In Your Room
10. januára 1994 sa na trhu objavil posledný singel z albumu "Songs Of Faith And Devotion", a zároveň posledný singel s Alanom Wilderom, ako členom Depeche Mode. A že to bola "rozlúčka" ako sa patrí, nakoľko singel spôsobil menší šok.
Po šokovej terapii, v podobe pilotného singla z albumu "Songs Of Faith And Devotion", "I Feel You", ako aj nového imidžu kapely, obzvlášť jeho frontmana, mali fanúšikovia pocit, že ich kapela už sotva dokáže niečím prekvapiť. Veľkolepé turné, sprevádzané udalosťami, ktoré na povrch vyplávali až po rokoch, sa tešilo slušnej návštevnosti a spokojnosti divákov, no alt-rockovú verziu albumového eposu, skladby "In Your Room", asi sotva niekto čakal. A to mnohí ani netušili, že dnes známu verziu grunge producenta Butch Viga pôvodne Martin, Andy a Alan zavrhli. Najskôr však pár slov k albumovej verzii ...
"Tá skladba bola celkom zložitá. Nahrali sme ju asi v troch, či štyroch odlišných verziách. Jedna bola celá v štýle, aký môžete počuť v druhej slohe, s malým bicím setom a "groovy" bassovou linkou. Ale celkovo nebola dostatočne rytmicky silná; nikam to neviedlo. Štruktúra skladby nám bola jasná prakticky od začiatku. Vedeli sme, kde chceme mať umiestnené jednotlivé verše, refrény, prechody. Pustil som sa teda do hry na bicích v jednom konkrétnom štýle, na to som skúsil funky štýl a podobne. Činely po slove "flames" sa riešili neskôr, keď prišla potreba skladbu trochu, v určitom momente, "zdvihnúť". A následne sme to dali do mixu. Často sa stáva, a nie vždy až v stave mixovania, že sa ukáže zjavná potreba ďalšej časti. Počas nahrávania ale nikdy nemáte pocit, že veci znejú dostatočne dobre, takže pri mixovaní sa skladba prikrášľuje ďalšími prvkami, napr. spätnými činelmi." (Alan Wilder, Keyboard magazine, 05/1993)
"Myslím, že "In Your Room" by mohol byť potencionálne väčší singel ako "I Feel You", lenže má 6 a pol minúty. Mohli by sme ju zeditovať, no mám pocit, že jej krása tkvie aj v jej dĺžke. Práca s ňou bude obtiažna." (Martin Gore, Rolling Stone, 12/1993)
V júli 1993 sa k Depeche Mode na turné pripojil reportér magazínu Rolling Stone, ktorý neskôr uviedol: Gahan má pocit, že jeho kamaráti začínajú postupne chápať jeho novo objavenú filozofiu, teda až na nepatrné momenty, ako v prípade odmietnutia skvele zvládnutného remixu singla "In Your Room" od Butcha Viga.
Nakoniec však Vigov mix neodmietli, čo Andy Fletcher ozrejmil v rozhovore pre Drum Media, vo februári 1994.
V prípade Gahanovho návrhu, aby Butch Vig (producent albumov "Nevermind" Nirvany a "Siamese Dream" Smashing Pumpkins) zremixoval štvrtý singel z albumu "Songs Of Faith And Devotion", "In Your Room", došlo k tomu, že Vig si so sebou priniesol vlastného gitaristu a vlastne vytvoril úplne novú skladbu - najskôr praskot a potom prechod do zvukového víru - emotívna balada obohatená o bicie, v alt-rockovom spracovaní, s prekvapivou zdržanlivosťou uprostred klasickej Goreho melodrámy ... "Je to skutočne zaujímavý mix, absolútne odlišný od všetkého, čo sme robili v minulosti, hoci samozrejme preferujeme našu pôvodnú verziu," poznamenal Fletcher, napriek počiatočným klebetám, že v prvej fáze sa zvažovalo dielo uložit do trezoru a nikdy nezverejniť. Pre Fletchera je to otázka ich koreňov: "Stále sa nám páči náš európsky zvuk, ktorý je vzdialený americkému grunge. Na tento vlak rozhodne nemienime naskočiť."
"Bol som presvedčený o singlovom potenciály skladby a dôsledne som sa zasadzoval za jej albumovú verziu a to až do momentu, kedy boli vyskúšané rôzne iné verzie. Tie však boli nakoniec vylúčené v prospech remixu producenta Nirvany a guru grunge štýlu, ako ho označovali médiách, Butcha Viga. Bohužiaľ, ako sa to často stáva v prípade remixérov z prostredia mimo kapely, Vigova intepretácia sa nevzťahovala na mnohé aspekty pôvodnej skladby a tak singel stratil mnoho z charakteru Depeche Mode a samotná skladba bola ukrátená o svoju zmyseľnosť a intenzitu." (Alan Wilder, Singles 86-98 editiorial)
"Často sa pri skladbách, ako napr. "In Your Room", vrátite pocitovo do temnejších čias, ako tomu bolo napr. v mojom prípade. Bol som vtedy uzavretý v mojej vlastnej malej izbe, kde som sa cítil absolútne bezpečne, neporaziteľne. Mohol som ju opustiť kedy som chcel a rovnako sa tam vrátiť. Tá izba bola mojim bezpečným miestom, no dnes ma tá izba desí a skutočne sa tam už nechcem viac vrátiť. Takže, keď som na poslednom, Singles 86-98, turné spieval práve túto skladbu, tak som mal pocit, akoby som ju spieval spred dverí tej izby a tu a tam som do nej len nakukol. Bolo to omnoho zábavnejšie, ako keď som tú skladbu spieval každý večer na turné k albumu SOFAD. Vtedy som sa viezol na vlne temnoty, bolo to skutočne zlé obdobie môjho života a hlavne to bola parádna nuda." (David Gahan, Exciter EPK, 2001)
""In Your Room" ... myslím, že momentálne patrí k mojim obľúbeným, pokiaľ ide o koncerty" (David Gahan, Stirile Pro, 2016)
zdroj: depechemode-live.com
Názory Devotees (15)
dvestotri
1 30. január 2019 o 08:38
In your room je pre mna naozaj posledna “Božská” skladba od DM. Samozrejme aj potom DM tvorili skvele skladby, ale ziadna uz pre mna nedosiahla tento nadpozemsky level.
... no idem si ju pustit
DM-80
2 30. január 2019 o 10:18
Výnimočná skladba, ktorá možno najlepšie vyjadrila vtedajší stav v kapele, ten zvuk skvele opísal problémy a temné chvíle Depeche v tom období. Veľmi podobná skladba tým pocitom mi príde Only when I lose myself.
tommy
3 30. január 2019 o 12:45
Hm, hudba sa nemá označovať za dobrú alebo zlú, pieseň sa nemá kritizovať alebo prehnane ospevovať... Hudba alebo tá-ktorá pieseň má vstúpiť do uší a duše poslucháča akosi nenápadne, nenútene a nečakane, ale vždy v určitom význame, v správnom čase, na správnom mieste a v správnom rozpoložení, kedy poslucháč vnútorne cíti, čo by chcel počuť, ale nevie to ešte identifikovať... Ale keď to počuje po prvýkrát, tak pochopí, že toto je správna odpoveď na jeho nepoloženú otázku, že toto je ten správny zákusok na jeho nekonečný hlad, že toto je tá správna pastva pre jeho uši, že toto je jeho dávka “lítia”, ktorý odoženie všetky úzkosti a pochybnosti… Človek je na chvíľu kráľom i šašom, krehkou bytosťou, ktoré potrebuje jedno zmysluplné pohladenie… Konečne je sám sebou, vo vlastnom svete… Nie v neosobnom svete tam vonku, ale vo svojej vlastnej izbe…
IN YOUR ROOM.
jozefst
4 30. január 2019 o 19:28
In your room (zephyr mix), jedna zo skladieb, ktorá bola napríklad popri Condemnation, Strangelove, alebe Behind the wheel vydaná v inej verzii na singli, ako na albume. Zaujímavý fenomén. Pri In your room sú obidve verzie dobré. IYR bola u mňa, čo sa týka obľúbenosti pri vydaní SOFAD medzi poslednými, kde na chvoste kraľovala Higher love, ale až časom som jej prišiel na chuť a taktiež úvod albumovej verzie začína naozaj skvele a skladba potom graduje do svojho finále.
Andy
5 30. január 2019 o 20:28
In Your Room, je strasne dobra vec ako aj cely SOFAD album, samozrejme preferujem albumovu verziu a live 93 verziu. Zephyr mix nie je zly, ale ked clovek pocuje original, tak Zephyr je skor ” hlucny komercny produkt ” ... som strasne rad, ze sa na albume objavila a neskoncila ako Slow i ked je pravdou ze Slow je vazne tak trochu divna vec, teda ak je to ta ista verzia ktora neskor bola vydana..
Michaela 146
6 30. január 2019 o 20:29
Tohle je moje nejoblíbenější skladba z alba Sofad a v těsném závěsu kraluje Higher Love
Něco na té skladbě je velmi zajímavého co mě přitahuje, začátek skladby je strhující, hutná elektronika ♫ Pravda je, že SOFAD se nikdy nestál mým favoritem, ale tohle je sakra dobrá píseň 
bob3
7 30. január 2019 o 21:29
https://www.youtube.com/watch?v=9k9Z2yNh-Uc
Andy
8 30. január 2019 o 22:14
bob3: ona uzasne prerobila Enjoy the Silence, ale ta uplne prva live verzia, ta 2014 je bud dost nekvalitne spraveny zaznam, ale ta uplne prva je strasne dobra .. https://www.youtube.com/watch?v=_gZzkGvyqzc
inak ak uz sa zakopava do cover verzii, Curve urcite poznate ale neviem ci tento cover a je to uplna bomba ako aj original samozrejme https://www.youtube.com/watch?v=2HxA7V1D2fc
Mimochodom strasne sa mi paci ako teraz velke osobnosti Synthi/EBM/Industrialu 80/90 rokov sa obliekaju.. kravatky, sacka, uplne diplomaticky.. vazne sa mi to paci, Taky Ogre v obleku a OSTRIHANY vyzera uplne ako iny clovek, Gahan samozrejme uz toto robi dlho, ved ten aj propagoval dajaku odevnu znacku ak sa dobre pamatam, Douglas je fakt super ked ma vlasy zcesane do zadu, okuliare, oblek, no normalny FBI/MI6
))
violator_2008
9 30. január 2019 o 22:42
prepacte, neviem kam to mam dat, tak to davam sem - pekny cover ETS
https://vimeo.com/145815144
violator_2008
10 30. január 2019 o 23:12
na tých dvoch videách - IYR z Devotional a IYR u Lettermanna pekne vidno, co Depešu ohľadom bicích chýba a čoho je naopak priveľa - na jednej strane Wilderove úderné a úsporné bicie s minimom zbytočných prechodov, a na druhej strane Eignerove metalové dvojkopákové mlátenie s množstvom ornamentálnych prechodov a zbytočných fintičiek, ktoré len zahlcujú posluchový priestor.
Gabriel
11 31. január 2019 o 09:17
@violator_2008: ak nahodou najdes nieco zaujimave, alebo nieco s tematikou DM, je mozne nam poslat email a uverejnime to v sekcii clankov od fanusikov:
https://www.depechemode.sk/magazin/fanweb-sumar
AgentOrange
12 31. január 2019 o 09:32
Anton Corbijn si myslel, ze je to posledni video DM - proto ty reference na drivejsi videa. Mela to byt takova pekna tecka. Coz vlastne v kontextu Alana Wildera byla
Corbijn described the video as a retrospective of the work he had done with Depeche Mode. He said he made it that way because he wasn’t sure if he was going to do another Depeche Mode video after it. He later elaborated stating, that this video was made during the rise of band troubles so it was uncertain whether the band would still exist for another video to be made.
violator_2008
13 31. január 2019 o 11:35
@gabriel - ok, ale na aky mail to mam poslat?
Gabriel
14 31. január 2019 o 12:30
@violator_2008: na .(Pre zobrazenie tejto e-mailovej adresy musíte mať zapnutý JavaScript) ale bude spojazdneny formular specialne urceny pre zasielanie takychto tipov.
Dakujem
jozefst
15 31. január 2019 o 14:25
violator_2008, pekný cover Enjoy the silence.