Po skvelej ochutnávke v podobe fragmentov z rozhovoru s Alanom Wilderom, ktorý poskytol exkluzívne pre nemecký magazín Sonic Seducer, Vám prinášame v preklade aj jeho kompletnú verziu.
... hmm, navyše, ako som mal možnosť zhliadnuť aktuálnu (?) hardware
výbavu DM, mám pocit, že sa schyluje k SOTU2. Samozrejme, z tých
starých mašín sa dá vydolovať slušná produkcia, spolu s gitarami a
bicími, ale osobne tomu moc neverím…
Budem veľmi zvedavý na prvé nahrávky.Dúfam, že budem príjemne prekvapený.
Monghi
2
1. september 2012 o 08:43
podobne haraburdy najdes aj v studiu Trenta Reznora a ten s tym dokaze produkovat aku muziku!!! (teraz myslim skor posledne soundtracky alebo jeho projekt How To Destroy Angels)... ide len o spravny pristup a zvukove citenie
re-milllis
3
1. september 2012 o 08:55
... ale áno, je tak. A keď zostanem pri DM a konkrétne pri SOTU, podľa mňa
sa im najviac podaril “Ghost”, čo sa zvukového potenciálu týchto mašiniek týka.
Využili v nej dobre analógovú zvukovú silu, vhodne umiestnené ruchy, ktoré dobre dotvárajú obraz skladby. Celé spolu to má naozaj osobitú atmosféru.
tommy
4
1. september 2012 o 15:57
tak veru Alan to s tým prirovnaním sendvič vs album vystihol ... Dnes je fakt konzumná, rýchla a povrchná doba, ktorá umelcom typu Recoil fakt veľmi nepraje :( . Okrem toho vďaka tomu, že tam bol Alan, tak DM mali tendenciu robiť filmové albumy, takže človek nemusel skipovať ten-ktorý track…Ak zoberieme do úvahy aj čas, v ktorom sme dm počúvali, t.j. čas kazeťákov, kedy pretáčanie bolo zdĺhavé a pri počúvaní vonku to rýchlo vybíjalo baterky, tak človek tie albumy počúval od prvej až do poslednej sekundy či chcel alebo nie Ale malo to svoje čaro - takto ste objavovali hĺbku albumu a skryté detaily, na ktoré Alan tak rád poukazuje Z tohto uhla pohľadu tá predprodukcia v DM chýba - Alan vytváral na albumoch tú pomyslenú neviditeľnú niť, ktorá spája jednotlivé (Martinove) tracky na tom-ktorom albume a tým defacto vytváral koncept albumu ... Bola to mravenčia práca, ale prinášala svoje ovocie ... Takýto človek im tam chýba dodnes a to je ich najväčia slabina po odchode Alana, ktorá sa najviac prejavila (podľa mňa) na PTA albume :(
Monghi
5
1. september 2012 o 17:35
tak tak… nastup digitalnych medii, ktore umoznuju absolutne rychly forward, ci “skip”, zabilo caro albumov… jasne, aj na LP sa dalo lahko preskocit skladbu, ale komu sa to chcelo, zvlast ked sa mohla platna poskriabat? ...
smidak101
6
1. september 2012 o 21:49
A taky tohle se mi líbí.A Pain That I’m Used To.
deepspace101
7
1. september 2012 o 22:49
A nevadila vám u kazet nízká kvalita zvuku? Já jsem taky vyrostla na kazetách, ale žádné nostalgické vzpomínky se mi k nim tedy nevážou. Mně ta kvalita přišla odjakživa nedostatečná. A přetáčení kazet na tužce nebo vytahování metru namotané pásky z kazeťáku, to mi taky nepřišlo jako dvakrát velká romantika.
Paloq2
8
1. september 2012 o 23:18
...kdežto ja som veľmi puntičkársky a precízny…
Prave aj pre toto by nemohli Alan a DM znovu spolupracovat,pretoze oni nieco vytvoria a Alan by to chcel zdokonalit a vysperkovat a stale sa v tom vrtat aby to bolo co najlepsie a prave toto DM BOHUZIAL zrejme od Alana neznasaju.No a prave toto mam na Alanovi strasne rad,ale bohuzial DM uz do nahravok nevkladaju tolko kolko by mali.Tak je to.
re-milllis
9
2. september 2012 o 00:55
S týmto som mal v tých časoch dokonca trochu problém. Ja viem, je to divné,
ale do nejakého 93-ho som bol zvyknutý na ten “páskový” , trochu “zjednotený”
zvuk z kaziet. Ja viem, bolo to ovplyvnené slabou dynamikou, obmedzeným frekvenčným rozsahom a pod., ale to všetko som mal takto roky napočúvané...
Potom prišla CD-doba a všetko bolo také sterilné, separovane čisté zvuky,
čitatelná dynamika… napriek očarujúcej kvalite… už to bolo pre mňa iné.
Samozrejme, po nejakom čase som v pohodičke “presedlal” na CD kvalitu.
tommy
10
2. september 2012 o 11:46
Hm politika Mute voči Alanovi je dosť čudná ... DM ako aj Recoil mali už dávno mať vlastné labely…Mám pocit, že dobré časy skončili obdobím vydaním albumu SOFAD a singlov k nemu… Už verzia SOFAD live v decembri 1993 bol čudný marketingový ťah :-(, ktorý asi nepriniesol veľa bubákov do kešene
bel canto
11
3. september 2012 o 09:06
Tomy : Tiez si to myslim zvlast po tom ze z turne Violator nemame ani Live CD ani DVD, co z marketingoveho hladiska by bola komercna bomba ako hrom. Toto nech mi niekto vysvetli ze po Violatore nevydali live ...
Monghi : Dakujem za preklad, potesil si ma.
chmelko
12
3. september 2012 o 21:33
violation tour malo smolu, že sa konalo v podstate v čase vydania 101
Monghi
13
3. september 2012 o 22:21
vacsou smolou bola samotna doba… vtedy sa “live” veci este nevydavali tak frekventovane, ako dnes… dnes sa uz ryzuje na uplne vsetkom, preto DM vydavaju live zaznam z kazdeho koncertu…
Rasputin
14
3. september 2012 o 23:37
violation tour je velká škoda tak snad 98 jednou bude
bel canto
15
4. september 2012 o 08:29
Stale v kutiku duse verim ze napr.v r.2015 Gore vyhlasi : Pri prilezitosti 25.vyrocia vydania nasej najlepsej platne - Violator Vam oznamujeme ze vydavame zaznam z Violation koncertu v Berline v HD kvalite. Dobru chut.
Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Názory Devotees (15)
re-milllis
1 1. september 2012 o 00:17
...“Nie je v nich kúsok pravdy.”...
... hmm, navyše, ako som mal možnosť zhliadnuť aktuálnu (?) hardware
výbavu DM, mám pocit, že sa schyluje k SOTU2. Samozrejme, z tých
starých mašín sa dá vydolovať slušná produkcia, spolu s gitarami a
bicími, ale osobne tomu moc neverím…
Budem veľmi zvedavý na prvé nahrávky.Dúfam, že budem príjemne prekvapený.
Monghi
2 1. september 2012 o 08:43
podobne haraburdy najdes aj v studiu Trenta Reznora a ten s tym dokaze produkovat aku muziku!!! (teraz myslim skor posledne soundtracky alebo jeho projekt How To Destroy Angels)... ide len o spravny pristup a zvukove citenie
re-milllis
3 1. september 2012 o 08:55
... ale áno, je tak. A keď zostanem pri DM a konkrétne pri SOTU, podľa mňa
sa im najviac podaril “Ghost”, čo sa zvukového potenciálu týchto mašiniek týka.
Využili v nej dobre analógovú zvukovú silu, vhodne umiestnené ruchy, ktoré dobre dotvárajú obraz skladby. Celé spolu to má naozaj osobitú atmosféru.
tommy
4 1. september 2012 o 15:57
tak veru Alan to s tým prirovnaním sendvič vs album vystihol ... Dnes je fakt konzumná, rýchla a povrchná doba, ktorá umelcom typu Recoil fakt veľmi nepraje :( . Okrem toho vďaka tomu, že tam bol Alan, tak DM mali tendenciu robiť filmové albumy, takže človek nemusel skipovať ten-ktorý track…Ak zoberieme do úvahy aj čas, v ktorom sme dm počúvali, t.j. čas kazeťákov, kedy pretáčanie bolo zdĺhavé a pri počúvaní vonku to rýchlo vybíjalo baterky, tak človek tie albumy počúval od prvej až do poslednej sekundy či chcel alebo nie
Ale malo to svoje čaro - takto ste objavovali hĺbku albumu a skryté detaily, na ktoré Alan tak rád poukazuje
Z tohto uhla pohľadu tá predprodukcia v DM chýba - Alan vytváral na albumoch tú pomyslenú neviditeľnú niť, ktorá spája jednotlivé (Martinove) tracky na tom-ktorom albume a tým defacto vytváral koncept albumu ... Bola to mravenčia práca, ale prinášala svoje ovocie ... Takýto človek im tam chýba dodnes a to je ich najväčia slabina po odchode Alana, ktorá sa najviac prejavila (podľa mňa) na PTA albume :(
Monghi
5 1. september 2012 o 17:35
tak tak… nastup digitalnych medii, ktore umoznuju absolutne rychly forward, ci “skip”, zabilo caro albumov… jasne, aj na LP sa dalo lahko preskocit skladbu, ale komu sa to chcelo, zvlast ked sa mohla platna poskriabat? ...
smidak101
6 1. september 2012 o 21:49
A taky tohle se mi líbí.A Pain That I’m Used To.
deepspace101
7 1. september 2012 o 22:49
A nevadila vám u kazet nízká kvalita zvuku? Já jsem taky vyrostla na kazetách, ale žádné nostalgické vzpomínky se mi k nim tedy nevážou. Mně ta kvalita přišla odjakživa nedostatečná. A přetáčení kazet na tužce nebo vytahování metru namotané pásky z kazeťáku, to mi taky nepřišlo jako dvakrát velká romantika.
Paloq2
8 1. september 2012 o 23:18
...kdežto ja som veľmi puntičkársky a precízny…
Prave aj pre toto by nemohli Alan a DM znovu spolupracovat,pretoze oni nieco vytvoria a Alan by to chcel zdokonalit a vysperkovat a stale sa v tom vrtat aby to bolo co najlepsie a prave toto DM BOHUZIAL zrejme od Alana neznasaju.No a prave toto mam na Alanovi strasne rad,ale bohuzial DM uz do nahravok nevkladaju tolko kolko by mali.Tak je to.
re-milllis
9 2. september 2012 o 00:55
S týmto som mal v tých časoch dokonca trochu problém. Ja viem, je to divné,
ale do nejakého 93-ho som bol zvyknutý na ten “páskový” , trochu “zjednotený”
zvuk z kaziet. Ja viem, bolo to ovplyvnené slabou dynamikou, obmedzeným frekvenčným rozsahom a pod., ale to všetko som mal takto roky napočúvané...
Potom prišla CD-doba a všetko bolo také sterilné, separovane čisté zvuky,
čitatelná dynamika… napriek očarujúcej kvalite… už to bolo pre mňa iné.
Samozrejme, po nejakom čase som v pohodičke “presedlal” na CD kvalitu.
tommy
10 2. september 2012 o 11:46
Hm politika Mute voči Alanovi je dosť čudná ... DM ako aj Recoil mali už dávno mať vlastné labely…Mám pocit, že dobré časy skončili obdobím vydaním albumu SOFAD a singlov k nemu… Už verzia SOFAD live v decembri 1993 bol čudný marketingový ťah :-(, ktorý asi nepriniesol veľa bubákov do kešene
bel canto
11 3. september 2012 o 09:06
Tomy : Tiez si to myslim zvlast po tom ze z turne Violator nemame ani Live CD ani DVD, co z marketingoveho hladiska by bola komercna bomba ako hrom. Toto nech mi niekto vysvetli ze po Violatore nevydali live ...
Monghi : Dakujem za preklad, potesil si ma.
chmelko
12 3. september 2012 o 21:33
violation tour malo smolu, že sa konalo v podstate v čase vydania 101
Monghi
13 3. september 2012 o 22:21
vacsou smolou bola samotna doba… vtedy sa “live” veci este nevydavali tak frekventovane, ako dnes… dnes sa uz ryzuje na uplne vsetkom, preto DM vydavaju live zaznam z kazdeho koncertu…
Rasputin
14 3. september 2012 o 23:37
violation tour je velká škoda tak snad 98 jednou bude
bel canto
15 4. september 2012 o 08:29
Stale v kutiku duse verim ze napr.v r.2015 Gore vyhlasi : Pri prilezitosti 25.vyrocia vydania nasej najlepsej platne - Violator Vam oznamujeme ze vydavame zaznam z Violation koncertu v Berline v HD kvalite. Dobru chut.