“Memento Mori” už 17.marca 2023?

Takýto dátum prezentoval magazín Quietus vo svojom twitterovom statuse. Ako sa vraví, "bez vetra sa ani lístok nepohne", no my si aj tak radšej počkáme na oficiálne oznámenie manažmentu kapely. Termín sa však nezadržateľne blíži.

Celá aktualita je dostupná iba členom webu.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa

Názory Devotees (70)

Owe Cz

 1    7. január 2023 o 09:53

Pokud vyjdeme z minulosti, má to reálný základ. Týden, nebo dva před by mohl být první singl. Přiznám se, že po dvou předešlých zklamáních nemám vysoká očekávání. V přehrávači mám u DM dva seznamy. Vinyl Singles a Vinyl Albums. Kdykoliv se v albech dostanu na roky 13 a 17, mám chuť přeskakovat. Ale se samotnými singly (remixy) problém nemám. Takže nadšení z nového alba nijak vysoké. To však neznamená, že nebudu mile překvapen. Momentálně se mnohem více těším na SOTU box, ačkoliv to bude krabice plná cédéček přetavených do vinylu.


Dave & Mart

 2    7. január 2023 o 17:34

Dufam ale, ze budu nejake promo-koncerty ako boli naposledy v Berline, Parizi ci Glasgowe. Ak by to bolo teda toho 17. marca, do zaciatku 1. kocertu v Sacramente bude zostavat 6 dni. To je veru kratka doba, ale ak mam pravdu povedat, nepamatam si, kolko dni zostavalo do 1. koncertu po vydani albumu Spirit. Ale tesim sa a dufam, ze nejaky dobrak (myslim to v dobrom) bude 1. koncert zo Sacramenta streamovat live ako to bolo v pripade 1. koncertu Global Spirit Tour zo Stockholmu, ktory som vtedy sledoval v robote.

A samozrejme sa tak velmi tesim, ze som uz zostavil aj moj Wish-Setlist.
Odkaz: https://www.depechemode.sk/magazin/aktualita/pripravy-na-turne-spustene [komentar #1]


Owe Cz

 3    7. január 2023 o 17:44

@KOBO_101 [#2]: Podle setlist.fm, nebo archives.depechemode.com byl první koncert po měsíci a půl (5.5.2017) po vydání alba.


Dave & Mart

 4    7. január 2023 o 17:52

@Owe Cz [#3]:

Dakujem za info. Fuuha, tak to hej, to je riadny rozdiel. No som zvedavy, ale podla mna to nie je moc dobry napad. Ludia budu mat ledva napocuvany novy album a ... jednoducho som zvedavy, ako budu ludia reagovat, ked zazneju nove skladby na koncerte. Len aby nezostali s vlaznymi emociami.


Owe Cz

 5    7. január 2023 o 18:18

@KOBO_101 [#4]: Napadlo mě to samé. Ale co si budeme říkat, lidi budou biflovat jak šílení, aby byli připraveni. Hodně záleží, jak se bude album líbit. Ale věřím, že koncerty budou plné vysmátých lidí. Jako pokaždé. Koukl jsem se kousek zpátky, na poslední čtyři turné, a do koncertu byly aspoň minimálně tři týdny.


giggs11

 6    7. január 2023 o 18:26

tiez si myslim,ze 17.3 je dost pozde,ale zasa na druhej strane mnoho kapiel boli na turne a medzitym vydavali single a albumy….


Monghi

 7    7. január 2023 o 18:46

fanusikom bude uplne jedno, ci nove skladby poznaju alebo nie, to mi verte. Aj keby vysiel album mesiac po zaciatku turne, nebude to nikomu vadit. Ludia bazia po koncertoch, fans DM ani nehovorim. Aj keby sa rozhodli, ze pojdu na turne len so starymi hitmi, bude to “sold out”. Pri takych kapelach, ako DM, je planovanie turne cisty kalkuk, oslovuju sa ti isti promoteri, vyber destinacii ma svoje jasne pravidla, vsetko je to o stavkach na istotu s vopred kalkukovanym ziskom. DM maju toho za 40 rokov na hudobnom konte tolko, ze by uz nemuseli do konca kariery nikdy nic nahrat ... mozeme byt radi, ze Martin a Dave maju stale chut nahravat nieco nove, hoc pre mnohych nepochopitelne, nestravitelne, ale presne o tomto su odjakziva Depeche Mode. Jedni ich miluju, ini (nenavidia sa uz neda povedat, ved aj kedysi kovani metalisti chodia bezne na koncerty Depeche Mode :D )

jarny termin vydania albumu, to uz je u DM akysi standard ... od albumu “Violator” je to tusim, az na vynimku PTA, zrejme aj pravidlom ...

turne moze ohrozit samozrejme zopar veci, niekto moze vyvolat pandemiu, nebodaj sa rozrastie ukrajinsky konflikt ... ina vec moze nastat po ekonomickej stranke u fans ... ak prilis porastu zivotne naklady, mozno si uvedomia, ze nebudu mat na to, aby zvladli 3 - 5 - 8 koncertov v ramci turne a zacnu listky predavat, co vsak samotne turne nijak neohrozi, vacsina listkov je totiz zakupena ...

bude to fajn, treba si to cele uzit. Tento rozpadajuci sa svet potrebuje maly kusok dobra a nove skladby DM mozu v tomto smere hodne pomoct. Trochu sa odputat od reality ...


Kubec

 8    7. január 2023 o 18:54

Presne ako pise KOBO_101 - na naucenie sa textov bude a “zazitie” novych skladieb, v pripade ak novy album vyjde skutocne 17. marca, velmi malo casu. Spirit, ktory vysiel v rovnaky den, predchadzal samotnemu turne takmer 2 mesiace; to turne sa zacalo 5. maja. Ale pred-turne vystupenia, ktorych bolo 7, prebiehali od 6. marca do 26. aprila 2017. Teda vobec prve pred-tour vystupenie bolo este pred vydanim albumu a druhe bolo presne v den jeho vydania, 17.3.2017.

A ku komentaru Monghi: vynikajuco a pekne diplomaticky si vystihol sucasnu situaciu sveta! Super!


DM-80

 9    8. január 2023 o 08:05

@Monghi [#7]: Presne tak Monghi! Pridávam sa k tvojim slovám, tento svet potrebuje niečo pekné a pozitívne a hudba je pochopiteľne jeden z najkrajších nástrojov ako navodiť dobrú energiu. Toho zlého je už ozaj dosť, mali by sme prepnúť na iný režim. Neviem sa už dočkať albumu. Pekný deň ti prajem!


Rajny

 10    8. január 2023 o 12:00

Nájsť skupinu, ktorá po toľkých rokoch pôsobenia vydáva kvalitné albumy nie je jednoduché. DM stále vydávajú albumy s výbornou hudbou. To že sme zabudnutí v 84-97 je DM komplex. Možno ten komplex je daný tým, že tie albumy máme x krát napočúvané a také songy ako Dressed in Black, I Want You Now, Merci In You, Rush, atď považujeme za pecky. Keby tie songy vyšli teraz tak si ich na albume ani nevšimneme.
Novšie albumy možno viac oslovia novšie, mladšie publikum.

Ja očakávam ďalší kvalitný album.

Koncerty DM sú iná pesnička. Tam naopak klesajú dole. Hlavne Dave.

 


Dave & Mart

 11    8. január 2023 o 15:08

@Rajny [#10]:

Tak zial, po Devotional turne su koncerty velkou slabinou Depeche Mode. Ale myslim si, ze je to v prvom rade o pristupe a profesionalite. Viem, ze pani maju aj svoj vek a maju inak nastavane priority, ale ked do niecoho idem, tak potom s plnym nasadenim. Problem je ten, ze pocas Singles turne pravdepodobne zistili, ze staci ich pritomnost a ostatne veci ako vizual podia, zvukova projekcia piesni, videoprojekcia ci setlist idu bokom (take tie detaily, na ktorych baziroval Alan). Ale som skutocne rad, ze este maju stale chut koncertovat. Peniaze su tiez potrebne, aj ked si myslim, ze v ich etape zivota nie tak dolezite. Aj to by mohol byt dovod urobit nadchadzajuce turne niecim vynimocne.

Kedze by sa tema mala niest v znameni smrti a pominutelnosti zivota ocakavam toto turne piesne ako Fly on the Windscreen, Blasphemous Rumours, Death’s Door, Child Inside alebo aj Peace, vojna je priama smrt.

A moje najtajnesie priania? Never Turn You Back od Martina, Broken a Sun and Rainfall.


Monghi

 12    8. január 2023 o 21:08

tiež som “stará DM páka” a silne Wilderovsky orientovaný, ale ja to v mojom prípade vidím tak, že jednoducho je wilderovské obdobie spojené s mojim neskorším detstvom a samotnou pubertou. Vtedy som všetko vnímal neuveriteľne intenzívne, pri všetkom, čo súviselo s DM sa mi doslova ježili chlpy, dodnes to pri DM skladbach z toho obdobia zažívam. S neskoršími skladbami už tak identifikovaný nie som, ale to je úplne v poriadku, tak to má jednoducho byť smile Ale okrem skladieb mám rád Martina ako osobnosť, človeka a hlavne jeho tvorbu. Takže u novších skladieb si viac všímam texty, no nikdy to už nebude také silné, ako do konca môjho študentského obdobia. Vtedy bolo more času na hudbu, a hlavne bola menej šialená doba, nebola taká rýchla a nebolo všetko okamžite dostupné ... preto to malo svoje čaro. Platilo to aj o live nahrávkach, oficiálnych aj neoficiálnych ... neboli také možnosti cestovania, ako dnes ... koncerty som si predstavoval v mysli a mali úplne inú atmošku, ako neskôr v realite smile Ale napriek tomu ... nadosmrti DM pozitív smile

Memento Mori bude skvelý album ... DM predsa iné ani nevydávaju smile


samueldm

 13    9. január 2023 o 09:24

Myslím, že ten dátum je reálny, aj Spirit bol vydaný v ten istý dátum, pričom prvý singel Where´s the revolution vtedy vyšiel 3.2., Delta Machine vydanie 22.3. a singel Heaven vyšiel už 31.1., takže z tohto dedukujem že na singel by sme sa mohli tešit už na prelome januára/februára.

Súhlasím, že krátky čas medzi vydaním albumu a začiatkom turné nebude mat dopad na samotné koncerty, kedže u DM sú postavené hlavne na starších veciach, tvorbu majú velmi širokú, takže majú z čoho vyberat a nikdy nebude nikto z nás úplne spokojný, to je nemožné, a treba sa nato pozerat aj okom človeka, ktorý nie je skalný fan DM a pozná len najvačšie hity a príde na ten koncert.

Jediné čo mi nesedí je to, že fakt nebudú mat žiadny čas na promo koncerty a vystúpenia v roznych reláciách, aj ked tie teoreticky možu začat už skor len s prezentáciou úvodného singu pred vydaním celého albumu.

Teším sa, myslím že tento album bude silný smile


samueldm

 14    9. január 2023 o 09:32

@KOBO_101 [#11]: Veľmi silne pochybujem že by mali chalani a celý tím okolo nich slabý prístup ku koncertom a turné a všetko okolo toho, skôr si myslím, že to berú ešte viac profi ako v časoch Devotional, to že už to nie je ten vrchol alebo sa to javí byt horšie, nie až tak vkusné je jednoducho prirodzený vývoj. Budme radi, že vobec ešte koncertujú na nejakej úrovni, a nahrávajú nové veci, ktoré sa zvukovo takisto stále posúvajú vpred a nie sú zaseknutí niekde 20 rokov dozadu, aj ked možno samotné melodické nápady už nie sú také geniálne ako kedysi, ale to je tiež prirodzené.


DM-80

 15    9. január 2023 o 10:05

DM sú stále skvelí. Udržiavať si primetime cez 40 rokov asi nedokázal nikto, je to úplne normálne a prirodzené. Áno, asi nikdy sa nezbavíme diskusií, že s Alanom to mohlo byť ešte lepšie, ale už to nechajme tak, malo to byť asi tak ako to je.


Gabriel

 16    9. január 2023 o 10:08

V priebehu januara DM nabehnu do skusobne, aby si nacvicili koncertne verzie skladieb.


giggs11

 17    9. január 2023 o 10:55

@gabriel…takze masineria sa rozbieha….????


Dave & Mart

 18    9. január 2023 o 15:12

Nuz, neostava nam nic ine ako len cakat. Snad vybehne sem-tam nejaka ta zakulisna informacia zo zvukovych skusok. Napriek tym niektorym negativnym myslienkam sa velmi tesim a verim, ze nas prekvapia niecim mimoriadnym. Pilotny singel je viac-menej znamy uz od tlacovej konferencie a myslim, ze sa stane mojim novym #1 singlom. Okamzite ma oslovila ta kratka pasaz z Berlina, ktoru sme mohli pocut.

“Heaven’s dreaming, thoughtless thoughts my friends. We know, we’ll be ghosts, again!”

Chalanom drzim palce, nech su zdravi a plni energie vobec zvladnut toto turne po psychickej, ale hlavne po fyzickej stranke. Len si prajem, aby pocas tohoto turne viac mysleli na tych skalnych fanusikov, vdaka nim a kultu, ktory okolo toho kedysi vznikol, su tam, kde su. A byt na scene viac ako 4 desatrocia… to zasluzi absolutorium, ale aj vdacnost.


Michaela 146

 19    9. január 2023 o 15:18

Smutek na duši a pláč...


Gabriel

 20    9. január 2023 o 15:40

@ KOBO_101: ta fotka je z 19.9.2019. Je z natacania klipu k projektu Humanist.

https://www.depechemode.sk/magazin/aktualita/dave-gahan-nataca-videoklip-pre-projekt-humanist


Dave & Mart

 21    9. január 2023 o 16:15

@Gabriel [#20]:

Aha, beriem na vedomie. Ceska stranka vie ocividne cestovat v case. Dakujem za info…


Walking in Secret Garden

 22    9. január 2023 o 22:19

Rajny, už veľa krát som rozmýšľal nad tým, či to “zabudnutie v rokoch 84-97 pri DM” je čisto subjektívne, alebo aj objektívne. A dochádzam k tomu, že predsa len to nie je iba subjektívne, že sme boli mladí, nadšení, idealistickí, voči DM nekritickí, skôr sme DM zbožňovali, neboli veci dostupné tak, ako teraz, prežívame spomienkový optimizmus a atď. Samozrejme toto všetko určite na hodnotenie do určitej miery vplyv má a neodmietam to.
Ale ja osobne sa domnievam, že hodnotenie “vtedy to bolo lepšie” je aj objektívne. Skúšal som to už viac krát, snažil som sa odosobniť, počúvať skladbu na slúchadla a sústrediť sa čisto iba na ňu… a porovnávať, porovnávať. A vyšlo mi, napr. že “obyčajná” (nesinglová, nehitová) Mercy in You je lepšia ako napr. pilotný singel Where’s the Revolution a tak by sa dalo pokračovať. Jednoducho tie skladby sú naozaj robené inak, je to iný level. Ako raz ešte v roku 1990 kdesi v recenzii písali, že DM poľudštili syntetizátory, že im dali dušu, atmosféru, emócie… Tak žiaľ, teraz sa mi často zdajú tie synťáky ako nejaká umelina.
Viem, že je to stále veľká téma. Nechápte ma, prosím, zle. To, čo píšem, píšem v kontexte stále najlepšej skupiny sveta grin, v kontexte že som rád, že tu ešte sú, že ešte chystajú album, koncerty… Zároveň v kontexte, že mi je úplne jasné, ako to v živote a hudbe chodí, že jednoducho asi nie je reálne pri žiadnej skupine, aby po Violator, SOFAD, či Ultra to stúpalo ďalej a ďalej vo všetkom. Tak ešte raz - vďaka, že sú tu a stále robia dobré albumy, čo zároveň nevylučuje to, čo som písal vyššie.


Walking in Secret Garden

 23    10. január 2023 o 12:16

KOBO_101 želania na turné - Broken. Mám Broken veľmi rád, ale…
Covery niekedy krásne ukážu skrytú silu piesne. Keď som počul cover Broken
https://www.youtube.com/watch?v=nqE6On_Z2gk&list=OLAK5uy_mv4ZUUL09F4E7eO5GY0vXertumD_TZBlg&index=5
z toho nového albumu na počesť Andyho, tak to má grády.
Jasné, že možno to je len tuctové rockové prevedenie, veď nevravím, že to mal DM ladiť presne takto, ale taká škoda, že originál je len taká pekná “pesnička”, ale nie silná pompézna skladba, “hymna”. No a úplne ma zaskočilo, že ju nehrali na turné k Delta Machine. Ten Cover odhaľuje, že live by to mohlo mať silu. Takže s tebou so želaním súzniem.


Dave & Mart

 24    10. január 2023 o 13:04

@Walking in Secret Garden [#23]:

Je urcite zaujimavy ten remix, ale nie som vseobecne fanusikom zasadnych remixov. Mam rad len jemne zmeny a pri Broken je to Difference electric mix. Ale najradsej mam verziu z Live Studio Session a v tomto remixe, na ktory si dal odkaz sa s tym dobre popasovali. Broken ma urcite koncertny potencial a tiez ma mrzi, ze na Delta Machine Tour neodznela spolu s Alone. Mozno sa dockame, textom by mohla zapadnut do tematiky turne.

A ked sme pri tych remixoch, osobne by som si prial pocut jediny a to reinterpretaciu Enjoy the Silence od Mika Shinodu. Ako zaverecna skladba by to bola poriadna naloz. A napadol ma este Stargate remix Personal Jesus, ktovie ci by si na to trufali. Komercne to bol uspesny remix alebo? V roku 2013/2014 sa nebali prist napr. s Goldfrapp remixom Halo. A to bola pre mna velka frajerina, lebo to poznali snad len skalni fanusikovia.


samueldm

 25    10. január 2023 o 13:44

Myslím, že nejakých songov z Delta Machine by sme sa mohli dočkať, keďže DM tradične pridavaju do setlistu piesne obalbum dozadu, viď Delta Machine tour zaradene z PTA - Pain, John the revelator (Precious nepočítam kedže hraju pravidelne), a nasledne na Global spirit tour zas veci zo SOTU - Wrong, Corrupt. Tipujem teda, že minimálne jednou skladbou sa teraz vrátia k Delta Machine, a moje prianie by bola tiež Broken.


DM-80

 26    10. január 2023 o 14:12

Keď už spomínate Delta Machine, ja by som opäť chcel počuť Should Be Higher. Milujem tú skladbu, po roku 2000 s Precious moje dve obľúbené veci.


nord

 27    11. január 2023 o 12:07

17. Marec bude tiez dnom U2. Songs Of Surrender. 40 Songs. Reimagined and re-recorded. Perfektny rok pred nami.


giggs11

 28    11. január 2023 o 18:23

nord [#27]:
17. Marec bude tiez dnom U2. Songs Of Surrender. 40 Songs. Reimagined and re-recorded. Perfektny rok pred nami.

Ano,U2 na socialnych sietach uz robia promo….A my co,vari sme horsi?


tommy

 29    12. január 2023 o 09:58

@Monghi(7)... vyjadruješ sa a píšeš diplomaticky, len všeobecne (neber to osobne) nerozumiem tomu, prečo sa zaužíval pojem: “Ukrajinský konflikt”, keď je to Ruská invázia na Ukrajine. :(


nord

 30    12. január 2023 o 10:09

@tomy [#29]:
Vazne? kazdy pochopil pointu…a kto si chce kopnut si vzdy najde pricinu kopnut.


Dave & Mart

 31    12. január 2023 o 18:38

@tomy [#29]:

Suhlasim s nord-om. Avsak, kazdy ma na tento konflikt svoj pohlad. Pravdou je, ze je to zastupna vojna na uzemi Ukrajiny, ktora sa nechala hlupo zneuzit statmi NATO. Dnesny problem sveta je, ze nikto si nevie vybudovat vlastnu nezavislost, resp. nechce. Bud chceme byt v priazni USA, V. Britanie alebo Ruska ci Ciny. Ludia sa stale nepoucili a Ukrajinci trpia za svoju naivitu, hlupost a chorobnu nenavist voci vsetku, co je alebo bolo “ruske”. Ale doporucujem ti riadne si nastudovat historiu, aby si nepisal nezmysli. Uz raz som ta kritizoval za tvoje nenavistne prejavy v jednom komentari. A navrhujem, aby sa viac o politickych temach nepisalo. Vzdy sa budeme rozchadzat v nazoroch a zbytocne vyvolavat negativnu energiu. Nenavist je “rakovina”.

Teraz sa sustredme len na DM a prichadzajuce turne. Musime verit, ze nikto a nic to nenarusi a 28. maja sa vsetci pekne stretneme na Narodnom futbalovom stadion v Bratislave.

A nezabudajme - Memento Mori - coraz viac tieto 2 slova v mojom zivote naberaju na sile.


tommy

 32    13. január 2023 o 09:12

Hm, keďže sme na hudobnom fóre, nebudem sa radšej ďalej rozpisovať... Hudba má ľudí zbližovať... Ja som len chcel poukázať na fakt, že sa zaužíval a všeobecne ujal nesprávny pojem (UK ako Ukrajinský konflikt), namiesto toho, že ide o skutočnú vojnu (ani nie špeciálnu vojenskú operáciu)... Ja to ako laik vidím inak, to máš pravdu… Cárovi proste vadil (skrátene povedané) prodemokratický (ozdravný) proces, ktorý chcela Ukrajina započať, resp. už dávnejšie započala, aby sa zbavila všetkého prehnitého (aj ruského)..., čo ju (v spoločnosti) kvárilo… So všetkými chybami, ktoré sú s tým procesom spojené a ktoré chyby sme robili aj my, resp. iné krajiny z “bývalého režimu”... Len to jej “východný medveď” nevedel zniesť, lebo čo ak by sa následne vzbúril aj jeho ľud, ktorý stále žije v pokrivenej realite… Máme s tým osobnú skúsenosť... Neviem ako Ty…?
Tiež ma fascinujú ľudia ako Ty (KOBO_101), ktorí sa pokladajú za historikov…
Tak schválne, si vyštudovaný historik, keď ma tu chceš poučovať? Alebo si len ďalší internetový pseudohistorik, ktorý (žiaľ, ako mnohí iní Slováci) hľadá racionalitu aj v iracionálnom správaní sa jednej bývalej (a stále z určitého pohľadu) zaostalej mocnosti, ktorá stále žije v imperializme (rovnako ako naši južní susedia na čele s Viktorom O.) a nechce si pripustiť fakt, že svet je už iný ako v r. 1918, resp.1991…
Ale dovolím si pochybovať, že si študoval históriu, lebo keby áno, tak by si asi aj niečo napísal, t.j. mal by si aspoň základné znalosti zo slovenskej gramatiky a tým pádom by si vedel, že slovo “nezmysel” má v nominatíve množného čísla (plurál) tvar: “nezmysly”.
A určite ti nie sú cudzie výdobytky západnej civilizácie ako sloboda pohybu, študovanie v zahraničí (na západ od našej krajiny), nakupovanie v Hainburgu, jazdenie v nemeckom aute, lyžovačka v Alpách… Rovnako, ako to robia blízke osoby ruským oligarchom… Dokonca, aj mnohí dm fans radi chodia na koncerty do iných (západných) krajín… Len tak, lebo po tom túžia a majú možnosť... Aké dekadentné, hanba im… Mali by ísť na festival politickej piesne a najlepšie na novom Moskviči… Potom by len videli… 
PS: Obávam sa, že keby “západný svet alias NATO”  nepomohol Ukrajine, tak táto je dávno celá okupovaná “tými z východu” ako kedysi Československo, ktoré bolo na základe “Mníchovskej dohody (zrady) donútené odstúpiť Nemecku pohraničné územie, prevažne osídlené Nemcami… Vidíš tam paralelu s “Donbasom”? Ja ani nie… Skôr tam vidím podobné správanie sa Putina a Hitlera… A potom, že denacifikácia… To je cynizmus!
Nuž, ale ja som len obyčajný laik, ktorý zásadne číta “Sorosove médiá”... Práci česť !


giggs11

 33    13. január 2023 o 09:28

@tomy…uplne s tebou suhlasim…ja zasnem nad fanusikmi DM,ktori sympatizuju trebars so stranou Republika alebo Lsns…to je taky oxymoron az to nie je pekne…a mam tiet skusenost,teraz nie,co sa tyka fans DM,ale mozno aj ich,ze sice pindaju na zapad,na liberalizmus,na demokraciu,ale vyuzivaju vsetky vydobytky zapadneho sveta a ich myslenie….to,ze rusi zaspali v case musi byt kazdemu normalne zmyslajucemu cloveku nad slnko jasnejsie…v tek krajine si ludia musia urobit poriadok,ale bohuzial,oni su tak oblbnuti propagandou,ze az…vsetko mudrejsie z ruska uz uslo na zapad….


samueldm

 34    13. január 2023 o 10:06

@tomy úplný súhlas, výstižne napísané

kobo: je nemožné aby krajiny ako naša a podobné mali vlastnú nezávislosť bez podpory a ochrany nejakej silnej demokratickej krajiny, pretože keby sme neboli súčasťou NATO a západného sveta tak by si podobne ako pri Ukrajine nejaký Vlado povedal že nás pokojne môže obsadiť, a mali by sme tu teda krásnu nezávislosť. A nebol by tu žiadny koncert DM a ani by sme sa naň tak lahko nedostali inde.

PEACE


Walking in Secret Garden

 35    13. január 2023 o 11:13

Už asi traja ste napísali niečo v tom zmysle, že nechajme radšej politiku tak a potom ste aj tak napísali svoj názor… grin A ja budem štvrtý. grin
Je to nebezpečná téma a naozaj sa musíme v diskusii krotiť, o chvíľu môže Gabriel povedať “brzdite chlapci” a bude to oprávnené. 
Tak ja len, že tomy, giggs11, samueldm… plne s vami súhlasím. A mám rád aj vás ostatných, i keď s vami nesúhlasím.
Nie som naivný, určite je čo kritizovať na “západe”, USA, NATO…, Ukrajina tiež nie je dokonalá a aj Ukrajinci sú rôzni (tak ako aj Slováci a iní), ale nič z toho ani len trochu neospravedlňuje “toho”, čo hnusne napadol Ukrajinu. Je to pre mňa jasne čiernobiely problém…

Nebol som síce na koncerte DM v Prahe v 1988, ale čítali sme všetci ako to bolo… a vôbec aj celkovo život vtedy. Život teraz nie je ľahký, v demokracii. Ale nič lepšie zatiaľ nie je (pre mňa osobne teda je, tzv. teokracia, avšak nie pozemská a cirkevná, ako ju definuje wiki, to by bola iba ďalšia totalita…), určite nie je riešením vzhliadanie k “východu”, z kaluže do blata…


DM-80

 36    13. január 2023 o 12:11

Tomy, Giggs, Samuel, súhlasím s vami! ✌️

Avšak poďme už viac rozoberať hudbu. Majte všetci príjemný deň!


Gabriel

 37    13. január 2023 o 12:32

@samueldm: Admin prosba: Prosim ta, ak si zaskrtnes odber emailovych notifikacii z komentarov a v profile nemas funkcny email, tieto notifikacie potom koncia ako nedorucene v mojej emailovej schranke. Prosim, aby si si v profile zadal existujucu / funkcnu emailovu adresu. Dakujem.


Gabriel

 38    13. január 2023 o 12:38

@Walking in Secret Garden: TIP: ak chcete miesat v diskusii pod clankom politiku, obzvlast tu aktualnu, v diskusnom fore si viete zalozit temu a tam bez obmedzovania diskutovat na akykolvek sposob wink


Walking in Secret Garden

 39    13. január 2023 o 15:27

Gabriel, samozrejme, rozumiem a ďakujem za trpezlivosť s nami.
Aj som rozmýšľal, že ako to spojiť s témou, napadlo mi len, že to síce nie je k hudbe DM, ale k textom z albumu Memento Mori. grin grin No, to by asi neobstálo… grin


Dave & Mart

 40    13. január 2023 o 15:50

@tomy [32]:

Ospravedlňujem sa Gabrielovi, ale nedá sa mi nereagovať. Síce nie som vyštudovaný historik, ale áno, v histórii som priam exceloval. Počas základnej a strednej školy som bol nadšeným čitateľom histórie. Veľa som sa rozprával s ľuďmi, ktorí si v živote aj niečím prešli, vrátane členov mojej rodiny, ktorí už nie sú fyzicky medzi nami. Mojimi silnými témami boli predovšetkým Rímska ríša a 2. svetová vojna. Takže vysmievanie sa a irónia nie je na mieste. A je normálne, že sa človek pomýli. Hodnotiť na základe toho môj intelekt je úbohosť. Našiel si aj iné gramatické chyby, či len tú jednu? (pozn. diakritiku z predošlého komentára nerátam, nezvyknem ju používať)

Každý fanúšik DM má právo na slobodný názor. Napísať, že niekto nechápe ako môže byť niekto voličom tam či onej politickej strany alebo má taký či onaký názor ohľadne konfliktu na území UA (pozn. predtým určite téma Covid-19), pretože je fanúšikom DM ... to je také komunistické alebo spiatočnícke zmýšľanie. Fanúšik DM môže byť hocikto, ľavičiar, pravičiar, komunista, liberál, judaista či katolík, ...

Ale prajem ti, aby sa tá nenávisť z teba vytratila, je ťažké s ňou žiť. Raz sa dozvieme pravdu, preto nesympatizujem ani so západom, ani s východom a žijem život tak ako ide, ale s vlastným pohľadom na vec a názorom. Ja osobne by som do Ruska či Bieloruska nešiel žiť, ale rovnako ani do USA (pozn. možno by som zvážil štát Florida) alebo do Nemecka, ale to neznamená, že budem prechovávať chorobnú nenávisť voči iným ľuďom, iným národom, aj keď sa určite nájdu nejaké výhrady. Ľudí treba spoznať a môžem povedať, že napr. s takou ruskou mládežou, so staršími Američanmi či s ukrajinskými ženami zo západnej časti UA nemám v zahraničí dobré skúsenosti alebo zážitky. Neviem ako na Slovensku.

Na to, že sa pokladám za “konzervu”... jednoducho vidím, že mám väčší zmysel pre slobodu slova a liberalizmus ako tí, ktorí sa k tomu hrdo hlásia, ale v skutočnosti si idú “komunistickú” cestu: “Pravda je len jedna, o tej sa nediskutuje!”

A teraz sľubujem sám sebe, toto bola moja posledná reakcia na túto tému, ktorá ľudí len a len rozdeľuje. Ako napísal DM-80… viac rozoberať hudbu. Odteraz už len na tému DM.


Dave & Mart

 41    13. január 2023 o 18:57

Teraz ucet Ultra DM zverejnil informaciu, ze skuska na Memento Mori tour sa zacne buduci tyzden. Chcel by som vediet, kde sa budu chalani pripravovat. Jaj, uz citim to napatie a radost, neviem sa dockat 23. marca a prveho oficialneho koncertu v Sacramente.


samueldm

 42    15. január 2023 o 12:36

On the Songview website, which is a database of information about songs, their authors, and their copyrights. There are two new titles:

“Before We Drown” and “Other Side”

signed as Depeche Mode, and their authors are Dave Gahan, Christian Eigner, and Peter Gordeno.


Gabriel

 43    16. január 2023 o 11:17

@samueldm: v tej databaze som “Before We Drown” v autorstve Gahana nenasiel. Nasiel som tam ale ine nezname skladby:

https://repertoire.bmi.com/

Other Side [Gahan + Eigner + Gordeno]  24086847
Image And Likeness [Gore] 4718669
Cover Me Lights [Gahan + Eigner + Gordeno] 915201795


ViolateYou

 44    16. január 2023 o 17:49

Tomy: Suhlas.

KOBO101: Sem tato tema sice nepatri ale mna uz tiez rozculuju pseudohistorici na internete, zovseobecnovanie a nenazyvanie vecii pravymi menami. Psedohistorici sme vsetci pokial sme nestudovali historiu nie len ty. Do najhlbsich suvislosti neuvidime, no treba sa o to pokusat.
Ukrajinci su taki , americania su hentaki, rusi su onaki. Treba rozlisovat medzi rezimami. Medzi US, RU aj UA ludmi sa najdu aj taki aj onaki. Ukrajincom (v prvom rade) a ich obdivuhodnej reakcii na agresivne napadnutie suverenity ich nezavisleho statu vdacime, ze sa stale nemusia prekreslovat sucasne mapy a tomu ze aj ked je rok 2023 smutny neni este podstatne smutnejsi.
Mozes mat hocijaky nazor a excelovat v historii ja ti to urcite neberiem, no agresor -  Ruska federacia rozputal vojnu s nezavislym statom - Ukrajina a to neni o nazoroch. Uz v roku 2014/2015 som sa tiez rozpraval s clovekom z UA - vyjadril jeho nazor a nazor jeho priatelov/kolegov na situaciu na Ukrajine - jej ambicie vymanit sa z vplyvu Putina, Vtedajsie referedum, vojnu atd..
To ze Putin skonci na smetisku dejin vedla Stalina je uz hotova vec. To som vazne necakal ze Putin tak klesne aj ked je to odporna krysa uz minimalne 50 rokov.

Co sa tyka “nenavisti” uz aj ludia ktorych poznam a ktori su maximalne trpezlivi, dobri a slusni, su frustrovani - to ja skor citam v Tomyho prispevku - z toho ze musia oponovat (lebo byt ticho nie je stale cesta) ze Kotleba je zlo, Zem nie je plocha a ine uplne samozrejmosti. Ze nazor.

A ked pocuva komunista DM tak to z podstaty nemoze byt pravy fanusik, pretoze asi necita tie texty o com spievaju.

PS: nebudem zakladat nic vo fore zakladat politickeho charakteru aj ja som tu hlavne koli DM,  takze sorry Gabriel za prispevok. Prvy posledny dufam na tuto temu z mojej strany.

 


Get Right With Me

 45    16. január 2023 o 20:09

Zabudol si ešte napísať že na tom smetisku dejín skončia aj Bushovci Blair Obama a teraz Biden za tie zločiny čo spáchali tak keď píšeš tak píš objektívne. Keďže vsetci ju opisujú ako ta vojna na Ukrajine je najväčie zlo a čo vojny vo Vietname v Iraku Líbyi Afganistan Juhoslavia to boli tie dobre vojny však.


Gabriel

 46    16. január 2023 o 22:35

@all: Akykolvek prispevok, obsahujuci co i len naznak pokusu diskutovat o politike, bude cely zmazany a autor bude na 6 mesiacov zablokovany.


Gabriel

 47    18. január 2023 o 10:25

@all: Prosim, venujte sa v diskusii teme clanku. Depeche Mode vydavaju novy album a mozete sa o nom v diskusii rozpravat a tesit sa na to. Dakujem.


tommy

 48    18. január 2023 o 14:23

@all: Ospravedlňujem sa za moju prehnanú (politickú) reakciu na inak veľmi pekne napísaný monghiho (diplomatický) príspevok… Asi nastal ten správny čas poďakovať... Želám všetkým fans, aby si v nadchádzajúcom albume i turné našli to svoje… Hudba je predsa jedným z najkrajších spôsobov zbližovania sa.


Michaela 146

 49    18. január 2023 o 20:34

Nové album mi napoví, kterým směrem se vydám.


Gabriel

 50    18. január 2023 o 21:40

Osobne ocakavam (nemam ziadne secret info) ze nam DM dorucia v priebehu nasledujucich 15 dnoch prvy singel z MM.


Michaela 146

 51    19. január 2023 o 08:41

Děkuji smile Přátelství může být jedině mezi dobrými lidmi.


samueldm

 52    19. január 2023 o 09:50

@Gabriel [#50]: je to možné, vačšinou vychádzajú veci v piatok, takže predpokladám aj na základe minulých singlov, že by to mohlo byt 3.2. (prípadne 27.1., 10.2.)


giggs11

 53    19. január 2023 o 10:03

samueldm [#52]:
@Gabriel [#50]: je to možné, vačšinou vychádzajú veci v piatok, takže predpokladám aj na základe minulých singlov, že by to mohlo byt 3.2. (prípadne 27.1., 10.2.)

uz aby to bolo…


samueldm

 54    19. január 2023 o 10:56

som zvedavý či to bude prípadne aj s klipom


lili ruza

 55    19. január 2023 o 11:16

samueldm [#52]:
@Gabriel [#50]: je to možné, vačšinou vychádzajú veci v piatok, takže predpokladám aj na základe minulých singlov, že by to mohlo byt 3.2. (prípadne 27.1., 10.2.)


Tak by to mohlo naozaj byť. Ale znovu ma prekvapuje to ticho okolo všetkého. Neviem, aspoň obal prvého singlu alebo aj albumu. Veď už je “najvyšší” čas smile


Dave & Mart

 56    19. január 2023 o 20:11

@lili ruza [#55]:

Ja tiez neznasam to ticho, to “cakanie na Godota”. Niekedy sa idem doslova z toho zblaznit, ze je to tak blizko a tak zaroven daleko. Najlepsie to bolo v r. 2006 a 2009, o nicom som netusil, prisiel len otec s listkami, vtedy a vtedy ideme na koncert, kupil k tomu hned aj novy album, ktory sme vzdy po ceste do Bratislavy v aute vypoculi a hotovo. Dnes, ked tomu venujem vacsiu pozornost, chcem vediet hned vsetko a co najskor… jednoducho to kuzlo sa vdaka internetu vytratilo. Na jednej strane je to fajn, nezabudnem ako som v robote na nocnej sledoval live prenos zo Stockholmu 2017 cez Periscope, ale na druhej strane je zle, ze vsetko je uz predvidatelne a ten koncert v Bratislave som si potom vobec neuzil, lebo vopred som sa nechal znechutit.


Michaela 146

 57    19. január 2023 o 21:09

...tady je mi názorově, někdo velmi blízký.Nejen politické téma, ale i zhouba internetu. A o tom dnes přednáší i moje dcera, varuje mladé lidi před sociálními sítěmi, místo sezení u svého PC, aby se raději věnovali sportu, rûzným zájmovÿm kroužkům a nebo čtení knih.


DM-80

 58    19. január 2023 o 21:25

Myslíte, že bude nejaké promo vystúpenie k Memento Mori? Ako už vieme, album by mal údajne vyjsť 17.3. a 23.3. už začína turné. Čo myslíte?


Kubec

 59    20. január 2023 o 00:21

@Get Right With Me: Prehovoril si mi z duse!


Kubec

 60    20. január 2023 o 00:32

@Michaela 146: Uz niekolko rokov (cca 15) hovorim, ze jednym z najvacsich problemov dnesnej spolocnosti je to, ze sa mladi ludia nemaju na co tesit. V zmysle, ze vseko, co chcu, maju za okamih k dispozicii, lebo je to niekde na internete. Kde su tie casy, ze sme cakali na album Violator niekolko mesiacov od vydania (sic!), kym sa nasiel priatel, ktory nam vedel zabezpecit jeho nahranie na MC kupenu spred Prior-a…? Kde su tie casy, ked sme cihali pred DR (t.j. drotovym rozhlasom, pozn. pisatela) na nejaku skladbu od DM, lebo sme vedeli, alebo aspon tusili, ze odzneje a nahravali sme ju cez kazetovy prehravac pomocou vstavaneho mikrofonu prilozeneho k reproduktoru radia?  Jedina (pseudo)hodnota, ktora tu dnes je, su peniaze. Tie sa po roku 1989 dostali na prve miesto rebricka hodnot. Keci o zdravy a inych veciach su somarina. Spolocnost uz na ne neveri a co je podstatne, nechce ich…
Neviem, ci je moj nazor a zmyslanie socialisticke, kapitalisticke ci komunisticke, ci neviem ake by este mohlo byt (su to len ucelove nalepky), ale myslim si, ze presne TOTO DM kritizovali po prvykrat v skladbach na albume CTA.


Dave & Mart

 61    20. január 2023 o 11:04

@Michaela 146 [#57]:

Take ucitelky a takych ucitelov potrebujeme ako sol, co maju na dnesnu dobu “osvietene” zmyslanie. Mladez potrebuje od internetu abstinovat a oslobodit sa. Ja som stale mlady clovek a zazil som detstvo bez pocitacov a smartphonov, a som za to nesmierne vdacny, ze som prezil krasne detstvo. Nikdy nezabudnem, ako mi otec ukazoval magnetofonove kazety, na ktore si nahraval DM skladby, ako mal skladbu Sacred dvakrat nahratu na 2 roznych kazetach, lebo mu na prvej nestacila paska, ... Nezabudnem, ked som prvykrat vzhliadol 101 na VHS-ke, nedychal som, videl som prvykrat nahe zenske prsia, vdaka Alanovi som zacal chodit na hodiny klavira. Dobre bolo, ale zalezi na nas, aka bude nasa buducnost a co tu zanechame.

@DM-80 [#58]:

Myslim, ze nejaky ten 1 promo koncertik v nejakej americkej show prebehne, napr. ako v roku 2013 (Live on Letterman). Nepredpokladam promo koncert v Europe, ale uvidime. Hlavne nech to uz pride, cakame a sme pripraveni.


DM-80

 62    20. január 2023 o 12:15

@KOBO_101 [#61]: Presne ako píšeš, už sme poriadne naladení a pripravení. smile Už nech je to tu. Ďalšie DM obdobie, tak užime si to naplno a žime hudbou. Je to jedna z najkrajších vecí v našom živote. Vďaka za hudbu! A za mňa ešte veľké díky aj za každého fanúšika, ktorý hudbu nevníma len nejak mechanicky a viac premýšľa nad textami, resp. odkazom daných interpretov. Užívajme život keďže…memento mori.


Gabriel

 63    20. január 2023 o 16:30

Mne by bolo zo strany kapely velmi sympaticke, ak by konecne vyrazili do Ciny, vychodnej Azie, Japonska a Australie.


DM-80

 64    20. január 2023 o 21:09

Dúfam, že Martin svoje skladby z nového albumu (kde spieva on), zahrá aj na tour. Zo Spiritu som na GST očakával aspoň Fail, nestalo sa. Snáď to teraz napraví. smile


giggs11

 65    21. január 2023 o 19:20

novy singel remixuju camelphat….co asi znamena,ze singel tak skoro este nevyjde…


Dave & Mart

 66    21. január 2023 o 21:01

@Gabriel [#63]:

Vsak si uz ludia zacali robit srandu, ze “World in My Eyes” z pohladu DM je Europa a Severna Amerika, sem-tam aj Juzna. Australski fanusikovia dokonca vytvorili internetovu peticiu za to, aby Depesaci koncertovali aj tam. Viem si predstavit specialny intimny koncert v Syndney Opera House. Ale okrem Sydney su tam mesta ako Melbourne, Brisbane, Gold Coast, Perth, Adelaide ci Canberra; je kde vystupovat. Australskych fanusikov je mi luto, myslim, ze kapela by tam mohla zavitat. Co sa tyka Ciny, Hong Kong alebo Shanghai, ale samozrejme Japonsko, Juzna Korea, Singapur ci Kazachstan, ... Neviem no, ked nieco nazvem World Tour, tak by som to mal aj tak naplanovat.

@DM-80 [#64]:
Veru aj mna velmi sklamalo, ze Martin neodspieval aspon Fail. Asi ten album Spirit nebol az taky dobry pre nich ako Delta Machine. Zo Spiritu na turne odznelo spolu len 5 trackov zatial co z Delty az 10 trackov a to neodzneli perly ako Broken ci Alone.


In Your Memory

 67    21. január 2023 o 22:32

giggs11 [#65]:
novy singel remixuju camelphat….co asi znamena,ze singel tak skoro este nevyjde…

 

Tie casy su uz davno prec, ked bolo treba utekat do CD predajne aby sme mohli pocut novy singel. Odpremieruju ho na nete, tak ako naposledy a singel s klipom a remixami vyjde oficialne v pribehu februara, na com uz ale zalezat nebude, lebo skladbu budeme pocut skor…

Podla mna sa buduci tyzden minimalne dozvieme, kedy ho odpremieruju.


Dave & Mart

 68    22. január 2023 o 16:21

Podla albumoftheyear.org by mal prvy singel Depeche Mode s nazvom Ghosts Again oficialne uzriet svetlo sveta 3. februara 2023. Tak som zvedavy, ci je to pravdive tvrdenie alebo sa opat jedna o falosnu stopu.

https://www.albumoftheyear.org/album/581944-depeche-mode-ghosts-again.php?fbclid=IwAR0CUk9hMzuYf4LQAqPDkKxDjaab6ffP2B2fw3nnnse6p6u5t2B7qtJfMCc


In Your Memory

 69    22. január 2023 o 16:39

Zalezi na tom, o co ide. Ci sa jedna o premieru singla alebo release date singla (CD, digital). Where’s the revolution bol odpremierovany online na konci januara a singel potom nasledne oficialne vysiel na zaciatku februara. Mna osobne tie mixy a remixy vobec nezaujimaju, nechapem ze DM toto este stale riesia. To sa neda pocuvat a vsetky su na jedno kopyto.


Gabriel

 70    23. január 2023 o 22:00

https://tapeop.com/interviews/153/marta-salogni/

Depeche Mode’s Memento Mori

Producer James Ford got in touch with me last spring, asking if I wanted to engineer the new Depeche Mode record. These days, I mainly produce and mix, but having been an engineer for many years I carry a deep love for that process, and I see it as a hugely creative and integral part of a record. I said yes.

I knew James from having mixed a few albums he produced, and I knew [vocalist] Dave Gahan from having mixed his latest Soulsavers record [Imposter]. I also worked at the Mute Records Studios for a while before building my own studio, and know owner/founder Daniel Miller well, so it all felt like a great combination of great people involved. The experience reflected that.

We recorded this summer, mainly at [songwriter] Martin Gore’s own studio [Electric Ladyboy], which has a dream collection of synths and outboard gear, plus we spent a week at Shangri La in Malibu, California. It was a small team, and everyone was very involved in the creative process. I loved that.

We got some great sounds, experimented with different combinations of outboard and effects, and I got to use my tape machines setup, playing loops and building layers of delays and feedback into the tracks. Dave and Martin were very open to exploring sounds, and it has been a great session.

The late Andy Fletcher [keyboards] was missed, but he was remembered dearly by Martin and Dave. When they would speak about him, I felt like he was in the room. Even though I only met him once, I felt like I’ve got to know him through them.

After recording, I mixed the record back at my studio in London. It’s called Memento Mori, and it will be out in March 2023.

-MS


Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa