Zostať úspešní (1988)

Zostať úspešní (1988)

Martin Gore v bleskovom rozhovore pre grécky magazín Katerina.

Martin, začnime asi takto: Prečo ste vlastne vydali album "Music For The Masses"? Ak sa nemýlim, v Grécku sa na trhu objavil až v apríli tohto roka ...
Martin: Najskôr sme hľadali vhodné štúdio, ktoré sme objavili v Paríži. Potom sme čakali na novú elektroniku z Japonska, no a keď dorazila, tak sa objavili určité technické problémy. Všetko toto nás dosť zbrzdilo. No a samozrejme, dosť nepohodlný bol pre nás výber skladieb, ktoré sa nakoniec dostali na album, hlavne preto, že sme mali k dispozícii veľa materiálu!

To sa medzi Vami objavili nejaké konflikty v tomto smere?
Nie! Jednoducho som sa rozhodol zmeniť náš zvuk, a tak trochu aj štýl skladieb. Nechceli sme sa s albumom, a singlami, nevyhnutne dostať na prvé priečky rebríčkov. Viac nás zaujíma experimentovanie s novými hudobnými štýlmi ...

Dokonca ste opustili Berlín a nahrávali v Paríži. Prečo?
Berlín nás začal nudiť. Rutina je ako zábavná, tak aj otrocká. Paríž, to je pre nás niečo nové, vzrušujúcejšie, modernejšie, to mesto je plné prekvapení.

V Londýne sa v posledných rokoch koná množstvo charitatívnych koncertov, v poslednej dobe na podporu chorých na AIDS. Váš však na takýchto akciách nevidno. Prečo?
Z dvoch dôvodov. Za prvé, sme veľmi vyťažení a za druhé, v skutočnosti je to o tom, že tieto udalosti vôbec neslúžia zámeru, pre ktorý sa konajú! Nechcem, aby ste ma chápali zle, ale väčšina umelcov, ktorí na takýchto akciách vystupujú, to robí iba z osobných dôvodov, aby sa zviditeľnili. Veď aj my hráme naživo, no nie sme "armádou spásy"! Niekedy mám pocit, akoby niektorí očakávali ďalšiu "pohromu", len aby mali noviny o čom písať, aby sa dostali do telky a potom spokojne išli do štúdia nahrávať. Veci sa uberajú šialeným smerom ...

Všetky kapely akoby postupne prechádzali poslednou veľkou krízou. Stane sa to aj Vám?
Viete, poviem Vám to asi takto. Mimo našich partneriek sa všetci poznáme už zo školských čias. No a dnes má každý z nás vlastný osobný život a nik sa nemieni miešať do života tomu druhému. Nemyslím si, že medzi nami niekedy boli dôvody na vážnejšie konflikty. Jednoducho si veci rozumne vydiskutujeme, či už ide o náš štýl, naše skladby, pódiovú prezentáciu a nové nápady. Samozrejme, že sa objavia aj nesúhlasné názory, ale riešenie je vždy v dialógu. Máme iba jedinú métu: zostať úspešní!

zdroj: dmtvarchives.com

Názory Devotees (5)

jozefst

 1    18. apríl 2018 o 07:44

Pre bežný mainstream bol už vtedy Music for the masses menej stráviteľnejší pop. Mnoho umelcov, taktiež na domácej scéne hrali vtedy tvrdší pop, ale DM boli v tomto viac menej dominovali.

Monghi

 2    18. apríl 2018 o 08:38

ale aj tak to bolo to najdepešáckejšie obdobie z celej ich kariéry ... ta pochmurna nalada toho poondiateho komunizmu
a ich hudba akosi k sebe absolutne pasovali. Po pade opony uz vsetka hudba chutila inak a uz bola dostupna uplne bezne. Stratila punc vzacnosti ... ale to je normalne, ci mas niecoho viac, tym menej si to vazis ...

Peteman

 3    19. apríl 2018 o 16:58

Zaujímalo akú mašinu/mašiny to čakali z Japonska. Z toho roku pochádza napr. syntezátor Yamaha YS200, či DX11ale kto vie, čo si Goráč s Alanom objednali.

22°halo

 4    19. apríl 2018 o 23:14

Dufam, že nie to isté ako všetky ostatné elektro kapely a dueta v tom čase a všetci potom používali jeden zvuk, napr. D7

monocells

 5    21. apríl 2018 o 16:07

Podľa mňa boli DM v tomto období najbližšie k daným aktuálnym pop trendom.
Pop s využitím vtedy novej digitálnej hudobnej techniky proste frčal.
Digitálne syntezátory, rytmery a hlavne samplery vtedy valcovali pop-scénu.

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa