Najdôležitejší je nápad (1985)
Alan Wilder pre nemeckú mutáciu Keyboards magazínu.
Podľa vyjadrení vašej nahrávacej spoločnosť ťa možno považovať za hlavného klávesáka kapely.
Alan Wilder: Možno som v kapele v tomto smere najskúsenejší, ale rozhodne sa nepasujem do žiadnej pozície lídra. Treba povedať, že samotná hra na syntezáror u nás v skutočnosti nehrá hlavnú úlohu. Väčšinu vecí totiž programujeme a hráme z počítača, takže vlastne nie je nutné ovládať techniku hry na klávesy.
Máš nejaké hudobné vzdelanie?
Od ôsmych rokov som chodil na lekcie klasického piána, dokonca mám za sebou niekoľko úrovňových testov, ale potom ma to prestalo baviť. V podstate som sa o klasickú hudbu nikdy veľmi nezaujímal. Skôr šlo o pokračovanie v rodinnej tradícii. Ako tínejdžer som to zavesil na klinec a radšej sa venoval popovej hudbe. Neskôr som získal prácu v nahrávacom štúdiu, hral som v niekoľkých neznámych kapelách, až kým som nenarazil na Depeche Mode.
Čiže nie si v Depeche Mode od ich začiatku?
Pridal som sa k nim pred troma rokmi, to už fungovali rok a pol.
A mali do tvojho príchodu za sebou už nejaké úspechy v rebríčkoch?
S dvoma singlami, "New Life" a "Just Can´t Get Enough" v rebríčkoch skutočne zabodovali. Pridal som sa k nim po tom, čo od nich odišiel Vince Clarke. On dnes hrá s The Assembly.
Ako vlastne pracuješ so syntezátromi a počítačom? Aké technické vybavenie používaš a prečo?
V štúdiu pracujem hlavne so Synclavierom, ktorý nám prepožičal náš koproducent, Daniel Miller. Samozrejme vlastníme množstvo ďalších zariadení, ako napr. Emulator II, ale ten používame iba na koncertoch. Emulator však používam aj doma, keď skúšam nejaké nápady, prípade samplujem rôzne zvuky. V štúdiu však pracujem iba so Synclavierom. Jeho kvalita nahrávania ďaleko prevyšuje ostatné zariadenia. Takisto by sa patrilo poznamenať, že možnosti zvukovej modifikácie Synclaviera sú ďaleko väčšie, než možnosti iných známych hudobných počítačových systémov. Znie až neuveriteľne prirodzene. Takisto jeho softwarová časť sa neustále vyvíja. Keď chceme nahrať nejakú skladbu, tak zájdeme do nejakého demo štúdia a väčšinu hudobných a rytmických partov nahráme do počítača a ďalej sa s tým hráme, meníme jednotlivé časti a podobne.
Jednotlivé naprogramované veci upravujeme tak často, ako je to len možné, ako zvukovo, tak aj hudobne. V štúdiu jednoducho strácať čas nechceme. Do skutočného nahrávania sa pustíme až vtedy, keď je všetko správne pripravené. Všetko začína nahrávaním "click" tracku a SMPTE kódu. Používame Synchronizer od Friend Chip, zariadenie, ktoré synchronizuje niekoľko bicích automatov, syntezátorov a podobne.
Možno by ste si mysleli, že vlastne ani nepočítame s nejakými problémami, no musím poznamenať, že s nimi zápasíme neustále. Po nahratí click tracku vezmeme niekoľko rozpracovaných trackov, prípadne hlavné party a skúsime ich pospájať s už predprogramovanými partami. Samozrejme, počas produkcie sa veľa vecí zmení, niektoré dokonca aj pred finálnymi prácami. Ako som povedal, väčšina partov pochádza zo Synclaviera, okrem špeciálnych zvukov, ktoré sú vyprodukované na iných syntezátoroch. Zopár výnimočných zvukov, ktorými žiadne iné zariadenie nedisponuje, má aj ARP 2600.
Takže v podstate pracujete iba s digitálnym zvukom?
Áno, aktuálne iba s digitálnym.
Rád by som tu predostrel tému analógový versus digitálny zvuk. Určitá skupina ľudí preferuje výlučne analógový zvuk, nakoľko znie plnšie a nie tak sterilne. Súhlasíš s týmto tvrdením, keď teda berieme do úvahy, že používate aj ARP 2600?
Samozrejme, šíria sa reči, že digitálny zvuk je až príliš sterilný. Napr. Steve Levine, ktorý spolupracuje s Culture Club, nahráva všetko čisto a digitálne a preto to vo výsledku znie tak, ako to znie. Ale mi také niečo nechceme. Keď pracujeme s digitálnym zvukom, tak ho vo finálne preženieme cez zosilňovače, či PA komponenty a takisto nahrávame surround zvuk. Jednotlivé zvuky takisto editujeme, takže sterilne rozhodne nepôsobia.
To mi pripomína prácu heavy metalových kapiel pár rokov dozadu, keď chceli dosiahnuť tvrdší zvuk.
Niekedy sa diskusie okolo zvukov a zvukových zdrojov preceňujú. Dnes je absolútne irelevantné, či pracujete s analógovým alebo digitálnym zvukom, prípadne, či hráte na gitare alebo syntezátore. Rozhodujúci je predsa samotný hudobný nápad a potom skladba. Pre nás je skladba to najpodstatnejšie, to je to, čo po nás zostane. No a samozrejme, že chceme viac pracovať s neobvyklými zvukmi a menej s tými konvenčnými.
Argument, že takýto prístup vlastne hudbu zabíja, je chybný, obzvlášť ak beriete do úvahy fakt, že tie nápady aj tak musíte naprogramovať. Samotný počítač totiž veci nevytvára, umožňuje veci len naprogramovať a prezentovať. Stále za tým všetkým stojí človek, takže nehrozí, že počítač dehumanizuje hudbu.
Späť ku klávesom. Vidíš ich v budúcnosti ako nástroj, ktorý kombinuje všetky prvky do jedného a zároveň dáva pocit veľkého piána, s ktorým je možné produkovať digitálny, analógový zvuk a ten umožní rovno samplovať?
Myslím, že také niečo už existuje. Novinka od Synclaviera, ktorú som síce doteraz ešte nevidel, mala by mať záber piána. Ale neviem, či je to naozaj pravda.Takmer dokonalý záber má aj nový Emulator II a rovnako vie prehrávať veci dynamicky. Myslím, že to, na čo ste sa pýtal, je už dnes realitou.
Takže si s vývojom na poli syntezátorov spokojný?
Presne. Musím priznať, že dnes sa pohybujeme v oblasti, ktorá, na moje počudovanie, nie je schopnú pokryť ešte množstvo typov syntezátorov, hlavne pokiaľ ide o zvukový sampling. Ak sa pozriete na vývoj za posledných 30 rokov, uvedomíte si, že dominantnú rolu stále drží gitara, bassa a bicie. Samplovacie klávesy však umožňujú absolútne novú kvalitu zvuku. Zvuku, ktorý bol predtým nerealizovateľný. Príde mi to fascinujúce, no na druhej strane ma prekvapuje, že s tym kapely nepracujú viac. Jedným z dôvodov je samozrejme privysoká cena týchto zariadení, čo si nie veľa hudobníkov môže dovoliť. Ale stále sú tu hudobníci, ktorí na to majú, no nejdú do toho. Z toho som trochu sklamaný.
Použil si niekedy počítač ako kompozičný nástroj, napr. že si využil možnosti Fairlightu?
Aby som bol úprimný, s Fairlightom som nikdy nepracoval, takže nie som s jeho možnosťami plne oboznámený. Ak počítač komponuje "po svojom", tak ide určite len o funkciu vybudovanú naslepo. Tu a tam sme také niečo skúsili, len aby sme zistili, čo z toho vylezie, keď pozmeníte časovanie a podobne. Niekedy z toho vzišla skutočne použiteľná vec. Samé o sebe je to zaujímavá varianta. Ale skutočne neviem, či je to niečo viac, ako len "pokus a omyl".
Neuvažoval si niekedy pri komponovaní využiť matematické a geometrické šablóny?
Nie, týmto smerom som nikdy nešiel. Tu a tam sme iba experimentovali s oneskorením westernových harmónii a takisto sme skúšali používať štvrtinové tóny. Výsledok by sa dal prirovnať k ázijskej hudbe. No odkedy sa orientujeme výhradne na skladby, tak si "náhody" veľmi dovoliť nemôžeme.
Čiže vnímaš tradičnú štruktúru skladby ako recept na úspech?
Martin, ktorý je autorom väčšiny našich skladieb, vkladá do skladby a melódie veľkú dôležitosť. Keď príde do štúdia, posúva veci práve spomenutým smerom. Má na melódie akúsi fintu, čo je pre nás samozrejme výhoda. So zvukmi experimentuje veľmi veľa ľudí a dokážu vyprodukovať zaujímavé nahrávky, no po určitom čase prichádza zunovanie. Ak za tým jednoducho nie je koncept dobrej skladby, začne to byť nuda. Správny mix pre novú skladbu je zložený z nápadu, dobrého textu a dobrého, moderného zvuku.
A kde vznikajú tvoje veci? Na piáne, gitare alebo na syntezátore?
Naša kompozičná technika je veľmi konvenčná. Martin zloží skladbu na akustickej gitare. Akordy, melódiu a tým je vlastne základný koncept hotový! Ja postupujem podobne, niekedy začnem rytmickou schémou, čo samo o sebe nie je výnimočný alebo stály postup.
zdroj: Keyboards magazine (05/1985), dmtvarchives.com
Názory Devotees (31)
Hammersmith Odeon
1 28. september 2016 o 10:33
Ach jo, Alan. Toť opis toho, čo teraz na albumoch chýba - chuť dať tomu niečo viac, než len nálepku DM. Holt, toto odišlo s Alanom. Len mám splýn, nezatracujte ma
.
DM-80
2 28. september 2016 o 11:39
Súhlasím, samozrejme rešpekt Martinovým schopnostiam, je to jeden z najlepších skladateľov v hudobnej histórii, ale myslím, že Alan vnášal do DM tiež veľmi potrebnú esenciu. Fakt škoda čo nastalo v kapele v 90-tych rokoch, tiež ma mrzí, že Alan odišiel. Kapela proste smerovala k zániku, môžeme byť radi, že sú stále na scéne, že Dave vlastne prežil to drogové peklo. Prišli ale ako koncertní členovia Gordeno a Eigner, ktorí sú podľa môjho názoru výborní hudobníci a dodali vystúpeniam istú šťavu. Alan bude navždy v srdciach devotees, jeho prínos bol obrovský. Mohli by na novej tour zopakovať situáciu spred 6 rokov, keď prišiel zahrať Somebody, teraz pokojne v nejakej inej skladbe.
jozefst
3 28. september 2016 o 12:12
Perfektný článok odhaľujúci nástrojové a technické záležitosti. Depeche mode boli z tých umelcov, ktorí sa nebáli nových vecí, v tomto prípade nových technológii a pomohlo im to hudobne sa posunúť ďalej míľovými krokmi.
tommy
4 28. september 2016 o 14:48
Tiež som prekvapený koľko toho Alan povedal… Veď takmer prezradil celé depeche know how…
PS. Alan chýba, včera som si (vďaka linku v jednom komentári) v archíve dm.com pozrel World Violation tour, také “flash moments of tracklist) a bolo to úžasné. Teraz tomu fakt chýba jemný cit, ktorý mal v ruke Alan… Keby takéto niečo pribalili k tej chystanej video kolekcii, tak si ju fakt s radosťou kúpim.
Andy
5 28. september 2016 o 18:57
Jezis maria, zas ten Wilder, no BOOOZE
veru hej, boze:)) skoda ze to dopadlo tak ako to dopadlo, len ked niektory ludia maju dost velke EGO:)) myslim, ze tak ako DM tak aj Ujo Wilder viac krat prehodnotily svoje rozhodnutia a myslim, ze dospely k tomu, ze to nebolo spravne rozhodnutie odist a nechat ho odist:) Myslim ze Gahan raz davnejsie pre interview povedal, ze Martin by uz mal konecne dvihnut telefon a zavolat Wilderovi:) ale to su len domnienky, celu pravdu pozna len DM a Wilder:) ale priznam sa, ked som sa to dozvedel ( tusim to bolo BRAVO ) tak som bol vazne dost v soku:) skoda ze to Re-Union bolo iba na jednu jedinu skladbu:) V kazdom pripade znacka Depeche Mode ide dalej, i ked mam pocit ze ide dalej len pre to ze Depeche Mode je znacka, uz tam nejak chyba ta hutnost, atmosfera, napad… ale mozno je to len moj uhol pohladu…
bel canto
6 2. október 2016 o 11:36
Andy Ty si sa nikdy nedostal do stadia, ked Ti doslo, ze s niekym s ktorym si pracoval roky uz nemozes pracovat dalej, ze to uz nie je a nikdy nebude mozne ? Ja ano, poznam to. A je mozne za Alan mal nieco podobne, dôvody tusime - oba doteraz spievaju v kapele. A podla toho ze 20 rokov sa do studia nevratil to tak vypada. Mna galakticky fascinuje, ze Fletcher, nula a bezvyznamny clanok na stolicke sedi doteraz a genius, ktory Goreho skvele dema dotiahol do dokonalosti musel odist.
Andy
7 2. október 2016 o 21:29
Bel Canto: ale jasne ze hej, niekedy to pride len za par mesiacov, ale to su pracovne zalezitosti ktore ma donucuju zbalit si veci a odist a hladat inu pracovnu prilezitost. taku situaciu mam napriklad teraz s mojim sefom, je to totalny ” kkt “, ktory si mysli ze je ten najvacsi macher na svete a vsetko vie, pretoze je ” team leader ” alebo ” supervisor ” ci ako sa teraz tomu po novom vravi
pritom opak je pravdou, nakolko bol neschopny vo vsetkom co robil, tak namiesto toho aby stratil miesto, tak je teraz na tej pozicii:) cize kazdy den mam v praci boj, odist-neodist, az sa citim ako hamlet:)) 3 dni v kuse moze byt ako med, uplne fajn chalan ( to je vacsinou ak sa mi nemiesa do urcitych projektov a technologickych postupov ) a v zapati musi utrusit dajaku poznamku ( pretoze on vie najlepsie co a ako ) a uz mam v prdely den:) ked uz som na tom tak, ze sa chcem na neho stazovat alebo mu dat aspon taku ” otcovsku ” tak zas urobi nieco dobre, co ma totalne ukludni
)) no tazko
inak k teme… nepovedal by som ze Wilder mal dajake osobne problemy s Gahanom, skor Gore & Fletch tam dost do toho strkaly prsty.. s Gahanom to bolo neskor akurat tak o drogach, ktore Wilder akosi ( vdakabohu ) nemusel.. ale to je akosi taka ” pandorina skrinka ” do ktorej sa uz vazne neoplati miesat
inak dost by ma zaujimala reakcia alebo ako vlastne vznikol ten napad zavolat Wildera na Somebody
hmm…
Inak dufam ze novy album uz bude naozaj dobry album, pretoze si myslim ze Goreho minimalisticky vplyv na produkciu DM je dost zly… okrem toho tak ako Vincko sa zasekol v urcitej koncepcie skladieb a zvukoveho ” parku ” tak Gore je na tom podobne… takmer kazdy album ma zhovadene bicie, niektore az detske zvuky. Ako som uz napisal v inom fore, mam pocit ze DM je uz len Obchodna zalezitost/nalepka ktora z casu na cas musi vydat dajaky album.. Ano, texty su este ako tak na urovni, ale po hudobnej stranke je to uz dost o niecom inom…
Inak dost ma zaujal v poslednej dobe IAMX, posledny album a aj EP su vazne dobre… Dalej How to destroy Angels je tiez dobra vec:) kiez by gore pocuval taketo vecicky
bel canto
8 3. október 2016 o 08:55
Potom sa tvoj sefino vedel strcit do spravneho zadku, potom to ide lahsie smerom nahor. Nedufam ze novy DM bude fantasticky, bude opat standardny s malymi zableskami ktore rychlo zhasnu. Drogy - pozor Alan sam hovoril o 8 pasazi v Rush, ze je to psychedelicky pochod aky sa da zazit iba pod drogami, myslim ze Wilder nebol sväty. Najdôlezitejsie bolo rozhodnutie Goreho ze DM nerozpusti ale bude to dalej supat bez Alana a ludi si jednoducho dokupi. No nekup to. Akoze je kazdy nahraditelny. Je samozrejme. Ale vysledok je o inom. Ocean a Queen funguju dalej pod tymi istymi znackami, mame dojem ze je to to iste ?
)))))
Andy
9 3. október 2016 o 19:54
... inak ta vec s Queen, Ocean,INXS, Genesis a zopar dalsich to je fakt trapne… Queen uz vyskusal asi 3 ” spevakov ” a nic z toho… ako podla mna ked odide spevak a tym padom znacna charakteristika kapely, je dost tazke nahradit ho… podarilo sa to sice Faith No More, ale to bolo na zaciatku… najviac ma sokovalo ked Queen hral s Jessie J ci ako sa ta baba vola:) neviem podla mna ak odide spevak, malo by sa zacat od zaciatku ako novy projekt a zbytocne by tam neboli problemy a ‘la Pink Floyd:) sice sa uz tusim rozpravaju, ale stale tam je dost vela problemov
bel canto
10 4. október 2016 o 09:31
May povedal, ze on je autorom kopec tych piesni tak preco by s nimi nekoncertoval ? Dokupi si spevaka a ide sa na to. Su to predsa jeho piesne a napady. Ze to predtym spieval Mercury nehra rolu. To mas to iste z kopcom inych kapiel vratane DM. Zostali traja (z toho jeden uctovnik) a na podiuby vyzerali dost smiesne. Myslim ze zivy hudobnik a klavesak ktory je sice priemerny ale akoze vie zahrat viac ako Fletch tam boli dosadeni preto, aby ich bolo 5, podium sa zaplnilo a pôsobi to “lepsie”. O nic ine tam neslo. V principe - dnes je to revival band, ktory paroduje sam seba. Najati nahradni hudobnici. Navyse neschopni pripravit nove verzie skladieb, pohrat sa so setlistom, priniest na stadion nieco z coho by sme sadli na zadok.
Monghi
11 4. október 2016 o 13:26
odchodom Wildera vsadili DM na podiu na interakciu dvoch osobnosti… Goreho a Gahana, vsetci ostatni su na podiu obycajni statisti, vratane Fletcha, ktory to ako tak znasa… je to fungujuci model, ktory mate moznost vidiet u kopec inych kapiel, Placebo, Kasabian ... fans si na to uz zvykli a vacsina si uz ani nevie predstavit nieco ine. DM skoncia az vtedy, ked jeden z tych dvoch zaveli na odchod… bez Goreho alebo Gahana nema DM vyznam, oni dvaja to vedia, ale s nimi dvoma to pojde vzdy. Kvalita produkcie, ci uz studiovej alebo podiovej je uz ina otazka ...
bel canto
12 4. október 2016 o 21:52
Monghi v spojitosti s tymito dvomi typkami ma napadol Jožo Ráž a Jano Baláž
Andy
13 4. október 2016 o 22:18
bel canto: svata pravda
)))
Monghi
14 5. október 2016 o 07:16
@bel canto: :D ... tak vidis, naozaj to funguje
bel canto
15 5. október 2016 o 12:00
Tak tak
s tym ze Jozo s Janom maju svojho Wildera (Patejdla) po boku, ten sa na rozdiel od Alana vratil. Bohuzial uroven maju len ich albumy poskladane za sociku - ostatne nepocuvam a povazujem ich za 3 az 4 ligu. Takze v tomto pripade navrat ich “Wildera” nic neznamenal, tu je to jasne zadefinovane. Pri DM mozme len odhadovat, ze Alanov navrat by znamenal jasny progress a vysoku uroven aranzmanov. Ja si to myslim. Inak - Ice Choir vydal skvely album https://www.youtube.com/watch?v=lErxuXKltwQ - je robeny v style 80.rkov - a ja si hovorim - vadi to ? Komu ? Preco by takyto jasny navrat nemohli urobit DM ? Jarre v novembri vydava tretie pokracovanie Oxygene ! Mne to rozhodne nevadi ...
Monghi
16 5. október 2016 o 13:16
bel canto: ale tak, ako to “chces” ty alebo si to vies predstavit, tak to musi chciet a byt s tym stotozneny aj samotny umelec. Ruku na srdce, o Alanovi nevieme absolutne nic a mozno by sa na nove technologie ani nechytal… zasa na druhej strane, sucasna produkcia DM ide modularno analogovym smerom, co by mozno aj Alan odmietal ... samotna spolocna tvorba, Martin - Alan, je pre mna v sucasnosti nepredstavitelna, nevidim tam mozny prienik. Skor by som videl Alana v producentskej ulohe, ale aj to je utopia. Osobne to vidim tak, ze pokial sa Alan nevrati k samotnej hudobnej tvorbe, tak snivat o jeho navrate k akejkolvek spolupraci s DM je cista utopia. A nakoniec, spominate si na londynske koncerty v O2 Arene na jar 2010, kedy sa ocitol v hladisku a nasledne v backstage? Tak tusim na plne pecky naznacil, preco z DM odisiel a ze mu to rozhodne nechyba. Ale, kto vidi do ich hlav?
V rannej mladosti mal Alan tendenciu, v obdobi, ked prave s niekym nehral, sklznut do letargie, nudy, z ktorej ho musel vzdy niekto vytrhnut. Ja len dufam, ze sa plne venuje manzelke, najmladsej dcere a raz sa este na scenu vrati. Inak, jeho starsia dcera, Paris, sa celkom fajn chyta v umeleckej/filmarskej branzi, este stale ako studentka, ale hudba Recoil by k tomu pasovala ako “rit na serbel”! https://vimeo.com/184647015
Gabriel
17 6. október 2016 o 14:18
Alan si zarubal cestu do kapely sam svojou aukciou DM aretefaktov a predovsetkym zvukovej banky z Emulatora, ktoru skupina dodnes aktivne vyuziva.
bel canto
18 6. október 2016 o 15:14
Ja o nom viem ze Live Recoil je aranzovo a zvukovo o level vyssie ako live DM. Citlivost a detailnost live Recoilu je daleko pred zivymi bicimi DM, ktore pri elektronickej hudbe tohto nemaju co hladat. Staci mi pustit si Budapest a rozdiel je hned pocut.
Monghi
19 6. október 2016 o 17:35
@gabriel: a toto si zasa nemyslim, ze by bol kamen urazu a velka tragedia. uz som to spomenul neraz. Alan vypustil medzi fans nepotrebny balast, o ktory sa fans postaraju daleko lepsie. To sa mozno urazilo len Goreho ego, ak vobec, pretoze to je zjavne nostalgik a zberatel, no pochybujem, ze by zbieral vsetko, co pod hlavickou dm kedy vyslo. Taku aukciu urobilo kopec inych hudobnikov a kapely ficia veselo dalej… problem DM bol vzdy v ich prilis silnych egach, ktore sa ztazka vedeli tolerovat. vzdy tam boli ‘frakcie’, ktore ‘superili’, co je na jednej strane zdrave, no ak je toho prilis, je pruser. chvalabohu sa pozostali poucili a idu dalej, hoci si myslim, ze Gahan s Fletchom sa nebudu ‘kamaratit’ nikdy ...
radoo
20 7. október 2016 o 18:35
ked sme uz pri tom,za kolko praskol emax a emulator 2 ?
bel canto
21 7. október 2016 o 18:50
Monghi ale preco Davidked siel robit solovku nezavolal Alanovi ? Akoze viem ze mas problem s tymi dvomi tak dojdi a zbuchame solovku ...
Hammersmith Odeon
22 7. október 2016 o 19:08
bel canto, si si istý, že nezavolal?
Monghi
23 7. október 2016 o 19:24
@bel canto: vies, co by to sposobilo v DM? :D ... budme radi, ze ako ludia sa stale mozu… do prace si uz asi kafrat nebudu. A okrem toho, pochybujem, ze by Gahan na svojej solovke chcel niekoho z DM. Ved si spomen na koniec turne 2001 a tie jeho vyhlasenia, ako chce teraz skusit nieco ine a podobne ... je to tak, ako to je a osobne si ani nemyslim, ze by Alan dnes lutoval, ze odisiel z DM.
Gabriel
24 7. október 2016 o 19:52
@radoo: ak sa dobre pamatam, boli to dost smiesne sumy - par tisic eur.
Gabriel
25 7. október 2016 o 20:05
Ako spomenul Monghi, Gahan chcel po Exciteri nieco uplne ine, chcel si nieco dokazat, ze vie urobit hudbu aj sam. Urcite vtedy nehladal nikoho so schopnostami Alana. V rozhovoroch dokonca povedal, ze DM neboli nikdy predtym blizsie k rozpadu ako vtedy. Chvala Bohu za Paper Monsters bolo slabucke.
Andy
26 8. október 2016 o 01:19
ty boha, ale sa to tu rozbehlo.. no zjavne to chcelo len napad:)))
Fido
27 8. október 2016 o 23:24
Super clanok, paradna diskusia. Uz len toho Alana spat.
Fido
28 8. október 2016 o 23:31
Myslite si, ze sa z tlacovky dozvieme aj nieco zaujmave? Mam taky dojem, ze povedia ze je to ich posledne album a ze ich to uz nebabvi spolu a turne bude rozluckove.
Andy
29 8. október 2016 o 23:38
Fido: neprekvapilo by ma keby to bolo povedane uz pri delte
kazdy z nich sa dokaze sam uzivit, respektive sa ani nemusia ( nie som si isty Fletchom ) ale urcite by nikto z nich nemal taky problem s peniazmi ako Wilder.
Fido
30 8. október 2016 o 23:50
no este by vydali nejake best of milenium galaxy ultra HD mega pecka specialne album aby si zarobil aj Alan este (mu to dopraju ako straemu kamovi) a budeme mat uz vsetci pokoj na dusi. A hudobne narocnejsi aj pokoj v usiach (za to by som bol velmi vdacny). Dovrzgame, docinkame domodulujeme zbalime si kabliky a pojdeme…
Lebo ak nie bude to zase pre mna osobne trapenie pocuvat to a pre ostatnych neviem, ale predpokladam, ze tak pre 70% fans tak isto.
Ani neviem ci sa mam tesit na tu tlacovku. To co chcem pocut nepovedia :(
bel canto
31 11. október 2016 o 18:13
Ne to si nemyslim.
Gore je nevycerpatelna zasobaren skvelych napadov.
Ak DM padne, pridu dalsie Counterfeity.
Takyto bici naslap v style starych DM ale necakam :
https://www.youtube.com/watch?v=HgG8JrI-P9c