Podľa mňa to záleží od kapely a jej spôsobu práce. Čo od nás Alan odišiel… viete, on bol niečo ako hudobný riaditeľ, ktorý pomáhal Martinovi so skladbami, rozpracoval ich a posunul do iných polôh. Po Alanovi proste zostala jedna veľká diera.
No a toto hovori za všetko Mr.ALAN WILDER bol motor a genius , takze som veelmi rad ze si to uvedomili gore s davidom jasne ze okrem ,,hrajka,,
Weller
2
22. jún 2015 o 15:03
S tymi detmi ma Dave pravdu.
Where she came from is hard to say
Tiny angel guides my way
tommy
3
22. jún 2015 o 15:47
No zaujímavé čítanie a videnie Exciteru, resp. aj Alana a jeho prínosu pre DM…
Lenže aj keď to Dave (na margo Alana) povedal a máme to čierne na bielom, tak:
1) určitá skupina fans si bude stále tvrdiť svoje, t.j. že bol len najatý hudobník a DM je aj bez neho stále ten istý “arabský plnokrvník”
2) Od tohto vyjadrenia už ubehlo dosť rokov a v DM sa udialo (relatívne) dosť zmien (hlavne Davidovo autorstvo), na základe ktorých to (už) dnes vidí Dave pravdepodobne inak… Asi aj politika v DM mu kladie na dôraz, aby sa podobným veciam radšej nevyjadroval… Vtedy to bolo predsa len iné - Dave si bol istý, že takto to ďalej nejde, že chce skúsiť sólovku, t.j. tomu prispôsobil aj promotion k PM (každý druhý rozhovor bol v štýle : “kašlem na DM”)
3) Už aj tento rozhovor naznačuje, že Dave nepokladal Exciter za niečo úžasné, práve naopak - viac-menej sa zdržoval akéhokoľvek pozitívneho vyjadrenia na album ako taký... Decentne sa tomu vyhol, ale medzi riadkami sa to dá prečítať aj tak, ako to vidia kritici Exciteru
4) Ako svetlý moment vystihol jeho spoluprácu s Martinom pri nahrávaní When The Body Speaks a tieto slová ma doslová hrejú, pretože potvrdzujú to, čo som už napísal veľakrát - takto mal znieť celý album Exciter
5) Škoda len (aspoň ja si to myslím), že s Alanom sa David akosi odcudzili :(
Logic
4
22. jún 2015 o 16:24
Na Ultre a Delte nechýba nikto, bohužiaľ ani Alan, akurát by tie albumy .....
bob3
5
22. jún 2015 o 17:09
Jde o to nehledat v rozhovorech vždycky jen to, co tam chci najít, zbytek přehlížet.
Ani si to pořádně v kontextu celé nepřečíst, jenom to rychle přeletět a vytáhnout to, ce se mi nejvíce líbí a hodí a to potom řádně a pochvalně v příspěvku okomentovat.
Nejvíce úsměvné je pak číst, jak někdo něco vyčetl mezi řádky, nebo že ta věta něco naznačuje
Až tak že tomu pak sám začne věřit, že to tam je..
..a nakonec se z toho stane fakt.
tommy
6
22. jún 2015 o 19:35
Zatiaľ sa mi zdá, že viem rozlíšiť realitu… No neviem, či niekedy Dave Gahan povedal na Exciter, že je to ich Violator 2 alebo Violator 21. storočia a podobné žvásty… Mám proste pocit, že Dave sa chcel v tomto rozhovore zámerne vyhnúť celkovému hodnoteniu Exciteru, skôr vytiahol akože skvelé momenty, ako je jeho iná poloha hlasu, blízkosť Martina pri nahrávaní When The Body Speaks, určitá otvorenosť Martina smerom k Mark Bellovi atď... V podstate to ten moderátor s tou narážkou Dream On k Persnoal Jesus vystihol… Toľko k tým faktom a realite… PS. Mark Bell mal Davidov hlas ťahať iným smerom - k temným hlbinám, tak ako to fungovalo u Bjork… Ku všetkej úcte k depešáckemu barytónu, ale Bjork je predsa len iná káva… Jedna z mála vecí na nasledujúcom albume (PTA) je Davidov vokál na “Johnovi”
bob3
7
22. jún 2015 o 20:05
Tomy:
Promiň, se vší úctou k Tobě, ale David v rozhovoru popisuje nahrávání desky kladně, zmínil spolupráci s Bellem, přidal pár detailů z nahrávání společně s Martinem a celkově je spokojený, žádné odpovědi se nevyhýbal.
Tobě se prostě ta deska nelíbí a proto to vidíš po svém, domyslel sis zápory tam kde nejsou a nakonec je označíš jako fakta..
tommy
8
22. jún 2015 o 20:20
v pohode, ja sa žiadnych faktov na tomto fóre takmer nikdy nedržím, pretože som nikdy nebol nejako začlenený do procesu nahrávania nejakého depešáckeho albumu , čo je pri všetkej skromnosti škoda ... Podľa mňa by nebolo zlé raz začas vybrať nejakého náhodného fanúšika do štúdia a opýtať sa ho, ako to vidí, resp. počuje
Inak, aj toto je Davidova odpoveď na “bezduchosť” Exciteru - až na ten spev to ujde: https://www.youtube.com/watch?v=0FRiMbeCXuk
Monghi
9
22. jún 2015 o 20:27
tento rozhovor je vobec to najhorsie, co som kedy od DM prekladal! V polovici som myslel, ze to zahodim… Dave nebol schopny povedat jednu ucelenu vetu, to bolo same “ehm”, “yeah”, “you know”... som to musel trochu poludstit. A hlavne, cele je to nadsazka, s moderatormi si robili cely cas srandu a samotny “Exciter” siel v podstate bokom, hoci to obe strany ani nechceli…
bob3
10
22. jún 2015 o 20:37
tomy: To si vystihl dobře , nikdo ve studiu nebyl, ale zaručená fakta jsou taková, že tam byla příšerná atmosféra a Gahan se nudil a byl znechucený
A pak si dokonce vybere song Dream On z té desky, kterou nechtěl točit a nelíbí se mu na své turné
eternal outsider
11
22. jún 2015 o 20:55
“Ale, taký som iba kvôli vám. Väčšinu času trávim v hoteli a ležím vo svojej rakve…”
Monghi: Jsem si při čtení říkala, že ten rozhovor musí být až nevděčná práce, klobouk dolů
Monghi
12
22. jún 2015 o 21:25
@eternal: to ja som obdivoval toho cloveka, ktory urobil prepis, pretoze audio z interview, to je totalny chaos :D
Ringo
13
22. jún 2015 o 21:28
Bobe, chováš se jak hlupák a taháš to i sem z vedlejšího vlákna koukám. Já jsem ocitoval přesné věty jednoho rozhovoru, které Dave doslova řekl, jak o tom kulhavém třínohém psovi, tak o tom, že by měl Martin uznat, že jim Alan strašně chybí. Kdo se o DM zajímá, tak to stoprocentně ví, že to takto bylo řečeno a nebude o tom vést nesmyslné pochybovačné kecy. Ale ty budeš mlet pořád tu svou, že jsem si to vymyslel. Ne, nevymyslel, slova o kulhavém třínohém psovi skutečně pronesl Dave Gahan v rozhovoru po vydání Paper Monsters, stejně jako slova, že se u nahrávání Exciteru nudil v koutě, zatímco Martin skládal ve vedlejší místnosti svůj DJ set. Tolik fakta, ani slůvko jsem si nevymyslel, nepřimyslel ani nevyvodil, takhle to přesně vyšlo sz Dejvových úst. Tak přestaň blekotat nesmysly.
Ringo
14
22. jún 2015 o 21:35
jedna oprava, jeden fanoušek mě upozornil ,že tam mám chybku, takže doslova to nebyl třínohý kulhavý pes, ale třínohý kulhavý kůň.
bob3
15
22. jún 2015 o 22:10
Ringo: Vem si ty svoje fakta a běž s tím někam, přestaň tady lidem nadávat do hlupáků, nebo tě nahlásím adminovi.
Monghi
16
22. jún 2015 o 22:24
chlapi, prosiiim, vykaslite sa uz na ten Gahanov koment a podme dalej…
Ringo
17
23. jún 2015 o 07:20
bob3: a neměl jsem tě teda já dříve nahlásit za toho opožděného a posílání do prdele? Lidem tady nenadávám, jen trollovi jako jsi ty.
A tímto už z tebou nemíním ztrácet čas.
bel canto
18
23. jún 2015 o 07:45
Exiter je velmi vdacny album na kopnutie si do neho. Je to velmi lahke oznacit ho za omyl. A môze posluzit ako dôkaz toho, kam DM spadli bez Alana. Kazdopadne melodie Gore zlozil opat zas a znova bravurne. V principe ale polozit to cele Bellovi na plecia s tym, ze nech si to dokonci sa dnes javi ako hazard. Co sa vsak dalo cakat od ludi, ktori boli zvyknuti po nociach chlastat, zatial co to nejaky “najaty hudobnik” za nich cele zosrobuje ....
Logic
19
23. jún 2015 o 08:50
Bel canto: Exciter je stokrát lepší album ako tie tvoje príklady, čo si mi tu dával. Nemalo to nič ani hlavu,ani pätu, kde ešte nejaký zmysel a emócia? Chlapci hrajú ďalej bez Alana. A Alan sa ľutuje a predáva, čo sa dá. Nechápem prečo, keď je taký výborný zvukár a hudobník, prečo tu nemáme ďalšiu kapelu DM 2 s Alanom, prečo niekto nerobí takú skvelú hudby ako DM, mali by sa o neho pobiť,nie?!Asi až taký nebude dobrý, alebo najskôr Alana z DM nepoznajú, ale tá prvá možnosť je oveľa pravdepodobnejšia. A Recoil, o tom projekte som sa vyjadril a nemienim to opakovať.
bel canto
20
23. jún 2015 o 09:18
Nuz taku znasku nezmyslov, polobludov a subjektivnych hodnoteni dokazes vyprodukovat asi len ty.
Logic
21
23. jún 2015 o 10:26
Napodobne kámo. Veď, keď je to môj subjektívny názor, tak mi odpovedz, prečo nie je v nejakej známej skupine, ktorá by prerazila a nám by spadla sánka. A povedali ba sme si, k….a, tak to sa v pohode vyrovná DM. Realita je realita, DM šľape, aj keď podľa teba je to trojnohý pes a Alan stonožka je v…..(Ale nie je to nič osobné proti Alanovi, proste je to tak a je to smutné).
grapher
22
23. jún 2015 o 10:47
Poculi ste uz Bergov mix Pinking? Kurnik, keby takto znel novy album, tak mi to mohol byt dalsi vyrazny posun vpred
Exciter uz asi zostane velmi diskutabilny a co by bolo keby, o tom je zbytocne sa hadat. Je na svete a basta. Ja ho nemam rad, rovnako ako PTA a SOTU (az na par vynimiek), ale az si ho pustim za 20 rokov a porovnam so sucasnou hudbou, tak budem zrejme pri nom slintat
bob3
23
23. jún 2015 o 10:49
Ringo: Hele mě se Exciter líbí, stejně jako se líbí všem členům DM, protože jej společně stvořili, dokázali prodat, odjet turné..
Nemám rád ignoranty, lidi co se nesnaží pochopit názory jiných lidí, nevěřím všemu co se píše a na věci si dělám své vlastní názory.
BTW
Logic ty si dokazal napisat prispevok, ktory nespomina Delta Machine ani Ultra
grapher
26
23. jún 2015 o 10:57
bob3: vcera bol funkcny link na ceskej stranke, ale pozeram, ze uz to nefunguje…
Weller
27
23. jún 2015 o 11:01
smariajozef!
Ignorujte moj posledny prispevok prosim. Nez som to stihol napisat, tak uz to bolo absolutne mimo kontext.
Weller zahanbene zalieza naspat do svojej jaskyne
eternal outsider
28
23. jún 2015 o 11:10
Já to nechápu, v každém článku jsou zajímavé informace, o kterých by se dalo bavit. Ale fandové vždycky sklouznou k Wilderovi a nemožnosti Exciteru a zakončí to tím, že začnou řešit sami sebe. Jak po DM chcete progres, když sami nemáte špetku fantazie
Monghi: Si představ, že bys to přepisoval z odposlechu
Ringo
29
23. jún 2015 o 11:21
bobe: jak jsem psal, nechci ztrácet s tebou čas. Názory nikomu neberu, ale jestli je někdo ignorant, tak ty, protože si tvoříš názor na základě domněnek a reálná fakta jsou něčím, čemu nevěříš, protože s tvým vykonstruovaným názorem ta fakta kolidují, nebo ti je přednesou lidé, které rád posíláš do patřičných míst. Takže asi tak. Klidně ať se ti Exciter líbí, to je v pohodě, mě se z něj některé písně taky líbí, ale produkční stránka mi prostě nesedla. To je celé. A to, že se ti líbí, ještě nemusí znamenat, že to kapela udělala v naprosté pohodě, radosti, zápalu pro práci a nemohou si to vynachválit. Někteří to tu tak vnímají, tak jsem se jen pokusil jim tyhle představy trochu rozptýlit tím, že jsem ocitoval některé věty, které řekl Dave Gahan k Exciteru a práci s Martinem s odstupem času.
Nevím, dle čeho soudíš, že jsem špatný fanoušek DM, podle toho, že se mi Exciter líbí méně než celá jejich ostatní tvorba? :-D
Nejdříve jsi mě nudil, ale začínáš mě bavit:-)
bel canto
30
23. jún 2015 o 11:23
Logic a odkedy je mierkou kvality, to ci Alan neprejde do inej kapely a ta kapely hviezdi ? Myslis ze ho nenapadlo sa s niekym komercne potencionalnym spojit, obchadzat festifaly, robit albumy a z toho zit ? Napadlo, Alan je typicky a idealny clovek na spolupracu ale komercia, to je to co ho nezaujima. A prave ten jeho nekomercny alternativny pristup posunul Goreho dema do tej spravnej pozicie. Ked ti toto mam vysvetlovat, mam dojem, ze nevies kolko je dva a dva.
bob3
31
23. jún 2015 o 11:33
Ringo: Já se u těch tvých názorů taky nudím, ale na rozdíl od tebe mě to nepřešlo.
Nejde o to, jestli se ti Exciter líbí nebo ne, DM je moje oblíbená kapela, nikoliv jediná a vadí mi když musím číst tyhle zaručené nesmysly.
Kámo já tě lituju, přece nemůžeš věřit všemu co se kde napíše, to neplatí jen o DM, ale všeobecně, o politice a dění ve světě nemluvě..
Logic
32
23. jún 2015 o 11:35
dva a dva je päť, alebo sa mýlim. Realita je realita.Chceš mi povedať, že je málo nekomerčných alternatívnych skupín? Vieš, to je ako s dobrým futbalistom. Keď je dobrý, bijú sa o neho, ale keď už je po záruke, tak oňho sa nikto nezaujíma. Alebo je ešte jedna vec “EGO” a to už nezmeníš. Weller, daj si radšej ryzku so zemiakmi a šalátom, lebo si hladnučký a taraš, taraš. Alebo nie? Ultra a Delta, tak to sú super albumy, čo ty nato Weller?????
WellerUK
33
23. jún 2015 o 12:17
Ked vysiel Ultra okamzite sa stal pre mna cislo jedna a je nim doteraz.
Kym dorazil Exciter, tak som mal spatne dopocuvane 1981-2001. O celu mytologiu so samplovanim, polskymi kazetami, Alanom, drogami a terapeutickymi interview som sa nestaral.
Dream on som prvy krat pocul z uchrchlaneho radia. Do kolien ma to nedostalo ale znelo to nadejne. Na druhej strane nadejne znelo aj Wrong zeano.
Na obed mam cheddar & pickle sandwich s cajom jablkom. Ale hodinu a pol este budem tarat a tarat.
Ringo
34
23. jún 2015 o 12:34
Bobe: pokud je pro tebe zaručený nesmysl to, co řekl Dave Gahan v rozhovoru, tak jsi zoufalec.
bob3
35
23. jún 2015 o 12:49
Ringo: Tvoje bába je zoufalec.
Logic
36
23. jún 2015 o 17:08
Weller, ešte jedno jabĺčko by sa nenašlo?? Myslím to, zo srandy.
Logic
37
23. jún 2015 o 20:40
Ringo a bob3, tak vy si tu fajne dávate. Serte na to, buďme radi, že máme skvelú kapelu, ktorá robí skvelé pesničky a nie sa tu hadáte na somarinách. Ringo my máme rovnaký vkus na hudbu, Devision, Mesh, Camouflage. Ja si napríklad radšej vypočujem Exciter ako SOFAD, aj keď na tri skvosty nedám dopustiť. Proste je to môj názor. Každý sme iný, ale všetci máme radi DM.
bel canto
38
23. jún 2015 o 21:28
Logic co tu motas ine kapely. Vysiel si na svetlo s tym, ze Alan sa nepripojil ku nejakej kapele a neukazal co je v nom. A opak je pravdou. Vytvoril niekolko albumov, spolupracoval s kopec ludmi, je tvorivy. Melodicky je slaby ale povedal to sam, ze skladanie nechava na Martina lebo v tom nie je tak dobry, to nie je nic nove. A ked napises ze preco sa niekde nepripojil, nieco nedokazal, clovece, on nemusi nic dokazovat. Uz ukazal co je v nom, pre mna osobne je Wilder svetova špička.
Logic
39
23. jún 2015 o 21:44
O tom nepochybujem, ale špička bol len, keď bol s DM, dnes už nie je nič.Je taký istý bezvýznamný človek, čo sa týka hudby ako ja, alebo ty. To mi nevyvratiš! A Recoil, nič v zlom, ale MG od Goreho je stokrát lepšie.
Monghi
40
23. jún 2015 o 23:07
@Logic: Recoil je otazka nielen vkusu, ale aj pochopenia… to nie je tvorba pre kazdeho. A je to stale velmi velmi kultova zalezitost, co dokazuje znacne mnozstvo stale vernych fans. Bohuzial, Alan bol a vzdy bude realista. Nie je aktivista, ani samaritan, z niecoho zit musi, takze, ked nevynasa jeho vlastna tvorba, presmeroval svoje aktivity inde, ale co viem, tak sa stale pohybuje v hudobnej branzi, len jeho meno nikde nefiguruje.
Jedna vec ma vsak stale stve… a aj ked je tato diskusia venovana Exciteru… nechapem, preco sa mu vycita jednak jeho odchod (urobil to absolutne gentlemansky, to sa malokedy tak stava, ze hudobnik odisiel z kapely s absolutne cistym stitom), preco mu niektori fans vycitaju, ze tu a tam vo svojej tvorbe zacuju sampel z tvorby DM.. a hlavne ta blbost o tej rozpredanej zbierke DM… si pozrite pre Boha video Collected a hlavne to cele riadne pocuvajte… je pekna blbost tvrdit, ze su nanho kvoli tomu DM nastvati… co by s tym oni robili? Kto sa postara o tie article lepsie, nez fans? Okrem toho, rozpredal v podstate bezvyznamne veci… nic skutocne hodnotne… original sample aj s Emulatorom? Tie uz ma kapela, vdaka nemu, davno zdigitalizovane… stare oblecenie? Komu by bolo naco? Test printy vinylov? Aku hodnotu by mali pre zbytok kapely? Goreho gitara z turne? Co do pekla robila Martinova gitara u Alana? Asi mala pre Martina fakt velku cenu… a podobne…
Nechajte Alana zit svoj zivot, je sam sebe panom, 20 rokov mimo DM, on uz je niekde uplne inde, skor mna osobne bude stvat fakt, ze sa mu v dost dolezitom obdobi otocil chrbtom Daniel Miller…
A “Exciter”... ako som povedal, kazda kapela ma obdobie hladania, smerovania… u DM je to prave tento album. Je to posledny vykrik Martinovej dominancie, posledny album, pri ktorom bol Fletch “pan dolezity” a posledna kapitola, v ktorej David plnil ulohu sekundanta v studiu… “Exciter” je zrkadlo preskupovania sil a dobovy zaznam prerodu 30tnikov na 40tnikov… to mozno niektori pochopite, ked si podobnym prerodom prejdete :D
Logic
41
24. jún 2015 o 06:52
Monghi, máš pravdu, je otázka vkusu, ale mna sa to proste nepáči. O Alanovi tu stále dookola basní Bel canto. Ja by so ho isto už nespomínal. Veď pri DM už nie je 20 rokov, tak na čo.
bel canto
42
24. jún 2015 o 07:10
Logic si zabil, ty to beres tak akoze Pete Sampras bol svetova jednotka a dnes uz neznamena nic. Ze je Alan dnes bezvyznamny ? Alebo porovnavas alternativnu nezavislu produkcne fantasticku a lodicky slabu produkciu s komercnymi pocinmi Goreho ? Nuz dobre. Tak sa mi zda, ze na teba uz prestanem reagovat. Neviem preco mas alias logic, pretoze tvoje zmyslanie je vsetko, len nie logika.
Ringo
43
24. jún 2015 o 07:37
Monghi: tak jasné, ať si Alan prodá co chce, spíše to u fanoušků vyvolalo pocit, že už nechce s DM mít vůbec nic společného. A prodávat ocenění v aukcích, no nevím, možná sportovci taky prodávají své medaile.
ad Recoil - já mám k němu rozporuplný vztas, Bloodlines a Unsound Methods se mi celkem líbily. Ne z hlediska melodií, ne z hlediska vokálů, ale čistě zvukově. Bylo mi příjemné ty zvuky poslouchat. Problém jsem měl s Liquid. To mi přišlo ve své době úplně jako mimo mísu. Když vyšel Subhuman, tak jsem si říkal, že větší nudu jsem snad ještě neslyšel a najednou mě začal bavit ten Liquid, oproti subhumanu rozmanitý, členitý, najednou jsem v něm našel velké zalíbení. Mám koupené všechny CD Recoilu, kromě Subhumanu. Myslím, žemě nikdo nemůže obvinit z toho, že mám něco proti Wilderovi. Naopak, souhlasím s tím, že byl s DM v jedinečné době a dokázal s nimi jedinečné věci, které už se nikdy nebudou opakovat.Co se týče kvality nových alb, je otázkou, zda by je Alan ještě dokázal někam posunout. On udělal fantastickou produkci a mixy třeba pro Nitzer Ebb, vždy to bude taková ta líbivá forma, do které on to umí zabalit, nicméně se v té kráse zacyklil a buď jsou to mixy ve stylu singlu World in my Eyes nebo jsou to mixy typu Rush. Nádherné, ale pořád se v podstatě opakující. Tady je teda otázka, zda jeho odchod nebyl v podstatě v pravý čas i z důvodu, že už neměl DM kam dále posunout, jestli už by neopakoval své osvědčené a oblíbené postupy, které slyšime na Recoilu. DM se chtěli posouvat, ne třeba dopředu, ale prostě jinam. Dokázali by to s Alanem?
Ringo
44
24. jún 2015 o 07:38
ad Exciter - s odstupem času jsem se naučil poslouchat i minimal elektro, hodně skupin k němu v té době sahalo. Bohužel jsem tohle nečekal od DM, proto z prvu to album dost zklamalo. Dnes jej vnímám prostě jako experiment, který si občas poslechnu. Ale vesměs jej nepovažuji za dobrý směr pro DM, prostě jim sluší hutnější podoba, ne takové nimrání se v minimalismu. Alan by to asi jinak udělal, ale asi je třeba vzít v potaz, že Martin to album takové opravdu chtěl, protože se v tomhle směru tehdy shlížel a proto taky vybrali producenta jakého vybrali.
Kvalita dalších alb se už odvíjí od určitého návratu k hutnosti přes Martinovu touhu s tím více pracovat. PTA by se dalo v podstatě považovat produkčně za fanouškovské album fanouška bena Hilliera. Podle mě se to povedlo, SOTU je ovlivněno Martinovou vášní pro elektronické mašinky. Aby bylo odlišné od PTA, musel podle mě kapku Hillier ustoupit Matrtinovi a ten dostal opět prostor ke svému hračičkovánií a experimentování a opět trochu minimalismu. Delta Machine se dostala do rukou Bergovi a hned je to znát, v podstatě by to mohl být novodobý Wilder a pokud mu DM dají v produkci prostor, mohlo by ve spojení s Martinovým novým studiovým zápalem (viz fantastické MG) vzniknout zvukově něco, co mnohým fandům a vlastně trochu i mě chybí v albech DM od odchodu Alana Wildera.
Celé to vnímám tak nějak neutrálně, za Alana super, ale fajn že DM pokračují i bez něj a odlišnosti jsou možná dány tím, že je takto DM sami chtějí a třeba by s tím nezmohl nic ani Alan Wilder, kdyby s nimi stále byl. Já si našel velké zalíbení i v té post alanovské éře.
dvestotri
45
24. jún 2015 o 07:56
V istom zmysle sú pre kapelu niektorí fanúšikovia nešťastím. Hlavne tí akože „ultras“. Čo napríklad pískajú na predkapelu a pod…. (vypískať Fad Gadget, alebo na MUTE akcii ukazovať palec dole na Laibach chce riadnu dávku obmedzenosti)
Aj mne je za Alanom ľúto, ale zrejme spravil najlepšie keď išiel preč. Zrejme videl, že by to už nefungovalo. Doteraz tvrdím, že Unsound Methods je najlepší alternatívny počin všetkých čias. Bohužiaľ nepochopený.
Exciter mám rád. Zaujímavý je fakt, že oficiálne remixy sú pre mňa absolútne nepočúvateľné (okrem Dave Clarke), ale tie neoficiálne milujem. Aj turné k tomuto albumu bolo také prvé, ktoré som si dokonale užil. O partys ani nehovorím…...
Dream On, Shine, I am you…....
... A viete čo, idem si ho na ráno pustiť
Logic
46
24. jún 2015 o 09:16
Bel canto, ty už konečne pochop, že ja počúvam, to čo sa mi páči a nie či je komerčné, či to počúva miliony ľudí, alebo preto, lebo ty povieš, že je to dobré. Nebudem sa predsa do niečoho nútiť počúvať, lebo je Alan, lebo je to nekomerčné, je mi až v prdeli, chápeš to už konečne. Ako som povedal, SOFAD je u mňa slabý počin, za tým si stojím aj keby bolo proti miliony ľudí. Idem si to teraz pustiť, lebo ty si povedal, že je to dobré, tak jedine volume na nule. Ja si za svojím názorom stojím a nenuť mi tu svoje názory a nhľadaj logiku pri hudbe, ja hudbu počúvam, preto lebo sa mi páči a nie preto, lebo je nekomerčné, alebo komerčné. Ja hľadám v hudbe potešenie, nič viac, nič menej.
Dangerous
47
24. jún 2015 o 10:21
@Logic: Recoil je otazka nielen vkusu, ale aj pochopenia
wow! sorry Mongi, ale to zní hodně bolševicky :D To je jako když komančové tvrdili, že chápat marxismus-leninismus mohou jen uvědomělí příslušníci dělnické třídy :D
Chlapci, vy jste na Slovači snad úplně zešíleli :D :D
grapher
48
24. jún 2015 o 10:25
Na margo Alanovho “vypredaja” by ma zaujimalo, co vsetko maju v osobnych archivoch ostatni clenovia kapely z produkcie DM. Mysli si, ze Alan ako perfekcionalista skreckoval uplne vsetko a urcite toho musia byt tony. Ci to predava alebo nie podla mna vobec nesuvisi s jeho vztahom k DM, ale mal na to ine dovody. Nakoniec aj mnohi z fans rozpredavaju svoje zbierky alebo casti z nich (vcitane mna) a suvisi to s uplne inymi vecami ako s vztahom k DM (v mojom pripade urcite).
ico
49
24. jún 2015 o 10:44
@dangerous: Ak by Česi v 1946. nevolili tak ako volili, tak sme my na “Slovači” ani nevedeli, že nejakí komančovia existujú.
Ringo
50
24. jún 2015 o 10:50
ICO: možná proto, že jste měli sklony k tomu druhému extrému;-)
WellerUK
51
24. jún 2015 o 10:55
Tak predsa som mal vcera pravdu! Godwinov zakon sa chysta naplnit.
Logic
52
24. jún 2015 o 11:13
Dangerous u mňa je hudba potešenie, že sa citim pri tom dobre, relaxujem. Ak sa mi raz niečo nepáči, tak to nepočúvam. A je to jedno, či je to DM, Recoil, Peter Lipa atď.
ico
53
24. jún 2015 o 11:14
@ringo. Obávam sa, že Ti opäť nerozumiem.
ico
54
24. jún 2015 o 11:23
@welleruk: ano, ano, mal si pravdu.
jozefst
55
24. jún 2015 o 12:26
dvestotri, tak s tými “DM ultras” si trafil klinec po hlavičke. Osobne som bol rád, že som zažil naživo Fad gadgeta, ktorého si spomenul.
grapher
56
24. jún 2015 o 13:17
@ico: comu si z posledneho prispevku Ringa nerozumel? Na Slovensku vtedy predsa zvitazila Demokraticka strana (61,43 %) a demokrati boli pre komancov nepriatelia a extremisti, ktorych tvrdo potlacovali
Monghi
57
24. jún 2015 o 13:37
sakra, serte na politiku, nemate toho dost v tych stupidnych mediach?
@dangerous: co je na tom sialene, ked napisem, ze projekt Recoil treba aj pochopit? Chces mi napr, povedat, ze aj k DM sa stavias len ako k hudbe z radia a nesnazis sa pochopit vyznam textov, pripadne, ak mas k dispozicii hlbsie informacie, tak sa nesnazis pochopit, preco volili pri konkretnom albume danu strategiu a postupy?
Recoil nie je prvoplanova produkcia, su to do detailov prepracovane postupy a napady, staci trochu viac citat Alanove komenty a rozhovory s nim. Ale podotykam, nie je to povinne :D Kto ma zaujem, ten potom siahne, kto nie, necha to tak… tak to ma fungovat vo vsetkom
ico
58
24. jún 2015 o 14:16
@grapher: Ej bisťu, tak to onakvých extrémistov ten Ringo mysleu. A ja, že už valašku prebrúsim
Ringo
59
24. jún 2015 o 14:36
ico: ne, tyhle jsem nemyslel, měl jsem na mysli ten extrém, který na Slovensku vládl většinu druhé světové války do chvíle, než bylo jasné, jak se ta válka nakonec vyvine. Ale nechme to být, nepatří to tu.
Ringo
60
24. jún 2015 o 14:39
Monhgi: zase na druhou stranu, stává se mi v hudbě i to, že pochopím, jak to autor myslel, přes to se mi to nelíbí. Někdo může zpívat třeba nějakou temnou hudbu o sadismu, pochopím jak to autor myslel, ale to samotné chápání nemusí vést k nějakému zalíbení se, protože mi to téma prostě není blízké:-)
ico
61
24. jún 2015 o 15:00
@ringo: Kamarát, ale začal si s tým Ty. Toto je veľmi tenký ľad. Nechci aby so m Ti začal vypočítavať koľko Čechov bolo po vojne súdených za kolaboráciu s nacistami.
Ringo
62
24. jún 2015 o 15:27
ico: to jsem si teda nezačal, ani by mě nenapadlo tu něco takového rozebírat, co tvůj příspěvek 24.6.2015 o 9:44? Trochu soudnosti by to tady chtělo.
A doufám, že si nepleteš opravdové kolaboranty s těmi, co byli křivě nařčeni a odsouzeni z kolaborace režimem, protože šlo o nepohodlné osoby pro soudruhy. A taky doufám, že nezaměňuješ kolaboraci několika stovek, dejme tomu i tisíců jedinců s regulérním Slovenským státem, který se zařadil po bok Německa podobně jako Maďarsko.
Radši té diskuse na toto téma nechme. Myslím, že to je už hodně překročená hranice toho, co by tyhle stránky mohly unést.
ico
63
24. jún 2015 o 15:57
@ringo: Ano súdnosť by to chcelo. Najmä, keď niekoho obviníš z extrémizmu tohoto typu. A dokonca princípom kolektívnej viny. Opäť Ti hovorím, že sa púšťaš na tenký ľad. Je a vždy to bolo také typické české. Tak mi sme všetci náckovia, lebo sme boli obyvateľmi Slovenského štátu, ktorého vtedajšia vláda (mimochodom nie celá, bola to úzka skupina) deklarovala lojalitu voči Hitlerovi. Na druhú stranu český kolaboranti, boli iba obetami vykonštruovaných procesov, dokonca v čase tesne po vojne, keď komunisti de facto ešte ani neboli pri moci. A ešte pre porovnanie, keď máš tak rád tie “fakty”: Počet ocenení Spravodlivý medzi národmi udeľované osobám nežidovského pôvodu, ktorí prispeli k záchrane Židov počas holokaustu): Slovensko 539, Česko 114.
grapher
64
24. jún 2015 o 16:43
Ringo, co si zosalel??? Co to tu preboha pises? To akoze vsetci Slovaci a Madari boli fasisti??? Tak potom si zabudol okrem Nemcov aj na Rakusanov, Talianov, Spanielov, Norov a neviem kto este vsetko.
Chybaju ti evidentne tie najzakladnejsie fakty, inak by si nemohol taketo cosi napisat.
Ringo
65
24. jún 2015 o 16:49
grapher: nechybí, WW II mám docela podrobně prostudovanou. A určitě jsem to nezjednodušil tak, že jsou to všechno fašisti, jen se prostě přidali na tu stranu, to chceš jako nějak popírat?
Logic
66
24. jún 2015 o 16:57
Tak to je sila ,z problému a Alanom, sme sa dostáli do politiky.Do toho ja nejdem, niet väčšej špinavosti ako je politika.
grapher
67
24. jún 2015 o 16:59
Slovensky stat bol samozrejme priveskom Nemecka a vladol tu fasismus. To je pravda. Ale nebolo to z vole naroda, pozri si ako sa vyhlasil Slovensky stat, ani sa vtedy v slovenskom parlamente o tom nehlasovalo, okrem ineho. Radovi ludia sa nikam nikdy nepridali. AK si taky znalec, tak to musis vediet. A predpokladam, ze poznas aj protifasticky odboj na Slovensku.
WellerUK
68
24. jún 2015 o 17:01
Tak to je sila ,z problému a Alanom, sme sa dostáli do politiky.
Told You So
Notik
69
24. jún 2015 o 17:51
trosku k Vam zabrdnem , nikoho neobvinujem ani nezboznujem len jedna veta my utkvela v pamati od mojej babicky sluzila u grofa v Moravanoch nad Vahom , prezila dve vojny a komunistov,, ked prisiel nemec mal kulturu a uctu k cloveku , rus vsetko pobral a znasilnil , len spust a slzy , takze tak a ta veta,, za nemcov bolo dobre,,
Ringo
70
24. jún 2015 o 18:14
graper + ico: chlapci, když jsem hovořil o té soudnosti, já jsem vůbec se nechtěl bavit o tomhle, do čeho tu zabředáváte, já jsem jen malinko jízlivě popichl ICO za jeho hlášku o tom, že Češi zavlekli na Slovensko komunismus. To bylo asi tak stejně objektivní, jao to moje popichnutí. a vy z toho uděláte politické téma, nechci tady házet vědomostmi, WW II je můj koníček, studoval jsem kolem toho spoustu souvislostí, mám to téma rád, ale určitě tady o něm nechci vést filosofickou debatu a nechat se tady zatahovat do diskuse, kde pochopitelně žádná postižená strana nebude chtít přijímat nepříjemná fakta. Když v nějaké zemi zvítězil fašismus, stal se loajální vůči nacistickému německu, kde ten fašismus nezvítězil, byla tato země Německem anektována. To je takové základní vodítko. Jestli to v dané zemi bylo 70 ku 30 pro fašismus nebo 60 ku 40 pro fašismus je až další údaj. V Německu asi taky nebyl každý kovaný nacista, ale pro mnohé jsou němci za tohleto odvěké zlo navždycky.
Ringo
71
24. jún 2015 o 18:16
Notik: no, je to taky takové zobecnění, ale tento dojem měl třeba i můj děda, který vždycky říkal, že za Němce byl aspoň pořádek, za Rusy a za komunisty je jen bordel:-)
grapher
72
24. jún 2015 o 18:29
Ringo,ja ti neviem, ale ja proti Nemcom nic nemam. Nikto z nas v tej dobe nezil a a nikto si to ani nevie predstavit. Sialena doba prinasa aj sialene rozhodnutia. Tema fasizmu je pre kazdeho Slovaka velmi citliva, je to sice nasa historia, ale nikto normalny nie je na to pysny, tento rezim nam bol vnuteny a nezvitazil ako pises. Mozno je to len slovko, ale dost vyznamne.
ico
73
24. jún 2015 o 18:49
@Logic: Toto nie je politika, toto je história.
Ringo
74
24. jún 2015 o 19:06
grapher: dobrá, já se nechci hádat a už vůbec ne na základě jízlivého popíchnutí. Máš pravdu, že obyvatelstvo bylo protinacisticky naladěné. Druhá věc ovšem je, že spousta Slováků byla na Slovenský Štát náležitě hrdá. Třetí věc je, že to byl boj mezi vlky a měli-li se Slováci vzpouzet Hitlerovi hned, byl by ámen, Maďaři by si Slovensko vzali celé. No i tak byli zrazeni a Maďaři si vzali co potřebovali. Slováci pak od Poláků řekněme osvobodili svůj sever. To jen tak úplně letmo píšu, nijak moc dopodrobna, jenom chci naznačit, že to chápu, že se to tak stalo. Z morálního hlediska to nejhorší, co Slovensko mohlo udělat, z hlediska přežití asi jediné možné co šlo udělat. Co se týče Němců, taky proti nim nic nemám, oni byli zatlačeni do kouta a pak uvěřili strašnému magorovi. Já bych to uzavřel a dále se v tom nevrtal. Dream on:-)
ico
75
24. jún 2015 o 19:18
wow! sorry Mongi, ale to zní hodně bolševicky :D To je jako když komančové tvrdili, že chápat marxismus-leninismus mohou jen uvědomělí příslušníci dělnické třídy :D
Chlapci, vy jste na Slovači snad úplně zešíleli :D :D
@ringo: Pôvodne som reagoval na tento nie príliš bystrý ani vtipný, ale zato trocha šovinistický komentár od DANGEROUS-a. A ty si len tak, mimochodom, nemohol túto mnou vyslovenú nehoráznu lož nechať nepovšimnutú a označil si Slovákov (en bloc) za fašistov.
Monghi
76
24. jún 2015 o 19:29
moc vas prosim, stopnite to!!!!
ico
77
24. jún 2015 o 19:59
@monghi: ok. z mojej strany nepovazujem tuto temu za uzavretu, ale uz sa k nej nebudem vyjadrovat. na druhej strane, pri skoro 300 prispevkoch to bola len otazka casu, kedy sa temy k Excite-u vycerpaju. predpokladam, za na tomto fore bol Godwinov zakon k videniu po prvykrat.
Ringo
78
24. jún 2015 o 20:15
Dobrá tak zpátky k tématu. Docela by mě zajímala oblíbenost písní z Exciteru (bez instrumentálek) od 1 do 11. Já to mám takhle
1. Sweetest Condition
2. Shine
3. I am You
4. Dream On
5. The Dead of Night
6. I Feel Loved
7. Freelove
8. Breathe
9. Comatose
10. When The Body Speaks
11. Goodnight Lovers
z toho 1 - 5 místo považuji v podstatě za čistokrevný depeš velmi slušné kvality.
ico
79
24. jún 2015 o 20:25
Ja takto:
1. Goodnight Lovers
2. When The Body Speaks
3. Comatose
4. Breathe
5. Freelove
6. I Feel Loved
7. The Dead of Night
8. Dream On
9. I am You
10. Shine
11. Sweetest Condition
Ringo
80
24. jún 2015 o 20:31
ICO: vtipné, apoň že tu I Feel Loved máme na stejném místě;-)
ico
81
24. jún 2015 o 20:37
@ringo: Priznávam, bolo to odo mňa zlomyseľné, ale neodolal som
Monghi
82
24. jún 2015 o 20:54
1. breathe
2. freelove
3. dream on
4. comatose
5. i feel loved
6. when the body speaks
7. shine
8. i am you
9. sweetest condition
10. the dead of night
11. goodnight lovers
a prva trojka bola u mna top aj na turne
ico
83
24. jún 2015 o 21:25
Nikdy som o to takto nerozmýšľal. Albumy vždy vnímam ako celok. Dokonca žiadne piesne nikdy nepreskakujem. Takže veľmi narýchlo.
1. Sweetest condition
2. I am You
3. Goodnight Lovers (ja viém, ale nemôžem si pomôcť)
4. Freelove
5. Dream On
6. Comatose
7. The Dead Of Night
8. Breathe
9. When The Body Speaks
10. I Feel Loved
11. Shine
grapher
84
24. jún 2015 o 22:20
Ringo, som rad, ze sme to normalne uzavreli Spat k teme:
1. Sweetest condition
2. Freelove (Flood mix)
3. Dream on
4. Shine
ostatne su pre mna na rovnakej urovni
bob3
85
25. jún 2015 o 00:08
Ono je taky zajímavé jít při poslechu po albech zpět, třeba od Delty postupně až po Exciter.
Vzpomínám, taky jsem takto šel když jsem objevoval DM, od MFTM po Speak a musím říct, že to bylo velmi zajímavé.
Zkusím dokreslit proč pozpátku, protože jsem při seznámení s DM tu kapelu neměl rád, za prvé mě s ní štval bratr, protože od rána do večera, den co den točil vinyl výběr 81-85, na plakátu vyculený Gore v oblečku za děvče. MFTM jsem ale podlehl a začalo zpětné objevování alb na kazetách, kde jsem se taky postupně dostával k těm singlům, skončilo to chorobnou potřebou sesbírat všechno do posledního remixu, dle vyšlé diskografie, tuším v Populáru.
Možná jsem jediný kdo začal poslouchat DM na základe silné averze k nim, ale zafungovalo to, jsou součástí mého systému i s Exciter.
dvestotri
86
25. jún 2015 o 07:28
Moja TOP Exciter
shine
when the body speaks
i am you
dream on
freelove
i feel loved
sweetest condition
breathe
comatose
the dead of night
goodnight lovers
bobe, tu diskografiu v Populari mam tusim este stale niekde odlozenu, farebne som si znacil, co vsetko uz mam pamatam, si, ze nedostihnutelny bol limitovany 12 palec People are people, ale nakoniec som ziskal aj ten. Ozaj, pamatate si niekto na MUTE Magazin? Bol taky samizdat, priserna xeroxova kvalita, ale boli tam diskografie aj ostatnych kapiel zo stajne MUTE, inak s vtedy tie informacie nedali ziskat.
ico
90
25. jún 2015 o 21:23
A keď sa tu už spomínal MUTE Records, tak na 25.09.2015 je ohlásené vydanie nového albumu NEW ORDER. Je to prvý album bez Hookyho a prvý album, ktorý vyjde práve pod Mute Records. https://www.youtube.com/watch?v=0SbkcTjJscA
bob3
91
25. jún 2015 o 21:31
ico: Super zpráva, nevěděl jsem, že to vyjde pod Mute.
bob3
92
25. jún 2015 o 21:38
grapher: Vyšla někde kolem 90-91, ale nevím jestli už tam byli věci z Violatoru. Naštěstí v té době už začali být v Polsku k sehnání singly na pirátských kazetách
deepspace101
93
25. jún 2015 o 21:58
Možná jsem jediný kdo začal poslouchat DM na základe silné averze k nim…
bob3: Nejsi. Já jsem se ofrňovala ještě nad singly z PTA. Ale paradoxně právě díky Precious a APTIUT jsem se podívala na pořad, kde dávali depešácké klipy od BC po Personal Jesus - a byla jsem nenávratně ztracena.
ico
94
25. jún 2015 o 22:00
@bob3: V minulosti som mal voči New Order trošku ambivalentný vzťah. Asi ma ovplyvnil Robert Smiths z Cure, ktorý sa vyjadroval s veľkým dešpektom na margo ich “nových” vecí. V súčasnej dobe patria New Order spolu s Joy Division medzi moje najobľúbenejšie kapely.
V 2012 som bol s rodinkou na dovolenke na Malorke. Na večernej prechádzke s deckami zbadám plagát, že vo vedľajšom hoteli majú hrať New Order. Najprv, že jasné, New Order, viete komu hovorte. Lístky boli dosť “drahé”, ale aj tak som si myslel, že to určite bude nejaký španielsky revival. Napriek tomu, som išiel a neveril som vlastným očiam. V átriu turistického hotela zahrali New Order normálny regulárny koncert. A ja som bol pri tom. Dodnes tomu nedokážem uveriť
bob3
95
25. jún 2015 o 22:29
ico: Tak to máš luxusní zážitek!
New Order je stejně divná kapela, možná ukázková v tom jak mít všechno v p… a stejně se proslavit..
ico
96
25. jún 2015 o 22:37
@bob3: Raz som o nich čítal niečo v zmysle: “... spevák nevie spievať, kapela prvú polovicu piesne akoby sa nevedela vôbec zosynchronizovať, ... a aj tak to na konci celé znie geniálne.”
bob3
97
25. jún 2015 o 22:59
ico: No ono to tak je, aspoň bylo, když poslechneš první desky, to byla hodně těžká ” alternativa ” ve smyslu nějakých hudebních výkonů..ale ono to k New Order prostě patří..
Monghi
98
25. jún 2015 o 23:18
@ico: ten dovolenkovy zazitok s NO ti uprimne zavidim… jednym z mojich snov je stretnutie s Bernardom a moznost si s nim pokecat… on patri k 5tke ludi, s ktorymi chcem zajst na drink alebo mineralku :D ... Martin, Robo Smith, Alan, Bernie a Bono… s Trentom Reznorom by som to asi nezvladol, on mi pride dost divny, pritom fenomenalny. Ale s Martinom by to mohlo byt genialne :D
bob3
99
26. jún 2015 o 00:00
Monghi: Myslím že Reznor je v pohodě, jen z těch všech vyjmenovaných má nejagresivnější rockový projev..
bel canto
100
26. jún 2015 o 06:48
Ico ma tak napadlo a ber ma s rezervou, mozno si mal nieco vecer popite, fakt to bol NO ?
Ringo
101
26. jún 2015 o 07:45
od New Order mám právě nejraději ty staré alba, kdy Sumner zpívá, jako by to měl na háku:-)
Monghi
102
26. jún 2015 o 08:00
inak, co sa mi na tychto starych harcovnikoch paci, je skutocnost, ze konecne zhodili svoje masky a verejne priznavaju, ze svoje produkcie navzajom obdivovali Je sice jasne, ze nejaka spolocna “superband” absolutne nehrozi, ale predstava by to nebola zla Alebo aspon nejaka EP, kde by spolocne prekopali po jednej skladbe svojich domovskych kapiel. Kto vie, co by z toho vzniklo :D
ico
103
26. jún 2015 o 09:26
@bel canto: vôbec nevylučujem, že som nemal čo to popité... ale s mierou… veď som tam bol s deťmi
Mne sa na NO prave ta kostrbatost zvuku paci, niekedy to znie ako keby vobec nemali naladene nastroje. Niekedy mi ich koncerty pripadaju ako keby sa nahodou stretli hodinu pred koncertom a prvy krat sa v zivote videli
bob3
107
26. jún 2015 o 13:46
Taky je to jediná kapela na světě, která si dovolí použít ve skladbě presetový zvuk kuňkajících žabiček a vůbec jim to netrhá žíly..
Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Názory Devotees (107)
Notik
1 22. jún 2015 o 09:01
Podľa mňa to záleží od kapely a jej spôsobu práce. Čo od nás Alan odišiel… viete, on bol niečo ako hudobný riaditeľ, ktorý pomáhal Martinovi so skladbami, rozpracoval ich a posunul do iných polôh. Po Alanovi proste zostala jedna veľká diera.
No a toto hovori za všetko Mr.ALAN WILDER bol motor a genius , takze som veelmi rad ze si to uvedomili gore s davidom jasne ze okrem ,,hrajka,,
Weller
2 22. jún 2015 o 15:03
S tymi detmi ma Dave pravdu.
Where she came from is hard to say
Tiny angel guides my way
tommy
3 22. jún 2015 o 15:47
No zaujímavé čítanie a videnie Exciteru, resp. aj Alana a jeho prínosu pre DM…

Lenže aj keď to Dave (na margo Alana) povedal a máme to čierne na bielom, tak:
1) určitá skupina fans si bude stále tvrdiť svoje, t.j. že bol len najatý hudobník a DM je aj bez neho stále ten istý “arabský plnokrvník”
2) Od tohto vyjadrenia už ubehlo dosť rokov a v DM sa udialo (relatívne) dosť zmien (hlavne Davidovo autorstvo), na základe ktorých to (už) dnes vidí Dave pravdepodobne inak… Asi aj politika v DM mu kladie na dôraz, aby sa podobným veciam radšej nevyjadroval… Vtedy to bolo predsa len iné - Dave si bol istý, že takto to ďalej nejde, že chce skúsiť sólovku, t.j. tomu prispôsobil aj promotion k PM (každý druhý rozhovor bol v štýle : “kašlem na DM”)
3) Už aj tento rozhovor naznačuje, že Dave nepokladal Exciter za niečo úžasné, práve naopak - viac-menej sa zdržoval akéhokoľvek pozitívneho vyjadrenia na album ako taký... Decentne sa tomu vyhol, ale medzi riadkami sa to dá prečítať aj tak, ako to vidia kritici Exciteru
4) Ako svetlý moment vystihol jeho spoluprácu s Martinom pri nahrávaní When The Body Speaks a tieto slová ma doslová hrejú, pretože potvrdzujú to, čo som už napísal veľakrát - takto mal znieť celý album Exciter
5) Škoda len (aspoň ja si to myslím), že s Alanom sa David akosi odcudzili :(
Logic
4 22. jún 2015 o 16:24
Na Ultre a Delte nechýba nikto, bohužiaľ ani Alan, akurát by tie albumy .....
bob3
5 22. jún 2015 o 17:09
Jde o to nehledat v rozhovorech vždycky jen to, co tam chci najít, zbytek přehlížet.
Ani si to pořádně v kontextu celé nepřečíst, jenom to rychle přeletět a vytáhnout to, ce se mi nejvíce líbí a hodí a to potom řádně a pochvalně v příspěvku okomentovat.
Nejvíce úsměvné je pak číst, jak někdo něco vyčetl mezi řádky, nebo že ta věta něco naznačuje
Až tak že tomu pak sám začne věřit, že to tam je..
..a nakonec se z toho stane fakt.
tommy
6 22. jún 2015 o 19:35
Zatiaľ sa mi zdá, že viem rozlíšiť realitu… No neviem, či niekedy Dave Gahan povedal na Exciter, že je to ich Violator 2 alebo Violator 21. storočia a podobné žvásty… Mám proste pocit, že Dave sa chcel v tomto rozhovore zámerne vyhnúť celkovému hodnoteniu Exciteru, skôr vytiahol akože skvelé momenty, ako je jeho iná poloha hlasu, blízkosť Martina pri nahrávaní When The Body Speaks, určitá otvorenosť Martina smerom k Mark Bellovi atď... V podstate to ten moderátor s tou narážkou Dream On k Persnoal Jesus vystihol… Toľko k tým faktom a realite… PS. Mark Bell mal Davidov hlas ťahať iným smerom - k temným hlbinám, tak ako to fungovalo u Bjork… Ku všetkej úcte k depešáckemu barytónu, ale Bjork je predsa len iná káva… Jedna z mála vecí na nasledujúcom albume (PTA) je Davidov vokál na “Johnovi”
bob3
7 22. jún 2015 o 20:05
Tomy:
Promiň, se vší úctou k Tobě, ale David v rozhovoru popisuje nahrávání desky kladně, zmínil spolupráci s Bellem, přidal pár detailů z nahrávání společně s Martinem a celkově je spokojený, žádné odpovědi se nevyhýbal.
Tobě se prostě ta deska nelíbí a proto to vidíš po svém, domyslel sis zápory tam kde nejsou a nakonec je označíš jako fakta..
tommy
8 22. jún 2015 o 20:20
v pohode, ja sa žiadnych faktov na tomto fóre takmer nikdy nedržím, pretože som nikdy nebol nejako začlenený do procesu nahrávania nejakého depešáckeho albumu
, čo je pri všetkej skromnosti škoda
... Podľa mňa by nebolo zlé raz začas vybrať nejakého náhodného fanúšika do štúdia a opýtať sa ho, ako to vidí, resp. počuje 
Inak, aj toto je Davidova odpoveď na “bezduchosť” Exciteru - až na ten spev to ujde: https://www.youtube.com/watch?v=0FRiMbeCXuk
Monghi
9 22. jún 2015 o 20:27
tento rozhovor je vobec to najhorsie, co som kedy od DM prekladal! V polovici som myslel, ze to zahodim… Dave nebol schopny povedat jednu ucelenu vetu, to bolo same “ehm”, “yeah”, “you know”... som to musel trochu poludstit. A hlavne, cele je to nadsazka, s moderatormi si robili cely cas srandu a samotny “Exciter” siel v podstate bokom, hoci to obe strany ani nechceli…
bob3
10 22. jún 2015 o 20:37
tomy: To si vystihl dobře
, nikdo ve studiu nebyl, ale zaručená fakta jsou taková, že tam byla příšerná atmosféra a Gahan se nudil a byl znechucený
A pak si dokonce vybere song Dream On z té desky, kterou nechtěl točit a nelíbí se mu na své turné
eternal outsider
11 22. jún 2015 o 20:55
“Ale, taký som iba kvôli vám. Väčšinu času trávim v hoteli a ležím vo svojej rakve…”


Monghi: Jsem si při čtení říkala, že ten rozhovor musí být až nevděčná práce, klobouk dolů
Monghi
12 22. jún 2015 o 21:25
@eternal: to ja som obdivoval toho cloveka, ktory urobil prepis, pretoze audio z interview, to je totalny chaos :D
Ringo
13 22. jún 2015 o 21:28
Bobe, chováš se jak hlupák a taháš to i sem z vedlejšího vlákna koukám. Já jsem ocitoval přesné věty jednoho rozhovoru, které Dave doslova řekl, jak o tom kulhavém třínohém psovi, tak o tom, že by měl Martin uznat, že jim Alan strašně chybí. Kdo se o DM zajímá, tak to stoprocentně ví, že to takto bylo řečeno a nebude o tom vést nesmyslné pochybovačné kecy. Ale ty budeš mlet pořád tu svou, že jsem si to vymyslel. Ne, nevymyslel, slova o kulhavém třínohém psovi skutečně pronesl Dave Gahan v rozhovoru po vydání Paper Monsters, stejně jako slova, že se u nahrávání Exciteru nudil v koutě, zatímco Martin skládal ve vedlejší místnosti svůj DJ set. Tolik fakta, ani slůvko jsem si nevymyslel, nepřimyslel ani nevyvodil, takhle to přesně vyšlo sz Dejvových úst. Tak přestaň blekotat nesmysly.
Ringo
14 22. jún 2015 o 21:35
jedna oprava, jeden fanoušek mě upozornil ,že tam mám chybku, takže doslova to nebyl třínohý kulhavý pes, ale třínohý kulhavý kůň.
bob3
15 22. jún 2015 o 22:10
Ringo: Vem si ty svoje fakta a běž s tím někam, přestaň tady lidem nadávat do hlupáků, nebo tě nahlásím adminovi.
Monghi
16 22. jún 2015 o 22:24
chlapi, prosiiim, vykaslite sa uz na ten Gahanov koment
a podme dalej…
Ringo
17 23. jún 2015 o 07:20
bob3: a neměl jsem tě teda já dříve nahlásit za toho opožděného a posílání do prdele? Lidem tady nenadávám, jen trollovi jako jsi ty.
A tímto už z tebou nemíním ztrácet čas.
bel canto
18 23. jún 2015 o 07:45
Exiter je velmi vdacny album na kopnutie si do neho. Je to velmi lahke oznacit ho za omyl. A môze posluzit ako dôkaz toho, kam DM spadli bez Alana. Kazdopadne melodie Gore zlozil opat zas a znova bravurne. V principe ale polozit to cele Bellovi na plecia s tym, ze nech si to dokonci sa dnes javi ako hazard. Co sa vsak dalo cakat od ludi, ktori boli zvyknuti po nociach chlastat, zatial co to nejaky “najaty hudobnik” za nich cele zosrobuje ....
Logic
19 23. jún 2015 o 08:50
Bel canto: Exciter je stokrát lepší album ako tie tvoje príklady, čo si mi tu dával. Nemalo to nič ani hlavu,ani pätu, kde ešte nejaký zmysel a emócia? Chlapci hrajú ďalej bez Alana. A Alan sa ľutuje a predáva, čo sa dá. Nechápem prečo, keď je taký výborný zvukár a hudobník, prečo tu nemáme ďalšiu kapelu DM 2 s Alanom, prečo niekto nerobí takú skvelú hudby ako DM, mali by sa o neho pobiť,nie?!Asi až taký nebude dobrý, alebo najskôr Alana z DM nepoznajú, ale tá prvá možnosť je oveľa pravdepodobnejšia. A Recoil, o tom projekte som sa vyjadril a nemienim to opakovať.
bel canto
20 23. jún 2015 o 09:18
Nuz taku znasku nezmyslov, polobludov a subjektivnych hodnoteni dokazes vyprodukovat asi len ty.
Logic
21 23. jún 2015 o 10:26
Napodobne kámo. Veď, keď je to môj subjektívny názor, tak mi odpovedz, prečo nie je v nejakej známej skupine, ktorá by prerazila a nám by spadla sánka. A povedali ba sme si, k….a, tak to sa v pohode vyrovná DM. Realita je realita, DM šľape, aj keď podľa teba je to trojnohý pes a Alan stonožka je v…..(Ale nie je to nič osobné proti Alanovi, proste je to tak a je to smutné).
grapher
22 23. jún 2015 o 10:47
Poculi ste uz Bergov mix Pinking? Kurnik, keby takto znel novy album, tak mi to mohol byt dalsi vyrazny posun vpred

Exciter uz asi zostane velmi diskutabilny a co by bolo keby, o tom je zbytocne sa hadat. Je na svete a basta. Ja ho nemam rad, rovnako ako PTA a SOTU (az na par vynimiek), ale az si ho pustim za 20 rokov a porovnam so sucasnou hudbou, tak budem zrejme pri nom slintat
bob3
23 23. jún 2015 o 10:49
Ringo: Hele mě se Exciter líbí, stejně jako se líbí všem členům DM, protože jej společně stvořili, dokázali prodat, odjet turné..
Nemám rád ignoranty, lidi co se nesnaží pochopit názory jiných lidí, nevěřím všemu co se píše a na věci si dělám své vlastní názory.
Jsi velmi špatný fanoušek DM, to je fakt.
bob3
24 23. jún 2015 o 10:52
grapher: kde se to dá poslechnout? dík
Weller
25 23. jún 2015 o 10:53
Adolf Hitler! (https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin’s_law)
BTW
Logic ty si dokazal napisat prispevok, ktory nespomina Delta Machine ani Ultra
grapher
26 23. jún 2015 o 10:57
bob3: vcera bol funkcny link na ceskej stranke, ale pozeram, ze uz to nefunguje…
Weller
27 23. jún 2015 o 11:01
smariajozef!
Ignorujte moj posledny prispevok prosim. Nez som to stihol napisat, tak uz to bolo absolutne mimo kontext.
Weller zahanbene zalieza naspat do svojej jaskyne
eternal outsider
28 23. jún 2015 o 11:10
Já to nechápu, v každém článku jsou zajímavé informace, o kterých by se dalo bavit. Ale fandové vždycky sklouznou k Wilderovi a nemožnosti Exciteru a zakončí to tím, že začnou řešit sami sebe. Jak po DM chcete progres, když sami nemáte špetku fantazie
Monghi: Si představ, že bys to přepisoval z odposlechu
Ringo
29 23. jún 2015 o 11:21
bobe: jak jsem psal, nechci ztrácet s tebou čas. Názory nikomu neberu, ale jestli je někdo ignorant, tak ty, protože si tvoříš názor na základě domněnek a reálná fakta jsou něčím, čemu nevěříš, protože s tvým vykonstruovaným názorem ta fakta kolidují, nebo ti je přednesou lidé, které rád posíláš do patřičných míst. Takže asi tak. Klidně ať se ti Exciter líbí, to je v pohodě, mě se z něj některé písně taky líbí, ale produkční stránka mi prostě nesedla. To je celé. A to, že se ti líbí, ještě nemusí znamenat, že to kapela udělala v naprosté pohodě, radosti, zápalu pro práci a nemohou si to vynachválit. Někteří to tu tak vnímají, tak jsem se jen pokusil jim tyhle představy trochu rozptýlit tím, že jsem ocitoval některé věty, které řekl Dave Gahan k Exciteru a práci s Martinem s odstupem času.
Nevím, dle čeho soudíš, že jsem špatný fanoušek DM, podle toho, že se mi Exciter líbí méně než celá jejich ostatní tvorba? :-D
Nejdříve jsi mě nudil, ale začínáš mě bavit:-)
bel canto
30 23. jún 2015 o 11:23
Logic a odkedy je mierkou kvality, to ci Alan neprejde do inej kapely a ta kapely hviezdi ? Myslis ze ho nenapadlo sa s niekym komercne potencionalnym spojit, obchadzat festifaly, robit albumy a z toho zit ? Napadlo, Alan je typicky a idealny clovek na spolupracu ale komercia, to je to co ho nezaujima. A prave ten jeho nekomercny alternativny pristup posunul Goreho dema do tej spravnej pozicie. Ked ti toto mam vysvetlovat, mam dojem, ze nevies kolko je dva a dva.
bob3
31 23. jún 2015 o 11:33
Ringo: Já se u těch tvých názorů taky nudím, ale na rozdíl od tebe mě to nepřešlo.
Nejde o to, jestli se ti Exciter líbí nebo ne, DM je moje oblíbená kapela, nikoliv jediná a vadí mi když musím číst tyhle zaručené nesmysly.
Kámo já tě lituju, přece nemůžeš věřit všemu co se kde napíše, to neplatí jen o DM, ale všeobecně, o politice a dění ve světě nemluvě..
Logic
32 23. jún 2015 o 11:35
dva a dva je päť, alebo sa mýlim. Realita je realita.Chceš mi povedať, že je málo nekomerčných alternatívnych skupín? Vieš, to je ako s dobrým futbalistom. Keď je dobrý, bijú sa o neho, ale keď už je po záruke, tak oňho sa nikto nezaujíma. Alebo je ešte jedna vec “EGO” a to už nezmeníš. Weller, daj si radšej ryzku so zemiakmi a šalátom, lebo si hladnučký a taraš, taraš. Alebo nie? Ultra a Delta, tak to sú super albumy, čo ty nato Weller?????
WellerUK
33 23. jún 2015 o 12:17
Ked vysiel Ultra okamzite sa stal pre mna cislo jedna a je nim doteraz.
Kym dorazil Exciter, tak som mal spatne dopocuvane 1981-2001. O celu mytologiu so samplovanim, polskymi kazetami, Alanom, drogami a terapeutickymi interview som sa nestaral.
Dream on som prvy krat pocul z uchrchlaneho radia. Do kolien ma to nedostalo ale znelo to nadejne. Na druhej strane nadejne znelo aj Wrong zeano.
Na obed mam cheddar & pickle sandwich s cajom jablkom. Ale hodinu a pol este budem tarat a tarat.
Ringo
34 23. jún 2015 o 12:34
Bobe: pokud je pro tebe zaručený nesmysl to, co řekl Dave Gahan v rozhovoru, tak jsi zoufalec.
bob3
35 23. jún 2015 o 12:49
Ringo: Tvoje bába je zoufalec.
Logic
36 23. jún 2015 o 17:08
Weller, ešte jedno jabĺčko by sa nenašlo?? Myslím to, zo srandy.
Logic
37 23. jún 2015 o 20:40
Ringo a bob3, tak vy si tu fajne dávate. Serte na to, buďme radi, že máme skvelú kapelu, ktorá robí skvelé pesničky a nie sa tu hadáte na somarinách. Ringo my máme rovnaký vkus na hudbu, Devision, Mesh, Camouflage. Ja si napríklad radšej vypočujem Exciter ako SOFAD, aj keď na tri skvosty nedám dopustiť. Proste je to môj názor. Každý sme iný, ale všetci máme radi DM.
bel canto
38 23. jún 2015 o 21:28
Logic co tu motas ine kapely. Vysiel si na svetlo s tym, ze Alan sa nepripojil ku nejakej kapele a neukazal co je v nom. A opak je pravdou. Vytvoril niekolko albumov, spolupracoval s kopec ludmi, je tvorivy. Melodicky je slaby ale povedal to sam, ze skladanie nechava na Martina lebo v tom nie je tak dobry, to nie je nic nove. A ked napises ze preco sa niekde nepripojil, nieco nedokazal, clovece, on nemusi nic dokazovat. Uz ukazal co je v nom, pre mna osobne je Wilder svetova špička.
Logic
39 23. jún 2015 o 21:44
O tom nepochybujem, ale špička bol len, keď bol s DM, dnes už nie je nič.Je taký istý bezvýznamný človek, čo sa týka hudby ako ja, alebo ty. To mi nevyvratiš! A Recoil, nič v zlom, ale MG od Goreho je stokrát lepšie.
Monghi
40 23. jún 2015 o 23:07
@Logic: Recoil je otazka nielen vkusu, ale aj pochopenia… to nie je tvorba pre kazdeho. A je to stale velmi velmi kultova zalezitost, co dokazuje znacne mnozstvo stale vernych fans. Bohuzial, Alan bol a vzdy bude realista. Nie je aktivista, ani samaritan, z niecoho zit musi, takze, ked nevynasa jeho vlastna tvorba, presmeroval svoje aktivity inde, ale co viem, tak sa stale pohybuje v hudobnej branzi, len jeho meno nikde nefiguruje.
Jedna vec ma vsak stale stve… a aj ked je tato diskusia venovana Exciteru… nechapem, preco sa mu vycita jednak jeho odchod (urobil to absolutne gentlemansky, to sa malokedy tak stava, ze hudobnik odisiel z kapely s absolutne cistym stitom), preco mu niektori fans vycitaju, ze tu a tam vo svojej tvorbe zacuju sampel z tvorby DM.. a hlavne ta blbost o tej rozpredanej zbierke DM… si pozrite pre Boha video Collected a hlavne to cele riadne pocuvajte… je pekna blbost tvrdit, ze su nanho kvoli tomu DM nastvati… co by s tym oni robili? Kto sa postara o tie article lepsie, nez fans? Okrem toho, rozpredal v podstate bezvyznamne veci… nic skutocne hodnotne… original sample aj s Emulatorom? Tie uz ma kapela, vdaka nemu, davno zdigitalizovane… stare oblecenie? Komu by bolo naco? Test printy vinylov? Aku hodnotu by mali pre zbytok kapely? Goreho gitara z turne? Co do pekla robila Martinova gitara u Alana? Asi mala pre Martina fakt velku cenu… a podobne…
Nechajte Alana zit svoj zivot, je sam sebe panom, 20 rokov mimo DM, on uz je niekde uplne inde, skor mna osobne bude stvat fakt, ze sa mu v dost dolezitom obdobi otocil chrbtom Daniel Miller…
A “Exciter”... ako som povedal, kazda kapela ma obdobie hladania, smerovania… u DM je to prave tento album. Je to posledny vykrik Martinovej dominancie, posledny album, pri ktorom bol Fletch “pan dolezity” a posledna kapitola, v ktorej David plnil ulohu sekundanta v studiu… “Exciter” je zrkadlo preskupovania sil a dobovy zaznam prerodu 30tnikov na 40tnikov… to mozno niektori pochopite, ked si podobnym prerodom prejdete :D
Logic
41 24. jún 2015 o 06:52
Monghi, máš pravdu, je otázka vkusu, ale mna sa to proste nepáči. O Alanovi tu stále dookola basní Bel canto. Ja by so ho isto už nespomínal. Veď pri DM už nie je 20 rokov, tak na čo.
bel canto
42 24. jún 2015 o 07:10
Logic si zabil, ty to beres tak akoze Pete Sampras bol svetova jednotka a dnes uz neznamena nic. Ze je Alan dnes bezvyznamny ? Alebo porovnavas alternativnu nezavislu produkcne fantasticku a lodicky slabu produkciu s komercnymi pocinmi Goreho ? Nuz dobre. Tak sa mi zda, ze na teba uz prestanem reagovat. Neviem preco mas alias logic, pretoze tvoje zmyslanie je vsetko, len nie logika.
Ringo
43 24. jún 2015 o 07:37
Monghi: tak jasné, ať si Alan prodá co chce, spíše to u fanoušků vyvolalo pocit, že už nechce s DM mít vůbec nic společného. A prodávat ocenění v aukcích, no nevím, možná sportovci taky prodávají své medaile.
ad Recoil - já mám k němu rozporuplný vztas, Bloodlines a Unsound Methods se mi celkem líbily. Ne z hlediska melodií, ne z hlediska vokálů, ale čistě zvukově. Bylo mi příjemné ty zvuky poslouchat. Problém jsem měl s Liquid. To mi přišlo ve své době úplně jako mimo mísu. Když vyšel Subhuman, tak jsem si říkal, že větší nudu jsem snad ještě neslyšel a najednou mě začal bavit ten Liquid, oproti subhumanu rozmanitý, členitý, najednou jsem v něm našel velké zalíbení. Mám koupené všechny CD Recoilu, kromě Subhumanu. Myslím, žemě nikdo nemůže obvinit z toho, že mám něco proti Wilderovi. Naopak, souhlasím s tím, že byl s DM v jedinečné době a dokázal s nimi jedinečné věci, které už se nikdy nebudou opakovat.Co se týče kvality nových alb, je otázkou, zda by je Alan ještě dokázal někam posunout. On udělal fantastickou produkci a mixy třeba pro Nitzer Ebb, vždy to bude taková ta líbivá forma, do které on to umí zabalit, nicméně se v té kráse zacyklil a buď jsou to mixy ve stylu singlu World in my Eyes nebo jsou to mixy typu Rush. Nádherné, ale pořád se v podstatě opakující. Tady je teda otázka, zda jeho odchod nebyl v podstatě v pravý čas i z důvodu, že už neměl DM kam dále posunout, jestli už by neopakoval své osvědčené a oblíbené postupy, které slyšime na Recoilu. DM se chtěli posouvat, ne třeba dopředu, ale prostě jinam. Dokázali by to s Alanem?
Ringo
44 24. jún 2015 o 07:38
ad Exciter - s odstupem času jsem se naučil poslouchat i minimal elektro, hodně skupin k němu v té době sahalo. Bohužel jsem tohle nečekal od DM, proto z prvu to album dost zklamalo. Dnes jej vnímám prostě jako experiment, který si občas poslechnu. Ale vesměs jej nepovažuji za dobrý směr pro DM, prostě jim sluší hutnější podoba, ne takové nimrání se v minimalismu. Alan by to asi jinak udělal, ale asi je třeba vzít v potaz, že Martin to album takové opravdu chtěl, protože se v tomhle směru tehdy shlížel a proto taky vybrali producenta jakého vybrali.
Kvalita dalších alb se už odvíjí od určitého návratu k hutnosti přes Martinovu touhu s tím více pracovat. PTA by se dalo v podstatě považovat produkčně za fanouškovské album fanouška bena Hilliera. Podle mě se to povedlo, SOTU je ovlivněno Martinovou vášní pro elektronické mašinky. Aby bylo odlišné od PTA, musel podle mě kapku Hillier ustoupit Matrtinovi a ten dostal opět prostor ke svému hračičkovánií a experimentování a opět trochu minimalismu. Delta Machine se dostala do rukou Bergovi a hned je to znát, v podstatě by to mohl být novodobý Wilder a pokud mu DM dají v produkci prostor, mohlo by ve spojení s Martinovým novým studiovým zápalem (viz fantastické MG) vzniknout zvukově něco, co mnohým fandům a vlastně trochu i mě chybí v albech DM od odchodu Alana Wildera.
Celé to vnímám tak nějak neutrálně, za Alana super, ale fajn že DM pokračují i bez něj a odlišnosti jsou možná dány tím, že je takto DM sami chtějí a třeba by s tím nezmohl nic ani Alan Wilder, kdyby s nimi stále byl. Já si našel velké zalíbení i v té post alanovské éře.
dvestotri
45 24. jún 2015 o 07:56
V istom zmysle sú pre kapelu niektorí fanúšikovia nešťastím. Hlavne tí akože „ultras“. Čo napríklad pískajú na predkapelu a pod…. (vypískať Fad Gadget, alebo na MUTE akcii ukazovať palec dole na Laibach chce riadnu dávku obmedzenosti)
Aj mne je za Alanom ľúto, ale zrejme spravil najlepšie keď išiel preč. Zrejme videl, že by to už nefungovalo. Doteraz tvrdím, že Unsound Methods je najlepší alternatívny počin všetkých čias. Bohužiaľ nepochopený.
Exciter mám rád. Zaujímavý je fakt, že oficiálne remixy sú pre mňa absolútne nepočúvateľné (okrem Dave Clarke), ale tie neoficiálne milujem. Aj turné k tomuto albumu bolo také prvé, ktoré som si dokonale užil. O partys ani nehovorím…...
Dream On, Shine, I am you…....
... A viete čo, idem si ho na ráno pustiť
Logic
46 24. jún 2015 o 09:16
Bel canto, ty už konečne pochop, že ja počúvam, to čo sa mi páči a nie či je komerčné, či to počúva miliony ľudí, alebo preto, lebo ty povieš, že je to dobré. Nebudem sa predsa do niečoho nútiť počúvať, lebo je Alan, lebo je to nekomerčné, je mi až v prdeli, chápeš to už konečne. Ako som povedal, SOFAD je u mňa slabý počin, za tým si stojím aj keby bolo proti miliony ľudí. Idem si to teraz pustiť, lebo ty si povedal, že je to dobré, tak jedine volume na nule. Ja si za svojím názorom stojím a nenuť mi tu svoje názory a nhľadaj logiku pri hudbe, ja hudbu počúvam, preto lebo sa mi páči a nie preto, lebo je nekomerčné, alebo komerčné. Ja hľadám v hudbe potešenie, nič viac, nič menej.
Dangerous
47 24. jún 2015 o 10:21
wow! sorry Mongi, ale to zní hodně bolševicky :D To je jako když komančové tvrdili, že chápat marxismus-leninismus mohou jen uvědomělí příslušníci dělnické třídy :D
Chlapci, vy jste na Slovači snad úplně zešíleli :D :D
grapher
48 24. jún 2015 o 10:25
Na margo Alanovho “vypredaja” by ma zaujimalo, co vsetko maju v osobnych archivoch ostatni clenovia kapely z produkcie DM. Mysli si, ze Alan ako perfekcionalista skreckoval uplne vsetko a urcite toho musia byt tony. Ci to predava alebo nie podla mna vobec nesuvisi s jeho vztahom k DM, ale mal na to ine dovody. Nakoniec aj mnohi z fans rozpredavaju svoje zbierky alebo casti z nich (vcitane mna) a suvisi to s uplne inymi vecami ako s vztahom k DM (v mojom pripade urcite).
ico
49 24. jún 2015 o 10:44
@dangerous: Ak by Česi v 1946. nevolili tak ako volili, tak sme my na “Slovači” ani nevedeli, že nejakí komančovia existujú.
Ringo
50 24. jún 2015 o 10:50
ICO: možná proto, že jste měli sklony k tomu druhému extrému;-)
WellerUK
51 24. jún 2015 o 10:55
Tak predsa som mal vcera pravdu! Godwinov zakon sa chysta naplnit.
Logic
52 24. jún 2015 o 11:13
Dangerous u mňa je hudba potešenie, že sa citim pri tom dobre, relaxujem. Ak sa mi raz niečo nepáči, tak to nepočúvam. A je to jedno, či je to DM, Recoil, Peter Lipa atď.
ico
53 24. jún 2015 o 11:14
@ringo. Obávam sa, že Ti opäť nerozumiem.
ico
54 24. jún 2015 o 11:23
@welleruk: ano, ano, mal si pravdu.
jozefst
55 24. jún 2015 o 12:26
dvestotri, tak s tými “DM ultras” si trafil klinec po hlavičke. Osobne som bol rád, že som zažil naživo Fad gadgeta, ktorého si spomenul.
grapher
56 24. jún 2015 o 13:17
@ico: comu si z posledneho prispevku Ringa nerozumel? Na Slovensku vtedy predsa zvitazila Demokraticka strana (61,43 %) a demokrati boli pre komancov nepriatelia a extremisti, ktorych tvrdo potlacovali

Monghi
57 24. jún 2015 o 13:37
sakra, serte na politiku, nemate toho dost v tych stupidnych mediach?
@dangerous: co je na tom sialene, ked napisem, ze projekt Recoil treba aj pochopit? Chces mi napr, povedat, ze aj k DM sa stavias len ako k hudbe z radia a nesnazis sa pochopit vyznam textov, pripadne, ak mas k dispozicii hlbsie informacie, tak sa nesnazis pochopit, preco volili pri konkretnom albume danu strategiu a postupy?
Recoil nie je prvoplanova produkcia, su to do detailov prepracovane postupy a napady, staci trochu viac citat Alanove komenty a rozhovory s nim. Ale podotykam, nie je to povinne :D Kto ma zaujem, ten potom siahne, kto nie, necha to tak… tak to ma fungovat vo vsetkom
ico
58 24. jún 2015 o 14:16
@grapher: Ej bisťu, tak to onakvých extrémistov ten Ringo mysleu. A ja, že už valašku prebrúsim

Ringo
59 24. jún 2015 o 14:36
ico: ne, tyhle jsem nemyslel, měl jsem na mysli ten extrém, který na Slovensku vládl většinu druhé světové války do chvíle, než bylo jasné, jak se ta válka nakonec vyvine. Ale nechme to být, nepatří to tu.
Ringo
60 24. jún 2015 o 14:39
Monhgi: zase na druhou stranu, stává se mi v hudbě i to, že pochopím, jak to autor myslel, přes to se mi to nelíbí. Někdo může zpívat třeba nějakou temnou hudbu o sadismu, pochopím jak to autor myslel, ale to samotné chápání nemusí vést k nějakému zalíbení se, protože mi to téma prostě není blízké:-)
ico
61 24. jún 2015 o 15:00
@ringo: Kamarát, ale začal si s tým Ty. Toto je veľmi tenký ľad. Nechci aby so m Ti začal vypočítavať koľko Čechov bolo po vojne súdených za kolaboráciu s nacistami.
Ringo
62 24. jún 2015 o 15:27
ico: to jsem si teda nezačal, ani by mě nenapadlo tu něco takového rozebírat, co tvůj příspěvek 24.6.2015 o 9:44? Trochu soudnosti by to tady chtělo.
A doufám, že si nepleteš opravdové kolaboranty s těmi, co byli křivě nařčeni a odsouzeni z kolaborace režimem, protože šlo o nepohodlné osoby pro soudruhy. A taky doufám, že nezaměňuješ kolaboraci několika stovek, dejme tomu i tisíců jedinců s regulérním Slovenským státem, který se zařadil po bok Německa podobně jako Maďarsko.
Radši té diskuse na toto téma nechme. Myslím, že to je už hodně překročená hranice toho, co by tyhle stránky mohly unést.
ico
63 24. jún 2015 o 15:57
@ringo: Ano súdnosť by to chcelo. Najmä, keď niekoho obviníš z extrémizmu tohoto typu. A dokonca princípom kolektívnej viny. Opäť Ti hovorím, že sa púšťaš na tenký ľad. Je a vždy to bolo také typické české. Tak mi sme všetci náckovia, lebo sme boli obyvateľmi Slovenského štátu, ktorého vtedajšia vláda (mimochodom nie celá, bola to úzka skupina) deklarovala lojalitu voči Hitlerovi. Na druhú stranu český kolaboranti, boli iba obetami vykonštruovaných procesov, dokonca v čase tesne po vojne, keď komunisti de facto ešte ani neboli pri moci. A ešte pre porovnanie, keď máš tak rád tie “fakty”: Počet ocenení Spravodlivý medzi národmi udeľované osobám nežidovského pôvodu, ktorí prispeli k záchrane Židov počas holokaustu): Slovensko 539, Česko 114.
grapher
64 24. jún 2015 o 16:43
Ringo, co si zosalel??? Co to tu preboha pises? To akoze vsetci Slovaci a Madari boli fasisti??? Tak potom si zabudol okrem Nemcov aj na Rakusanov, Talianov, Spanielov, Norov a neviem kto este vsetko.
Chybaju ti evidentne tie najzakladnejsie fakty, inak by si nemohol taketo cosi napisat.
Ringo
65 24. jún 2015 o 16:49
grapher: nechybí, WW II mám docela podrobně prostudovanou. A určitě jsem to nezjednodušil tak, že jsou to všechno fašisti, jen se prostě přidali na tu stranu, to chceš jako nějak popírat?
Logic
66 24. jún 2015 o 16:57
Tak to je sila ,z problému a Alanom, sme sa dostáli do politiky.Do toho ja nejdem, niet väčšej špinavosti ako je politika.
grapher
67 24. jún 2015 o 16:59
Slovensky stat bol samozrejme priveskom Nemecka a vladol tu fasismus. To je pravda. Ale nebolo to z vole naroda, pozri si ako sa vyhlasil Slovensky stat, ani sa vtedy v slovenskom parlamente o tom nehlasovalo, okrem ineho. Radovi ludia sa nikam nikdy nepridali. AK si taky znalec, tak to musis vediet. A predpokladam, ze poznas aj protifasticky odboj na Slovensku.
WellerUK
68 24. jún 2015 o 17:01
Told You So
Notik
69 24. jún 2015 o 17:51
trosku k Vam zabrdnem , nikoho neobvinujem ani nezboznujem len jedna veta my utkvela v pamati od mojej babicky sluzila u grofa v Moravanoch nad Vahom , prezila dve vojny a komunistov,, ked prisiel nemec mal kulturu a uctu k cloveku , rus vsetko pobral a znasilnil , len spust a slzy , takze tak a ta veta,, za nemcov bolo dobre,,
Ringo
70 24. jún 2015 o 18:14
graper + ico: chlapci, když jsem hovořil o té soudnosti, já jsem vůbec se nechtěl bavit o tomhle, do čeho tu zabředáváte, já jsem jen malinko jízlivě popichl ICO za jeho hlášku o tom, že Češi zavlekli na Slovensko komunismus. To bylo asi tak stejně objektivní, jao to moje popichnutí. a vy z toho uděláte politické téma, nechci tady házet vědomostmi, WW II je můj koníček, studoval jsem kolem toho spoustu souvislostí, mám to téma rád, ale určitě tady o něm nechci vést filosofickou debatu a nechat se tady zatahovat do diskuse, kde pochopitelně žádná postižená strana nebude chtít přijímat nepříjemná fakta. Když v nějaké zemi zvítězil fašismus, stal se loajální vůči nacistickému německu, kde ten fašismus nezvítězil, byla tato země Německem anektována. To je takové základní vodítko. Jestli to v dané zemi bylo 70 ku 30 pro fašismus nebo 60 ku 40 pro fašismus je až další údaj. V Německu asi taky nebyl každý kovaný nacista, ale pro mnohé jsou němci za tohleto odvěké zlo navždycky.
Ringo
71 24. jún 2015 o 18:16
Notik: no, je to taky takové zobecnění, ale tento dojem měl třeba i můj děda, který vždycky říkal, že za Němce byl aspoň pořádek, za Rusy a za komunisty je jen bordel:-)
grapher
72 24. jún 2015 o 18:29
Ringo,ja ti neviem, ale ja proti Nemcom nic nemam. Nikto z nas v tej dobe nezil a a nikto si to ani nevie predstavit. Sialena doba prinasa aj sialene rozhodnutia. Tema fasizmu je pre kazdeho Slovaka velmi citliva, je to sice nasa historia, ale nikto normalny nie je na to pysny, tento rezim nam bol vnuteny a nezvitazil ako pises. Mozno je to len slovko, ale dost vyznamne.
ico
73 24. jún 2015 o 18:49
@Logic: Toto nie je politika, toto je história.
Ringo
74 24. jún 2015 o 19:06
grapher: dobrá, já se nechci hádat a už vůbec ne na základě jízlivého popíchnutí. Máš pravdu, že obyvatelstvo bylo protinacisticky naladěné. Druhá věc ovšem je, že spousta Slováků byla na Slovenský Štát náležitě hrdá. Třetí věc je, že to byl boj mezi vlky a měli-li se Slováci vzpouzet Hitlerovi hned, byl by ámen, Maďaři by si Slovensko vzali celé. No i tak byli zrazeni a Maďaři si vzali co potřebovali. Slováci pak od Poláků řekněme osvobodili svůj sever. To jen tak úplně letmo píšu, nijak moc dopodrobna, jenom chci naznačit, že to chápu, že se to tak stalo. Z morálního hlediska to nejhorší, co Slovensko mohlo udělat, z hlediska přežití asi jediné možné co šlo udělat. Co se týče Němců, taky proti nim nic nemám, oni byli zatlačeni do kouta a pak uvěřili strašnému magorovi. Já bych to uzavřel a dále se v tom nevrtal. Dream on:-)
ico
75 24. jún 2015 o 19:18
@ringo: Pôvodne som reagoval na tento nie príliš bystrý ani vtipný, ale zato trocha šovinistický komentár od DANGEROUS-a. A ty si len tak, mimochodom, nemohol túto mnou vyslovenú nehoráznu lož nechať nepovšimnutú a označil si Slovákov (en bloc) za fašistov.
Monghi
76 24. jún 2015 o 19:29
moc vas prosim, stopnite to!!!!
ico
77 24. jún 2015 o 19:59
@monghi: ok. z mojej strany nepovazujem tuto temu za uzavretu, ale uz sa k nej nebudem vyjadrovat. na druhej strane, pri skoro 300 prispevkoch to bola len otazka casu, kedy sa temy k Excite-u vycerpaju. predpokladam, za na tomto fore bol Godwinov zakon k videniu po prvykrat.
Ringo
78 24. jún 2015 o 20:15
Dobrá tak zpátky k tématu. Docela by mě zajímala oblíbenost písní z Exciteru (bez instrumentálek) od 1 do 11. Já to mám takhle
1. Sweetest Condition
2. Shine
3. I am You
4. Dream On
5. The Dead of Night
6. I Feel Loved
7. Freelove
8. Breathe
9. Comatose
10. When The Body Speaks
11. Goodnight Lovers
z toho 1 - 5 místo považuji v podstatě za čistokrevný depeš velmi slušné kvality.
ico
79 24. jún 2015 o 20:25
Ja takto:
1. Goodnight Lovers
2. When The Body Speaks
3. Comatose
4. Breathe
5. Freelove
6. I Feel Loved
7. The Dead of Night
8. Dream On
9. I am You
10. Shine
11. Sweetest Condition
Ringo
80 24. jún 2015 o 20:31
ICO: vtipné, apoň že tu I Feel Loved máme na stejném místě;-)
ico
81 24. jún 2015 o 20:37
@ringo: Priznávam, bolo to odo mňa zlomyseľné, ale neodolal som
Monghi
82 24. jún 2015 o 20:54
1. breathe
2. freelove
3. dream on
4. comatose
5. i feel loved
6. when the body speaks
7. shine
8. i am you
9. sweetest condition
10. the dead of night
11. goodnight lovers
a prva trojka bola u mna top aj na turne
ico
83 24. jún 2015 o 21:25
Nikdy som o to takto nerozmýšľal. Albumy vždy vnímam ako celok. Dokonca žiadne piesne nikdy nepreskakujem. Takže veľmi narýchlo.
1. Sweetest condition
2. I am You
3. Goodnight Lovers (ja viém, ale nemôžem si pomôcť)
4. Freelove
5. Dream On
6. Comatose
7. The Dead Of Night
8. Breathe
9. When The Body Speaks
10. I Feel Loved
11. Shine
grapher
84 24. jún 2015 o 22:20
Ringo, som rad, ze sme to normalne uzavreli
Spat k teme:
1. Sweetest condition
2. Freelove (Flood mix)
3. Dream on
4. Shine
ostatne su pre mna na rovnakej urovni
bob3
85 25. jún 2015 o 00:08
Ono je taky zajímavé jít při poslechu po albech zpět, třeba od Delty postupně až po Exciter.
Vzpomínám, taky jsem takto šel když jsem objevoval DM, od MFTM po Speak a musím říct, že to bylo velmi zajímavé.
Zkusím dokreslit proč pozpátku, protože jsem při seznámení s DM tu kapelu neměl rád, za prvé mě s ní štval bratr, protože od rána do večera, den co den točil vinyl výběr 81-85, na plakátu vyculený Gore v oblečku za děvče. MFTM jsem ale podlehl a začalo zpětné objevování alb na kazetách, kde jsem se taky postupně dostával k těm singlům, skončilo to chorobnou potřebou sesbírat všechno do posledního remixu, dle vyšlé diskografie, tuším v Populáru.
Možná jsem jediný kdo začal poslouchat DM na základe silné averze k nim, ale zafungovalo to, jsou součástí mého systému i s Exciter.
dvestotri
86 25. jún 2015 o 07:28
Moja TOP Exciter
shine
when the body speaks
i am you
dream on
freelove
i feel loved
sweetest condition
breathe
comatose
the dead of night
goodnight lovers
ico
87 25. jún 2015 o 12:33
Diskusia stráca šťavu. Prosím navrhnite nejaké kontroverznejšie témy
bob3
88 25. jún 2015 o 16:08
Není šance, všichni poslouchají tu ošklivou desku
grapher
89 25. jún 2015 o 20:06
bobe, tu diskografiu v Populari mam tusim este stale niekde odlozenu, farebne som si znacil, co vsetko uz mam
pamatam, si, ze nedostihnutelny bol limitovany 12 palec People are people, ale nakoniec som ziskal aj ten. Ozaj, pamatate si niekto na MUTE Magazin? Bol taky samizdat, priserna xeroxova kvalita, ale boli tam diskografie aj ostatnych kapiel zo stajne MUTE, inak s vtedy tie informacie nedali ziskat.
ico
90 25. jún 2015 o 21:23
A keď sa tu už spomínal MUTE Records, tak na 25.09.2015 je ohlásené vydanie nového albumu NEW ORDER. Je to prvý album bez Hookyho a prvý album, ktorý vyjde práve pod Mute Records.
https://www.youtube.com/watch?v=0SbkcTjJscA
bob3
91 25. jún 2015 o 21:31
ico: Super zpráva, nevěděl jsem, že to vyjde pod Mute.
bob3
92 25. jún 2015 o 21:38
grapher: Vyšla někde kolem 90-91, ale nevím jestli už tam byli věci z Violatoru. Naštěstí v té době už začali být v Polsku k sehnání singly na pirátských kazetách
deepspace101
93 25. jún 2015 o 21:58
bob3: Nejsi.
Já jsem se ofrňovala ještě nad singly z PTA. Ale paradoxně právě díky Precious a APTIUT jsem se podívala na pořad, kde dávali depešácké klipy od BC po Personal Jesus - a byla jsem nenávratně ztracena. 
ico
94 25. jún 2015 o 22:00
@bob3: V minulosti som mal voči New Order trošku ambivalentný vzťah. Asi ma ovplyvnil Robert Smiths z Cure, ktorý sa vyjadroval s veľkým dešpektom na margo ich “nových” vecí. V súčasnej dobe patria New Order spolu s Joy Division medzi moje najobľúbenejšie kapely.
V 2012 som bol s rodinkou na dovolenke na Malorke. Na večernej prechádzke s deckami zbadám plagát, že vo vedľajšom hoteli majú hrať New Order. Najprv, že jasné, New Order, viete komu hovorte. Lístky boli dosť “drahé”, ale aj tak som si myslel, že to určite bude nejaký španielsky revival. Napriek tomu, som išiel a neveril som vlastným očiam. V átriu turistického hotela zahrali New Order normálny regulárny koncert. A ja som bol pri tom. Dodnes tomu nedokážem uveriť
bob3
95 25. jún 2015 o 22:29
ico: Tak to máš luxusní zážitek!
New Order je stejně divná kapela, možná ukázková v tom jak mít všechno v p… a stejně se proslavit..
ico
96 25. jún 2015 o 22:37
@bob3: Raz som o nich čítal niečo v zmysle: “... spevák nevie spievať, kapela prvú polovicu piesne akoby sa nevedela vôbec zosynchronizovať, ... a aj tak to na konci celé znie geniálne.”
bob3
97 25. jún 2015 o 22:59
ico: No ono to tak je, aspoň bylo, když poslechneš první desky, to byla hodně těžká ” alternativa ” ve smyslu nějakých hudebních výkonů..ale ono to k New Order prostě patří..
Monghi
98 25. jún 2015 o 23:18
@ico: ten dovolenkovy zazitok s NO ti uprimne zavidim… jednym z mojich snov je stretnutie s Bernardom a moznost si s nim pokecat… on patri k 5tke ludi, s ktorymi chcem zajst na drink alebo mineralku :D ... Martin, Robo Smith, Alan, Bernie a Bono… s Trentom Reznorom by som to asi nezvladol, on mi pride dost divny, pritom fenomenalny. Ale s Martinom by to mohlo byt genialne :D
bob3
99 26. jún 2015 o 00:00
Monghi: Myslím že Reznor je v pohodě, jen z těch všech vyjmenovaných má nejagresivnější rockový projev..
bel canto
100 26. jún 2015 o 06:48
Ico ma tak napadlo a ber ma s rezervou, mozno si mal nieco vecer popite, fakt to bol NO ?
Ringo
101 26. jún 2015 o 07:45
od New Order mám právě nejraději ty staré alba, kdy Sumner zpívá, jako by to měl na háku:-)
Monghi
102 26. jún 2015 o 08:00
inak, co sa mi na tychto starych harcovnikoch paci, je skutocnost, ze konecne zhodili svoje masky a verejne priznavaju, ze svoje produkcie navzajom obdivovali
Je sice jasne, ze nejaka spolocna “superband” absolutne nehrozi, ale predstava by to nebola zla
Alebo aspon nejaka EP, kde by spolocne prekopali po jednej skladbe svojich domovskych kapiel. Kto vie, co by z toho vzniklo :D
ico
103 26. jún 2015 o 09:26
@bel canto: vôbec nevylučujem, že som nemal čo to popité... ale s mierou… veď som tam bol s deťmi
ico
104 26. jún 2015 o 09:32
@ringo: dokonca na gitare hrá horšie ako Gore…a to je už čo povedať. typický guitar hero: https://www.youtube.com/watch?v=6dBt3mJtgJc
ico
105 26. jún 2015 o 09:50
@monghi: Taký malý pokus o superband tu už v minulosti bol: https://www.youtube.com/watch?v=DSfjtdnUsls
grapher
106 26. jún 2015 o 11:19
Mne sa na NO prave ta kostrbatost zvuku paci, niekedy to znie ako keby vobec nemali naladene nastroje. Niekedy mi ich koncerty pripadaju ako keby sa nahodou stretli hodinu pred koncertom a prvy krat sa v zivote videli
bob3
107 26. jún 2015 o 13:46
Taky je to jediná kapela na světě, která si dovolí použít ve skladbě presetový zvuk kuňkajících žabiček a vůbec jim to netrhá žíly..