Raritné inštrumentálne verzie skladieb (nielen) Depeche Mode
Gabriel
0
Niekedy sa udejú naozaj zázračné veci. Jedna nemenovaná webová služba ponúka vysielateľom a performerom hudbu k stiahnutiu na komerčné použitie. Na tom by nebolo nič výnimočné, ak by sa v katalógu neobjavili aj skladby a verzie skladieb DM, Dave Gahana či Recoil, ktoré v žiadnej forme doposiaľ nevyšli, či neboli k dispozícii na promo nosičoch.
Čo je ešte obzvlášť zaujímavé pre audiofilov, skladby majú korektný dynamický rozsah a netrpia tzv. loudness war. Buhužiaľ, náhľady skladieb netrpia loudness war, ale plné skladby po zakúpení už áno. Mimo toho sa tam nachádzajú rôzne edity skladieb s odlišnými dĺžkami voči originálnym skladbám.

Názory Devotees (26)
Gabriel
1 23. január 2017 o 00:14
Úžasné, kontroloval som množstvo skladieb z éry po SOFAD, kedy začali byť všetky DM nahrávky s loudness war a zatiaľ som v tejto knižnici nenašiel žiadnu, ktorá by loudness war mala. Niekto tam hore ma po dlhých rokoch vyslišal. Škoda, že tam chýbajú niektoré inštrumentálky z Violator, ako napr. ETS.
dez
2 23. január 2017 o 03:36
Gabriel , ako sa tam da dostat a stiahnut to/
Gabriel
3 23. január 2017 o 08:49
Bohuzial, skladby, ktore v preview mali korektny dynamicky rozsah, po stiahnuti sklaby v plnej kvalite maju loudness war :( Stiahol som nieco vyse 60 skladieb, nechavam si zvysny kredit na dalsie veci, mozno sa tam objavi potom Spirit instrumental.
Skusim im napisat, ako je to mozne.
dez
4 23. január 2017 o 10:21
gabriel, stiahol si dake instrumental od dm? ak ano ake to je.
Gabriel
5 23. január 2017 o 11:02
Zda sa, ze sluzba niejako zasiahla. Neviem sa zrazu prihlasit do mojho uctu. Uvidime, co mi odpisu na email.
dvestotri
6 23. január 2017 o 12:20
Inak to loudness war je taky shit, ze to svet nevidel. Pokial by sa dali zohnat DM albumy bez tohto preludu, tak by som si to urcite kupil.
Gabriel
7 23. január 2017 o 12:25
Citajuc obchodne podmienky, tak je jasne preco ucet blokli nielen mne. Na druhej strane mame 50 trackov v podobe, v akej sme ich doposial nemali a som rad, ze sa to cele zbehlo v noci, ked to nikto nekontroloval.
Paloq2
8 23. január 2017 o 16:59
Ale ved nejake instrumentalne veci uz boli aj pred tym,ved album Playing the Angel mam cely ako instrumentalku,nie ako Flac ale mp3.
Gabriel
9 23. január 2017 o 17:31
@Paloq2: Oproti tebou spominanemu promo CD (ktore som prave preto odtial nestahoval) maju tam aj dalsie tracky z PTA avsak maju ine dlzky a su to radio edity skladieb.
Gabriel
10 23. január 2017 o 17:41
@Paloq2: este doplnim, PTA Instrumentals je samozrejme aj v bezstratovom formate priamo ripnute z promo CD.
Strider
11 23. január 2017 o 18:37
Bolo by fajn nejako sa k tym instrumentalkam dostat…
Gabriel
12 23. január 2017 o 18:49
Napis mi PM > https://www.depechemode.sk/forum/member/messages/compose
Strider
13 23. január 2017 o 20:20
Zaregistroval som sa, rychlo nahadzal asi 20 skladieb do kosika, uz som si skoro stihol aj navysit kredit a v tom ma vyhodilo! Bolo to o chlp
))
Asi nemame sancu…
Dusan
14 23. január 2017 o 21:11
Nahrávky bez loudness war nie je audiofilovská záležitosť, je to úplný štandard pre počúvateľnosť nahrávky a normálny posluch hudby. Už to bolo veľmi dávno, keď som si po prvý krát povedal, že čo to je za nekvalitné CD, strašne hlasno nahraté, počujem tam chrčanie, niečo mi nesedelo na tej nahrávke, podvedome som cítil, že niečo nie je v poriadku, nemá to prirodzenú dynamiku atď. Vyvrcholilo to Red Hot Californication, ten album sa nedá vôbec kvôli tomu počúvať... a zakrátko som zistil, že nie len kvôli tomu
Hrozný a nepochopiteľný “trend”, ktorý ničí hudbu. Veľmi to počuť aj na Playing Angel. Počul som, že vinyl je bez toho, len ten som si už nezadovážil. Ak by sa dalo albumy bez toho “vyhúlenia” zohnať, určite ich kupujem.
ivan
15 23. január 2017 o 21:31
Pre objasnenie…prečo tento trend loundness war?
Gabriel
16 23. január 2017 o 21:40
@Dusan: samozrejme mas uplnu pravdu s mojim nespravnym pouzitim vyrazu audiofil. Ja uz 20 rokov zasnem, ako moze svet produkovat uplne normalne poskodene nahravky.
Gabriel
17 23. január 2017 o 21:47
@ivan: skusim to expresne vysvetlit. Loundness war vymyslela nejaka chytra hlava, ktora zistila, ze ked je nahravka hlasnejsia, lepsie znie v radiu oproti ostatnym. No a samozrejme bolo to vymyslene kvoli prachom. Cim viac sa skladba v radiu hra, tak tym lepsie zaraba. No a toto cele samozrejme nenapadlo intepretom, ale prave tym, ktori sa snazia nahravku predat - teda vselijaki manazeri, apod. Kapela doda master, ktory ma korektny dynamicky rozsah, no a z lisovne CD vyjde katastrofa. U DM toto zacalo singlom Barrel of a Gun. Loudness war je ale vec, ktora sa neda realizovat na vinyloch, pretoze by nehrali, ale chrcali od prebudenia signalu. Preto dodnes maju vinyly korektny dynamicky rozsah. A aby si to videl aj graficky, nizsie je to jednoznacne viditelne. Vrchna cast obrazku ukazuje korektnu charakteristiku a nizsie tu istu nahravku, ale s loudness war. Prakticky, uz 20 rokov pocuvame nove CD nahravky DM s tym, ze urcitu cast toho co kapela nhrala v studiu, nepocujeme.
Gabriel
18 23. január 2017 o 21:55
@ivam: pozri si este toto kratke video.
https://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ
Ak si porovnas nahravky napr. na sluchadlach budes pekne pocut, ako zvuk koreknej nahravky pekne pulzuje a je mäksi. Loudness war prakticky zmeni celu nahravku.
ivan
19 24. január 2017 o 08:11
Gabo vďaka. Pochopené
ivan
20 24. január 2017 o 08:13
Ešte poznámka…to kapele nevadí že im zhovadia ročnú prácu?
Gabriel
21 24. január 2017 o 08:31
@ivan: toto nie je len o DM. Mam dojem, ze drvivej vacsine umelcov vobec nezaujima, co sa deje s technickou urovnou ich nahravok, ked opustia studio.Ak by to tak bolo, zu davno by tlacili na to, aby sa ich nahravky predavali v sluzbach ako Tidal.
bel canto
22 24. január 2017 o 09:13
Gabriel alebo je to nastavene ako nemenna vec a hotovo.
Bud ti to vydame takto alebo tahaj prec.
BC
Gabriel
23 24. január 2017 o 09:54
@bel canto: ano, je to tak bohuzial nastavene. Pri predaji sa hudba berie ako produkt, nie ako umelecke dielo. Preto su zakaznici vzdy klamani, tak ako je tomu vlastne dnes uz uplne vo vsetkom, co si kupujeme.
monocells
24 24. január 2017 o 09:58
>Gabriel:
To, čo sa vloží v štúdiu do nahrávky tam samozrejme zostane,
len vplyvom “loudness war” sa v jednoduchosti povedané, zmenia
pomery dynamiky, rozumej hlasitostí jednotlivých partov v skladbe.
Tým sa stane, že niečo je utlmené, niečo prekryje silnejší zvuk a pod.
No, je to tak ako si písal…
Vzniklo to presne tým “Everything Counts” systémom.
Hlasnejšie je lepšie, naše je hlasnejšie, teda naše je lepšie…
Kapely sú “happy”, že im to bude mixovať ten a ten známy a uznávaný
). Ten sa snaží dať jednotlivé zvuky a stopy do
mixer (myslím toho uja
vyváženého stavu tak, aby bolo počuť všetko. Aby boli v priaznivom pomere
zvuky, ktoré majú byť v skladbe dominantné s tými, ktoré sú podporné a pod.
Všetko v záujme čitateľnosti a vyváženia nahrávky.
No a potom do toho vydavateľstvo zasiahne a pri finalizácii povie
masteringovému inžinierovi:
Počuj, tak ako minule, pekne to osoľ, nech to šlape!
Dali sme do toho pekné prachy, tak nech to stojí za to!
Pán masteringový inžinier teda zoberie zmixovanú nahrávku, na ktorej sa
potilo X ľudí, aby to bolo tutti do detailu vychytané, ujo mixér sa s tým trápil
do rána do tretej a pán na masteringu chytí kompressor a limiter a pod.
a aby dosiahol ten jeho “bombastický mega zvuk”, v podstate pridá na hlasitosti
u tých tichších zvukoch a tým zmenší rozdiel medzi tichými a najhlasnejšími zvukmi
v skladbe, čím obmedzí dynamický rozsah a teda celkovú dynamiku nahrávky.
dez
25 24. január 2017 o 10:27
gabriel, mas tie instrumentalky?
Gabriel
26 24. január 2017 o 12:11
Vsetky zvedave otazky vyhradne privatne prosim.