Kto do pekla je Ben?

Táto otázka istotne odznela v mnohých hlavách po tom, čo sa na dm.sk objavili prvé úžasné správy o tom, že Depeche Mode predsa len nastúpia, po štyroch dlhých rokoch, do štúdia. Na producentskú stoličku si tentoraz sadne "akýsi" Ben Hiller. Kto je to?

Nájsť akékoľvek informácie na internete o ľudoch v úzadí je dosť značný problém. Vždy sa k nim dá dopátrať len cez stránky tých, ktorí sa vďaka týmto ľuďom preslávili. Nakoniec, veď koho už zaujíma človek, ktorý sa objavil, odviedol poctivú prácu, za ktorú dostal slušne zaplatené, zbalil si svoje veci a pobral sa ďalej? Vo väčšine prípadov tomu tak naozaj je. Nuž ale, predsa len, skúsme aspoň cez fragmenty zistiť, kto možno zasa pozdvihne slávu Depeche Mode.

Ten, kto zvykne čítať reakcie k článkom, či správam, na týchto stránkach, určite zaregistroval, že meno Bena Hilliera sa spája s úspechom skupín Blur, U2, Clinic, či Duran Duran. A to je skutočne len zlomok, nakoľko tento človiečik neberie len producentské džoby, ale s radosťou sa zhostí aj úlohy štúdiového inžiniera, programátora, či remix inžiniera. To všetko môže nakoniec Depeche Mode len a len prilepšiť.
Takže, skúsme si Bena priblížiť slovami iných:

Holly Lerski (02/07/2003): Včera som strávil celý deň v Londýne remixovaním s Benom Hillierom. Makali sme na tom celý minulý týždeň, ale keďže Benovi sa to stále nezdalo, zabookoval štúdio s prekrásnymi starými Neve mixážnymi pultami (zvláštne, že každý znel inak) a pustili sme sa do práce. Vždy som si myslel, že mixovanie je trochu ako alchýmia. Niekedy sa pokúšate dosiahnuť nemožné, napríklad premeniť čokoľvek na zlato a pod. Môže ísť o pozvoľný, metodický proces (ako nahrávanie). Ale Benovi to šlo rýchle - priam okolo mixpultov lietal. Prirovnal by som ho ku šéfkuchárovi, ktorý pripravuje nejaké úžasné jedlo. Teraz kúsok Tobasca, tu udrieme na činel... veci sa varili pár hodín a okolo šiestej večer bolo navarené. Mňam!

AtomicDuster (11/2003 - z recenzie singla "Can´t Feel A Thing" od Clearlake): Ben Hiller odviedol rovnako dobrú prácu ako s Blur, či niekým iným. Nemá tendenciu pracovať tak, aby bolo všetko čo najskôr hotové. Chvalabohu vždy pracuje s dospelými, v ktorých prežíva večné rebelstvo mladosti.

BetweenPlanets (04/2004 - z recenzie EP "Come On Over" od Cathy Davey): Táto hudba má veľmi blízko k PJ Harvey a Carina Round, ale na rozdiel od týchto dvoch je typická jemným írskym akcentom Daveyovej, ktorý týmto štyrom skladbám pridáva na sile, spolu s neortodoxnými nahrávacími technikami producenta Bena Hillera a jeho zbierkou ruských predvojnových mikrofónov.

Garvey, Elbow (z biografie): Jediný vedel ako ďalej, keď sme všetci už boli v koncoch. Jeho filozofiou je zapojiť ťa do vecí, o ktorých si myslíš, že sa ťa pri nahrávaní netýkajú. Ak sa v tebe začína rodiť nápad, priloží ti k ústam diktafón a povie "vysyp to".

A to je asi tak všetko, čo sa mi podarilo nájsť. Všade inde nájdete len jeho meno, nič viac. Nuž ale človek, ktorý sa okrem iných, podpísal aj na nahrávkach od Rolling Stones, New Order, Lush, Curve, Suede, Pulp, Underworld, či Echobelly, zrejme bude mať čo ponúknuť aj Depeche Mode. Čas ukáže.

Mimochodom, kompletný zoznam nahrávok, na ktorých Ben Hillier pracoval, nájdete na stránkach 140db.co.uk.

zdroj: internet

Názory Devotees (8)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa