Halo / Waiting For The Night

Halo / Waiting For The Night

Jeden z mnohých nádherných momentov legendárneho albumu "Violator" nastane na konci skladby "Halo", kedy s utíchajúcim slákovým partom zaznie z diaľky hypnotický úvod sklady "Waiting For The Night".

Prečo sa teda nepozrieť na obe skladby cez spomienky, hlavne vtedajšieho mozgu kapely, Alana Wildera, ale aj štúdiového inžiniera Kevina Paula, ktorý v období 2005 - 2006 pracoval na remastroch štúdiových albumov Depeche Mode.

Halo

Martin (NME, 17/02/1990): "Domnievam sa, že moje skladby sa javia ako obhajoba nemorálnosti, no pri ich počúvaní sa vždy objaví pocit viny. Máte pravdu, že v skladbe "Halo" tvrdím niečo v zmysle "poďme na to", ale je v nej aj skutočný pocit bezprávia."

Alan (Electricity Club, 2011): "Čo si pamätám, tak bicie boli samplované zo skladby "When The Levee Breaks" od Led Zeppelin, no je tam niečo aj z nejakej rapovej nahrávky. Je to inak jeden z najbežnejšie používaných bicích samplov, zo zrejmých dôvodov, pretože to má veľmi zvláštny Bonham zvuk. Rovnaký zvuk malého (snare) bubna sa objavil v neskoršej skladbe "Get Right With Me". Taký istý zvuk som zachytil v nahrávke Massive Attack, ale aj u mnohých iných ... Pokiaľ ide o ďalšie zvuky v skladbe "Halo", tu si už nie som úplne istý, tak určite sme použili Floodov ARP 2600 v zapojení s inými modulárnymi syntezátormi, aby sme tak vytvorili bassové a iné sekvenčné party. V záverečných zboroch je niekoľko sláčikových samplov, ktoré sme, podľa mňa, získali z Elgara. Jedna z mojich techník spočívala v hľadaní sekcií klasických slákov a ich následnom transponované / natiahnutí, k tomu som pridal vlastné sample, aby tak vznikli nové, nezvyčajné aranžmány. V prípade tejto skladby to bol názorný príklad. Rovnakým spôsobom sme použili klasické slákové party v skladbe "Clean"."

Alan (recoil.co.uk): "V prípade skladby "Halo" sa mi páči aranžmán sláčikov a skutočnosť, že sme v jeho prípade použili aj bicie slučky, čo sme dovtedy takmer nikdy nerobili. Nie je to úplne zlá skladba."

Alan ("Violator" remaster): "Pokiaľ ide single z albumu "Violator", skladba "Halo" bola v užšom zozname kandidátov, ale v skutočnosti medzi hlavných kandidátov nikdy nepatrila. Nakoniec sme na to šli obkľukou. Natočili sme k nej videoklip (rovnako ku skladbe "Clean"), aby sme tak vyplnili obsah videokompilácie "Strange Too"."

Waiting For The Night

Alan ohľadne kľúčovej slučky v skladbe (recoil.co.uk): "S Floodom sme počúvali Tangerine Dream a rozhodli sme sa pre túto skladbu vytvoriť podobnú atmosféru. Hlavná sekvencia bola vybudovaná prostredníctvom ARP a sekvencera, ktorý sprevádza syntezátory. Vďaka mnohým možnostiam rýchlosti a filtrovania má táto zostava jedinečnú kvalitu, ktorú je veľmi zložité replikovať pomocou moderného sekvencera spúšťaného cez MIDI. Po úvodnom nastavení, aby sa sekvencia transponovala podľa štruktúry skladby, bolo každú zmenu akordu nutné zahrať z externej klávesnice. Podobný princíp sme aplikovali na dosiahnutie bublavého bassového partu, ktorý, spolu s hlavnou sekvenciou, tvorí kostru skladby. Kúzlo ARP sekvencera pramení v miernych variáciách ladenia a časovania, ktorá sa objavujú pri každom prehratí partu. To dáva pocit plynulosti a neustálej zmeny, ktorá ku skladbe pasuje."

Martin: "Deň trávim čakaním na noc. Je to prirodzený, dokonalý záver dňa."

Kevin Paul - ako štúdiový inžinier pracoval na remastri albumu "Violator" (Sound On Sound mag. 2006): "Práca so skladbou "Waiting For The Night" bola náročná - nie je ťažké ju znovu obnoviť, ale je komplikovaná. Má v sebe možno až 15 rôznych oneskorení - na konci vokálnych liniek a bicích je množstvo malých rotácií, čo je absolútne úžasné. Musel som vyhrabať z archívu všetky poznámky z nahrávania albumu, takže som vedel, že Depeche Mode použili, aké efekty a tie poznámky som si musel vyskladať spolu s hudbou. Niektoré z efektov som si musel najskôr vyskúšať, kým som sa pustil do novej výstavby a najlepšie to šlo cez skokové oneskorenia a skreslenia. Je to jedna z mojich najobľúbenejších skladieb v 5.1 verzií, ale ten proces znovuvytvorenia bol naozaj zložitý. Pamätám si, ako som sa občas v duchu sám seba pýtal, "Ako by to Francois Kevorkian urobil? Ako by sa pokúsil dosiahnúť tento efekt?" a som si istý, že šlo o kombináciu troch alebo hneď štyroch efektov. Získal som výstupy z [Eventide] H3000, opatchoval ich, nastavil predvoľby z poznámok a zisťoval, či som sa k originálu aspoň priblížil - niekedy sa to podarilo, niekedy nie. Ale aj keď ste už finišovali s mixom a mysleli si, "Konečne, konečne mám všetko v poriadku", tak sa zrazu objavilo niečo, kedy ste si povedali, "do kelu, to čo tam urobil?". Ukázalo sa, že je tam ďalšie echo nejakej slučky, či kopáka, prípadne nejaké oneskorenie na bassovej linke".

Názory Devotees (21)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa