Prey / Allelujah (2008)
25.februára 2008 sa na ruskom webe depechemode.ru objavila raritná, fanúšikovská edícia singla "Prey", z dielne Alana Wildera a jeho projektu Recoil. Pár dní na to sa o radosť z výsledku podelil Alan v moskovskom rádiu Silver.
Alan: Ahoj, Miša. Máš sa?
Miša: Viac než dobre. Počuj, som strašne rada, že si tu opäť s nami.
Alan: Je fájn sa s Tebou po pár mesiacoch opäť tuná v štúdiu stretnúť a podebatiť. A okrem toho, z návštevy Moskvy som skutočne nadšený.
Miša: Chystáme sa odprezentovať nový singel projektu Recoil, "Prey / Allelujah" a výnimočné na tom všetko je práve to, že pôvodne ten singel ani plánovaný nebol, keďže album "SubHuman" je vonku už od júla. Ale čo si navštívil Moskvu, aspoň pokiaľ som to tak pochopila, bolo rozhodnuté vydať samostatnú nahrávku. Nie preto, že by si to žiadal trh, ale dožadovali sa jej údajne fanúšikovia po celom svete. A okrem toho, ten singel sa dá zaobstarať len prostredníctvom internetu. Pokiaľ viem, tu v Rusku to bude dostupné cez stránky depechemode.ru. A poviem Ti to takto, asi pred hodinou sa dostal aj ku mne. Ten singel vyzerá úžasne. Obal tvorí snímka nukleárnej explózie a množstvo ľudí kráčajúcich vo vode. Pôsobí to ako vízia apokalypsy. Takže, maestro, núka sa tu otázka, ako ten grafický návrh súvisí priamo s nahrávkou?
Alan: Áno, ten singel sme vydali skutočne na žiadosť fanúšikov. Tých žiadostí bolo naozaj veľa, tak sme vyhoveli. Práve skladby "Prey" a "Allelujah" sú z albumu "SubHuman" najvýznamnejšie. Dá sa teda povedať, že tento singel je sám o sebe výnimočnou udalosťou, nakoľko nikdy predtým nevznikla taká silná spolupráca medzi fanúšikmi, umelcom a nahrávacou spoločnosťou. Tá fotografia na pozadí je pôvodná, vytiahnutá z archívu, len sme ju použili.
Miša: Viem, že tá fotografia stojí aj na pozadí samotného albumu "SubHuman". Jej pôvodným autorom je Alfred Gescheidt. Zachytáva podľa Teba skutočnú jadrovú explóziu?
Alan: To som si skutočne nie istý. Je to stará fotografia. A áno, skutočne sa stala inšpiráciou albumu "SubHuman".
Miša: A bola dokonca použitá na samotnom albume "SubHuman", ktorý práve teraz držím v ruke. Myslím, že sa objavila aj k videoklipu ku skladbe Allelujah. Celý tento projekt je vynikajúci a keďže singel "Prey / Allelujah" vyšiel práve v Rusku, je možné sa domnievať, že Alan podľahol čaru našej krajiny?
Alan: Ja som Rusmi úplne očarený, aj preto som počas návštevy Moskvy zorganizoval veľké stretnutie s fanúšikmi. A z každého z nich doslova sršalo nadšenie a entuziazmus, čoho výsledkom je práve táto skvelá spolupráca. Tak isto dali dohromady veľký booklet, ktorý je dostupný na stiahnutie na depechemode.ru, no a spomenutý videoklip vytvoril Dmitry Semenov. Bol by som rád, aby sa o týchto ľuďoch vedelo.
Miša: Alan má pred sebou celý zoznam ľudí, ktorí sa podieľali na vydaní tohto singla v Rusku. Chápem to teda správne, že tento singel je určený práve pre ruský trh?
Alan: Samozrejme, že singel si môže kúpiť každý, no iba prostredníctvom stránok depechemode.ru. Oficiálne je však singel určený pre Ruskú Federáciu.
Miša: A my si ten singel samozrejme vypočujeme celý. Ale predtým by som Ti Alan chcela poďakovať, za to, že si sa podujal uskutočniť túto sériu eventov s fanúšikmi, výsledkom čoho je tento jedinečný singel.
Alan: Skutočne sa teším, že sa to podarilo. Tí ľudia, ktorí sa postarali o tento singel, odviedli neuveriteľný kus práce. Mám z toho skutočnú radosť.
Miša: Áno, a už teraz sa tešíme na ďalšie veci. Takže, rada som s Tebou podebatila, pozdravuj Hep a teraz už premiéra spomenutého singla.
Alan: Ďakujem a majte sa ...
Miša: To bol Alan Wilder a teda teraz už skladba "Prey", ktorá je sa nachádza na albume "SubHuman". O vokály sa postaral Joe Richardson ...
viac informácii o singly: discogs.com
Názory Devotees (14)
tommy
1 23. marec 2022 o 08:12
Hm, dosť nadčasový rozhovor… Kto vie, ako to Miša vidí dnes… K tomu neskoršia Martinova “ETERNAL” a sme tam, kde sme nechceli… Ostane po nás len akýsi “spirit” uviaznutý kdesi v “medzipriestore”... A v diaľke bude znieť:
“And the spirit of love
is rising within me
talking to you now
telling you clearly
the fire still burns.
I ́m talking to you now
the fire still burns
whatever you do now you ́ve got to give love
the world still turns”
Len ako tie záverečné verše poňať... To bude priam “Hamletova dilema”...
Michaela 146
2 26. marec 2022 o 08:05
Souhra náhod či osud…Neuvěřitelné, nadčasové otázky…Rok 2008 a právě tento rok jsem objevila a začala sledovat stránky dm.cz a dm.sk…V době nahrávání alba SOTU…
Temná, ale zároveň podmanivá skladba Allelujah, když se hlouběji zaposlouchám slyším tam samply z alba SOFAD ♫♫♫
Monghi
3 27. marec 2022 o 10:19
ano, v Allelujah aj laicke ucho dm fanusika musi pocut sample z In your room a outra Judas ... ono, SOFAD, ale aj Violator, to je vrchol Alanovej prace v DM, tam musel vytvorit priam neuveritelnu databanku samplov ... a tie sa objavili aj v naslednej tvorbe projektu Recoil ...
tommy
4 29. marec 2022 o 09:29
Každopádne, s Alanom, resp. s albumami RECOIL som naposledy prežil asi niečo, čo môžme nazvať dokonalý hudobný aj emočný zážitok… Potom prišli len také malé záblesky… Dobré, svieže platne, ale ALAN je ALAN… To už len konštatujem ako fakt, ktorý nezmením a ani nemám mokré sny o tom, že by sa ešte raz jeho meno aktívne spojilo s tvorbou DM. Ani si to neželám, ani si to nepredstavujem. Ako viaceré veci v živote…
... :(
Lojzo
5 31. marec 2022 o 11:13
Pre mna su Alanove albumy tiez nieco vynimocne hlavne kvoli zvuku a samplom, ktore pouziva genialne. Tiez si nerobim iluzie uz par rokov ze by sa nieco zmenilo v jeho zanieteni pre hudbu, len by som bol velmi rad keby vydal katalog vsetkych svojich albumov aj so singlami v nejakom krasnom minimalistickom baleni. Ta moja zbierka je taka prehistoricka - rozne vydania v roznom stave mam CD od roznych vydavatelstiev a pod.
v hudbe to u mna vdaka Alanovi neplati, jedine jeho skladby ked pocuvam tak ma vobec nenapada kde by som este aky zvuk dal / vylepsil :D u inych interpretov to nie je problem 
Ked vysiel Subhuman tak som si hned kupil rozsirenu verziu a fical som na tych klipoch a redukovanej verzii albumu a remixoch dlhu dobu. Niekedy az “lutujem” ze ma Alan naucil vnimat hudbu uplne inak a od kazdej skladby /albumu inych interpretov ocakavam vymakane aranzmany, zvuky, melodie, mate to takto aj vy? Hlavne ked sa casto vravi ze v jednoduchosti je krasa
tommy
6 31. marec 2022 o 13:48
Hm, milý Lojzo, ja si pamätám, ako som v rukách držal v r. 1997 úplne horúce “CD” od Recoil : Unsound Methods a zároveň od DM “ULTRA”... Ku cti skupine DM slúži, že “cover albumu” bol fakt pôsobivý, čo sa predtým o SOFADE asi nemohlo povedať... A pritom “covers of singles during Devotionals times” boli neskutočne príťažlivé... Pomaly viac ako baby (žiadnu som vtedy nemal, to asi preto a dúfam, že ma nik neobviní z fetišizmu… ha ha ha) ...
Len neviem, či sa oplatilo čakať...
Ale to je iný príbeh…
Ale to Alanove dielo bolo fakt po každej stránke prepracované, resp. prepracovanejšie ako to depešácke a ja som vďake nemu prešiel na inú úroveň počúvania, o ktorej som ani netušil a v tých časoch už ani neveril… Stále to opakujem dookola, ale ja som mal v tých časoch už pocit, že som dosiahol vrchol svojej hĺbky počúvania, čo znie paradoxne, skôr by som mal použiť prirovnanie “dno svojej hĺbky”, ale s príchodom sólovej tvorby Alana sa mi otvorili nové dvierka do “hudobného neba” a neskôr, keď vydal ešte lepší (teraz myslím po umeleckej stránke) album “LIQUID” , tak som bol v “siedmom nebi”... Fakt som si myslel, že Alan (ne)priamo vyburcuje DM k lepšiemu výkonu, ale s príchodom albumu “EXCITER” (už len ten “cover” bol iba solídny) som pochopil, že skupina, ktorú som tak mal rád, sa mi začína vzďaľovať... Ale nakoniec si ma počkala…
A keďže za posledný rok nebola u mňa núdza na rôzne nehody, jednou z nich bola aj tá, že sa mi pri sťahovaní v rukách rozpadla krabica s hudobnými nosičmi a na tvrdú, betónovú zem ako prvé dopadli práve “Alanove disky”... :(
Lojzo
7 1. apríl 2022 o 07:31
Ved to ze ked vysiel Unsound Methods, uplne mi to rozhodilo kocky :D Cakal som na 50% nieco podobne ako Hydrology, ze popocuvam a dobre…ale toto bola pecka. Dodnes si pamatam ako som v RockFM radiu pocuval relaciu asi Pyramida s Jurajom Curnym a tam pustal skoro cely singel Faith Healer a cele to bolo “prelozene” komentarom samotneho Alana. To ako hovoril o procese mixovania to bolo neskutocne, aj ked technickym veciam nerozumiem rozpraval o tom tak ze som pochopil ze ma inovatorsky sposob prace so zvukom. A velkym plusom pre mna bolo tiez ze uvodny singel bol naspievany D.McCarthym z Nitzer Ebb na ktorych som tiez hudobne vyrastal
Vlastne som vyrastal na vsetkom co Juraj Curny hral v RockFM 
TOMY: (...Ku cti skupine DM slúži, že “cover albumu” bol fakt pôsobivý, čo sa predtým o SOFADE asi nemohlo povedať...) Psssst toto nemozes tu tak verejne pisat
a o albume SOFAD uz vobec 
Tiez mam taky nazor ze obal ULTRY je lepsi, inak s EXCITERom to mame podobne, od tohto albumu som DM prestal sledovat a znovu ma dostali albumom PTA (mimochodom tiez vyborny obal/grafika pre mna).
chmelko
8 1. apríl 2022 o 16:38
Alanovu tvorbu (vrátane hydrology) som pochopil až po dlhych rokoch ked som prepadol vinylu, zainvestoval niečo do trochu lepšieho zvuku a spravil si svoju “man cave”
poriadne to vypeckovat, zhasnut svetla, zavriet oči, do ruky max nejaký koňak a je to doslova emočná nirvána.
je mi jasné, že to nieje hudba do auta, alebo do mp3, je to skrátka umelecké dielo
tommy
9 2. apríl 2022 o 13:41
Som rád, že tu bolo v súvislosti s tvorbou Recoil spomenuté slovo “jaskyňa”, pretože vo mne jeho albumy evokujú cestu do hĺbky jaskyne, ktorú postupne objavuješ... Aj sa jej temnoty, hĺbky, neznáma bojíš, ale zároveň ťa túžba láka ísť čoraz ďalej… Až sa v nej nakoniec stratíš... A keď už pomaly prepadáš panike, úzkosti, klaustrofóbii a strachu zo smrti, vtedy zbadáš na konci tunela svetlo a nápis “EXIT”, v tomto prípade pomaly doznieva posledný “track” a škála tvojich pocitov je nesmierne pestrá... Doslova “strange hour”... Konceptuálne diela, prepracované od prvej sekundy do poslednej, Alan vie, kedy ma ktorý zvuk nastúpiť, kedy má vokál zvýrazniť a tak… Ťažko sa to opisuje slovami… Jednou vetou bol majstrom dramaturgie a produkcie… A aj to je umenie, ktoré ruka v ruke s Martinovým talentom písať piesne žalo úspech… A som rád, že v poslednom rozhovore, ktorý Monghi preložil, Dave na Alana spomína ...
Ako myšlienka nebola zlá... Ale možno sa mýlim…
A čo sa týka mojej narážky na “cover SOFADu”, svojím spôsobom som pochopil Antonov zámer urobiť z členov DM de facto náboženské ikony, čo umocňuje aj to mystické fialové prekrytie tvárí...
Monghi
10 2. apríl 2022 o 17:46
Dnes rano mi v aute znela remixova cast Selected, z ktorej dokazem Prey a Allelujah tocit do nemoty ... tie remixy dokazuju Alanovu vynimocnost. Je v nich zvyrazneny presne ten typ zvuku, ktorym Alan daval Depeche Mode vynimocnost. Na toto sa zabuda ... Alan daval hudbe Depeche Mode atmosferu a akusi podivnu mystickost ... v remixoch do roku 1993 to citit najviac ... od jeho odchodu citit v piesnach Depeche Mode akesi vakuum. Sice nas Dave presviedca, ze teraz je to surove a to skutocne prave, ale “gulove, chlape, g-u-l-o-v-e”!!! Alan bol genius a v kutiku duse ma totalne stve, ze to vsetko po roku 2010 asi definitivne zavesil na klinec. Asi mal pocit, ze dalej sa to uz posunut neda. Koniec koncov ... existuje na hudobnej scene dnes nieco prevratne, co tu este nebolo? A ked sa aj sustredime na elektronicku scenu, je tu nieco, z coho by sme padli na zadok? Zda sa, ze hudba dosiahla uz svoje limity a vsetko, co dnes vznika su uz len veci, ktore idu podla akejsi kucharskej knihy ... hocaku kapelu, z tych novych, ci za poslednu dekadu, si zoberiete, uznate inovativnost, no aj tak nakoniec dojdete k poznaniu, ze to nie je nic nic nove.
Mozno toto Alan, ako vizionar, pochopil a preto skoncil ... kto vie?
tommy
11 3. apríl 2022 o 11:04
Tak to si vystihol… A možno by sme mali nad tvojou poslednou vetou zamyslieť aj my ... :(
Je to doslova alchýmia, ktorej prvky vedel správne skombinovať práve majster Alan… A nehovorme si, že to po jeho odchode dokáže každý... Mark Bell je dokonalým príkladom, že nie, aj keď práve on to pri BJORK dokázal dokonale… Aj to je umenie…Nie každý umelec nájde toho správneho alchymistu… Martin ho relatívne rýchlo našiel, ale nie dostatočne ocenil… Alan chcel z DM po albume SOFAD urobiť PINK FLOYD svojej doby (elektronickej scény), ale Martina tieto vody nikdy nebrali… On uviazol v “divnopope”, ktorý od r. 1997 ostáva akýsi nepochopený... DELTA MACHINE je malou svetlou výnimkou, kedy sa DM vrátili ku starým, slávnym časom, ale tam bol zvukár mr. FLOOD a to sme už blízko k Alanovi… 
Ak sa ešte môžem vrátiť k tvojmu porovnaniu hudobného cítenia Alan vs Dave: problém je ten, že Dave vyrastal na rockových veciach, pri ktorom je skutočne často dôležité nahrať prvotný nápad / riff tak, ako umelca napadol, resp. ako vzišiel z “jamovania”, zväčša vytvoreného na gitare, resp. klavíri… Na ňom následne postavíš celú štruktúru piesne… Onen nápad je “leitmotívom” ... A ten, keď sa rozbije, tak autor môže byť oprávnene dotknutý, že to pôvodné čaro je preč...
Ale pri elektronike je to presne naopak… Tam je prvotný nápad braný ako základný kameň, z ktorého precíznou prácou skúseného majstra neskôr môžeš vybrúsiť dokonalý diamant… Niekedy síce menej karátový, ale stále diamant…
chmelko
12 3. apríl 2022 o 20:19
často krát sa ako Alanov vliv spomína hlavne ETS, ale ja by som vypíchol uplne inu piesen, ktorá by bez Alana niekde na Exciter znela uplne inak…
presne ako monghi spomenul : ta alanova mystičnost a drama….tu milujem
¨
ta piesen je:
Judas…
Michaela 146
13 3. apríl 2022 o 21:10
https://www.youtube.com/watch?v=oW2j4opHi8w
Monghi
14 3. apríl 2022 o 21:43
@chmelko: jo, “Judas” a hlavne jeho outro dokonale vystihuje vrchol Alanovho vplyvu v DM, krasne jednoduche a pritom neskutocne hlboke a mysticke… presne tieto momenty v DM chybaju. Tie, pocas ktorych zavries oci a nechas sa tym zvukom unasat. Jeho uplne poslednym vkladom bola “I Want You Now” z Exotic / Summer tour ...