Depeche Mode o albume Exciter
Krátko pred vydaním albumu Exciter (2001) sa na oficiálnej stránke Depeche Mode objavilo niekoľko komentárov chalanov zo skupiny, ktorými sa snažili priblížiť fanúšikom nový album, ktorý tak túžobne očakávali. Ako to nakoniec dopadlo, to viete všetci.
Martin Gore o Goodnight Lovers: "Tak s touto skladbou som chcel znovuoživiť akýsi Velvet Underground fíling. Niečo na štýl "I´ll Be Your Mirror" od Velvet Underground and Nico. Bez Nico je také čosi samozrejme veľmi ťažké, ale nechali sme Davida spievať veľmi jemne, takmer šepotom a myslím, že týmto spôsobom spevu a refrénom sa nám to takmer podarilo. S konečným výsledkom som celkom spokojný."
David Gahan o albume: "Som naň veľmi pyšný. Som pyšný aj na svoju prácu, ktorou som na album prispel. Chcem, by si to ľudia vypočuli. Chcem aby ľudia počuli tú tvrdú prácu, ktorú som na albume odviedol. Veľmi ma to všetko bavilo. A na albume som skutočne s radosťou spieval. Predtým som to nikdy povedať nemohol - mal som z toho radosť o to viac, pretože som cítil absolútnu spokojnosť, a bol som jednoducho vždy v správnom čase na správnom mieste. V mojom živote robím presne to, čo chcem. Som veľmi šťastný. Žijem v New Yorku, páči sa mi tam a mám skvelú rodinu. Ktokoľvek by rád so mnou menil."
Martin o skladbách, ktoré spieva na albume: "Spievam hlavné vokály v skladbe "Breathe", ktorá trochu pripomína tradičné skladby 1950-tych rokov. Samozrejme tá skladba nepripomína nič konkrétne, ale znie akoby bola zo seriálu Twin Peaks, jednoznačne má v sebe nádych 50-tych rokov. Takéto záležitosti robím veľmi rád, trochu veci mimo rámca, ktoré by od nás ľudia nikdy nečakali. Ďalšia skladba, v ktorej spievam, je "Comatose", ktorá je podľa mňa jedna z najpodivnejších skladieb a zároveň jedna z mojich najobľúbenejších na tomto albume. Zvuk, melódia refrénov ide na také maximum, že máte pocit, akoby to strácalo svoju líniu. A ako sa skladba vyvíja, tak prakticky nakoniec nepotrebuje ani vokály. Akoby to bolo hrané celé v Á-tónine a pritom to funguje. Znie to akoby na pozadí plával nejaký obrovský parník:).
Dave Gahan o Freelove: "Naspievanie tejto skladby sa mi veľmi páčilo. Zbožňujem túto skladbu. Keď mi Martin túto skladbu prehral po prvýkrát, bola len v nejasnej demo podobe, ale mala v sebe skrytú úžasnú popovú melódiu, myslím, že jednu z najlepších popových melódií, aké kedy skomponoval, za posledné obdobie samozrejme. Zaradil by som ju medzi záležitosti ako "Enjoy The Silence". Skutočne, je to skvelá melódia, veľmi chytľavá a trochu zábavná."
Martin o Dream On: "Odjakživa neznášam vysvetľovanie významu skladieb, pretože pre mňa znamenajú niečo konkrétne, no pre iných ľudí môžu znamenať niečo absolútne odlišné. Ale poviem vám niečo o atmosfére tejto skladby a o tom, ako vznikala. Originálny demo snímok som prehral Garethovi a Paulovi. Len som hral na gitare a nakoniec vznikol nápad gitaru vôbec v tejto skladbe nepoužiť a samotnú skladbu nasmerovať do úplne inej dimenzie. A po štyroch dňoch práce, ktoré sme jej venovali sme získali tie skutočne vybrúsené elektronické perkusie, ktoré znejú na pozadí a len sme to prestrihli originálnou gitarovou linkou, ktorú som hral na začiatku a ono to znelo skutočne skvele, pretože to znelo absolútne odlišne od všetkého, čo sme pripravili pre túto skladbu. Nakoniec sme sa všetci zhodli, že išlo o skutočne skvelú kombináciu."
Andy Fletcher: "Začali sme so skladbou "Dream On", tá bola myslí aj prvá alebo druhá, ktorú Martin napísal pre tento album. A myslím, že skutočne definuje celý album. Zmes elektronických beatov s akustickou sólovou gitarou spolu s vydarenými textom a chytľavým refrénom, myslím, že bolo skvelé začať nahrávanie práve s touto skladbou, pretože sme tak určili spôsob nahrávania celého albumu, a to bolo veľmi dôležité.
Názory Devotees (3)
tommy
1 19. august 2005 o 12:46
no vidíte, aké pekné omáčky dokáže Dave povedať, keď vychádza nový materiál a pritom z tohto uhľa pohľadu majú DM postavenie ako trebárs taký Pink Floyd.
radevicz
2 23. august 2005 o 10:32
Kdyz jsem poprve cetl tyto jejich vyjadreni k albumu,deska jeste nebyla na trhu,ale ja uz mel CD v rukou..zil jsem v domeni ze jde o demace.Byl jsem pak hodne nastvany,kdyz po tech vsech chvalozpevech prislo rozcarovani..byl jsem zklamany.
Na albu mi chybelo hlavne to,cim se DM vyznacovali dost specificky a to byly vzdy podle me bici a chytlava basova linka.
Pokud jim slo o to dosahnout odlisnosti ve zvuku,tak se jim to podarilo,samotne skladby myslim ze maji svou uroven,ovsem jejich zpracovani mi radne zamotalo hlavu,zni mi to hodne jako material pro Bjork,bohuzel myslim,ze to nebyl nejstastnejsi krok,Gahan je silny ve svych obvyklych polohach,jeho pokusy o prociteny zpev na hranici hlasitosti mluveneho slova dopadaji tragicky.
Ringo
3 30. august 2005 o 10:11
RADEVICZ: tak to me zpev prisel naprosto v poho, jen mi tam chybelo rozmanitejsi melodicky zvukove zabarveni, ktere by pisnim dodalo grady. Fakt dema. Sweetest Condition je navic typicka DM skladba, trochu mi pripomina vypravecsky styl Stories of Old, ale chtelo by tam dat lepsi uderny zvuk. Takove to prskave lupani je tam divne, kdyby to nahradili nejakym kovovym dute znejicim uderem, to by byla palba.