40 rokov Depeche Mode - IV.

40 rokov Depeche Mode - IV.

V auguste 1980 už kapela fungovala ako stabilné kvarteto, na napriek zvolenému novému názvu Depeche Mode, figurovali na zoznamoch účinkujúcich stále ako Composition Of Sound.

16.augusta 1980, Crocs, Rayleigh, Essex (UK)

Klub Crocs získal svoj názov vďaka živému krokodílovi, ktorého tam chovali v akváriu. Gary Turner, jeho vtedajší majiteľ, si v roku 2011 zaspomínal na COS nasledovne:

"Dave Gahana som už poznal predtým, zažili sme niekoľko spoločných večerov v londýnskych kluboch, takže jeho prítomnosť v Crocs zaregistrovali viacerí. V tom čase si zvykol oblečenie nakupovať aj v mojom Pin Up obchode, v Southende, kde som predával prakticky všetko: lederhosen outfitmi počnúc a bondage končiac, doplnky z obchodu "Sex" Malcoma McLagena, ale aj sieťové tričká a nejaké tie S&M hračky. V jeden deň sa mi Dave pochválil, že spieva v akejsi kapele, tak som zašiel na jedno z ich ranných vystúpení, ktoré dnes môžeme s kľudom nazvať ako vylepšené zvukové skúšky. Páčili sa mi, tak som im ponúkol možnosť vystúpiť v Glamour Club-e. Tak som totiž nazýval moje večery v Crocs, ktoré sa konali každú sobotu večer, od 20:00 do 2:00. To viete, vtedy "door policy" fungovala veľmi elitársky. Takže ste sa k tomu museli náležite obliecť, inak ste sa do vnútra nedostali, čiže koženné nohavice, sako, čiapka alebo ste museli vyzerať ako Boy George a jeho kamoši."

30.august 1980, Crocs, Rayleigh, Essex (UK)

COS predskakovali vystúpeniu Seft Cell. V roku 1999 vydal Marc Almond biografiu s názvom "Tainted Love", v ktorej si spomenul aj na tento večer:

"Veci sa rozhýbali až potom, čo sme odohrali vôbec náš najhorší koncert. Vystupovali sme ako hlavné hviezdy v pseudo-glamourovom nočnom klube Crocs, v Rayleigh. Predskakovali nám Depeche Mode, ktorí boli na svojej domácej pôde. Pôsobilo to, akoby sme my predskakovali Depeche Mode v Leeds. Dav mal nejakú zvláštnu potrebu vidieť Depeche Mode, ktorí v ten večer hrali na nových nástrojoch, nechýbali pásky a sekvencie, bezchybné oblečenie v podobe trblietavých novoromantických kostýmov, k tomu červeň na líchach a natupírovné vlasy. Jednoducho, zrealizovaná vízia Daniela Millera: dokonalá, originálna a profesionálna popová kapela. Nielenže hrali skvele, ale bolo rozumieť každému slovu Dave Gahana. Doslova spôsobili búrku, publikum kričalo a chcelo viac. A potom sme nastúpili my.

Vtrhol som na javisko, oblečený v čiernom, rozcuchaný, opitý a potácal som sa až príliš rýchlo. Celý set začali očividne dobre, ale postupne sa z toho stala pohroma. Zrazu som sa nepočul, "backing" pásky zneli skreslene - ako keď vysávač s práčkou súťažia s hydraulickou vŕtačkou. Nepočul som odposluchy, mikrofón neustále vypadával. Každým pohybom som bol vyvedený z miery. A potom som ich cez oblak suchého ľadu zbadal, ako sa na mňa postupne zameriavajú - "Kto je kto" britského elektronického popu v jednom zástupe. Moje vystúpenie sledovali členovia Ultravox, Spandau Ballet a Visage. Nedokázal som sa sústrediť. Všetko, čo som videl, boli ich tváre, ktoré ležérne debatili, uškŕňali sa a potom smiali. Hlasnejšie a hlasnejšie. A následne začali z publika lietať mince. Aby nespôsobili zranenia, tak hádzali len pence. Jedna ma trafila a kompletne som "odišiel". Môj hlas ochabol, čo už bolo aj tak jedno, pretože som kompletne zabudol všetky texty. Všetko to smerovalo k neznesiteľnému pádu, ale nezastavilo sa to hneď, len sa to spomaľovali a spomaľovalo, ako keď vypnete starý gramofón. Opustil som pódium, Dave (Ball) ma nasledoval, rovnako znechutený z nášho výkonu, a cítili sme sa ako nejakí úbohí severskí bratranci zo zapadákova.

Chvíľu na to ku mne pribehol Tony Mayo z Naked Lunch a smial sa mi do tváre. "Ani pri všetkej snahe nevytvoríte slušnú tanečnú nahrávku," povedal. Nejak som dúfal, že tá jeho škodoradosť súvisí čiastočne s tým, že ho Stevo odmietol v náš prospech. Až neskôr som zistil, že Rusty Egan, promotér klubu a bubeník Visage, poradil Stevovi, aby nás odmietol. Smiešne, že ani nie o pol roka neskôr sa Rusty zaradil k našim najväčším fanúšikom a keď niekde vystupoval so svojim DJ-ským setom, tak bežne hrával 35-minútové mixy skladby "Memorabilia". Skvele dnes pôsobí aj skutočnosť, že bol súčasťou vydavateľského tímu, s ktorým sme podpísali našu prvú zmluvu. Každopádne, musím priznať, že v tú noc sme boli hrozní a na Stevovom mieste by som nás jednoducho odmietol."

V obdobnom duchu sa Mark vyjadril, v tom istom roku, v rozhovore pre magazín Sounds, kedy mu novinár Beverly Glick spomenul názov Croc´s Glamour Club.
"Glamour? V smaženom vajci bolo viac glamouru! Myslím, že to bol najhorší koncert, aký sme kedy odohrali. Naše "backing" pásky zneli príšerne, bolo tam tak chladno, že Vám z úst vychádzala para a chlapík od mix pultu nás dal až príliš nahlas. Bohužiaľ sa na nás prišli pozrieť ľudia zo Spandau Ballet a Visage, tí si z nás okamžite začali robiť srandu a nadávať nám. Dodali, že sme len "nevydarená industriálna kapela zo severu". A mali pravdu, fakt sme boli príšerní. Ale inak, aký začiatok kariéry - ja tackajúci sa po pódiu so zranenou nohou."

Na koncerte COS sa objavil aj Gary Numan. Bolo to buď na vystúpení 16.augusta alebo 20.septembra, no súdiac s informáciami uvedenými vyššie, to bolo skôr 30.augusta. Jonathanovi Millerovi uviedol, pre jeho biografiu "Stripped", nasledovné:
"COS vystupovali prakticky na tanečnom parkete, nemali žiadne pódium, ani podstavce. Prišli mi brilantní, ale vtedy som sa s nimi nerozprával, niečo sa vtedy, myslím, udialo a ja som musel odísť. Pomyslel som si vtedy, že by mohli zaujať ľudí v Beggars Banquet a mne napadlo, že by bolo super získať pre nich nahrávaciu zmluvu. Bohužiaľ si neviem spomenúť, či som to niekomu v Beggars naozaj spomenul, hoci si myslím, že áno."

20. september 1980, Crocs, Rayleigh, Essex (UK)

Dôkaz tohto vystúpenia môžete na malý moment zhliadnúť aj v dokument "Making The Universe", kedy Martin otvorí knihu s útržkami a kamera zachytí setlist tohto vystúpenia. Nechýbali na ňom ranné skladby ako "Radio News" a "And Then I Kissed Her", čo bola inak cover verzia skladby "Then I Kissed Her" od Beach Boys.

zdroj: dmlive.wiki

Názory Devotees (7)

jozefst

 1    18. august 2020 o 09:46

Tak o tejto skladbe And then I kissed her, že aj túto hrávali DM vo svojom ranom období som do dnešného dňa nevedel.

Michaela 146

 2    18. august 2020 o 23:48

Plnohodnotný článek o nových romanticích, kteří jsou stále mezi námi…dnes už spíše ve věku 45+ a vy, co je vám už o trošku více, věřte, že být bez naděje v lásku je ten největší hřích. Novoromantismus evokuje tuto dobu a i já se ráda vracím do 80. let právě prostřednictvím syntipopových nostalgických kapel, jež mě poznamenaly svou emocionální čistotou. Novoromantická hymna…Ultravox -Vienna…
https://www.youtube.com/watch?v=xJeWySiuq1I

Však i já jsem mile překvapena o skladbě“And Then I Kissed Her” slyším prvně s radostí bych si skladbu poslechla ♫♫♫

 

Gabriel

 3    19. august 2020 o 10:59

Offtopic:
dávam do pozornosti, ak by niekto vedel ci chcel napisat par odpovedi do dennika SME, pripadne poskytnut aj fotografie:
https://www.depechemode.sk/forum/tema/1014/clanok-v-denniku-sme

tomy

 4    21. august 2020 o 09:10

Citát: “Nielenže hrali skvele, ale bolo rozumieť každému slovu Dave Gahana. Doslova spôsobili búrku, publikum kričalo a chcelo viac”... Skvelý článok, krásne bonmoty: “...cítili sme sa ako nejakí úbohí severskí bratranci zo zapadákova.”

radoo

 5    21. august 2020 o 18:38

soft cell je moja srdcovka.specificky styl kaberetno- barovej syntipopovej hudby.ta kapela sa neda nikym napodobnit,ten styl bol jedinecny.

Michaela 146

 6    22. august 2020 o 09:15

@radoo: Dobrý hudební vkus a já ještě doplním New Order, Culture Club, Blondie, Frankie Goes To Holywood, Joy Division, ABC, Visage, Human League, Gary Numan…
Marc Almond měl přezdívku “temný princ” a však i jeho pozdější sólová tvorba stála za poslech…
https://www.youtube.com/watch?time_continue=164&v=ZTo1xaUcfI0&feature=emb_logo

radoo

 7    23. august 2020 o 11:33

a to almond vyznava este cirkev satanovu.

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa