Talk Time: Daniel Miller

Na "potulkách" internetom som natrafil na minuloročný rozhovor s Danielom Millerom, v ktorom sa predstavuje ako hypermoderný človek, zvládajúci a hlavne využívajúci všetky moderné technológie online komunikácie. Raz darmo, človek, ktorý bol vždy o krok vpred pred inými hudobníkmi, nesmie zaostávať ani na komunikačnej úrovni.

Ako sa nahrávacie spoločnosti vysporiadali s explóziou "zdieľania súborov"?
Je jasné, že hudobníci potrebujú mať za svoju prácu zaplatené, a obe, či už obrovské, či nezávislé vydavateľstvá zasa potrebujú svoje vynaložené peniaze vrátiť späť. Pozitívna stránka tejto "novinky" je skutočnosť, že ide zrejme o potencionálne veľkú marketingovú zbraň. Do určitého bodu som ochotný podporovať politiku EMI voči tejto záležitosti, ale tiež si myslím, že je veľmi dôležité nájsť v novom formáte všetky marketingové silné stránky. Sám pripúšťam, že vlastním zopár vecí stiahnutých zo servra limewire.com.

Predstavuje pre vás iTunes od Apple funkčný model online predaja hudby?
Príbeh iTunes už dlho reprezentuje absolútny úspech. Vyzerá to tak, že Apple sa na to vrhli správnym spôsobom, ide o absolútnu integráciu obchodu do softwéru počítača a hardwéru iPod-u.

Daniel Miller, Sonet Party, 1983
A ako sa pozeráte na žalobu, ktorú podala Americká asociácia nahrávacích spoločností na prevádzkovateľov služieb zdieľania súborov?
Ak obviníte zopár ľudí, v konečnom dôsledku tým dosiahnete neželaný efekt. Ukazovanie príkladov odsúdenia ľudí nemusí automaticky znamenať, že sa tým zníži kriminalita. Mnohé z týchto záležitostí sú len akýmsi "zdvihnutým prstom", ktorý má v ľuďoch vyvolať pocit, že niečo bolo zrušené. Tu nejde o otázku, či to bude mať negatívny vplyv na nahrávací priemysel, ale vypaľovanie diskov malo na to veľký dopad - zvlášť v Európe, kde širokopásmový internet nie je stále tak rozvinutý, ako v Spojených štátoch.

Širokopásmový internet?
Veľa cestujem, takže rýchlejšie linky ma viac od mojej kancelárie oslobodzujú. Všetko, čo potrebujem skontrolovať, odobriť - či už mixy alebo grafické návrhy - mi teraz môžu ľudia poslať mailom alebo mi ich uploadnú na FTP server. Predtým mi všetky tieto veci chodili faxom alebo kuriérom, takže širokopásmový internet mi celý tento proces uľahčil a zrýchlil. Poskytuje mi tým vlastne prenosnú kanceláriu a nahrávacie štúdio zároveň.

Mac G5?
Mám z neho zmiešané pocity, všetko o ňom znie fantasticky, ale ešte vždy používam môj laptop. Teraz sa na trhu objavuje mnoho nových vecí a môj laptop G4 s nimi o chvíľu nebude stíhať tempo. Dúfam teda, že na G5-ku nebudeme dlho čakať.

Nie je pojem "použiteľnosť" často vo web dizajne prehliadaný?
Je to všetko len o tom, že nás má táto "použiteľnosť" nejakým spôsobom usmerniť - na našej stránke máme veľa dobrých vecí, ale sú ukryté v hlbších úrovniach. Máme ľudí, ktorí nám programujú skvelé zvukové "hračky", ale chceme, aby surfovanie našimi stránkami bolo jednoduchšie s menším množstvom flash-ových, či Shockwave záležitostí. Boli sme vlastne prvou nahrávacou spoločnosťou v Británií, ktorá mala svoju vlastnú webovú stránku.

Obľúbený prístroj?
Vlastním Palm, ale inklinujem k môjmu laptopu, keďže som na Palme ešte nikdy neskúšal ani len písať. Zasa môj iPod sa postará o stovky mojich cd-čiek. Keď Moby minulý rok predstavoval svoj posledný album, mal pripravených okolo 20 diskov s demami - iTunes mi umožnilo k nim lepší prístup.

Obľúbené stránky?
Nerád som nudný, ale na streaming Rádia 4 sú najlepšie stránky bbc.co.uk. Poskytujú skvelý zvuk postavený na technológií Soda. Ako hudobník si zasa vychutnávam informácie stránok native-instruments.com a ableton.com..

zdroj: The Guardian, 17/08/2003
autor: Hamish Mackintosh

Názory Devotees (1)

Jozef

 1    28. november 2004 o 11:13

Daniel so svojou Mute ukázal, že sa to dá aj inak. Jeho projekt The Normal je sám o sebe veľkým progresom, nadčasovou hudbou. Ako šéf nahrávacej firmy sa podieľal taktiež na nahrávaní skladieb DM, čo svedčí o tom, že firmu zakladal ako skôr hobby.

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa