojej aktuálnej tvorbe… Síce v rozhovoroch tvrdia opak, ale realita je iná... Zatiaľ mi to príde ako “búrka v pohári vody”... Kiež by som bol na konci marca príjemne prekvapený, ale už aj tá rovnaká šablóna na posledných tlačovkách jasne napovedá, že treba mať k DM skôr triezvy (chladný a kritický) postoj… Prečo nebol takýto producent po ruke pri nahrávaní “SOTU” alebo “DELTA “?
Monghi
5 20. október 2016 o 11:15
@tomy: Hillier podla mna vyhovoval viac Fletchovi a Gahanovi, ako Goremu. A nakoniec, kua chlapci, co takto si priznat to najdolezitejsie.. vlastny vek? heh… po 35tke ma clovek tendenciu sklzat do nostalgie a tazko sa mu prijimaju nove veci :D
osobne vsak tvrdim, ze ak aj tato tlacovka isla podla nejakej sablony, obsahovo bola daleko niekde inde, ako tie predosle stadionove… novy album isiel uplne bokom a sami ho vytlacili na vedlajsiu kolaj. Ja osobne sa tesim, ze z Fletchovych ust nevypadavali tie legendarne “perly ducha” ako “mame novu ETS”, ci “prirovnal by som to k niecomu medzi BC a Violator” a podobne kraviny, ktorym by sa normalny hudobnik mal vystrihat. Dokonca aj Gahan si odpustil tie trapnosti o tom, ako budu menit setlist a uz priznavaju farbu, ako to naozaj je. Takze, aj tu vidim posun
tommy
6 20. október 2016 o 11:27
Gahan má v aktuálnych rozhovoroch skvelé odpovede, pre mňa viac inšpiratívne ako posledné dm albumy
dvestotri
7 20. október 2016 o 11:41
tiez si myslim, ze problem nie je v DM, ale v nas

v nasom veku nas malo co nadchne…
Minule som sa pristihol, ako si pri cerstvom presse vychutnavam zaznam z posledného koncertu Soulsavers + Gahan. Posledne koncerty DM som ti takto neuzival.
Starneme chlapi
tommy
8 20. október 2016 o 12:13
Práve počúvam SoulSavers live s DG
Hammersmith Odeon
9 20. október 2016 o 12:42
Trošku od veci: pýtali sa niekedy (nie až tak dávno-určite už v novom milléniu) členov DM, ktorý album je podľa nich ich najslabší a všetci unisono (tuším dokonca aj Miller) povedali A BROKEN FRAME. Nechápem prečo. Dodnes si ten album veľmi rád pustím. Je v ňom také zvláštne tajomno-sú tam skvosty, je tam “disco”, je tam také tuc-tuc, ale celé dopkopy mi to znie úžasne. Podľa mňa ich najslabšie albumy sú PTA, SOTU a Exciter, ako to už ujo Monghi spomínli
RobinVonSteinberg
10 20. október 2016 o 12:59
Mňa skôr zaráža všade tá rýchlosť o ktorej vravia ..Nie som si celkom istý čo je to dobré že všetko išlo tak “rýchlo” ..Nakoniec to môžme na jar porovnať ako sa to podarilo..A ešte jedna vec sa mi páčila že konečne bude väčšia scéna to som si trošku prial..Veľká skupina veľká scéna tak to má byť..
monocells
11 20. október 2016 o 13:53
... to, že pánovi Fletchovi sa náramne páčila rýchla práca producenta sa nečudujem.
Keď človek nič nerobí, tak mu čas ide ukrutne pomaly… načo tam aj bol???
Podľa vyjadrení z tohoto článku si dovolím predpokladať, že album bude preprodukovaný
vo všetkých smeroch.
Hammersmith Odeon
12 20. október 2016 o 15:13
@RobinVonSteinberg(10),monocells(11): Chlapi, ani nevetie ako mi hovorite z duse. Presne-rychlost nahravania. Tot nedavno som to na tejto stranke v niektorej s diskusii spominal, ze ked Alan opustal kapelu, tak sa Fletch vyjadril, ze si nevie predstavit, ze by s nim spolupracoval na dalsom albume. Alanovi totiz vsetko akosi dlho trvalo, preto v tom studiu bol nakoniec vzdy len on, poprípade s Millerom resp. s Floodom. Chlapci toto akosi nevedeli prezgriet, a odvtedy v kazdom interview nezabudnu dodat, ze sa im paci ta rychlost, ten spad, akym “kupeni” producenti pracuju… Hmmm, podla mna, tak to aj vyzera :-(
Monghi
13 20. október 2016 o 15:53
k tej rychlosti… ale zasa si uvedomte, ze ked Alan pracoval tak dlho v studiu, na akej urovni bola technika dnes a ako dlho trvalo, kym masinka dostala zo seba ziadany vystup. Kto si z Vas pamata programovanie na PP06, PMD-ckach a podobne? Tiez to slo ako ... v porovnani s dnesnym programovanim. Alebo staci si spomenut, ako sa kedysi vytvarali webove stranky a ako sa vytvaraju dnes. Takze, s dnesnymi moznostami by svojho casu aj Alan pracoval rychlejsie
Ja Alana dodnes velebim, zboznujem, na Recoil ani nedam dopustit, ale kua chlapi, vsak sa pise rok 2016!!! Dnes sa uz veci robia inak a hlavne, bohuzial aj v hudbe sa dnes premysla ekonomicky ... ja by som fakt hned na zaciatku nehadzal flintu do zita 
Gabriel
14 20. október 2016 o 15:54
@monghi: clovek co robil rozhovor pre JOJku mi povedal, ze mali zakazane otazky na novy album. Ale ako vidno, niektori novinari to odignorovali a kapela prezradila o nom aspon nieco.
Flexible
15 20. október 2016 o 16:23
A co nas je po tom ako rychlo to nahravavali alebo co povedia o albume (Fletch aj tak vzdy rozpraval sprostosti a daval od veci prirovnania)...snad je dolezite co vyprodukovali/jú (este to stale nie je dopecene) a ako sa to bude komu počúvať. Bavime sa tu pred vydanim noveho albumu vzdy len o vlastnych pocitoch z ocakavani… a tie sa daju zhrnut len do dvoch skupin, a to na optimistov a pesimistov. A hudba DM je vzdy tak specificka, ze ked nieco nove od nich pocujes dnes a nepaci sa Ti to, tak zajtra alebo o mesiac ci rok to nemoze byt inak… Ja som optimista a zajtra pojdem volajake listky nakupit!!! :o)
Hammersmith Odeon
16 20. október 2016 o 17:03
@Monghi(13): Monghi, mas pravdu, ved nakoniec aj Alan to v nejakom interview popisoval ako vravis, napriek tomu si myslim, ze by tomu procesu mohli venovat trosticku viacej. Pracu v studiu oni proste nikdy nemuseli, na to tam mali “Charlieho”, teraz si takeho kupuju. V principe su na tom rovnaku, len ta “chemia” je inde. Neviem, k comu by som to prirovnal: napr. Dzokovic bez Vajdu bol dobry, ale nie natolko, aby bol s prstom v zadku svetovou jednotkou - ked sa k nemu Vajda vratil, znova to slapalo. Alebo Beatles, ked boli spolu, nebolo im paru, ked sa rozpadli, Paul a John boli stale hviezdy, len to uz nebolo ono. Proste-CHEMIA, neviem ako by som to inak nazval.
monocells
17 20. október 2016 o 18:06
... Fragile tension
Monghi
18 20. október 2016 o 18:25
@Hammersmith Odeon: priatelu, ja tomu uplne rozumiem… ale zasa, do kedy by nas bavilo zit s minulostou, keby to v 1995-tom definitivne zabalili, ako to v tom obdobi hrozilo niekolkokrat? Bolo by to lepsie? Nie je takto super, ked ten strapaty Goracisko ukaze svetu, ze to, co sa dnes prezentuje ako strasne tazke umenie a pritom vsetci len otacaju akymisi gombikmi a sem tam daju sluchatka na usi, on zmakne lavou zadnou a este to s Gahanom obalia niecim jedinecnym?
Ze to na podiu Fletch odtlieska a v studiu sa toci na stolicke, pripadne hra stolovy futbal? Takych kapiel s podobnymi typkami tu vzdy bolo a bude. Charlie s tym proste prastil a nemyslim si ani trochu, ze by to niekedy olutoval, a ze to bol fakt fachman! (a tajne dufam, ze sa s Recoil projektom este vrati, lebo s tym bol bezkonkurencny!)
Proste, je to tu… stale
V marci to “okoštujeme” ako burčiačik (niektori sa z toho asi aj vazne pos*ru), par mesiacov na to budeme kostovat ako fajne vinko a za nejaky cas to bude rocnikova odroda ako sa patri!
A hlavne, v maji ich budeme mat zasa za majstrov sveta, a to na ten travnik na Pasienkoch ani nezlezu :D
Monghi
19 20. október 2016 o 18:26
heh, inak… s dalsim nachystanym rozhovorom tu mozno trosku rozvirime hladinu
hold, vzdy niekto Charlieho vytiahne “zo skrine” :D
Hammersmith Odeon
20 20. október 2016 o 18:35
@Monghi(19): kedy? kedy? kedy?
bel canto
21 20. október 2016 o 18:40
Monghi mozno technicky to ide dnes lepsie ale o to tu nejde. Alan popisoval ako na Clean skusali bassu (spomente si aku pouzil Gore v deme) a na albume sa objavila deviata v poradi. To nie je o technike, to je o tom, ze sa Ti chce najst tu najlepsiu co tam ide. Zo starou technikou i novou. To je jedno, ide tu o nieco uplne ine. Fletch nech ide s tym svojim nazorom niekam : “a hlavne pracuje veľmi rýchlo. Normálne sa Depeche Mode zaoberajú produkciou až príliš dlho”. Tato nula si asi nepamata, ze prave vdaka tomu boli ich albumy TOP.
RobinVonSteinberg
22 20. október 2016 o 19:17
Chlapi keď som písal svoj príspevok o rýchlosti samozrejme som myslel na Alana..Len nechcel som ho spomenúť zámerne veď viete prečo..Súhlasím @monghi technika je iná rýchlosť nahrávania tiež ale čo prístup profesionalita fantázia atď atď..Môžeš mať super hračky ale keď to nevieš sú ti k ničomu..samozrejme že nám všetkým to je jasné..zaujímavé je že verím že Ford tie hračky všetky pozná a proste to vie tak to proste cítim ale na výsledok si musíme počkať no..-)) @Hammersmith viem ako cítiš silu Alana a rozumiem všetkému čo píšeš ale nemáme na výber ako tomu teraz dôverovať tak ako to je..-)
Monghi
23 20. október 2016 o 19:21
@hammersmith odeon: najneskor v piatok rano
zasa, az taka bomba to nie, ale prekvapivo to v jednom rozhore pre svedske media odznelo a prisla standardna Fletchova odpoved, Martinova diplomaticka a Gahanovo priznanie, ktore uz odznelo neraz 
@bel canto: ja suhlasim aj s tvojim nazorom a vobec tu nemienim vyvracat skutocny fakt, ze bez Charlieho by sme sa tu dnes takto nebavili, DM by bez neho skoncili v najlepsom pripade ako Erasure, v najhorsom by sa zaradili medzi kapely typu OMD ... ale, nie je to o nas, je to o nich, o ich vnimani situacie, o ich napadoch, ich nazoroch.. do hlav im nevidime a tomu, co povedia o svojich piesnach a sposobe nahravania by som veril tak na 40% ... pravdu poznaju len oni…
ak to oni citia, ze tak je to spravne a najlepsie, tak to tak akceptujem. ber alebo nechaj tak .. ziadne keby, mozno a podobne ... na svete je hafo inej hudby, staci si vybrat
Lojzo
24 20. október 2016 o 19:52
@Monghi: rozmyslam nad tym co si pisal vyssie ohladne toho ze sme uz stari a ze nove trendy nam nejako nejdu pod kozu, ja mam nieco po 40-tke a s novymi trendami nemam nejako problem, prave naopak vzdy som si do auta nahraval CD s novsimi remixami a chcel som aby DM zneli moderne lebo ked pustis niekomu v aute taky SGR alebo BC tak pozera ze co to pocuvas za stariny a tajne som dufal ze sa raz DM dostanu na uroven v ktorej budu zniet sviezo a moderne ale nemal som tym na mysli ze v style minimal, ten neznasam… Myslim ze niekde si pisal ze novy album DD je sklamanie a mne sa prave zda ze to jedina kapela ktora vydava kazdy album iny a vidno tam snahu o modernu ale zaroven dusou nech to stale znie ako Duran Duran, ich posledny pocin je super sexy disco. Viem ze oni boli vzdy popova kapela a DM nie ale od Ultra albumu uz su davno popova kapela, len sa mi zda ze sa dost trapia s tym novym zvukom a tajne dufam ze Spirit bude zniet viac novatorsky a ze v nom nebudem pocut SOTU alebo Deltu… lebo PTA je podla mna posledny depesacky album co sa hudby aj vizualu a aj stage na koncertoch tyka…
tommy
25 20. október 2016 o 19:53
Presne tak - stačí si vybrať... Keby ste chceli poradiť, vyberte si jazz… Tam je (podľa mňa) ukryté celé tajomstvo hudby.
Pripadám si, ako politickí komentátori pred voľbami a nakoniec vždy ostanú zaskočení výsledkom, ktorí nikto z nich nepredpokladal…
Aj moja pesimistická časť sa tak trochu teší z výberu producenta, pretože tento je aktuálne fakt asi “trefa do čierneho”, len aby sa to vypálilo typicky čierno depešácke - jemne melancholicky príjemné počúvanie s vábivými melódiami s hlboko naladeným barytónom… Výnimočne súhlasím s monghim
- nehádžme dopredu flintu do žita… Fletcha si proste vytesnime z hlavy a oddávajme sa príjemnej predstave o tom, že DM ročník č. 2017 bude tým najlepším pre naše mlsné jazýčky, teda lepšie povedané pre dušu i uši… PS. Inak som pri dnešnom počúvaní Davida Gahana so SoulSavers počul veľa falošných tónov… Neviem, ale vyhodnotil som si to ako celé zle naladené...
Monghi
26 20. október 2016 o 20:19
@Lojzo: no ano, s poslednym albumom DD mam stale problem, neviem mu proste prist na chut, tym ale nechcem panov ani trochu podcenovat, praveze to beriem tak, ze som uz mozno malo patral po pozadi, kde by som nasiel navod, ako sa mam na album spravne pozerat
) ale nechavam si odstup a ja mu dam este sancu.
ale jedna vec… to ako DM neboli do albumu “Ultra” popoví? Podla mna prave SOFAD a Ultra sa vymykali z toho, co ponukali predtym, ale inak… ja vnimam obdobie SAS - Violator ako velmi popove… ved sa vzdy oznacovali ako synthy-pop, dokonca ako techno-pop ... to popove tam v nich bolo vzdy.. SOFAD - Ultra vnimam ako pseudo-rock obdobie DM, Exciter ako minimal, PTA - SOTU uz opat vyrazne popove, akurat Delta Machine je vyrazne tlacene do electro-blues .. ale to je moje videnie
Lojzo
27 20. október 2016 o 20:31
@Monghi: Ano viem co myslis tym popom a plny suhlas len DD bola pre mna poviem to prehnane oproti DM skor boy-band ale vravim to prehanam s tym boy-band, stale sa hovorilo ze Madonna je kralovnou popu a ze ma vzdy tych spravnych producentov ktori jej pomahaju drzat sa na modernej vlne… Ono ked tak rozmyslam od DM ani nemozeme chciet aby zneli moderne lebo to nejako nesedi ako koncept toho ake maju texty a ako k hudbe pristupuju, casto sa spomina ze ostatne albumy DM su skvrkanie, skripanie a pod. ze sa vytratila udernost tam kde by sa to hodilo a podobne, prave ta rytmika alebo udernost bola vysadou skor koncom rokov 80tych a zaciatkom 90tych. Od roku 2000 zacalo skripanie a splet zvukov ktore maju robit dojem ze je to melodia a toto chceli DM zachytit na Exciteri a neskor to pocut na SOTU a snad aj na PTA, preto som stale skepticky a bojim sa ze novy album z casti pojde stale tymto smerom, ked som si dnes vypocul tu kapelu Forda na soundcloud no nic z toho sa neda pocuvat, nemozem si pomoct ale nemozem, asi mi to znie tak ako niektorym DM fans ktori nemozu stravit Recoil, len dufam ze system nahravania a produkcie im Ford pomohol zmenit na ich obraz….
Lojzo
28 20. október 2016 o 20:38
Zabudol som sa opytat co hovorite na skladbu Always z Delta Machine? Pre mna je ta skladba nieco v com sa Gorac nenormalne posunul a B-cko singla ako vysite, normalne ked som to pocul prvy krat som mal pocit ze pocujem stare dobre B-cko singla v novom sate… Len som tym chcel povedat ze dufam ze taketo skladby by som rad pocul na singloch z albumu Spirit. A stale rozmyslam co tym Gorac myslel ze niektori budu sklamani…
bel canto
29 20. október 2016 o 21:12
Chlapi - Ice Choir vydali novu pecku - Designs In Rhythm.
Uz dva tyzdne to na youtube tocim stale dokola.
Pre mna je to genialny retro album.
Vymakany na kost s analogmi s fantasticky zlozenymi linkami a melodiami.
Odporucam Vam to pustit si to, kazda jedna piesen je bombova !!!
Monghi
30 20. október 2016 o 21:18
@Lojzo: opat v podstate suhlas… len, na Forda sa netreba primarne pozerat cez projekt Simian Mobile Disco, co je sice jeho domovsky projekt, ale s produkcnymi pracami nema nic spolocne. Toto su tromfy, ktore maju sancu urobit “Spirit” niecim vynimocnym: Arctic Monkeys, Mumford & Sons, Foals, The Last Shadow Puppets a hlavne Florence and the Machine!! A to su prosim pekne mena, ktore dnes urcuju smer alternativnej sceny a ich albumy su vysoko hodnotene. Takze, ja som naozaj zvedavy, co z tejto nezvycajnej kombinacie vyjde ...
bel canto
31 20. október 2016 o 21:28
Monghi vies co, tak opac Desings in rhytm a napis mi, co si o tom myslis.
https://www.youtube.com/watch?v=jz-kiqr_GQ8&index=3&list=PLhorPwO3zrdhIoNixoPkCtqCnkWFB7WIe
Prvy krat zaspievany refren “Desings in rhytm”, to je styl a´la Mart Gore.
Monghi
32 20. október 2016 o 21:37
@bel canto: ano, podobnost tam je, ale toto by som si ja osobne nikdy nepustil. Osobne tam citim vyumelkovanost Johny Hates Jazz a obdiv vokalov Rolanda Orzabala z Tears For Fears
Nic proti vkusu kohokolvek na tejto planete. Ale ako som povedal, toto by som ja nikdy nepocuval. Moja salka kavy je nase naj naj radio… Radio FM a vsetko, co pustaju do eteru v hlavnom vysielacom case 
jozefst
33 21. október 2016 o 10:30
bel canto, Tvoj tip na Designs in rhytm nie je zlý, je to dobré, ale je to čisté osemdesiatkové retro, v ktorom ako napísal Moghi cítiť ním spomínaných interpretov. Týmto smerom ktorý znie ako nejaký album ktorý bol nahratý niekde v 80 rokoch sa dúfam DM nebudú uberať. Aj keď sa DM vrátili na PTA, SOTU a DD k analógom, zneli vždy súčasne.
bel canto
34 21. október 2016 o 10:46
Monghi ja pocuvam len FM a singel Variant od Ice Choir z toho albumu tocili pred 3 tyzdnami stale dokola.
Ice Choir mam odtial.
Chlapi presne tak je to Tears for Fears smrcnuty Johnym.
Je to ciste, krystalove - analogove - elektronicke.
Ja som odkojeny na DM, Erasure a Pet shop boys takze proti tomuto nemam ziadnu vytku.
Tears for tears si povazujem takisto velmi vysoko takze tak.
Vam sa tears nelubi ?
Takyto pokus o prirodzeny navrat do 80 povazujem za genialny pocit, ktory fantasticky vysiel.
A spominana elektronicka trojka sa stale snazi posuvat sa do novych lovíšť a nie je to ono ...
Monghi
35 21. október 2016 o 11:24
TFT jasne, to je kapitola sama o sebe, “fajnšmejkrovina” ... ale tieto “retro” kapely ja vazne nemusim, aj ked som na 80tkach vyrastal, dnes uz mam problem pocuvat aj A-ha, PSB, obe kapely som v ich zaciatkoch zboznoval!!! :D
jozefst
36 21. október 2016 o 11:30
Pet shop boys a Erasure na svojích posledných albumoch znejú čerstvo, nie je to žiadne retro. Čo sa týka starých albumov, k týmto albumom mnohých osemdesiatkových kapiel sa osobne rád vraciam.
bel canto
37 21. október 2016 o 14:43
Chlapi ja som len chcel vyvolat diskusiu o tom, ze urobit retro vec, nemusi byt zle.
Ked si pustam skvely album je mi jedno ci vznikol v 1986 alebo 2016, ved to su len cisla, nic viac.
A pozrite si taky Heaven od DM2 ?
To je retro ako prasa, cisty Beatles 60,70 roky ...
tomassi
38 21. október 2016 o 18:58
hm,
Heaven je mozno az trosku moc Beatles
https://www.youtube.com/watch?v=VJDJs9dumZI
(kazdopadne jedna z naj skladieb aku kedy dM spravili)
Monghi
39 21. október 2016 o 20:51
@bel canto: kamo, to je vsetko v pohode, problem je, ze oni samotni, myslim DM(2), to vidia evidentne uplne inak…
jeanmichel
40 21. október 2016 o 23:29
PRAVDA to je. Ja to teraz počúvam a ten hlas a melódia ma posúva do eufórie.