Roky Depeche Mode - úvod (1987)
Najlepší autoportrét Depeche Mode? Jednoznačne ich odpovede na hudobné roky 80-te, v ktorých pôsobia ako dokonalá kapela. Basildonská štvorka v rozhovore pre francúzsky magazín Best, ktorý sa uskutočnil v priestoroch PUK štúdia.
Po 30tich minútach letu ponad oceán začína lietadlo Boeing SAS 727 klesať na kodanské letisko Arhus. Podobne ako pomyslená džungľa z anglického trávnika sa dolu pod nami rozprestiera nekonečný dánsky vidieť. Ako vychádzame z terminálu, napadne ma "aké sexy tu musia byť kravy!"
Čím boli na takéto miesto zlákaní famózni Depeche Mode? Po nahrávaní v štúdiách Guillaume Tell, vo francúzskom Suresnes, a londýnskych Konk, sa nový album rozhodli chalani mixovať priamo v srdci dánskeho vidieka. Z Kodane je to asi hodina cesty smerom na Randers a následne ešte pár minút cez polia do Gerlevu.
Budova štúdia Puk pod severským slnkom doslova žiari. Leštené drevo a arkierové okná uprostred ničoho ... štúdio, kde sa práve nachádzajú Depeche Mode pôsobí skôr ako futuristická základňa na novo kolonizovanej planéte. Stratené, no esteticky príjemné miesto rezonuje fantastickými rockovými riffmi v podaní jednej z najúžasnejších kapiel dekády. Dave Gahan, Andrew Fletcher, Martin Gore a Alan Wilder, posadnutí dobrodružným samplovaním a energiou surovou ako optické vlákna, bez manažéra, užívajúc si nezávislosť, stelesňujú, ako Depeche Mode, všetku tú závrať 1980-tych rokov.
Medzi zrkadlovými podlahami, panoramatickými obrazmi Solid State Logic konzoly a priestorovou akustikou drží kormidlo štúdiový inžinier David Bascombe. Za ním, na veľkých čiernych kožených pohovkách je v pohodlí usadená basildonská štvorka s nastraženými ušami. Z kontrolnej miestnosti vychádza mega HP, ktoré vyvažuje sekvencie nového albumu. Nekonečné polia za oknami dotvárajú surealistickú atmosféru scény, ktorú máme pred očami.
Podania rúk, úsmevy ... s kapelou som nebol od koncertu v Annecy (09/08/1986), rok dozadu, kde inak poriadne lialo ... a David Bascome nás okamžite núti podľahnúť melanchólií syntezátorových explózií 12" verzia singla "Never Let Me Down Again". Rýchlosť, neha, harmónia, pulzácia akoby obrovského srdca, táto skladba má dramatické momenty, ktoré nikoho nenechajú ľahostajným. "Never Let Me Down Again" je šokom pre ľudské vnútornosti, úšné bubienky a má v sebe všetku rozhodnosť skladby "Stripped".
Pri tyčinkách Toblerone, cigaretkách a pivku, ktoré bolo rozložené na drsnom drevenom stolíku v typickom švédskom dizajne, rekapitulujú Depeche Mode genézu svojho nového štúdiového albumu "Music For The Masses". Ten je zložený z desiatich skladieb, ktoré napísal Martin vo svojom londýnskom príbytku, v druhej polovici roka 1986. Po ich vypočutí sa následne všetci stretli v Alanovom 16-trackovom domácom štúdiu a spoločne naprogramovali všetky sekvencie.
Počas januára 1987 stihli vybudovať všetky základy a zvukové skice, na ktorých postupne vystavali jednotlivé piesne. Kapela sa následne presunula do Paríža, kde stihli nahrať väčšinu skladieb, vrátane prvého singla "Strangelove". Po šiestich týždňoch intenzívnej práce v štúdiu Guillaume Tell si chalani dopriali dovolenku. Opálení a ucestovaní Depeche Mode sa potom stretli v štúdiu Konk, v Londýne, kde dokončili ostatné skladby. No a dnes sú v cieli, tu, v nekonečných dánskych rovinách, kde pracujú na finálnom mixe albumu.
Ale prečo si, preboha, vybrali práve túto "škandinávsku jamu"? Andy Fletcher zareaguje: "Je to jedno z najlepších štúdií na svete a zároveň je to osviežujúca zmena, po tých niekoľkých rokoch, kedy sme pracovali berlínskych Hansa štúdiách. Získali sme tam veľmi veľa kamarátov, ale všetci sme mali pocit, že to už chce zmenu prostredia. Ak chodíte každý deň na to isté miesto, stane sa z Vás akýsi úradník a to je hrozný pocit. Tu, uprostred ničoho ... tu sa nedá robiť nič iné, než len pracovať! A dôkazom je aj skutočnosť, že máme pred sebou už len dve skladby, ktoré nám zostáva zmixovať!"
Názov "Music For The Masses" je vtipnou narážkou na posledné turné kapely (predalo sa na ňom viac ako 500 000 vstupeniek) a rovnako ako kosák a kladivo, či rôzne industriálne symboly z predošlých albumov, aj tento názov reflektuje na socialistické tendencie v kapele.
1980-te roky, roky Depeche Mode ... mladíci z Basildonu objavili úspešné zvuky a beaty, ktoré dokonale reflektujú na trendy tejto dekády. Oni sú archetypmi 80-tok, každý z tejto štvorky reflektuje na vplyv kapely. Jeden po druhom akceptovali účasť v hre nasledujúceho rozhovoru na tému "Roky Depeche Mode".
zdroj: Best, FR, 10/1987
Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Vytvorte si účet Prihláste sa
Názory Devotees (2)