Facebook Takeover: Ben Hillier

Facebook Takeover: Ben Hillier

Jedným z tých, ktorý dostali šancu na jeden deň spravovať facebookový profil Depeche Mode, bol aj producent Ben Hillier, spolupracovník kapely v rokoch 2004 - 2012.

Ahoj. Volám sa Ben Hillier. Som hudobník a producent. Žijem v malej dedinke, kúsok od Brightonu, v UK. S Depeche Mode som produkoval tri štúdiové albumy, "Playing The Angel", "Sounds Of The Universe" a "Delta Machine". Čas strávený s kapelou bol pre mňa naozaj výnimočný, zároveň kreatívny a zábavný. Dnes by som sa s Vami rád podelil o niekoľko fotografii, ktoré vznikli v období s DM a dúfam, že budem schopný odpovedať aj na niektoré vaše otázky. Pokiaľ ide o zvyšok mojej biografie, tak som pracoval s množstvom iných kapiel, vrátane Blus, Doves, Clinic, či Elbow. Tak isto som spoluautorom a producentom nahrávok Nadine Shah, s ktorou som na albumoch aj hral. Aktuálne pracujem na projektoch s Josh T. Pearsonom, Gang Of Four a Melt Yourself Down. Vlastním dve štúdia, jedno v centrálnom Londýne, s názvom The Pool (v spolupráci s Miloco) a druhé je postavené zo slamy, na poliach v Sussexe, s názvom Agricultural Audio. Som absolútne oddaný hudbe, syntezátorom, štúdiám a bicyklom.

Playing The Angel
Tento album sme nahrávali v roku 2005 a bolo to po prvýkrát, čo som s kapelou pracoval. Absolvovali sme dve veľmi dlhé a intenzívne sedenia v Santa Barbare. Neskôr sme album dokončovali v New Yorku a finálny mix prebehol v Londýne. Myslím, že mojou najobľúbenejšou skladbou je "John The Revelator". Mali sme pri nej v štúdiu pocit, že sme silne pokročili, keďže má skladba tvrdý, špinavý elektronický zvuk, ktorý nám pomohol definovať atmosféru, ktorú sme chceli pre album získať.

Sounds Of The Universe
Album sme nahrávali v roku 2008. Aj tentoraz boli nahrávacie sedenia rozdelené medzi Santa Barbaru a New York, kde sa nakoniec aj mixovalo. Tento album mám omnoho syntezátorovo intenzívnejší zvuk, než "Playing The Angel" a zvolili sme preň omnoho úváženejší a náročnejší prístup, hlavne pokiaľ šlo o syntezátorový zvuk, často získaný zo všetkých syntezátorov zostavených pre konkrétnu skladbu, z ktorých sa hralo naživo, čím sme mohli pracovať na celkovom zvuku a nie na overdubbingu.

Delta Machine
V marci 2012 sme sa opäť vrátili do Santa Barbary, aby sme započali nahrávanie na albume "Delta Machine". Martinova posadnutosť hudobnými nástrojmi sa presmerovala k modulárnym syntezátorom a gitarám, rovnako sa k nemu vrátilo ovplyvnenie bluesom. Myslím, že z tých troch albumov je práve tento môj najobľúbenejší. Nahrávania boli veľmi kreatívne, všetci na tom boli naozaj dobe a zakázali sme stolový futbal (aj keď som si celkom istý, že to s tým nič nemalo). Davidove vokály sú na tomto albume, podľa mňa, skutočne skvelé. Na skladbách odviedol množstvo skvelej práce už pred samotným nahrávaním a neustále som ho tlačil do ďalšej práce, takže postupný vývoj skladieb bol vedený práve jeho vokálnym prejavom.


Z odpovedí na otázky:
Pokiaľ išlo o nahrávanie, vždy tam bol úplne odlišný prístup, v závislosti od samotného začiatku. Album "Playing The Angel" vychádzal z veľmi rôznorodých demosnímkov, niektoré boli úplne kompletné, iné sa vyvíjali počas nahrávacieho procesu, takže sa ku každej skladbe pristupovalo inak. Ale napr. v prípade "Delta Machine" bol rozsah skladieb, aj po zvukovej stránke, preukázateľný už v demách.

Vo všeobecnosti preferujem kratšie albumy, ale odsúhlasovanie finálneho tracklistu je vždy jedna z najťažších vecí. "Ghost" je skvelá skladba, "Oh Well" je takisto dobrá ... pri takýchto skladbách poznáte, prečo je to tak ťažké!

Keď sa mi dostali do rúk Martinove demá, tak som veľmi často premýšľal, ako ich zlepšiť. Ale v podstate boli obyčajne veľmi ohromujúce.

Najlepšie vždy bolo, keď som Martina dotlačil k práci na Davidových demách. Ja som si totiž prácu na Davidových skladbách veľmi užíval.

Možno je album "Sounds Of The Universe" príliš jemný, ale ten album má v sebe elektronickú nevinnosť, ktorú milujem, obzvlášť pri skladbách ako "Peace" a "Perfect".

Album "Spirit" sa mi páči, obzvlášť skladba "Where´s The Revolution". Ale celkovo texty tohto albumu zbožňujem.

S Alanom som nikdy nespolupracoval, ale myslím, že by som si to s ním užíval.

Po prácach na albumoch s kapelami ako Blur a Suede bola spolupráca s Depeche Mode celkom niečo iné, keďže nie sú "live" kapelou. Ale práca so skladateľmi a spevákmi, akými sú Martin s Davidom, bola vždy radostná.

"Speak And Spell" je skvelý album, ale myslím, že prvý singel, ktorý som si od DM kúpil, bola skladba "See You". (Mal som iba 12, takže je možné, že mi ho kúpila moja staršia sestra).

Na tých albumoch sa veľmi bassgitara nepoužívala, ale na "Playing The Angel" sme k nej prehovorili Fletcha a Martin na ňu, pre zmenu, hral na albumoch "Sounds Of The Universe" a "Delta Machine".

Najobľúbenejšia z produkovaných DM skladieb? To je veľmi ťažká otázka. Je to vždy pocta pracovať na skvelých skladbách, ale nie vždy ide o najradostnejšiu štúdiovú skúsenosť.

Viac na:
https://www.facebook.com/depechemode/posts/10157116512965329
https://www.facebook.com/depechemode/posts/10157116526725329
https://www.facebook.com/depechemode/posts/10157116555345329
https://www.facebook.com/depechemode/posts/10157116537125329

Názory Devotees (13)

dvestotri

 1    5. december 2017 o 07:13

PTA a Delta sa mi veľmi páčia. Pustím si ich aj z odstupom času. SOTU nie je zlý, ale ten počúvam minimálne. Ale chcel by som počuť Spirit v produkcii Bena. Ťažko povedať, či by sa mi páčil viac smile

jozefst

 2    5. december 2017 o 10:29

Super článok plus fotky. Fletch si dokonca zahral na basu, čo by mohol regulérne učiniť na prípadnom novom albume DM.

ViolateYou

 3    5. december 2017 o 15:23

pozrel by som si video kde hra Fletch na basu, potesilo by ma keby ho vidim hrat

Peteman

 4    5. december 2017 o 20:27

Depeche Mode 101, 35:03. Ja by som si tiež prial keby na kocerte občas brnkol do gitary, asi by sme všetci šaleli.

cold_case

 5    5. december 2017 o 21:35

Mňa by zaujímalo to, ako sa Ben dostal k tomu, že mohol spravovať FCB profil DM? To sa musel niekde sám prihlásiť do súťaže? grin
Inak jemne (anglicky) naznačil, prečo nie je SOTU dobrý album (ja ho mám aj tak rád) a prečo nemá rád SPIRIT (zbožňuje iba texty)...

Gabriel

 6    5. december 2017 o 21:40

@cold_case: ak si nikde nezachytili, Takeover sa tyka fanusikov a VIP osobnosti, ktore oslovila kapela.

cold_case

 7    6. december 2017 o 12:25

Ďakujem za vysvetlenie pán Gabriel.
PS. Peace sa mi toho času páčia viac a viac, hlavne demo od Martina… Myslím si, že Ben nie je celkom správne vycítil potenciál tejto (naivne krásnej) piesne, ale to by sa dalo povedať o viacerých trackoch zo SOTU…

insight

 8    6. december 2017 o 13:16

PTA bola skvela doska, SOTU slabsia (Peace katastrofalna pesnicka) a na Delte su dobre snad 3 skladby…

cold_case

 9    6. december 2017 o 20:09

Vieš, paradoxom je to, že napríklad taká Surrender, ktorú ja považujem za úplne najlepšiu pieseň DM po každej stránke, má veľmi slabé demo, ktoré ma vôbec neoslovilo a naopak, spomínaná PEACE má silné demo a výsledok je biedny… Odhliadnuc od toho o čom je táto pieseň a v akom rozpoložení ju Martin napísal… Mnohí fanúšikovia nemajú radi single typu skr. “PEOPLE”, “SHAKE”, “STRANGELOVE”, “ENJOY” a aj “PEACE”, ale ja si myslím, že tieto piesne sú pre Martina veľmi dôležité, priam zlomové a asi iba on (a pár jeho skutočných priateľov) vie a cíti, že bez týchto piesní by neboli napísané ani tie temnejšie eposy…Viaceré vyššie spomenuté piesne sú po textovej stránke (v podstate) veľmi smutné... A dovolím si hypoteticky napísať, že keby takú PEACE produkoval Mr. Flood s Alanom, prípadne Tim Simenon (producent o.i. SURRENDER), tak je to hit rovnako významný a chytľavý ako Enjoy The Silence.

ViolateYou

 10    6. december 2017 o 20:55

@cold_case [#9]: v zaklade Peace neni tak chytlavy, podla mojho nazoru az nezvycajne malo chytlavy na skladbu od DM a myslim si ze aj keby ho produkuje ktokolvek, hit z neho nebude… netvrdim ze by mozno neznel lepsie… vid freelove kt. produkoval Flood

ViolateYou

 11    6. december 2017 o 20:58

skusam Peace teraz dat znova ale toto je skladba ktora mi fakt nic nehovori a vobec ma neberie :D

radoo

 12    7. december 2017 o 12:27

posledna fotka je dobra.dave sa uci texty,martin konponuje,no a andy pozera ako dopadol jeho fotbalovy klub.

Lojzo

 13    12. december 2017 o 13:47

Neviem ci som dobre cital medzi riadkami ale zda sa mi ze Hillier dost vyrazne “namocil” Martina do syntezatorovych vod a preto aj SOTU znie viac ako experiment nez ako uceleny album… (Ti dvaja si museli sadnut hudobne) A myslim ze pri PTA su Gahanove skladby este dokoncene Martinovym stylom kdezto na Spirite to uz bola asi cisto Gahanova a Fordova praca a preto to tak aj znie…

After Party, Roxy, Praha

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa