Přes pozitivní recenze na Sounds of the The Universe z roku 2009, se i nejfanatičtější fanoušci Depeche Mode shodují, že skupina udělala svá nejlepší alba v 80. a na počátku 90. let.
Delta je nadpozemsky krasny album! Cim viac ho pocuvam tym sa viac dostava pod kozu…Fantazia! Vsetky piesne su carovne a krasne ale je tu jedna pri ktorej idem do kolien, mrazi ma pocelom tele, slzy sa tlacia do oci a tamer prestavam dychat…ALONE! Asi najlepsi track za poslednych 20 rokov…
FletchOfOL
3
23. marec 2013 o 12:04
Tak do Alone jsem se taky hned zamiloval ....tu si pouštím zatím nejvíce!
Monghi
4
23. marec 2013 o 12:15
sakra, su uz niekde k dispozicii kompletne texty?? ... potrebujem ich!
Asi tam nie sú všetky ale moje top tam sú: Welcome to my world, Alone, Secret to the end… študujte
Dangerous
8
23. marec 2013 o 12:34
Monghi: dávám dohromady všechny texty z bookletu, za chvilku budou…
vanitas
9
23. marec 2013 o 12:36
v tom odkaze, čo som dal, sú všetky.
Monghi
10
23. marec 2013 o 12:37
dakujem vsetkym, ste super!!!
Night
11
23. marec 2013 o 12:40
ĎAKUJEM ĎAKUJEM, ĎAKUJEM jasné, že sme všetci krásny slnečný deň všetkým
Monghi
12
23. marec 2013 o 12:47
“My Little Universe” bola pre mna laska na prve pocutie a po tom, co som si cez texty ozrejmil jednu pasaz… je proste v mojej Top3-ke Delta Machine v tej skladbe je uplne vsetko… jednoduchy, priamociary a hlavne nadherny emotivny text, skvele tempo a k textu dokonale a na mieru site zvuky… a pokial ide o vokaly… fantasticke!!!
kikinkadm
13
23. marec 2013 o 13:17
wlcome to my world tak to je proste uplny masaker tam je jarre tam je depeche neuveritelna pecka ako otvarak albumu musim proste
Night
14
23. marec 2013 o 13:21
A teraz si predstavte, ako ňou otvárajú koncert…....waaaaaaa zimomriavky
Flexible
15
23. marec 2013 o 13:22
Monghi: Ako pises, MLU, to scenicka zalezitost, normalne vidim toho chlapika z filmu Big fish od Tima Burtona ako sa pretlka v tej rozpravkovej krajne plnej jeho snov…
Flexible
16
23. marec 2013 o 13:29
Uz som sa do Delte vcera v noci, ci skor dnes nadranom cez luchatka dostal, ale o tom este neskorej, je to silny album odety vo zvlastnom rozpravkovom kabate, ktori sa nemusi hned vsetkym pacit. Tie skladby naozaj vyzneju lepsie cez sluchatka a potom ked to ma clovek v krvi, uz ich nepotrebuje ale na zalubenie si toho treba velmi dobre vykreslenie, lebo fakt je tam tych zvukov az az a su poschovavane a je naozaj v kazdej skladbe viacero rozvyjajucich sa motivov, ale ide to vsetko k sebe az…no ten Andel aj ked som bol na tlacovke z neho paf, nejako mi momentalne nepasuje a oft touch, to mohli urobit nejao inac, ten v kuse rovnaky rytmus nerytmus mi nejako vadi ale…a deluxe veci su uuuuuuplne bozske, tie mam snad momentalne najradsej, hlavne prve dve.
Ringo
17
23. marec 2013 o 13:30
Monghi: jo, My Little Universe jsem si taky zamiloval na první poslech, stejně tak nasledující Slow, ty písně jdou po sobě naprosto neoddělitelně, chytře to poskládali.
Ringo
18
23. marec 2013 o 13:35
já už jsem na tom albu napočítak takových dobrých 8 jasných singlů:-)
electric_C
19
23. marec 2013 o 14:05
Kapela neskace medzi ziadnymi necakanymi hudobnymi smermi, robi furt dookola to, co robila odjakziva. Martin odjakziva inklinoval k Johnnymi Cashovi a to sa v hudbe prejavovalo uz od 80. rokov. Nechapem, v com vidite vynimocnost tohto albumu.
8 singlov by som tam nenaratal ANI VO SNE.
Flexible
20
23. marec 2013 o 14:10
electric_C: šak do šlaka ved ty si jak tie “muchy” v Slow!!!
Ringo
21
23. marec 2013 o 14:17
electric_C: ty jsi za ten trolling placený?:-)
Night
22
23. marec 2013 o 14:19
There’s a thin grey line
Between the black and white
It’s evidently hard to find at night
I couldn’t save your soul
I couldn’t even take you home
I couldn’t play that role
Alone
.....mňa už vyhodia z domu
electric_C
23
23. marec 2013 o 14:29
Nie Ringo nie, ale ked ma chces podporit, mozes mi poslat peniaze na moj paypal ucet
dvestotri
24
23. marec 2013 o 14:31
Monghi, tesim sa na recenziu. (teda ak nejaka bude )
Inak je to naozaj silny album a funguje ako kvalitne zmontovana mašina
Dangerous
25
23. marec 2013 o 14:36
to Ringo: ale no tak, nevšímej si ho, troll křičící ze zemljanky, co bys po něm chtěl
electric_C
26
23. marec 2013 o 14:47
Flexible, co mas proti nevinnym muskam v Slow?
electric_C
27
23. marec 2013 o 14:51
Dangerous: Moja uloha trolla vyzaduje, aby som zodpovedne strazil most medzi hudobnym umenim a duchovnou a hudobnou prazdnotou, sluziacou na to, aby Martin Gore mal z coho platit alimenty na svoje deti
jakub zahalka
28
23. marec 2013 o 15:23
Je pravda že 8 singlů tam není ani náhodou…ve smyslu věcí co by byla schopna zkousnout většinová rádia ....Ale to nic nemění na tom že je to vyjímečně silná deska,a že se za několik let BUDE řadit vedle klasických desek z 80/90 let ....
Monghi
29
23. marec 2013 o 15:26
@203: uz coskoro ...
bel canto
30
23. marec 2013 o 15:58
Ringo tak ma napadlo ze keby som ja napisal toto :
“PTA bylo úderné, ..........., ale jinak tam prakticky nebyly žádné zásadní nápady, ............, na SOTU už o nápadech nelze mluvit vůbec, to byl jen soubor pěkných písní + několik nudných (Peace, Hole to Feed), ale přišlo mi, že by je takto mohl udělat kdokoliv jiný”
Tak ma tu vsetci ukamenujete. Ked som tu ja pisal cely cas nieco v tomto duchu tak sa Vam to nepacilo Tak to chodi ....
electric_C
31
23. marec 2013 o 16:09
Bel canto: Preco by ta tu mal niekto ukamenovat? Pravda je, ze albumy to neboli zle, ale ziadny zazrak to tiez nebol.
fan4dm
32
23. marec 2013 o 17:55
DM je pro mě aktuálně nejlepším albem v “novodobé historii DM”, tedy v období “po Violatoru”. Každé album je svým způsobem zvláštní a jedinečné, ale DM je od roku 1990 asi to nejlepší komplexně. Nejtažnější písně a budoucí hity jsou pro mne jednoznačně Sooth my soul a Secret to the end. Podobný potenciál mají i skladby další, bohužel u mnoha z nich zůstal ne zcela využitý. Zejména u Alone mě toto mrzí.
Album jako celek je od začátku postavené ve velkém stylu a tempu, nicméně zhruba od poloviny jako by trochu ztrácelo dech (podobně jsem toto cítil u PTA). Aby jej před koncem nakopla již zmíněná Soothe my soul a Goodbye, která (až na ten zbytečně natažený závěr) zní také skvěle.
Pokud bych to měl shrnout, tak všechny palce nahoru, nejlepší album od legendárního a nepřekonatelného Violatora. Zvukově velmi zajímavé a atmosférické album. Hillierův vliv je samozřejmě velmi cítit, ale album není tak zvukově čisté a sterilní jako předcházející dvě alba a tahle “špína” mu dává úplně jinou šťávu. Floodova práce??
bel canto
33
23. marec 2013 o 18:26
Electric : Pretoze som tu furt pisal ze DM je DM2, ze to uz nie je ono, ze tomu chyba Wilder a vacsina bola vacsinou proti mne, oznacenie wilderovci a podobne.
Dnes si myslim ze som mal uplnu pravdu, ked vysla Delta. Teraz je to ono, Berg a Flood zda sa kvalitativne nahradili Alana (mozno je to s nimi nakoniec aj lepsie) a pise sa tu, ze Delta je super a to co bolo predtym az tak nie a pod. Ked som ja spomenul ze hilierovciny, exciter a ultra nie su az tak ono, to si mal vidiet co sa tu na mna sypalo. ...
trentt
34
23. marec 2013 o 18:43
a na prudko kritickej britskej stránke som dnes uvidel túto recenziu nech sa páči
bel canto: no jo, ale to na světě ještě nebyla Delta Machine, tak to tak nebilo do očí Já jsem si u Delty uvědomil, že stále může být překonáno nejen Ultra, ale i SOFAD. V Depeche Mode ta síla pořád je. Sice to chtělo nějaký čas hledání a ideální symbiózy, ale stalo se.
bel canto
36
23. marec 2013 o 20:20
No vidis a ja som nepotreboval Deltu na to aby som si plne uvedomoval co robi Hilier.
Za tie moje hodnotenia slabeho Hiliera sa tu do mna pustali takmer vsetci.
Kde ste teraz ?
Vysmechy ze wilderovci, sama sranda urazky, kopali ste tu do mna, robili ste si dobre, vsetka cest !
Nastastie prisla genialna Delta a ja tu nemusim pisat o tom aky je album slaby, prave naopak, je to absolutna bomba, vsetka cest za tu robotu v studiu, klobuk dole !
kikinkadm
37
23. marec 2013 o 20:23
berg na hrad!! ))
Ringo
38
23. marec 2013 o 20:30
bel canto: Jenže Hillier byl s PTA pro DM jako živá voda, když to srovnám s předchozím Exciterem. PTA bylo , jak jsem psal, pěkné hutné po zvukové stránce, jenže z větší míry předvídatelné. Ale to jsem přisuzoval tomu, že DM to nejlepší už vymysleli, takže můžu být rád za ty pěkné písně. To jsem prostě netušil, že jsou schopni vyplodit ještě něco tak geniálního jako Delta Machine. Delta Machine bourá všechny mýty, všechny předsudky a také mnohá pravidla, ktere se zdály být v DM tvorbě neotřesitelné.
Flexible
39
23. marec 2013 o 20:54
Bel Canto: A ako je to teda u teba s albumom Sounds of the universe teraz? Inak ako pred tym co si pocul Delta Machine? Teda ako ho hodnitis a ci ma pripadne na to vplyv aj vydanie DM? Fakt ma to zaujima, lebo mne sa ten album naozaj stale paci a bolo to tak na prve pocutie, co o DM nemozem povedat. Diky.
bel canto
40
24. marec 2013 o 10:04
Falexible : Samozrejme ze inak dnes vidim Sotu po Delte ako predtym to je logicke. Presne ako napisal Ringo teraz ten rozdiel viac bije do oci. Na Sotu sa tesim stale rovnako.
fan4dm
41
24. marec 2013 o 11:29
ringo: Exciter není špatné album, jen je svým způsobem hodně specifické a s ostatními těžko srovnatelné. S odstupem několika let jsem za tohle album velmi rád, protože se díky podobným albům tvorba DM neopakuje, ale je vždy unikátní a trochu jiná.
re-milllis
42
24. marec 2013 o 12:17
... tolko pozitívnych emocii ako pri počúvaní Delty som asi nezažíval ani v 90-tom s čiernočerveným obalom od kazety v ruke…
P.S.: Ukrižujte ma, ale v niekoľkých momentoch na albume mám pocit, akoby s nimi v štúdiu bol okrem Berga aj Duško Vozáry. ... navyše ten typický Petrov falzet v SBH…
Ringo
43
24. marec 2013 o 12:23
fan4dm: ale jo, s odstupem času jsem si jej opět se zájmem poslechl i já, mně na něm nejvíce vadí, že to nemělo grády, že tam pěvecky Dave zanikl, přičemž jeho řinčivý vokál nesoucí se prostorem bylo vždyky to, co DM jasně charakterizovalo. Exciter není špatné album, akorát se vedle těch silných alb DM jeví jako chudý příbuzný. Jak melodičností, zvukovou bohatostí, tak pěvecky. Jediné kde se Dave předvedl v plné síle byl na tom albu Dead of the Night.
Logic
44
24. marec 2013 o 13:06
Delta, neskutočný album, má niečo v sebe, čo ma núti ho stále a stále počúvať....Je to to proste super, nádhera. Zo srdca ich obdivujem, že niečo také dokázali nahrať!!!!
jozefmariaivan
45
24. marec 2013 o 14:48
Songs of faith and devotion
Violator
Music for the masses
Black celebration
Ultra
Some great reward
Construction time again
Playing the angel
Delta Machine
Speak and spell
Exciter
A broken frame
Sounds of the universe
cabik
46
24. marec 2013 o 15:09
Tak kvalitny album akym Delta je tu mohol a mal byt pred 15 rokmi. Zdaleka najlepsi postwilderovsky album. Uz som v to hadam ani nedufal. Myslim Dave to niekde v aktualnych interview spomenul a plne s nim suhlasim, ze najst tie spravne zvuky po odchode AW sa im prakticky podarilo az teraz.
Album je zvukovo neskutocne novatorsky, provokacny, sice bez vyraznych radio hitov, ale kvalitativne uceleny s korespondujucimi textami. Je uzasne, ze DM v ich veku, su zas a znova hudobnymi pioniermi a lidrami a druhym, aj daleko mladsim ukazuju a odhaluju nove trendy a moznosti v sucasnej prispatej hudobnej scene. Ale na rovinu, kto iny ak nie DM to mal dokazat?
Delta Machine posobi ako logicky celok od A po Z. K tomu este ten analogovy, tazky, surovy az hrdzavy, miestami kraftwerkovsky zvuk. Proste parada. Po niekolkych povinnych albumoch s 1-2 vyraznejsimi piesnami prichadza konecne dielo, ktore sa bude radit do zlateho fondu DM. Po dlhociznej dobe album, ktory si stale dokolecka pustam a z ktoreho pesnicky by mali na koncerte prevazovat nad starinkami. Kedze nic nie je dokonale, neda mi, The child inside mohli vynechat a nazov Delta Machine sa mi zda trochu lacny.
Kazdopadne s radostou konstatujem co som uz dlho nemohol: DM su opat na kvalitativnom vrchole a citim zavan Violatorovskych cias. V mojich ociach sa tymto pocinom zachranili.
2strange2
47
24. marec 2013 o 15:39
cabikovi: Delta Machine je nahodou dost dobry nazov, hoc mne sa v prvej chvili zdal odflaknuty. Spaja klucove slova ku stylom, ktore mozno na albume citit v najvacsej miere. Child Inside mam rad, vobec ju nezatracujem, paci sa mi azda najviac z Goreovych veci v tomto storoci, s vynimkou bonustrackov.
jakub zahalka
48
24. marec 2013 o 16:03
Mylsím že zpětně se o tomto albu bude mluvit, jako o tom, díky němuž konečně padl wilderovský mýtus….
2strange2: neviem sice presne co nazov predstavuje, ale ak by mal symbolizovat hudobne styly albumu, tak je to ok. Machine moze odkazovat na Kraftwerk (?) a eletropop.
Som rad, ze DM stale zostavaju elektronickymi puristami a vedia do akej skatulky patria, hoci neznalym sa moze zdat z koncertov, ze je to pomaly rockova kapela. Inak ten blues tam nachadzam len v naznakoch. Je to az prekvapujuco agresivna a surova elektronika. A tak sa mi to paci.
jakub zahalka
52
24. marec 2013 o 16:56
Logic: v řebříčku máš 2x SOTU a ani jednou PTA
Logic
53
24. marec 2013 o 17:02
Sorry, to prvé Sotu má byť Pta. inak sa nič nemení.
jakub zahalka
54
24. marec 2013 o 17:07
postoval sem to už na DM.cz ale sem se to hodí taky, když sme u těch žebříků
Muj subjektivní názor na alba DM :
1. Violator ( Myslím že má už navždy tuto pozici jistou, dokonale vybroušený briliant )
2. SOFAD (Zatraceně mě baví kontrast s předchozím albem, Gahanuv drogový vokál, užasné texty, nezapomenutelné melodie)
3. DELTA MACHINE ( Zatím se nebudu vyjadřovat, je to pořád čerstvé )
4. ULTRA ( Znovuzrození které už nikdo nečekal, první důkaz že to jde i bez Wildera )
5.MFTM (Vrchol osmdesátkových DM, a jejich jasně definovaného synth, zvonivého zvuku)
6.BLACK CELEBRATION ( Skvělá atmosféra, a velice silné písně. Na můj vkus ale příliš mnoho Martina)
7.PTA ( Po rozpačitě přijatém, vyklidněném Exciteru energická deska,spousta hitů, bohužel v druhé pulce ztrácí dech)
8.EXCITER ( Ať si kdo chce co chce říká, ta deska není zdaleka tak špatná jak se tvrdí. Když už nic jineho, tak Dave začíná hlasově dozrávat, předzvěst jeho současné formy)
9.SOTU ( Je tam pár hezkých věcí, ale také prapodivná “rozostřená” produkce a spousta vaty.)
10. SGR ( První, pro mě , opravdu Depeche deska, hoši zde teprve vytvářejí svuj specifický zvuk)
11. SaA( K tomu není co dodat, veselá, chytlavá a jednoduchá deska)
12. A Broken Frame ( Vince je pryč, a kluci se snaží dělat co se dá, mno s přihlédnutím k situaci, to mohlo dopadnout huře)
13.CTA ( Bušení do kovů a politická agitka , pro mě rozhodně slepá ulička )
PIKO DM
55
24. marec 2013 o 17:47
For me is :
1.Violator
2.Music for ...
3.Delta Machine
4.Black Celebration
5.SOFAD
6.SOTU
7.PTA
8.ULTRA
9.S G R
10.EXCITER
11.CAT
12.Speak…
13.B F
Notik
56
24. marec 2013 o 18:50
jakub zahalka— prosim ta pekne , neviem ako moze Construction skoncit na poslednom mieste , a Sotu z Exciterom pred nim ,co mas slabe pyrule, nezabudaj ak by nemak Dave tak čpecificky , kovovy hlas tak by sa radil medzi beznych spevakov ako maju ostatne synth kapely
Ringo
57
24. marec 2013 o 19:04
Construction Time Again - na tohle album asi před třemi roky jeden mladší kamarád, který teda není skalní fanda, ale má rád mnohé písně DM, řekl, že tohle album mu příjde jako absolutní New School. Takhle vnímal to album ,dkyž jej poprvé slyšel celé v roce 2010! A já s ním teda souhlasím. CTA je naprosto zásadní industriální album DM a já mám strašně rád tu tehdejší atmosféru toho alba, kladiva a tak. Tohle bylo album, díky kterému DM zněli tak jak zněli do alba MFTM. Co se týče politické agitky, holt to byla taková doba, hospodářská krize, kdy se lidé radikalizují a odráží se to pak ve všem. A to říkám s pochopením k té době i jako vyznávač Margaret Tatcherové:-D
bel canto
58
24. marec 2013 o 19:14
Jakube, u mna prvy dokaz je to ide bez Alana bolo obdobie : Headstar, Painkiller, Slowblow a Surrender. Ultra oproti tymto nadupanych premakanym supam je dietne predjedlo. Gore sam tvrdil ze zvukovo Ultra je prechodny album, ze to nie je uplne nadupane a mne to doslo aj bez jeho nazoru na nu. Hoci melodie ma krajsie zlozene ako napr.Sofad.
Druhy dokaz ze bez Alana to ide je pre mna Delta. Tu sa stretli fantasticky poskladane melodie a super produkcia, napady a zvuky.
Ale samozrejme na Ultru mozes mat iny nazor ako samotny Martin
insight
59
24. marec 2013 o 19:32
Ficm na Slow, Broken a Alone- nechapem ako mohli na starekolena urobit asi ich najlepsi album, neuveritelne
balance2
60
24. marec 2013 o 20:09
obmedzili hilliera:D
2strange2
61
24. marec 2013 o 20:52
K Ringovym politckym nazorom…uf…uz ked som nedavno videl na dm. cz v jednom z komentarov videl zmienku o zlej Palestine a chudatku isr, tak som pre istotu nereagoval. Radsej si nechcem spomenut, kedy sme tu mali tu diskusiu, ci su DM fanusikovia skor laviciari alebo praviciari, insidery alebo outsidery.
Kazdy ma svoje pohlady a postoje pravo,nikomu ich neberie kazdy ma vsak tendenciu sa vidiet ako ten, co ma pravdu. Nemam pocit, ze by CTA bol o nejakej radikalizacii, skor bol politickym vykrikom do tmy.Nebola nijakou vyzvou do boja, radikalizacie.
Thatcherovej neoliberalne kuzla znasa tamojsia spolocnost v podstate dodnes, noznice medzi bohatsimi a chudobnejsimi su nepochybne viac roztiahnute, T.I.N.A. je mentalna totalitka jak hrom, ale fakt nechcem toto rozpitvavat. Vsetko, co je trosku vlavo je uz deviacia, ficovolic, bububu, bolsevik, komanc, socdemak, zemanovec atd.
Politika na dm.sk nepatri, pokial sa teda netyka CTAcka
Ziadny extra protest s tym albumom neprisiel, skor realistickejsi pohlad na svet. And then ci Landscape is changing su nadcasove, pomerne jednoduche vyzvy k starostlivosti o Zem a ludstvo. Everything counts len spieva o tom, ze hrabive ruky zhrabnu vsetko, co mozu, nic nove pod slnkom, prosto realita sucasneho sveta od usvitu vekov, hoc v dnesnom konzumnom svete sa to vsetko dostava do este horsieho svetla…blablabla…proste vsetky tie gycove kecy okolo, tak typicke pre v utopiach utopenych snilkov.
Este taky Pipl ar pipl isiel trochu v podobnych slapajach, apelujuc na fakt, ze vsetci ludia su v zasade taki isti. DM neboli ako U2, ktori si na pomoci Afrike budovali popularitu.
CTA je pre mna ako akesi LEGO, jednotlive zvuky sa napajaju ako kocky a pekne zapadaju jedna do druhej.
bel canto
62
24. marec 2013 o 21:07
Vidis clovece a mna texty vobec nezaujimaju, ide mi o instrumentalne zvladnutie piesne a hlas spevaka je pre mna nastroj. Instrumentalnu hudbu pocuvam castejsie ako spievane veci. A CTA je pre mna rovnako dobra ako SGR, od Everything counts az do konca je to naslapane, vybrusene, vyhrane ... Vies U2 zacinali ako revolucionari a nakoniec spievali o citrone, texty, to pre mna znamena velmi malo
Ringo
63
24. marec 2013 o 21:30
2strange2: vůbec se nechci hádat o politice a žádný konkrétní názor na tu či onu věc jsem nevyjádřil, jen jsem napsal názor na CTA jako na album. Takže nechápu to ufff a jak jsi psal, každý má tendenci se vidět jako ten, kdo má pravdu, a předvedl jsi to hodně dlouhým postem, že tu pravdu chceš mít. Neberu ti ji, ale když nechceš hádky o politice, nechápu, proč se tu o ni sáhodlouze rozepisuješ a ještě řekneš “Ringove politické postoje…uf”. Opravdu jsem tu žádný nevyjádřil. To, že jsem na konci napsal, že respektuji názorové směřování textů na CTA, byť jsem vyznávač Tatcherové ještě nic o nějakém zásadním postoji na tu či onu věc snad nevypovídá, aby ses musel takto rozhořčit, supět a oddychovat vzteky:-) Takže klídek;-)
Ringo
64
24. marec 2013 o 21:33
bel canto: přesně tak, když jsm začal poslouchat DM, textům jsem moc nerozuměl abyť jsem rozuměl některým slovům, tak jsem mnohdy stejně nepobral, co tím chtěl básník říci. Takže jsem je vnímal čistě zvukově, ať už šlo o zvuky jako takové, nebo zvuk Davova hlasu. to je to primární, co člověka chytne, když hledá hudbu. Ne texty, ty si můžu přečíst v bookletu a říci si, ty jo, fakt dobrý a pak mně to po hudební stránce třeba nemusí vůbec zaujmout.
2strange2
65
24. marec 2013 o 21:50
ok, Ringo, beriem nazad Mas pravdu, berme sa o DM. Hoc ta osobne nepoznam, tak si ta vazim pre tvoje nazory nielen na DM a aj preto, ak su odlisne
cabik
66
24. marec 2013 o 22:42
bel canto: sorry nic v zlom, vnimaj hudbu ako chces. Myslim si vsak, ze ignorovanim textov sa nesmierne ochudobnujes. Pri nejakej tuc-tuc hudbe je to v zasade jedno, ale pri kapele ako DM je to hriech. Pri ich pesnickach su melodia a text neoddelitelny celok a navajom sa doplnaju.
Osobne od urciteho veku beriem text dost vazne.
trentt
67
24. marec 2013 o 23:09
ten pán bel canto je ale naozaj vááážny hudobný fajnšmeker…čítam to tu celé týždne,tie žabomyšie analýzy čo,kedy,ako a prečo.aký zvuk,aký producent,prečo wilder sound nie,a prečo áno…to many words….about nothing,balast,chlapec píííše a píše,to sa fakt nedá už čítať.tam mu ukrivdili,tam mu zase pritakali,je to revolucionár,má depeš v krvi evidentne….a čo tak naozaj počúvať mjúzik,bez zbytočných kecov??????????mal asi študovať hudobnú kritiku,tam by sa našiel,...analytik.enough.že vôbec ešte niekto reaguje na to čo ten mládenec vyprodukuje,sa čudujem…........................
trentt
68
24. marec 2013 o 23:11
zabudol som pri slove too uviesť ešte jedno “e” ...
Ringo
69
24. marec 2013 o 23:11
cabik: tak pokud jde o vyloženě srdcovou záležitost, jako je DM, tak to je jasné, ty texty důležité jsou a on si postupně každý zjistí, o čem to vlastně zpívají, pokud se jim jejich hudba líbí více než standardně, popřípadě si je překládá sám při poslechu, záleží na zdatnosti v jazyku anglickém. Ale jinak já mám třeba spoustu kapel, které poslouchám ale přitom je mi úplně ukradené, co stojí v textech. Nejmarkantnější to je u Rammstein, jelikož neumím německy (tady naštěstí:-) Akorát u jejich posledního alba jsem si pozjišťoval u některých písní, o čem jsou a o to více byl zajímavý pro mně koncert, jelikož jsem chápal jejich živou prezentací těch textů a věděl jsem, na co narážejí. Jo, člověk si to při znalosti textu asi užije i více.
Ringo
70
24. marec 2013 o 23:14
trentt: tak zase kapku respekt, není to žádný účelový prudič, on prostě píše co cítí, vyjadřuje názor, není na tom nic špatného, ať už s ním souhlasím či nikoliv. Jsem osobně moc rád, že se mu líbí poslední album DM a to je ze všeho úplně nejpodstatnější:-)
trentt
71
24. marec 2013 o 23:24
čiže vlastne meradlom kvality albumov DM je bel canto….a to som teda človek čo má 38,,DM počúvam sto rokov,ale nemám potrebu to tu analyzovať,lebo mám pocit,že na to ani nemám právo…..in general.a načo aj.sú,hrajú,tvoria a to je na tom to najpodstatnejšie si myslím…tešia nás ,tešia davy, len mi nejak uchádza potreba analýzy.takej,aká sa tu deje…toť vsjo
Ringo
72
24. marec 2013 o 23:40
trentt: měřítkem určitě není, prostě o tom rád píše analýzy, asi jej zajímá názor ostatních na tyto analýzy, je to jeho názor, ať jej klidně projeví. Se zbytkem souhlas, posuzovat můžeme maximálně líbí/nelíbí. Hluboké analýzy nikam nevedou, DM by se tomu museli zasmát a říci snad jen - prostě takto jsme to chtěli udělat.
walker
73
25. marec 2013 o 00:21
Ovela podstatnejsia ako texty je hudba, u mna to napriklad viac rozvija predstavivost a dostava ma to do nalady aku prave potrebujem ked si texty nevsimam ... a vtedy mi je jedno ci su o politike, laske, grcani pod plotom alebo kancelarskych spinkach ... aj ked co sa tyka delty zda sa mi, ze martin ma uz svoj lyricky vrchol za sebou a dave sa tam mozno este dopracuje ...
A bel canta sa tiez musim zastat, tiez si pamatam casy ked do neho vsetci kopali ohladne wildera ... pritom musi kazdy pocut aky je priepastny rozdiel medzi violatorom a napr. exciterom a SOTU, co sa tyka vrstvenia zvukov, mixaze, napadov a celkovej produkcie ... tak sa teda tesme ze tu mame Deltu, prvy postwilderovsky album ktory im v tomto smere fakt vysiel a nenormalne sa dostava do krvi ... vytku mam len voci Soft touch, to mi pripada ako zly vtip ... mozno sa to niekomu paci, ale myslim ze to nie je hodne ani B-cka
balance2
74
25. marec 2013 o 00:40
snad ULTRA ked uz tak…
kinn
75
25. marec 2013 o 00:54
Precital som si par vasich komentarov .. a hned ma to prenieslo do rokov 2006 a 9 .. presne ten isty scenar, podobne komentare,najlepsi, uzasny, atd album, pohrdanie ludmi, ktori sa nebali napisat ze nejde o nic vynimocne. A cas to aj potvrdil.
Ja sa priznam som tu nepocul ani jedno WIMS, NLMDA, PJ alebo Barrel of a Gun. No mozno to chce len cas. Suhlasim s nazorom, ze je to ich najlepsi album od Ultry, aj ked opatovne (!!) je tam uplne zbytocne hrba pomalych skladieb. Naco ?? Co z toho dostane ludi do varu na koncerte a na party? Dufam ze Soothe my Soul daju von ako singel, aby sa ludom dostal viac pod kozu.
Mimochodom, tato recenzia je celkom mimo, nemecke techno tam nie je ani nahodou a Welcome To My World urcite nie je najlepsi track albumu.
jakub zahalka
76
25. marec 2013 o 04:17
Notik: muj názor na CTA je silně ovlivněn texty, které jsou pro mě nesnesitelné. Dave na tom albu zpívá samozřejmě skvěle, ale to krom SaS zpívá všude. Nikomu necpu svůj názor jako absolutní pravdu! Jen pro mě osobně znamenají DM užasné melodie a texty podané jedinečným Gahanovým hlasem. CTA mě to prostě nedává. Na SOTU mě opravdu baví Gahanuv hlas a většina textů, a na Exciteru si užívám znova Gahanův hlas, a produkci, i když uznávám , že v té době, byla ta deska zklamáním. Nikde jsem netvrdil že můj názor je nějaká absolutní pravda.
Bel canto: Nejsem si uplně jistý, jestli jsem pochopil tvé dotazy. Můj názor na všchny alba je uplně subjektivní. A já subjektivně hodnotím výše texty a melodie, nad zvuky. Tzn. že si radši poslechnu špatně produkovanou pecku, než výborně zaranžované plochy, bez melodie a utextu který by mě oslovil….
Další věcí je, že DELTA má prodle mě skvělé melodie. skvělou produkci i skvělé texty. A protože vyšla v roce 2013 jí řadím, výše než Wilderovské desky
Notik
77
25. marec 2013 o 07:10
jakub zahalka— vies a toto je strasne velky rozdiel medzi depešakom a depešakom , ty a tebe podobny , Vas zaujimaju texty a takto presne dopadla slovenska muzika , na textoch , katastrofa , nech su basnici , kup si knizku a citaj o zivot , nas ostatnych teda ,mna urcite nikdy nezaujimali texty , PRVORADA JE MUZIKA ,a nie len u Depeche Mode ale vseobecne , mna nezaujimaju texty , kludne moze spievat o svojich tyzdnovych ponozkach, boze uz to pochop !
bel canto
78
25. marec 2013 o 07:15
Jakube : To je uz jedno, nechce sa mi hrabat prilis dozadu. Delta je melodicky fantasticky poskladana, tu niet o com. Ja mam zvuky vysoko zober si Enjoy the Silence - albumovu verziu a organovu verziu - viac mi reze verzia s viac zvukmi
Cabik : Uplny suhlas, text je sucastou piesne a jeho nechapanie dojem ochudobni ale ja som odkojeny na Jarre a Kraftwerk, pomozem si ? A DM som zacal pocuvat aj preto, lebo ked si odmyslis spev, skladby su instrumentalne naslapane tak ci tak. Jasne ze viem o com tie skladby su ale nehrabem sa vo vyznamoch, klipy ignorujem skoro uplne.
Trentt : Chcel by som mat Tvoje problemy, sak ked Ti vadi ze ma musis citat tak ma necitaj, pripadas mi ako S/M ?
Notik
79
25. marec 2013 o 07:28
aaa teraz som si kupil Deltu cez ITUNES…............masakeeer na reprakoch….
Ringo
80
25. marec 2013 o 09:56
až mi hlava nebere, jak je možné, že se povedlo udělat desku, kde se mi líbí a baví naprosto každá písnička.
Notik: mno ale pokud těm textům někdo rozumí, a opravdu se mu nelíbí, je dost těžké to oddělit. A jinak, velká síla DM je v textech, je to jeden z důvodů proč se stali světově tak populární. Dokonce by se určitě našel někdo kdoby řekl, že ten koho nezajímají texty, poslouchá DM jen na půl. A přijde docela silná káva, říkat někomu že není “správný” fanoušek protože zrovna tvoje oblíbená deska se mu nelíbí. CTA se mi prostě Love, In Itself a Everithing Counts nelíbí. Ale nic ve zlém Užij si poslech DELTY, která je opravdu skvělá
Bel Canto: Ano Delta je opravdu fantastická, mylslím že už nikdo nečekal, že kluci nahrajsou ještě takhle výbornou desku
jakub zahalka
83
25. marec 2013 o 13:20
/*Až na Love, In Itself a Everithing Counts
kikinkadm
84
25. marec 2013 o 13:50
jakube nesuhlasim, Dm maju strasne silnu fan zakladnu v krajinach vychodnej europy, juznej ameriky nemecka .... co myslis kolko ludi tam rozumie textom? v 80 tych rokoch to bolo este horsie jazyky sa tak nevyucovali a napriek tomu sa stali DM strasne popularny, pretoze to bolo hlavne hudbou ja textom nerozumiem, a neriesim to aj ked priznavam ze ak by som im rozumel tak by sa mi pacil DM este viac, to prve caro to puto ktore si ta ako fan priputa nie su vobec texty, pozri v britanii by mali rozumiet ich textom vsetci a pozri ...
inak ta rencenzia od duardianu to je strasne ta pinda co tam dala tri hviezdicky z piatich rad by som pocul album ktoremu dala 5, no hroza, a myslim ze pod tym su aj rozcarovane komentare z tej recenzie
bel canto
85
25. marec 2013 o 14:05
Jakube zaujimava diskusia. Ja to beriem tak ze aj ten najlepsi text nie som ochotny pocuvat ked ja na slabej melodickej linke. Preto nepocuvam Leonarda Cohena napr. U DM to pre Teba je mozno 1/2 text a 1/2 muzika, u niekeho je velmi dolezity aj klip ... Napr.v Delte je vacsi doraz kladeny na spev ako na starsich albumoch kde bol doraz kladeny na kopec zladenych zvukoch a hlas bola ceresna na torte.
Notik
86
25. marec 2013 o 14:38
jakub- osobne si myslim ze 95 percent fans co pocuva DM pocuva HUDBU a predstavuje si vyznam piesne po svojom , to co v danom obdobi preživa alebo prežival .... kto je PROTI????
Notik
87
25. marec 2013 o 14:39
uz som to niekde pisal nasa sk hudba zanikla preto lebo najprv basen od dementa a potom hudba od klementa , cele zleeee
Ringo
88
25. marec 2013 o 15:07
dohadovat se o tom, zda DM proslavila více hudba nebo texty je tak trochu jako dohadovat se, jestli bylo dříve vejce nebo slepice.
Pravda ovšem je, že hudbu člověk poslouchá primárně kvůli souladu zvuku a zpěvu a to co se ve zpěvu říká se řeší až posléze a buďto to někoho vezme ten text a nebo ne, ale málokdy to už ovlivní, zda se ta hudba líbí nebo nelíbí. Maximálně to posílí emoce, které píseň v člověku vzbudila, aniž by jí rozuměl. Já se třeba přiznám, že některým písním od kohokoli mnohdy nerozumím, ani když si je přeložím, ani když je přeloží někdo jiný. Prostě mi někdy ten význam poskládaných slov uniká. Absolutně neposlocuhám československou tvorbu, protože na mně to, že rozumím každému slovu, působí rušivě (a samozřejmě to je důvod číslo dvě, důvod číslo jedna je pro mně ten, že prakticky neznám nic, co by z našich končin za něco stálo). A i když každému slovu rozumím, tak mi stejně mnohdy i tak ten význam uniká. Poslední co jsem českého poslouchal byl Muk s tou slavnou písní jak zpívá Dál pobřežím běžím… ta píseň se mi docela líbila, měl jsem i to CD. Polovina textů mi přišla jako nějaká účelová nic a zároveň všechno říkající slátanina. Bohužel.
Kikero
89
25. marec 2013 o 15:48
DELTA = velmi slaby album..to napr. taky priemerny SOTU je ovela priamociarejsi konzistentny , zvukovo a melodicky zaujimavejsi nez toto cudo… jedina dobra vec je Soothe my Soul…ostatne NUDA.
Éra naj albumu Playing the Angel z post-Wilderovskych albumov je definitivne prec… hovori sa ze v najlepsom treba prestat a pani v rokoch to mali urobit po PTA. koniec.
jakub zahalka
90
25. marec 2013 o 16:06
Pokud hudbu poslouchám, tak skyším i text! A pokud mi Dave zpívá ” potrubí, pokládáme potrubí” tak si těžko mužu představovat něco jineho. Když člověk nerozumí anglicky, tak je to samozřejmě něco jineho, a v tom případě to chápu. Ale jestli anglicky rozumíte, je to dost podobné jako by ste polslouchali např. kočka leze dírou a snažili se to vztáhnout, na to co prožívá.
Ale to je jen muj názor, nemusí být většinový, ani správný .
Ringo
91
25. marec 2013 o 16:37
jakub zahalka: Pipeline - nádherná píseň. Jsem z Ostravska, tak to asi na mně působí jinak, no, je to tu všude kolem:-) Obal Delta Machine je taky pecka, jako by to fotili ve Vítkovicích:-D Jako chce to cítit ten nadhled, já jsem CTA nikdy nechápal jako vyjádření vlastního názoru DM, prostě jsem to bral jako zpěv o budování něčeho, proč ne? Work Hard, naprostá pecka. Možná by mně lidé z dělnických profesí za takové kecy ukamenovali, protože defakto vím pendrek o jejich tvrdé práci, takže by mohlo vyznít cynicky, když poslouchám písně o práci na potrubí, ale co už, hudba je umění, tak je to třeba brát:-)
ViolateYou
92
25. marec 2013 o 16:42
Tak uz som to konecne pocul dnes a musim napisat ze je to uzasny album aj ked na prvy krat som mal dost zmiesane pocity…na druhy krat to bolo ovela lepsie a na stvrty uz som bol v uplnom tranze…je to album ktory cim viac clovek pocuva tym viac sa mu paci a nemam potrebu preskocit ani jeden track snad okrem Alone ktora sa mi este tak pod kozu nedostala. Dakujem za tento album je to rozhodne jeden z vrcholnych albumov DM aj ked SOFAD svojou atmosferou a emociami neprekona uz asi nic. Ak by DM teraz skoncili tak na vrchole svojich sil je to neuveritelne co dokazali celemu svetu zas klobuk dolu!
Notik
93
25. marec 2013 o 17:26
nieco od veci , pozrite si topky na zozname , to co ma byt????
kikinkadm
94
25. marec 2013 o 18:33
topky necitaj je to odpad a fekalie, skodi to zdraviu
trinle
95
25. marec 2013 o 19:26
Napadla ma mierna podobnosť, čo sa týka výšky hlasu Daveho v Should be so higher, so skladbou Set me free. Nedávno som ju počúval, a tiež tam občas zatiahne vcelku vysoko. Ale iba v niektorých momentoch:-)
Logic
96
25. marec 2013 o 19:27
Delta, tak toto je sakramentsky dobrá mašinka. Čím viac ju počúvam, tým si uvedomujem aký je delta neskutočne dobrý album. Urobiť 17 piesní, z ktorých som preskakoval iba the child inside a dnes som už aj ju nepreskakoval, TAK TOTO ŠUPA A PORIADNA. Kľudne by mohli byť z totho dva albumy a nemali sa začo hanbiť. Ešte raz delta je u mňa jednoznačne druhé najlepšie album po Violatorovi.
insight
97
25. marec 2013 o 20:23
Ten album je nakazlivy
Logic
98
25. marec 2013 o 20:25
Príjemná infekcia
Night
99
25. marec 2013 o 21:12
Je nás tu takých viac ... a nechcem sa “liečiť” - nejde to
balance2
100
25. marec 2013 o 21:27
Album je uplne naporiadku…som troska tomu vytal a uz mi suseda vyzvana po druhy krat,ze vraj jej macky zdrhli…co ja s tym?
Night
101
25. marec 2013 o 21:39
balance2 - som sa zasmiala ...ale ak zdrhli druhý krát, znamená to, že sa po prvom raze vrátili, nie? Možno len išli zavolať ďalšie kámošky
suspy
102
25. marec 2013 o 21:46
balance2: zrejme si tie macky zbehli kupit CD aj s listkami na koncert, takze si predsa navine.
eternal outsider
103
25. marec 2013 o 21:50
se divíte? Delta Machine není pre mačku
fan4dm
104
25. marec 2013 o 23:42
Pan redaktor Goth je evidentně trošku mimo mísu http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/220236-mam-pocit-ze-depeche-mode-ztraci-energii/
Prý je DM “poklidná, pomalá kolekce”. DM je (minimalistický) nářez!
V jednom s ním trošku souhlasím, a to, že se DM zavírají opět do svého světa. I když já bych spíš řekl, že na DM rozšířili svůj (náš) svět o další dimenzi, kterou na posledních albech hledali…..
DM jsou zase DM! Opět posunuli hranice i přesto, že to jsou stále hranice výlučně jejich prostoru….
Night
105
25. marec 2013 o 23:59
Naozaj každý to vidí a počuje ináč. A nie každý z nás je redaktor nejakého časopisu, ktorý sa zaoberá hudbou.
Ďakujem fan4dm, usmievam sa pri vetách ako: ” pomalá kolekcia”....“kapela tápe”.... “bez výraznejších nápadov a melódií”... Momentálne mi hrá do uší taká “pomalá kolekcia”, že mi ide z toho vyhodiť poistky
Kazdy ma pravo na svoj nazor…som rad,ze sa pan Goth v tom svojom na Deltu myli:)
bel canto
108
26. marec 2013 o 08:22
Ringo : u Vas v cechach a na morave mate silnu nezavislu scenu, ja to s oblubou pocuvam. A z tych “komercnych” zijucich z CZ pocuvam len Buty a Buty povazujem za uplnu spicu, instrumentalne su v tej kapele skveli hudobnici. Inak zaujimave ze cs texty posobia na Teba rusivo, to som este nepocul
Notik
109
26. marec 2013 o 08:47
počuvam Always , toto je kraasa , mali by to mixovat Kraftwerk , hmmm
Pavel.Z
110
26. marec 2013 o 11:27
Pana Gotha nereste. Mam tu jen pro nej vzkaz.
bel canto
111
26. marec 2013 o 13:50
Notik, basa v Always je jednotaktovy motor ktory opakovane zhasina a startuje.
Genialne.
Notik
112
26. marec 2013 o 16:37
Mam taky dojem , uz mi to pripada blbe ale dokazem pocuvat deltu dokola a to je zvlastne , stale nieco nove kua , nechcem sa prerieknut .....NAJLEPSI ALBUM!!!??
Night
113
26. marec 2013 o 16:43
Notik: je to úplne v poriadku Hádaj, čo počúvam ja už vyše týždňa
Notik
114
26. marec 2013 o 17:29
ale je to normalne , ??? je to mozne?
Logic
115
26. marec 2013 o 17:38
Myslím, že je to viac než len možné, lebo ja ju v kuse tiež počúvam.
fan4dm
116
26. marec 2013 o 20:00
Já taky. Nemám to ve zvyku a nedávám origo cd nikdy do přehrávače v autě, všechno ze sbírky pouštím jenom doma a nestrkám to kam nemám, ale vzhledem k tomu, že se na tom albu stávám mírně závislý a DM jsem si ještě nestihl udělat kopii do auta a nemám ani druhý “podřadnější” a tedy eventuelně postradatelný disk, tak jsem si dnes do práce do auta musel vzít origo disk a pokud to je možné, tak mi to celý den zní do uší....je to vážně návykové.
Klobouk dolů. Jsem z tohoto alba prozatím velmi, ale veeeelmi a příjemně překvapený. Původně jsem před vydáním všechny ty řeči o “nejlepším albu”, apod. bral s rezervou, protože tohle předchází vydání každého alba, ale DM mě velice překvapilo. Upřímně jsem nečekal tak dobré album….paráda!
Lojzo
117
26. marec 2013 o 20:38
Notik, netreba aby to KW mixovali na celej Delte je kopec KW zvukov niektore siahaju az do roku 2003 a albumu Tour De France
Lojzo
118
26. marec 2013 o 20:57
Ma z Vas co tu pravidelne pisete Standardnu verziu DM? Ak ano, su nejake rozdiely v aranzmanoch skladieb pripadne v ich dlzke oproti tej Deluxovej po skladbu Goodbye?
Lebo viem ze napr. vinyl PTA bol iny ako CD verzia… Ale zrejme jedinym rozdielom je iba v bonusovych skladbach, ale ak by niekto nieco objavil nech napise
Ringo
119
26. marec 2013 o 23:07
bel canto: trochu dost teda off topic, ale dovysvětlím - ano, cz/sk texty na mně působí rušivě, protože těm slovům rozumím na první poslech bez možnosti hledat, zjišťovat jestli jsem to pochopil správně, bez možnosti to kapku chápat i po svém a velice čast odocházím k dvěma závrům. Buďto jde o jednoduchý primitovní text, který je až okatě hloupý a nebo jde o marnou snahu působit oduševněle, a to slovům jako rozumím, ale praktcky nerozumím významům vět, které jsou v té písní napsány, protože jsou napsáy, aby ladily do melodie, ale moc smysluplně nejsou vedle sebe naskládány, jako by to byly jen hesla, výkřiko do tmy. Prostě ve skutečnosti neříkají prakticky nic. Možná dotyční umělci za tím něco vidí, Já v drtivé většině nikoliv. Další věc je, že od totalitních dob je u mně vzbuzena nedůvěra, že CS/SK luzích a hájích vůbec může vzniknout hudba světového formátu. Stále tomu nevěřím.
A možná se mi budete smát nebo se budte divit, ale jeden český interpret přeci jen pro mně existuje a to je Jaromír Nohavica. Jediný písničkář, který umí poskládat smysluplný text, který mi něco říká a nepůsobí pitomě. Mickymauzoleum, V tom roce pitomém a Divné století....jo, tohle uznávám, má to hlavu a patu a byť je to většinou jen kytárka semo tamo klávesa když si přizve muzikanty, tak se mi líbí jeho smysl pro melodii. Ne že bych to poslouchal to intenzivně a doma si to pouštěl, ale kdysi dávno svého času jsem to otočil několikrát. Takže asi tak.
cabik
120
28. marec 2013 o 14:32
Ringo: no nie iba Nohavica, ked by sme silno hladali par dalsich by sa naslo. Texty takeho Karla Kryla su z uplne ineho sveta.
Jarek je vyborny, mam ho rad, len tie reci o STB mi trocha (mozno dost) nahlodali mienku o nom.
Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.
Názory Devotees (120)
Ringo
1 23. marec 2013 o 11:49
výstižné
Strider
2 23. marec 2013 o 11:57
Delta je nadpozemsky krasny album! Cim viac ho pocuvam tym sa viac dostava pod kozu…Fantazia! Vsetky piesne su carovne a krasne ale je tu jedna pri ktorej idem do kolien, mrazi ma pocelom tele, slzy sa tlacia do oci a tamer prestavam dychat…ALONE! Asi najlepsi track za poslednych 20 rokov…
FletchOfOL
3 23. marec 2013 o 12:04
Tak do Alone jsem se taky hned zamiloval ....tu si pouštím zatím nejvíce!
Monghi
4 23. marec 2013 o 12:15
sakra, su uz niekde k dispozicii kompletne texty?? ... potrebujem ich!
vanitas
5 23. marec 2013 o 12:24
Tu by mali byť, ale neoveroval som
https://hotfile.com/dl/199451276/8089f25/DeltaMachine_lyrics.doc.html
https://hotfile.com/dl/199451486/e0c477a/DeltaMachine_lyrics.pdf.html
Night
6 23. marec 2013 o 12:31
ja som v týždni čerpala odtiaľto:
http://artists.letssingit.com/depeche-mode-lyrics-welcome-to-my-world-k49wxhm#axzz2OMTYspYp
Night
7 23. marec 2013 o 12:33
Asi tam nie sú všetky ale moje top tam sú: Welcome to my world, Alone, Secret to the end…
študujte 
Dangerous
8 23. marec 2013 o 12:34
Monghi: dávám dohromady všechny texty z bookletu, za chvilku budou…
vanitas
9 23. marec 2013 o 12:36
v tom odkaze, čo som dal, sú všetky.
Monghi
10 23. marec 2013 o 12:37
dakujem vsetkym, ste super!!!
Night
11 23. marec 2013 o 12:40
ĎAKUJEM ĎAKUJEM, ĎAKUJEM
jasné, že sme všetci
krásny slnečný deň všetkým 
Monghi
12 23. marec 2013 o 12:47
“My Little Universe” bola pre mna laska na prve pocutie a po tom, co som si cez texty ozrejmil jednu pasaz… je proste v mojej Top3-ke Delta Machine
v tej skladbe je uplne vsetko… jednoduchy, priamociary a hlavne nadherny emotivny text, skvele tempo a k textu dokonale a na mieru site zvuky… a pokial ide o vokaly… fantasticke!!! 
kikinkadm
13 23. marec 2013 o 13:17
wlcome to my world tak to je proste uplny masaker tam je jarre tam je depeche neuveritelna pecka ako otvarak albumu musim proste
Night
14 23. marec 2013 o 13:21
A teraz si predstavte, ako ňou otvárajú koncert…....waaaaaaa zimomriavky
Flexible
15 23. marec 2013 o 13:22
Monghi: Ako pises, MLU, to scenicka zalezitost, normalne vidim toho chlapika z filmu Big fish od Tima Burtona ako sa pretlka v tej rozpravkovej krajne plnej jeho snov…
Flexible
16 23. marec 2013 o 13:29
Uz som sa do Delte vcera v noci, ci skor dnes nadranom cez luchatka dostal, ale o tom este neskorej, je to silny album odety vo zvlastnom rozpravkovom kabate, ktori sa nemusi hned vsetkym pacit. Tie skladby naozaj vyzneju lepsie cez sluchatka a potom ked to ma clovek v krvi, uz ich nepotrebuje ale na zalubenie si toho treba velmi dobre vykreslenie, lebo fakt je tam tych zvukov az az a su poschovavane a je naozaj v kazdej skladbe viacero rozvyjajucich sa motivov, ale ide to vsetko k sebe az…no ten Andel aj ked som bol na tlacovke z neho paf, nejako mi momentalne nepasuje a oft touch, to mohli urobit nejao inac, ten v kuse rovnaky rytmus nerytmus mi nejako vadi ale…a deluxe veci su uuuuuuplne bozske, tie mam snad momentalne najradsej, hlavne prve dve.
Ringo
17 23. marec 2013 o 13:30
Monghi: jo, My Little Universe jsem si taky zamiloval na první poslech, stejně tak nasledující Slow, ty písně jdou po sobě naprosto neoddělitelně, chytře to poskládali.
Ringo
18 23. marec 2013 o 13:35
já už jsem na tom albu napočítak takových dobrých 8 jasných singlů:-)
electric_C
19 23. marec 2013 o 14:05
Kapela neskace medzi ziadnymi necakanymi hudobnymi smermi, robi furt dookola to, co robila odjakziva. Martin odjakziva inklinoval k Johnnymi Cashovi a to sa v hudbe prejavovalo uz od 80. rokov. Nechapem, v com vidite vynimocnost tohto albumu.
8 singlov by som tam nenaratal ANI VO SNE.
Flexible
20 23. marec 2013 o 14:10
electric_C: šak do šlaka ved ty si jak tie “muchy” v Slow!!!
Ringo
21 23. marec 2013 o 14:17
electric_C: ty jsi za ten trolling placený?:-)
Night
22 23. marec 2013 o 14:19
There’s a thin grey line

Between the black and white
It’s evidently hard to find at night
I couldn’t save your soul
I couldn’t even take you home
I couldn’t play that role
Alone
.....mňa už vyhodia z domu
electric_C
23 23. marec 2013 o 14:29
Nie Ringo nie, ale ked ma chces podporit, mozes mi poslat peniaze na moj paypal ucet
dvestotri
24 23. marec 2013 o 14:31
Monghi, tesim sa na recenziu. (teda ak nejaka bude
)
Inak je to naozaj silny album a funguje ako kvalitne zmontovana mašina
Dangerous
25 23. marec 2013 o 14:36
to Ringo: ale no tak, nevšímej si ho, troll křičící ze zemljanky, co bys po něm chtěl
electric_C
26 23. marec 2013 o 14:47
Flexible, co mas proti nevinnym muskam v Slow?
electric_C
27 23. marec 2013 o 14:51
Dangerous: Moja uloha trolla vyzaduje, aby som zodpovedne strazil most medzi hudobnym umenim a duchovnou a hudobnou prazdnotou, sluziacou na to, aby Martin Gore mal z coho platit alimenty na svoje deti
jakub zahalka
28 23. marec 2013 o 15:23
Je pravda že 8 singlů tam není ani náhodou…ve smyslu věcí co by byla schopna zkousnout většinová rádia ....Ale to nic nemění na tom že je to vyjímečně silná deska,a že se za několik let BUDE řadit vedle klasických desek z 80/90 let ....
Monghi
29 23. marec 2013 o 15:26
@203: uz coskoro ...
bel canto
30 23. marec 2013 o 15:58
Ringo tak ma napadlo ze keby som ja napisal toto :
Tak to chodi ....
“PTA bylo úderné, ..........., ale jinak tam prakticky nebyly žádné zásadní nápady, ............, na SOTU už o nápadech nelze mluvit vůbec, to byl jen soubor pěkných písní + několik nudných (Peace, Hole to Feed), ale přišlo mi, že by je takto mohl udělat kdokoliv jiný”
Tak ma tu vsetci ukamenujete. Ked som tu ja pisal cely cas nieco v tomto duchu tak sa Vam to nepacilo
electric_C
31 23. marec 2013 o 16:09
Bel canto: Preco by ta tu mal niekto ukamenovat? Pravda je, ze albumy to neboli zle, ale ziadny zazrak to tiez nebol.
fan4dm
32 23. marec 2013 o 17:55
DM je pro mě aktuálně nejlepším albem v “novodobé historii DM”, tedy v období “po Violatoru”. Každé album je svým způsobem zvláštní a jedinečné, ale DM je od roku 1990 asi to nejlepší komplexně. Nejtažnější písně a budoucí hity jsou pro mne jednoznačně Sooth my soul a Secret to the end. Podobný potenciál mají i skladby další, bohužel u mnoha z nich zůstal ne zcela využitý. Zejména u Alone mě toto mrzí.
Album jako celek je od začátku postavené ve velkém stylu a tempu, nicméně zhruba od poloviny jako by trochu ztrácelo dech (podobně jsem toto cítil u PTA). Aby jej před koncem nakopla již zmíněná Soothe my soul a Goodbye, která (až na ten zbytečně natažený závěr) zní také skvěle.
Pokud bych to měl shrnout, tak všechny palce nahoru, nejlepší album od legendárního a nepřekonatelného Violatora. Zvukově velmi zajímavé a atmosférické album. Hillierův vliv je samozřejmě velmi cítit, ale album není tak zvukově čisté a sterilní jako předcházející dvě alba a tahle “špína” mu dává úplně jinou šťávu. Floodova práce??
bel canto
33 23. marec 2013 o 18:26
Electric : Pretoze som tu furt pisal ze DM je DM2, ze to uz nie je ono, ze tomu chyba Wilder a vacsina bola vacsinou proti mne, oznacenie wilderovci a podobne.
Dnes si myslim ze som mal uplnu pravdu, ked vysla Delta. Teraz je to ono, Berg a Flood zda sa kvalitativne nahradili Alana (mozno je to s nimi nakoniec aj lepsie) a pise sa tu, ze Delta je super a to co bolo predtym az tak nie a pod. Ked som ja spomenul ze hilierovciny, exciter a ultra nie su az tak ono, to si mal vidiet co sa tu na mna sypalo. ...
trentt
34 23. marec 2013 o 18:43
a na prudko kritickej britskej stránke som dnes uvidel túto recenziu
nech sa páči
http://www.musicomh.com/reviews/albums/depeche-mode-delta-machine
Ringo
35 23. marec 2013 o 20:04
bel canto: no jo, ale to na světě ještě nebyla Delta Machine, tak to tak nebilo do očí
Já jsem si u Delty uvědomil, že stále může být překonáno nejen Ultra, ale i SOFAD. V Depeche Mode ta síla pořád je. Sice to chtělo nějaký čas hledání a ideální symbiózy, ale stalo se.
bel canto
36 23. marec 2013 o 20:20
No vidis a ja som nepotreboval Deltu na to aby som si plne uvedomoval co robi Hilier.
Za tie moje hodnotenia slabeho Hiliera sa tu do mna pustali takmer vsetci.
Kde ste teraz ?
Vysmechy ze wilderovci, sama sranda urazky, kopali ste tu do mna, robili ste si dobre, vsetka cest !
Nastastie prisla genialna Delta a ja tu nemusim pisat o tom aky je album slaby, prave naopak, je to absolutna bomba, vsetka cest za tu robotu v studiu, klobuk dole !
kikinkadm
37 23. marec 2013 o 20:23
berg na hrad!!
))
Ringo
38 23. marec 2013 o 20:30
bel canto: Jenže Hillier byl s PTA pro DM jako živá voda, když to srovnám s předchozím Exciterem. PTA bylo , jak jsem psal, pěkné hutné po zvukové stránce, jenže z větší míry předvídatelné. Ale to jsem přisuzoval tomu, že DM to nejlepší už vymysleli, takže můžu být rád za ty pěkné písně. To jsem prostě netušil, že jsou schopni vyplodit ještě něco tak geniálního jako Delta Machine. Delta Machine bourá všechny mýty, všechny předsudky a také mnohá pravidla, ktere se zdály být v DM tvorbě neotřesitelné.
Flexible
39 23. marec 2013 o 20:54
Bel Canto: A ako je to teda u teba s albumom Sounds of the universe teraz? Inak ako pred tym co si pocul Delta Machine? Teda ako ho hodnitis a ci ma pripadne na to vplyv aj vydanie DM? Fakt ma to zaujima, lebo mne sa ten album naozaj stale paci a bolo to tak na prve pocutie, co o DM nemozem povedat. Diky.
bel canto
40 24. marec 2013 o 10:04
Falexible : Samozrejme ze inak dnes vidim Sotu po Delte ako predtym to je logicke. Presne ako napisal Ringo teraz ten rozdiel viac bije do oci. Na Sotu sa tesim stale rovnako.
fan4dm
41 24. marec 2013 o 11:29
ringo: Exciter není špatné album, jen je svým způsobem hodně specifické a s ostatními těžko srovnatelné. S odstupem několika let jsem za tohle album velmi rád, protože se díky podobným albům tvorba DM neopakuje, ale je vždy unikátní a trochu jiná.
re-milllis
42 24. marec 2013 o 12:17
... tolko pozitívnych emocii ako pri počúvaní Delty som asi nezažíval ani v 90-tom s čiernočerveným obalom od kazety v ruke…
P.S.: Ukrižujte ma, ale v niekoľkých momentoch na albume mám pocit, akoby s nimi v štúdiu bol okrem Berga aj Duško Vozáry.
... navyše ten typický Petrov falzet v SBH…
Ringo
43 24. marec 2013 o 12:23
fan4dm: ale jo, s odstupem času jsem si jej opět se zájmem poslechl i já, mně na něm nejvíce vadí, že to nemělo grády, že tam pěvecky Dave zanikl, přičemž jeho řinčivý vokál nesoucí se prostorem bylo vždyky to, co DM jasně charakterizovalo. Exciter není špatné album, akorát se vedle těch silných alb DM jeví jako chudý příbuzný. Jak melodičností, zvukovou bohatostí, tak pěvecky. Jediné kde se Dave předvedl v plné síle byl na tom albu Dead of the Night.
Logic
44 24. marec 2013 o 13:06
Delta, neskutočný album, má niečo v sebe, čo ma núti ho stále a stále počúvať....Je to to proste super, nádhera. Zo srdca ich obdivujem, že niečo také dokázali nahrať!!!!
jozefmariaivan
45 24. marec 2013 o 14:48
Songs of faith and devotion

Violator
Music for the masses
Black celebration
Ultra
Some great reward
Construction time again
Playing the angel
Delta Machine
Speak and spell
Exciter
A broken frame
Sounds of the universe
cabik
46 24. marec 2013 o 15:09
Tak kvalitny album akym Delta je tu mohol a mal byt pred 15 rokmi. Zdaleka najlepsi postwilderovsky album. Uz som v to hadam ani nedufal. Myslim Dave to niekde v aktualnych interview spomenul a plne s nim suhlasim, ze najst tie spravne zvuky po odchode AW sa im prakticky podarilo az teraz.
Album je zvukovo neskutocne novatorsky, provokacny, sice bez vyraznych radio hitov, ale kvalitativne uceleny s korespondujucimi textami. Je uzasne, ze DM v ich veku, su zas a znova hudobnymi pioniermi a lidrami a druhym, aj daleko mladsim ukazuju a odhaluju nove trendy a moznosti v sucasnej prispatej hudobnej scene. Ale na rovinu, kto iny ak nie DM to mal dokazat?
Delta Machine posobi ako logicky celok od A po Z. K tomu este ten analogovy, tazky, surovy az hrdzavy, miestami kraftwerkovsky zvuk. Proste parada. Po niekolkych povinnych albumoch s 1-2 vyraznejsimi piesnami prichadza konecne dielo, ktore sa bude radit do zlateho fondu DM. Po dlhociznej dobe album, ktory si stale dokolecka pustam a z ktoreho pesnicky by mali na koncerte prevazovat nad starinkami. Kedze nic nie je dokonale, neda mi, The child inside mohli vynechat a nazov Delta Machine sa mi zda trochu lacny.
Kazdopadne s radostou konstatujem co som uz dlho nemohol: DM su opat na kvalitativnom vrchole a citim zavan Violatorovskych cias. V mojich ociach sa tymto pocinom zachranili.
2strange2
47 24. marec 2013 o 15:39
cabikovi: Delta Machine je nahodou dost dobry nazov, hoc mne sa v prvej chvili zdal odflaknuty. Spaja klucove slova ku stylom, ktore mozno na albume citit v najvacsej miere. Child Inside mam rad, vobec ju nezatracujem, paci sa mi azda najviac z Goreovych veci v tomto storoci, s vynimkou bonustrackov.
jakub zahalka
48 24. marec 2013 o 16:03
Mylsím že zpětně se o tomto albu bude mluvit, jako o tom, díky němuž konečně padl wilderovský mýtus….
bel canto
49 24. marec 2013 o 16:07
S tymto mozem len suhlasit.
BC
Logic
50 24. marec 2013 o 16:15
Violator
Delta Machine
Sofad
Ultra
Mftm
Bc
Sgr
Sotu
Cta
Abf
Exciter
Sotu
Speak…
cabik
51 24. marec 2013 o 16:19
2strange2: neviem sice presne co nazov predstavuje, ale ak by mal symbolizovat hudobne styly albumu, tak je to ok. Machine moze odkazovat na Kraftwerk (?) a eletropop.
Som rad, ze DM stale zostavaju elektronickymi puristami a vedia do akej skatulky patria, hoci neznalym sa moze zdat z koncertov, ze je to pomaly rockova kapela. Inak ten blues tam nachadzam len v naznakoch. Je to az prekvapujuco agresivna a surova elektronika. A tak sa mi to paci.
jakub zahalka
52 24. marec 2013 o 16:56
Logic: v řebříčku máš 2x SOTU a ani jednou PTA
Logic
53 24. marec 2013 o 17:02
Sorry, to prvé Sotu má byť Pta. inak sa nič nemení.
jakub zahalka
54 24. marec 2013 o 17:07
postoval sem to už na DM.cz ale sem se to hodí taky, když sme u těch žebříků
Muj subjektivní názor na alba DM :
1. Violator ( Myslím že má už navždy tuto pozici jistou, dokonale vybroušený briliant )
2. SOFAD (Zatraceně mě baví kontrast s předchozím albem, Gahanuv drogový vokál, užasné texty, nezapomenutelné melodie)
3. DELTA MACHINE ( Zatím se nebudu vyjadřovat, je to pořád čerstvé )
4. ULTRA ( Znovuzrození které už nikdo nečekal, první důkaz že to jde i bez Wildera )
5.MFTM (Vrchol osmdesátkových DM, a jejich jasně definovaného synth, zvonivého zvuku)
6.BLACK CELEBRATION ( Skvělá atmosféra, a velice silné písně. Na můj vkus ale příliš mnoho Martina)
7.PTA ( Po rozpačitě přijatém, vyklidněném Exciteru energická deska,spousta hitů, bohužel v druhé pulce ztrácí dech)
8.EXCITER ( Ať si kdo chce co chce říká, ta deska není zdaleka tak špatná jak se tvrdí. Když už nic jineho, tak Dave začíná hlasově dozrávat, předzvěst jeho současné formy)
9.SOTU ( Je tam pár hezkých věcí, ale také prapodivná “rozostřená” produkce a spousta vaty.)
10. SGR ( První, pro mě , opravdu Depeche deska, hoši zde teprve vytvářejí svuj specifický zvuk)
11. SaA( K tomu není co dodat, veselá, chytlavá a jednoduchá deska)
12. A Broken Frame ( Vince je pryč, a kluci se snaží dělat co se dá, mno s přihlédnutím k situaci, to mohlo dopadnout huře)
13.CTA ( Bušení do kovů a politická agitka , pro mě rozhodně slepá ulička )
PIKO DM
55 24. marec 2013 o 17:47
For me is :
1.Violator
2.Music for ...
3.Delta Machine
4.Black Celebration
5.SOFAD
6.SOTU
7.PTA
8.ULTRA
9.S G R
10.EXCITER
11.CAT
12.Speak…
13.B F
Notik
56 24. marec 2013 o 18:50
jakub zahalka— prosim ta pekne , neviem ako moze Construction skoncit na poslednom mieste , a Sotu z Exciterom pred nim ,co mas slabe pyrule, nezabudaj ak by nemak Dave tak čpecificky , kovovy hlas tak by sa radil medzi beznych spevakov ako maju ostatne synth kapely
Ringo
57 24. marec 2013 o 19:04
Construction Time Again - na tohle album asi před třemi roky jeden mladší kamarád, který teda není skalní fanda, ale má rád mnohé písně DM, řekl, že tohle album mu příjde jako absolutní New School. Takhle vnímal to album ,dkyž jej poprvé slyšel celé v roce 2010! A já s ním teda souhlasím. CTA je naprosto zásadní industriální album DM a já mám strašně rád tu tehdejší atmosféru toho alba, kladiva a tak. Tohle bylo album, díky kterému DM zněli tak jak zněli do alba MFTM. Co se týče politické agitky, holt to byla taková doba, hospodářská krize, kdy se lidé radikalizují a odráží se to pak ve všem. A to říkám s pochopením k té době i jako vyznávač Margaret Tatcherové:-D
bel canto
58 24. marec 2013 o 19:14
Jakube, u mna prvy dokaz je to ide bez Alana bolo obdobie : Headstar, Painkiller, Slowblow a Surrender. Ultra oproti tymto nadupanych premakanym supam je dietne predjedlo. Gore sam tvrdil ze zvukovo Ultra je prechodny album, ze to nie je uplne nadupane a mne to doslo aj bez jeho nazoru na nu. Hoci melodie ma krajsie zlozene ako napr.Sofad.
Druhy dokaz ze bez Alana to ide je pre mna Delta. Tu sa stretli fantasticky poskladane melodie a super produkcia, napady a zvuky.
Ale samozrejme na Ultru mozes mat iny nazor ako samotny Martin
insight
59 24. marec 2013 o 19:32
Ficm na Slow, Broken a Alone- nechapem ako mohli na starekolena urobit asi ich najlepsi album, neuveritelne
balance2
60 24. marec 2013 o 20:09
obmedzili hilliera:D
2strange2
61 24. marec 2013 o 20:52
K Ringovym politckym nazorom…uf…uz ked som nedavno videl na dm. cz v jednom z komentarov videl zmienku o zlej Palestine a chudatku isr, tak som pre istotu nereagoval. Radsej si nechcem spomenut, kedy sme tu mali tu diskusiu, ci su DM fanusikovia skor laviciari alebo praviciari, insidery alebo outsidery.
Kazdy ma svoje pohlady a postoje pravo,nikomu ich neberie kazdy ma vsak tendenciu sa vidiet ako ten, co ma pravdu. Nemam pocit, ze by CTA bol o nejakej radikalizacii, skor bol politickym vykrikom do tmy.Nebola nijakou vyzvou do boja, radikalizacie.
Thatcherovej neoliberalne kuzla znasa tamojsia spolocnost v podstate dodnes, noznice medzi bohatsimi a chudobnejsimi su nepochybne viac roztiahnute, T.I.N.A. je mentalna totalitka jak hrom, ale fakt nechcem toto rozpitvavat. Vsetko, co je trosku vlavo je uz deviacia, ficovolic, bububu, bolsevik, komanc, socdemak, zemanovec atd.
Politika na dm.sk nepatri, pokial sa teda netyka CTAcka
Ziadny extra protest s tym albumom neprisiel, skor realistickejsi pohlad na svet. And then ci Landscape is changing su nadcasove, pomerne jednoduche vyzvy k starostlivosti o Zem a ludstvo. Everything counts len spieva o tom, ze hrabive ruky zhrabnu vsetko, co mozu, nic nove pod slnkom, prosto realita sucasneho sveta od usvitu vekov, hoc v dnesnom konzumnom svete sa to vsetko dostava do este horsieho svetla…blablabla…proste vsetky tie gycove kecy okolo, tak typicke pre v utopiach utopenych snilkov.
Este taky Pipl ar pipl isiel trochu v podobnych slapajach, apelujuc na fakt, ze vsetci ludia su v zasade taki isti. DM neboli ako U2, ktori si na pomoci Afrike budovali popularitu.
CTA je pre mna ako akesi LEGO, jednotlive zvuky sa napajaju ako kocky a pekne zapadaju jedna do druhej.
bel canto
62 24. marec 2013 o 21:07
Vidis clovece a mna texty vobec nezaujimaju, ide mi o instrumentalne zvladnutie piesne a hlas spevaka je pre mna nastroj. Instrumentalnu hudbu pocuvam castejsie ako spievane veci. A CTA je pre mna rovnako dobra ako SGR, od Everything counts az do konca je to naslapane, vybrusene, vyhrane ... Vies U2 zacinali ako revolucionari a nakoniec spievali o citrone, texty, to pre mna znamena velmi malo
Ringo
63 24. marec 2013 o 21:30
2strange2: vůbec se nechci hádat o politice a žádný konkrétní názor na tu či onu věc jsem nevyjádřil, jen jsem napsal názor na CTA jako na album. Takže nechápu to ufff a jak jsi psal, každý má tendenci se vidět jako ten, kdo má pravdu, a předvedl jsi to hodně dlouhým postem, že tu pravdu chceš mít. Neberu ti ji, ale když nechceš hádky o politice, nechápu, proč se tu o ni sáhodlouze rozepisuješ a ještě řekneš “Ringove politické postoje…uf”. Opravdu jsem tu žádný nevyjádřil. To, že jsem na konci napsal, že respektuji názorové směřování textů na CTA, byť jsem vyznávač Tatcherové ještě nic o nějakém zásadním postoji na tu či onu věc snad nevypovídá, aby ses musel takto rozhořčit, supět a oddychovat vzteky:-) Takže klídek;-)
Ringo
64 24. marec 2013 o 21:33
bel canto: přesně tak, když jsm začal poslouchat DM, textům jsem moc nerozuměl abyť jsem rozuměl některým slovům, tak jsem mnohdy stejně nepobral, co tím chtěl básník říci. Takže jsem je vnímal čistě zvukově, ať už šlo o zvuky jako takové, nebo zvuk Davova hlasu. to je to primární, co člověka chytne, když hledá hudbu. Ne texty, ty si můžu přečíst v bookletu a říci si, ty jo, fakt dobrý a pak mně to po hudební stránce třeba nemusí vůbec zaujmout.
2strange2
65 24. marec 2013 o 21:50
ok, Ringo, beriem nazad
Mas pravdu, berme sa o DM. Hoc ta osobne nepoznam, tak si ta vazim pre tvoje nazory nielen na DM a aj preto, ak su odlisne
cabik
66 24. marec 2013 o 22:42
bel canto: sorry nic v zlom, vnimaj hudbu ako chces. Myslim si vsak, ze ignorovanim textov sa nesmierne ochudobnujes. Pri nejakej tuc-tuc hudbe je to v zasade jedno, ale pri kapele ako DM je to hriech. Pri ich pesnickach su melodia a text neoddelitelny celok a navajom sa doplnaju.
Osobne od urciteho veku beriem text dost vazne.
trentt
67 24. marec 2013 o 23:09
ten pán bel canto je ale naozaj vááážny hudobný fajnšmeker…čítam to tu celé týždne,tie žabomyšie analýzy čo,kedy,ako a prečo.aký zvuk,aký producent,prečo wilder sound nie,a prečo áno…to many words….about nothing,balast,chlapec píííše a píše,to sa fakt nedá už čítať.tam mu ukrivdili,tam mu zase pritakali,je to revolucionár,má depeš v krvi evidentne….a čo tak naozaj počúvať mjúzik,bez zbytočných kecov??????????mal asi študovať hudobnú kritiku,tam by sa našiel,...analytik.enough.že vôbec ešte niekto reaguje na to čo ten mládenec vyprodukuje,sa čudujem…........................
trentt
68 24. marec 2013 o 23:11
zabudol som pri slove too uviesť ešte jedno “e” ...
Ringo
69 24. marec 2013 o 23:11
cabik: tak pokud jde o vyloženě srdcovou záležitost, jako je DM, tak to je jasné, ty texty důležité jsou a on si postupně každý zjistí, o čem to vlastně zpívají, pokud se jim jejich hudba líbí více než standardně, popřípadě si je překládá sám při poslechu, záleží na zdatnosti v jazyku anglickém. Ale jinak já mám třeba spoustu kapel, které poslouchám ale přitom je mi úplně ukradené, co stojí v textech. Nejmarkantnější to je u Rammstein, jelikož neumím německy (tady naštěstí:-) Akorát u jejich posledního alba jsem si pozjišťoval u některých písní, o čem jsou a o to více byl zajímavý pro mně koncert, jelikož jsem chápal jejich živou prezentací těch textů a věděl jsem, na co narážejí. Jo, člověk si to při znalosti textu asi užije i více.
Ringo
70 24. marec 2013 o 23:14
trentt: tak zase kapku respekt, není to žádný účelový prudič, on prostě píše co cítí, vyjadřuje názor, není na tom nic špatného, ať už s ním souhlasím či nikoliv. Jsem osobně moc rád, že se mu líbí poslední album DM a to je ze všeho úplně nejpodstatnější:-)
trentt
71 24. marec 2013 o 23:24
čiže vlastne meradlom kvality albumov DM je bel canto….a to som teda človek čo má 38,,DM počúvam sto rokov,ale nemám potrebu to tu analyzovať,lebo mám pocit,že na to ani nemám právo…..in general.a načo aj.sú,hrajú,tvoria a to je na tom to najpodstatnejšie si myslím…tešia nás ,tešia davy, len mi nejak uchádza potreba analýzy.takej,aká sa tu deje…toť vsjo
Ringo
72 24. marec 2013 o 23:40
trentt: měřítkem určitě není, prostě o tom rád píše analýzy, asi jej zajímá názor ostatních na tyto analýzy, je to jeho názor, ať jej klidně projeví. Se zbytkem souhlas, posuzovat můžeme maximálně líbí/nelíbí. Hluboké analýzy nikam nevedou, DM by se tomu museli zasmát a říci snad jen - prostě takto jsme to chtěli udělat.
walker
73 25. marec 2013 o 00:21
Ovela podstatnejsia ako texty je hudba, u mna to napriklad viac rozvija predstavivost a dostava ma to do nalady aku prave potrebujem ked si texty nevsimam ... a vtedy mi je jedno ci su o politike, laske, grcani pod plotom alebo kancelarskych spinkach ... aj ked co sa tyka delty zda sa mi, ze martin ma uz svoj lyricky vrchol za sebou a dave sa tam mozno este dopracuje ...
A bel canta sa tiez musim zastat, tiez si pamatam casy ked do neho vsetci kopali ohladne wildera ... pritom musi kazdy pocut aky je priepastny rozdiel medzi violatorom a napr. exciterom a SOTU, co sa tyka vrstvenia zvukov, mixaze, napadov a celkovej produkcie ... tak sa teda tesme ze tu mame Deltu, prvy postwilderovsky album ktory im v tomto smere fakt vysiel a nenormalne sa dostava do krvi ... vytku mam len voci Soft touch, to mi pripada ako zly vtip ... mozno sa to niekomu paci, ale myslim ze to nie je hodne ani B-cka
balance2
74 25. marec 2013 o 00:40
snad ULTRA ked uz tak…
kinn
75 25. marec 2013 o 00:54
Precital som si par vasich komentarov .. a hned ma to prenieslo do rokov 2006 a 9 .. presne ten isty scenar, podobne komentare,najlepsi, uzasny, atd album, pohrdanie ludmi, ktori sa nebali napisat ze nejde o nic vynimocne. A cas to aj potvrdil.
Ja sa priznam som tu nepocul ani jedno WIMS, NLMDA, PJ alebo Barrel of a Gun. No mozno to chce len cas. Suhlasim s nazorom, ze je to ich najlepsi album od Ultry, aj ked opatovne (!!) je tam uplne zbytocne hrba pomalych skladieb. Naco ?? Co z toho dostane ludi do varu na koncerte a na party? Dufam ze Soothe my Soul daju von ako singel, aby sa ludom dostal viac pod kozu.
Mimochodom, tato recenzia je celkom mimo, nemecke techno tam nie je ani nahodou a Welcome To My World urcite nie je najlepsi track albumu.
jakub zahalka
76 25. marec 2013 o 04:17
Notik: muj názor na CTA je silně ovlivněn texty, které jsou pro mě nesnesitelné. Dave na tom albu zpívá samozřejmě skvěle, ale to krom SaS zpívá všude. Nikomu necpu svůj názor jako absolutní pravdu! Jen pro mě osobně znamenají DM užasné melodie a texty podané jedinečným Gahanovým hlasem. CTA mě to prostě nedává. Na SOTU mě opravdu baví Gahanuv hlas a většina textů, a na Exciteru si užívám znova Gahanův hlas, a produkci, i když uznávám , že v té době, byla ta deska zklamáním. Nikde jsem netvrdil že můj názor je nějaká absolutní pravda.
Bel canto: Nejsem si uplně jistý, jestli jsem pochopil tvé dotazy. Můj názor na všchny alba je uplně subjektivní. A já subjektivně hodnotím výše texty a melodie, nad zvuky. Tzn. že si radši poslechnu špatně produkovanou pecku, než výborně zaranžované plochy, bez melodie a utextu který by mě oslovil….
Další věcí je, že DELTA má prodle mě skvělé melodie. skvělou produkci i skvělé texty. A protože vyšla v roce 2013 jí řadím, výše než Wilderovské desky
Notik
77 25. marec 2013 o 07:10
jakub zahalka— vies a toto je strasne velky rozdiel medzi depešakom a depešakom , ty a tebe podobny , Vas zaujimaju texty a takto presne dopadla slovenska muzika , na textoch , katastrofa , nech su basnici , kup si knizku a citaj o zivot , nas ostatnych teda ,mna urcite nikdy nezaujimali texty , PRVORADA JE MUZIKA ,a nie len u Depeche Mode ale vseobecne , mna nezaujimaju texty , kludne moze spievat o svojich tyzdnovych ponozkach, boze uz to pochop !
bel canto
78 25. marec 2013 o 07:15
Jakube : To je uz jedno, nechce sa mi hrabat prilis dozadu. Delta je melodicky fantasticky poskladana, tu niet o com. Ja mam zvuky vysoko zober si Enjoy the Silence - albumovu verziu a organovu verziu - viac mi reze verzia s viac zvukmi
Cabik : Uplny suhlas, text je sucastou piesne a jeho nechapanie dojem ochudobni ale ja som odkojeny na Jarre a Kraftwerk, pomozem si ? A DM som zacal pocuvat aj preto, lebo ked si odmyslis spev, skladby su instrumentalne naslapane tak ci tak. Jasne ze viem o com tie skladby su ale nehrabem sa vo vyznamoch, klipy ignorujem skoro uplne.
Trentt : Chcel by som mat Tvoje problemy, sak ked Ti vadi ze ma musis citat tak ma necitaj, pripadas mi ako S/M ?
Notik
79 25. marec 2013 o 07:28
aaa teraz som si kupil Deltu cez ITUNES…............masakeeer na reprakoch….
Ringo
80 25. marec 2013 o 09:56
až mi hlava nebere, jak je možné, že se povedlo udělat desku, kde se mi líbí a baví naprosto každá písnička.
ml101
81 25. marec 2013 o 13:12
Recenzia Made in UK ;
http://www.guardian.co.uk/music/2013/mar/21/depeche-mode-delta-machine-review
jakub zahalka
82 25. marec 2013 o 13:15
Notik: mno ale pokud těm textům někdo rozumí, a opravdu se mu nelíbí, je dost těžké to oddělit. A jinak, velká síla DM je v textech, je to jeden z důvodů proč se stali světově tak populární. Dokonce by se určitě našel někdo kdoby řekl, že ten koho nezajímají texty, poslouchá DM jen na půl. A přijde docela silná káva, říkat někomu že není “správný” fanoušek protože zrovna tvoje oblíbená deska se mu nelíbí. CTA se mi prostě Love, In Itself a Everithing Counts nelíbí. Ale nic ve zlém
Užij si poslech DELTY, která je opravdu skvělá 
Bel Canto: Ano Delta je opravdu fantastická, mylslím že už nikdo nečekal, že kluci nahrajsou ještě takhle výbornou desku
jakub zahalka
83 25. marec 2013 o 13:20
/*Až na Love, In Itself a Everithing Counts
kikinkadm
84 25. marec 2013 o 13:50
jakube nesuhlasim, Dm maju strasne silnu fan zakladnu v krajinach vychodnej europy, juznej ameriky nemecka .... co myslis kolko ludi tam rozumie textom? v 80 tych rokoch to bolo este horsie jazyky sa tak nevyucovali a napriek tomu sa stali DM strasne popularny, pretoze to bolo hlavne hudbou ja textom nerozumiem, a neriesim to aj ked priznavam ze ak by som im rozumel tak by sa mi pacil DM este viac, to prve caro to puto ktore si ta ako fan priputa nie su vobec texty, pozri v britanii by mali rozumiet ich textom vsetci a pozri ...
inak ta rencenzia od duardianu to je strasne ta pinda co tam dala tri hviezdicky z piatich rad by som pocul album ktoremu dala 5, no hroza, a myslim ze pod tym su aj rozcarovane komentare z tej recenzie
bel canto
85 25. marec 2013 o 14:05
Jakube zaujimava diskusia. Ja to beriem tak ze aj ten najlepsi text nie som ochotny pocuvat ked ja na slabej melodickej linke. Preto nepocuvam Leonarda Cohena napr. U DM to pre Teba je mozno 1/2 text a 1/2 muzika, u niekeho je velmi dolezity aj klip ... Napr.v Delte je vacsi doraz kladeny na spev ako na starsich albumoch kde bol doraz kladeny na kopec zladenych zvukoch a hlas bola ceresna na torte.
Notik
86 25. marec 2013 o 14:38
jakub- osobne si myslim ze 95 percent fans co pocuva DM pocuva HUDBU a predstavuje si vyznam piesne po svojom , to co v danom obdobi preživa alebo prežival .... kto je PROTI????
Notik
87 25. marec 2013 o 14:39
uz som to niekde pisal nasa sk hudba zanikla preto lebo najprv basen od dementa a potom hudba od klementa , cele zleeee
Ringo
88 25. marec 2013 o 15:07
dohadovat se o tom, zda DM proslavila více hudba nebo texty je tak trochu jako dohadovat se, jestli bylo dříve vejce nebo slepice.
Pravda ovšem je, že hudbu člověk poslouchá primárně kvůli souladu zvuku a zpěvu a to co se ve zpěvu říká se řeší až posléze a buďto to někoho vezme ten text a nebo ne, ale málokdy to už ovlivní, zda se ta hudba líbí nebo nelíbí. Maximálně to posílí emoce, které píseň v člověku vzbudila, aniž by jí rozuměl. Já se třeba přiznám, že některým písním od kohokoli mnohdy nerozumím, ani když si je přeložím, ani když je přeloží někdo jiný. Prostě mi někdy ten význam poskládaných slov uniká. Absolutně neposlocuhám československou tvorbu, protože na mně to, že rozumím každému slovu, působí rušivě (a samozřejmě to je důvod číslo dvě, důvod číslo jedna je pro mně ten, že prakticky neznám nic, co by z našich končin za něco stálo). A i když každému slovu rozumím, tak mi stejně mnohdy i tak ten význam uniká. Poslední co jsem českého poslouchal byl Muk s tou slavnou písní jak zpívá Dál pobřežím běžím… ta píseň se mi docela líbila, měl jsem i to CD. Polovina textů mi přišla jako nějaká účelová nic a zároveň všechno říkající slátanina. Bohužel.
Kikero
89 25. marec 2013 o 15:48
DELTA = velmi slaby album..to napr. taky priemerny SOTU je ovela priamociarejsi konzistentny , zvukovo a melodicky zaujimavejsi nez toto cudo… jedina dobra vec je Soothe my Soul…ostatne NUDA.
Éra naj albumu Playing the Angel z post-Wilderovskych albumov je definitivne prec… hovori sa ze v najlepsom treba prestat a pani v rokoch to mali urobit po PTA. koniec.
jakub zahalka
90 25. marec 2013 o 16:06
Pokud hudbu poslouchám, tak skyším i text! A pokud mi Dave zpívá ” potrubí, pokládáme potrubí” tak si těžko mužu představovat něco jineho. Když člověk nerozumí anglicky, tak je to samozřejmě něco jineho, a v tom případě to chápu. Ale jestli anglicky rozumíte, je to dost podobné jako by ste polslouchali např. kočka leze dírou a snažili se to vztáhnout, na to co prožívá.
Ale to je jen muj názor, nemusí být většinový, ani správný .
Ringo
91 25. marec 2013 o 16:37
jakub zahalka: Pipeline - nádherná píseň. Jsem z Ostravska, tak to asi na mně působí jinak, no, je to tu všude kolem:-) Obal Delta Machine je taky pecka, jako by to fotili ve Vítkovicích:-D Jako chce to cítit ten nadhled, já jsem CTA nikdy nechápal jako vyjádření vlastního názoru DM, prostě jsem to bral jako zpěv o budování něčeho, proč ne? Work Hard, naprostá pecka. Možná by mně lidé z dělnických profesí za takové kecy ukamenovali, protože defakto vím pendrek o jejich tvrdé práci, takže by mohlo vyznít cynicky, když poslouchám písně o práci na potrubí, ale co už, hudba je umění, tak je to třeba brát:-)
ViolateYou
92 25. marec 2013 o 16:42
Tak uz som to konecne pocul dnes a musim napisat ze je to uzasny album aj ked na prvy krat som mal dost zmiesane pocity…na druhy krat to bolo ovela lepsie a na stvrty uz som bol v uplnom tranze…je to album ktory cim viac clovek pocuva tym viac sa mu paci a nemam potrebu preskocit ani jeden track snad okrem Alone ktora sa mi este tak pod kozu nedostala. Dakujem za tento album je to rozhodne jeden z vrcholnych albumov DM aj ked SOFAD svojou atmosferou a emociami neprekona uz asi nic. Ak by DM teraz skoncili tak na vrchole svojich sil je to neuveritelne co dokazali celemu svetu zas klobuk dolu!
Notik
93 25. marec 2013 o 17:26
nieco od veci , pozrite si topky na zozname , to co ma byt????
kikinkadm
94 25. marec 2013 o 18:33
topky necitaj je to odpad a fekalie, skodi to zdraviu
trinle
95 25. marec 2013 o 19:26
Napadla ma mierna podobnosť, čo sa týka výšky hlasu Daveho v Should be so higher, so skladbou Set me free. Nedávno som ju počúval, a tiež tam občas zatiahne vcelku vysoko. Ale iba v niektorých momentoch:-)
Logic
96 25. marec 2013 o 19:27
Delta, tak toto je sakramentsky dobrá mašinka. Čím viac ju počúvam, tým si uvedomujem aký je delta neskutočne dobrý album. Urobiť 17 piesní, z ktorých som preskakoval iba the child inside a dnes som už aj ju nepreskakoval, TAK TOTO ŠUPA A PORIADNA. Kľudne by mohli byť z totho dva albumy a nemali sa začo hanbiť. Ešte raz delta je u mňa jednoznačne druhé najlepšie album po Violatorovi.
insight
97 25. marec 2013 o 20:23
Ten album je nakazlivy
Logic
98 25. marec 2013 o 20:25
Príjemná infekcia
Night
99 25. marec 2013 o 21:12
Je nás tu takých viac ...
a nechcem sa “liečiť” - nejde to 
balance2
100 25. marec 2013 o 21:27
Album je uplne naporiadku…som troska tomu vytal a uz mi suseda vyzvana po druhy krat,ze vraj jej macky zdrhli…co ja s tym?
Night
101 25. marec 2013 o 21:39
balance2 - som sa zasmiala
...ale ak zdrhli druhý krát, znamená to, že sa po prvom raze vrátili, nie? Možno len išli zavolať ďalšie kámošky 
suspy
102 25. marec 2013 o 21:46
balance2: zrejme si tie macky zbehli kupit CD aj s listkami na koncert, takze si predsa navine.
eternal outsider
103 25. marec 2013 o 21:50
fan4dm
104 25. marec 2013 o 23:42
Pan redaktor Goth je evidentně trošku mimo mísu
DM je (minimalistický) nářez!

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/220236-mam-pocit-ze-depeche-mode-ztraci-energii/
Prý je DM “poklidná, pomalá kolekce”.
V jednom s ním trošku souhlasím, a to, že se DM zavírají opět do svého světa. I když já bych spíš řekl, že na DM rozšířili svůj (náš) svět o další dimenzi, kterou na posledních albech hledali…..
DM jsou zase DM! Opět posunuli hranice i přesto, že to jsou stále hranice výlučně jejich prostoru….
Night
105 25. marec 2013 o 23:59
Naozaj každý to vidí a počuje ináč. A nie každý z nás je redaktor nejakého časopisu, ktorý sa zaoberá hudbou.
Ďakujem fan4dm, usmievam sa pri vetách ako: ” pomalá kolekcia”....“kapela tápe”.... “bez výraznejších nápadov a melódií”... Momentálne mi hrá do uší taká “pomalá kolekcia”, že mi ide z toho vyhodiť poistky
Night
106 26. marec 2013 o 00:22
http://kultura.pravda.sk/hudba/clanok/275362-depesacka-masina-sliape-aj-po-tridsiatke/
balance2
107 26. marec 2013 o 01:10
Kazdy ma pravo na svoj nazor…som rad,ze sa pan Goth v tom svojom na Deltu myli:)
bel canto
108 26. marec 2013 o 08:22
Ringo : u Vas v cechach a na morave mate silnu nezavislu scenu, ja to s oblubou pocuvam. A z tych “komercnych” zijucich z CZ pocuvam len Buty a Buty povazujem za uplnu spicu, instrumentalne su v tej kapele skveli hudobnici. Inak zaujimave ze cs texty posobia na Teba rusivo, to som este nepocul
Notik
109 26. marec 2013 o 08:47
počuvam Always , toto je kraasa , mali by to mixovat Kraftwerk , hmmm
Pavel.Z
110 26. marec 2013 o 11:27
Pana Gotha nereste. Mam tu jen pro nej vzkaz.
bel canto
111 26. marec 2013 o 13:50
Notik, basa v Always je jednotaktovy motor ktory opakovane zhasina a startuje.
Genialne.
Notik
112 26. marec 2013 o 16:37
Mam taky dojem , uz mi to pripada blbe ale dokazem pocuvat deltu dokola a to je zvlastne , stale nieco nove kua , nechcem sa prerieknut .....NAJLEPSI ALBUM!!!??
Night
113 26. marec 2013 o 16:43
Notik: je to úplne v poriadku
Hádaj, čo počúvam ja už vyše týždňa 
Notik
114 26. marec 2013 o 17:29
ale je to normalne , ??? je to mozne?
Logic
115 26. marec 2013 o 17:38
Myslím, že je to viac než len možné, lebo ja ju v kuse tiež počúvam.
fan4dm
116 26. marec 2013 o 20:00
Já taky. Nemám to ve zvyku a nedávám origo cd nikdy do přehrávače v autě, všechno ze sbírky pouštím jenom doma a nestrkám to kam nemám, ale vzhledem k tomu, že se na tom albu stávám mírně závislý a DM jsem si ještě nestihl udělat kopii do auta a nemám ani druhý “podřadnější” a tedy eventuelně postradatelný disk, tak jsem si dnes do práce do auta musel vzít origo disk a pokud to je možné, tak mi to celý den zní do uší....je to vážně návykové.
Klobouk dolů. Jsem z tohoto alba prozatím velmi, ale veeeelmi a příjemně překvapený. Původně jsem před vydáním všechny ty řeči o “nejlepším albu”, apod. bral s rezervou, protože tohle předchází vydání každého alba, ale DM mě velice překvapilo. Upřímně jsem nečekal tak dobré album….paráda!
Lojzo
117 26. marec 2013 o 20:38
Notik, netreba aby to KW mixovali na celej Delte je kopec KW zvukov niektore siahaju az do roku 2003 a albumu Tour De France
Lojzo
118 26. marec 2013 o 20:57
Ma z Vas co tu pravidelne pisete Standardnu verziu DM? Ak ano, su nejake rozdiely v aranzmanoch skladieb pripadne v ich dlzke oproti tej Deluxovej po skladbu Goodbye?
Lebo viem ze napr. vinyl PTA bol iny ako CD verzia… Ale zrejme jedinym rozdielom je iba v bonusovych skladbach, ale ak by niekto nieco objavil nech napise
Ringo
119 26. marec 2013 o 23:07
bel canto: trochu dost teda off topic, ale dovysvětlím - ano, cz/sk texty na mně působí rušivě, protože těm slovům rozumím na první poslech bez možnosti hledat, zjišťovat jestli jsem to pochopil správně, bez možnosti to kapku chápat i po svém a velice čast odocházím k dvěma závrům. Buďto jde o jednoduchý primitovní text, který je až okatě hloupý a nebo jde o marnou snahu působit oduševněle, a to slovům jako rozumím, ale praktcky nerozumím významům vět, které jsou v té písní napsány, protože jsou napsáy, aby ladily do melodie, ale moc smysluplně nejsou vedle sebe naskládány, jako by to byly jen hesla, výkřiko do tmy. Prostě ve skutečnosti neříkají prakticky nic. Možná dotyční umělci za tím něco vidí, Já v drtivé většině nikoliv. Další věc je, že od totalitních dob je u mně vzbuzena nedůvěra, že CS/SK luzích a hájích vůbec může vzniknout hudba světového formátu. Stále tomu nevěřím.
A možná se mi budete smát nebo se budte divit, ale jeden český interpret přeci jen pro mně existuje a to je Jaromír Nohavica. Jediný písničkář, který umí poskládat smysluplný text, který mi něco říká a nepůsobí pitomě. Mickymauzoleum, V tom roce pitomém a Divné století....jo, tohle uznávám, má to hlavu a patu a byť je to většinou jen kytárka semo tamo klávesa když si přizve muzikanty, tak se mi líbí jeho smysl pro melodii. Ne že bych to poslouchal to intenzivně a doma si to pouštěl, ale kdysi dávno svého času jsem to otočil několikrát. Takže asi tak.
cabik
120 28. marec 2013 o 14:32
Ringo: no nie iba Nohavica, ked by sme silno hladali par dalsich by sa naslo. Texty takeho Karla Kryla su z uplne ineho sveta.
Jarek je vyborny, mam ho rad, len tie reci o STB mi trocha (mozno dost) nahlodali mienku o nom.