Vizuálna stránka Global Spirit Tour

Vizuálna stránka Global Spirit Tour

Začiatkom roka oslovili Depeche Mode newyorkskú firmu MPC Creative s požiadavkou tvorby vizuálov pre chystané svetové turné kapely.

Spoločnosť MPC Creative New York, spolu s Radical Media, Mattom Poseyom z PS 260 a ďalšími vychýrenými spolupracovníkmi, vytvorili prvú várku vizuálov pre tohtoročné Global Spirit turné Depeche Mode. Kapela navštívi, v rámci európskej časti turné, 21 krajín a 32 miest, kde vystúpia pred 1.5 miliónom očakávaných fanúšikov.

Zadanie projektu sa do MPC dostalo cez riaditeľa Radical Media, Timothyho Saccentiho, dlhoročného priateľa a kolegu riaditeľa MPC Creative Alana Bibbyho, a je zároveň prvé svojho druhu pre VFX, dizajnové a produkčné štúdio. Pracovný tím, v ktorom okrem Saccentiho a Bibbyho figurujú aj kreatívni riaditelia Rob Petrie a Andrei Juradowitch, strávil pred marcovým turné kapely celkovo desať dní kompletizáciou série abstraktných vizuálov.

Rodák z Britského Essexu, a fanúšik Depeche Mode, sa okamžite pustil do projektu: "Kapela pochádzajúca z britského Essexu, kúsok od Londýna, ktorý mal nie vždy najlepšiu reputáciu, je dnes globálnym fenoménom," vysvetľuje Petrie. "Keď sme začali, snažil som sa premýšľať štýlom, 'kam by až chceli zájsť? Čo by som ja sám chcel zažiť, ak by som bol súčasťou toho mora ľudí, ktorí ich na koncerte sledujú?'"

Z myšlienkových pochodov predchádzajúcim realizácii vyčnieval jeden opakujúci sa termín: "analóg". Aj keď je "Spirit" starostlivo pripravený album, reflektujúci na súčasnú, modernú dobu, Tim, Rob, Alan a Andrei sa zamerali na zdanlivo zastaralý spôsob vizuálnej prezentácie: "Nikdy sme to nechceli ostré, či digitálne," povie Petrie. "Chceli sme dosiahnuť stav, kedy by to nevyvolávalo pocit, že to bolo bolo vytvorené počítačom - chceli sme niečo, čo sa v roku 2017 jednoducho bežne nevidí."

Abstraktná koncepcia bola dosiahnútá vytvorením kolekcie grafických interpretácii prírodných vzorov reprezentujúcich terén, organické vodné prvky a množstvo ďalších vzorov a ich integráciou s jednoduchými digitálnymi formani a "technickými problémami". "Jednoducho sme s vysokou presnosťou generovali "lo-fi" pocit," poznamená Juradowitch.

Tento projekt je prvý z radu nových v MPC Creative. "Najväčším rozdielom medzi týmto projektom a tým, čo robíme typicky pri práci na reklamách, či s inými agentúrami, je v tom väčšom pocite umeleckej slobody," dodáva Juradowitch. "Dopĺňali sme skutočne úžasnú hudbu a máme nádej, že vizuály oslovia aj oddaných fanúšikov Depeche Mode rovnako, ako samotná hudba."

Názory Devotees (8)

kobino38

 1    4. máj 2017 o 15:13

Tak to som veru zvedavý, vo Švédsku na krytom štadióne za tmy to bude určite fajn, u nás za svetla asi moc nie, uvidíme. Každopádne dúfam, že to oživý “otrepaný” setlist.  smile

Monghi

 2    4. máj 2017 o 15:34

uvidime, co to urobi s kombinaciou Corbijnovych veci ...

Paloq2

 3    4. máj 2017 o 20:03

Ja som myslel ze vsetko pre turne robil zasa Anton Corbijn.

kobino38

 4    4. máj 2017 o 20:09

Aj ja veru, ale som rád, že som sa mýlil. Nakoniec tá spolupráca viacerých ľudí a firiem môže priniesť lepší výsledok. Viac kompromisov, viac možností, myšlienok ... podľa mňa lepšie, keby to mal robiť len Anton. Veľmi som zvedavý, ale verím, že práve toto oživý stereotyp kapely. Necháme sa prekvapiť, ale myslím pozitívne. smile

oberkorn

 5    5. máj 2017 o 10:16

Den zacina vskutku paradne. Cakanim na check in si kratim chvile citanim tohoto webu a konkretneho clanku. Sam som zvedavy, ako to dnes bude vyzerat vo Friends arene live.  Verim, ze to odpalia vo velkom style a bude to pekna podivana.  Uz len par hodin.Zatim depesaci a pekny den grin

Monghi

 6    5. máj 2017 o 11:14

@oberkorn: tak krasny zazitok prajeme!!! smile

Gabriel

 7    5. máj 2017 o 11:31

@oberkorn: užívaj!

oberkorn

 8    5. máj 2017 o 11:34

Dakujem krasne grin

After Party, Roxy, Praha

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa