Global Spirit turné sa vracia do Severnej Ameriky

Global Spirit turné sa vracia do Severnej Ameriky

Depeche Mode sa pripravujú na druhú časť severoamerického turné, ktoré nasleduje po úspechu v Amerike Latinskej.

Počas minulého roka zhliadlo svetové Global Spirit turné viac ako 2.5 milióna fanúšikov. Po tom, čo v marci ukončili Depeche Mode turné po krajinách Latinskej Amerike, pokračuje kapela, v máji, v turné po Severnej Amerike, obohatení nadšením, že aj po 37-ich rokoch úspešnej kariéry aj dnes priťahujú novú generáciu fanúšikov.

V minuloročnom rebríčku Billboard Boxscore’s Top Tours sa Depeche Mode umiestnili na piatom mieste, kedy s turné, ktoré zahŕňalo 60 vystúpení a zarobilo závratných 123 miliónov dolárov, porazili aj takých intepretov ako Ed Sheehan, The Rolling Stones, či Justin Bieber. S vystúpeniami po Severnej Amerike, kapela má už za sebou dva beznádejne vypredané marcové koncerty v Mexico City, kde na štadióne Foro Sol zahrali dohromady pre 130 000 fanúšikov, sa celkový počet vystúpení Global Spirit turné zvýši na 117 (a to nerátame letné vystúpenia v Európe).

"Spomínam si, ako v Mexico City opúšťala kapela pódium so slovami, že tie dva koncerty boli najvýnimočnejšie za celú ich kariéru," prehlásil Jonathan Kessler, ktorý spolu s Alexom Pollockom manažujú Depeche Mode.

"Global Spirit turné doposiaľ zhliadlo 2.5 milióna fanúšikov a každý koncert zarobil v priemere 1.8 milióna dolárov, čo je doslova neuveriteľné, nakoľko ide o mix vystúpení na štadiónoch, v amfiteártoch, arénach, a k tomu treba pripočítať vystúpenia v Latinskej Amerike, ktoré boli do jedného fantastické," povedal Kessler pre Billboard. V marci odohrali Depeche Mode dovedna sedem vystúpení počas dvoch týždňov, ktoré zahŕňali koncerty v spomínanom Mexico City, Bogote, Lime, Santiagu, Buenos Aires a Sao Paolo.

"Je to až šialené, že celých 37 rokov máme obdivovateľov, ktorí na nás doslova lipnú a každým rokom sú vášnivejší," dodá Kessler. "Je tu celá jedna generácia, ktorá na kapele vyrástla, ale takisto je tu generácia nová, vrátane mládeže, ktorá sa k Depeche Mode dostala cez streamovacie služby alebo prostredníctvom rodičov. Na koncerty prichádza ohromné množstvo fanúšikov so svojimi deťmi."

Depeche Mode sa do Severnej Ameriky vrátia v máji a v júni, po tom, čo na jeseň minulého roka zhliadlo ich vystúpenia, vrátane štyroch vypredaných koncertov v Hollywood Bowl, cez 400 000 fanúšikov, a tentoraz odohrajú deväť arénových šou. Po tomto turné čaká kapelu ešte niekoľko festivalových vystúpení po Európe, vrátane účasti na prestížnych akciách ako Isle Of Wight, Mad Cool, či Lollapalooza v Paríži, a celé turné uzavrú dvoma koncertami v berlínskom Waldbuhne, 23 a 25.júla.

"Sú jednoducho ikonickou kapelou," pokračuje Kessler. "Vždy sme boli tak trochu okrajovou záležitosťou, ale poznanie, že si svoj status získali hlavne koncertovaním, vďaka neuveriteľnej základni fanúšikov, je až extrémne uspokojivé."

Každý večer odohrajú Depeche Mode niekoľko skladieb z minuloročného albunmu "Spirit", gro turné je však postavené na ich bohatom hudobnom katalógu. Na počesť ich 55 rebríčkových singlov sa kapela spojila so spoločnosťou Hublot, výsledkom čoho bolo 55 jedinečných náramkových hodiek s emblémom konkrétneho singla na číselníku. Balenie každých hodiniek bolo doplnené o syntezátor Min Roland JP-08, ktorý kedysi používali aj Depeche Mode, a celé to bolo uložené v kufríku značky Tops Stealth, pokovaným čiernym hliníkom. Cena jedného kusu hodiniek bola stanovená na 40 000 dolárov, všetok zisk avšak poputoval na konto newyorkskej neziskovej organizície Charity: Water, ktorá sa stará o distribúciu čistej a pitnej vody pre obyvateľov rozvojových krajín.

"Hoci kapela nie je svojim názvom "udomácnená", ich kult je nasledovaný ohromným množstvom fanúšikov," vysvetľuje Pollock, ktorý vypomáhal pri vzniku akcie "fan takeover" na facebookovej stránke Depeche Mode. "Najlepšími ambasádormi kapely sú práve jej fanúšikovia, zároveň je na hudobnej scéne množstvo kapiel a celebrít, ktoré Depeche Mode milujú, tak nás napadlo tento odkaz šíriť aj cez zdieľanie ich vlastných DM príbehov."

Firma BBH L.A tak prostredníctvom sociálnych médii umožnila fanúšikom prevziať správu facebookovej stránky kapely na celý deň (a každý ďalší počas jedného roka). O účasť na tomto projekte, ktorý odštartoval v marci 2017, prejavilo záujem cez 4 000 fanúšikov a svoj priestor tu dostali aj príbehy ľudí ako Tony Hawk, Trent Reznor, či britský astronaut Tim Peak.

"Peak odbehol Britský maratón na vesmírnej stanici, na bežiacom páse, a vo svojom hudobnom playliste mal zaradených aj Depeche Mode," dodá Pollack. "Niektoré príbehy boli zaujímavejšie, než čokoľvek iné, s čím by sme prišli vo vlastnej réžii."

Druhú časť severoamerickej časti Global Spirit Tour štartujú Depeche Mode 22.mája v Honda Centre, v kalifornskom Anaheim a cez Sacramento, San Antonio, Chicaho, Philadelphiu a Brooklyn sa dopravia do kanadského Toronta, kde pred odletom do Európy odohrajú svoj koncert v Air Canada Centre, 11.júna 2018.

Názory Devotees (1)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa