Strangelove / Sacred

Strangelove / Sacred

Album "Music For The Masses" obsahuje niekoľko dvojíc skladieb, ktoré akoby sa seba priamo nadväzovali. Jednou z takých je aj "Strangelove" s následnou "Sacred".

Strangelove

Martin (Bong 37/1998): "Veľmi sa mi páči táto skladba, je to jedna z najpopovejších skladieb na singlovej kompilácií. Ale napriek tomu som si nie istý, či u mňa ešte stále funguje ... tu a tam sme v našej kariére urobili krok nesprávnym komerčným smerom, nestáva sa nám to často, ale "Strangelove" bola príklonom na tú správnu stranu komercie. Ďalším takým príkladom je "Enjoy The Silence". Je tam istá línia ak ju prekročíte až príliš, stane sa z toho nevýrazná popová hudba."

Dave Bascombe (06/2019): "Je to jedna zo skladieb, kde som veľmi skoro zistil, že sa Martinovi nepáčilo, akým spôsobom sa so skladbou nakladalo a ako nakoniec skončila ... Myslím, že v demo podobe obsahovala rýchlu bassovú linku, no Alan ju následne spomalil a spomínam si, že Martin z toho nadšený nebol. No a ja, ako koproducent, som opäť navrhol, "no a prečo nepoužiješ obe linky?" Takže, keď sa započúvate do singlovej a albumovej verzie, tak si všimnete dve bassové linky. Martinova (pôvodná) bola urgentnejšia a rýchlejšia, tá sa použila na singlovú verziu, kdežto v albumovej verzií je bassová linka pozvolnejšia a pomalšia."

Alan (Best, 04/1989): "Jediná vec, na ktorú si pri "Strangelove" spomeniem je to množstvo času strávené nahrávaním a diskusie s tým spojené. Ani neviem, koľkokrát sme to museli prerábať. Minimálne stokrát sme museli meniť bassovú linku. Mali sme tam aj množstvo perkusií, ktoré sme nakoniec odstránili. Problém bol aj v tom, že ešte pred nahrávaním sme sa rozhodli, že skladba pôjde na singel, čo len skomplikovalo veci. Chceli sme to urobiť poriadne a to všetko s výsledkom, ktorý, podľa mňa, excelentný nie je. Koncertná verzia je pre mňa uspokojivejšia."

Alan (86 - 98 editoriál): "Skladba "Strangelove" bola presným opakom "Stripped". Bolo zložité ju dať dohromady, nakoľko pozostávala z množstva malých kúskov a bolo zložité v tom nájsť ten kľúčový prvok. Singel bol vydaný ešte pred finálnym mixom albumu "Music For The Masses" a práve v tej neskorej fáze nahrávania navštívil štúdio Daniel Miller, aby nám s tým pomohol - bola to zároveň demonštrácia jeho stále blízkeho producentského vzťahu s kapelou. Podujal sa na 12" verzií (Blind mix) a keď bola kapela pripravená na mix "Strangelove" pre album, rozhodlo sa, že albumová verzia bude obsahovať prvky Blind mixu. Čiže, na albume je vlastne výsledok pôvodnej verzie a Danielovho mixu."

Sacred

Andy (Képes, 1988): "Skladba "Sacred" je o láske, o láske ako viere."

Dave Bascombe (04/2020): "Niektoré detaily skladby "Sacred" by som zmenil, nikdy som s tou skladbou totiž nebol spokojný. Vlastnil som dokonca monitor mix tejto skladby, o ktorom som si myslel, že som ho stratil. Ale nedávno som online objavil kazetový mix, ktorý som robil a tam toho bolo viac, ako malo byť, pri tom mixe som sa snažil až príliš. Spomínam si, ako som uvažoval, "nedokážem z toho dostať všetky tie party" a Martinovi som vtedy povedal, "Myslím, že by som mal tieto party vynechať", z čoho teda veľmi nadšený nebol. Nemal som to správne namixované a zvýraznil som len určité veci, čo sa dalo pripísať mojej neskúsenosti. Myslím, že dnes by mi to šlo rozhodne lepšie. Až po tom, čo som našiel tento monitor mix ma napadlo, "takto to malo znieť". Neviem presne uviesť, čo sa mi na finálnej verzií nepáči, ale nie je to také drsné a očarujúce, aké to malo byť. Verte mi, ten "monitor mix" je omnoho lepší. Dá sa to zhrnúť asi tak, že sme tú skladbu "zbúchali za 5 minút"."

Alan (Best, 04/1989): "Rozhodne nepatrí ku skladbám, ktoré na pódiu fungujú najlepšie. Mohli sme na nej v štúdiu viac popracovať, ale radšej sme rýchlo zmixovali live verziu, keďže sme chceli každý deň mixovať jednu skladbu. Našim cieľom bolo, aby sa live verzia (101) presne zhodovala s tým, čo odznelo na koncerte v Passadene. To publikum v samotných skladbách je vložené zámerne. Nechceli sme koncertný album v štýle Simple Minds, ktorý bol vlastne kompletne prepracovaný v štúdiu. Jediné zvuky, ktoré udržiavali koncertnú atmosféru toho albumu bolo zopár aplauzov a zopár výkrikov ponechaných v úvodoch a záveroch skladieb. To nie je "live", ale "studio live"."

Názory Devotees (20)

Dave & Mart

 1    6. august 2023 o 08:52

Skvelé veci, oboje. Dúfam, že sa ‘Strangelove’ toto turné dostane do obehu v plnej forme, nakoľko je pre World Tour zalistovaná a v Sacramente si ho dokonca chalani struhli počas Rehearsal. Zatiaľ sa musíme uspokojiť len s Martinovou akustickou verziou.

Čo sa týka ‘Sacred’, k tejto piesni mám veľmi osobitý vzťah. Keď som bol malý, môj otec ešte nemal kúpené CD akéhokoľvek albumu od DM, a tak som počúval rôzne výberovky na kazetách, ktoré mal on zo svojej mladosti. No a ‘Sacred’ bola pre mňa zvláštna tým, že bola len na jednej jedinej kazete, z 2 strán, ale zakaždým neúplne nahratá. Nikdy som ju nepoznal dokonca. Keď už otec kúpil CD rôznych albumov od DM, prvé čo som urobil, že som si pustil Music for the Masses a pretočil som to rovno na pieseň č. 4. Bol to krásny moment. Nakoniec v období “Playing the Angel” sa toto CD kupovalo znova, lebo bolo tak doškrabané, že poriadne nehralo a preskakovalo. ‘Music for the Masses’ bolo u nás najviac počúvane CD. Bol to môj prelomový album a moje topovky boli ‘Behind the Wheel’ a ‘The Things You Said’, sestra zase milovala ‘Never Let Me Down Again’.

Súčasne je ‘Strangelove’ moja No. 1 z albumu Music for the Masses. Okrem nej by som si želal naživo počuť opäť ‘Nothing’.


BTW

 2    6. august 2023 o 09:13

Štve ma že Martin v skutku nikdy nebol spokojný s Alanovou prácou čitám to vo veľa článkoch pritom niet Alana niet Depeche Mode ... tak rád by som mu to povedal do očí ..


Walking in Secret Garden

 3    6. august 2023 o 10:18

Tak v tomto prípade (Strangelove) musím povedať, že mám veľmi rád práve “rýchlejšiu” singlovú verziu a maxi mix, ktorý z nej vychádza. LP verziu, už oveľa menej.


Michaela 146

 4    6. august 2023 o 10:40

“Každý okamžik přichází, když slyším tu starou píseň, kterou jsme zpívali se slovy úplně špatně.” Malé okamžiky, velké vzpomínky. Rok 1988, sladkých patnáct let.. první poslech alba MFTM, sychravý podzim, vila ze 30. let…klavír na něm položený gramofon…ta atmosféra by se dala krájet, tajemno… neznala jsem text, ale přesto mě Sacred posadila na zadek…
https://www.youtube.com/watch?v=9AciNa4bxn0

PS: Úžasná žena, která se o tebe s láskou starala…Ač kořeny máš na Slovensku, dala ti domov v Čechách. Paní profesorce z UM průmky patří velké díky. To ona ji koupila v Supraphonu na Václaváku album MFTM smile


tommy

 5    6. august 2023 o 11:16

Do hája, kto vyťahuje moje obľúbené albumové dvojičky? Ak si tie texty prečítate v slede: “Strange love” a nasl. “Halo” a “Sacred” a nasl. “Waiting for the night”, tak tam cítiť určitú nadväznosť, akési (skryté) prepojenie… Mágia Martinovho talentu písať o troch témách a prepájať ich… Hlavne hlavná myšlienka STRANGE LOVE a HALO…

There’ll be times
when my crimes
will seem almost unforgivable
I give in to sin

...

There’s a pain
A famine in your heart
An aching to be free

Can’t you see ?

A niečo podobné pri “SACRED” a “Waiting for the night”:

I’m a firm believer
and a warm receiver
and I will go down on my knees
when I see beauty
there’s no doubt
I’m one of the devout
...

and there in the stil
all that you feel
is tranquillity

There is the star in the sky
guiding my way with its light
and in the glow of the moon
know my deliverance will come soon


Walking in Secret Garden

 6    6. august 2023 o 12:15

BTW ale mám dojem, že s výsledkom nakoniec spokojný bol, nie? Len na začiatku mal vždy nedôveru. Čomu aj trochu rozumiem, keď v iných oblastiach s niečím prídem a niekto mi do toho vstupuje a chce mi to “vylepšovať.” I keď na začiatku to mohlo byť pochopiteľné z Martinovej strany, ale po dobrých skúsenostiach, že to dopadlo dobre sa už mohol trochu naučiť Alanovi dôverovať. Mohol mať už postoj, “tu máte” (dávam množné číslo, lebo samozrejme obrovskú zásluhu má hlavne Alan, ale tiež v tom väčšinou nebol iba on sám), “som zvedavý, čo z toho urobíte”. Ale tuším už na nejakom albume tak bolo, že chceli od Martina demo čo najviac obnažené absolútne základné, takmer iba melódiu a text, nie?


tommy

 7    6. august 2023 o 15:09

Hm, celkovo David Bascombe nebol až taká dobrá voľba… Sám Alan, ale aj David B. priznali, že viac robil zvukára, ako producenta… Podľa mňa bolo práve nahrávanie MFTM hodenou rukavicou pre Alana, aby celú produkciu zobral pod “svoje krídla”... Asi by sa písala iná história…
Na druhej strane, vydávanie albumov by sa posunulo na neurčito, keďže Alan by so sebou nebol nikdy spokojný, čo je v priamom kontraste s aktuálnym Jamesom Fordom, ktorý si povie, že dva mesiace to musí byť “zbúchané”... Potom to už pre neho stráca význam… Čo je teda pre DM lepšie? Chudák Tim S., ktorý album ULTRA nahrával takmer dva roky… :(

PS: Inak, to, ako som sa postupne zamilovával do piesne “SACRED”, je na samotnú kapitolu… Rovnako, ako som sa postupne odmiloval od STRANGE LOVE, až prišla akustická verzia, ktorú som si vždy prial… Je to rodená balada, ktorá mala mať od počiatku iné zvukové pozadie… Ani neviem, či som ju vlastne v klavírnej úprave počul naživo… Asi nie… :(


pepe17

 8    6. august 2023 o 18:14

Dost ma prekvapilo, ze Secred povazuju chalani za nieco narychlo zbuchane. Na mna ta skladba (v albumovej verzii) posobi prepracovane a je to moja najoblubenejsia skladba z daneho albumu.


DM-80

 9    6. august 2023 o 19:30

Z tohto obdobia asi nenájdem nič, čo by ma nebavilo. Všetko fungovalo ako dobre namazaný stroj. MFTM znie skutočne tak, akoby za ním malo prísť niečo absolútne veľkolepé...a stalo sa.

Aj ten epický moment, keď publikum v Pasadene ukončilo Everything Counts, akoby naznačil, že “pozor držte si klobúky, prichádza poriadny vietor”. smile


tommy

 10    6. august 2023 o 20:14

To máš pravdu… Všetci sme akosi cítili, že budú lietať vysoko… Vtedy ešte fungovala akási intuícia a viera v niečo lepšie, aj čo sa týka zmien a prekvapení... Vtedy, ak si vyslovil Depeche Mode, tak už ti tá vibrácia slov spôsobovala zimomriavky…
Ja sa dnes hrabem (domáce práce splnené baby) v ich starých turné (vrátane k MFTM) a musím si držať onen klobúk:
Tak napr.:
https://dmlive.wiki/wiki/It_Doesn’t_Matter#Live_performances


Michaela 146

 11    6. august 2023 o 21:04

A já si právě v těchto dnech užívám svobodu a samotu…Samota je vlastně úžasná věc, můžu křičet, smát se, bláznit…a pouštím si hudbu…volume doprava…a nikdo mě zato nepeskuje. Vracím se k albu MFTM…A konečně v klidu si přečtu všechny články, ty resty musím napravit.


Walking in Secret Garden

 12    6. august 2023 o 21:05

pepe17 tiež aj mňa trochu. Chápem, keď to povedal Alan napr. o But Not Tonight, ale pri Sacred by som to veru nepovedal.


pepe17

 13    6. august 2023 o 21:13

Pardon, namiesto tlacidla edit (na opravu preklepu) som citoval sam seba.
Och, aky som len samoluby, tusim si zacnem posielat velkonocne pohladnice ako Mr. Bean.

Chcel som ten post so samocitaciou zmazat, ale nejde to.
Admin, ak mozes, toto, prosim, zmaz.


Walking in Secret Garden

 14    6. august 2023 o 21:18

tommy tak ja som ešte tie mixy zo SOFAD celkom bral, hoci je pravda, že to už išlo dosť tým iným smerom. Ale stále to ešte pre mňa nebolo vyslovene tuc, tuc. Napr. sa mi páči aj I Feel You (Helmet At The Helm Mix) a iné. Má to ešte zvukovo také tie DM “gule”. grin

To, čo však zrejme začalo pri SOFAD výraznejšie, teda hlave pri I Feel You a Walking, že začal byť náznak tých druhov usporiadania maxi singlov, keď už nejde aspoň striedanie ABAB… (striedanie piesne z A a B strany), ale išlo AAAAAA.
Nehovoriac už o druhu niekdajších maxi singlov, ktoré boli takmer ako mini LP, viď napr. Shake the Disease L12, Stripped 12, ale aj zo SOFAD ešte stále In Your Room, Condemnation. Neskôr bolo také čosi už iba málokedy, snáď iba Goodnight Lovers. Prevládajú už maxisingle zloženia AAAAAAAAA…


jozefst

 15    6. august 2023 o 21:23

Strangelove bola moja prvá skladba od DM, vďaka ktorej som začal DM registrovať aj čosa týka ich tvorby. Dovtedy som o nich len počul, že existujú a na každej ich fotografii mi vždy prišli, že je to zakaždým niekto iný. Strangelove som dokonca počúval na schodisku, keď ju mal nahlas pustenú sused pod nami. Myslel som si, že to bude typ skladby, ktorá sa mi bude páčiť iba ako jediná od nejakej skupiny a potom “zbohom”. Dovtedy som mal napríklad rád Pet shchob boys a Sandru. Bolo koniec osemdesiatich rokov, potom prišla 101-tka a už sa to so mnou vezie doteraz. Posledne rozmýšľam o tom, prečo sa táto “podivná” skupina stala mojou hudobnou láskou a skupinou no. 1.. Asi niečo na nich naozaj bolo, je a bude.


DM-80

 16    6. august 2023 o 21:23

@pepe17 [#13]: To je v pohode, nič si z toho nerob, stávajú sa predsa rôzne preklepy a chyby. ✌️


bob3

 17    6. august 2023 o 23:35

Po poslechu Sacred - Monitor MIX jsem rad, ze nebyl pouzit.


monocells

 18    7. august 2023 o 11:23

Debaty (a aj zo strany samotných DM) o Strangelove” nechápem.
Pre mňa to bola (a aj je) extrémne dôležitá skladba - hit, šupovica, ktorá vystrelila kapelu do vesmíru a nabrala kopec nových fanúšikov. Dodnes cítim v singlovej verzii, ktorá sa podľa mňa véľmi podarila, dodnes cítim tú dynamiku a energiu.


Dave & Mart

 19    7. august 2023 o 11:42

@monocells [#18]:

To je ako s ‘People Are People’. Vdacia tej piesni za vela, ale Martina na nu zvysoka se*ie. Ale neviem si predstavit, ci by ju vobec zvladli zahrat, ked si spomeniem na ‘Master and Servant’ z 2009, to bola jedna velka produkcna tragedia.


bob3

 20    11. august 2023 o 23:51

Mozna mela na 4. single nakroceno skladba Nothing, misto Little 15, ale potom ten matros hodili na US Sire ke Strangelove.

1987 remixed by Justin Strauss

1. Nothing” (US7” Edit) - 3:58
2. Nothing (Zip Hop Mix) - 7:06
3. Nothing (Dub Mix) - 6:40


Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa