Biografia Playing The Angel

Všetko je, ako sa hovorí, "na spadnutie", V médiách sa objavujú prvé recenzie nevydaného singla "Precious", vieme, ako asi bude znieť celý album "Playing The Angel" a ku všetkým sa konečne pripojili aj Mute a vydali biografiu nového albumu Depeche Mode.

V októbri vydajú Depeche Mode prvý album od roku 2001, kedy sa na trhu objavil "Exciter" s dvojmiliónovým predajom. "Naozaj som pred začiatkom prác na tomto albume cítil, že sme niečo nedokončili," komentuje Dave Gahan ich jedenásty štúdiový album "Playing The Angel". A tak sa najvýznamnejšia svetová elektronická popová formácia znovu dala dohromady a zosnovala, ako uvádza jej spevák, "najlepšiu nahrávku, akú sme mohli urobiť." Žiadnej choroby sa teda obávať nemusia.

"Playing The Angel" je úžasne svieža, energická nahrávka skupiny, ktorá má za sebou už 25 ročnú kariéru, celosvetovo predaných viac ako 50 miliónov albumov, v UK vydala dohromady šokujúcich 38 hitových singlov a nie menej ako 13 albumov umiestnených v Top10. No teraz znejú ako úplne nová skupina, nie ako niekto, kto valcuje už tretiu dekádu. Prvý singel "Precious" je typicky depešácky, plný kybernetiky a nádherných refrénov. "The Sinner In Me" balansuje medzi organikou a syntetikou, no vyvrcholí, ako väčšina piesní, výbuchom FX a staccato zvukov. Davidov vokál v "Suffer Well" je silnejší ako kedykoľvek predtým. "Macrovision", spievaná Martinom Gorem je hi-tech pop s enormnou slučkou. "John The Relevator" je jedným z ďalších potencionálnych singlov. "I Want It All" je jedným z pomalších skladieb v móllovej tónine, niečo ako trip hop z pekla. "A Pain That I'm Used To" búra všetko, čo by sa dalo na druhej strane albumu pokladať za dobré, zúrivý štýl s brutálnym praskaním gitary.

Ako sa zmienil Fletch, názov albumu bol vyňatý z textu piesne s názvom "The Darkest Star". Album bol nahrávaný v Santa Barbare, New Yorku a Londýne. Nahrávanie začalo v januári 2005 v Kalifornií, za účasti producenta Bena Hillera, s kormidelníkom s dokonalým zmyslom pre zmenu. "Aby ste znovuobjavili sami seba, musíte na tom tvrdo pracovať," zdôrazňuje Dave, "takže si musíte vybrať nových ľudí, ktorí vás posunú vpred." "Playing The Angel" je prepracovanejší album, než jeho dvaja predchodcovia, zintenzívňujúci zmysel naliehavosti a vitality. Benova záľuba v analógových syntezátoroch, prevyšujúca digitálne, dopomohla k vyprofilovaniu zvuku.

Ide o prvý album s prispením Davida Gahana - až tri z albumových skladieb ("I Want It All", "Suffer Well" a "Nothing´s Impossible") boli skomponované práve týmto spevákom, povzbudeným reakciami na jeho debutový sólový album "Paper Monsters" (2003). Za zvyšných deväť piesní nesie zodpovednosť Martin Gore. Ako sám zažartoval, druhá strana obalu albumu by mohla niesť výstižný názov: "Pain And Suffering In Various Tempos". "Dave mi povedal, že som s jedinou témou urobil 25-ročnú kariéru. Nesúhlasím: sú dve!"

Keď sa spýtate na témy, ktoré sa nesú týmto albumom, Martin sa zasmeje: "Je to o všetkom, čo sa páči skutočne nefunkčným ľudom." Bolo by však nesprávne označovať Depeche Mode ako kombajnistov smútku. "Nikdy som našu hudbu nevnímal ako temnú. Vždy obsahuje prvky nádeje. A verím, že tie sa cez hudbu dokážu preniesť."

Zdokonalený zmysel pre optimizmus, znovu oživená vitalita a radosť, to všetko cítiť z albumu "Playing The Angel". A očividne túto radosť cítiť aj z Davida, Martina a Andyho, ktorí sú šťastní, že sú s Depeche Mode späť, a to všetko v predvečer vydanie brilantného albumu a štartu mamutieho, dobre sa predávajúceho svetového turné, ktoré len potvrdzuje obludnosť ich globálneho publika.

Dave stále odrieka modlitbu vďaky, že je stále tu a robí, čo má rád: "Za to, že sme za 25 rokov tak zdokonalili, a zvládli tak veľa... zo všetkých skupín, je táto jediná, na ktorú by som stavil, že tu viac nebude!" zasmeje sa. "Vidím nás vedľa U2 a R.E.M viac, ako ktorúkoľvek zo skupín, s ktorými sme spoločne prerazili, hoci sme nikdy nezapadli a ani nikdy nezapadneme, tak aby som to zhrnul - žiadna skupina nie je taká akou sú Depeche Mode. Možno som niečo zo svojich hnacích síl v polovici 1990-tych rokov stratil, ale teraz je to všetko späť. V Depeche Mode sa teraz cítim lepšie ako kedykoľvek za posledných 15 rokov."

Názory Devotees (43)

cvengo

 1    5. august 2005 o 08:56

kua všetko to znie dobre, kompletný setlist kuknite v správach.


jankadM

 2    5. august 2005 o 08:57

MY JOY!!!!!! :D


dangerous

 3    5. august 2005 o 08:58

Super Monghi,
akorát faster-paced bych nepřekládal jako propracovanější, ale je dost možné, že se mýlím grin


Trak-Tor

 4    5. august 2005 o 09:03

to dangerous: odpovedal som ti na dotaz v tej minulej diskusii. Skladba “Lillian” je spomenuta na dm.com v News Summary. Je tam vymenovanych 10 skladieb, ktore album obsahuje. Takze este dve chybju.


Trak-Tor

 5    5. august 2005 o 09:06

to Monghi: Si super rychly. Je pravda, ze par veci by som asi prelozil inak, ale tak je to s kazdym prakladom. Proste original je original.
Vdaka.


monghi

 6    5. august 2005 o 09:22

to everyone: dajte jednu zlozitejsiu vetu v eng trom ucitelom, a uvidite, ze ju kazdy z nich prelozi inak:)

vsetko, co napisete beriem, nie som typ, ktory sa urazi alebo cosi take:) Bohuzial, ja na jazyky nie som, viem toho malo, malo sa mi toho z cudzich reci uchova v pamati.. dost typ trpim a potom mam take debilne sny, ako v tuto noc, kedy sa mi snivalo prosim pekne s Davidom Gahanom!!! mne!!! ... boli na nejakom feste na Slovensku, David prisiel na tlacovku, a zostal som na nej len ja a dsd + zopar unudenych novinarov, vsetci ste zduchli, vystat si co najlepsie mieste pred podiom, snazil som sa Davidovi vysvetlit mentalitu slovenskych fans, no slo to zo mna ako z chlpatej deky, ale tusim to pochopil.

... please… ak niekto viete dobre anglicky, mate cas, skuste nam preklady dm clankov poslat, vy ani neviete, ako radi vam ich uverejnime s pocitom, ze ide o skutocne “kvalitny” preklad. Thanks:)


dangerous

 7    5. august 2005 o 09:45

Monghi, ale jak si řekl 3 učitelé  angličtiny a každý to přeloží jinak. Takže tím se vůbec netrap. Si skvělý, ať si to každý zkusí, mně šlo pouze o jedno slovíčko…


Trak-Tor

 8    5. august 2005 o 10:13

Monghi, ked tvrdim, ze by som par veci prelozil inak, nevrdim, ze lepsie.  wink Gabovi som uz pisal, ze s prekladom mozem pomoct, keby bolo treba. Ale ide vam to dobre.  Chcel som len povedat, ze je to normalne. Preto napriklad nerad citam preklady textov od inych ludi, lebo su zarucene ine, ako tie moje. :D
Dokonca aj knizky sa snazim citat v originaly, ked sa da.
Ufff, dost bolo kecov.
Dobra praca, Monghi.


rippo

 9    5. august 2005 o 10:39

co tam po detailoch prekladu smile
ide z toho textu skutocna SILAAAAA a RADOST:)
az sa mi JEZI CHLPIA smile))

pevne verim ze to nie su len promo kecy sracky smile


jakub

 10    5. august 2005 o 11:47

je tam pár chybiček faster-paced není propracovanější, nýbrž rychlejší. Side2 - tím je míněna druhá strana desky.minor-key je mollova stupnice (nebo jak se tomu správně říka, nejsem hudebník). appeals - spíše bych to přeložil jako to, co se líbí, nikoliv apeluje.Ten Daveův výrok na konci se dá spíše přeložit jako “ze všech kapel je tahle ta jediná, na kterou bych vsadil peníze, že už tady nebude”


jakub

 11    5. august 2005 o 11:50

pardón : mollová tónina


aries

 12    5. august 2005 o 11:51

monghi - uplne fine a rýchlo si to prelozil

btw kua snazim sa to nepredepesit pred mode jesenou zimou a jarou ale toto uz fakt nevykryvam :cool:


jakub

 13    5. august 2005 o 12:01

Může se mi ten, kdo má tyto stránky na starost, ozvat na email :“jakub.petricek@ocko.tv”.  Naše televize určitě připraví k vydání alba nějaké specialitky a já bych měl zájem o spolupráci s dm.sk.


Monghi

 14    5. august 2005 o 12:20

jakub: diky za pomoc. Opravil som to:)


Substance242

 15    5. august 2005 o 12:35

Aha, to s tymi peniazmi na konci je teda dost odlisne… grin Ale pohoda. Skor ma zaraza, ze v televizii moze pracovat nevidiaci.


jakub

 16    5. august 2005 o 13:42

proč myslíš, že nevidím:-) ?


Trak-Tor

 17    5. august 2005 o 13:46

Hej, odkial sa vzal obal Precious na titulnej stranke? Je to akoze oficialna vec? Vedia webmajstri nieco viac ako my?  :D :D


disintegration

 18    5. august 2005 o 13:48

No tak vsetkym co tu paradne kritizuju preklad: to si citate v jednej ruke ang verzia v druhej preklad a hladate chyby? Co i len najmensie? Hrate sa tu na slovicka? To nemyslite vazne!!! Nie je nic jednoduchsie ako zo seba robit machra a kritizovat toho druheho. Monghi to prelozil co najrychlesie, aby si to mohli precitat i ti, co nevedia anglicky. Ja asi nikdy nepochopim takych ludi, co vedia len a len kritizovat ... a pre nic za nic ... dajte tymto hlupym kritikam uz konecne raz a navzdy zbohom ... lebo je to fakt vsetko trapne ...


monghi

 19    5. august 2005 o 13:54

:D :D :D asi tusim, kto sa tak rozohnil… len sa do toho zlateho stvorenia velmi nepustajte prosim smile


Gabriel

 20    5. august 2005 o 14:02

Trak-tor: Myslis toto?


Gabriel

 21    5. august 2005 o 14:15

Musim v tomto bode suhlasit s disintegration a zastat sa monghiho, nakolko tu vykonava skutocne velmi dobru pracu. Clanky na dm.sk neprechadzaju ziadnou jazykovou korekturou robenou niekym druhym, nakolko na to jednak nie je cas a tento web nefunguje na sposob redakcie. Kazdy, kto tu prispieva tak robi na vlastne “riziko” a pripadne preklepy ci dezinformacie su vlastne na nom. Ak ktokolvek upozorni na chybu, ja, alebo autor ju skoriguju. Takze ak v buducnosti najdete v clankoch ci spravach nieco, co nie je v sulade s kostolnym poriadkom, staci skontaktovat autora clanku, alebo mna. Dik


Trak-Tor

 22    5. august 2005 o 14:15

Gabriel: Ano. Uz som nasiel zdroj na EW3. Ale tam to nevyzeralo ako este uplne 100% oficialne. Vies neico viac? Ci sa da tomu doverovat? Inak, celkom sa mi to pozdava.


Gabriel

 23    5. august 2005 o 14:20

Tomu coveru verim tak na 90 percent, takze preto som ho dal aj tu. Osobne mi obal velmi pripomina styl obalu singla Personal Jesus

Ziadne dalsie info nemam… inak by uz boli na webe smile


dangerous

 24    5. august 2005 o 14:33

myslím, že je zbytečné se Monghiho zastávat, ale je důležité mu vyslovit maximální podporu v tom co dělá!


disintegration

 25    5. august 2005 o 14:48

Ja si myslim, ze v tomto momente je potrebne sa ho zastat, ked sa niekto do neho navaza a samozrejme, ze najdolezitejsie je mu vyslovit max. vdaku a podporu pri tom co robi. Je az obdivuhodne, kolko toho stiha, urobi, prelozi a napise. Takze VELKE VDAKA Monghi:)


monghi

 26    5. august 2005 o 15:02

hehe… klidek… vynechajte moju osobu z tejto diskusie, zije sa mi tak lepsie. Ale aj tak, thanks for support.


imi1

 27    5. august 2005 o 16:51

to Monghi:

“Nikdy som našu hudbu nevnímal ako temnú. Vždy obsahuje prvky nádeje. A verím, že tie sa cez hudbu dokážu preniesť.”

Myslim, ze by tam malo byt:  “Nikdy som našu hudbu nevnímal ako prehnane (alebo prilis) temnú.  ...”

aby to bolo presne. Hudba DM byvala dost temna.


Roman

 28    6. august 2005 o 00:23

Diky Monghi.
Heh, a uz zasa tu mame “najlepsiu nahravku aku sme mohli urobit”. :D
Podla clanku si predstavujem Macrovision asi ako Comatose 2. A Pain That I’m Used To bude asi nejaky chaos.
Stale sa spomina iba 12 skladieb, a co B-cka na single?


strangeMLG

 29    6. august 2005 o 06:56

Kazdopadne si moze kazdy tieto skladby okomentovat inak, ale mne aj tak oznacenia ako trip-hop a podobne blbosti nic nehovoria.Nepocuvame ziaden hip-hop a podobne kraviny ale UMENIE :cool:


Gabriel

 30    6. august 2005 o 16:46

strange mlg: a ja som si myslel, ze clovek pocuva hudbu taku, aka sa mu paci a nevybera si ju podla toho, aky je to zaner. Ziadna hudba nie je menejcenna, ale z tovjho nazoru citit opak. Tot otazka: Co je podla Teba umenie?


dangerous

 31    8. august 2005 o 08:56

Já vím, že je tohle prostor k diskuzi, ale neřešte naprosté kraviny, nebo to jsou dialogy převzaté z filmu 101 grin))))))


Ringo

 32    8. august 2005 o 09:02

Umeni je vytvorit jakkoliv neco, co je bajecne poslouchatelne:-) Ja mam treba kamose, ktery DM nesnasi, protoze nehraji na klasicke nastroje - kytara, buben, housle a pod. Podle nej je umeni a hudba to, co pochazi z umeni hrat na slozity nastroj - coz je treba naprosty nesmysl. Tohle me naprosto vytaci, protoze udelejte na kytare ty zvuky, ktere treba zneji v Black Celebration nebo Some Great Rewards. Jeste jsem treba neslysel “umelce” zahrat na kytaru takove ty krasne synteticky vytvorene tahle melancholicke melodie, z kterych mi jde mraz po zadech. Jedine co mi takovi “umelci” predvedou, je neposlouchatelny chaoticky blivajs vytvoreny velmi sviznym pohybem prstu po strunach. Ok, ten pohyb tech prstu je excelentni, ten bych nezvladl, ale to co slysi me usi je katastrofa:-) Takze asi tolik k protagonistum a posluchacum umeni:-)


Ringo

 33    8. august 2005 o 09:07

jinak perfektni je, ze Dave dosel na to, ze neco nedokoncili. exciter mi bohuzel prisel malinko nedokonceny. Ale trochu se bojim vyrazu “Nejlepsi nahravka jakou jsme kdy udelali”. Protoze si vzpominam co predesilal Dave o Exciteru - “bude to nejlepsi album DM za posledni dobu”. Bohuzel, podle me teda je nejslabsi jake kdy DM udelali. Ale jelikoz jde o nejlepsi kapelu vsech dob, tak i jejich nejhorsi album vycniva. Slabsi je jen v porovnani s predchozi tvorbou. Ale co, vezmeme si treba posledni album R.E.M. nebo Pet shop boys. Nuda k uzoufani. Posledni album R.E.M. pro me neprineslo jednu jedinou zajimavou pisen, kterou bych si potreboval poslechnout jeste jednou. Coz o Exciteru tvrdit nemuzu. Takovy Sweetest condition muzu treba porad.


chmelko

 34    8. august 2005 o 09:26

Exciter je pojatý tak minimalisticky, ako keby ho Martin urobil po večeroch vo svojom študiu. Ešte raz, melodie na exciter su minimalne tak dobre ako na Violator, ale aranžma su ako zlý vtip.
Ešte som nepočul umelca, ktorý by netvrdil, že to, čo sa mu podarilo vytvorit, je to najlepšie, čo kedy vydal…


dvestotri

 35    8. august 2005 o 09:43

chmelko - uplny suhlas


Ringo

 36    8. august 2005 o 10:13

CHMELKO: ano, je logicke tvrdit ze nove album je super, lepsi nez co dosud vytvorili, navic to vede k totalnimu nadseni, protoze pokud se libilo to predchozi a nove ma byt jeste lepsi, musi to byt bomba. Me jen zarazeji ty silna slova “nejlepsi album DM”. Ja bych asi volil opatrnejsi slova, protoze zpetne to vyzniva divne, obzvlaste kdyz se Dave netaji tim, ze se v Exciteru neco nepovedlo a pri navrhu na nazev alba coby Exciter 2 dela spise pohrdave posmesne gesta. Silne melodie jako u Violatoru? No, moc nesouhlasim, protoze pevecky ano, hudebne rozhodne ne, protoze hudebne tech melodii tam moc neni, neni tam zadna prilis silna melodie. Spise jde o souzneni jakychsi zvuku, ktere melodii tristi na nekolik kratickych slozek, ktere nijak zvlast neuchvati. A jinak souhlas, na me Exciter treba pusobil, jako by to bylo jen demo, ktere se ma doladit, dodelat melodie a rytmus.


chmelko

 37    8. august 2005 o 10:29

myslím, že napríklad taká freelove má enormne silnú melódiu.
Keby bol tuším flood mix na albume, tak by nemala chybu wink


Ringo

 38    8. august 2005 o 10:37

CHMELKO: ale jo, Freelove je dobry song, neslysel jsem flodmix (jinac jak je to s tim floodem? Jaka verze je na albumu, protoze co ja vim, tak Floodovi donesli materialy a rekli mu at to album da nejak do kupy, takze jsem v domeni, ze to album cele delal on. Ale zpet k Freelove - na te pisni je hodne citelne, ze je nedotazena. Silna melodie zacne, ale prave v momente kdy se clovek do ni zaposlechne a ceka ze bude nejak gradovat, tak ono to skonci. Jakoby se stale opakoval v te pisni jakysi uvod, ale gradace a zakonceni chybelo. Vse vytahuje z pruseru Davuv zpev, ktery te pisni udava jakysi melodicky celek, ale melodie hudebne tvorena zvuky - rekl bych ze ne ze je dobra, ale mohla by byt. Ta pisen ma velky potencial. I na Exciter tour je silne citit, ze ta pisen je na Dava prilis pomala a spise nudneho charakteru a na koncerte se z ni vsemozne snazi ten potencial zdimat, nicmene akorat maximalne dotlaci publikum k zpevu “oooooooo, its Freelove. Paradoxni je, ze po teto pisni nasleduje Enjoy the Silence, cimz jeste vice vytvari kontrast mezi temito pisnemi, jakoby Enjoy jeste zvyraznila nevyuzity potencial Freelove, defakto jako by Freelove ukazovala, jak by vypadal Enjoy, kdyby Alan neprosadil svou rychlou verzi.


Substance242

 39    8. august 2005 o 12:29

Mali by hovorit: “Toto je nas najlepsi album za posledne tri roky!” (Exciter bol v maji 2002)


Shine

 40    8. august 2005 o 12:51

2001


john

 41    8. august 2005 o 13:10

dobře Ringo:-))


deppe

 42    8. august 2005 o 13:35

soráč, že sem dávám vodkaz, ale nej aktuality jsou jen na CZ,
http://www.depechemode.cz/

když máte rádi jerusalem
sakara jak jim mohli dát doménu


bod

 43    8. august 2005 o 15:15

jeeee jerusalem hraju? ked im tak pred rokom v reedicii vysla ta ich prvotina tak som ju dost tocil… smile


Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa