Happy birthday, Boss!!!

Alan Wilder (ex-Depeche Mode, Recoil) dnes oslavuje svoje 58.narodeniny. Prajeme veľa zdravia, pohody a snáď aj tvorivých síl, ak by našli uplatnenie smile Všetko najlepšie, Alan!

Názory Devotees (56)

dvestotri

 1    1. jún 2017 o 06:50

Pán hudobník !!!
Pripajam sa ku gratulacii. Bez tohto cloveka by sme si tu dnes zrejme nepospevovali vypalovaky od DM.
Ale chcelo by to novy Recoil smile

Flexible

 2    1. jún 2017 o 08:31

Vzdy, ked zistim, ze je prave tento den, tak prve na co si spomeniem je, ze “náš Alanko”, tento velky sympatak a moj najvacsi oblubenec (ked tam este bol) ma narodky a v duchu mu blahozelam. Na tom sa uz asi nic nezmeni dokial mi hlava bude fungovat smile Vsetko najlepsie a dakujeme Pán WILDER,  vela zdravia Alan!!!

KRABAT

 3    1. jún 2017 o 09:00

Skoda ho - chalana - to je bez debaty . Urcite mu aj prajem len to dobreeee .... , ALE po papuli by si zasluuuzil .... heh

dvestotri

 4    1. jún 2017 o 09:04

@KRABAT, po papuli by si zasluzil jeden nemenovany tvrdohlavy blondak grin

Andy

 5    1. jún 2017 o 10:47

leti to.. kurna leti, je to mozne? este pred nedavnom som sa vytesoval zo 101 a s otvorenou hubou som pocuval PJ a ETS a cakal na Violator a teraz hen.. kurnik leti to…

KRABAT dvestotri no sak ono Wilder tej brckavej blondatej ” ovce ” uz tusim dal cez pusinku pocas SOFAD nahravania, alebo turne… nikto to nevyvratil a ani nepotvrdil smile

monocells

 6    1. jún 2017 o 12:40

Všetko najlepšie pán producent!

Podla mňa s DM to už asi nepojde, tí to majú už vymyslené, rozbehnuté a ani nechcú nič meniť...
Alan, ak chce ešte využiť svoj nesmierny potenciál, a to by mal, nie je ešte tak starý, mal by sa dať do kopy s nejakým šikovným autorom, lebo ináč zakape…

morena.jea

 7    1. jún 2017 o 13:44

čo to počujem?  kedy?  ako???

Andy

 8    1. jún 2017 o 14:01

@morena.jea no davnejsie som zachytil dve verzie.. jedna sa udajne stale pri nahravani Judas, kde sa Alan s Martinom strasne pohadali ci dat za Judas tu instrumentalnu cast a vraj Alan vrazil Martinovi.. dalej som zachytil aj nieco pocas turne…

morena.jea

 9    1. jún 2017 o 14:04

@Andy   to je pre mňa novinka, inak mne by tá koncovka z Judasa vôbec nechýbala. Tuším sa Martin v nejakom rozhovore vyjadril že sa mu nikdy nepáčila. Ale žeby až tak moc…

Andy

 10    1. jún 2017 o 14:24

@morena.jea: nedivim sa ze sa prefackali, teda ak je to pravda, ale vsetci okolo toho diplomaticky mlcia. nie je ziadnym tajomstvom ze SOFAD sa takmer nenahral, pretoze tam bolo strasne vela problemov pocas nahravania a da sa povedat ze ako aj Violator tak aj SOFAD bol Alanov album.

Fido

 11    1. jún 2017 o 14:28

Veru velky to den. Prajem vsetko naj Alan.
Hehe ze brckava ovca smile)
Alan by sa mal vratit a dat mu este jednu a aj tomu druhemu velkou kalkulackou po usiach. Tak uz vieme, preco uz spolu nebudu hrat. BOJA SA, ze by zase dostali….

Hammersmith Odeon

 12    1. jún 2017 o 14:29

@ Andy: Andy, nemal Alan ten problem nahodou s Fletchom? Viem, ze s Fletchom sa par krat velmi pochytili (lietali tam aj facky), ale o “preplesk” probleme s Martinom som nepocul.

Fido

 13    1. jún 2017 o 14:31

@ Hammersmith Odeon - to nevadi vsetci by mali dostat po jednej - mozno aj dve

monocells

 14    1. jún 2017 o 14:34

Fido: presne

Andy

 15    1. jún 2017 o 14:49

Hammersmith odeon: no hej, pocas SOFAD turne to bol problem s Fletchom, tam padlo zopar prepleskov, ale teraz neviem ci ten problem s Judas opat neschytal Fletch, mozno siel okolo, martin a alan sa hadali a alan slahol fletchovi?:))) to teda neviem… ale o tom ze Fletch vs Alan a SOFAD turne problem sa celkom vie, teda dost sa to verejne ” prevetravalo “, preto Fletch vzdy hovori o Wilderovi v negativach a preto som bol aj prekvapeny, ze ked Wilder odisiel tak Fletch bol vlastne ten prvy kto sa zacal vypytovat Wildera ze preco odchadza.. S tym prepleskom alan vs martin je to ( ak sa to stalo ) dost ututlane, mozno preto ze to bola len ( ak bola ) jedna facka, ale ten problem s Judas sa tiez dost prevetraval .. ono vlastne Wilder uz od BC vravel Martinovy ze nech donesie len text a surove dema, cize len gitara alebo klavir, ako to bolo uz niekde tu zpomenute od dalsieho Wilderovca..

morena.jea

 16    1. jún 2017 o 14:54

@Andy : Tuším už Alan nevedel čo so sebou, nikomu nedával priestor. Vypomstilo sa mu to. Karma je sviňa

Lojzo

 17    1. jún 2017 o 15:15

@dvestotri (1): “...Ale chcelo by to novy Recoil” plne suhlasim!

Tiez mu prajem hlavne zdravie a kludny zivot v kruhu rodiny a ak by sa nudil mohol by ten album nahrat, ja by som sa veru neurazil smile

Fido

 18    1. jún 2017 o 15:15

Ak by to bolo tak ako pise morena.jea tak sa odvazim povedat ze DM bol vlastne Alanov projekt aj ked ho neodstartoval. Urcite vsak odisiel v tom najlepsiom.

Andy

 19    1. jún 2017 o 15:29

@morena.jea ... co ja viem.. Alan nevedel co so sebou.. to by som nepovedal.. i ked Martin je textar a pripravuje dema tak to neznamena ze drzal cely DM pokope.. Neviem ako by sa predavala Martinova hudba sama o sebe. Vlastne okrem cover verzii a Minimal-Techno albume a dalsom dajakom jeho samothom” vytvore ” toho hudobne moc neurobil. nechcem zniet skepticky, ale Martin by sa ako ciste hudbnik asi moc neuzivyl.. textar to ano, o tom nie su ziadne pochybnosti.. od 86-93 celu hudobnu produkciu robil Alan.. uz som raz pisal, ze textar bez hudobnika je vlastne basnik a basne sa moc nepredavaju smile dobry hudobnik bez textu stale moze predat svoju tvorbu… zkus si najst niekde Bammonteho dennik zo SOFAD tour, alebo ako sa natacal SOFAD s Floodom a Kevorkianom.. vsetci mali na salame, chlastaly a Wilder stale robil hudbu, mixoval, dohliadal na remixy atd.. porovnaj si single z pred 93 a po.. do 93 tie remixy mali uroven, dnes to je len cislo skladby na CD…:(

@fido: od 86 bol urcite DM Wilderov ... pri BC urobil taku mensiu revoluciu so zvukom DM ktora kazdy album rastla..

Fido

 20    1. jún 2017 o 17:15

a to presne milujem !! To je pre mna DM

angel

 21    1. jún 2017 o 17:22

V prvom rade všetko najlepšie k narodeninám, nech sa mu darí, tiež som zato, že mohli urobiť ešte jeden album spolu, bol by som neskutočne zvedavý na ten výsledok. Je pravda, že pri albumoch Ultra a Delta mi nechýba, o Spirite sa baviť nebudem, lebo to nie je DM, ale klon Soulsavers and Gahan a to ja nemusím. Takže asi tak!!! Alan všetko naj naj naj, nech sa Ti darí, nech sa Ti všetko splní, čo si budeš priať!!!! A možno aj ten jeden album spolu s DM, aj keď to je fantasmagoria, lebo na Spirite chýbaš najviac!!!!!

berco

 22    1. jún 2017 o 18:27

Alanisko, všetko len to najlepšie Ti zo srdca prajem smile Neboj sa, je nás dosť čo vedia, že si najsamlepší špecialista na roztopašný zvuk v Depeche Mode smile Budúci album DM produkujem ja…. smile ))))))))))))))))))))

Stanley242

 23    1. jún 2017 o 18:46

Takže všetko najlepšie pane! Vašu geniálnu hudobnú mozaiku počúvam od roku 1985 (samozrejme všetky veci spätne) a naživo mi to vyšlo iba raz v 93. Tento zážitok patrí medzi top experiences in my life.
Čítam tu tie príspevky a musím povedať že mnohé z nich ma celkom pobavili, niektoré sú veľmi zaujímavé.

Ak by sa niekedy v budúcnosti stala tá veľká VEC,pre nás wilderovcov by TEN album bol ako svätý grál a Vám pán Wilder želám veľa zdravia, síl a nápadov.

Vždy keď si pozrem Vaše vystúpenie v RAH s Martinom, moje oči sú o niečo vlhkejšie a v tej chvíli chápem že nádej zomiera posledná. Peace

buxy01

 24    1. jún 2017 o 21:18

trochu som si nostalgicky zaspominal…..

https://wn.com/alan_wilder_collected_4

Andy

 25    1. jún 2017 o 21:37

kurna ze ten remix nedokoncil, slak aby to trafilo.. ono sa povravalo a aj kolovalo dost fotiek po nete z Alanovho laptopu kde bol i want you now folder,  ze popri In chains vyda aj ten i want you now ‘94 remix… sakra ten remix je uplna parada..

Fido

 26    1. jún 2017 o 22:26

Andy ty si ho pocul?

Andy

 27    1. jún 2017 o 22:32

fido: https://www.youtube.com/watch?v=aB11zW178mk su na youtube aj take ze trochu ” studiovo dorobene ” verzie ..

Fido

 28    1. jún 2017 o 22:46

Diky Andy, je to genialita - dokonalost. To spracovanie kazdej jednej piesne na tour je BOZI

22°halo

 29    1. jún 2017 o 23:47

Alanovi prajem veľa zdaru a nových inšpirácií a všetkým wilderovcom nech sa im splnia sny…

Tomasito

 30    2. jún 2017 o 12:36

@Andy - dik za video - inac presne v bode 2:49 - ta hala vyzera celkom ako stara prazska CKD hala - co vy na to?

Tomasito

 31    2. jún 2017 o 12:43

a celkom som zabudol: Happy Birthday Mr. Alan - we want you back - at least for one album - dreams come true.
I believe…

Michaela 146

 32    2. jún 2017 o 22:21

Happy Birthday, Charlie. Alane, Ty nestárneš, ty zraješ. Přeji ti jen to nejlepší. Ač to zní jako klišé, zdraví je nejdůležitější a to ostatní to přijde samo smile
Alane, vzchop se, trpělivost růže přináší! Před sebou máš celý černý svět, talent nepopřeš @}->—–

Andy

 33    3. jún 2017 o 10:24

@Tomy: dobry napad, dobra uvaha, ten I Want you now ‘94 remix je fakt uzasny, neviem kde bral Wilder inspiraciu na ten remix a preco prave trip-hop, ale ta skladba je nieco ine…

tak isto sa mi paci ako po 15 rokoch urobil tie dva remixy In Chains. ako podla mna z celej tej vyberovky remixov poslal ostatnych Djov a remixerov uplne do prdele, oba remixy su strasne fajn.. jeden skor take SOFAD obdobie, druhy az takmer Techno s Haujobb..

Dusan

 34    3. jún 2017 o 10:53

@Andy Alan spravil dva remixy In Chains? Ja viem o jednom.

bel canto

 35    3. jún 2017 o 11:03

Chlapi ak to bolo fakt tak ze Goremu vrazil kvoli zaveru Judas, tak toto nezlepi nik dokopy.
Pritom ten zaver Judas spravil z nasladlej balady vaznu vec a je FANTASTICKY.
Dalsie zavery, napr.Sinner in me su len slabo vyluhovany cajicek oproti tomu.

Andy

 36    3. jún 2017 o 11:21

@Dusan hej, jeden vysiel na vyberovke a druhy urobil ako promo s Danielom Myerom z Haujobb . In Chains - Myer Vs Wilder Deconstruction. Myer tak isto urobil Alanove Want remixy pod menom the Architect.

Andy

 37    3. jún 2017 o 11:24

@Dusan : https://vimeo.com/37075131

bel canto

 38    3. jún 2017 o 13:26

David ako skuseny bitkar vie o com hovori smile
To s Fletchom si tak matne pamatam ...
Nie je tazke uhadnut na koho strane bol Mart.
Alan by mal urobit cely album remixov DM, povedzme 10 skladieb.
Volalo by sa to DM remixes by Alan.
Tak si povedzme, preco toto neexistuje !!!!!!!!!!

Dusan

 39    3. jún 2017 o 16:09

Ak sa záver Judas Martinovi nepáči a bol proti nemu, tak je to jasné... Gorač so svojím vkusom nemá šancu nahrať album, ktorý mňa osobne dostane tak, ako albumy s Alanom. Ten koniec Judas je parádny, skladbu posúva do inej dimenzie… vždy si to poviem, keď to počujem. To len dokazuje, že bez Alana by to bolo stratené a dnes by som na tomto fóre nebol. Veľká vďaka Alan.

Dusan

 40    3. jún 2017 o 16:30

Andy, dík moc za ten odkaz, ten mix som nepočul. Ale opäť sa usmievam. Je to pre mňa ďalší dôkaz, že prečo albumy DM od Excitera sú úbohým odvarom. Mňa jednoducho tá ich terajšia produkcia neberie, mám úplne iný vkus, taký, ktorý zbožňuje Recoil, Wilderove postupy, aranžmány, zvuky…

Meky

 41    3. jún 2017 o 16:47

To, ako dokázal Alan aranžérsky totálne zmeniť (k lepšiemu !!) Martinove demá nebolo len u Judas (popravde, keď som počul Demo verziu na bonusovom disku SOTU, tak som bol z tých “trúbiek” zhrozený!), ale stačí si porovnať napr. i Alanovu verziu To Have And To Hold a verziu Spanish Taster, ktorú presadzoval na album Martin (a nakoniec skončila ako B.strana NLMDA) - nebe a dudy, i keď Spanish Taster nie je vyslovene zlý, ale albumová verzia je proste s tými údernými elektronickými bicími až božsky temná.... Alebo si porovnajte Demo Walking In My Shoes a albumovú verziu…..no comment (a o zmene Harmonium verzie ETS na albumovú zrýchlenú verziu ani nehovorím….)

bel canto

 42    3. jún 2017 o 18:15

To vsetci vieme.
Co nevieme je, preco mu kurna nedaju urobit cely album prerábok, nech si vyberie ake chce skladby a urobi to.
Nemusia sa s nim vôbec stretnut.

Fido

 43    3. jún 2017 o 18:17

Andy diky za odkaz, tiez som nepocul ten mix. Je bozi ako inak. Paradicka navacsia. bel Canto ma podobny nazor ako ja - velmi by som privital album mixov v Alanovom podani.

Fido

 44    3. jún 2017 o 18:19

bel canto - nedaju mu to urobit lebo by to bolo na hony lepsie ako to co vydavaju pod ich menom - sracky

Get Right With Me

 45    3. jún 2017 o 19:04

No tie časy sú dávno preč teraz idu tou jednoduchšou cestou. Už ich to nebaví nejak vylepšiť aranžmány a posúvať piesne do iných dimenzii ako kedysi. Však aj Gahan to priznal že moc nedumaju nad piesňami nahrajú a idu ďalej. Čo je škoda no chyba im už tá precíznosť a tu stratili odchodom Wildera. Je to už iný DM proste prišli o zvuk ktorý ich robil tak kultovými .Ako jeden novinár napísal ohľadom koncertu v Prahe,že kult sa stratil a je preč,tak s tým súhlasím. Aj tie aranžmány piesni na koncertoch hovoria za všetko… bieda. Wilder keď bol ako divák 2010 na koncerte tak podotkol že aranžmány dosť trpia ale že oni za to nemôžu….hahaha má to pobavilo. Takze teraz si Gore stráži tie piesne aby nazachadzali do nejakých extrémnych dimenzii ako za Wildera. A pre upresnenie To Have and to hold na albume je Goreho verzia a taster je Wilderova ktorú chcel na albume,ale neprešlo mu to.

Meky

 46    3. jún 2017 o 19:09

To teda s Tebou nemôžem súhlasiť! Albumová verzia, ktorá začína ruským reportérom o horúčkovom zbrojení je Wilderova! A Spanish Taster z gitarou je Martinova. Prečítaj si knihu Stripped, kde to je jasne vysvetlené.

Get Right With Me

 47    3. jún 2017 o 19:11

Bel canto a načo by to bolo dobre. Kedysi má tiež napadlo že taký Exciter podľa Wildera,ale načo to by s tým nesúhlasili a Wilder už vôbec. To je take sci-fi a prianie wilderovcov.

Andy

 48    3. jún 2017 o 19:17

i want you now ‘94, cistejsia kvalitnejsia verzia.. https://www.youtube.com/watch?v=L9q4pwRoVzY

@get right with me: to have and to hold je presne naopak ako pises.. Spanish Taster je Goreho verzia odvedena z jeho dema, ktora sa atmosferou na album vobec nehodila, teda do jeho konceptu, albumova verzia je wilderova verzia..

Get Right With Me

 49    3. jún 2017 o 19:18

Ok meky dávno som ju nečítal musím oprášiť , ale úplne sa mi zdalo že s dvoch verzii tej piesne tak že Wilder sa prikláňal tej Taster aby bola na albume a Gore nesúhlasil… no musím si ju po rokoch znova prečítať.

Meky

 50    3. jún 2017 o 19:20

To je v pohode grin Toto som našiel:

About To Have and To Hold Alan explained, “Martin submitted his demo in the usual way and although I liked the song, his original idea was too ‘lightweight’ for my taste (and I felt, the mood of the album) so I pushed it in a darker, more atmospheric direction. This was the primary version of the song which was always intended to be on the album. Martin however was very attached to his more ‘poppy’ demo and said that he wanted to record it too - hence the ‘Spanish Taster’. It wasn’t a question of fighting with one another over this, it’s just that Martin saw the song in a different way to me. I don’t think there is a more perfect example of the musical differences between myself and Martin.”[24]
It’s interesting to listen to these two different versions, because they really show the different views of the two musical heads of the band. While the final album version is atmospheric, dark and filled with sounds, the Spanish Taster is more minimalistic, melodic and direct.
By the way, the speech at the beginning of To Have and To Hold is Russian and can be translated with: “Evolution of nuclear arsenals and socially-psychological aspects of arms race is considered in these reports.”
I was asked by a reader if it was used to make a political statement. But Alan said once that they didn’t even know what it meant. It sounded interesting to them, so it was used.

Get Right With Me

 51    3. jún 2017 o 19:33

Meky diky za upresnenie. Ináč tá i want you now z Devotion je parádna. Celkom dobre je natočené San Francisko a myslím že ešte Hawai. Ešte tak zohnať Something to do dobre natočený to je bomba ten Wilder tie piesne tak vedel pripraviť na turné... ach jaj

Dusan

 52    3. jún 2017 o 20:27

Díky Meky za ten vysvetľujúci komentár, presne, perfektná ukážka rozdielu hudobného vkusu Goreho a Wildera. Ďalší dôkaz, prečo je to teraz také aké je.

Andy

 53    3. jún 2017 o 20:28

Inak teraz si tak citam po dlhej dobe DM biografiu z 90 rokov, kde sa Dave nechal pocut ze DM je o skupine 4 ludi a ty 4 ludia su dolezity na to aby DM znel ako znie a ked jeden clen odide tak je to koniec DM… okrem toho v 92 roku Wilder odpovedal na otazky v Bongu ako napriklad ci si vie predstavit sam sebe v DM v nasledujucich 10 rokov, tak odpovedal ze nie smile

Meky

 54    3. jún 2017 o 20:34

Dusan: Nie je zač grin Ten rozdiel cítiť pri porovnávání demo a albumových verzií - Martin inklinoval (a inklinuje) viac k jednoduchším, minimalistickým zvukom, nechce sa mu “maznať ” so zvukmi, kdežto Alan nebol melodik, ale tiahol viac k symfonickejšiemu, atmosférickejšiemu, mohutnejšiemu a viacvrstevnatému zvuku. Tak to proste bolo a je. Zbožňujem, keď si pustím Agent Orange do slúchadiel a odhaľujem tie postupne sa pridávajúce a na seba sa vrstviace zvuky….sluchový orgazmus!

Get Right With Me

 55    3. jún 2017 o 21:05

Meky presne tak vystihol si to, takze to vychádza že producent tam môže byt aký chce, Gore si to ustráži a aby bol výsledok aký on chce. Veď tie dema na Sotu čo vyšli to pekne bolo počuť nové piesne minimálny skoro žiadny posun a tie staršie napada ma i feel you tak to je riadny rozdiel.

Dusan

 56    4. jún 2017 o 09:48

Musím si tie demá niekedy pustiť. Mám ich doma, ale akosi sa mi do toho nechcelo grin Inak Agent Orange u mňa najlepšia DM inštrumentalka.

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa