Vypočujte si cover U2 “So Cruel” v podaní Depeche Mode
Monghi
Fanúšikovia Depeche Mode sa dočkali! Dnes sa na britskom trhu objavilo decembrové vydanie magazínu Q s očakávaným cover albumom "Achtung Baby" v prílohe. Vďaka fanúšikom a serveru youtube.com si cover "So Cruel" môžete vychutnať už teraz.
Download: Depeche Mode - So Cruel (U2 cover) (mp3, FLV rip)
Názory Devotees (47)
In Your Memory
1 25. október 2011 o 10:15
Nooooo, pekne. Mne sa to paci takto, ako to je. Nebol by som rad, keby sa s tym velmi experimentovalo. Je to ine, ale pritom sa to drzi povodnej verzie.
Vynikajuco Mr. Dave Gahan !!!
In Your Memory
2 25. október 2011 o 10:23
Nejaky rip 320 by sa nenasiel ???
Gabriel
3 25. október 2011 o 10:33
@In Your Memory: V aktualite je odkaz.
dvestotri
4 25. október 2011 o 10:44
no veeeelmi zaujimave. U mna moze byt. Taketo veci mozem.
In Your Memory
5 25. október 2011 o 11:54
to Gabriel; Dakujem ti velmi pekne za odkaz
Roman
6 25. október 2011 o 13:13
Mne sa to celkom paci. Magazin s CD uz mam doma.
Takisto som kupil pre kazdeho kto ma o to poziadal. Prosim poslite peniaze na moj paypal ucet spolu s vasou adresou a ja vam obratom poslem mag. s CD. Dakujem.
ivan
7 25. október 2011 o 13:19
skvelé
Flexible
8 25. október 2011 o 13:35
výborne odspievané...
Efka Gore
9 25. október 2011 o 14:06
Flecke
10 25. október 2011 o 16:06
NIN Zoostation:
LINK
Sveta
11 25. október 2011 o 16:55
pekne
Ogrik
12 25. október 2011 o 17:51
musim si na to zvyknut…ani DM, ani NIN sa teda nevytiahli.
Reznor je uz spokojny tatik a dofrasa, tato verzia Zoo Station sa
hodi tak akurat do vytahu!
Depesaci sa v studiu velmi neroztrhli a aj ked Gahan to podal vyborne,
v pozadi hra takisto taka vytahova muzicka.
dajme si vsetci jemny zeleny caj a meditujme.
chmelko
13 25. október 2011 o 18:36
vyzerá to, že Martin oprášil analogove hračky z ebay
takže podporné vokály su tiež Daveove?
Monghi
14 25. október 2011 o 18:54
heh, ale z toho co som zatial pocul… mam pocit, ze jediny, kto zachytil atmosku a zvuk Achtung Baby (a dobry cover to zachytit ma, ale musi byt zaroven “trendy”) je prave Reznor… jeho remix “vertigo” je dodnes supa a “zoo station”... no ja, coby milovnik tohto songu a famozneho intra zo ZOO TV show davam prave tejto prerabke palec hore… “So Cruel”... co uz sa s tou skladbou dalo robit? To, co som ocakaval, sa splnilo… Dave proste odviedol profi job… a potreboval k tomu vobec Martina?
strangeMLG
15 25. október 2011 o 19:37
To je demo?
Dusan
16 25. október 2011 o 20:45
Dave to so svojím vokálom zachránil. Ináč zvukovo veľká slabota… skladba je samozrejme skvelá, ale to hovorím o U2 a nie DM. Až mám pocit, že je to produkčne odfláknuté...
yamaha
17 26. október 2011 o 09:10
Cítim to rovnako. Dave podal vynikajuci spevácky výkon, ktorý je ozdobou piesne a vlastne tým celú skladbu drží nad vodou. No to hudobné pozadie je na úrovni amatérskeho muzikanta vlastniaceho priemernú zvukovú kartu v lacnom PC. Krásny refrén, zaujímavá atmosféra piesne, no produkcia palec dolu a tie detské bicie su uz uplna tragedia…Úplne to pokazí dojem, človek už má pocit, že sa piesneň začne nejako hudobne rozvíjať a zrazu bác refrén bez basovej linky a s analógovou činelou.. Skladba mala velky potencial, je ako stvorena pre DM, ale vyznieva dost nedorobene…mám osobný pocit, že za zvukom stoji len Martin a skladba tým trpí. Monghi dal veľmi výstižnú otázku…Úplne úprimne, keby to nebol DM, tak by sme iného interpréta za takúto úpravu piesne asi vysmiali
ivan
18 26. október 2011 o 09:16
v porovnaní s originalom ma samozrejme navrch U2
ale môže byť
In Your Memory
19 26. október 2011 o 09:58
to yamaha; No, a zase prisiel odbornik
Samozrejme, tvoj nazor ti nikto neberie, to na zaciatok, aby potom pripadne nedoslo k nejakemu nedorozumeniu. Boli velke ocakavania, poniektori ste mali “nenazrate” usi. Konecne prisli DM po dlhom case s nejakou skladbou na scenu, a uz mate potrebu sa navazat, akokeby islo o ich vlastnu tvorbu. To samozrejme neznamena, ze teraz sa podme vsetci pokakat, ze aha, DM maju nieco nove, zozerme im to.
“No to hudobné pozadie je na úrovni amatérskeho muzikanta vlastniaceho priemernú zvukovú kartu v lacnom PC. Krásny refrén, zaujímavá atmosféra piesne, no produkcia palec dolu a tie detské bicie su uz uplna tragedia…”
Toto hovoris o cloveku, ktory je na hudobnej scene 31 rokov, taketo negramotne a ponizujuce vyroky. Noze zakvac sem zopar vlastnych skladieb, nech ta pochvalime, ze si lepsi ako Depeche Mode.
Pokial mi je zname, DM velmi neboli nadseni robenim nejakeho coveru, a ze udajne ich k tomu dotlacil/prehovoril Bono.
Preco by mala ta skladba vyzerat inac ???
Preco by mala ta skladba zniet lepsie, ako original ???
Takto si to totizto ocakaval ty. Napadlo ta vsak, ze DM (Martin Gore) vobec mozno nechcel, aby to znelo inac ? Koli comu aj ?
A Martin uz davno sam povedal, ze nemieni alebo nerad dava energiu do inej tvorby, ale ze si ju ponechava pre DM.
Takze hodnotit skladbu, a na druhej strane hned vylucit, ze by ju DM nedokazali urobit lepsie ako je, keby chceli, len preto, ze si myslis, ze je urobena amatersky, je divne.
Vilem
20 26. október 2011 o 11:27
to In Your Memory:ja len ze…tebe palec hore…skladba je fajn,mna zaujala…takze palec dvakrat hore…dik DM.
Daniel79
21 26. október 2011 o 11:38
Perfektni zpev, hudebne mi to prijde dost slabe.
Ogrik
22 26. október 2011 o 11:42
In Your Memory: zabudol som, akakolvek kritika sa tu neodpusta.
Palec dole.
chmelko
23 26. október 2011 o 11:57
presne tak, diskutujme a nepotierajme cudzie názory. aj ja si myslím, že je to typický Martin, ak to spraví bez akehokolvek producenta. su pasáže kde som sa nudil, Dave je ale v super forme!
Flexible
24 26. október 2011 o 12:19
“...je to typický Martin, ak to spraví bez akehokolvek producenta” tak toto si Chmelko fakt vystihol, ale napriek tomu ma skladba famoznu atmosferu, taku zasnenejsiu oproti skvelemu originalu, lubi sa mi a myslim, ze nie je na nej nic co by malo “oddane čierne duše” poburovat.
2strange2
25 26. október 2011 o 14:52
No ale mame tu vec od DM aj po 30 rokoch!Chcelo by to este nieco vlastne
Sound of the universe neboli “gulatovyrocnym” albumom (ako napr. Exciter a Playing) Dalsi zarez, dalsi letokruh Super.
Len dufam, ze aj U2 raz cosi urobia na oplatku-teda ak sa im nieco uraci urobit-co je skro vec z rise snov-ale ani o tomto som netusil a potesilo to.
V poslednom case ma dost vytocila polotovarovost veci od DM- klip ku piesni Martyr, klipy skoro bez DM, koncertne tour s malym podielom piesni z aktualneo albumu atd. Snad sa to este lepsi, ale inak by som az povedal, ze niekto umyselne przni znacku DM. Toto je svieza vec-hoc nie povodna, nijak zvukovo extravagantna, no potesi, pohladi a to je-opakujem-super!
yamaha
26 26. október 2011 o 16:34
to In your memory: Neber to v zlom, máš na to svoj názor, ja svoj. Mne sa pieseň páči, jej melodika, atmosféra a hlavne refrén. Len mám uši a počujem tam zvuky, ktoré hral aj moja prvá “samohrajka” s pred 15 rokov…Píšeš, že kritizujem človeka, ktorý ja na hudobnej scéne 31 rokov. Práve preto mi to príde po hudobnej stránke také nedorobené a prvoplánované. Ako keď si pustím CD s posledného deluxe boxu, kde boli rôzne demá. Úplne to isté, jednoducho Martinov rukopis. Ja som DM fan od čias MFTM, ale toto po produkčnej stránke nezmesie kriéria značky DM. DM boli pre mňa až po Exciter symbolom perfekcionizmu a jasnými lídrami elektronickej hudby. Potom sa vydali inou cestou, s ktorou ja sa už úplne nestotožnujem, ale rešpektujem. A opakujem ešte raz, ruku na srdce, kedy si nevedel, že tú skladbu prerobil DM, páčila by sa ti po zvukovej stránke? Spev neriešim, ten je naozaj famózny a opäť píšem, že drží celú skladbu nad vodou.
K tej poslednej vete len toľko, že ak nechceli tú skladbu urobiť pre nich lepšou, ako je, tak načo ju potom robili?
Ak sa to však tebe páči, tak je to v poriadku, ja som z nej však rozpačitý.
Dusan
27 26. október 2011 o 19:05
Vypočul som si to ešte raz. Pre mňa, zdôrazňujem pre mňa, je to strašná zvuková mizéria. Primitívne aranžmá... úplne súhlasím s yamahou.
Ja to beriem tak, že keď niekto vypustí nahrávku, tak ju robil najlepšie ako vie a preto som z tohto DM produkčného výkonu opäť raz veľmi, veľmi sklamaný. Mrzí ma, že to musím napísať o DM a vlastne každý môže mať aj slabú chvíľku… i keď sa to už od čias Exciteru stalo veľa krát. Jednoducho od Some Great Reward po Ultra som bol zvyknutý na ich perfekcionizmus a že nikdy takto “nezakopli”. Ak by tam nebol Daveov hlas, tak sa už k tej nahrávke asi nikdy nevrátim. Ale prosím, niekomu sa tieto minimalizmi s jednoduchými zvučíkmi môžu páčiť, mne ale rozhodne nie.
Strider
28 26. október 2011 o 19:28
Mne sa toto elektronicke a trochu minimalisticke prevedenie velmi paci! Ani original nie je zvukovo velmi hutny a preto ju podla mna Martin uchopil obdobnym sposobom. Ak by tam dal silne bicie a basovu linku,co je otazka par minut, tak by skladba stratila na svojej intimite. Martin skladbu ponal tak ako to citil a vysledok je podla mna vynikajuci, nehovoriac o skvelych vokaloch. Sposob akym Dave skladbu odspieval sa k takemuto aranzman vyslovene hodi! Skvela praca DM!
In Your Memory
29 26. október 2011 o 19:57
to strider; si mi trafil na strunu. Plny suhlas. Takto som to pochopil aj ja. Este raz, nechapem, preco by mal Martin trepat do tej skladby milion zvukovych vrstiev. A ti, ktori neoblubuju tuto verziu, este stale nevysvetlili, ako si ju predstavuju, a tiez preco by mala tato skladba zniet inac.
to yamaha; nechapes, ze Martin to jednoducho takto chcel ? Martin by mohol tu skladbu naobliekat a nahustit zvukmi ako by len chcel, no aky by to malo vyznam ?
Osobne si myslim, ze hudobnik musi tiez vycitit atmosferu skladby, a nie ze ja vam ukazem, ako sa robi kvalitna hudba, a zmeni skladbu na nepoznanie a natrepe tam vsetko, co mu pocas tyzdna prejde cez usi.
Ma este napadlo, skoda ze ju nespravili na styl studio session ala “Stories of Old”, “Little Soul”, “Come Back”, aj s videom zo studia. To by som si pozrel
Daniel79
30 26. október 2011 o 20:06
Pokud by tomu dali poradnou produkci tak by to treba mohl byt takovy rozdil jako mezi originalni verzi In Chains a verzi A.Wildera…
Dusan
31 26. október 2011 o 20:43
to In Your Memory: Ja neviem a ako poslucháč nemusím vedieť, ako by mala tá skladba vyzerať. Na to tam boli DM… Viem len to, že sa mi tá produkcia nepáči a preto by som ja osobne uvítal, keby tá skladba znela ináč.
molon
32 27. október 2011 o 08:44
...hmhmhm???...
goran
33 27. október 2011 o 11:52
Som si istý, že s hlasom D. Gahana by dobre znela aj pesnička “Pec nám spadla…” xixixi…
radoo
34 27. október 2011 o 13:38
najlepsie to vystihol daniel 79
Daniel79
35 27. október 2011 o 14:48
radoo: diky. Nemam nic proti tomu kdyz se to nekomu libi, vlastne jsem za to rad. Ale nechapu, ze nekdo vycita ostatnim ze se jim to nelibi.
In Your Memory
36 27. október 2011 o 15:23
to Daniel79; naozaj vidno, ze nechapes
Ono je v poriadku, ze sa to niekomu paci alebo nepaci, ale tu ide o to, ze niekto tu hodnoti na zaklade nejakeho posrateho coveru pracu cloveka, ktory urobil uz milion skvelych skladieb…
Comu vsak nerozumiem ja, je to, preco napr. ty, hodnotis produkciu tejto skladby, na zaklade produkcie skladieb, ktorych sa dotkol Alan Wilder…
Nemozes predsa suhlasit s nazorom cloveka, ktory postavil pracu Martina Goreho na uroven amatera, len preto, ze on tu skladbu jednoducho takto urobit chcel, no neznamena to, by ju nevedel urobit lepsie.
Ale diskusia je otvorena, no zatial nikde nevidim, ze by si nejako odbornejsie specifikoval, preco tato skladba znie tak, ako znie (napr. ako to popisal strider).
sinner
37 27. október 2011 o 17:34
@ in your memory: ale ved tu sa hodnoti LEN tato kontretna skladba - nie milion dalsich ktore Martin urobil.
mne sa to tiez zda take nejake nedorobene a insitne. spev je dobry ale ten podklad fakt ako z detskej samohrajky. ale ako demo by to bolo fajn. len ci U2 chceli demo
2strange2
38 27. október 2011 o 20:51
Ja to poviem este takto-cosi taketo som aj cakal-na urovni dem k SOTU. Zda sa mi, akoby tu piesen nahrali na jeden dusok, proste si chceli zahrat U2 a dat tomu svoj minimalisticky pristup z poslednych cca 14 rokov.Original mam velmi rad, no nie vzdy je napr. cas a vhodna doba k jeho pocuvaniu. DM verzia je stravitelnejsia, lebo nekladie az take naroky na posluchaca-proste trosku oddychovka, trosku naznakom srdcervuca vecicka, ale bez nejakeho patosu. DM sa nemusia nikomu nikam pchat, nie su ziadnym poskokom pre U2. Nieco ine je, ako niekto urobi cover a postavi na tom karieru.
René Rácz
39 27. október 2011 o 21:22
tak musím se pochlubit, že jsem Q magazín i s CD dostal včera od své přítelkyně a dnes jsem si v klidu pustil celé cover album. Originál od U2 mám moc rád a nečekal jsem, že ty cover verze budou lepší, což se mi potvrdilo. So Cruel od Depeche Mode patří určitě k těm lepším. Líbí se mi i Love Is Blindness, kterou předělal Jack White nebo The Fly od Gavin Friday. Zklamáním je Zoo Station od Nine Inch Nails, po So Cruel jsem se na tenhle track těšil hodně. Taky One jako reprezentativní skladbu Achtung Baby mohl předělat někdo jiný, ale to je věc názoru.
kemal
40 27. október 2011 o 22:26
Mne sa toto dielo páči, ale mám pocit že niektorí fanúšikovia čakali asi techno teror.
insight
41 28. október 2011 o 08:55
2strange2: to, ze dM nie je v klipoh, resp minimalne je super, vedia, ze starsi pani sa uz v klipe ukazovat nemaju, aj to je umenie, vediet odist tymto sposobom- ked vidim Jaggera and co. v klipoch, chce sa mi vracat.
Prerabka je uchvatna, ja dM praveze od Ultzry uplne zboznujem, je viac intimny a to mam rad.
tomas
Flexible
42 28. október 2011 o 10:02
Pocuval som predchvilou original, ktory mam velmi rad, ale DM verzia sa mi paci cim dalej tym viac, ten spev…wouuuuu!!!! Tie aranze pri U2 verzii, teda tiez nic moc, dost minimalisticke, na taky namakany a hutny album ako Achtung baby je, az ubohe…
Pesu
43 28. október 2011 o 14:24
cital som vsetky prispevky v diskusii k tomuto clanku a nikomu neberiem jeho nazor. Pre mna osobne je DM od cias Exciteru sklamanim podotykam, ze postupnym sklamanim. Ked som pocul Exciter 1.x tak facka, a potom cakanie na dalsi album ci nahodou nebolo toto len nejake intermezzo, ale bohuzial nie. Sice PTA s par pesnickami pre mna ok, ale SOTU zaklincovalo moje sklamanie z DM. Poviem to takto, ak by DM produkovali takuto hudbu v mojich pubertackych rokoch ked som ich zacal pocuvat (album MFTM), tak je o jedneho DM fans na svete menej. Zastavam nazor, ze zvuk DM formoval v tych casoch Alan a ruku na srdce DM robili progres od albumu k albumu az to vyvrcholilo SOFAD-om. To je pre mna osobne naj album DM. Ale kazda minca ma dve strany a preto som po mojich ortodoxnych rokoch pocuvania DM, a to myslim doslovne, ze som len a len DM pocuval, zacal hladat aj nieco ine a vdaka bohu som nasiel.
Okis trosku som odbocil, len vela neprispievam do diskusii, tak moje zhrnutie.
Co sa tyka So Cruel od DM, klobuk dole pred Dave-ovym vykonom. To nema chybu, dovolim si tvrdit ze dal dolu aj Bona. Ale po hudobnej stranke nic moc. Taketo pípanie, ťukanie a ccccc-kanie len umocnilo moje sklamanie. Len dufam, ze buduci album bude diametralne odlisny od ich terajsej linie.
P.S. Zamyslel sa niekto preco su tu take vasnive diskusie ku kazdej novej DM skladbe?
Night
44 28. október 2011 o 14:45
Jedným slovom - nádhera
yamaha
45 28. október 2011 o 15:01
to Pesu: Hovoríš mi z duše. Pod to sa podpíšem. Mňa už ten minimalizmus u DM unavuje. Niekedy si myslím, či tá jednoduchosť je naozaj chcená, alebo to chlapci jednoducho už lepšie nevedia. Veď pokaždé povedia, že vydávajú najlepšie možné album, ktoré v danom čase nakrúcajú...Hutnosť zvuku, basy, výrazné bicie - to všetko až na svetlé výnimky v ich produkcii už dlho rokov absentuje.
Pri So cruel sa to odhalilo v úplnej nahote. Bez producenta to jednoducho vyznieva po zvukovej stránke na úrovni dema.
Dusan
46 28. október 2011 o 17:37
@ yamaha @ Pesu: jednoducho musím napísať tento príspevok a vyjadriť úplný súhlas s tým čo ste napísali. A čo sa týka vývoja môjho vzťahu k DM, tak Pesu ako keby písal o mne…
jozefst
47 31. október 2011 o 18:22
Docela fajn urobená coververzia, aj cover Dirt od The Stooges bola vlastne minimalistická. Aranžmány nadväzujú a pokračujú v línii posledného albumu. Gahan podal naozaj skvelý spevácky výkon, najmä vo výšších polohách. Len kto vie, či So cruel skončí aj v oficiálnej DM diskografii na nejakom singli ako B strana. Death´s doors v jej originálnej podobe na singli v oficiálnej verzii zatiaľ nevyšla.