Angels & Ghosts

Angels & Ghosts

Dave Gahan o novom albume so Soulsavers, ale aj o Depeche Mode a ich možnej budúcnosti.

Kde sa vlastne začal príbeh albumu "Angels & Ghost", následníka albumu "The Light The Dead See" z roku 2012?
Vždy ste šťastní, keď komponujete hudbu a hlavne dosiahnete niečo, pri čom máte pocit, že s niekým zdieľate rovnakú chémiu. Bola to nahrávka, ktorú sme nepripravovali pod žiadnym tlakom. Viete, keď pracujem s Depeche Mode, tak sú tam očakávania, ktoré Vás prenasledujú ešte skôr, než sa čokoľvek začne. Tentoraz to bolo všetko absolútne slobodné a s komponovaním sme začali vlastne hneď po tom, čo sme dokončil prvý album.
Nápady som mal už dávno, no všetko muselo ísť bokom, nakoľko som všetku energiu musel sústrediť na turné s Depeche Mode, ktoré zabralo nejaký čas. Čo sme všetko v apríli minulého roka uzavreli, tak som si doprial krátku pauzu, no po nej som sa hneď vrhol do písania. Spočiatku som bol skeptický, pretože som si nebol svojimi nápadmi istý. Tak sa človek po skončení turné niekedy cíti; ste vyčerpaný a máte pocit, že nič dobré viac nedokážete ponúknuť. Zbavíte sa tej energie a adrenalínu, zrazu ste doma s manželkou a deťmi, musíte opäť chodiť na nákupy a podobne, sú to veľké zmeny. Chce to čas, kým si zvyknete, ale vrátil som sa k písaniu a s Richom som si celý ten proces užíval. A zdá sa, že sme trafili kliniec po hlavičke, veľa diskusií sme totiž počas komponovania neviedli.

Máš pocit, že v tomto bode tvojej kariéry potrebuješ napínať iné muzikantské svaly?
S Depeche Mode je to zaujímavé, vždy. Do tejto polohy som sa dostal po tom, čo Alan opustil kapelu, čo je už 20 rokov, proste dnes je úplne zjavné, že sila Depeche Mode, to je Martin a ja - my dvaja spolu. Siahneme po čokomkoľvek chceme, vyberáme si producentov, inžinierov, programátorov a iných hudobníkov.
Keď počujete nadstavbu toho všetkého, tak je to, akoby som svoje krídla rozprestrel ešte viac do šírky a skúšal veci, po ktorých som už dávno túžil. Niektoré z mojich najobľúbenejších vecí, ktoré sme s Martinom urobili spolu, patria jednoznačne do obdobia albumov "Violator" a "Songs Of Faith And Devotion", kedy sme sa v značnej miere venovali bluesu a gospelu. Aj dnes je tomu tak, no viac sa to posunulo do oblasti analógovej elektroniky. Vždy je zaujímavé, keď Martinovi prinesiem skladbu, pretože mám pocit, že je hotová, a on povie, "A čo keby sme tuto skúsili trochu zmeniť refrén?" Ak necháte Martina sedieť za piánom a len tak hrať, tak dokáže zmeniť noty tak, ako by vás to ani nenapadlo. V tomto smere je Martin naozaj génius. Má ucelené nápady, vie dokonale uchopiť popovú skladbu a dať jej zaujímavé štruktúry.

So Soulsavers som ale musel napnúť, ako ste povedali, iné svaly. A tie museli byť riadne napnuté. Musíte pracovať s inými ľuďmi, čo je trochu zložité, ak ste dosť dlho pracovali s tými istými ľuďmi. A to je jediný spôsob, ako to spraviť zaujímavým.

Skúsil si niekedy do svojej sólovej práce pritiahnuť aj Martina, napr. do procesu kompletizácie?
Nie, ani nie. Nedávno sme sa o tom rozprávali. Zaujímalo ho, kto hrá v kapele a akých hudobníkov sme prizvali. On je veľmi nápomocný a dúfam, že to isté cíti aj z mojej strany, ak ide o jeho projekty. Viete, mám pocit, že aktuálne už sa nevie dočkať, kedy začneme pracovať na ďalšej spoločnej nahrávke. Myslím, že si to Martin teraz veľmi užíva, rovnako ako aj koncertovanie. Posledné turné bolo myslím to najradostnejšie a na pódiu sme si to spolu veľmi užívali. Pôsobili sme ako skutočný tím. Trvalo nám dosť dlho, než sme sa k tomu dopracovali.



Čítal som jeden starý rozhovor, kde si uviedol, že si spočiatku predstavoval svoje skladby chalanom z Depeche Mode s trochu rozpačitým dojmom. Je to niečo, na čom si za posledné roky zapracoval?
Jednoduchá odpoveď: áno. V začiatkoch som mal často veľmi veľa nápadov, ktoré som nedokázal sformulovať. Nie som ten typ hudobníka, ktorý si sadne za piáno a skomponuje skladbu; momentálne si užívam proces, kedy si s niekým sadnem, nemáme nič a zrazu sa začne niečo nové rodiť. Zápasíte s tým a zrazu sa z toho začne stávať pieseň. Následne sa tomu snažíte dať "svaly" - opäť tu máme to slovo - a niekam to nasmerovať. Naťahujete sa s tým, hráte, meníte a zrazu, stane sa zázrak.

Aj v Depeche Mode to fungovalo takto, len sme sa dopracovali do bodu, kedy začalo byť trochu dusno. Role v kapele boli zrazu definitívne a nemohli ste prekročiť stanovené hranice, čo začalo byť doslova klaustrofobické. Trvalo dlho, než sme si uvedomili veci štýlom, "Už chápem, že to musíš niekam posunúť." Prečo inak pokračovať? Martin je skvelý skladateľ a dosiahol bol, kedy komponovanie bola čisto jeho rola. Keď bol Alan v kapele, tak bol hudobník. Alan odišiel a bolo treba konať. Trvalo to niekoľko albumov, ale zrazu sme mali nastúpiť do štúdia a nájsť nových ľudí, s ktorými by sme mohli pracovať; proste na to, aby sme dosiahli viac z toho, čo už bolo dávno dané, sme museli priniesť niečo nové.

Pre mňa sú Soulsavers niečo ako záchrana života. Máte príležitosti, proste sa objavia a vy musíte zariskovať, chopiť sa ich tým správnym spôsobom, inak sa stratia. A vlastne o tom sú skladby Soulsavers po textovej stránke. Neskôr to už takto nevidím, ale je to o tom riskovaní. Je to o väčšom obraze, väčšej sile.

A je nejaký harmonogram, kedy by sa mali Depeche Mode vrátiť do štúdia, či na pódia?
Nedávno som sa stretol s Martinom. Bolo milé ho opäť vidieť a som si istý, že na konci roka si spolu sadneme a porozprávame sa o príprave ďalšieho albumu. Viem, že s komponovaním už začal a ja som pozvolne začal komponovať takisto, s Christianom a Petrom z kapely, ako aj s Kurtom Uenalom. Ale to bude ešte dlhá cesta. Na konci roka, neviem, možno v decembri, za Martinom zájdem, sadneme si spolu a porozprávame sa. Vždy je to veľká výzva. Musíte si proste sadnúť a hlavne musí prísť nápad: "Aký druh nahrávky vlastne chceme vyprodukovať? S kým chceme spolupracovať? Kam s nahrávkou chceme smerovať? Chceme vyraziť aj na cesty?" Proste, všetky tie veci a som si istý, že sa to udeje, no konkrétny plán aktuálne nie je.

Názory Devotees (79)

Monghi

 1    15. september 2015 o 08:14

napriek tolkemu optimizmu sa mi to prekladalo s akymsi pocitom smutku… sakra, aspon toho Fletcha mohol co len slovkom spomenut… takto, akoby v DM ani nebol…


Mikey101

 2    15. september 2015 o 11:54

Suhlasim, ale Fletch by mal tiez trocha na sebe popracovat, aby bol pre kapelu zaujimavy a nie aby ho postavili za synths a tu stoj a ani mikrofon Ti nedame. A on to akceptuje. Uz sa s tym asi zmieril a vyhovujemu to.


tommy

 3    15. september 2015 o 12:20

Ako sám Dave povedal, v DM má každý “svoju rolu”, takže prečo opäť spomenúť to, že Fletch je ten najlepší manažér v kapele… smile, nehovoriac o tom, že rozhovor sa viac-menej týkal hudobnej stránky apod., do ktorej Fletch už roky neprispieva, tak nebolo prečo ho spomenúť... Najprv musí tandem (Martin a Dave) rozhodnúť, či vôbec bude nejaký ďalší album a nasl. turné a až potom môže prísť čas pre Fletcha… Ale chápem, čo si chcel (monghi) povedať - Fletch začína byť takým “Lolom Tolhurstom” v DM… Nuž to je tak, keď niekomu “narastú krídla” smile.


bel canto

 4    15. september 2015 o 15:59

Nepoznam kapelu kde by uctovnik stal na podiu. To sa moze stat len v tomto podivnom zlozeni. Je fajn ze David je stastny a robi nove veci. Furt lepsie ako citat ze sa topi v drogovom mori. Je to pozitivna sprava ako taka.


Hammersmith Odeon

 5    15. september 2015 o 17:30

Je to ale zaujímavé, že Alana spomenul hneď niekoľkokrát, no a Fletcha ani náznakom grin . Zaujala ma hlavne tá pasáž:
S Depeche Mode je to zaujímavé, vždy. Do tejto polohy som sa dostal po tom, čo Alan opustil kapelu, čo je už 20 rokov, proste dnes je úplne zjavné, že sila Depeche Mode, to je Martin a ja - my dvaja spolu. Siahneme po čokomkoľvek chceme, vyberáme si producentov, inžinierov, programátorov a iných hudobníkov.
Rád by som mu ale položil jednu otázku (potažmo dve): Nemáš chuť urobiť svoj sólo projekt s Alanom? Resp. neuvažoval si s Martinom, aby bol producentom nasledujúcej dosky Alana? Fakt by ma to zaujímalo.


Mikey101

 6    15. september 2015 o 20:30

Vynikajuci postreh, tak by to mohlo byt. Novy album, by mohol okrem Alana este produkovat nejaky mlady chalan, ktory by tomu dodal sviezost a spolu by vytvorili opat radost do mojich usi.


eternal outsider

 7    15. september 2015 o 21:23

Líbí se mi váš optimismus, to já mám pocit, že se Alan sám hudebně pohřbil. Přitom měl takový potenciál… i způsob, jakým Gahan Wildera v rozhovoru zmínil, na mě působí tak, že si Dave ohledně Alana nedělá naděje.
Ale moc se mi líbí to nadšení pro společnou práci s Martinem, jsem zvědavá, jakým směrem se bude nové album ubírat… nehledě na to, že Gahan do svého skladatelského týmu přibral Gordena.


bel canto

 8    16. september 2015 o 08:47

Pokial by David mal hotove demace a Alan by mu to zosroboval - som 100 percente presvedceny, bola by to supa (podmienkou by boli kvalitne poskladane veci). To ze David s Alanom nerobi moze znamenat : 1. Alan ma problem nielen s Martinom ale aj s Davidom, 2. David ma problem s Alanom, 3. Nenapadlo ich urobit spolocny projekt. Podla môjho nazoru plati 1.verzia a je vecna skoda, ze ked uz nie pod hlavickou DM, projekt Gahan-Wilder by nam pravdepodobne ciastocne vykompenzoval 20 rocne marne hladanie strateneho.


Monghi

 9    16. september 2015 o 08:57

@eternal… ci sa Alan pochoval alebo nie… je stara skola, rovnako ako DM… aj DM sa proste spoliehaju na label, ze vsetko proste vybavi za nich niekto iny.. tiez by mohli ist vlastnou cestou, robit si veci po svojom, vo vlastnej rezii, zbavit sa parazitov, ktori na nich profituju… Alan proste nemal zo strany Mute ziaden support, turne po svete si financoval sam alebo z darov fans… na to, aby sa pustal do dobrodruzstva vlastneho labelu ma uz jednak svoj vek a hlavne kopec starosti s mladou manzelkou a dietatom smile

A nakoniec, nie je s nazorom na hudbu v tomto smere sam… “vynimocnost” sa uz stratila, dnes vsetko ovladla komercia a prachy… preto to zabalili REM, preto sa Stipe uz nechce na scenu vratit, Cogran s tym zacal opatovne zvadzat boj a opat straca sily,  Robo Smith sa na to uz vyflakol takisto…

DM maju to bohovske stastie, ze Martin proste dokonale ovlada pravidla popu, ci paradne laviruje ako na poli komercie, tak aj alternativy… na oboch stranach je zaroven nepochopeny, ale to mu vzdy vyhovovalo a stale vyhovuje smile To “GENIUS” je proste dokonale oznacenie jeho osobnosti… a ruku na srdce, kde by boli Dave, Fletch a aj Alan bez neho? smile V roku 1981 to bolo o stasti, ale od roku 1982 je to len o genialite Martina a na nej, ako na dobrom zaklade, ostatni stavali… a zaklady su alfa omega kazdej stavby smile

Je velka skoda inak, ze Davidovi svitlo v hlave dost neskoro, ale mladost je proste taka, keby mal takyto pristup k veciam uz v obdobi albumu “Violator” a neskor, bolo by mozno vsetko inak… ale ako vravim, mladost, pochabost… budme radi, ze su vsetci nazive a mozeme si uzivat stale plody ich prace, ci uz minulej, sucasnej, mozno buducej… kazdopadne, muzika sa vzdy lepsie pocuva s pocitom, ze ten, kto ju vytvoril, nahral, naspieval, este stale zije smile


tommy

 10    16. september 2015 o 13:10

Ja nechápem tejto časti: Niektoré z mojich najobľúbenejších vecí, ktoré sme s Martinom urobili spolu, patria jednoznačne do obdobia albumov “Violator” a “Songs Of Faith And Devotion” - to akože aj Dave mal v tom čase nejaké nápady? To sa mi teda nechce veriť... Inak tiež som z toho mierne v šoku, že Dave si zavolal na pomoc duo C+P z DM… Aj keď ich už dávno mali ako DM zavolať do štúdia, aspoň zo slušnosti… Veď koľko fans má rado tie hlučné bicie alebo sci-fi vsuvky od Petra smile


eternal outsider

 11    16. september 2015 o 14:39

Monghi: Mě by třeba zajímal důvod, proč Wilder neměl od Mute takovou podporu, jakou si představoval… pokud vím, tak kromě rozhovorů s Alanem (= subjektivní názor na věc z jeho strany) o tom nikde nebyly žádné další informace. Zrovna u Mute mi připadá nepravděpodobné, že by to bylo kvůli okrajovému hudebnímu žánru…

No a současnou hudbu bych neviděla tak černě, na jednu stranu je tu sice proud spotřební muziky na jedno použití, ale zároveň se objevuje i spousta dobrých věcí. A zrovna třeba u REM se nabízí otázka, jestli to nezabalili spíš proto, že už neměli co nabídnout (je umění odejít v pravou chvíli). To DM mají ještě spoustu času wink

Tomy: S Eignerem a Uenalou už Gahan spolupracuje dlouho, ale Gordeno zatím ještě u Gahanových písní jako spoluautor nebyl…


bel canto

 12    16. september 2015 o 14:58

A kde by bol Gore bez Gahanovho spevu a Wilderovej geniality ? https://soundcloud.com/kellertechnik/kellertechnik-behind-the-wheel


Logic

 13    16. september 2015 o 16:09

Dave a Martin, Andy, to sú mometálne DM a ide im to výborne aj bez Alana, zmier sa s tým.


Mikey101

 14    16. september 2015 o 20:46

Nesuhlasim, ale akceptujem. Martin, Dave a Andy, to sú mometálne DM a ide im to. Ale nie vyborne. Iba ide. To je to.


bob3

 15    16. september 2015 o 22:39

monghi: Co vím tak Smith a Corgan nemají rádi warez a že se neprodávají nosiče, plus postoj vydavatelů k těmto věcem. Jednoduše jim vadí pocit že oni něco vyprodukují a pak si to každý cypek zadara někde postahuje.

Dneska vydělává v hudbě ten, kdo má narvaný stadion a prodává hodně merchandise, protože to se nedá ukrást smile


Monghi

 16    17. september 2015 o 07:50

bob3: s tym suhlasim, ale hlavne Smith uz roky bojuje s vydavatelstvami, ktore nie su ochotne zdielat jeho napady a predstavy… “bloodflowers” nemal ziadne nalezite promo, takmer nulove, “4:13 Dream” skoncil ako nepodarok, pretoze vydavatelstvo odmietlo vydat dvojalbum, ktory obsahoval aj pasaze s hovorenym slovom a podobne. Corgan zasa nevladal zvadzat boj s mediami, pre ktore bol nezaujimavy… DM to robia inak, v znacnej miere sa spoliehaju na ludi vo svojom time, ktori sa uz postaraju o to, aby masina zarabala peniaze. Nemaju tak nad vecami uplnu kontrolu, to si aj priznaju, ale ak im to takto vyhovuje… nakoniec, ved aj vdaka tomu maju plne stadiony smile Je to len o postoji samotneho umelca…

A vdaka tym ludom, ktori dokazu DM urobit paradne promo, si moze Dave vychutnavat pozornost, akej sa mu dostava dnes… proste, zbytocna diskusia, DM su najvyssia liga a nech by vydali cokolvek, uz sa to preda a koncerty vypredaju smile


bob3

 17    17. september 2015 o 09:05

Monghi: Přesně jak píšeš, DM to zvládají na jedničku a já jsem přesvědčený o tom že kořeny jsou právě v tom, že si prostě dělají co chtějí a jak to chtějí, a nechávají lidi kolem se dělat to samé.


santer

 18    17. september 2015 o 11:09

Som vdacny za projekt Soulsavers+Dave Gahan, konecne mam co pocuvat, The light the dead see nie je hudobne nic prevratne, ale je to velmi prijemny, melodicky album, dobre sa pocuva a mam ho radsej, ako posledne styri pociny od DM, ktore mi zvukovo moc nesadli.Podla ochutnavky All of this and nothing z noveho albumu to vyzera, ze sa mam opat na co tesit smile


bob3

 19    17. september 2015 o 13:00

eternal outsider: Neměla by v tom být žádná hlubší myšlenka, Alan opustil kapelu která vydělává Mute spoustu peněz, Millerovi jako šéfovi Mute se to nemohlo líbit a není se čemu divit.

To že vůbec Recoil po odchodu Alana z DM vydalo Mute je jen důkaz velké trpělivosti Millera, dost určitě to bylo tak že mu dal šanci a uvidí se, bohužel Recoil skončil fiaskem.


bel canto

 20    17. september 2015 o 14:08

To je sila, a ako mal skoncit Recoil, vypredanymi stadionmi ? DM si robia co chcu ? Zabudni, Precious je vykalkulovane komercne dielko vratane klipu a promo (pre mna okata a nechutna kopia ETS). Maju zmluvy a musia vydat skladby, ktore chytia a zaplnia stadiony. Ked chces pocut co si robia ked chcu tak to je - Hourglass, Counterfeit 2 a pod. Prepac, ci uplne mimo.


tommy

 21    17. september 2015 o 14:59

Nepovedal by som to síce tak tvrdo ako bel canto, ale v podstate s ním súhlasím… Možno sú to tiché dohody, možno následok rozvodov (a iných neúspechov), možno “došla šťava”, ale jediný alternatívny a kvalitatívne na úrovni ostal Alan…


bob3

 22    17. september 2015 o 15:20

Recoil, pro pár lidí se to dělat nedá, to jsou slova Alana Wildera.To není nic proti nikomu, mě je to líto taky, už jen proto že byl členem DM.


Logic

 23    17. september 2015 o 19:53

Ide im to a suprovo. Recoil, to je hromada zvukov, zvukov a nič a zasa len zvuky a zvuky a tak dookola. Vydržal som to počúvať asi 5 minút a v živote som sa k tomu nevrátil a ani nevrátim. DM idú a valcujú.


suspy

 24    18. september 2015 o 08:57

Od nedele do piatku sa venovat rodine (DM) a v sobotu si vyjst na pivko a postazovat sa (Recoil,Counerfeit, DJing,....)
A vsetci su (boli, boli by) spokojni.


Monghi

 25    18. september 2015 o 14:35

@logic: len pre moju informaciu… ty si pocul od projektu Recoil aj cosi ine, nez album “1+2” (potazmo “Hydrology”), ktory vznikol pred 30timi rokmi? Alebo si sa dostal aj dalej? smile Lebo aj staru tvorbu DM z obdobia 1983-1986 moze kdekto aj dnes s kludnym svedomim oznacit len ako “hromadu zvukov, nic viac” smile


Logic

 26    18. september 2015 o 15:24

Monghi, ty si hladný???To čo tu zrovnávaš DM s Recoil, veď to sa nedá. To je ako, keby si zrovnával Barcelonu s Michalovcami. DM je super, akurát SAS sa mi moc nepáči, lebo je veľmi Clarskovský. ABF a CTA, to sú suprové albumy.Recoil som mal celú diskografiu, ale letela cez okno, lebo sa to nedá počúvať. To kje môj názor a nezmením ho. Raz a dosť!!!


Notik

 27    18. september 2015 o 17:17

a zase logic , ked albumy 83 86 su hramada zvukov a nic tak nevies co je DM, DM je o zvukoch sa preber , a vies co pusti si knechtovuuuu


Logic

 28    18. september 2015 o 19:02

Notik, kámo, ty na čom frčiš???Poriadne si prečítaj môj príspevok a keď nevieš čítať, tak choď k očnému. ABF a CTA, to sú suprové albumy, ktože to len napísal???tažká matematika, že???Nemiešaj tu tvorbu DM a neštastného recoilu!


Logic

 29    18. september 2015 o 19:04

Ešte raz ti to napíšem Barcelona-DM 1982-2013, Michalovce-Recoil, dúfam, že to už chápeš?!


Logic

 30    18. september 2015 o 19:24

Zabudol som, knechtovú si môžeš pustiť spolu s Bel Cantom, to je jeho parketa, neskutočná produkcia.


Notik

 31    18. september 2015 o 19:26

logik ale Recoil ma veela zvukov len ich ,, necitis ,,viem je tazke ho pocuvat , neficim na nicom skor ty si mal slabu pyrulu


Mikey101

 32    18. september 2015 o 20:18

Ale nehadajte sa, Depeche Mode nas ma spajat a nie rozdelovat.


Logic

 33    18. september 2015 o 20:38

Notik ty a tvoje názory. Najprv je Delta super a potom píšeš aká je o ničom, sereš si do huby a ja takých ľudí nemám rád. Poviem ti to na rovinu. Recoil som nikdy nepočúval a ani nebudem, proste má to nebaví, aj keby mal neviem aké tam zvuky. Ja posudzujem hudbu, či je dobrá, alebo zlá, podľa toho ako často daný album počúvam a Recoil som počúval raz a stačilo mi. nebudem to počúvať preto, lebo sú tam super zvuky a viac nič. DM sú DM, možno ťa prekbvapím, ale Exciter častejšie počúvam ako slávny SOFAD s Alanom. Sú tam tri super songy WIMS, IYR a HL, ostatné o ničom a Condemnation a GRWM,nechcem sa zbrechať, ale aj tá tvoja knechtová je lepšia ako tie dva songy. Načo sú ti zvuky, keď je to stále dookola a dookola. Delta je super album a nemusí mať super zvuky, stačia dobré zvuky, prijemná melódia.


Mikey101

 34    18. september 2015 o 21:42

Zaujimave, od Knechtovej “Keby” a Ocean “Letam” Jitka Charvatova Live CTV


ViolateYou

 35    19. september 2015 o 02:56

SOFAD ma tri super songy a ostatne o nicom?? No neviem ja som tych super songov naratal 10 wink Mimochodom ked ti stacia dobre zvuky a prijemna melodia tak to Condemantion aj Get Right With Me splna takze je to cisto o subjektivnom pocite wink Mne sa SOFAD paci cely ako je je to pre mna azda najlepsi album od DM, no neviem sa rozdhodnut je tam viac kandidatov (zavisi od rozpolozenia a momentalnej nalady), mam preto zly vkus?


Logic

 36    19. september 2015 o 07:03

Nehovorím, že máš zlý vkus.Ja som vyjadril svoj názor a vážne mi nereže SOFAD a Recoil, to vážne nepočúvam a ani nebudem. Každý sme iný. DM sú DM a stále im to super ide. Je to zaujimavé, že keď urobil Alan mix songu In chains, tak aký to je super mix, pritom tam evidentne počuť SOFAD, originál je lepší, aspoň pre mňa.Ja beriem počúvanie hudby ako celok, so všetkým všude, proste sa mi to musí páčiť a vyvolávať u mňa emócie a príjemnú naládu, to je všetko. Pri počuvaní recoilu nič len zvuky a zvuky.


Mikey101

 37    19. september 2015 o 11:08

Podla mna su albumy od Alanovho odchodu, zvukovo a producendky slabsie, nehovorim, ze su zle, ale nevedia ma ocarit ako albumy z obdobia 86 az 97. Aj ked Ultra sa im aj bez Alana podarila. Ako uz bolo vela krat spomemute, mali by vymenit producenta. Ak dalsi album bude produkovat Ben Hillier, nikam sa neposunieme a zasa to bude o skripajucich a vrzgajucich skladbach. Ja mam Alanov prinos pre DM velmi rad, chyba mi. Martin priniesol skladbu, Dave to dobre naspieval a Alan to zvukovo dostal na vyssiu uroven, ktora mi pri poslednych albumoch chyba.


Logic

 38    19. september 2015 o 11:45

Mikey101 možno máš pravdu s tým Alanom, nevieme aké by to bolo s Alanom.Alan je už preč 20 rokov a na 99 percent sa nu nevráti. DM sa dvakrát podarilo urobiť výborné albumy bez Alana, Ultra a Delta.Ostatné sú len dobré.


Dusan

 39    19. september 2015 o 13:35

Logic, je to jasné. Ty Recoilu jednoducho “nerozumieš”, ako keby si sa pokúšal na AM naladiť FM. A tie Michalovce a Bercelona sú úplná mimóza. Sorry.


ico

 40    19. september 2015 o 13:55

Kedy hral Recoil v Michalovciach? Je z toho nejake DVD. smile


tommy

 41    19. september 2015 o 14:04

Ja som rád všetkým projektom od všetkých členov (vrátane bývalých) DM, ktoré spolu s DM tvorbou vytvárajú pre mňa akýsi uzavretý kruh… Je len na mne akú úroveň (hĺbku) si vyberiem… Dave Gahan to celkom výstižne vyjadril v jednej piesni, ktorú síce veľmi nemusím, ale toto sa dá teraz použiť:
I see a river
It’s oceans that I want
You have to give me everything
Everything’s not enough

Pre niekoho je DM “river” a Recoil “ocean” smile


bob3

 42    19. september 2015 o 15:25

Nejen remix In chains, ani remixy starších songů použité na turné SOFAD nejsou progresivní, měl to dělat někdo jiný a nechce se mi věřit že by se nenašel nikdo kdo by se toho rád zhostil. Fly on the windscreen, nebo I want you now jak je předělal narychlo Wilder, jakože na ně alpikoval SOFAD zvuk..tomu jsem nikdy nerozuměl proč.


Monghi

 43    19. september 2015 o 17:14

bob3: a vidis, tu je ta nazorova pestrost a vsehochut, pretoze pre mna bola napr. live verzia I Want You Now, na turne v 1994, akymsi nacrtom zvukovej buducnosti kapely a velmi sa mi to pozdavalo… bolo to surove, hutne, temne a vdaka Martovi, romanticke zaroven smile My vsak kormidlo DM neovladame, len sa vezieme na lodi ako pasazieri smile


bob3

 44    19. september 2015 o 18:16

Monghi: Přesně jak píšeš, jen se vezeme na lodi DM.


suspy

 45    19. september 2015 o 21:27

Monghi: Mne sa tie prepracovane koncertne verzie z Devotional tour pacia este aj dnes, tie dnesne “prepracovania” sa nato nechytaju ani nahodou. Velku rolu v tom zahrala skutocnost, ze sa natom podielal sam clen skupiny, ktory chcel priniest nieco nove.
Je mi jedno, ci to bol hlavne AW, alebo mal hlavne slovo niekto iny v studiu, ale verim, ze podnet prisiel hlavne od DM, cize AW.
Mne smakuje paradoxne Something to do, spevom velmi nevydarena a len raz , alebo len parkrat zahrana na tomto turne. Ale ma neskutocne “GULE”
PS: mna k DM pritiahol zvuk a angazovanost clenov skupiny (Martin,Alan, Dave)


Monghi

 46    19. september 2015 o 23:43

@suspy: zhodneme sa v tomto nazore… aj ohladne STD smile


bel canto

 47    20. september 2015 o 11:49

Bobe prekvapujes ma. Remixy na Sofad turne nie su progresivne ? Clovece, ved to boli megaprerabky starsich veci, Sofad ako taky nebol album s 11 piesnami ale mal aj skvely remixovy live dosah. Toto bolo posledny krat kde doslo k tak skvelym zasahom do starsich piesni a je jasne preco - lebo Alanovi sa to chcelo. Dnesnym lemram typu gordeno sa nechce ani vymysliet nieco zaujimave, dnesne live veci su trapne az to dverami trieska vratane zivych bicich. ALE - masy tento priemer miluju, a preto maju plne stadiony. Posledne som uz ani na koncert nesiel, siel som radsej do lesa na horsky bike, to mi dalo viac.


bob3

 48    20. september 2015 o 14:11

bel canto: Promiň ale remixy pro SOFAD jsou účelové tak aby zvukově zapadli do kontextu, to není progres, jen odvedená práce.


Dusan

 49    20. september 2015 o 15:08

IWYN, FOTW, AQOF, EC, STD live Devotional/Summer tour verzie su klenoty. Maju vsetko co napisal Monghi, surove, hutne, temne, plne energie, super zvukov. Zaroven v tej dobe posobili moderne a progresivne. Skoda, ze nebolo umoznene tento smer uplatnit na dalsej studiovke. Miesto toho prisiel cas na analogove a skripajuce demo verzie… tu uz bude ale vecny nazorovy rozkol medzi fanusikmi. Moj nazor z fora uz poznate. A presviedcam sa o tom stale, doteraz ma devotional dokaze “odrovnat”, naproti tomu video z posledneho turne som videl len raz, pustim si tak BOAG (kurnik, tusim aj ten vynechali z oficialneho zaznamu), APTIMUT a Halo.


Logic

 50    20. september 2015 o 20:21

Proste, keď sa mi raz niečo nepáči, tak to nebudem počúvať. Tu nejde o to, že Recoilu nerozumiem, ale hudba sa počúva srdcom, má sa páčiť a nie či tomu rozumiem. Ešte siom nepochopil ako sa dá hudbe rozumieť, ja hudbu počúvam, nepotrebujem jej rozumieť, hlavne, že sa mi páči song.


grapher

 51    20. september 2015 o 20:51

Presne tak, hudba by mala cloveka bavit, mal by si pri nej oddychnut a podobne a nie mu zvysovat tlak. Ja tiez v hudbe nehladam filozofiu a nejake skryte myslienky, pocuvam ju lebo sa mi paci a to mi staci. Mne sa Recoil paci a preto ho pocuvam, rovnako ako vsetko ostatne v com mal Alan prsty. SOFAD a Devotional je u mna zatial neprekonatelne dielo DM a zrejme to tak aj ostane. To co produkuju teraz ma uz tak neoslovuje.
Myslienka projektu Gahan+Wilder by bola super, ale k tomu asi nikdy nepride, to by zrejme Fletchovi vyrazilo bok smile


Dusan

 52    20. september 2015 o 21:57

Logic, to je ta nevyhoda pisanej komunikacie. “Rozumiet” som napisal v uvodzovkach. Myslel som na to, ci to v Tebe vyvolava nejaku pozitivnu odozvu alebo nie. Samozrejme, ze som myslel srdce a ci sa Ti to paci alebo nie. A Tvoje vnutro je jednoducho mimo vln, ktore vysiela Recoil. Ako vysielac AM a prijimac FM, ktori si medzi sebou “nerozumeju”....


Mikey101

 53    20. september 2015 o 22:14

Co by musel urobit vysielac AM, aby si rozumel s prijimacom FM;-) Suhlasim, ze live prerabka I want you now 1994 tour, s Alanovov novou synth linkou, nadherna vec.


Dusan

 54    20. september 2015 o 22:40

Nic, jednoducho su na inej vlnovej dlzke grin


Notik

 55    21. september 2015 o 17:52

dusan   klobucik dole..


bel canto

 56    21. september 2015 o 19:27

Viete ja si vazim robotu naviac, to je ten Alanov vklad na Devotional. Ja ked som pocul Enjoy TS spadol som na zadok, alebo Everything counts - v oboch pripadoch som si povedal ako je genialne mozne, ze uz tak nadherne veci vedel supnut inde a pritom to zneje fantasticky. Songs of faith nie je 11 skladieb, je to cca 11 + 10 uzasnych prerabok s nenormalnou energiou. A to je ten objem energie, ktory im od Alanovho odchodu chyba. Grapher hudba ma bavit to je jasne, ale skutocne ked pocujem ake hlavirne solo hodil Gordeno ... ten clovek nema sebareflexiu ? Posledne som bol na jazzovom festivale a co ti chalani tam hadzali za akordy a napady, sak nemozem pri takom niecom, verejne znamom hadzat fanusikom DM taky odpad a prznit Martinove skvosty.


grapher

 57    21. september 2015 o 21:00

Bel Canto, pre mna live DM skoncil Devotionalom, novsie veci som pocul raz, maximalne dva razy, vobec ma to nechytilo a len na ne sada na polici prach. Gordeno je sucastou live timu a zrejme ostatnym clenom DM jeho vsuvky vyhovuju, resp. sa im pacia, inak by to asi robit nemohol, ale mozem sa mylit. Ale to je fuk, DM su uz teraz uplne inde ako boli vtedy ked tvorili vlastny kult. Su spokojni s tym co robia a urcite aj preto este stale funguju. To ze sa to nam uz nie tak celkom paci je uz len nas problem smile


bob3

 58    21. september 2015 o 21:49

Chlapci nemá cenu to řešit, někomu se něco zamlouvá, jiný to vidí jinak, povíme si názory a můžeme se nad tím zamyslet, to je vše..DM forever.


Mikey101

 59    22. september 2015 o 20:48

Uz sa tesim na obdobie, kedy zacnu presakovat informacie o nahravani noveho albumu DM. Dolezite je, aby to neprodukoval Ben Hillier. A horsie to uz nebude, uz iba lepsie. Tomu verim.


bel canto

 60    23. september 2015 o 10:42

Pokial niekto nenapiste ze David robi album s Alanom, alebo ze producentom DM bude Wilder, nemam sa preco mykať. NIK nedokazal za celych 20 rokov ani len sa priblizit levelu albumov s Wilderom a hlavne, DM stratilo caro, temny duch uz nelieta nad ich piesnami, proste musite byt sorac ze to pisem, pod vplyvom psychotropnych latok aby ste vplavali do vôd mftm, violatoru a sofad.


bob3

 61    23. september 2015 o 12:21

bel canto: ..jsem pod vlivem drog tehdy nebyl smile, ale rozumím..

DM se změnili stejně jako ty jsi o 20-25 let starší, pokud jsi ten ročník. Ale není nad čím zoufat, vždycky si ty desky můžeš pustit, vždyť přece o nic nejde.

Já bych nechtěl poslouchat příští rok kopii MFTM nebo Violatoru.


Hammersmith Odeon

 62    23. september 2015 o 16:02

@bel canto: Neviem, nakoľko je to pravdivé, ale na “konkurenčnom” webe som čítal (okrem iného) aj niečo takéto:
“V červencovém vydání polského rockového magazínu Teraz Rock se vedle metalových a rockových tváří objevil i rozhovor s Martinem Gorem, o jeho sólovém projektu MG, i o úvahách do budoucna.
Když už jsi nahrál album s Vince Clarkem, je tu pak nějaká šance, že uděláš něco s Alanem Wilderem?
Nikdy nic nevylučuju. Popravdě, žádné rozhovory na tohle téma neexistují, ale kdo ví?

Ako hovorí Goráč - Who knows?


Logic

 63    23. september 2015 o 16:16

Ale hlavne nie druhý SOFAD, to by bol riadny prúser!!!


bob3

 64    23. september 2015 o 16:38

Hammersmith Odeon: smile

Já sleduju jen video rozhovory, tam není pochyb o tom co kdo řekl..

..takže pokud to není vymyšlená otázka a odpověď, což se běžně děje, tím nemyslím tebe ale autora článku, je to jako by Martin vlastně nic neřekl.


Hammersmith Odeon

 65    23. september 2015 o 18:32

@ bob3:
Máš pravdu s tými rozhovormi, bez debaty. Mám však podobný názor, alebo skôr pocit, ako grapher, preto každá, čo len maličká, narážka na AW mi urobí radosť a niekde tam dole, v kútiku duše dúfam, že spolu ešte niečo zbúchajú - zároveň mám pocit, že ak to urobia, bude to posledné DM album vôbec - taká bodka. Ale ako vravím, je to len pocit, ale sprevádza ma už veľmi dlho. Tak uvidíme ako to nakoniec dopadne.
Myslím si, že aj chalani z DM si sú dobre vedomí, že album s AW by bol po obchodnej stánke nie zlatou, ale diamantovou baňou. POINTA: ak už DM budú mať pocit, že už to tak nesype, tak zavolajú Alana na svoj posledný majsterštyk. grin


bob3

 66    23. september 2015 o 18:39

Hammersmith Odeon: To téma se vždycky před novou deskou otevře smile

Já bych byl raději kdyby se šlo vrátit v čase, nebyl jsem na koncertě Violation Tour 1990.


bel canto

 67    23. september 2015 o 18:42

HO - velmi si ma potesil s tou Goreho reakciou. Staci si pustit allejuhah a predstavit si ze takto sa zacina novy DM ...
Bobe, kopie Violatoru .... Pusti si Deathús door - to je v principe Sofad a Violator dokopy - mne osobne to vôbec nevadi. Alebo Surrender, sak to je zvukove pokracovanie Sofad - no a co, sak to je skvele ! Preco by nemohli pokracovat na nejakej vlne, ked to funguje ? Druha vec je okate zotrvanie na nej, napr. I feel you je nechutny klon Personal ( i feel vobec nemusim), to je nieco co mne osobne vadi. Alebo - Itś no good, to je DM revival, parodia DM ..... takze uz kopirovali a opakovali, miestami uplne genialne a miestami o nicom smile


bob3

 68    23. september 2015 o 19:03

bel canto: to jsou desky perly diamanty, to přebrušovat nejdee kamaráde smile


Michaela 146

 69    23. september 2015 o 22:22

bob3: A jak já bych se ráda vrátila v čase právě do dotohoto již vzpomínaného úžasného roku 1990 vážně tohle byl aspoň pro mě nejkrásnější rok na vlnách DM smile Jen ta koncertní absence nám chybí, bohužel zastávka DM v Praze při Violation Tour se nekonala…tenkrát jsem to oplakala ... dnes již jsem velká holka tak nepláču již jen sním smile


bob3

 70    24. september 2015 o 03:27

Michaela 146: Byla možnost Frankfurt, Hanover, Stuttgart, Mnichov, Hamburg, Berlin, mladí nezkušení, nešlo to..


Logic

 71    24. september 2015 o 12:54

Dúfam, že na novom albume bude pán muzikant Berg!!!!


Notik

 72    24. september 2015 o 16:03

berg je muzikant ?


Logic

 73    24. september 2015 o 16:28

Notik nestrápňnuj sa?!


Logic

 74    24. september 2015 o 16:31

“Muzikant Berg”, už si to pochopil, lebo ja nie, je to veľmi zložité!Notik, nevieš mi to vysvetliť?!


Notik

 75    24. september 2015 o 16:48

ale som ta štartol…


Logic

 76    24. september 2015 o 18:52

Delovo si to štartol…


bob3

 77    24. september 2015 o 22:44

Notik+Logic: smile


bel canto

 78    25. september 2015 o 15:16

Sak ale spat k teme. K tej skladbe co som mal moznost pocut, nerad to pisem, ale je to nicim vynimocny priemer.


bob3

 79    25. september 2015 o 19:38

..možná je to výjimka potvrzující pravidlo.


Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa