Budúcnosť stále neistá

Aktuálny rozhovor s Martinom Gorem, ktorý uverejnil britský magazín MixMag. V štyroch výstižných odpovediach nájdete odpovede snáď na všetky vaše otázky, týkajúce sa budúcnosti Depeche Mode. Zatiaľ sa nič nedeje.

Prečo vydávate remixový album práve teraz?
Vlastníme obrovské dedičstvo remixov, z ktorých je čo vyberať. Daniel bol v pokušení vydať ešte raz singel Enjoy The Silence, takže sme preň natočili nové video, a či sa mi páči Timov mix? Myslím, že je veľmi tažké remixovať skladbu tak známu, ako je táto, ale mal nutkanie zmeniť akordy a tak to aj urobil! Vydarený je aj remix Ewana Pearsona, a páči sa mi, ako Air prerobili remix Home v štýle the Doors.

Čo všetko sa zmenilo od doby vydania albumu Violator (1990), ktorého sa predalo 7 miliónov kusov?
Teraz je všetko iné. V minulosti bol každý album akýmsi dobrodružstvom, pretože sme ho vždy nahrávali v inej európskej krajine. Dva alebo tri albumy sme síce nahrali v Berlíne, ale k tomu nás viedli určité záväzky. Ešte stále to nutkanie dobrodružstva pretrváva. Ale, ak by sme už nemali čo ponúknuť, mali by sme to pustiť k vode.

Začuli sme, že budete DJ-om.
To je len moje hobby. Nemyslím si, že by som to mohol robiť niekoľkokrát do týždňa, chcem aby to bolo čosi výnimočné. V týždni, keď som DJ-oval v Londýne, som si kúpil až 80 diskov, ale na nich som našiel len 10 skladieb, ktoré sa mi páčili. Pochybujem, že by sme niekedy videli dj-ovať Davida, ale... niekedy aj motyka vystrelí.

A čo budúcnosť Depeche Mode?
Rád by som nahral ďalší album, ale máme teraz na túto vec príliš veľa rozdielnych názorov. Dave chce mať na ňom nejaké vlastné skladby, je teda otázkou koľko ich bude a aby všetkých nevyviedli z miery. Videl som jeho sólový koncert a nebolo to až také zlé, ako som si myslel, že bude. Ĺudia si mysleli, že z toho budem trochu mimo, ale ja som nebol, takže teraz sme zasa každý vo svojej časti sveta, vedieme konferenčné hovory a spoločne čosi plánujeme. Ak niekedy nahráme album, ktorý u ostatných obstojí, budem šťastný.

Názory Devotees (24)

Clean

 1    21. október 2004 o 14:39

Vedú konferenčné hovory?? Ale to je malý krok vpred!!!


Flecke

 2    21. október 2004 o 14:50

Vyzera to ,ze rozhovor poskytol na zaciatku septembra.


bod

 3    21. október 2004 o 17:11

“Videl som jeho sólový koncert a nebolo to až také zlé, ako som si myslel, že bude.”

daveov album mal daleko k dokonalosti ale nepaci sa mi ze gorac daveov solovy pocin natolko podcenoval… myslim ze tento vyrok (pokial ide o dobry preklad - original som este necital) o mnohom svedci :confused:


Flecke

 4    21. október 2004 o 18:05

Ale je to trosku nadnesene myslim v originali je ze “weird” cize divne.  wink Ale zase na druhej strane v tomto kontexte to znie lepsie ze “podncenoval” nakolko to aj tak myslel :blush:


freelove

 5    22. október 2004 o 16:35

Pani… tento tyzden som si kupil a pozrel DVD Devotional a 101.. mam 28 rokov… ale niekde mi naozaj vypadli slzy.. Uvedomil som si ze DM vlastne uz neexistujú a vsetky debaty su tu tak trochu o nicom.. Myslim, ze cakat dalsie 3-4 roky na nepodarok typu Exciter alebo Ultra ani nema vyznam. Alan jednoducho nenahraditelne chyba. V studiu aj na podiu..


Flecke

 6    22. október 2004 o 19:02

Tak to snaaad nie.  Ultra rozhodne nie je nepodarok.Respektujem tvoj nazor ale dovolim si nesuhlasit. Ultra je podla mna dobry album a ked si ho este aj dnes pustim musim povedat ze jednoznacne lepsi ako Exciter. Ale nerad porovnavam tieto 2 albumy lebo exciter je o niecom uplne inom.


freelove

 7    22. október 2004 o 19:43

To Flecke: O kvalite hudobnych a textovych napadov na Excitry a Ultre nemusime ani diskutovat.. Martin bol a je genialny skladatel. Bohuzial zvuk a jeho spracovanie.. JE to fakt otrasne. Len si porovnaj zvukovu bohatost SOFADU a nasledujucej Ultry.. Je to naozaj neporovnatelne a pritom logicky by mali ist zvukovo dopredu. Odchodom Alana sa vratili o niekolko rokov dozadu.. Ale nevravim len o zvuku, hovorim o imidzi, o “public relations” a tak.. DM uz nie je DM, najlepsie to fakt vidno na tych DVD.. J mi z toho fakt smutno, ale o tom je svet.. o case a jeho postupe.. To uz nevratime..


Flecke

 8    22. október 2004 o 19:52

To je mi jasne ale DM nie je len SOFAD. Zvukovo jasne ze Ultra nie je TOP ale mne sa osobne paci (snaha bola :D). Ono by to chcelo novy album aby sme zase mali co rozoberat ,lebo uz sa to zvrhava zase na SOFAD Vs. ostatne albumy a pod.


imi

 9    22. október 2004 o 21:11

nie len SOFAD
vsetky albumy od 1983 su lepsie (pre ten ktory rok v ktorom vysli) ako Ultra alebo Exciter

Suhlasim s freelove, ze po odchode Alana DM upadlo hudobne ale aj v dalsich strankach. Ultra je o nieco lepsie ako Exciter, na ktorom ma Martin uz prilis velky vplyv a album naplnil hlavne pomalymi skladbami, ktore asi Bell nemal guraz alebo nevedel zrychlit. Alan to prave vedel robit + do skladieb vlozil velmi vela energie, ktoru z tych skladieb aj citit.

btw. Mne sa aj A Broken Frame viac paci ako Exciter a tam este tiez nebol Alan. Podla mna je to perfekny synthpopovy album.


m.

 10    22. október 2004 o 22:21

heh..vsetky posledne debaty sa tu zvrtnu do tej istej roviny… je dobre, ze su ludia, ktori veria v navrat DM, mozno sa raz dockaju, ale osobne sa nemozem ubranit pocitu, ze Depeche Mode su uz len pohrobkom svojej niekdajsej slavy… a hlavne… tych zopar Gore slov jasne dokazuje teoriu, ktora je oznacovana ako “syndrom the beatles”... viac ako jeden uspesny skladatel v skupine nema sancu… dva a viac myslienkovych prudov na jednom albume nikdy nevytvori pocuvatelny celok. Ak si vsimnete lyricku cast albumov DM, tak kazdy z nich ma svoju jednu nosnu temu odvijajucu sa od momentalnej nalady skladatela, v tomto pripade Goreho. Teraz si predstavte Gahanom prinos… on bude pisat o comsi inom, Gore o niecom uplne inom… uz len chcem vidiet ich dvoch, ako si spolu sadnu a budu spolu vyberat pribuzne skladby na album… “zlate oci”... zachrani ich len to, ak by vzdy vydali dvojalbum.. tak ako to uspesne urobili taki komercni Outcast, ale funguje to… lenze to u DM nehrozi. Gorac si je dobre vedomi toho, o co ide, citit to z jeho slov aj postojov… nechce, aby sa idea DM myslienkovo rozpoltila do nenavratna… a v tomto ma moje uznanie… rozumne skupiny to riesia solovymi albumami, ale domovska tvorba ostava nezmenena, ... lenze Mr.Gahanovi narastli kridla slepej slavy… “Depeche Mode su mrtvi!”, ale ich dedicstvo zostane navszdy vyryte v zlatych doskach hudobnej historie. A tak je to dobre… mudri ludia vedia, kedy skoncit… a Gore hlupy nie je. Radsej 3 vynikajuce “Counterfeity”, ako jeden zlepenec dvoch myslienkovych prudov… hudobne by to mozno bolo ok, ale… DM neboli nikdy len o hudbe…


Flecke

 11    22. október 2004 o 22:40

M. velmi dobre napisane. Nejak spekulovat nema vyznam jednoducho sa musia dohodnut. A smial by som sa keby to zase vsetko urovnal fletch “par fackami” ked vytriezvie z toho jeho djingu a bude sa mu cniet za nehybnym postavanim a tlieskanim za klavesami :D


Beladona

 12    23. október 2004 o 11:18

Začínám Gahanovi věřit, že ho Gore ničil svým despotizmem. Jedná s ním jak s méněcenným.


Gabriel

 13    23. október 2004 o 17:29

m.: ak je to mozne, mozes mi na seba poslat kontakt na .(Pre zobrazenie tejto e-mailovej adresy musíte mať zapnutý JavaScript) ?


kinn

 14    24. október 2004 o 12:58

to m.: Nesuhlasim. Kazda skupina prechadza vyvojom a evoluciou , chapanim sveta a vyjadrovanim sa cez hudbu, atd, ... Hovorit o momentalnej Gorovej nalade je podla mna dost scestne, ked si uvedomis, ako dlho momentalne trva spravit jeden album. Minimalne 3 roky, ak nie viac a za taky cas je nezmysel hovorit o ‘momentalnej autorovej nalade’, nemyslis? Osobne mam v rodine uspesneho skladatela pop. hudby a tak nieco o procese jej vytvarania viem. Gore ma podla mna iny problem, jeho studna napadov (hudobnych!!)  je vyschlejsia ako saharska pust, kdezto Gahan narazil na pramen.  Samozrejme, ze po textarskej stranke niet co riesit , ale uz aj autorsky zakon stanovuje ako majitela skladby autora hudby a nie textu. Od hudby, jej spracovania/produkcie, atd sa vsetko odvija, aj keby zrovna Gore pisal uplne picoviny ako texty, dosiahli by minimalne 90% sucasnej slavy. Mimochodom, asi malo citas vyjadrenia Alana Wildera, pretoze prave on to vcelku casto vysvetloval, aky mal Martin postoj k ‘celkovej idei DM’ (donesiem demo a viac sa nestaram), takze ten smer bol vytvoreny Alanom a nie Martinom a je len JEHO blbost, ze si nenarokoval na spoluautorstvo co mal. Moznoze sa so skriepnym Gorom nechcel hadat, ktovie. Syndrom ‘the Beatles’ prekonalo vela uspesnych kapiel btw. Skor si myslim ze je to o kompromisoch, ktore dokazal robit v kapele jedine Alan. Bohuzial…


Bedra

 15    24. október 2004 o 14:10

V dokumentu na Devotional DVD Martin jasně říká, že ho baví skládat, ale práce ve studiu už tolik ne. Naopak Alan je školený hudebník, neskládá (až na výjimky - If you want… btw, velmi dobrá věc!). Nevím, mě ale z toho vychází, že když vypadnul Alan, jde to jen dolů. Styl DM a jejich kvality tvořili tihle dva lidé (+ zpěv Davea). Martin je skvělý textař a skladatel, Alan zase dělal skvělá aranžmá a zvukovou stránku. Podle mě je syndrom The Beatles sekundární, podle mě se DM nikdy HUDEBNĚ nevyrovnali s odchodem Alana. Jinak souhlasím s m.; druhým problémem by právě mohl být hudební konflikt Dave/Martin. Vezměte si SOFAD, který je - kromě jiného - plný geniálních textů s jednou hlavní nesnou tématickou linií. Takže než autorský hybrid Dave/Martin a zvukovou katastrofu ala Exciter, tak raději konec.


martin

 16    24. október 2004 o 15:39

To IMI

Chlapce moj,ty si uplne mimo s tým vyjadrenim,že exiter je len o nieco horsi ako ultra.Exiter je totalna sracka,s tým suhlasim.Ja neviem,vsetci ste posratý zo SOFAD?-peprodukovaný album,same zvukove steny,bicie ale kvalitu hrania tam nevidim.Len skvele pesnicky a texty.Na rozdiel od toho sa na Ultra nachadza par piesni na ktorých je pocut obrovsky muzikantský posun…konkretne napr.martinova hra na gitare a narocnejsie piesne


imi

 17    25. október 2004 o 02:51

dobre dobre Martin mozno som mimo podla Teba

Nevadi

To bol iba moj nazor grin


Beladona

 18    25. október 2004 o 09:37

Souhlas s kinn. Vetsinu lidi, co znam, dostali DM nejdrive zvukem a naladou, potom melodiemi a hlasem Davea, a az nakonec texty.

Alan dodaval deskam hlavne vnitrni konzistenci, takze znely jako celistve dilo a dokazal pozvednout i treba slabsi melodii.

Podle meho nazoru byl vrchol MFTM, Violator to jen dovedl k dokonalosti a zpristupnil to masam. Tenkrat se snazili dostat ze sebe to nejlepsi a jejich nadseni se vzajemne nasobilo. SOFAD je vyborne, ale uz jsou tam znat rozpory. Dal skoda mluvit. Pripada mne to, jak kdyz nataceji desky ze setrvacnosti a pocitu povinnosti k fanouskum.


kasty

 19    25. október 2004 o 12:24

A podla mňa je najlepší VIOLATOR. Tento album nemá chybu. Dá sa skutočne počúvať dokolečka dokola. raspberry


freelove

 20    25. október 2004 o 17:45

Vychádza vám z toho nejaký záver? Alan nemal odísť a mali sa o to postarať všetci. Zrejme vtedy bola taká nálada, že im to bolo jedno. Teraz je už Martinovi ošemetné sa Alanovi ospravedlniť a volať ho späť.. Neviem do akej miery budete so mnou súhlasiť, jednoznačne si myslím, že bez Alan by už nemali vydať NIČ. A súhlasím s niekým podomnou, že ak tak, radšej nech si robia sólovky. Bohvie ako sa im budú predávať.


steve

 21    26. október 2004 o 18:04

Hmmm. Nepochybujem o Alanovom prinose pre DM po technickej stranke, ale myslim si ze hlavnu myslienku do hudby DM daval Gore….

Staci si porovnat solove projekty Alana, Gahana a Goreho….

Mne sa aj piesne na Ultra a Exciter pacia viac ako Alanove solove projekty….


peters

 22    26. október 2004 o 22:09

Neviem prečo ľudia stále cítia potrebu komentovať správanie iných ľudí.Cudzích ľudí,ktorých nepoznajú a napriek tomu sa snažia skutočnosti prekonvertovať vo svojom myslení tak, že oni by to urobili inak a samozrejme lepšie.Aj mne je ľúto,že Alan už nie je v DM a možno to má a bude mať vplyv aj na celkový vzhľad skladieb.Ale stále je to DM a DM je len jeden a navždy aj bude.To že chalani mali medzi sebou nejaké problémy je ich súkromná vec a ja pevne verím,že sú natoľko profesionálny,že nedopustia aby to malo vplyv na ich ďalšiu tvorbu.Neviem si život predstaviť bez ich hudby.Neprejde jeden deň, aby som ich nepočul.Je to neskutočne dobrá hudba a mne neuveriteľne pomáha,keď ju počujem.Pre mňa DM nie je len o hudbe…  DM forever!!!


Bedra

 23    26. október 2004 o 23:38

To Steve: Myšlenku Gore dává, ale bez Alana by DM vůbec nebyly tam, kam se dostaly. NA netu je hromada archívů s notovým zápisem písní, jak si je pořídil Martin. Zkus třeba porovnat to, co mu znělo v hlavě, když do not napsal například In your room, s tím, co pak vyšlo na turné (což je jen a jen Alanova práce).


Basz

 24    2. november 2004 o 21:39

Nazory, ktore tu padli su velmi zaujimave. Nejde o to, ktory album je lepsi. Jedno je vsak absolutne nepopieratelne, ze Alan chyba. Tiez trosicku fusujem do muziky a wiem jednu vec. Sebemensie genialne napisana skladba bez DOBREJ PRODUKCIE, je v podstate “nepuzitelna”. A to Alan zvladal na jednotku. Inak prepacte - je pre mna velmi smiesne porovnavat solovu tvorbu Alana vs DM vs Gahan vs Gore, ked je od zaciatku jasne, ze Alan bude hlavne zvukovy mag - pre mna je SOFAD velkym vzorom a to nielen po zvukovej stranke…


Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa