Prvá poľská recenzia z posluchu albumu Spirit

Poľský K Mag Magazyn priniesol veľmi krátku recenziu nového depešáckeho albumu, v ktorej sa však zamerali iba na skladbu Revolution. Jej rozsiahlosť rešpektuje zrejme tajnostkársku taktiku, akú pri vydávaní kapela zvolila.

Z recenzie vyberáme to najpodstatnejšie.

V atmosfére napätia a neistoty sa kapela chystá vydať nový album. "Spirit" vyjde náhle a bez varovania. Fanúšikovia špekulujú o dátume vydania nového singla a internetom kolujú útržky textov nových skladieb.

Nadchádzajúca nahravka Depeche Mode je v znamení návratu ku koreňom kapely, ale vo fantastickom a modernom prevedení. Nahrávka je veľmi návyková a chytľavá. Má v sebe zmyselnosť "Enjoy the Silence" ale tempo "I Feel You". Nie nadarmo nesie názov "Revolution" (Revolúcia). Text je veľmi aktuálny, ľahko rozpoznáte súčasnú politickú situáciu. Nevieme povedať, či je zvuk viac elektronický alebo gitarový, ale jedna vec je istá - je to niečo úplne iné ako skladba "Heaven", ktorá bola v roku 2013 prvým singlom "Delta Machine".

Celú "recenziu" nájdete na webe k-mag.pl

Názory Devotees (126)

ViolateYou

 1    27. január 2017 o 16:24

Myslite ze to pustia von dnes?


bel canto

 2    27. január 2017 o 16:32

Takze zasa kopec gitary .... a to Gore hovoril, ze pouzit gitaru je prilis jednoduche, preto robia so syntakmi.
Nikdy nezabudnem na recenziu Wrong, novinar doslova napisal, ze koniec ma uchvatny.
Potom som si to vypocul a zistil som, ze koniec je rovnaky ako stred a nic sa tam podstatne nezmeni a nedeje.
Takze asi tak je to s tymi recenziami.


Gabriel

 3    27. január 2017 o 16:35

Singel az o tyzden.


Ogrik

 4    27. január 2017 o 17:15

Ale ved koniec Wrong je paradny, ako to tam po tej tichej medzihre narastie na intenzite, tak elektronicky od podlahy, to je nic?


radoo

 5    27. január 2017 o 17:39

dufam ze sa konecne dockame dynamickych basovych liniek a nejaky ten bubon,ktore v inac dobrej delte m.absentovali,co bola obrovska skoda.


radoo

 6    27. január 2017 o 17:57

ale zacinam mat obavy o tej politickej angazovanosti,nebolo snad jedineho rozhovoru,kde si neodpustili sa vyjadrit o politike.aby nam tato cesta ala bono(ten spasitel uz uplne zblbol,nakolko odlozil vydanie albumu koli trumpovi,ale nech,nikdy som ich nemal rad)nepokazila zazitok si vychutnat novy album.


ViolateYou

 7    27. január 2017 o 18:21

Joj skoda, no ked uz sme tolko vydrzali tak tyzden naviac do prvej ochutnavky uz vydrime… ale slovo navrat ku korenom pocuvame zakazdym mam taky pocit, ja dufam ze co najviac experimentovali v studiu.

radoo: tiez som to zachytil s tymi U2 a opat nesklamali, chcu byt asi nasilu zaujimavi ako vzdy


Gabriel

 8    27. január 2017 o 18:21

@radoo: depeche mode vedeli vždy do textov preniesť akukolvek tému velmi rafinovanym sposobom. Nie ako U2, ktori udajne po zvoleni Trumpa zvazuju vydanie nahrateho albumu (alebo posuvaju jeho vydanie), pretoze svet sa zmenil a ich texty vraj uz neodrazaju sucasnu politicku situaciu. Mna to celkom pobavilo.


bel canto

 9    27. január 2017 o 18:40

ViolateYou - mohli experimentovat kolko chceli, ale ak tam stravili malo casu (co ekonom potvrdil) tak to bude opat rychlokvas, co si pustim par krat a viac ma to nebude zaujimat.


bel canto

 10    27. január 2017 o 19:18

Notik Martinova solovka je fantasticka.
Ak by vsak bola na nej znacka DM, bolo by to velmi zleeee.
Preto hovorim a nechajte ma zit prosim, bolo by lepsie ak by sa DM uplne rozpadlo.
Dnes by sme tu mali niekolko skvostnych Martinovych soloviek.
A DM by bol kult naveky vecne.


monocells

 11    27. január 2017 o 19:26

Môj tip je ten, že po zvukovej stránke to bude pokračovateľ
DeltaMachine, len to bude viac “prepodukované”.
Napr. ak niekomu chýbali posledných 20 rokov “hutné”
bicie, tak sa ich nedočká...


ViolateYou

 12    27. január 2017 o 19:36

Bel Canto: a my tu mozme diskutovat kolko chceme, ale kym si to nevypocujes nemozes tvrdit ze to bude rychlokvas.

Ja mam rad aj novu tvorbu DM a necakam bombasticke basove linky, vysperkovanu cistu elektroniku ako na Violatore alebo industrialnejsi zvuk no zato si v ziadnom pripade nemyslim ze novy album bude nejaky rychlokvas a nekvalita.. DM je znacka kvality stale… aj ked co sa zvuku tyka rozhodne to uz najlepsia kapela nie je, v sucasnosti je kopa uzasnych nápaditých kapiel a ak chcete prepracovanejsi zvuk sustredte sa na tie.. no aj tie uz za par rokov nebudu to co su teraz…nikto nema neustale nove napady a málokto v hudbe je skutocny hudobny chameleon


Andy

 13    27. január 2017 o 20:06

Inak, uz dlhsiu dobu tak nezavisle pozorujem Arianu Grande. Okrem toho ze to je brutalne sexi zenska ma uzasny hlas a keby DM vydal singel v zneni ako napriklad Into You ( samozrejme ine slova ) tak by som sa vobec nenahneval.. je to sice taka popovo-teenagersko-srackova hudba, ale ma to dost do seba.


MODRY

 14    27. január 2017 o 22:51

keby odisiel dave,bol by koniec-lebo jeho hlas.keby odisiel martin,bol by koniec-lebo jeho piesne.alan bol ok,ale dm idu dalej !


angel

 15    28. január 2017 o 07:44

Notik a Bel Canto: Alan bez DM a aj jeho Recoil je v prdeli a to v poriadnej, hodiny zvukov a h…o z nich!!! Bel Canto na margo pesničky z Delta Machine Should Be Higher, “Idem do kolien” a Notik na margo albumu super, novodobý Kraftwerk. Nechcete vy dvaja isť do strany Sieť k pánovi Prochádzkovi. “Kam vietor, tam plášť”


Notik

 16    28. január 2017 o 08:30

anjel vyssie som to v prispevku vysvetlil , ale ak nevies citat tak hold


berco

 17    28. január 2017 o 10:24

Od roku 1997 čakám na lepšie znejúci album…..stále nič ,až na nejaké tie jednotlivé perličky z radoviek.Priznávam,že som s DM tam,kde boli famózny s Wilderom ale tie časy sú nenávratne preč a ja si k ich tvorbe od ULTRA (ten album bol vynikajúci aj bez A.W…..zrejme pri nahrávaní vedeli ako to robili pred tým…) jednoducho nájsť neviem.Na koncerty chodievam výlučne kôli ich starej vrcholnej tvorbe,ktorú tak či tak každé turné neobmieňajú.Chcem aby bol Spirit dobrý a remixéri singlov kvalitný....väčšinou platilo pravidlo…originál lepší než remix ale posledné roky ani jedno z toho som nenašiel.(Iba môj názor smile )


Hammersmith Odeon

 18    28. január 2017 o 10:55

@berco(17): uplny suhlas. Takto presne to citim aj ja.


Gabriel

 19    28. január 2017 o 11:19

@berco: každé 4 roky tu šanca je. Tento krát očakávania zvyšuje nový producent. Uvidíme, ako to dopadne.


bob3

 20    28. január 2017 o 11:23

Minimálně Revolution bude super, těším se tam na kytaru..


Hammersmith Odeon

 21    28. január 2017 o 11:38

@Gabriel (19): Gaby, u mna, aby to bolo to prave DM orechove, by presiel iba jeden-jediny producent. Vsetko ostatne je len taka hra na DM. Jednoducho tam nie su namiesane tie spravne ingrediencie a v ustach zostava len taka zvlasna DM pachut. To mas, ako ked sa Ti v oblubenej restike zmeni kuchar. Objednas si svoje oblubene jedlo a Tebe hned dojde, ze tu nieco nehraje, ze je to nejake ine. Chutit Ti asi neprestane, len uz si ho nebudes davat tak “casto”, a ked je to len trochu mozne, zistis si, kam isiel varit ten povodny kuchar, aby si to jedlo mal take, ake Ti chuti. Problem nastane, ked zistis, ze je vekmi-velmi daleko a tu dobrotku uz jednoducho nebudes mat taku, na aku si bol zvyknuty-ostane len prijemna spomienka s mlaskanim naprazdno :-( .


Monghi

 22    28. január 2017 o 11:56

ja davam novemu albumu sancu a velmi velku, uz len preto, ze Fordove prace sa mi velmi pacia, obzvlast v Simian Mobile Disco. Myslim, ze v tomto si s Gorem museli velmi sadnut. Inak, ak sa tu vychvaluju akymkolvek sposobom posledne albumy DM ... ale ok, mam tam svoje oblubene songy, ale… ruku na srdce, bez Gahanovho spevu a chytlavej rytmiky su to uplne jednoduche zalezitosti. Ak niekto dostal tu moznost vypocut si instrumentalne zalezitosti spred SOFAD obdobia, tak tam je neskutocne zvukova pestrost. Radost to pocuvat aj bez vokalov. Ked si vsak potom clovek pusti ktorykolvek album z Hilierovej trilogie v instrumentalnej podobe, tak to podla mna po dvoch skladbach vypne ...

Este by ma strasne zaujimala definicia “korenov DM”, ktorou sa tu zasa zacina ohanat, tak ako pri kazdom poslednom albume ... ktore z tych mnohych korenov sa k nam teraz vracaju? :D


Andy

 23    28. január 2017 o 12:05

inak toto ma tiez vzdy zaujimalo, vzdy pisu ze sa vracaju ku ” korenom ” dm, ale ktorym? ak to bude ten koren z ich prveho albumu s Vincom, tak mozme ocakavat novy Erasure - DM mash smile))) neviem, vzdy ma tieto promo rozhovory dost rozculuju, pretoze v kazdom prome je povedane ze sa vracaju ku korenom DM a ze je to vzdy ich najlepsi album od cias ja neviem, Napoleona. Ako chapem ze to musia nejak ” osladit ” a co ja viem co este, ale myslim ze DM nemusia rozpravat o takychto omackach, pretoze napriek tomu ze dost stratily svoju ” identitu ” od kocna 90 rokov, stale je to ( bohuzial ) znacka, ktora sa bude predavat, pretoze ako som si vsimol je tu stale dost ortodoxnych DM fans, ktory si kupia len preto, ze tam je napisane Depeche Mode, ktory mi tiez bohuzial tak trochu lezu na nervy svojou hluchotou a slepotou…


Ogrik

 24    28. január 2017 o 12:57

DM uz nie je samozrejme to DM, ktore bolo, ale stale je to kapela, kvoli ktorej sa mi srdce rozbucha najviac pri oznameni noveho albumu…


monocells

 25    28. január 2017 o 13:13

... ako vieš, že je v tom gitara???

Ja som postrehol len tempo, čo je z tej krátkej ukážky pravda,
pretože ten “I Feel You-Groove” tam je a má to i podobné BPM.


bel canto

 26    28. január 2017 o 14:27

Logicke je neocakavat zvukovu pestrost a precizny zvuk, ked sme dostali opat informacie, ze album sa nahral rychlo.
Tak to bolo aj pred Deltou a tak aj zneje.
Je to narychlo zbuchane.


Andy

 27    28. január 2017 o 15:18

Orgik: plne suhlasim s Tvojim prispevkom, je jasne ze aj ja sa vzdy tesim na novy album/singel/remix, na DM som vyrastal… vlastne iny hudobny vplyv ani nebol,teda okrem DM to bol Metal alebo Punk, ale to uz STB moc sledovaly smile)

Bel Canto: co ja viem, narychlo zbuchane, myslim ze to nie je az taky problem, ked su dobre dema a vsetok zainteresovany personal suhlasi s demom, tak ho staci len trochu doladit a hotovo, lenze tu nastava problem, pretoze za davnych cias to vacsinou robil Wilder,Flood alebo aj Kevorkian a teraz to robi kopec inych ludi… Myslim ze Miller sa az tak do produkcie nekafre, cize aj ked sa objavi v studiu tak na to kafre.


berco

 28    28. január 2017 o 16:04

Bel Canto: ....ano tie časy štyria chalani a Flood,Francois….


Notik

 29    28. január 2017 o 16:43

ANO 4 RIA CHALANI….........


bel canto

 30    28. január 2017 o 18:42

Andy, pride mi to, ze cas straveny v studiu podla Tvojho prispevku nehra rolu. Podla toho co si pisal to vypada ze tak ako dlho v studiu sedel Wilder,Flood takisto dnes tam tak isto dlho travi kopec inych ludi ... Pozri su ludia, co pocuvaju folk (ja to nemusim), len gitara a spev, nic viac a su spokojni. Ano aj tak sa da robit hudba, predavat, koncertovat, to vsetko sa da. Ja rozdiel medzi prepracovanym DM a narychlo zbuchanym viem rozoznat, rozsvietilo sa mi hned ked som pocuval Ultru, na prvy sup nam bolo jasne, ze je to v r..i.


angel

 31    28. január 2017 o 18:46

Vidíš Bel Canto, a ja keď som počul SOFAD, tak som vedel, že je to v r..i!!!Naopak s Ultrou sa vrátil starý dobrý DM!!!


Andy

 32    28. január 2017 o 19:01

bel canto: asi som sa zle vyjadril smile ano, cas straveny v studiu je potrebny, ale skor som to myslel tak ze ak su urobene dobre dema a vsetko dava do kopy menej ludi 1-3 za aj mensi cas sa da vytazit z hudby viac, nez ovela viac ludi robi produkciu alebo vyseldny mix. je tam viac faktorov/pocet ludi ktory ovplivnu finalnu verziu. Napriklad Wilder sa vyjadril pri Violatore, ze album sa tiez natocil dost rychlo, pretoze tam bol Wilder a Flood ktory do toho iba zasahovali, samozrejme aj ostatny ale to len na single. To iste SOFAD, prva cast nahravania sla uplne od veci ale dalsia sla ovela rychlejsie. Ako ano, teraz natacanie albumov je o dost rychlajsie, lebo je uplne ina technologia a robi na tom aj ovela viac ludi. Da sa povedat ze kym tam bol Wilder tak to bola ” mala sukromna spolocnost ” ktora sa lahsie manazuje, kdezto teraz, po odchode Wildera je DM uz ” velka fabrika S.R.O ” kde je uz vacsi problem manazovat ludi a usmernovat ich. Pred tym da sa povedat produkcia, vysledny mix bola vlozena takmer tym istym ludim, teraz sa ty ludia stale menia..


Andy

 33    28. január 2017 o 19:09

Angel: no zrejme si nepochopil prispevok Bel Canta:) no SOFAD je jeden z najsilnejsich albumov vobec. Ultra nema absolutne nic spolocne so ” starym dobrym DM “, pretoze pokial veiam tak DM nikdy nehrali nieco v style country, Ono Ultra bol vlastne pokusny/oddychovy album a mam pocit keby sa Ultra neujala, tak DM uz neexistuju. Ultra mala byt v podstate prvy reguralny Martinov Solo album, pretoze Dave mal strasne problemy. Dokonca aj Wilder vravel ze bol pri nahravani Ultry ale ze by to urobil vsetko uplne inak, ale po vojne je kazdy kapitan ako sa vravi.. Najvacsi problem je, ze Wilder vyrastal na DM a hudobne ho viedol a zamieraval sa len na DM, pripadne Recoil/Nitzer Ebb. Tyto ostatny producenti su nieco ako fanusikova, ktory sa nieco snazia urobit. Taky Tim Simeon sa myslim stal producentom vdaka tomu, ze bol fanusik.. ci odviedol dobru pracu alebo nie, je otazkou vkusu.


bel canto

 34    28. január 2017 o 19:22

Angel, Sofad je logicky vyvojovy krok Violatoru.
Budem sa opakovat ale Judas - to je zvukovo charakteristika Violator.
Ma blizsie k Violatoru ako k Sofad.
I feel you je klon (nechutny) Personal, chcelo to byt dalsi Personal.
Slaky One carress su uplna (doslova) rytmicka kopia slakov z Sweetest Perfection.
Mam pokracovat ?
Namiesto toho je Ultra bez samplov, s polotrapnymi bicimi a velmi naivnymi zvukmi.


In Your Memory

 35    28. január 2017 o 19:28

angel; mna by teda zaujimalo, kde na ULTRE ty pocujes stary dobry DM. A je velmi zaujimave, ze stale hovoris o starom dobrom DM, ale ospevujes a nedas dopustit na albumy od Ultry po Deltu.

Stary dobry DM je ovela prepracovanejsi, no lahsie sa pocuva. Kdezto dnesna tvorba DM ma k prepracovanosti daleko a na posluch su tieto albumy ovela tazsie.

bob3; ty si odkial zobral, ze Revolution bude super, a ze tam bude gitara? Vsetci, kto novy DM poculi, maju prisne zakazane hovorit o tom, ci je album elektronicky alebo gitarovy. Ci len preto, ze ma zmyselnost Enjoy The Silence a tempo I Feel You? smile


Andy

 36    28. január 2017 o 19:31

In Your Memory: pusti si na youtube ukazky Revolution, gitara tam je pocutelna, hlavne aj na konci


In Your Memory

 37    28. január 2017 o 19:40

Andy; to je mi mix viacerych veci a tazko povedat, ci to patri Revolution. Ale mozno ano, netvrdim ze nie. To sa ale uvidi v piatok.


Andy

 38    28. január 2017 o 19:42

IYM: je tam ciste minutova verzia ciste len revolution, nic ine.. samozrejme je tam loop, cize sa to dost opakuje
https://www.youtube.com/watch?v=Y2CILKaOd0c


In Your Memory

 39    28. január 2017 o 19:57

Inak co sa tyka noveho albumu, tiez si myslim ze je tam ovela vacsia nadej na dobry album s Jamesom Fordom. Sam som zvedavy na to rychlo zbuchane dielo. Mozno vsak prave tento mensi tlak na kapelu od Forda, ich konecne prinutil nieco v studiu robit wink

Neviem sa nikde dopatrat, kolko ma James Ford rokov. Nevie niekto? Vyzera este na mladu krv, plny energie, entuziazmu, ako boli kedysi DM, co mohlo vysvetlovat rychlost nahravania.

bel canto; dajme sancu tomu albumu, v 80`s DM vydavali albumy kazdy rok a pozrime sa na vysledok. Sam som neskutocne zvedavy, no urcite sa nemienim hned uzavriet voci niecomu, co este ani nie je vonku.


angel

 40    28. január 2017 o 20:02

Angel: no zrejme si nepochopil prispevok Bel Canta:) no SOFAD je jeden z najsilnejsich albumov vobec. Ultra nema absolutne nic spolocne so ” starym dobrym DM “, pretoze pokial veiam tak DM nikdy nehrali nieco v style country,
Andy, ale nikdy predtým nepoužívali gitary v takej miere ako na SOFAD, priznaj si sám, keby si počul I feel you bez Gahana, povedal by si, že je DM, isto nie.

Ja proste nepočúvam SOFAD, a nikto má nepresvedčí o opaku, aj keby tam bolo 200 AW. Už so sa vyjadril ja mám rád všetky albumy od DM, len SOFAD mi nereže a postwilderovské albumy Ultra a Delta sú u mňa strašne vysoko. Exciter častejšie počúvam ako ten SOFAD, proste je to tak, nesadol mi.

In Your Memory, ja počúvam aj BC, MFTM, Violator, SGR, tie sú pre mňa AW éra najobľúbenejšie, ale si ma zle pochopil, ale strašne mám rád aj albumy po odchode AW, čo zjavne ty nie. Hovorím BC,MFTM,Violator, SGR, Ultra a Delta, tak to sú namakané albumy. Pre mňa tie alnbumy majú srdce aj dušu a to je pre mňa podstatné!!!Proste sa mi páčia a neriešim sample, zvuky a podobné hovadiny. Nech má SOFAD aj 350 vrstiev, pre mňa jeden z najslabších albumov, okrem troch perál WIMS, IYR a HL, ostatné .....nebudem sa vyjadrovať!


In Your Memory

 41    28. január 2017 o 20:06

Andy; dobre, v pohode. Vzdy je to ale len kratka pasaz a bude ma zaujimat zvysok skladby, hlavne pasaze kde spieva Gahan.


Andy

 42    28. január 2017 o 20:21

IYR: no hej, mozno albumova verzia bude uplne ina:) pamatam si ked som prvykrat pocul Come Back co unikol, to bolo STRASNE, ako keby boli dve skladby spojene do kopy bez akehokolvek spravneho rytmu smile) boze:))) ale zas toto uz bolo na tlacovke, tak asi to bude kusok z albumovej verzie.

Angel: nikto ti nevnucuje pocuvat SOFAD, jasne ze nie, ale Tvoj argument o gitarach myslim nie je moc spravny. DM dost casto pouzival gitary aj pred tym, samozrejme upravenych.. a dost vela uspesnych singlov su aj z gitarami. NLMDA, Enjoy the Silcence, Policy of thruth, Personal Jesus a to je len gitara:) nevadi mi ak pouzivaju gitaru, nech, len teraz sa s tou gitarou nejak nema kto moc hrat a upravovat jej zvuk:) na Ultre by som povedal ze je hlavnym nastrojom gitara/basova gitara…

SAKRA, CHYBA TU EDIT TLACITKO.


bel canto

 43    29. január 2017 o 10:49

Andy gitara za Alana bol jeden z 20 zvukov v skladbe.
Vratane Personalu ale tam je ako zalezitost podporujuca rytmiku a definujuca akordy.
Okrem nej je tam dalsich milion napadov a zvukov.
Kdezto uz na Ultra bola gitara dominantna (Useless ...) tam im doslo, ze to v podstate nevadi a vela produkcneho casu si tym usetria - na ukor skladby.
A to Gore v 80 tvrdil, ze pouzit gitaru je prilis jednoduche a tak.
Vieme o Wilderovej uzkosti z akou vstupovali do studia, aby sa neopakovali a kazdej skladbe dali nove a nove zvuky.
Od Ultry uz na to kaslu, Ultra je plna obycajnych, priemernych, sedych farieb a bicich.


Andy

 44    29. január 2017 o 11:11

bel canto: mne absolutne nevadi, ze puzivaju gitary, ak sa to tam hodi a samozrejme ak ich aj niekto vie dobre upravit. Behind The Wheel/Route 66, Question of Time, nehovoriac o baladicke ... and Then… vsade sa tam hodia, vobec mi to nevadi smile


berco

 45    29. január 2017 o 12:37

bel canto: výborne si to napísal,lepšie som tu nič nečítal !!! smile


bob3

 46    29. január 2017 o 15:02

Na Ultra drahokam nešahat..


MODRY

 47    29. január 2017 o 18:22

ultra a delta su velmi dobre.rad ich pocuvam.alanova praca v depeche bola dobra,to co robil ho aj bavilo a bol v tom dobry.ale je aj pravda,ze bez depeche by sme ani o p wilderovi ani nepoculi.
dufam ze spirit bude pre depeche dalsi milnik v kariere.


berco

 48    29. január 2017 o 20:02

Dave,Martin,Fletch a Alan nikdy nebola náhoda….je jedno teraz kdo čo robil či nerobil….jednoducho ja som sa zbláznil do týchto chalanov keď boli ako jedna geniálna kapela a aj preto ich svet pozná ako (trade mark) DEPECHE MODE. Vďaka za ich geniálne 80 a 90 roky !!!


angel

 49    29. január 2017 o 20:23

Bel Canto a spol, projekt AW Recoil, je tiež plný zvukov a hudobných vrstiev, ale iba raz som počúval a to 10 minut, proste blud zvukov a bez zmyslu. Čo z toho??? Ultra, že je slabá, je to jeden z najlepších albumov DM, myslím, že tam použivajú aj balalajky , že má len 0,5 vrstvy zvukov, ale stačí!!!Niekedy je menej, viac!!!


angel

 50    29. január 2017 o 20:25

Bel Canto, Useless je super song a povedz mi, čo chýba songu Barrel Of a Gun???? Sú tam vrstvy, atď!!! Keby bol na SOFAD, tak by si povedal, že je super, lebo bol tam AW.


Andy

 51    29. január 2017 o 21:52

@Angel: Angel: no Useless je skvely ten Radio mix, ten je vazne skvely. Ono tu skor ide o to, ze pokym tam bol Wilder, tak hlavny clovek co mal slovo do hudby bol Wilder a jeho zlepsenia a vyvoj bolo pocut v kazdom dalsom albume. Zoper si napriklad Speak and Spell s Vincom. Ako jasne, hej, bol to prvy ich album a snazili sa zaradit a ma aj svoje chutovky ( Ice machine, Shout, Photographic… ) ale neviem si predstavit, ze by Vince bol stalym clenom DM. Ved ten chalan robi takmer tu istu hudbu, ci uz to bolo s Yazoo, Assembly alebo trebarz aj s Erasure. A broken Frame bol opat v trojici, kde sa Martin konecne zacal presadzovat ako hlavny skladatel/textar, cize opat dajaky ten pokusny album, no a ked dosiel Wilder tak to uz bolo o niecom uplne inom. Vedel ako udat rytmus, dynamiku, atmosferu, vedel kde ma co zmacknut, atd, atd, atd.. ked odisiel Wilder, jeho pracu vykonava/lo x dalsich ludi, ktory viac uskodily nez sa spravilo uzitku a tak je to takmer s kazdym album od SOFAD. Dost chabym pokusom bolo o navratenie skladby Slow z Delty, ta skladba bola pre SOFAD, ale zamietla sa s tym ze sa nehodila do albumu, preto ani nebola dostatocne dokoncena.. no a hla, je na Delta Machine, opat nedokoncena, priam na tom albume ” svieti ” ..


Andy

 52    29. január 2017 o 21:58

Angel: ozaj a co si pocuval od Recoil? 1+2/Hydrology ?: )


MODRY

 53    29. január 2017 o 22:43

aj na starsich albumoch /za alana/ pracovalo na nich viac ludi v studiu.teraz to byva producent,programator,studiovy technik a dm.vraj nemali cas na nahranie vsetkych piesni co mali dema.
a piesen slow je napr moja oblubena.ani ja napr nepocuvam recoil,nemusim.
cudujem sa tym dotahovackam…alan bol pre dm prinosom,dm bol prinosom pre alana.alan sa rozhodol odist.dm idu dalej.


Andy

 54    29. január 2017 o 22:50

tie dotahovacky tu bu stale, dost ich tu bolo od 95 a este ich bude stale dost:) a taketo veci su aj v inych kapelach,ked niekto odide:) Beatles, Pink Floyd… smile))


Hammersmith Odeon

 55    29. január 2017 o 22:57

@angel (49): Angel, Andy má s tým Alanom pravdu. Ja by som len doplnil, že Alan sa sám vyjadril, že on nie je skladateľ a teda nerád komponuje. Čo ho však skutočne baví, je upravovať a vytvárať aranžmány na hotové, surové demá. Preto prosil Martina, aby s každým novým albumom prinášal čo najjednoduchšie, najsurovejšie demá, aby sa s tým vyhral. V roku 1983 dostal možnosť prispieť na album CTA nejakými skladbami (prispel dvoma) a ako sám povedal, tie skladby sa mu zdajú veľmi naivné, až stupídne, preto radšej “prerába” Martinove veci, lebo ho považuje za dobrého skladateľa.  A tuto niekde je tá chémia, ktorá vytvárala najlepšie DM veci. Martin vymyslel, Alan učesal, Dave tomu dal dušu a Andy…, no Andy to celé zúčtoval grin . Ono aj geniálna skladba potrebuje učesať, aby vynikol jej potenciál. Aj vo svete sa dajú násť veci, kedy originál neprerazil, ale dobre urobený “cover” bol hitom.
Všetko je vidno (počuť) po Alanovom odchode. Martinove skladby nedosahujú svoj potenciál, David už nespieva, ale divne naťahuje-preťahuje a inak vyslovuje text, Alan zasa nevie komponovať, preto sa Ti jeho tvorba nepáči. Tak to nakoniec vyzerá, že víťazom je Andy grin, ten v podstate nič nepokazil a drží si úroveň grin.


MODRY

 56    29. január 2017 o 23:30

JA VIEM ZE TIE DOTAHOVACKY TU BUDU STALE.V POHODE.
SPIRIT-SOM ZVEDAVY,UZ NECH JE TO VONKU.
MOJE OBLUBENE :1986,1987,1990,1993,1997,2009,2013.


angel

 57    30. január 2017 o 07:05

Andy, Andy, ty nechápeš, že ja SOFAD proste nepočúvam, že radšej si vypočujem Exciter. SOFAD Delte nesiaha ani po členky, práve, keby bol Slow z Delty na SOFAD, bola by to štvrá skladba, čo by bola dobrá. GRWM, to je čo DM??? Condemnation total o ničom. AW tu není, jak napísal MODRY a DM idú ďalej. Máš pocit, že majú o ničom albumy, keď sú vypredané koncerty??? Ako hovorím DM bez Gahana-neexistuje, DM bez AW-ide a valcuje, aj bez 115 zvukových vrstiev. A počúvať hudbu len kvôli tomu koľko je tam hudobných vrstiev, či je tam basová gitara, alebo je tam gitara jedna z 20 zvukových vrstiev, to je blud!!!!Ja počúvam hudbu, ktorá sa mi páči, či tam je AW, alebo není, mne je to úplne jedno!!!!!!


Monghi

 58    30. január 2017 o 07:22

heh, som jediny, kto tu ma pocit, ze angel = MODRY a predtym tusim logic? :D

... ale, je to len pocit smile


tommy

 59    30. január 2017 o 08:15

S Depeche Mode a s Alanom je to ako s BEATLES:
” Nepýtajte sa ich prečo sa rozpadli, ale opýtajte sa ich, prečo tak dlho spolu vydržali?! grin


bel canto

 60    30. január 2017 o 08:28

Chlapi - gitara - v sythipopovej kapele nema co v rockovej pozicii hladat.
Takisto zive bicie na podiu.
Nevidel som ich u Kraftwerku ani Erasure.
Stale hovorim, bolo by to marketingovo trapne aby na podiu stal Gore s Gahanom a vzadu tlieskajuci uctovnik.
Ti dvaja herci su tam na biznis dotvorenie atmosfery.
Ze piesne potrebuju strojoveho bubenika, to uz dnes nikoho nezaujima.
Andy neplet sem Recoil, debata nie je o nom.
Ked nedokazes pochopit vyznam a mieru prepracovanosti zvukov na Ultre, to nie je moj problem.
Ultra je mily, sladucky album ktory sa urcite paci milionom ludom.
Presne tym, ktori si po nej pustia Robka Williamsa, Jona bon Joviho a podobne stoky.


Andy

 61    30. január 2017 o 09:19

Monghi: zaujimavy postrech:)

Bel Canto: nepletiem sem Recoil, len som sa pytal Angela aky Recoil pocuval, ked ho tak zhodnotil:) okrem toho na Ultru mam ten isty nazor ako ty, je to taky odvar a pokus dokazat, ze aj po odchode Wildera DM mozu existovat:) nemylis si ma nahodou s Angelom ?:)))) Ultrou jednoducho zacala nova era DM a pritiahla inych novych fanusikov..

Tomy: dobra uvaha smile))


bel canto

 62    30. január 2017 o 09:31

Andy ano splietol som sa, sorac.
Cez vikend som si pustil Sotu.
Fragile Tension - opat mnozstov prepalenej gitary, ziadne nove progresivne zvuky, vsetko co sme uz u nich poculi.
Ja tento rockovy DM2 trojnohy band uz tolko nemusim.


Andy

 63    30. január 2017 o 09:42

Bel Canto: uz som sa normalne zlakol:)))))) inak k SOTU: tam je asi najlepsie to tretie CD s demo smile


Gabriel

 64    30. január 2017 o 09:46

@monghi: angel = logic


berco

 65    30. január 2017 o 09:50

Po roku 1997 s albumami DM to je ako s Fiat Multipla (1998-2010)....nájdu sa aj taký,čo sa im to páči smile


berco

 66    30. január 2017 o 10:05

Stretol som kamaráta Depešáka zo strednej školy….pokecali sme a samozrejme otázočka….na koncert ideš?...a on že nie,pretože dlhé roky robia hudbu ktorá sa mu nepáči…


angel

 67    30. január 2017 o 10:43

Bel Canto rovná sa AW, ináč to nevidím. Teba je tu škoda na Slovenslu, neprodukuješ nejaký album známej skupiny, keď sa vyznáš tak v hudbe a vo zvukoch, myslím to seriózne, rád by som si to vypočul!!!
Monghi aj ty Gabriel, áno máš pravdu Angel, to je moje nové meno, predtým som bol Logic, ale zabudol som heslo a už sa nedálo prihlásiť.
Ja sa aspoň nehanbím za svoj názor a stojím si za svojím na rozdiel od niekoho.
Niekto ide do kolien po vypočutí Should be higher, že Bel Canto a zrazu Delta je o ničom.
Zbytočne….
Chlapi Ultra, Delta ide a valcuje!!!!


jozefst

 68    30. január 2017 o 10:59

Citujem bel canta: “Chlapi - gitara - v sythipopovej kapele nema co v rockovej pozicii hladat.”.

Myslím, že gitara v synthypope a v rockovej pozícii nevadí a Martin ju vie používať dobre a vylúdi z nej veľmi zaujímavé zvuky. Napr. v cover verzii od Cohena Coming back to you alebo The sinner in me z PTA v tej medzihre, kde je tá gitará taká rozladená a nehovorím o jej použití v skladbe Useless (tu má tá albumová verzia skladby už viac menej nádych alternatívneho rocku) a dalo by sa pokračovať. Ešte aby som nezabudol na jej použitie v Personal Jesus a Enjoy the silence. No a keď by nemala byť gitara v synthypope, tak potom neviem, čo so slákmi z One carres z albumu SOFAD. DM používaním gitary dokázali, že vedia byť flexibilní a nestoja stále na tom istom mieste a svoju hudbu rozvíjajú a buďme za to radi. Počuť na novom albume piatu kópiu vzoru albumov MFTM, Violator, alebo SOFAD by bolo možno dobrou vecou pre DM ultras, ktorí pred DM neznesú žiadnu pred kapelu, ale samotných DM by to po umeleckej stránke zabilo. Čo sa týka diskusie na tému či s Alanom, alebo bez a aj hodnotenia postwilderovskej éry, tak s týmto u DM zatiaľ nemám problém. Akurát sa mi nepáči to obrovské mediálne ticho ohľadom vydania singla a albumu, ktoré je sem tam prerušené útržkovitými informáciami.


Gabriel

 69    30. január 2017 o 11:24

@berco: a tak je to spravne. Treba robit a venovat sa iba tomu, co mate radi a milujete. Ak tomu tak nie je, su nespokojni a plodia iba negativne myslienky. V tom horsom pripade nimi otravuju aj okolie.


angel

 70    30. január 2017 o 11:49

Jozef, súhlasím s tebou. DM je DM a ja počúvam hudbu kvôli potešeniu a nie, či má zvukové vrstvy, atď. Ak sa mi páči, tak absolútne neriešim a ak sa mi nepáči a ne teším sa na ten album, tak ho proste nepočúvam!!!! Hudbu vnímam nielen počúvaním, ale aj srdcom a musí ma zaujať, to je všetko, čo má zaujíma na hudbe.


Tomasito

 71    30. január 2017 o 12:22

Angel - uz musim na teba zareagovat - vsak nikto ti tvoje oblubene albumy neberie - aj mne sa Delta paci (teda aspon niektore skladby), ale musim uznat, ze na tom albume je aj dost vaty. A ako som uz pisal - je tam premrhaneho vela ale vela autorovskeho potencialu - ci uz na Exciter, Songs of U, ci aj Delte. Jedno je napad (autorsky) a druhe je prevedenie a samotny konecny vysledok - a to bohuzial posledne roky uz nie je take ake byvalo. A je jedno ci sa bavime o jednej ci desiatich vrstvach. Co chce vascina povedat je - ze ak si pustis stare skladby - aj po case tam nachadzas nove motivy, ci melodicke linky atd. Ale nove skladby toto bohuzial postradaju.

Si zbytocne agresivny(a).
My uz vsetci davno vieme, ze SOFAD nemusis, a ze Delta a Ultra su pre teba klenoty. A nikto ti to neberie.

A este k tym vypredanym koncertom - ver tomu, ak by nebolo starej tvorby DM (myslim tym Ultra a spat) - tak by nezaplnili ani polovicu Pasienkov, ale o tom to vobec nie je.
Som si isty, ze vacsina z nas by radsej chodila na koncertu do MMC alebo inych mensich hal a klubov na DM (kde im to vzdy aj viac svedcalo) - len aby boli spokojni s albumami, ktore v poslednych rokoch vydavaju.
Fakt je, ze posledna tvorba DM sa neda porovnat s tou tvorbou z pred rokov. Uz len tym, ze tu takato polemika posledne roky je.

Vsak nikto z nas DM nezela nic zle - ale zase mozeme mat svoj nazor na tvorbu, ktoru tvoria. Bohuzial, posledne roky je to viac priemer ako nadpriemer.

PS: Spirit - verime, fingers crossed.


berco

 72    30. január 2017 o 12:28

Gabriel:  presne tak,aj tak nikdo z nás tu nie je odborník na DM hudbu (možno niektorých presvedčených o odbornosti som nechtiac urazil) smile))))))))))))) Mne sa páči starý DM a na ďalšiu spokojnosť s ich prácou stále netrpezlivo čakám…Gabriel,ty si to sem podobne napísal…každé 4 roky je tu šanca…ale keď ja tiež stárnem a hluchnem…. smile))))))))))


angel

 73    30. január 2017 o 12:51

Tomasito, veď ani ja Vám neberiem váš SOFAD, je to vec názoru! Len pointa je vtom, že ja nezatracujem novú tvorbu DM a ako som povedal ja počúvam kvoli potešeniu, viac nič v tom nehľadám.


berco

 74    30. január 2017 o 12:55

Tomasito: páčia sa mi tvoje slová....je to tak všetko….


berco

 75    30. január 2017 o 13:01

Aj pre mňa SOFAD je vynikajúci album….a 2x koncert Devotional….videl som tam naposledy live Famóznu 4ku.


MODRY

 76    30. január 2017 o 14:11

TAK TAK,MODRY je MODRY,ZIADNE KONSPIRACNE TEORIE PROSIM.DEPECHE TVORBA JE DOST ROZSIAHLA,KAZDEMU SA PACI ISTA CAST TVORBY.TAKZE TROSKA TOLERANCIE TREBA.ANI DEVOTIONAL TURNE NEBOLO VYPREDANE,ANI V PRAHE,PODLA NIEKTORYCH TO BOL VRCHOL TVORBY,AJ PODLA ALANA.AJ BICIE DODAL DO DM ALAN.
A VERTE,ZE SA MI PACI TVORBA AJ ZA ALANA,AJ PO.


Hammersmith Odeon

 77    30. január 2017 o 15:01

@Tomasito (71): Vystihol si to presne. Len doplním (myslím, že som to už niekde spomenul), že keď si pozriete setlisty turné od EXCITER hore, zistíte, že zahrajú veci z aktuálneho albumu a všetko ostatne je od ULTRA dolu (možno s jednou výnimkou). Čiže Tomasito - palec hore…


bel canto

 78    30. január 2017 o 19:14

Dnes som si pustil Sotu.
Gitara je okrem 3 skladieb v kazdej jednej.
Gore jasne hovoril, ze gitaru pouzivat nebudu, lebo je to prilis jednoduche.
Ak ohlasuju navrat ku korenom, tak si pod tym predstavujem bezgitarovy album.
Sotu si uz pravdepodobne nikdy nepustim, je to cele zle, skoda.
Gore ma fantasticke dema ale tak priemerna a seda produkcia, to mi moze byt akurat luto, co sa s demami stalo ...
A tuto polaci pisu, ze v Revolution je kopec gitary.
Tak diky, ze opat pouzili jednoduchsiu cestu.
V najlepsom treba skoncit a pochopil to iba jeden jediny - Wilder.


jozefst

 79    30. január 2017 o 19:37

Na SOTU je dosť skvostov, teda všetky. Ja som si dnes pre zmenu pustil “Soft touch/Raw nerve” z Delta machine a páči sa mi taká špinavá, neučesaná elektronika tej skladby. Čo sa týka gitary, tak tá sa dá v použiť rôznym spôsobom, či už z nej vysamplovať nejaké väzby a pohrať sa s ich zvukom alebo ju nejako nabustrovať, alebo prehnať cez rôzne zariadenia. Je to nástroj ako každý iný. Keď DM dokázali použiť všemožné zvuky ako napr. rúr, auta, ohňostroja a ja neviem čoho ešte všetkého, tak gitara by v tomto nemala byť výnimkou. Či už samplovaná, alebo nie. Aj keď sa priznám, že fender tvary gitary mi u DM nesedia, ale to som im prekusol, keďže Martin takýto tvar použil pri poslednom albume. Ale to nie je podstatné. Na druhej strane sa mi páči martinova obdĺžniková gitara Gretsch - Bo Diddley. Či budú na novom albume gitary, alebo nie, tak to je jedno, hlavne nech je dobrý.


bel canto

 80    30. január 2017 o 20:16

Jozef v principe - pouzitie gitary za Alana a po Alanovi je ako den a noc.
Je to uplne iny styl a pristup ku gitare.
Tak sa mi zda, ze toto nechces alebo nevies rozlisit.
Mne sa paci pozdava Alanov pristup ku gitare - to sedelo Goreho demam na viac.
Aby si si nemyslel ze gitaru nemusim, prave naopak, ale rockovy pristup u DM nemusim.


jozefst

 81    30. január 2017 o 20:55

bel canto, netvrdím, že gitaru nemusíš. Tvoje názory na DM akceptujem a to, že máš na vec iný pohľad je v poriadku. Mne sa použitie gitary u DM stále páči z ktoréhokoľvek obdobia. SOm rád, že hudobne sú u mňa v poriadku. Kritiku u DM skôr podrobujem iným veciam, ako napríklad mnohým necorbinovským klipom, alebo tomuto veľkému tichu pred vydaním nových vecí.


jozefst

 82    31. január 2017 o 01:02

Dosť často počúvam tú smyčku zo skladby Revolution. Hudobne tam nejaký progres moc necítim, ale zas refrén je to silný. Musíme si počkať na celú skladbu. Celé dielo môžeme hodnotiť až po vydaní albumu. Napríklad Precious z PTA bolo také klamanie telom, pri ktorom som si myslel, že DM vykrádajú svojích napodobniteľov.


angel

 83    31. január 2017 o 07:25

Vidíš Jozef a ja zas by som si prial, aby DM vydáli album v takej polohe ako je precoius, proste jednoduchá ľahká pesnička, proste bomba!Hold, každý máme niečo iné rád. Mám kamoša, čo DM nepočúva,ale precoius je pre neho bomba.


jozefst

 84    31. január 2017 o 09:22

Precios mám rád. Len vtedy, keď som to počul prvý krát, tak som sa bál, aby sa z DM nestali Camouflage 2 a prestali sa posúvať.


bel canto

 85    31. január 2017 o 09:32

Precious je nechutny klon Enjoy the Silence.
Perkusie, zvonceky, jemna gitarka, spôsob spevu, cele zle.
To iste ako I feel you versus Personal.
Jozefe - Useless - to je cista rockova gitarova vec.
Ta gitara je tam extremne dominatna, prebija vsetko, okrem nej sa tam deje zvukovo co dalej ?
V osemdesiatkovych piesnach su tam miliony zvukov.
Kapisto ?


Andy

 86    31. január 2017 o 09:33

jozef: posledny album od Camouflage bol slusny a Marcusov projekt M.I.N.E sa tiez da pocuvat smile


Andy

 87    31. január 2017 o 09:42

sakra, tak toto ma vazne dostalo:( http://www.depechemode.cz/aktualita/producentem-spirit-mohl-byt-flood-nebo-take-brian-eno-ci-atticus-ross/


berco

 88    31. január 2017 o 09:59

Flood je vždy v rezerve smile


Gabriel

 89    31. január 2017 o 10:00

Tu je cely prelozeny clanok, ked chce niekto vediet komlexne info, nielen utrzky
http://depeche.cz/web/novinky/dave-gahan-v-hledacku-byl-i-brian-eno


Andy

 90    31. január 2017 o 10:02

Ako Lanoisa alebo Ena si tam moc predstavit neviem, Flood to je jasne, ale Atticus Ros?? to by muselo byt fakt super, ten chalan sa v studiu s Reznorom hra na zvukoch.. hmm. sakris.. vzdy som rozmyslal keby niekto z NIN produkoval DM album…inak ta poznamka k SOTU je fakt dobra smile


angel

 91    31. január 2017 o 12:49

Tomasito na mňa reaguješ, ale na pána “odborníka” Bel Canta nereaguješ, veď ten vie všetko, čo kde ako. Pripadá mi ako jedna postavička z rozprávky “Všudebílek” a nie som vôbec agresívny, ale toto sa nedá čítať!!!
Andy súhlasím s tebou, že Camouflage je super hudba a posledný album je bomba, M.I.N.E.Things we ve to je song jak vyšitý z albumu Sensor, ten album je bomba.
Súhlasíš s Daveom, čo povedal, že SOTU je nic moc, tak dúfam, že súhlasíš aj s Gorem, že Exciter je super album a že sú naňho hrdí!!!
Čo vy nato Toamsito, Bel Canto, Andy a ďalší proWilderovci, myslím to seriózne.
Bel Canto, zabudol si spomenuť, že ten tvoj neuveriteľný projekt Recoil je 150-krát vykradnutý SOFAD a IN Chains mix(AW), kolovrátok SOFAD a to nie je len môj názor!


Andy

 92    31. január 2017 o 13:42

Angel: Exciter je nieco ine ako Ultra, ovela lepsi. Co sa tyka toho remixu In Chains tak sa mi dost paci, na to ze to urobil niekde na francuzskom vidieku na svojom laptop za dajake 2 hodiny. Ma to ovela lepsiu atmosferu. Recoil moc nevykrada DM, okrem prveho 1+2 co bol samy DM, ale aj ked ako tvrdis ze je to 150 krat vykradnuty SOFAD tak aj nech je, ved Wilder SOFAD urobil, cize na ma plne pravo:)


angel

 93    31. január 2017 o 14:46

Recoil moc nevykrada DM, okrem prveho 1+2 co bol samy DM, ale aj ked ako tvrdis ze je to 150 krat vykradnuty SOFAD tak aj nech je, ved Wilder SOFAD urobil, cize na ma plne pravo:)
Takže z toho logicky vyplýva, že DM môže vykrádať DM, lebo to DM.
Na ten tvoj názor s Exciterom, myslím, že veľa ľudí nebude súhlasiť. Pre niektorých to je najhorší album DM, ja ho rád počúvam, ale musím mať náladu, taký ukľudňujúci album.


jozefst

 94    31. január 2017 o 15:05

Andy: Camouflage môžem, proti nim nič nemám.

Bel canto: Precious sa mi nezdá ako klon Enjoy the silence už len tým že sú to rozdielne melódie a celkovo inú náladu. Čo sa týka Useless, nezáleží, koľko je tam zvukov, záleží na tom, čo tá skladba povie. Gitara tu má veľmi dobrý zvuk, taký DM špecifický.


Hammersmith Odeon

 95    31. január 2017 o 16:08

@angel (91): Angel, ubehlo už veľa času od odchodu AW z DM, ubehlo veľa času od vydania albumov DM bez AW, takže viem posúdiť podiel AW na DM albumoch. Ber to ako subjektívny názor, alebo ako prowilderovský, to je úplne jedno - albumy po AW nemajú tú pravú DM atmošku, pri počúvaní powilderovských albumov nemám taký ten vnútorný DM pocit, to “zimomravenie”. Proste je to tak, ale chlapci z DM to v živote nepriznaj. A možno to nepriamo aj priznali - keď si pozrieš setlisty DM afterAW tours - hrajú nový album+veci z AW obdobia (možno na jednu výnimku, aj to z ULTRA). To vraví za všetko. Ale proti gustu žiaden dišputát - Ty to cítiš inak a tak je to správne. My (proWilderovci) to cítime inak, a tiež je to správne. Keď sa stretneme na nejakej akcií spolu (alebo koncerte), proste si to všetci užijeme grin) - a tak je to správne.


angel

 96    31. január 2017 o 17:10

Hammersmith Odeon-100 percent názor+súhlas!!


bel canto

 97    31. január 2017 o 17:46

Jozef ked nezalezi na tom, kolko je tam zvukov tak preco pocuvas DM ?
Ja prave preto, lebo je tam mrte zvukov a dava to cele zmysel.
Useless som vtedy bral ako for, ze cisto rockovu pesnicku este nerobili a tym padom su akoze “ini”.
A priznam sa Ti, ze kapely ktore robia takeho jednoduche aranzmany nepocuvam, je mi to malo nestaci mi to.
O tom to je.


Notik

 98    31. január 2017 o 18:39

Alan Wilder bol mozog kapely ktory dotiahol vsetko na špik , PTA , SOTU , EXCITER , to je fakt sracka , cest niektorym veciam , neviem kde zobrali alebo kto im dal do palice ze na live maju mat klavesaka a bicie , je to o nicom , porusili kult , duo bacara je trapna a to aj na hovbi vyzeraju , sorry ale je to tak , je to otras co predvadzaju , nie je tam ziaden napad ako to dotiahnut do konca , Wilder to vedel boli asi prepojeny mysticky, ako odisiel uz to je o nicom , a k remixom sa neda ani vyjadrit lebo to je žumpaaa


Andy

 99    31. január 2017 o 18:46

Notik, Bel Canto:) myslim ze najvacsi problem je to obdobie ked sa niekto zacal zaujimat sa o DM. Je nas to dost z Wilderovskej ery, ktory sme na tej ere odchovany, ktorym nova post Wilderovska tvorba nevonia a zas naopak… Inak ten dalsi klavesak a chalan co tam trieska do bicich je fakt ubohost robit to na kazdej live skladbe… to mi pripomina ze DM mal do Violatr dost slusny vyzorovy imidz.. ono sa to sice zacalo uz kafrat pri SOFADE


Notik

 100    31. január 2017 o 18:52

presne


angel

 101    31. január 2017 o 18:54

Počúvam preto DM, lebo sa mi páči! To je Všetko!!!!!


jozefst

 102    31. január 2017 o 19:14

Bel canto, DM počúvam citujem angela: “preto, lebo sa mi páči.”. Čo sa týka hudby a toho, koľko má zvukov, tak napríklad Karel kryl hrá iba na gitare, ale jeho skladby sú sila, či už po melodickej stránke a taktiež textovej. Alebo napríklad skladba od Lady Gaga z jej posledného albumu Angel down vo verzií work tape, ktorá vyšla na deluxe verzii albumu, kde je iba klavír a gitara a ona v záverečnej časti skladby zaspieva slovo foolish tak naštvane, že človekú idú z toho až zimomriavky a je to pôžitok.


berco

 103    31. január 2017 o 19:22

To boli časy chalani,keď to všetko vychádzalo pod hlavičkou Mute Records / Intercord Ton GmbH / Mute CS !!! A tie mystické katalógové označenia 12/L12 a XL12 (CD/LCD/XLCD) Bong ....Dnes Columbia xyz čísel a prd na nosičoch…...


Andy

 104    31. január 2017 o 19:31

Jozef: no ak mozem za seba tak Kryla som osobne nikdy nebral:) ale k veci.. JA MILUJEM HUDBU a je mi vazne jedno, ci je to Bach, Mozart, Cajkovsky,Lady Gaga, Ariana Granda, Beyonce ci Dm, Camouflage, Skinny Puppy, Haujobb, NIN.. samozrejme preferujem EBM/Synthi cize to je zaner na ktorom som vyrastal, ktory si ma osvojil a mam ho rad… Ale ked je nieco blbost, tak je to blbost a je jedno kto/ako to vyda.. Zober si stary Front Line Assembly, alebo Front 242.. kurna, ved to su ikony EBM ” meeho mladi ” a teraz Front 242 co koncert, to techno, Instrumentaly AIRMECH album od FLA a tak isto aj ich posledne vytvori su tiez Technoidneho charakteru atd atd… ja chapem ze je tazke sa udrzat v tomto hudobnom svete, ale treba si zachovat aj ten svoj styl.. Rhys Fulber z FLA nabral mladych manikov ktory su ovplivneny tvrobou tychto dni a potom to tak aj vyzera.. Tak isto tam bol STRASNY problem Ocean/Shalom/Muk.. Ocean bola fakt spica na svoju dobu, lenze potom prisiel Shalom s Petrom KRISTOM Mukom ( strasne vyzeral ) a Muk co uz bolo totalne od veci….


Andy

 105    31. január 2017 o 19:35

Berco: pamatam si ako som na ucnovke mukloval a za zarobene peniaze z praxe kupoval CDcka smile


berco

 106    31. január 2017 o 19:50

Andy : Prekrásne časy to boli…..náhody neexistujú ale napríklad 5.2.1990 ísť nevedome (čo za dátum je) do Rakúska zájazdom,tam navštíviť Hypermarket (názov už neviem) a tam ísť do hudobného centra a vidieť ako tam z kartónových krabíc vykladajú nejaké modré 7” a 12” vinylíky s nejakou ružou v predu smile)))))))))) To bolo niečo neskutočné,ani som len netušil,že to je megahit čo som prvý krát počul a videl na čstv v 4 časti Peter´s Pop Show…..kúpil som v ten deň 7”....na 12” mi otec peniaze nechcel dať..... smile))))


Andy

 107    31. január 2017 o 19:55

jo, ja som strasne rad neskor chodieval do Viedne do toho velikanskeho nakupneho strediska, teda objektu, sakra uz som zabudol ako sa to volalo a tam bola obrovska 2 poshodova budova len s hudbou/DVD a vsetkym, boha jeho, hodiny som tam bol:)))) ohmataval .. co ohmataval OSLINTAVAL CDcka, vzdy som si nieco pustil a siel som domov:)) sakris, ako sa to volalo…hmm fakt uz neviem smile to som mal taky celodenny vylet:) vzdy ked som nesiel chlastat s partou tak som tam siel, minimalne raz do mesiaca smile


jozefst

 108    31. január 2017 o 20:03

Andy, EBM, tak to sú spomienky. Niektorým kapelám zmena štýlu výjde, niektorým nie. Mne sa páčil aj gitarovejší Nitzer ebb s ich Big hit, tuším tak sa volal ten album. Je na ňom vypaľovačka Kick it. A ich Ebbhead head s I give to you, Ascend, Godhead, no tak to sú mňamky. Na druhej strane, nejaké smerovanie EBM, ako spomínaš do viacej technoidných vôd, tak neviem, to skôr prežijem, ako si vychutnám. Reznor sa s NIN snáží. U neho sa mipáči, ako prejde s dynamickosti do ticha. Ohľadom hudby je ten môj záber naozaj veľký. DM sú však pre mňa no. 1.


berco

 109    31. január 2017 o 20:04

Zrejme je to ten istý o ktorom som vyššie písal….mám niekde ešte čb fotky ako tam držím v ruke Personal 12 Bong 17 a ešte jednu fotku pred tým centrom….skúsim to nájsť a ak tam bude nejaký názov tak ho sem napíšem ale tutovo ide o ten istý smile))))))))))))))


Andy

 110    31. január 2017 o 20:10

BERCO: kokos tak ty mas ake raritne foto smile)) Pri letisku to bolo, tusim Simmering ci ako sa to volalo:)

JOZEF: hej, Big Hit, ten album mal strasne problemy, takmer sa nevydal…, a EbbHead to robil Wilder, teda vacsinu a dokonca Ascend a aj Once you say z posledneho albumu remixoval Vince Clarke smile


bel canto

 111    31. január 2017 o 20:12

242, Monte Rosa, Ocean, Camouflage, Erasure, Pet Shop Boys, J.M.Jarre, Deprese Mode.
Tot toto som nasaval v 1990 do mozgu a uz to odtial nikdy nezmizne.
Dnes vsetci tito do jedneho robia slaby odvar toho, co sa v tych rokoch dialo.
Nech zije kvalitny ale mrtvy synthipop !


Andy

 112    31. január 2017 o 20:21

Bel Canto: VANESSA!!!!:))))))) ako by som mohol zabudnut… Inak Jarre, boze chudak ten dopadol, jeho posledne albumy nic moc.. Pet Shop Boys a ich Behaviour inspirovany Violatorom, uzasny album…


jozefst

 113    31. január 2017 o 20:21

Andy, Ebbhead produkoval s Wilderom ešte Flood. Čo sa týka remixovania skladby od Nitzer ebb Vincom Clarkom, tak to mi ušlo.

bel canto, tie všetky kapely ktoré si spomenul sú naozaj super. Erasure sledujem doteraz, PSB tiež a nemajú zlé albumy.


Gabriel

 114    31. január 2017 o 21:01

@angel {101}: thumbs up


bel canto

 115    31. január 2017 o 21:34

Andy bol som na Jarre teraz posledne v BA a kurna vybral som si ten nespravny koncert.
Vacsina veci co tam supal je mimo mna, toto nemusim.
Piesnou s Pet Shop Boys sa chcel pochvalit, bolo to hlboko sede a priemerne.
Genialny JMJ koncert s fantastickymi prerabkami je Printemps de Bourges (2002).
Pet Shop Boys ked poculi Violator tak uprimne ziarlili, nechal sa pocut Tennant.
Behavior chcel byt podobne cisty ako Violator ale nie je dostatocne laboratórny smile


jozefst

 116    31. január 2017 o 21:42

No tak Behavior je iná klasikavsú na ňom riadne pecky. Produkoval ho s PSB aj Harold Faltermeyer, ktorý má na svedomí inštrumentálku Alex F excerpt.


jozefst

 117    31. január 2017 o 21:44

A aby som nezabudol na albume Behavior sa podieľal aj Johnny Marr z The Smiths, ktorý mimochodom coveroval I feel you: https://www.youtube.com/watch?v=3h_w-O9CkKA . Znie to skoro ako demo zo SOTU.


Andy

 118    31. január 2017 o 21:45

Bel Canto o tom Tennantovi som pocul, ironiou je ze kedysi robil s DM rozhovor ked bol este ” novinar “:))) inak ten dvoj album electronica.. no nic moc.. z prveho albumu je calkom fajn skladba s 3D/Massive Attack, podla mna si 3D z neho robil srandu, dalej ta posledna, Train skladba s Lang, Lang je slusna, aspon podla mna slusne urobene bicie/rytmus, tak trochu mi to pripomina Wilderov Shunt a z druheho tam toho nic moc nie je, any Gary moc nezaujal.. Inak on chcel myslim na dvojku Goreho, ale ten ho odpinkal, ze nema cas.. Posledny Oxygene 3?  ehm…. nedari sa mi ho nejak napocuvat..


Andy

 119    31. január 2017 o 21:47

Jozef: pocul si o Electronic? je to vlastne New Order, PSB, Johny Marr,dokonca sa tam supol aj Karl Bartos….


bel canto

 120    31. január 2017 o 23:15

Andy nastastie, stava sa, ze vyjde genialny album aj v dnesnej dobe.
Uz som to tu spomenul.
Tato vec z ich minulorocneho albumu mi pripomina Erasure v najlepsom obdobi.
Kopec zvukov a 4 rozne motivy spojene do jednej piesne.
Plus tvrde bicie, ktore sa menia, na tomto si dokazem poriadne pochutnat :
https://www.youtube.com/watch?v=oAD0KiVlHNQ


kikinkadm

 121    31. január 2017 o 23:51

bel canto smile oh jarre on ani nemusel mat wildera a porovnaj taky equinox oxygen magnetic fields randevoux s dnesnymi albumami .... ja stale tvrdim ze hudba je stale dobra ale nedokazeme ju vnimat rovnako stale ked mas 18 a ked mas 40 smile


bel canto

 122    1. február 2017 o 00:00

Kik, to co si napisal su albumy, na ktore sa v dobe vzniku nikto ani len nepriblizil.
V principe kazdy clovek vie k veci prispiet len urcitym objemom.
Niekto zlozi za cely zivot jedinu poriadnu piesen a konci.
Su plodni autori ako Gore, to je nezastavitelna masina.
Jarre prispel 7,8 dobrymi albumami a je hotovo.
Tak to je.
A som presvedceny o tom, ze Alan to pochopil.
Jeho prispevok bol taky a taky a citil ze viac uz neda.
Chlapi, DM je v prvom rade hlboky spev :
https://www.youtube.com/watch?v=EFeh8TGOVrQ
Kto mu povedal ze dnes uz hlboko nema spievat ?


angel

 123    1. február 2017 o 09:40

Diki Gabriel!!!!


radoo

 124    1. február 2017 o 10:52

este by bolo dobre spomenut soft cell,ktori hrali taky barovy syntipop.bol to taky jedinecny styl,ktory som u nikoho nikdy nepocul.


https://www.youtube.com/watch?v=R_8nurbiZpo


jozefst

 125    1. február 2017 o 19:09

Andy, Electronic som registroval, mali tuším v 90-tich singel Disapointed.

radoo, tak ten Soft cell - Sex dwarf, ťažká klasika z ich prvotiny Non stop erotic cabaret z 1981-ho.

Z nových kapiel, ktoré majú nejaké vydarené elktro skladby ma zaujali The naked and the famous napríklad s ich Higher: https://www.youtube.com/watch?v=GCsyXSr7u-Q . Taký vydarený elektropop.

bel canto, tak ten hlboký spev u DM bolo to, na čo ma popri ich melodike, aranžmánoch dostali a to si treba pustiť ešte live vystúpenie so skladbou Black celebration z tube 1986, kde to dave pri slove Day v cca 1:41 zatiahne, že až zimovriavky naskakujú:

https://www.youtube.com/watch?v=U2BSHNeQntY . Tu išli pravdepodobne live, žiaden half playback.


MODRY

 126    2. február 2017 o 09:07

MNE SA VIAC PACI TATO VERZIA,AJ CO SA SPEVU TYKA…..black celebration
https://www.youtube.com/watch?v=xEr-04OcYEs


Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa