Čitateľská recenzia: Touring the Angel – Live in Milan

Předem uvedu, že se jedná o povinný kus do sbírky každého příznivce kapely Depeche Mode, počínaje fanatickými fandy, mezi něž se troufám se vší skromností také řadit, konče těmi, kterým se hudba DM tak nějak jen prostě líbí. Touring the Angel patří celkem překvapivě k nejmonstróznějším a nejslavnějším turné kapely v celé její historii. Možná je to technickou vymôženosti dnešní doby, možná je to tím, že kapela vydala posledně jedno z nejsilnějších alb vůbec the Angel.

Byť její historii definují zejména hity konce 80. a počátku 90. let, byť je s nejslavnějšími etapami spojen hudební génius Alan Wilder, který opustil kapelu před dvanácti lety a právě díky jeho genialitě a práci se zvuky se kapela stala někdy v letech 1984 - 90 tahounem a defakto průkopníkem daného stylu na hudebním poli. Přes to všechno prožívá kapela, opuštěná hudebním géniem a prolezlá někdejšími drogovými skandály a neshodami, jedno z nejslavnějších období vůbec. Moderní technika dokázala na pódiu oživit jak staré hity, tak ukázat v plné síle hity nové a to je pro fandu DM smrtelná (v dobrém smyslu myšleno) kombinace. Staří matadoři, kteří vyrůstali a stárli společně s kapelou, dnes trochu smutně hledí na to, že DM přestává být jakousi temnou raritkou, kterou oni zažili a která jim tak nějak výsostně patří. A noví DM fanoušci DM nejsou odkázání na historky, které budou o této kapele staří matadoři pět při svíčkách v černých hodinkách s mladým obecenstvem DM fans, hltajícím každé slovo matadorů s úctou, uznáním a kapkou závisti, že tam tehdy v tom 84, 86, 88, 90 či 93 léta páně nestáli na té černé mši taky. Protože všichni fandové se mohou pochlubit neopakovatelným obrovským zážitkem z turné Depeche Mode roku 2006, jak staří, tak noví. Jen doufejme že to nebylo turné poslední a že ještě něco s DM zažijeme.

Konec filozofování. S kapelou Depeche Mode je neoddiskutovatelně spjat fotograf a režisér Anton Corbijn, jehož schopnosti jsme mohli ocenit v řadě klipů a také live nahrávek Devotional a One Night in Paris. Kapela s novým albem, novou dobou a novými silami sahá tentokráte ale ke změně a čest natočit live nahrávku nejlepšího turné kapely dostává Blue Leach. Změna je markantní a jestli je k lepšímu nebo horšímu se nedá říci jednoznačně, je to dosti individuální. Svůj názor k tomuto napíši na závěr.

Koho nalezneme na pódiu? Depeche mode je Dave Gahan, Martin L. Gore a Andy Fletcher. To ví každý. Od Exciter Tour kapelu provází pravidelně bubeník Christian Eigner, jehož energie se na pódiu perfektně slévá s celou show kapely a skvělé tak zapadne. Dále je pravidelným účastníkem tour rovněž klávesista Peter Gordeno. Dovolím si subjektivní vsuvku – tento pódiový člen kapely mi tam moc nezapadá, trochu mi na něm vadí, že se tváří, jakoby kapela zpívala snad jeho písně, a také to, jak občas zprzní Everything Counts, když se pečlivě zaposloucháte do některého s bootlegu. Ale to uvádím jen tak jako srandu, neberte to vážně.

Teď k stálým členům. Fletcher je pohodář a ke kapele patří. Pro někoho maskot. Já jej vnímám jako spolutvůrce dobré nálady na pódiu. A na videu fakt uvidíte že hraje. Každopádně i kdyby to měl odpojené z proudu, tak tam prostě tento člověk patří, jeho hranatý obličej s hranatými brýlemi je nezbytnou ikonou kapely. Na pódiu v pohodě, odvázaný, poskakuje, tleská.

Martin. L. Gore – tento zasmušilý chlapík, skladatelský génius, se poslední dobou umí pořádně odvázat. Tatam je image znuděného chlapíka stojícího jak tvrdé y. Nyní teatrálně gestikuluje rukama, poskakuje, běhá s Davem po pódiu, sem tam se usměje, jakoby říkal „co na tom, že mě přestala mít ráda jedná ženská, když mě tady zbožňují celé davy lidí“. A má pravdu. Pan skladatel, tedy par don, Pan, Skladatel. A na kytaru to umí parádně rozbalit. Na tomto tour jsem si jej opravdu oblíbil, jako nikdy před tím. Je fakt ale rozdíl vidět jej zpívat na videu a vidět jej na živo. V TV to tak neucítíte, ale když jej vidíte fakt live, tak se kolem něj šíří aura podmanivé moci široko daleko. Jeho černá křídla a čapka s kohoutem může na první pohled působit směšně a neznalý divák si řekne, co je tohle za úchylárnu, ale inteligentní lidé hned pochopí, že jde o nadsázku, vyjádření pocitů a vlastně onu hru na anděla.

Dave Gahan – stručně by se dal charakterizovat jako Dokonalý Dave. Dokonalý vzhledem, dokonalý zpěvem, dokonalý pohybem. Těmihle třemi D se může chlubit málokdo. Dave se chlubí přinejmenším čtyřmi, jedno má ještě ve jméně:-) Charakteristický obličej s šibalským, až dětsky nevinným, úsměvem a hranatým účesem. To je Dave. Kdy? Před dvaceti lety? Dnes? Člověk váhá. Jak může někdo po těch prožitých lapáliích vypadat tak skvěle? Copak tomuto člověku zastavilo stárnutí? Klinická smrt? Možná, prý se to tak projevuje. Do jaké míry je to dogma posuďte pohledem na DavaJ Plný energie, každé pódium je mu malé, dámy omdlévají při jeho erotickém vlnění boky a pánové závidí, že nejsou stejně dokonalí jako on. Klasické Davovy pózy uvádějí diváka do varu. Doufejme že mu to vydrží ještě další dlouhá léta, protože na koho se jako budeme dívat pak? Vůbec nemám představu. Pokud bych měl posuzovat jaký image zvolil Dave tentokrát, zda 88, 90, 93, 2001, tak bych řekl že je to klasický Dave 88 mixnutý s Davem z Paper Monsters. Klasické pózy zůstávají, avšak kloubí se s divočejší podobou Dava rockera. Vyumělkované a až neuvěřitelně dokonalé obdivuhodné tanečky z One Night in Paris jsou pryč, stejně jako mírně občas znuděné pohyby z 90. roku, které Dave občas předváděl ve stylu „teď bych měl asi zatančit, co?, ach jo, tak dobře no“. Dave prostě vyloženě tentokráte řádí a užívá si to. Pěvecká forma mě překvapila rovněž. Zmizel vyprahlý chrapot ve stylu Devotional z 93, zmizelo falešné natahování ve stylu Exciter Tour v 2001 – tam vyloženě Dave nebyl ve formě. Tentokráte však pěvecky září, jeho hluboký vokál je prostě unikátní a charakteristický. Prostě zážitek.

Takže kapela v pohodě, dokonalý projev. Je cítit že jsou zase kámoši, dokonce si na pódiu dělají srandičky – pečlivě sledujte intermezzo v The Sinner in Me. Jak to ztichne, tak jde Dave s Martinem k Eignerovi bubeníkovi a dívají se na něj smrtelně vážně přísně, až vražedně, čekajíc na moment, kdy to rozbalí na bubny. Dave to po chvíli nevydrží a rozesměje se. Nevím jak vás, ale mě tyto momenty fakt dojímají, nemůžu si pomoct. Kapela je prostě zase v plné ráži a vnitřní pohodě.

Po zvukové stránce není tomuto DVD co vytknout. Zvuk má prostě sílu. Nechtějte po mě žádné technické charakteristiky. Podporovaný formát DD a DTS musí uspokojit každého, i netopýry:-)

Teď k pojetí které zvolil režisér. Není špatné. Jednoznačně se snažil, aby upoutal pozornost diváka v každém okamžiku, aby neukolébal diváky hypnotickým pohledem na jednu osobu za mikrofonem (i když v případě Dava toto nemá šanci hrozit, ale prostě pro jistotu, kdyby náhodou), jednoznačně to přestává působit jako one man show jako v One night in Paris, kdy se Corbijn nechal Davem sám zhypnotizovat a nespustil z něj hledáček kamery. Leach zvolil jiný styl. Tu kamera blikne na Dava, tu kamera zabere Martina, blik a koukáme na celé pódium z hora, blik a koukáme na Fletchovy prsty běhající po klávesách, blik a koukáme na videoprojekci či záběry kameramanů promítajících videoprojekci. Dobré, řekl bych vynikající. Proč se však zdráhám říci, že k nejlepšímu turné vznikla nejlepší video nahrávka DM? Mělo by tomu tak být. Ale nelze to takto vůbec říci. Corbijn měl své a Leach má své a teď se můžeme přít, kdo na to šel lépe a co k DM sedí více. Já se přiznám, že by mě asi potěšil Corbijnův přístup více. V následném odstavci uvedu proč, bude to subjektivní názor, ale s ohledem i na objektivitu nemůžu jen chválit. Nic není bezchybné.

Corbijn byl za minulé video k Exciter Tour nemnohými kritizován za One man show styl, zabírání málo publika a celého pódia vůbec. Podle některých z toho vznikla nuda v podobě neustále objektivem zachyceného zpěváka, i třeba v nezajímavých okamžicích, kdy jen prostě stál za mikrofonem a jen zpíval. Jakoby se Corbijn snažil zachytit i ten nejminimalističtější mimický pohyb Dava. Byl to prostě extrém, ale přiznám se, že na Dava koukám prostě rád (ne že bych měl menšinovou orientaci, ale prostě baví mě se dívat na Dava, na jeho chování při jednotlivých písních, na jeho dokonalost). OK, ostatní členové kapely jsou rovněž důležití, ale oni tu podstatnou část show přeci nedělají.

Naopak Leach jde na to podle mě moc zhurta a popíšu pár věcí, které mi vadí nejvíce. Chaos a nekoncepčnost. Chápu že k dynamické show patří i obrazově dynamický zážitek. Jenže má to být za cenu, kdy mám u live videa z koncertu pocit, že koukám na videoklip? Černobílé záběry ještě rozdýchám, ale stříhat a pozastavovat snímky, aby byl nastolen pocit listování fotoalbem bylo na mě trochu moc. Rychle přepínající kamera mě také rozčilovala. Představte si, že koukáte na Dava a říkáte si, teď, teď udělá ten super pohyb, otočku, gesto s mikrofonem a přesně před tímto klíčovým okamžikem tento očekávaný záběr přeruší pohled na Fletchovy prsty jezdící po klávesách. Příliš často je rovněž zabírána videoprojekce a je na ní kladen přílišný důraz. Kolikrát prostě je zabrána jen videoprojekce a pro mě, který viděl na kapelu na koncertě hodně z dálky, a byl jsem tak odkázán jen na dobře viditelnou videoprojekci, je to dost zklamání. Místo abych se koukal na to, co tam Dave prováděl, a já to na koncertě nemohl vidět, tak koukám v telce opět na projekci, která je snad určena zejména těm, kteří jsou daleko od pódia. Live video by mělo především přiblížit divákům to pódium a dění na něm. Alespoň dle mého názoru. Nejvíce mě zklamala Suffer Well, která je plná sestřihů a zpívajícího Dava v ní je vidět jen sporadicky. A vynechání záběru typických póz a tanců Dava u Enjoy the Silence a Personal Jesus je až trestuhodné.

A poslední má výtka – hluchá místa. Corbijn mohl občas nudit svou snahou tzv. o art a dokonalé záběry bez jediné chybičky, bez jediného cuknutí, s dokonalým střihem a plynulými přechody. Ale co mám říci na to, když Leach vyplní některé momenty roztřeseným záběrem, jako by to točil snad Fletch, záběrem kde se mísí jen několik barev a to zbytečně v dlouhém okamžiku, nehledě na neskutečnou spoustu rozostřených záběrů, že mám z toho pocit, jako by to bylo takové to fandovské sestříhané video ze 101, které navíc bylo v mnohém detailnější. A když už detailní záběry na tomto videu najdeme, tak na Martina z takového pohledu, na jakém vypadá pokud možno co nejhůře:-) Nicméně všimněte si, jak ma Martin dokonale spravené přední zuby:-)
Nechci za každou cenu hledat další chyby, můj názor na live video je totiž dosti specifický a má představa, jak by mělo vypadat co největší přiblížení koncertu divákovi je taková, že by kamera čelně všechno zabírala z místa nejblíže možného k pódiu tak, aby bylo pódium zabráno celé a z tohoto pohledu by se odehrál celý koncert na mé televizi. Ať si prostě každý vybere, koho chce na pódiu sledovat.J Jasně, chyběly by detailní pohledy do obličejů a divák by mohl přehlédnout zajímavé momenty, které by nemohl třeba napoprvé vystihnout, ale bylo by to prostě jako na koncertě z pohledu z první řady. Žádný art, žádné epileptické kmitání kamer.

Ať je to jak je to, tohle video stojí za to a ke všem mým výtkám můžete snadno oponovat a můžu si oponovat i sám. Kdo by po 25 letech koncertování DM chtěl detailní záběry na tytéž typické pózy, pohyby, gesta, která všichni známe nazpaměť. Kdo by si chtěl detailně prohlížet, jak vypadají členové kapely, když to všichni známe zpaměti. Chceme zábavu, chceme dynamiku, nechceme nudu. Holt toto video není o tom zaujmout skalní fans každým Davovým pohybem. Je to hlavně o zábavném dynamickém videu z koncertu Depeche Mode s největší show, jakou DM na pódiu kdy předvedli. Tak o čem se tu ještě bavíme? Každý zde přítomný už to má beztak doma a kouká na to do vyčerpání, dokud DVD mechanika nevykáže svou službu:-)

Stereo, DD, DTS
Obsah:
DVD1: 1: A Pain that I'm Used To, 2. John The Revelator, 3. A Question of Time, 4. Policy of Truth, 5. Precious, 6. Walking in my Shoes, 7. Suffer Well, 8. Macro, 9. Home, 10. I Want It All, 11. The Sinner In Me, 12. I Feel You, 13. Behind The Wheel, 14. World In My Eyes, 15. Personal Jesus, 16. Enjoy The Silence, 17. Shake The Disease, 18. Just Can't Get Enought, 19. Everything Counts, 20. Never Let Me Down again, 21. Goodnight Lovers. Bonus Track: 22. A Question of Lust, 23. Damaged People.

DVD2: Touring The Angel Documentary, Tour Announcement, Playing the Angel EPK
TTA Screens: Behind the Wheel, The Sinner in Me, Walking in my Shoes, World in My Eyes, Never let me down again,

Bonus CD TTA Live in Milan: 1. A Pain that I'm Used To, 2. John The Revelator, 3. Precious, 4. Suffer Well, 5. Macro, 6. I Want It All, 7. The Sinner In Me, 8. Damaged People

Názory Devotees (36)

Ringo

1    27. september 2006 o 11:30

*Playing the Angel na konci prvního odstavce. Chybicka se vloudi:-)

Dangerous

2    27. september 2006 o 12:42

to Ringo: no, Tobě určitě patří jedno velké D rovněž..za dokonalé popsání Tvých pocitů, moc pěkné...
Víš, ale žijeme v době, kdy se velké množství audience videozáznamů z koncertu DM, natočených z míst kde se to právě Tobě zdá nejlepší, objeví hned po vystoupení...rovněž záznam z Rock am Ring by určitěl splnil Tvá očekávání.
Blue Leach zvolil jiný postup s využitím počítačové techniky a vytvořil moderní zobrazení moderní hudební skupiny. Za to mu patří velké dík.

pozn. Gordeno i Eigner se vyskytovali už na Singles Tour

nissan

3    27. september 2006 o 13:16

ringo ty si občas nejak protirečíš, ale v poho…Starí matadori - hm pekný výraz.

bati9

4    27. september 2006 o 13:26

to Ringo: Live in Milan jeste nemam a po precteni tvyho prispevku sem chvili vahal, jestli si ho vubec koupim (coz teda opravdu nehrozi, bylo to jen takovy chvilkovy zatmeni:-). Naprosto s tebou totiz souhlasim, co se tyce pojeti zaznamu. Taky nejsem mensinove orientovanej, ale Davea proste hltam, kazdy jeho gesto, pozu, tanec. V tomhle mi absolutne vyhovovala One night in Paris, kdyz jsem se v uvodni The Dead of Night bavil nad Daveovym nastupem, nad jeho pavianskym tlucenim do prsou nebo v I Feel You nad jeho gymnastickymi prvky, kdy se mne pri pohledu na Davea lamala pater po tom, co tam predvadel. Proste vychutnaval jsem si to, co jsem pri pri koncertu v Praze poradne nevidel. To samy jsem cekal od Live in Milan, tak jen doufam, ze nebudu moc zklamanej..

suspy

5    27. september 2006 o 13:34

Ringo, i ja som fanda DM,ale DVD este nemam. Aj ked 1DVD maju uz od 22.9., na Spec.ediciu si musim pockat do konca tyzdna.
Velmi zaujimave citanicko a verim, ze aj ja budem mat rovnaky, teda viac pozitivny dojem z koncertu ako ty. Z tvojich vyhrad na DVD sa neobavam. Na kazdom koncerte sa nieco najde. Devotional tiez nie je strihovo az tak dokonaly ako pises. Je jasne vidiet pri WIMS kedy Dave zareve a mikrofon ma daleko od ust.
Kazdopadne sa vsak velmi tesim a mechanike DVD dam poriadne zabrat.

Beladona

6    27. september 2006 o 13:46

Ringo: taky dávám přednost prostému záznamu, kde je vidět hlavně kapela. Nemusím sledovat Daveovy pohyby, ale hlavně jeho mimiku v závilosti na tom, co zpívá. Ale zase je dobře, že dm nemají všechny videa stejné.
Tohle dvd je prostě úlitba době.
Jen je zvláštní, že režisér z toho vpodstatě udělá vlastní vizuální dílo a spousta reakcí se soustředí na jeho práci a ne na výkon skupiny. Ale neříkám, že je to špatně.

Ringo

7    27. september 2006 o 14:19

BELADONA: presne tentyz pocit jsem mel take, ze se reziser snazi spise o svou exhibici a Depeche Mode jsou jen prostredkem, nikoliv klicovym prvkem. Nicmene tim nechci nikoho odrazovat, jak na zacatku tak na konci rikam, ze jde o jasnou povinnost pro kazdeho, jak pro fandu, tak pro ty kteri maji DM alespon trochu radi.

NISSAN: nevim ted jake protireceni mas na mysli, ale jestli si nejak protirecim v tomto clanku, tak je to presne to, co citim z tohoto videa. Na jednu stranu nadseni z kapely a jejiho vykonu, na druhou stranu trochu zklamani, ze misto DM vidim vselijak se tvorici obrazy coby reziserskou exhibici. U live videi jsou prinejmensim dva rozmery. Vykon rezisera a vykon kapely. Zatimco v one night je vykon kapely slabsi, rezisersky to nema chybicku. Zde je to presne naopak. Vykon kapely nema chybu, ale z reziserske prace a hlavne strihu nejsem nejak moc nadseny.

Ringo

8    27. september 2006 o 14:20

BATI9: nevahej, kup to.

Ringo

9    27. september 2006 o 14:22

Dangerous: Rock am Ring ma ocekavani splnil, az na ten chutsi set list.

Dangerous

10    27. september 2006 o 14:36

to Ringo: no pokud jde o setlist, tak v letní části se objevily 3 moje nejoblíbenější DM songy, takže neměl chybu…  musím přiznat, že sem nikdy neměl rád Goodnight Lovers, ale jak v Praze, tak na videu z Milána působí velmi dojemně...v době Devotional by bylo takové “souznění” mezi G. a G. asi nemožné...

Ringo

11    27. september 2006 o 14:45

Dangerous: kapela ted pusobi ze je ve stejne pohode jako byvala behem 101. A to jefajn. Letni turne melo lepsi set list, ale chybela mi tam zase Everything Counts. Jo, Goodnight Lovers jsem docenil teprve ted, kdyz jsem ji v Praze a ted na tom videu videl live.

chmelko

12    27. september 2006 o 15:25

to Ringo:dík, napísane velmi zaujimavo..

Roman

13    28. september 2006 o 00:00

Dik Ringo. Trochu dlhe, ale da sa, hehe.
Len mala pripomienka, Eigner hraje s DM uz Ultra Parties v ‘97 a Gordeno od Singles Tour v ‘98. Inak suhlasim. Tiez ma rozcarovalo ked som sa na nieco zapozeral a zrazu klik a hned nato dalsi klik… Keby si vybrali aspon nieco zaujimave ale len az oci boliace mihotanie obrazovkov od rychleho striedania zaberov.
Kazdopadne je to excelentne DVD a radim ho dost vysoko.

aries

14    28. september 2006 o 00:24

ja sa na nove DVD tesim, nevyznavam nazor ze co je ine ako to predtym musi byt horsie… iny pohlad nezaskodi. kazdopadne dakujem za recenziu smile

Monghi

15    28. september 2006 o 22:04

otazka priamo na telo: Ringo, toto si pisal vazne ty? Ak ano, tak klobuk dolu kamo a klaniam sa… viac k tomu nemam co dodat.

Giancarlo

16    29. september 2006 o 01:18

jasne,ze je to pecka…no neviem….nieco mi tam stale chyba….

Evica

17    29. september 2006 o 09:54

Perfektné! Ringo, všetka česť, zabil si ma vo vzduchu. Lepšiu recenziu som nečítala, má to štýl, hĺbku, vtip a hlavne vidieť, že si znalý veci.
S celým príspevkom som sa úplne stotožnila, hovoril si mi zo srdca, až som sa niekedy “zľakla”, či mi nečítaš myšlienky.
Patrím medzi starých matadorov - ako si nás priliehavo nazval - a DVD už mám.  Chcem len povedať, že som čakala, že mi to umocní tú atmosféru z koncertu, ten zážitok, z ktorého mi ide mráz po celom tele doteraz, keď si na to spomeniem, ale nestalo sa tak. Tiež by som uvítala viac tú “statickejšiu kameru”, menej akčnosti, dlhé zábery na Davea, Martina i Fletcha, aby som si ich mohla viac “vychutnať”. Ale asi to tak musí byť, všetko ide s dobou… Ani to mi nezabráni donekonečna púšťať DVD. A čo sa týka Davea, ten vyzerá stále božskejšie, čím starší, tým lepší a krajší (skoro ako víno), za mladi som to tak nevnímala, ale už má človek iný pohľad na tie isté veci a tiež ľudí...
p.s. Ringo, sorry, ale koľko máš rokov?

karen

18    29. september 2006 o 19:50

Velmi pekny clanocek, Ringo, si velmi vnimavy. O.i. sa mi pacilo, ze si priznal “fascinovanost” Davidom, nie vela muzov dokaze ocenit ineho chlapa. Z Martina som mala rovnaky pocit ako ty. Pekna praca, mile citanie.

PeetReesCZ

19    1. október 2006 o 15:41

supr článek, jen mám vítku: “Peter Gordeno. Dovolím si subjektivní vsuvku – tento pódiový člen kapely mi tam moc nezapadá, trochu mi na něm vadí, že se tváří, jakoby kapela zpívala snad jeho písně, a také to, jak občas zprzní Everything Counts, když se pečlivě zaposloucháte do některého s bootlegu”..........s tím jeho namyšleným výrazem souhlasim, ale nesouhlasim že OBČAS zprzní Ever… mám asi 11 audio nahrávek různých kvalit záznamu (i + DVD Milan), a na žádný Ever nebyl bez chyby, dycky tak byly buť překlepy, nebo vynechání a nebo vůbec začnutí odznova :-D, ono to je tak že buť je celá písnička v pořádku a pak kudrnáč tu Alanovu vyhráfku pro zpěv fandů úplně pokazí (v Praze to byl extrém) nebo je to obráceně anebo oboje špatný....ale abych pravdu řekl officiálně nahraná Ever z Milána je asi nejpovedeněji zahraná (pokud chcete vědět kde sem našel překlep tak jak je začátek písničky tak ty předposlední zmáčknutý “dudy” před dejvovim zpěvem a ještě byla RAČI vynechaná vyhrávka v čase cca 3:18-3:22…“hluché místo” kde Dave v 3:21 zařve “thats right”..protože na TTA se hrála příšerně zjednodušeně...když sem slyšel bootleg z Milána tak sem si toho všiml že ji vynechali…tak sem si řikal hahá... rači to tam dají ve studiu pořádně a na live se vykašlou..omyl…uplně se na to…).......ještě bych si chtěl trochu drbnout, docela sem zklamanej tou “officiální” konečnou vyhrávkou…takhle asi měla znít na každym koncertě 05/06…je taková divná...jednoduchá... ta orginální je na kudrnáče asi moc složitá (Everything Counts [Long Version])...mno…ona i tahle je na něj složitá když si vemete že z cca 11ti nahrávek co mám ji zahrál 2x jakš takš ok a trochu si podobně (mimochodem z asi 20ti verzema starších Ever ji Alan zahrál bez chyby)...........................................takže tak…tohle rozhodně neni “občas zprzní Everything Counts” :-D     já vim sem uplnej fanatik tak mě berte s nadhledem… Alan forEver grin  (kdybyste nevěřili můžu cokoli nahrát a upnout…)

PeetReesCZ

20    1. október 2006 o 15:46

ještě dodám že jich mám sice 11, ale slyšel sem jich nespočet (ale smazal sem je protože buť byla hrozná kvalita anebo o5 chyby :-( )

Ringo

21    2. október 2006 o 06:59

MONGHI: jo, vazne jsem to napsal:-)

EVICA: 28

Ringo

22    2. október 2006 o 07:01

KAREN: ano, ne mnoho muzu to dokaze priznat slovne, ale kdyz kouknes na pocet imitaci a napodobenin Gahana co se motalo ulicemi pred a po koncerte, tak jich je docela dost:-) Jen doufam ze vsichni tim rikaji “Gahan me fascinuje, proto se snazim bvypadat jako on”. Doufam, ze v tom neni takoveto arogantni “lidi cumte, vypadam jak Gahan, to cumite, co?”.

Beladona

23    2. október 2006 o 13:26

Ringo: díky bonusům na 2. disku jsem si trošku spravila názor na Gordena. S takovým obličejem asi nemá moc na výběr, jak se tvářit grin

Ringo

24    2. október 2006 o 13:36

BELADONA: me Gordeno pripada ze je stale pod parou nebo co:-) V Praze jak se na konci klaneli, tak tam zavravoral, hned jsem si pomyslel ze ma asi dost:-))))

Ringo

25    2. október 2006 o 13:38

BELADONA: a Eigner se v nekterych momentech tvari jako by mu natahovalo a chtelo se mu zvracet. Ale bubenik je to s velkym B, jak bubny v DM hudbe moc nepotrebuji a nejlepe mi znely u nich ty plechove behem SOFAD, tak tady klobouk dolu, to co Eigner predvedl treba u Sinner In Me me totalne dostava. Ale stejne, mohli by mu tom obcas podstrcit nejakou kovovou rouru, aby si do ni obcas uderil.

Beladona

26    2. október 2006 o 14:09

Ringo 13:36: Dalo by se to čekat - nejsem si jistá, ale myslím, že je to kamarád Martina a hrál s ním na jeho sólo turné. Ale možná to má chudák od přírody grin.

MAIKI101

27    16. október 2006 o 12:29

No - uz ked ste sa tu rozkecali musim si aj ja ...... samozrejme trosku rypnut - ved co ineho aj mozete odo mna cakat ???
DVD som si kupil - cena viac ako priazniva a zodpovedajuca nasim pomerom !!!
Niekomu sa takto postrihany koncert paci - niekomu nie ....... samozrejme , ze ani mne moc nie !!! Niekedy mam pocit , ze nepozeram koncert , ale nejaky videoclip !
Tie kratkosekundove prestrihy , blikanie obrazu ............ dajme tomu , ze sem tam ! Ale na moj vkus je tam toho privela ! Tak isto aj v tych kratkych prestrihoch sa strasne casto na zlomok sekundy akoze zastavi obraz ! Je to na kratucko , ale je to vidiet a je to strasne casto !!! Mam pocit , akoby mi nestihala mechanika ci uz v PC , alebo na prehravaci priamo - no neviem ! Niekto to berie ako umenie - ci co - ja by som to najradsej z toho DVDcka vyrypol z klincom - keby to islo .
V bonusoch nie je pre fanusika uplne nic - vsetko to ma kazdy davno stiahnute v PC ...... - ibaze teraz je to v digitalnej kvalite ! A este aj v EPK bonusoch sa ukazuje a hovori o jednom a tom istom . To znamena , ze dve temy su vlastne tema jedna jedina .
Inak som samozrejme velmi rad , ze DVD vyslo a ze mame vobec co pozerat a pocuvat . Ja plne objektivny voci DM nikdy nebudem a ani som nikdy nebol . Keby vydali aj neviem co - ja si vzdy nieco najdem - za co by som ich vedel sprdnut . To som skratka ja a taky aj ostanem .

Borunn

28    22. október 2006 o 09:46

Ringo:Zrovna jsem se díval na ONIP a když píšeš:“pečlivě sledujte intermezzo v The Sinner in Me” se objevuje hlavně v úvodu koncertu v Paříži několikrát, jako by tehdy byli víc v pohodě nebo to aspoň Corbijn líp zachytil.

Ringo

29    23. október 2006 o 08:56

BRENNUS: nechapu ted sled tvych myslenek. Zkus to trochu rozvinout. Co se objevuje v Parizi?

Borunn

30    23. október 2006 o 09:13

RINGO: Sry špatně jsem se vyjádřil. Ty popisuješ moment v LIM při The Sinner in Me kdy se Dave rozesměje. Myslel si tím, že jsou zase kámoši a jsou v pohodě atd. Já jsem chtěl říct, že ONIP se mi v některých momentech zdá ještě víc “uvolněnější a přátelštější”. Stačí se podle mě podívat na první dvě písničky kdy si Dave a Martin vymění několik společných pohledů a úsměvů....nicméně je to spíš jenom takový blábol, protože si určitě užívali i tuhletu tour akorát se mi zdá, jakoby se ta jejich pohoda nepřenesla docela i na dvd Live in Milan. Je to jenom skromný názor jednoho z fanoušků

Ringo

31    23. október 2006 o 10:16

BRENNUS: jenze oni si tyto pohledy vymenovali i na Devotional. Ja jsem tim chtel hlavne poukazat na to, ze na Live in Milan mi pripadaji ze si to fakt zase uvolnene a se srandou uzivaji, zatimco Devotional i One night in Paris mi spise pripadaly ze jde o pozu a jakoby povinny folklor z let minulych, kdy byli fakt kamosi.

Borunn

32    23. október 2006 o 19:00

RINGO: asi máš pravdu, ale po pravdě jim žeru jak Devotional tak i ONIP a posoudit jejich vzájemné vztahy podle toho co dělaj na pódiu bych se neodvážil. Občas jsou to asi i zatraceně dobří herci lol

garber

33    27. október 2006 o 14:24

No taky se zapojím.Musím teda podotknout že patřím k těm starším fandům,teda ne rokama,ale dobou,co je poslouchám.Podle mě DVD vystihuje tu energii s toho podia právě tím rychlím klikáním.Nebo ta snaha tam aspoň byla.Samozřejmě bych tomu taky něco vytkl,ale moc toho není.Mě se to líbí jako DM,hlavně zvuk je perfektní.Prostě nová doba a My,i DM musíme jít s ní.

garber

34    27. október 2006 o 15:36

Ještě k Pitrovi:Připadá mi ‘trochu’ jako Ocelárny uprostřed palmové riviéry.

Beladona

35    3. november 2006 o 15:05

garber: krásné a výstižné přirovnání grin))

Ringo

36    6. november 2006 o 09:34

GARBER: tak jiste, rychle strihy na dynamice pridaji, nicmene Dave je kazdopadne na tomto turne nejdivocejsi. Cim starsi, tim ma dokonalejsi show a to je treba ocenit. Vsimneme si tech otocek. Na starsich koncertech jsou takove opatrne, ted ma v tom primo baletacky grif a vi jak na to aby se mu nezaplantala hlava. Ty otocky v intermezu Never Let Me Down jsou jako dost narez.

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.