Sounds of the Universe promo tour

Depeche Mode berou své nové album velmi vážně a proto se rozhodli jej podpořit mediálním promo tour, které zabere 3 týdny na přelomu února/března - februára/marca. V jehož rámci mimo jiné vystoupí v Německu v show Echo Awards na playback, aby představili nový singl Wrong.

16.2. tiskový den, Velká Británie 17.2. tiskový den, Velká Británie 18.2. Mezinárodní promotion, London 19.2. Mezinárodní promotion, London 20.2. odlet z London – do Berlina 21.2. Echo Awards – vystoupení na plný playback 22.2. Německý promo den, Berlin 23.2. Německý promo den, Berlin / odlet do Milána 24.2. odpočinek 25.2. Italský promo den, Milano 26.2. odlet z Milána do Londýna 27.2. Promo den pro britská rádia a TV 28.2. odpočinek 1.3. Eurostar Paris 2.3. Francouzský Promo den, Paris 3.3. Francouzský Promo den, Paris 4.3. Mezinárodní promotion den, Paris 5.3. Mezinárodní promotion den, Paris 6.3. Skandinávský promotion den, Paris 7.3. Odlet domů Interní neoficiální data Mute UK, mohou být změněna.

Názory Devotees (46)

Beladona

 1    27. január 2009 o 14:09

Zajímavě vypadá ta performance 21.2.

Gabriel

 2    27. január 2009 o 14:13

Myslim ze to bude oficialna premiera Wrong! Inak mi to nepripada. Takto to tusim este neurobili nikdy.

Paloq2

 3    27. január 2009 o 14:20

No ešte tam chýba,že Slovakia promotion den smile

Dangerous

 4    27. január 2009 o 14:23

Echo Awards zatím neuvádí DM jako účinkující, zatím tam mají jen Kate a Bona.

EchoAwards

i_am_Recoil

 5    27. január 2009 o 14:25

pekny program…na kazdy den nieco

Dangerous

 6    27. január 2009 o 15:01

Ehm, tak údajně se to v nejbližších dnech objeví oficiálně, to by znamenalo, že by DM na Echo Awards mohli vyhnat U2 z podia, chichi, už je na čase grin

Beladona

 7    27. január 2009 o 15:26

A nebo si dát duet, chichi grin

Dangerous

 8    27. január 2009 o 15:36

to Beladona: no fuj, myslím, že DM maj Bonoba také plné zuby, takže bych čekal, že mu spíš provedou nějakou kulišárnu, třeba mu napíšou na záda Bono The Revelator grin

Beladona

 9    27. január 2009 o 15:52

dangerous: viděla bych to tak, že Dave s Bonem se drží okolo ramen, zpívají With or without you a sem tam zaslzí smile

Devotional11

 10    27. január 2009 o 16:17

ja sa priznam ze U2 nemusim mam ich v zuboch a bol by som tiez moc rad, keby im to DM natreli co je aj dost pravdepodobne smile

m-a-s

 11    27. január 2009 o 18:53

DM posluchám 20 let , U2 asi 15. Pámbu zaplať za takové kapely. I když si o Bonovi myslím někdy své, jejich hudba je pořád nad standartem. DM je srdeční záležitost, dle mého je to nejlepší hudba, co kdy svět slyšel, ale U2 po hudební stránce uznávám. Nechápu, co je na novém singlu U2 tak strašného… Je to progresívní rock a člověk, který je schopen naposlouchat DM, by měl být schopen se vyznat i v tomto tracku. Sorry.. Jestli chceš jednoduchý rock, pusť si holt něco jiného.
Dave je skvělý frontman, Bono ale taky. Naživo jsem je viděl oba, můžu to posoudit. To, že U2 vnímá svět jako větší kapelu , je prostě realita. Prostě větší jsou.
Mají větší turné, větší podia, vydělávají víc, ale mermomocí je srovnávat s DM je nesmysl.
DM mají tu výhodu, že kdyby vydali cokoli, fanoušci si to koupí. U2 tak moc skalních fandů nemají. Ale rozhodně na jejich koncerty chodí víc lidí, protože jsou vnímáni jako megakapela. Osobně je mi to ale úplně fuk. Těším se jak na nové U2, tak na nové DM. Až bude hudební svět plný rychlokvašků jako Britney a spol., budeme si vážit těchto kapel, které si svoje peníze a jméno vybudovali sami. A přestaneme na nich vidět kdejaký škraloup.. Děkuji za pozornost.

profile

 12    27. január 2009 o 21:07

Jestli Ti nový singl U2 připadá jako progresivní rock, pak je určitě něco z těch tří věcí špatně (progresivní+rock+U2=?).

Radbuza

 13    27. január 2009 o 21:15

m-a-s,
třeba jestli bude příští album DM,mohl by ho produkovat Timbaland,aby Depeš byli in podle mody 21.století Rhytm and Blues…
Něco jako hudební prostitutka Madonna a její “hudba,co je v kurzu a co teď frčí” album….

Kde jsou ty časy,kdy tu byly silné melodie a kde když už někdo někoho kopíroval,mělo to aspoň úroveň jako třeba Pet Shop Boys s předělávkou Elvisovy písně Always on My Mind?...  :-(

ivan

 14    28. január 2009 o 07:08

no pravdupovediac, madonna je podla mna naj spevačka všetkých čias a nedám na ňu dopustiť ...

Beladona

 15    28. január 2009 o 08:21

Ale m-a-s píše “podle mého názoru”, a na ten má právo smile

U2 jsou větší, protože Bono má větší sebevědomí. Není žádný krasavec, zpívat moc neumí, ale dokáže na pódiu přesvědčit, že je nejlepší.

hide what you have to hide

 16    28. január 2009 o 08:23

to Beladona :

nádhera, fakt jsem se zasmál, nebo třeba One…kolébali by se kluci, zvlhlé oči a jeli by ...sisteers broooothers…oneee ...

hehe šílená představa, v pozadí Edge a Gore na kytary, a Fletch by mával do kamer..uuu

Radbuza

 17    28. január 2009 o 09:27

ivan,
no podle mě je nejlepší zpěvačka všech dob Jennifer Rush….  grin

Škoda,že už ji není vůbec vidět…  :-(

Flexible

 18    28. január 2009 o 10:30

ALISON MOYET, Annie Lennox, Aretha Franklin, Dusty Springfield, Johny Mitchel a potom asi dlho dlho nic a potom Cristina A. ale Madonna aj ked ju mam celkom rad a je nepopieratelny jej resp. ludi okolo nej, ktori jej robia nalepku, vplyv ale nazivo uplna hrooza…

hide what you have to hide

 19    28. január 2009 o 10:40

pusťte si na youtube coldplay a jejich Prospekt’s March”

jasný strangelove..nechápu, že jim ty věčné plagiáty pořád někdo žere

vedle U2 další brutálně přeceňovaná kapela

(U2 jsou ovšem aspoň originální...nebo byli)

Jakub73

 20    28. január 2009 o 10:56

to Radbůza: PSB nekopírovali Always On My Mind..kopírování má pejorativní nádech, ale v tomto případě byli PSB požádáni, tuším, že BBC, aby udělali cover verzi nějaké Elvisovy písně. Jako vtip zvolili Always On my Mind..

Jakub73

 21    28. január 2009 o 11:06

ad Promotion: Trochu mi u Depeche Mode chybí NÁPAD. Bono je známej vlezdoprdelka mocným, viz. jeho vystououpení pro Obamu. Několik let o tom irským skrčkovi s velkým zadkem a velkým egem a geniálním Edgem nebylo slyšet a hle! Za dva měsíce je tu nové album U2, a proto se Bono vrhá na záchranu světa, pralesů, proti válkám, vykořisťování atd…šašek.
Nicméně - tahle “velká” promotion není nic jiného než obrovská otrava. DM budou čtyři dny v Londýně, kde proběhne kolečko rozhovorů s novináži z celého světa. Česko dostane tak 3-4 rozhovory. Pak Německo, Itálie, Francie…kapela je otrávená, protože odpovídá tisíckrát na stejné dotazy novinářů, z nichž polovin jsou oddaní fanoušci neschopní tváří tvář idolům zabránit podlamování se v kolenou. Většinu rozhovorů dělá Fletch… Co mi chybí je nápad - např. Manic Street Preachers a jejich vystoupení na Kubě! To je nápad (nehodnotím ideologii), který kapelu dostal do všech médií a to mnohem účinněji, než pár rozhovorů.
Zdá se mi, že na EMI si v marketingovém oddělení nedali moc práce při vymýšlení, jak dostat kapelu v pravej čas do médií a udělat nově a jinak. Na obranu EMI - práce je hodně, nadřízení chtějí nesmyslné reporty a pracuje se ve 30% lidech, než před pěti lety

Jakub73

 22    28. január 2009 o 11:17

to Hide What You Have To Hide: Coldplay byli vynikající na prvních dvou albech. Máš, člověče, pravdu…ta melodická linka dost připomíná Strangelove. Ale zaprvé Coldplay se netají obdivem k Depeche a zadruhé ono hrát roli největší kapely světa je zatraceně těžká věc a myslím, že Coldplay jí zvládají se ctí. Byli v těžké situaci, kdy po “A Rush of Blood…” po nich každý čekal zázraky. A média tak ráda čekají na klopýtnutí, aby tě rozcupovali.
Někdo tady psal, že Bono a Dave jsou kamarádi. Nevím, nikdy jsem nic podobného neslyšel ani nečetl. Alan říkal, že se s U2 znají, ale nijak zvlášť dobře. Dave si očividně lépe rozumí s Michaelem Stipem, Johnem Frusciantem a Anthony Kiedisem, Davem Grohlem, Perry Farrellem nebo Chrisem Cornellem…
U2 a DM se navzájem uznávají, to je známá věc. Chodí si vzájemně na koncerty

Jakub73

 23    28. január 2009 o 11:29

a nejlepsí zpěvačka všech dob je Amanda Lear! Give a little hmmmm to me and I´ll give a little hmmmm to you. Byla múzou S. Dalího.
Její českou verzí je Markéta Muchová - přibližně stejný rozsah, vynikající taneční variace a balónek, co Markétě chtěl uletět. Takže František Janeček je něco jako český Salvador Dalí...

Skvělá je Amy Winehouse!!! Škoda že už toho moc nenatočí. Ale Duffy má větší sebedisciplínu a je schopná jí nahradit. Jen bude muset asi brzy změnit styl. Northern Soul v Anglii s jejími častými změnami přelétavého vkusu nemůže zpívat věčně.
Aguilera je bezesporu ZPĚVAČKA, jak se dostala nahoru je její věc! Stejně tak Shakira - viděl jsem video z koncertu, kde zpívala kolumbijské písně a málem jsem se posral.
Madonna je slabá zpěvačka, ale silná ženská, která ze sebe dokázala vytvořit dokonalý produkt. Je úžasná v tom, jak z hovna upletla bič!
Mno nic…jdu si pustit Ladytron, New Rebel Motorcycle Club, Ennia Morriconeho, Tata Bojs nebo Seala grin)

hide what you have to hide

 24    28. január 2009 o 12:06

to Jakub 73 :

přesně tak první 2 alba, zejména Rush jsou pecky, rád je stále poslouchám, ale vždy se naladím na dobu, kdy je tady nikdo neznal, já mezi známými nebo kdekoli řekl coldplay a oni..ko.co ? Kdo je tady znal po Yellow ?? Nikdo ještě, ani tady nejezdili, začali být tady známější až po prvním singlu z Rush, ale stále stejně dost málo…mě na nich dnes vadí to předstírání originality, dal bych do toho více vtipu, ačkoli uznávám , že to je na hlubší úvahu a taky je logicky problém ve mě, ale s pocitem nic neudělám…ovšem prví 2 alba uznávám hodně

Flexible

 25    28. január 2009 o 12:09

Seal Samuel Henry urcite ano, u mna vedla A.M. ako muzsky interpret urcite No.1.
Inak uz budem asi naozaj cakat len na oficialne vypustenie singla a noveho albumu, lebo sa zacinam obavat, nie o Wrong to vyzera byt naozaj riadna pecka ale FT a PWCTM maju nejake divne aranze, teda aspon z toho co bolo doteraz pocut, hlavne Peace take lascivne diskotekove tralala :-(

Jakub73

 26    28. január 2009 o 12:29

to Hide What You… : Jo, Rush of Blood To The Head mě tehdy úplně položila. Ta deska má nádhernej zvuk, silný písničky, Martin balancuje na hraně kýče, ale zvládá to. a ted si představ, že tě nikdo nezná a za za dva roky si bereš Gwyneth Paltrow. Musíme brát do úvahy i tyhle věci. Navíc pokud vydáš takto úspěšné album, pak si prakticky zajištěnej do konce života a zkus zpívat silné písně o bolesti a nešťastných láskách, když prostě ten život už nežiješ...
Líbí se mi ty mladý kapely jako CSS nebo Le Tigre. A z kytarovek mám radši syrovější věci, Coldplay jsou výjimka - to jsou tkový dojáci, že mě dostávaj grin

Trochu je mi líto, že se producenty nové desky DM nestali Phillpott a Eigner. Myslím, že Hourglass se jim zvukově a náladově moc povedla. Ale v zákulisí rozhoduje spousta věcí...do kterých mi nikdy nebudeme moci vidět.

ivan

 27    28. január 2009 o 13:06

k tej madonne, zabudol som samozrejme dodať, že je to moj skromný názor. mám za to, že v pope udáva smer už pár rokov. možno je kopec lepších speváčok, ale keď hovoríme o “pope”, myslím že tam je king. niečo také ako DM medzi skupinami.

Jakub73

 28    28. január 2009 o 13:19

Ivane, já se s tebou nepřu. I když možná bych řekl, že je spíše královna než král popu. Madonna probourala mnohá tabu. Natočila pár vynikajících alb a co se cení je i spoluautorkou těch věcí. Já jí neupírám její zásluhy. Umět zpívt je šoubyznyse pouze část předpokladu k úspěchu. Madonna je skvělá obchodnice, ale i umělkyně! O tom žádná.
Jen mi trochu přijde, že by mohla začít stárnout s vkusem. Klipy k poslednímu albu jsou vysloveně trapné. Padesátiletá babička svádějící s rozkrokem dokořán Justina. I když...pokud svádí Mick Jagger o pdesát let mladší holky, je to cool, pkud totéž dělá Madonna, je to až nechutné. Možná nám madonna ukazuje tu genderovou nerovnoprávnost mezi muži a ženami. Každopádně - Erotica, Ray Of Light nebo Dancefloor jsou výborná alba

hide what you have to hide

 29    28. január 2009 o 13:27

to Jakub :

hezky si to napsal, uznávám a vzpomínám jak mě totálně odbouralo ,,rush,, zůstal jsem tehdy dojatý po poslechu…

co se týče madonny, ty máš zajímavý vkus…je legrace číst, že se ti líbí úplně stejný věci co mě ..šílená náhoda…od madonny mám vše, ale jedině co se mi líbí je jednoznačně Dancefloor, na tom ujíždím…přechody mezi písněmi jsou úžasné...úplně pomíjím, že to je jakási madonna, toto album je prostě skvělé, za to u hard candy se mi zvedl obrazně žaludek, to je pro mě už zase totál mimo…

tak naschvál..prosím napiš mi tvé top 3 alba DM…já až pak ...ať Tě neovlivňuji…hehe

hide what you have to hide

 30    28. január 2009 o 13:31

btw přátelé...vřele doporučuji Radůzu..V salonu barokních dam…nádherné album

silné texty…silné melodie a navíc více muzikální dámu vedle navarové u nás neznám

ivan

 31    28. január 2009 o 13:48

jakub, lepšie by som to ani nenapísal. skoro zo všetkým súhlasím, ja som chcel povedať len tolko, keď už sa rozoberala madonna, že je to uplna špička čo sa týka hudobného showbyznisu.
apropo, mám ju radšej ako U2
peace

hide what you have to hide

 32    28. január 2009 o 16:02

ok má alba :

1. Violator
2. SOFAD
3. PTA

měj se

Gabriel

 33    28. január 2009 o 17:05

Tema pre zoznamy osobnych oblubenych skladieb/albumov je vo fore. Ak uz nemate k teme spravy “Sounds of the Universe promo tour” co povedat, zalozte si temu vo fore, kde preberete zvysne detaily nesuvisiace so spravou.

Dakujem

Gabriel

 34    28. január 2009 o 17:43

@MARAF.: ja nediskutujem. To bol oznam.

Dakujem

Devotional11

 35    28. január 2009 o 18:09

bola tu rec o Coldplay tiez sa mi prestavaju pacit kedze v piesni Viva La Vida je skopirovana tonina od gitaroveho virtuoza Joa Satrianiho ak o tom niekto pocul co mi je dost nesympaticke akoze co sa tyka mojho osobneho pohladu z duse nenavidim preberanie samplov alebo tonin alebo aj robenie coververzii…na to by som sa ja nikdy nedal, obycajne okradanie a da sa povedat ze uspech skoro zadarmo

m-a-s

 36    28. január 2009 o 18:30

Kdyby DM nechtěli víc peněz, tak netočí další desky a nejezdí na turné... Názor, že mají dost peněz je opravdu naivní... Přestože poslouchám od Beethovena až po Massive Attack, tak DM vedou na prvním místě /už 20 let/, ale ROZHODNĚ si je nebudu idealizovat. Není mi dvacet. ULTRA natočili jen proto, aby fabrika DM nevyhasla a že teď chytili druhý dech je jenom dobře. Slepé fanouškovství je ale jen na škodu.. To, že točili desky a jezdili koncertovat i v době, kdy se navzájem nesnášeli vypovídá o všem. Je to prostě kšeft. Akorát že DM ten kšeft dělají na áčkové úrovni. A nikdo z hudebního průmyslu /proto se to taky tak nazývá/ nedělá muziku JEN pro radost…Možná nějaké garážové kapely z malých klubů, kterých si mimochodem velice vážím, ale co by s nima udělala hudební mašinerie si radši nedomýšlím.
A co se týká mého minulého názoru na U2, tak bohužel větší podia atd.atd. je v očích fandů i nefandů dělají opravdu většími. Tak to prostě je.  Je to TRH.
O skutečné hloubce a přínosu té a té kapely se můžeme jen donekonečna dohadovat my, skalní fandové..
Jinak děkuji všem z depechemode.sk - stránky jsou super..

m-a-s

 37    28. január 2009 o 18:38

to marec: máš pravdu. Že jsou DM nej hudba na světě je čistě můj subjektivní názor.. Znám kvalitní kapely, které se mi nelíbí jen proto, že mi nesedí jejich styl. Ale kvalitu jim nikdy neupřu. Ani Chopinovi…Mimochodem opravdu poslouchat hudbu jsem se naučil poslechem klasiky - kdo poslouchá vážnou hudbu ví, o čem mluvím.. Cvičí to ucho.. Naposlouchat třeba Kylie není zas takový problém jako symfonii, že jo?

Gabriel

 38    28. január 2009 o 18:41

@MARAF.: pouzivat tento web a pisat nan nie je pravo ale vysada (a nema to nic spolocne so slobodou vyjadrovania). Ak s niecim nesuhlasis, nemienis respektovat moderatora diskusii a spochybnovat jeho rozhodnutia, mozes slobodne tento web opustit a diskutovat inde. Napisal som, ako mate nakladat so zoznamami skladieb /albumov. To ako posudzujem ako moderator ine veci v diskusii nie je tvoja starost a ako som napisal, ked s cimkolvek nesuhlsis ci nie si spokojny s moderavanim, opusti web. Ak totiz nemienis respektovat pravidla, ktore su tu stanovene a ktore usmernujem ja, nie je tu pristor na neustale dohadovanie sa.

m-a-s

 39    28. január 2009 o 18:52

Nové album U2 nevzniklo za dva měsíce - kdo se o U2 zajímá, tak to ví.
Že je Bono vlezdoprdelka souhlasím /ač jsem fanda hudby U2/, ale to je mi jedno.
Navíc má k tomu své důvody…
Možná jsem povrchní, ale mě opravdu nezajímá, jestli Bono chodí s Penelope, nebo x dalších bulvárních záležitostí, ale zajímá mě, jakou tato čtverka z Dublinu udělá muziku. A o DM to platí dvojnásob..
Pro mě je největší a zároveň nejhorší zprávou celé DM historie to, že odešel Alan.
To je pecka, respektive byla..

m-a-s

 40    28. január 2009 o 18:57

Hudba U2 je směsí různých stylů, nicméně všeobecně jsou opravdu vnímáni jako rocková kapela.. Promiň.
A že jsou progresívní je taky pravda. Proto se na každé jejich album tak čeká..
Málokdo ovlivnil rock tak jako oni.
Ale kdo chce psa bít…

print_image

 41    28. január 2009 o 20:12

V každom prispevku tu vidim znacku U2.. LOL
.. neviete nahodou niekto persnejsie informacie o tom Sounds of the Universe promo tour ako to bude prebiehat ?

Gabriel

 42    28. január 2009 o 20:41

@print_image: pretoze diskusia vznikla porovnavanim sposobu prezentacie DM / Madonna / U2 a o tom, co v porovnani s DM pre hudbony svet znamenaju.

A ako bude tour prebiehat? Manazment naplanuje stretnutia v TV’s a radiach, stretnutia s novinarmi. Ti urobia rozhovori do magazinov. K dispozicii budu aj skladby albumu a klip Wrong. Ak si pamatas Gahanove promo bna Hourglass napr. v taliansku, tak to bude rovnake.

Jakub73

 43    29. január 2009 o 07:55

pro Hide What You: má nejoblíbenější alba DM jsou .
1. Songs of Faith and Devotion
2. Music For The Masses
3. Violator

tak schválně, jak se tefíme

Jakub73

 44    29. január 2009 o 08:08

pro m-a-s: Základní ekonomická poučka praví, že peněz je vždy málo. Stejně jako ženy nemají nikdy co na sebe.
Jinak DM peněz dost mají. Měsíčník Q uveřejňuje každoročně přibližné majteky britských hudebníků, a pokud mne paměť neklame, pak Gore má asi 15 mil. liber, Fletch asi 10 a Gahan jen 5. To info je ale asi dva roky staré. Všichni tři jsou v Top 100.
Vzhledem ke změnám v hud. průmyslu bude i nadále ubývat peněz z prodeje hudby a kapely budou muset čím dál tím víc koncertovat. Proto si myslím, že DM pojedou stadionové turné...prostě jeden koncert pro 60 tis. diváků namísto třech po dvaceti. Turné je obrovsky drahá záležitost.
Myslím, že DM dělají hudbu pro radost, z ješitnosti, kvůli ambicím a pro ten pocit na podiu. Ostatně co jiného by měli dělat ?!

Jakub73

 45    29. január 2009 o 08:40

to MARAF: Já myslím, že fanoušci DM si mohou poslouchat, co chtějí...já hledám kvalitu, originalitu atd… Camouflage bych si nepustil. Tady je seznam hudby, co mám momentálně v mp3.
Bosco - Action, Los Amigos Invisibles - arepa 3000, Amy Winehouse - Back to Black, Orbital - Back To Mine, Bodyrockers, DM - Devotional, 808 State - Don Solaris, Elvis Presley, Prodigy - Experience, The Strokes - First Impressions on earth, Killers - hot fuss, The White Stripes - Icky Thump, Beck - Modern Guilt, Interpol - Our Love To Admire, Scisor Sisters, DM - Playing The angel + B-strany singlů, Tata Bojs and Ahn Trio - smetana, The Young Gods - TV Sky, Black Rebel Motorcycle Club, NIN - The Fragile, Ladytron - Velocifero, DM - Violator, Coldplay - VivaLa vida, What´s Up Residents - franc. house výběr, Magijata na Rodopa planina - bulh. lidové písně, Village people - Greatest Hits, ruština (!!!), Arctic Monkeys - Whatever People Say…, Tvyks - set, Vidiek -Ked mi ju nedáte, Lykke Li - Youth Novels, Jesus and Mary Chain - 21 singles, Ohm Square - Taking Shape

Omlouvám se Gabrielovi, že jsem sem dal to, co zrovna poslouchám. Je to taková všehochuť. Dělal jsem 7 let na labelu, takže ti odpoledne můž upřesně popsat, jak takové promo návstěvy vypadají.
Je jasné, že U2 prodají víc desek, ale to je nerovný souboj kytarového popu s popem plný podivných zvuků a hudebních postupů. Skladby se před nasazením do rádií testují na vzorku populace. Cílem není zaujmout, cílem je nenasrat, aby si posluchač/terč reklamy nepřeladil.
Ještě k těm Coldplay - u té vyhrávky a la Kraftwerk nešlo o krádež nýbrž o poctu, s níž Kraftwerk souhlasili a jsou uvedeni jako autoři hudby.
Vzpomínáte na Verve - Bittersweet Symphony? Tu kapelu “udělal” sampl od Rolling Stones.
Jakub

Gabriel

 46    29. január 2009 o 08:48

Diskusia bola uzavreta z dovodu neakceptovania pokynov moderatora.

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa