“MG” ako vesmírny koráb

“MG” ako vesmírny koráb

Martin Gore poskytol, v rámci kampane k albumu "MG", rozhovor aj pre ruské vydanie magazínu Rolling Stone a ten sa venoval aj jeho vzťahu k Depeche Mode.

Prednedávnom bolo v mnohých európskych krajinách možné sledovať čiastočné zatmenie slnka. Mohol by byť tento fenomén vizuálom Vášho albumu?
To nevylučujem, no skôr by mohol byť skôr soundtrackom tohto úkazu. Album "MG" som plánoval ako hudobný doprovod k vedecko-fantastikého filmu o cestovaní vesmírom, galaxiami a objavovaní nebeských telies.

A čo dejová zápletka?
Počas prác na albume som sám seba vnímal ako umelca v oblasti statických obrazov, takže nad nejakým scenárom som nepremýšľal (smiech). V podstate ide o vesmírnu loď, ktorá letí priestorom a časom. To vidím vo svojich predstavách, keď zavriem oči.

To mi pripomína film "Interstellar".
Aby som povedal pravdu, doteraz som ho nevidel.

Hrdinovia tohto filmu objavia "tunel" do ďalšej galaxie. Možno aj Vaša sólová práca je niečo ako únik od Depeche Mode.
Kapela, to je proste celý môj život, no na druhej strane vyhľadávam možnosti komponovať hudbu štýlovo odlišnú od Depeche Mode. Spolupráca s Vincem Clarkem, spred troch rokov, na inštrumentálnom albume "Ssss", ma v tomto smere veľmi inšpirovala. No v spomenutom prípade šlo o "club"-ovú produkciu, zatiaľ čo album "MG" možno považovať za atmosférickú, mystickú a, ak sa Vám teda ten pojem páči, kinematografickú nahrávku.

Prečo ste použili akronymy a jednoducho nevydali album pod celým Vaším menom?
Tá "tradícia" začala s albumom "Ssss", ktorý sme vydali pod názvom VCMG, poskladaný z prvých písmen našich mien. Tým vzniklo akési logo a logicky, pri tomto albume, z neho zostala len polovica. A skratka aj preto, že som nechcel veci zbytočne komplikovať, keďže je to album iba s hudbou, bez vokálov.

Texty si odkladáte pre nový album Depeche Mode?
(Úškrn) Ale nie, to je úplne iný príbeh, hoci priznávam, že som nový materiál pre kapelu už začal pripravovať. Po ukončení prác na poslednom albume Depeche Mode, "Delta Machine", mi zostalo päť inštrumentálnych kúskov, ktoré sa na album nedostali, aj vďaka Davidovi, ktorý pre album pripravil množstvo vlastných skladieb. Po skončení turné k albumu som sa rozhodol presondovať všetok svoj materiál a dopracoval som sa až k archívnym veciam z roku 1981. Bol som šokovaný množstvom tých vecí. Práve preto obsahuje tento album aj staršie kúsky, ktoré boli veľmi dlho uložené v archíve.

Prečo ste vlastne tentokrát nepritiahli k spolupráci opäť Vince Clarkea, či niekoho iného?
Žijem trochu hektický život a jediná možnosť, kedy som mohol tento album nahrať, bolo po skončení "Delta Machine" turné, kedy ostatní z kapely oddychujú. Akonáhle som sa rozhodol pustiť do práce, takmer som svoje domáce štúdio neopúšťal. Na svoje vlastné prekvapenie som mal z komponovania takú veľkú radosť, že som sa jednoducho o ňu nechcel s nikým deliť (smiech).

V rozhoroch ste sa veľmi často zmieňoval, že sa na pódiu koncertov Depeche Mode necítite pohodlne. Uprednostňujete teda viac dj-ské sety?
Dlhé roky som mával v momente vstupu na pódium doslova panický strach a rozhodne mi bolo príjemnejšie ponúkať hudobnú produkciu v malých kluboch. No postupne som si na to zvykol a dnes považujem nástup na pódium za ten naj moment z koncertu. A čo viac, s našim publikom si dnes užívam akýsi zvláštny vzťah a veľmi rád by som opäť vyrazil na turné s Depeche Mode.

Je nám známe, že zbierate rôzne syntezátory. Koľko toho máte vo svojej zbierke?
No, nejde len o syntezátory, ale takmer o všetko, čo sa týka hudby: gitary, klavíre a všetko, čo si len viete predstaviť... Som v tomto smere akoby posadnutý. V podstate to dodnes nemám spočítané a dosť pochybujem, že budem niekedy schopný každý z tých nástrojov otestovať. Teším ma však predstava, že si na každom z nich môžem kedykoľvek niečo zahrať.

zdroj: Rolling Stone, Russia, 04/2015, d-m.com

Názory Devotees (31)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa