Vizuálna stránka Global Spirit Tour

Vizuálna stránka Global Spirit Tour

Začiatkom roka oslovili Depeche Mode newyorkskú firmu MPC Creative s požiadavkou tvorby vizuálov pre chystané svetové turné kapely.

Spoločnosť MPC Creative New York, spolu s Radical Media, Mattom Poseyom z PS 260 a ďalšími vychýrenými spolupracovníkmi, vytvorili prvú várku vizuálov pre tohtoročné Global Spirit turné Depeche Mode. Kapela navštívi, v rámci európskej časti turné, 21 krajín a 32 miest, kde vystúpia pred 1.5 miliónom očakávaných fanúšikov.

Zadanie projektu sa do MPC dostalo cez riaditeľa Radical Media, Timothyho Saccentiho, dlhoročného priateľa a kolegu riaditeľa MPC Creative Alana Bibbyho, a je zároveň prvé svojho druhu pre VFX, dizajnové a produkčné štúdio. Pracovný tím, v ktorom okrem Saccentiho a Bibbyho figurujú aj kreatívni riaditelia Rob Petrie a Andrei Juradowitch, strávil pred marcovým turné kapely celkovo desať dní kompletizáciou série abstraktných vizuálov.

Rodák z Britského Essexu, a fanúšik Depeche Mode, sa okamžite pustil do projektu: "Kapela pochádzajúca z britského Essexu, kúsok od Londýna, ktorý mal nie vždy najlepšiu reputáciu, je dnes globálnym fenoménom," vysvetľuje Petrie. "Keď sme začali, snažil som sa premýšľať štýlom, 'kam by až chceli zájsť? Čo by som ja sám chcel zažiť, ak by som bol súčasťou toho mora ľudí, ktorí ich na koncerte sledujú?'"

Z myšlienkových pochodov predchádzajúcim realizácii vyčnieval jeden opakujúci sa termín: "analóg". Aj keď je "Spirit" starostlivo pripravený album, reflektujúci na súčasnú, modernú dobu, Tim, Rob, Alan a Andrei sa zamerali na zdanlivo zastaralý spôsob vizuálnej prezentácie: "Nikdy sme to nechceli ostré, či digitálne," povie Petrie. "Chceli sme dosiahnuť stav, kedy by to nevyvolávalo pocit, že to bolo bolo vytvorené počítačom - chceli sme niečo, čo sa v roku 2017 jednoducho bežne nevidí."

Abstraktná koncepcia bola dosiahnútá vytvorením kolekcie grafických interpretácii prírodných vzorov reprezentujúcich terén, organické vodné prvky a množstvo ďalších vzorov a ich integráciou s jednoduchými digitálnymi formani a "technickými problémami". "Jednoducho sme s vysokou presnosťou generovali "lo-fi" pocit," poznamená Juradowitch.

Tento projekt je prvý z radu nových v MPC Creative. "Najväčším rozdielom medzi týmto projektom a tým, čo robíme typicky pri práci na reklamách, či s inými agentúrami, je v tom väčšom pocite umeleckej slobody," dodáva Juradowitch. "Dopĺňali sme skutočne úžasnú hudbu a máme nádej, že vizuály oslovia aj oddaných fanúšikov Depeche Mode rovnako, ako samotná hudba."

Názory Devotees (8)

Čítať a pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa