Spomienka na “slávne” video “Hole To Feed”

Eric Wareheim, ktorého majú fanúšikovia Depeche Mode "zafixovaného" v súvislosti s videom ku skladbe "Hole To Feed", poskytol nedávno rozhovor pre portál A.V.Club a v ňom sa dostalo aj na spomenuté video.

A aké to bolo pracovať s Depeche Mode?
Povedal som im, "Jasné, že do toho idem." A keďže mali za sebou dostatočný finančný základ, tak som si mohol dovoliť skvelé kamerové triky. Všetko sme to dali do klipu. No a keď som výsledok predstavil vydavateľstvu, zareagovali, "Čo do pekla má byť toto?" Boli úplne zhrození. Ale kapele sa to páčilo, bolo im však jasné, že to nebude mať veľký komerčný úspech. Fanúšikovia Depeche Mode boli pobúrení. Takisto reagovali v štýle "Čo do pekla má byť toto?". Boli totiž zvyknutí na ti ňe"super" videá. Takže, Depeche Mode to zobrali ako jeden veľký risk.

Niektorí z ich fanúšikov doslova šaleli, keď ste video vydali. Reakcie mali spoločné menovatele: "nechutné", "nevkusné" a "vulgárne". Dokonca sa na webstránke kapely objavila 103-stránová diskusia na túto tému.
Ja to video mám veľmi rád. Je to moja obľúbená záležitosť.

Keďže samotná kapela sa vo videu neobjavila, to ste väčšinu vecí riešili telefonicky?
Tí, ktorí ma poznajú, mi dajú k dispozícii skladbu a po natočení mi do mesiaca pošlú pripomienky. Teda okrem prípadu s Beach House, na ich klipe som pracoval aj s Victoriou, keďže ona je podľa mňa génius. S tými ostatnými to funguje v štýle, "Nechajte ma to urobiť," na čo oni reagujú strohým "Ok". To je jediným spôsob, akým chcem pracovať - ja hudbu milujem, ale väčšina hudobníkov nemá práve najlepšie nápady, pokiaľ ide o hudobné videá.

Bola niekedy nejaká kapela sklamaná s výsledkom tvojej práce?
Nie. Všetkým sa výsledok páči, pretože v podstate vedeli, čo chcú dostať. Ak sa ma už najmete, tak musíte poznať moje práce. Oni vedeli, o čo pôjde. Ja nie som taký ten klasický režisér, ktorého si proste niekto najme. Všetci berú ohľad na môj spôsob práce.

Celý rozhovor nájdete na stránkach avclub.com

Názory Devotees (29)

Ogrik

 1    1. december 2014 o 10:37

arogantny tiezumelec…je to vulgarne? na to nema ziaden komentar, len ze sa mu to paci. nemam slov, treba na toto zabudnut.

Lojzo

 2    1. december 2014 o 14:16

Ja som nejako opomenul ze vyslo video k tejto skladbe, skor pocuvam hudbu ako pozeram klipy, a videl som ho teraz prvy krat a je to fakt jeden hnus, to ze takito pseudoumelci existuju to ma neprekvapuje, prave naopak svet je plny posahanych ludi, ktori si myslia ze robia “umenie”. Mna len prakvapilo ze DM to zobrali v pohode a nekopli debilka do zadku s tymto jeho “vopruzom”. Svojho casu mali niektori problem s videom In Your Room alebo WIMS ak si dobre pamatam ale tento klip to je naozaj oplzlost. Ked som videl prvy krat WRONG tak som s tym nemal az taky problem nejako mi to sedelo do textu skladby, v podstate vsetky klipy z SOTU sa vobec nepodarili. A tiez nerozumiem co je zle na tom ked fanusikovia chcu napr. vidiet v klipoch kapelu pripadne aby video aspon trochu korenspondovalo s textom piesne? Tohto chalipka poslat do vybehu a ... suhlas s Ogrikom na toto treba co najskor zabudnut!

Tomasito

 3    1. december 2014 o 15:05

hovorim si - uz som to davno nevidel aj som na to zabudol, dam tomu este jednu sancu - no neda sa - na to sa vazne neda pozerat a ani dopozerat - mozno toto bol ich zamer…

radoo

 4    1. december 2014 o 17:26

vypustili wrong-hovorim si super,to bude naslapany album a vysiel z toho ich najslabsi album v kariere,potom tie klipy-totalne sklamanie,no a tento clip to dorazil uplne.aha a zabudol som DVD,tomu cloveku by som uz kameru do ruk nedal.

kikinkaDM

 5    1. december 2014 o 17:50

to video je z ineho sudka ale je dobre lepsie ako skladba samotna podla mna, treba sa na veci pozriet s nadhladu najst nejaku pointu alebo zmysel, tak ako DM nie je hudba pre masy ani toto video nie je pre masy

radoo

 6    1. december 2014 o 20:28

suhlasim,to video je lepsie ako skladba samotna.

Night

 7    1. december 2014 o 22:21

Ja som ten klip videla len 1x - prvý a zároveň posledný.  Dodnes si pamätám ten hnus, zdesenie a šok, čo som z toho mala…. nie Ďakujem…neprosím si… never ever….myslím, že tu ani nadhľad nepomôže…

Michaela 146

 8    1. december 2014 o 23:31

Milá Night, souhlasím…ten klip je jeden velký úlet, já mám stejně nejraději, když se klip nese v duchu “černobílý snímek”

santer

 9    2. december 2014 o 17:55

Ku klipu samotnemu sa vyjadrovat nebudem, vsetko je otazka chuti a nazoru. DM ma v poslednych rokoch stvu ako kapela, lebo su podla mna totalne lenivi.Neberiem im a som im vdacny za roky a vsetky plody ich prace a viem, ze maju aj svoj vek, ale na druhej strane robia iba hudbu, nemusia rano o siestej kazdy den vstavat a utekat do roboty aby mali na zivobytie.Myslim si, ze maju naozaj miliony oddanych fanusikov, vdaka ktorym su dnes tam, kde su, tak by mohli urobit nieco aj pre nich-a to je naozaj len minimum, keby sa ukazali v klipoch a trosku zasiahli aj do ich tvorby a ako tu uz bolo x-krat spomenute, mohli by sa trochu poslazit aj s aranzami skladieb a podiom na koncertoch.Posledne tri turne su ako vajce vajcu.Za tie prachy co som do nich uz za 25rokov vrazil ocakavam viac….

Gabriel

 10    2. december 2014 o 18:36

@santer: z pohladu fanusika sa javia ako lenivi, aj ked tomu v skutocnosti tak nie je. Skor by som sa na to pozrel ich ocami. Slova Kesslera o tom, ze kapela si uz naplno uvedomuje svoj status kultovosti a zbiera ovocie svojej prace za poslednych 30 rokov, s kazdym dalsim albumom do stale uvedomelejsieho biznisu. Kapela sa zmenila na masinu, ktora produkuje hudbu stale bez zasahu komernych vplyvov tak, ako to clenov kapely bavi. A z tohoto statusu vyplyva aj to, ako ku masine “Depeche Mode” pristupuju - znamena to, ze procesy optimalizuju, robia a planuju iba nevyhnutne kroky. Spontannost z ich konania v ramci casoveho obdobia DM sa vytratila uz velmi davno, pravdepodobne s vecierkami zo Devotional Tour. Ak nieco vyslovene nemusia, neurobia to. V poslednych rozhovoroch z DVD Dave jasne hovori, ze ak je na podiu, meni sa na ienho cloveka - herca, ktory nema takmer nic spolocne s “beznym” Dave Gahanom.

V skratke: DM funguju uz par rokov na baze “starostlivo naplanovanej spontannosti” ktoru si s Kesslerom spolocne vyticia pred dvojrocnym odbobim nahravania a koncertovania.

Notik

 11    2. december 2014 o 18:54

gabo : ak je to pravda tak je to super len jednej veci nerozumiem , urobia klip totalna blbost a urcite dobre vedia , citaju odozvy od fans , naozaj je take tazke urobit bombovy klip s nimi? myslim ze jednoduchsie ako tato traposina , MY chceme vidiet v klipe ich , to je cele

Monghi

 12    2. december 2014 o 20:24

len bohuzial ta “optimalizacia” ide na ukor ponukanej kvality. Spontannost u Depeche Mode? Take nieco vobec niekedy u tejto kapely existovalo? Ak ano, poprosim pripomenut zopar momentov, trochu mi asi prestava sluzit pamat. Spontannost, aspon aka taka, bola citelna (a hodne) na solovych turne Davida a Martina, tam sa chlapi “vyblaznili”, bohuzial sa to boja preniest do domovskej kapely, len aby nevybocili zo zauzivanych standardov, co by mohlo priniest straty. Bohuzial pre tento strach vznikaju klipy, po ktorych od cias “Exciter” nieto pes, ale ani fanusik DM nestekne a vcelku prijemne (na ich sucasne pomery a hlavne odvahu!) rozbehnute turne skonci po 2 mesiacoch koncertovania v nudnej “optimalizovanej” podobe, kedy to najzaujimavejsie vyrazia a zostava “das slagerparade” ala posledne 2 turne…

... na druhej strane, robia to uplne vsetci, aj starsi od nich, len s malym rozdielom… ti ostatni sa vedia na podiu z chuti vyblaznit, cim su starsi, tym su hravejsi… kedysi sme sami seba upokojovali, ze proste pri naprogramovanej elektronickej hudbe sa to neda… lenze, DM hodne stavaju poslednych 15 rokov na akustike, no bohuzial jej potencial takmer absolutne nevyuzivaju a stale sa ohanaju akymsi presnym nacasovanim, programovanim a podobne… ale toto im uz nezeriem… od skoncenia Touring The Angel ma akosi nedokazu presvedcit, ako studiovo, tak na podiu uz vobec nie. Su legendy, neoddelitelna sucast mojej puberty, dospievania… a dnes… som im proste verny, ako spravny chlap svojej manzelke smile

ale toto je uz otrepana pesnicka, ako “enjoy the silence”... lenze, tak ako ETS nikdy nemame dost, tak sa budeme do nekonecna skriepit, diskutovat, analyzovat a DM milovat!!! :D

Monghi

 13    2. december 2014 o 21:24

inak… aj ked to az tak do tejto temy nepatri, ale trochu aj ano… sucasnu tvorbu depeche mode zhodnotil uplne trefne uz v roku 1993 ten “nenavideny” Alan Wilder… pozrite si MTV Rockumentary… je tam jeden nenapadny moment, kedy Martin povie, ze pred nahravanim kazdeho noveho albumu sa zavrie do svojej izby alebo studia, obklopeny nastrojmi a pripravi dema. Naco Alan povie, ze Martin je so svojimi demami tak spokojny, ze by ich bol schopny okamzite vydat smile Z toho potom vyplyva, ze sucasnym Depeche Mode staci k spokojnosti strasne malo :D A preto mam, asi nie jediny, ten staly pocit, ze im tam stale nema kto povedat, “chlapi, toto je malo, vy musite chciet viac!!!” ... DM su proste obklopeni ludmi, ktori im stale hovoria, ze je to super, vyborne, toto az tak nemusite…

Gabriel

 14    2. december 2014 o 23:47

Monghi, to co tvrdis celkom sedi. Akurat vcera som si pozeral videa z Floodovych prednasok z Roundhouse o tom, ako natacali Personal Jesus a Enjoy The Silence a ako to boli ludia okolo, ktori davali podnety na vybudovanie skladieb do uplne inej polohy, ako si to predstavoval Martin v demach a ako sa osival, ked mu Flood povedal, aby pri ETS vzal do ruk gitaru.

Ono by bolo celkom zaujimave sledovat dlhodobejsie, ako si ludia ktori s nimi pracuju k nim vybuduju vztah a respekt. Vyzera tak, ze DM sa s producentmi skamaratia a potom oni iba robia to, co DM chcu. Nikde ich netlacia, tak ako napr. Flood.

vocal

 15    3. december 2014 o 07:09

ja si myslím, že DM prestali robiť zmeny v koncertoch vtedy, keď si nechali všetky mixy na singloch robiť tými podivnými típkami, ktorí ich robia dodnes ... single si už kupujem asi iba preto, aby som mal doma pekný obal grin to čo je na nich už nie je až také príťažlivé a už vôbec by som to nechcel počuť na koncerte.
skôr by som prijal, keby spravili niečo oni sami a potom by som sa tešil na každý jeden singel, ktorý by obsahoval live verzie ... dúfam, že som to napísal dosť zrozumiteľne, lebo som sa práve zobudil,

santer

 16    3. december 2014 o 09:37

Gabo, napisal si to presne ako to je.Naprogramovana masina slape po presne vymedzenych kolajach.Ako Monghi napisal, DM nikdy nebola navonok spontanna kapela, ale prave toto vsetko-ich kultovaost, vek, zivotne skusenosti…Ocakaval by som od nich prave teraz, ze by sa zacali hudbou viac bavit, ked vsade rozpravaju, ako ich to v poslednych rokoch strasne bavi, skladat, komponovat, nahravat…Co by sa im stalo, keby sami urobili nejaky remix?Preco na koncerte nezareaguju spontanne napr.v pridavkoch podla atmosfery v danu chvilu a nezahraju podla toho?Natacanie ich nikdy nebavilo,ale je to take tazke sa na jeden den premoct a ukazat sa pred kamerou pre fanusika, ktory ho vlastne zivi?Ved aj pri tom sa da zabavit.Ja myslim, ze nechceme nic mimoriadne, iba veci, ktore bezne suvisia s kazdou znamou hudobnou skupinou.Ved nechcem od Gahana, aby mi prisiel zaspievat na privatnu narodeninovu party:))

santer

 17    3. december 2014 o 09:43

PS. Ked odisiel Alan, povedal som si, toto je koniec DM.Potom vyslo Ultra a bol som nenormalne stastny, ze to ide aj bez Alana,hovorim si, mozno som ho precenoval a zas az taky nepostradatelny nebude.Omyl.Bola to len vynimka,ktora potvrdila pravidlo.Dnes po rokoch konstatujem, ze AW je pre DM nenahraditelny….

Dangerous

 18    3. december 2014 o 09:45

Naco Alan povie, ze Martin je so svojimi demami tak spokojny, ze by ich bol schopny okamzite vydat Z toho potom vyplyva, ze sucasnym Depeche Mode staci k spokojnosti strasne malo :D

Nevšiml sis, že se Martin přece jen trochu změnil?
Nevšiml sis, že mezi Gorem a Wilder panovala jaká si rivalita vždycky?
Je vše co řekl Alan 100 % valid?

ja si myslím, že DM prestali robiť zmeny v koncertoch vtedy, keď si nechali všetky mixy na singloch robiť tými podivnými típkami, ktorí ich robia dodnes ... single si už kupujem asi iba preto, aby som mal doma pekný
oba

Poslední remix na singlu udělali DM v éře Never Let Me Down Again, když nepočítám shit Paris “Mix” Condemnation na singlu Condemnation.

ide na ukor ponukanej kvality. Spontannost u Depeche Mode?

Koho zajímala kdy u Depeche Mode zajímala spontánnost? Depeche Mode nejsou The Cure.

Vyzera tak, ze DM sa s producentmi skamaratia a potom oni iba robia to, co DM chcu.

Simenon byl kamarád kapely, dělal co DM chtěli? Dělal Mark Bell co chtěla kapela? smile)

Není to všechno hlavně spíš tím, že Depeche MODE si opravdu mohou dělat co chtějí?
Není to ale v jakémkoliv umění to nejdůležitější?
Buď si to najde fanoušky a nebo ne. Na co tedy monghi, Gabo a další ještě Depeche Mode dneska posloucháte a diskutujete o nich? Když jsou podle Vás lenoši a ničemu nerozumí? Nenašli jste nic lepšího? smile
Comedy Club wink

Ogrik

 19    3. december 2014 o 11:57

naozaj im chyba niekto, kto by v studiu povedal, chlapi, skusme to este inak. sudim subjektivne podla poslednych albumov. su skvele. mohli byt lepsie? mohli. resp. poviem to inak: nie je okolo nich nikto, kto by povedal: toto je blbost, nerobme to.

druha vec, turne: 1. takmer rovnake turne kazdy rok - trochu chapem. 2. ak sa vyskytne nejaka raritka v setliste, vacsinou ju daju Gore-ovi ako akusticku verziu a on z toho vacsinou spravi lepkave pateticke lepidlo.
nedavno dm.com riesilo u fanusikov anketu ohladne oblubenych B-stran singlov. Preco nevydaju kompilaciu B-stran? A este zaujimavejsie by bolo turne k tomu - museli by sa asi ale naucit nove skladby, aj take, ktore nikdy nehrali. Cure to vedia spravit ako jedni z mala kapiel. Ale DM su na take veci uz lenivi. Aj ked fanusikovia by chrochtali blahom…

Monghi

 20    3. december 2014 o 12:42

@Dangerous: K tvojej poslednej pripomienke absolutne jednoducha odpoved. Pokial hudba, resp. akekolvek umenie, nekladie otazky, nevyvolava vasnive diskusie, kritiku a veci podobne tomu, co tu clovek cita, tak vlastne NESTOJI ABSOLUTNE ZA NIC! smile

santer

 21    3. december 2014 o 18:26

@Dangerous: nie, budeme sa tu len ukajat na tom, ake je vsetko super, parada, najlepsie na svete…nevadi,ze nerozoznam ani podla oblecenia ani prejavu a ani zvuku navzajom koncerty z poslednych troch turne(jedine ak podla Goreho vrasok a Gahanovych riedkych vlasov:) Nemam problem pochvalit, ked sa mi nieco paci.Preco tu nikto nespochybnuje Violator, MFTM, BC a pod?No asi preto, ze su dokonale.Status jedinecnosti svojho zvuku DM stratili s odchodom AW a to je uz pekelne davno.Preto od nich uz nic svetoborne necakam.Ale ako skalneho fanusika by ma potesilo, keby urobili nieco pre nas,z materialu co maju za tie roky by mohli vymackat ovela viac…A ako pise Monghi, keby sme tu nediskutovali, znamenalo by to, ze DM uz davno zapadli prachom smile

Logic

 22    3. december 2014 o 19:40

Mne na Delte nechýba nikto, úprimne, super album. Svätá trojka Violator, Ultra, Delta.

Notik

 23    3. december 2014 o 19:54

Logic - Nelogic

Logic

 24    3. december 2014 o 21:51

A zase ten notik, čo si nič nepamäta, alebo kam vítr, tam i ja.

Lojzo

 25    3. december 2014 o 22:10

Kazdy z Vas tu napisal kus velkej pravdy, asi pred dvoma dnami som si pustil rozhovor s Daveom pre TV JOJ a tam sam Dave povedal ze Alan Wilder robil zvuk DM taky ako ho pozname. S odchodom Alana som mal presne tie iste pocity ako Santer a ked vyslo Ultra bol som fakt prekvapeny a stastny a to bol pre mna naozaj posledny depesacky album za ostatne roky sa k nemu priblizil velmi tesne len PTA a aj turne sa mi pacilo a zaroven som mal pocit ze vsetko ide cez nich ked to bolo take super ze si tam nikto nerobi co chce a im je to jedno… Tiez mam pocit ze vydat B-cka a urobit z toho turne po halach by bolo super ale to b museli naozaj vela hrat a cvicit skladby ktore uz nepoculi a hrali naposledy pre x-rokmi…

Lojzo

 26    3. december 2014 o 22:13

a diskutovat sa musi ci uz v dobrom alebo zlom grin
Mam jedneho kamosa ktory na DM nepovedal za 20 rokov nic zle a vsetko bolo super, islo ma z neho porazit!!! :D Podobal sa na komanca, ktory by sa dal aj zastrelit za Lenina… kokos na nervy normalne :D

jozefmariaivan

 27    4. december 2014 o 11:44

To video bol shit.. ale velmi silny..

Logic

 28    4. december 2014 o 18:58

Budem to stále tvrdiť ultra je bomba album bez jedinej chyby, exciter je slabý, PTA je o niečo lepší, SOTU je niečo mčdzi Exciterom a PTA, ale Delta tak to je skvost. Mne na nej nič nechýba.

vocal

 29    5. december 2014 o 08:13

tArGeT nepoznáme sa ? ja som tiež s tých čo nepovedia na DM nič zlé, lebo nie je čo ... ale to som to nepovedal už 30 rokov grin toto mi potvrdí každý koho poznám.
Ja sa jednoducho neviem na nich pozrieť z inej stránky ako fanúšik ... od 84 počúvam DM a so všetkými albumami aj skladbami som spokojný. zapnem si doma prehrávač (110CD) pustím random a nech hrá rok 81 alebo 2014 som spokojný. veľmi. tak sa majte a počúvajte DEPECHE MODE nikdy nás to neomrzí.

After Party, Roxy, Praha

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa