Koncert DM otestoval AI bezpečnostnú technológiu pre OH 2024

Parížske koncerty Depeche Mode sa stali podujatím pre reálne otestovanie najnovšej bezpečnostnej technológie využívajúcej umelú inteligenciu. Podľa francúzov, test bol úspešný.

Celá aktualita je dostupná iba členom webu.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa

Názory Devotees (12)

EverythingCounts

 1    11. marec 2024 o 23:00

Uplne ina tema ako DM ale neda sa mi nevyjadrit. Dufam ze nas ta AI nepohltne viac ako je treba.

Znepokojuje ma akym smerom sa ubera svet. A to nie len co sa tyka AI. Uz kovid ukazal velmi vela (pre tych co chceli vidiet smile )


Monghi

 2    12. marec 2024 o 08:05

Parizske OH bude “testovacim poligonom” mnohych AI technologii, debatuje sa o tom uz pekne dlho. Vystup z toho bude velmi zaujimavy, ako pre ludi, tak aj pre policajne zlozky, bezpecnostne sluzby, stat ako taky ... je jasne, ze bezpecnost ma svoju cenu, hlavne v takych aglomeraciach, ako je Pariz ... tieto OH ukazu buducnost v oblasti bezpecnosti vo svojej plnej nahote, hlavne v tom smere, ze to ucastnici “pocitia”. Ale tomuto vyvoju sa asi nevyhneme ... cim viac ludi, tym vyssie rizika ...


tommy

 3    12. marec 2024 o 08:13

Hm, na margo toho software - pred časom som pozeral taký dokument, ako Čína monitoruje vlastných občanov, hlavne Ujgurov a bol z toho priam zdesený... Záver toho dokumentu bol o tom, ako niektoré západné štáty vrátane Francúzska či Izraelu boli týmto programom fascinované ... Prví to argumentovali útokom v Nice, tí druhí trvalou hrozbou voči nim… Iróniou toho dokumentu bol fakt, že ho natáčal francúzsky štáb a sami boli z toho zhrození, čo všetko nám hrozí, t.j. takmer úplná strata slobody, pod rúškom boja proti terorizmu a iným protispoločenským živlom… No ja neviem… Som rád, že som zažil “slobodné koncerty”, teda aspoň som mal taký falošný pocit.
Nech žije heslo Veľkej Francúzskej revolúcie: “Sloboda, Rovnosť, Bratstvo” (Liberté, égalité, fraternité).


Monghi

 4    12. marec 2024 o 08:56

nuz, ako sme to uz spolu rozoberali, v dnesnej dobe ukoncirovat miliardu ludi, to asi bez obmedzeni nepojde. Vzdy boli zakony, regulacie, co je svet svetom ... vsetky velke rise boli najskor vybudovane na poriadku, mozno aj horsich veciach, a ked zacali uzdu uvolnovat, moralka sla ta tam, tak vsetky rise padli ... my, co sme zazili komunizmus, hoci ja som ho zazil uz len z takej tej pionierskej a zvazackej stranky, kde boli vsetko “funny”, sme na obmedzenia akosi z DNA podstaty strasne citlivy a dost nas to vyrusuje ... hlavne pokial ide o nastroje typu “total control” ... ale paradoxne maju tie najprisnejsie zakony a sledovacie programy krajiny, ktore sa hrdia demokraciou ... USA, Izrael ... Cina, to je kapitola sama o sebe, ale tam sa nebavme ani o demokracii ... hoci ... vzdy si kladiem otazku ... vzdy kontroluje mensina vacsinu ... a ked to napr. v takej Cine funguje ako funguje ... je vacsina tych ludi spokojna? Mozu chodit aj do sveta, bez problemov, vidia ako to mimo Ciny funguje, detto napr Rusi ... napriek tomu maju doma to, co maju ... tak potom su s tym spokojni? Vyhovuje im to?

Bohuzial, moderne komunikacne nastroje prinasaju so sebou aj digitalne obmedzenia ... inak, dost by ma zaujimalo, do akej miery boli Depeche Mode informovany o tomto teste na ich koncerte, ci boli nejakym sposobom informovani aj navstevnici koncertu a aky nazor na to ma napr. David ... to sa ale asi nedozvieme, kedze media na turne ignoruju ...


Kubec

 5    12. marec 2024 o 09:15

Priatelia, Boh nas ochranuj! Ziaden ludsky vynalez nebol NEzneuzity! A aj toto bude zneuzite a obavam sa, ze sa toho este aj dozijeme. Postupne sa nam to tu vkrada a prezentuje ako nieco pozitivne, ale ciel je uplne iny. Uplne zotrocenie a totalna kontrola. Aj fasizmus a nacizmus sa zacal uzasnymi heslami a idealmi. Orwell v romane 1984 mal uplnu pravdu, ale jednu vec nedomyslel, a to, ze si tieto technologie, ktore nas budu neustale monitorovat, budeme sami kupovat, instalovat, suhlasit s nimi atd.

ad EverythingCounts: uplny suhlas!

ad Monghi: Mnohe velke rise skoncili na moralnom upadku, ktory nesuvisel na povolovani uzdy, ale na tom, ze sa ludia uz mali tak dobre, ze nevedeli co od radosti. teda, predosvetkym ti bohatsi. Myslim si, ze spolocnost je v tejto faze. A tento moralny upadok zakonite vedie k vojne. Inym sposobom sa system neda zmenit. Su to historicke cykly, stale sa opakujuce, pretoze ludia su nepoucitelni a najma nezapru svoju biologicku podstatu.
A co by na to povedali Dave alebo Martin? Tazko povedat…, predsa len, ci chceme, ci nie, ziju v uplne odlisnom “svete”.


Monghi

 6    12. marec 2024 o 09:50

@Kubec: no ano, s Tvojim tvrdenim ohladne upadku historickych imperii v podstate suhlasim. A nazor Davida by ma zaujimal na margo obdobia Spirit albumu, kedy sa dost na politicku temu vyjadroval, ze zacal citat nielen mainstreamove media, ale aj tie opacne a ziskal uplne iny, otvorenejsi pohlad na svet ... cize, celkovo by ma zaujimalo, ako na taketo AI technologie a nastroje kontroly bude napr. reagovat umelecky svet ako taky ...


monocells

 7    12. marec 2024 o 11:05

Poriadok musí byť! Povedala babka a kopla hxxxo pod posteľ.

Všetko je otázkou miery. Koľko, pokiaľ ešte… Anarchiu si asi nikto neželá.
Ale opačný pól je rovnako nebezpečný. Nikto asi nechce žiť v kliete s tým,
že ti bude niekto tvrdiť, že TO je pre teba najlepšie. To tu už bolo, že…

Je to o hľadaní a dosahovaní tej správnej všeobecne akceptovateľnej miery
regulácií, zákonov a zásad bezpečného spoločného fungovania.

Čo sa týka AI, mám obavy z toho, že jedného dňa nám elity začnú tvrdiť,
že riadenie spoločnosti treba odovzdať umelej inteligencii, lebo len to bude
záruka toho najlepšieho rozhodovania a fungovania (pamätáte CML v seriále Návštevníci).

A tá moja obava je v tom, že tú “dokonalú” AI, ktorej búdú všetci veriť, aj tak bude niekto riadiť...
Ale to už je o inej skupine, nie o DM.


tommy

 8    12. marec 2024 o 11:25

@Monghi (4) záver: Tú istú otázku mi položila moja malá rockerka… Vedeli o tom DM, súhlasili? Asi to išlo mimo nich, skôr o tom musel vedieť organizátor - usporiadateľ podujatia…


Monghi

 9    12. marec 2024 o 11:46

@tommy: nuz, kym na to nebudeme poznat odpoved, vsetko je to len o dohadoch ... ak to obislo kapelu, asi by som bol na ich mieste nastvany, ze prave na mne a mojom publiku nieco testovali bez mojho a ich vedomia ... asi by sme museli patrat po organizacnych pokynoch podujatia, co sa mi vazne nechce ...

... ale na druhej strane by ma to fakt zaujimalo, na akej urovni vyspelosti uz tie systemy funguju. Ono, ked to clovek vidi vo filmoch a hlavne tych starsich, tak sa tie filmy potom javia ako vizionarske, pripadne cloveka napadne ... chceli nas na to postupne pripravit? Cez vikend som si pozrel posledny film o Jasonovi Bourneovi ... a ten bol z roku 2016 ... ako, tie dohladove systemy uz tam posobili na slusnej urovni ... ale, je to len film. Funguje to tak realne? 8 rokov odstup, technologie idu milovymi krokmi, dokazem si predstavit, ze by to nemusel byt vobec problem a tie systemy su uz daleko vyspelejsie

@monocells: ak tu najvyspelejsiu AI bude stale niekto riadit, pripadne ju dokaze vypnut, tak jo, stale to bude “hracka”. Problem nastane v momente, ked si ta umela inteligencia zacne uvedomovat samu seba a prevezme rozhodovanie ... od takehoto sci-fi scenara sme mozno este daleko a mozno uz nie ... nevieme ... ale najst ten spravny kompromis, som mozno za (aj to za urcitych podmienok, ale ludska chamtivost a tuzba po moci je nekonecna), len aby uz vtedy nebolo neskoro. Ludia uz totiz logicky premyslaju stale menej a menej, s nadsenim vsetko prijimaju, na vsetko klikaju, cim menej namahy, tym lepsie ...


tommy

 10    12. marec 2024 o 13:09

Hm, keby som bol člen nejakej skupiny, určite by som to chcel dopredu vedieť a následne sa rozhodnúť, či chcem byť toho súčasťou alebo nie… Možno si mysleli, že DM boli vždy nadčasoví, niektoré kritiky dokonca riešili, či sú DM živí alebo nie (tuším pri singli GET THE BALANCE RIGHT), boli spomenutí vo filme EX MACHINA… Nuž, keby boli DM pohotoví, mohli si v Paríži strihnúť vyššie spomenutý singel (GET THE BALANCE RIGHT)... Presne o tom to je… Nájsť rovnováhu medzi ľudskosťou, vyspelou inteligenciou a vzájomnou kooperáciou… To bude asi otázka tejto dekády…


Tomba

 11    14. marec 2024 o 12:53

Nejde o zkratku, prostě se na ně jen přišel podívat Al W. grin


Fido

 12    16. marec 2024 o 12:54

AI? Nechame sa prekvapit. Nikdy to nie je tak ako si myslime, ze to bude.


Pridávať komentáre môžu iba zaregistrovaní a prihlásení depešáci.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa