Počul som, že tiekli aj slzy…

Prázdninová sezóna končí, september chystá niekoľko skvelých hudobných prekvapení, a my ju uzavrieme zaujímavým rozhovorom s Alanom, ktorý nám priblíží skutočné vzťahy medzi chalanmi v časoch jeho pôsobenia v skupine.

Pozn. na úvod: Priatelia, určite sa medzi vami nájdu aj takí, ktorým už podobné rozhovory a vŕtanie vo vnútorných vzťahoch DM začínajú prekážať. Nech mi prepáčia. Bohužial, Depeche Mode prostredníctvom médií nedávajú o sebe vedieť, preto nám neostáva nič iné, len sa ohliadať za tým, čo už bolo.

Prečo tvoj list vyznieva tak, akoby narážal aj na iné problémy vo vnútri skupiny, ktoré viedli k tvojmu odchodu? A čo to boli za problémy? Bol to Dave, Andy alebo Martin (tipoval by som práve Martina), kvôli ktorému si už nedokázal zotrvať v skupine?
Martin povedal, že už od obdobia "Black Celebration" bola skupina veľmi nebezpečne blízko konca. Z tohto obdobia pochádza aj článok zo "Smash Hits", ktorý poukázal na to, že Depeche Mode už nie sú o zábave, tak predpokladám, že sa teraz spýtate, či nebolo zložité pre mňa zotrvať v skupine až doteraz... prečo vás to vlastne trápi?

Aký je teda tvoj názor na tie neprívetivé komentáre od tvojich bývalých parťákov? Mal si s Depeche Mode nejaké právne prieťahy? Zostal si s nimi v nejakom kontakte?
Dôvod, prečo som pred odchodom vydal oficiálne stanovisko, bol pokus prostredníctvom mojich slov zosumarizovať dôvody môjho odchodu skôr, akoby sa v tlači objavili rôzne špekulácie a na konci by to všetko skončilo zle. Ďalšou výhodou vyhlásenia je, že je to dobrý spôsob ako niečo definitívne uzavrieť. Nechcem to ďalej komplikovť rozoberaním všetkého, čo bolo povedané, postačí, keď poviem, že veci nikdy neboli také priamočiare, ako sa to z vonku javilo.
Najdôležitejší dôvod môjho odchodu, mimo toho všetkého, je, že posledné roky ma život v skupine nenapĺňal dostatočným uspokojením, a hlavne som nemal pocit, že by som osobne mohol dosiahnuť ešte čosi viac, dosiahol som v tomto konečnú hranicu. Musím dodať, že som nikdy ani len nezapochyboval, pre mňa bolo toto rozhodnutie správna vec v správnom čase, a teraz som šťastnejši, tak ako v profesionálnom, tak aj súkromnom živote.
Pobyt v Depeche Mode bola pre mňa dobrá skúsenosť a som vďačný za všetko, čo sa mi od nich dostalo. Z niektorých záležitostí, ktoré boli povedané, som sklamaný, ale nemám s nikým zo skupiny žiadne problémy. Život je príliš krátky na to, aby sme prechovávali nenávisť a moja dôstojnosť by mi nikdy nedovolila uchýliť sa k malicherným ohováračkám na verejnosti. Potešila ma správa, že Dave (ktorý, aby som nezabudol, ktorý sa vždy choval ako džentlmen) sa úspešne zotavuje zo svojich problémov. Ostatní členovia skupiny a ja sme odhodlaní dokončiť všetky nedoriešené záležitosti. Neprechovávane žiadne družné kontakty, ale ešte raz, nikdy medzi nami ani neboli.

Nemáš pocit akejsi pomsty, že ťa v skupine nahradil tím programátorov?
Myslím, že kredit albumu "Ultra" ukáže celú pravdu.

Odkiaľ pochádza názov "Control Freak"? Nie je to niečo ako obžaloba ostatných, zakladajúcich členov skupiny?
Názov "Control Freak" nesie v sebe určitú iróniu, ale keď si skladbu vypočujete, pochopíte, že nemá nič spoločné s mojimi bývalými kolegami.

Ak by ťa Depeche Mode požiadali o produkciu, prípadne remix, dal by si sa na to?
Neexistuje šanca, že by ma Depeche Mode o niečo také požiadali.

Páči sa ti album "Ultra"?
Bez komentára.

Tvoj najobľúbenejší DM album, skladba, remix a koncert?
Môj najobľúbenejší album je "Songs of Faith and Devotion" spolu so skladbami "Walking In My Shoes" a "In Your Room", ktoré mám z neho najradšej. "Violator" je tiež vydarený, ale teraz znie ako príliš puntičkársky a kultivovaný. Tiež mám rád "Never Let Me Down", "Clean", "Stripped" a ďalšie. Z obľúbených remixov to sú "I Feel You" od Briana Ena a remix "Walking..." Johnyho Dollara. Obľúbený koncert nemám žiaden, pretože koncerty mali tendenciu prejsť do dlhého experimentu "na cestách".

Ktoré skladby si najradšej hral naživo, remixoval, prípadne inak s nimi pracoval?
"I Feel You" a "In Your Room", pretože som sa vždy tešil, keď som v nich hral na bicích.

Spieval si vokály v skladbách "Two Minute Warning" a "The Landscape is Changing"?
Nie, to spieval Dave.

Kto nesie naozaj zodpovednosť za záverečná inštrumentálny part v "Judas"?
Ak to chcete naozaj vedieť,a čakáte takú odpoveď, tak ja. Martinovi sa tá sekvencia nikdy nepáčila. V skutočnosti sme pri spoločnej práci na tej skladbe mali problémy pozrieť jeden druhému do očí.

Je pravda, že si bol nešťastný z toho, že tvoje meno nie je uvedené na albume "A Broken Frame"?
Bol som nešťastný z toho, že som nebol prizvaný na nahrávanie albumu, pretože na začiatku som bol zamestnaný ako koncertný hráč a oni očakávali moju pomoc pri prezentácií albumu až po jeho vydaní. Moje vynechanie odôvodňovali asi tak, že to chceli dokázať bez Vinceta, ktorý ich opustil po prvom albume.

Fakt ste sa s Davidom zabávali sa Martinových módnych výstrelkoch v obliekaní?
Čím viac ste sa mu smiali, tým šokujúcejšie sa obliekal. Je veľmi tvrdohlavý.

Čo Andy Fletcher robí v skupine naozaj?
Hmmmm...

Dal si mu niekedy facku? Páčilo sa ti to?
Myslím, že k fyzickej potyčke medzi nami došlo v zákulisí v Salt lake City, počas MFTM turné. Facky... niektoré sadli, niektoré minuli tvár a počul som, že tiekli aj slzy (ach...) Najhoršie bolo, že sme sa museli vrátiť späť na pódium a zahrať "Just Can´t Get Enough". Do všetkých potýčok za celé tie roky bol zapletený práve Fletch, a hoci bol za najagresívnejšieho člena skupiny označovaný niekto iný, je divné, že nikdy sa to von nedostalo - vždy som sa rád pozeral, keď k tomu došlo.

Teraz, keď už nie si členom DM (si vlastne vo svojich projektoch pánom svojho času), je pravda, že si zámerne zvyšoval svoje pracovné nasadenie (okrem iného si hral omnoho viac partov v skladbách, produkoval, atď), aby si tým zredukoval Andyho rolu v skupine, pretože si zistil, že má od prírody talent na tlieskanie do rytmu a smiešne tanečné pohyby?
Je smiešne čo i len uviesť, že som úmyselne zmenšoval Fletchovu rolu v čomkoľvek, keď aj tak boli jeho podiely na prácach smiešne malé. Celé týždne som strávil prípravou hudby na koncerty (čo zahŕňalo programovanie keyboardov nielen mojich, ale aj Fletchových a Martinových) s úmyslom dosiahnúť čo najlepší "živý" zvuk v rámci možností, ktoré sa ponúkali - nie preto, že by som chcel pracovať viac, ale jednoducho preto, že bolo potrebné, aby sa to pripravilo. Svoje nasadenie som zvyšoval na pódiu, keďže som hral na bicích, ale vďaka tomu som sa nenudil. Ale aj keď som hral menej, čiže špeciálne zvuky šli vlastne zo sekvencera alebo z pások, nemohlo to mať na Fletcha nejaký dopad. Nech je to akokoľvek, musím priznať, že jeho svet je bez precedensu preslávený schopnosťou tlieskať do rytmu.

Pozn. na záver: Uvedený rozhovor tvorí súčasť rozsiahleho rozhovoru, ktorý Alan poskytol médiam z príležitosti vydania albumu "Unsound Methods" (1997).

Názory Devotees (44)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa