Súčasť plánu (1983)

Súčasť plánu (1983)

Ďalší z prepisov rozhovorov, ktoré sa objavili na bootlegu "Depeche Mode 83-85 Interviews". Tento konkrétny sa uskutočnil v rámci nešpecifikovanej relácie v BBC TV.

Aké si mal o kapele predstavy predtým, než si sa k nej pripojil.
Alan: Ako viete, Vince od nich odišiel a založil projekt Yazoo. V tej dobe mala kapela však už veľmi veľa záväzkov, mali rozplánované turné po Spojených štátoch a podobne. Musel som sa novej situácii prispôsobiť vo veľmi krátkom čase.

Ako ste vlastne Alana našli?
Martin: V jednom hudobnom magazíne sme zverejnili inzerát.

V Anglicku?
Martin: Áno, v Anglicku.

Bol okamžite jasnou voľbou?
Martin: Ani nie, pretože tých kandidátov bolo asi 5.

Skutočne tak málo? To ľudia nemajú záujem o členstvo vo vašej kapele?
Martin: Evidentne nie (smiech)

Teda, kto by si to bol pomyslel. Môžete mi priblížiť váš vzťah k videoklipom? Pretože dnes, každý, kto má meno, s týmto formátom pracuje, ako je tu u Vás?
Martin: Ku každému singlu vždy pripravíme videoklip.

Prečo?
Martin: Prečo? Len kvôli kampani na podporu predaja.
Alan: To jednoducho musíte, pretože to tak robí každý. A v podstate, dnes sa bez toho už ani nezaobídete.

No áno, ale neovplyvní to potom aj samotné komponovanie, keď človeka napadne, "No ak toto bude hit, tak k tomu budeme musieť pripraviť video, tak k tomu radšej pridám nejaké vizuálne obrazy"?
Alan: Dá sa povedať, že takto nejako začíname premýšľať, ale bohužiaľ, predtým sme tomu nevenovali takmer žiadnu pozornosť, keďže sme veci riešili na poslednú chvíľu, v štýle, "Pane Bože, toto je singel, bude lepšie k tomu natočiť video," čo znamenalo okamžite osloviť niekoľko spoločností s požiadavkou, "pripravte nám niekoľko scénárom, uvidíme, čo z toho vznikne." S ďalším singlom však chceme skúsiť niečo iné, skúsime sami pripraviť scenár a zmanažovať si veci v podstate sami, samozrejme, pokiaľ pôjde o samotné filmovanie, to už necháme na profesionálov.

Keď sme sa bavili predtým o verbovaní ľudí ohľadne filmovania videa, spomenuli ste, že ste s niektorými z nich mali problémy. O aké problémy šlo?
Alan: No, ide skôr o to, že niektoré z tých veľkých spoločností, čo sa špecializujú na tvorbu videoklipov, nebudem samozrejme nikoho menovať, sa až príliš koncentrujú na to, aby zviditeľnili samých seba, teda myslím popri umelcovi. Pritom, podľa mňa, väčšina z tých umelcov až taká aktívna nie je ...

Ale aj napriek tomu teda preferujete vystupovanie na pódiu...
Alan: Áno, to hlavne preto, že vo videu sa od vás očakáva niečo, čo na pódiu nejde. Ono je lepšie si to raz skúsiť a potom sa tomu už vyhýbať, v tomto sme v minulosti veľakrát pochybili.

A ako to je v tvojom prípade, Martin. Viem, že rád komponuješ, čiže píšeš piesne, ale nakoniec ich neprezentuješ, nechávaš to na ... Marka?
Martin: na Davida

Samozrejme, na Davida... správne.
Martin: Prečo?

Myslím to tak... prečo sa nepostavíš pred ľudí a sám neodprezentuješ svoje vlastné skladby?
Martin: Ja sa nevnímam ako frontman, som v tomto smere trochu hanblivý, viete? Radšej sa na pódiu skryjem za klávesy a podobne.

Aký je to teda pocit, keď si, podľa teba, hanblivý, prísť v rámci úspešnej skupiny, celosvetovo známej, do televízie, akou je táto, prípade do známej rozhlasovej šou?
Martin: No ...
Alan: Ono, toto všetko je súčasťou plánu, nie? Ak chceme, aby sme boli úspešní, tak musíme pre to aj niečo urobiť. Samozrejme, aj toto si dokážeme užívať, ale najradostnejšie je práve to komponovanie a práca v štúdiu.

After Party, Roxy, Praha

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa