Česko-slovenský prieskum fanúšikov DM - aktualizované

"Sociologický prieskum ukázal, kde sa naša "DM" spoločnosť nachádza. Ako správa ďalej uvádza, je to ..." asi tak to kedysi spievali legendárni Bez ladu a skladu, ktorých text sme jemne upravili.

Náš kamarát a DM fanúšik SAM však chce vedieť o Vás trochu viac. A samozrejme to zaujíma aj nás. Kto má teda chuť a chce pomôcť trochu zmapovať spoločenstvo fanúšikov Depeche Mode na území Českej a Slovenskej republiky, môže tak urobiť v anonymnej ankete. Táto bude k dispozícii do konca augusta / srpna 2017, kedy prieskum vyhodnotíme a výsledky samozrejme radi zverejníme.

Vopred ďakujeme za účasť!

update: vzhľadom na skutočnosť, že po niekoľkých stovkách vyplnených dotazníkov v úvodnej vlne po zverenení dotazníka sa denný nárast prakticky zastavil, rozhodli sme sa zmeniť termín ukončenia zberu dát. Dotazník bude k dispozícii do piatku, 18.augusta 2017 a následne sa autor SAM pustí do analýzy dát, aby tieto boli zverejnené čo najskôr. Už teraz ďakujeme za tak obrovský záujem!

Názory Devotees (153)

sam

 1    25. júl 2017 o 09:47

Monghi, s tema Bez ladu a skladu jsi me vazne potesil grin

Monghi

 2    25. júl 2017 o 10:06

@sam: napadlo ma to v momente, ako si prisiel s tymto napadom ... odvtedy som si to drzal v hlave wink

dvestotri

 3    25. júl 2017 o 10:54

Vyplnene smile

Lojzo

 4    25. júl 2017 o 11:13

Vyplnene! Sam som zvedavy na vysledky… dufam ze sa zucastnia fakt vsetci co sem aktivne prispievaju bez ohladu na vek wink

Lojzo

 5    25. júl 2017 o 11:15

Inak legendarna Slobodna Europa tiez niekedy naspievala: “Analýza dokázala….” smile

sam

 6    25. júl 2017 o 11:20

Lojzo [#5]:

no doufam, ze ten nes pruzkum bude uspesnejsi…

dmf.marty

 7    25. júl 2017 o 11:20

Vyplněno. Doufám, že přispějí i všichni ti, kteří sem aktivně nepřispívají (jako třeba já), ale součástí naší depešácké rodiny jsou pořád grin

sam

 8    25. júl 2017 o 11:21

@Lojzo: no doufam, ze ten nas pruzkum bude uspesnejsi…

Lojzo

 9    25. júl 2017 o 11:25

@dmf.marty: Jasne to by bolo fajn, ja som to napisal preto tak lebo kto sem aktivne nechodi neviem ci si vobec vsimne ze sa moze aspon takto zapojit do prieskumu, takze ako pises bolo by to fajn, cim viac ludi tym lepsia bude analyza a tiez dufam ze bude na tom lepsie ako ta od Slobodnej Europy smile

ViolateYou

 10    25. júl 2017 o 11:45

Kvantitativny zber dat potvrdi hypotezu ze AW nam chyba tipujem, uz sa tesim na oponentov ktori budu vypisovat posudky :D

Btw dakujem za anketu, zaujimave. Ja by som mozno este doplnil otazky ako kedy si prvy krat navstivil koncert DM ci, kto z clenov kapely ti je najsympatickejsi

martintn

 11    25. júl 2017 o 14:30

Vyplnené grin

kobino38

 12    25. júl 2017 o 16:51

Vyplnené až na jednu otázku. Aké musia byť vzťahy??? Neodpovedal som, lebo som jednoznačne za to, aby v DM bola hierarchia. O všetkom by mal rozhodovať Martin. Verím tomu, že keby Martin bol skutočne Master a Dave Servant, tak aj ten setlist by vyzeral inak. Gore mal dať Daveovi jednoznačne najavo, kto je tam pán. Nech je Dave akýkoľvek, to čo za posledné roky spravil s DM a so svojim správaním je otrasné. V médiach to je len obyčajná pretvárka, nič viac. Keby boli takí “bratia” ako tvrdí Dave, tak sa stretnú viac než len 2-krát do roka. Gahana za posledné roky vnímam, čo sa týka DM veľmi negatívne, jediný okamih svetla sú pre mňa skladby Nothing’s Impossible a Broken.

freeb

 13    25. júl 2017 o 19:43

vyplnené heh..

Get Right With Me

 14    25. júl 2017 o 20:15

No keby mal o všetkom mal rozhodovat len Gore tak DM by už minimálne od roku 2005 neboli. Gahan proste dozrel a mal silnú potrebu prispievať na albumy DM takze Gore musel urobiť tento kompromis aj keď to muselo byt preňho ťažké. Gahan už nechcel byt už len tým hlasom v DM ale niečo viac… skladateľ. A ten setlist by nevyzeral inak,lebo Gahan ako spevák si určuje čo bude spievať a čo nie,veď väčšinu piesni on spieva.

Get Right With Me

 15    25. júl 2017 o 20:16

Anketa vyplnena

Zanzdm

 16    26. júl 2017 o 01:28

Rád som sa zúčastnil ankety, ale nerozumiem, prečo sa dá vyplniť aj viackrát po sebe. Ak má niekto čas a záujem, žiaľ, dokáže ovplyvniť výsledok svojimi odpoveďami celodenným vypĺňaním a posielaním ankety.

Gabriel

 17    26. júl 2017 o 07:29

@Zanzdm: sucastou vyskumu je aj to, kolko psychopatov je medzi nami, ktorych nieco take vobec napadne, ktori investuju cas do niecoho takeho bezvyznamneho ako opakovane odosielanie ankety apod. V ankete su anonymni odosielatelia, nie pocitace a spravca ankety to vidi,

Hammersmith Odeon

 18    26. júl 2017 o 13:50

@Gabriel [#17]: Gabi, takze ta anketa nebude az tak anonymna grin , ze?
Apropo, vyplnena-odoslana.

sam

 19    26. júl 2017 o 14:38

@Hammersmith Odeon: Anketa je anonymni, tim spravcem jsem ja a jedine, co jsem schopen z toho o vas vycist je, jestli jsi muz nebo zena a kolik ti je let - vic nic… ale prekvapilo me, jak velky ohlas to ma (aspon podle poctu vyplnenych dotazniku)

Hammersmith Odeon

 20    26. júl 2017 o 14:41

@kabino [#12], Get Right With Me [#14]: Chalosi, ono obaja mate v niecom pravdu. Kym mali chalani z DM spolocne zaujmi, spolocne baby grin, atd., atd. - proste a jasne zili a fungovali na “jednom smetisku” (Londyn) a tvorili jednu bandu, tak sa to cele krasne prejavilo aj na ich tvorbe - ma to dusu (ako to tu spominal aj nejaky nezavisly, DMneznajuci Youtuber). Kazdy si bol vedomy svojim príspevkom kapele a neriesil ine veci. Teraz si kazdy zije po svojom, vo svojom kute sveta, so svojimi radostami aj starostami-to sa zakonite musi prejavit aj na ich tvorbe. Tvorit vedia, o tom nepochybujem, ved za tie roky sa na nich muselo nieco nalepit, len to uz nema tu dusu, ten feeling spolocnej bandy. Kazdy si chce presadit to svoje, chcu to zbuchat cim skor, s aranzmanmi na koncertne turne sa velmi neobtazuju - proste si to zjednusuju najviac ako sa da a potom si znova kazdy ide po svojom. Si predstavte, ze s niekym prezijete intenzivne 12-15 rokov a potom sa za dalsich 20 rokov vidate raz za tri roky, pricom si maximalne 1-2 krat do roka zavolate (ak vôbec). Bolo by o com hovorit (ak si odmyslime tie zdvorilostne frazy typu “co nove doma”, “co deti”, “zena poslucha”)? Tiez by to bolo asi rychle stretko, na konci s obligatnym “see You next time”. 
P.S.: nedavno som mal stretavku zo zakladnej skoly po X rokoch. Bolo fajn, ale neviem si predstavit, ze by som teraz s tymi ludmi nieco podnikol, a to som bol s nimi v intenzívnom kontakte 8 (krásnych) rokov. Verte-neverte, po stretavke ma napadla presne tato paralela s DM. V tej chvilke mi bolo zrazu vsetko jasne - bolo to krásnych 15 rokov (81-95,97), ale uz je to prec…

Hammersmith Odeon

 21    26. júl 2017 o 14:48

@sam [#19]: Sam, v pohode. Neriesime nic nelegalne. V kazdom pripade pochvala za iniciativu. Som veeeelmi zvedavy na výsledok…

kobino38

 22    26. júl 2017 o 18:46

@Hammersmith Odeon [#20]: zamyslel som sa nad tým a máš recht smile musíme sa s tým žiaľ zmieriť

fcst101dm

 23    26. júl 2017 o 20:03

Naco seci pisete ze ” anketa vyplnena” ????

Lojzo

 24    26. júl 2017 o 20:47

Lebo nas to tesi…. a zaroven sme vsetci zvedavi co to o nas vypovie a ako vnimame DM ci uz ho pocuvame od uplnych zaciatkov alebo len poslednych par rokov….

martinpk

 25    26. júl 2017 o 20:51

Zvedavý som na výsledok. Nejaký predbežný počet vyplnených formulárov nedáte do placu?

sam

 26    27. júl 2017 o 09:38

@martinpk: bezi to teprve treti den, ale ja osobne jsem tim zajmem dost prijemne prekvapeny, zatim nechci predbihat

Black Tulip

 27    27. júl 2017 o 09:41

Neprispievam sem, ale aktívne stránku sledujem. Pochvala patrí ľuďom, ktorí stránku spravujú. Pri vyplňovaní dotazníka som si trocha zaspomínal….Keď niekedy v 1985 na lyžiarskom jeden zo spolužiakov „vypeckoval“ na kazeťáku Something to do, People are people a Master and servant a vlastne celý album Some great reward tak sme išli do kolien, že čo to je za skupinu. Na „kocku“ ostrihaný chalanisko s hrubým hlasom sa nám zdal úžasný. Našminkovaný a v čudných outfitoch odetý blonďák bol neuveriteľný. A tí dvaja klávesáci boli teda frajeri…Informácií o kapele bolo pomenej, niečo sme sa dozvedeli z Brava, niečo ústne od iných chalanov. Tiež sme žili v malom sivom meste s niekoľkými fabrikami, kde nebolo veľmi čo robiť a tak sme dokola točili všetko od novoobjavenej kapely Depeche Mode. Objavovali sme hudobné zvuky, texty, preberali sme ich filozofiu, obliekali sme sa do čierneho bez toho, žeby sme tušili že nám to prischne na ďalších 30 rokov. Kazety sme počúvali až do pokrčenia. Že sa nám metalisti smiali že depeche -nepleche? Že ten blonďák v koženej sukni je určite homoš? Že čo je to za muziku bez gitary, samé synťáky? Že sa na to nedá tancovať? Nič z toho nám nevadilo, žrali sme ich bez výhrad a albumy od 1981-1990 sme poznali naspamäť. Na prvý koncert v 1988 do Prahy som sa nedostal, bol to bežný školský deň na strednej a nepripadalo to do úvahy. Aspoň pre mojich rodičov. Spolužiakovi, ktorý kapelu vôbec nepoznal, mama doniesla pridelený lístok z ROH v robote (pracovala tuším na MNV v terajšom krajskom meste) a na koncert spojený s výletom sa dostal. Vraj sa mu celkom páčilo, ale hneval sa že mu tam prskavkou prepálili novú bundu… Prvý šok prišiel v 1993 s novým zvukom a image kapely, mysleli sme že už je koniec Depeche Mode a svojim spôsobom je to aj pravda. Aspoň koniec takej kapely, ktorú sme poznali predtým. Napriek tomu koncert v Prahe v 1998 sme si už nenechali ujsť. Všetky ďalšie albumy mám, vždy som ledva čakal na ich vydanie a ten deň je vždy sviatkom. Moje najobľúbenejšie sú Some great reward, Black Celebration a Violator….Bratislavské koncerty patria k povinnej jazde. I keď ten posledný upršaný sme už netrávili vpredu, ale troška bokom, viacej sme už pozorovali ako sa natriasali a komentovali sme. Starneme všetci, to je pravda. Ale to, že Daveho pohyby pomaličky začínajú pripomínať kreácie starého pána Micka Jaggera som si všimol. Kvalitu hudby nejdem a nechcem posudzovať, je to už čosi iné ako bývalo a asi to tak má byť. V depešáckej komunite vyrástli už iní poslucháči, pre ktorých je možno toto ten pravý Depeche Mode. Každopádne som rád, že som „s nimi“mohol prežiť taký dlhý čas a vždy keď to bude možné, tak si kúpim album a pôjdem na každý koncert v BA. Zdravím všetkých verných 

Lojzo

 28    27. júl 2017 o 13:45

@Black Tulip: Paradne si to zhrnul, tiez som uvazoval ze napisem nejaky taky prispevok o tom ako to s DM prezivam uz od 1986 ale tvoje slova tak na 90% sedia aj na mna, takze nebudem robit ctrl+c a ctrl+v smile

PS: Asi po 15 rokoch som stretol v nemocnici chalana ktory kedysi fical na DM s nami aj ked bol chudak asi sam s prilahlej dedinky a ked sme prehodili par slov ako ide zivot nakoniec som sa ho opytal ci este pocuva DM. Jeho odpoved ma dost prekvapila, zevraj uz davno nie lebo to uz nie je ako kedysi… vtedy som si uvedomil ze je to jediny (uz byvaly) fanusik DM v mojom zivote, ktoreho uz hudba DM nezaujima a vobec zrejme nesleduje ze vydavaju albumy… smutne ale zivot je aj o tom ako pises aj ty ze niektori odisli od DM prave v 1993 roku a neskor v 1995 ked od nich odisiel Alan Wilder. Ja som taketo myslienky nikdy nemal. Aj ked sem tam nieco napisem kriticke z mojho pohladu to neznamena ze by som na nich uplne zanevrel, prave naopak som rad ze hraju aj dalej… Pekny den vsetkym wink

leave-in-silence

 29    27. júl 2017 o 14:56

Veľmi rada čítam tieto vaše komentáre, kde spomínate ako ste sa k DM dostali, ako ste si medzi sebou podávali kazety a ostatné info smile Ja mám 21 rokov a niekedy vám v dobrom závidím, že by som to tiež rada zažila. Nepáči sa mi, že niektorí tu nadávajú na to, že DM už nestoja za nič. Myslím si, že ide o prirodzený vývoj a nedá sa čakať, že budú stále takí úspešní ako kedysi. Ja osobne sa teším z každého nového albumu a hlavne z koncertov, keďže tento rok som prvýkrát v živote videla DM naživo a už sa neviem dočkať zimnej časti turné

monocells

 30    27. júl 2017 o 16:00

My sme boli sopliaci na ulici a čo sa hudby týka, všetci “povinne” metalisti.
Ani sme moc nevedeli o vtedajšej heavy-metalovej scéne, teda okrem Final Countdown grin.
Ale bolo to cool, jeansy, nášivky, tričká... A keď sa niekto spýtal na depeš? fúúj, neééé...

Jedného pekného večera som sedel pri telke a z ničoho nič pustili Never Let Me Down Again.
Sám, bez kámošov, hotovo. “Aha, tak toto cíti ryba, keď sa chytí na háčik…!”
Samozrejme museli zrovna vtedy všade púšťať Strangelove!
“Ách, no dobre, zoženiem si kazetu! Ale len jednu!” to viete…
A ako na objednávku nasledovalo pre mňa najúžasnejšie hudobné a zvukové obdobie Violator-a.
Tomu neutečieš...


Inak, v týchto rokoch som tiež svedkom toho, že sú v mojom okolí ľudia, ktorí mi nikdy nepripadali
DM-pozitív , no v posledných rokoch začali chodiť na koncerty a počúvajú DM.
Niečo na tej muzike bude…

Dusan

 31    27. júl 2017 o 20:19

Pre mňa sa až ťažko opisujú pocity z toho obdobia 80-tych a začiatku 90-tych rokov. Bolo to niečo špeciálne, výnimočné... to čo človek cítil vo svojom vnútri z tých skladieb, albumov, fotiek a neskôr na koncertoch. Myslím, že to u mňa “fungovalo” do Ultra. Po Exciteri sa to celé akoby “zlomilo”. A bolo to rozhodne zvukom. Každopádne pamätám na prvú skladbu, ktorú som počul, pamätám na ten kult, ako som drtil vo vytržení na diskotékach a zrazoch na DM skladby… aj na konkrétne okamihy… ako som hltal každý zvuk… Najviac som bol hotový asi z premiéry Violatora, ktorý pustili na slovenskom rozhlase a ja som si to nahrával. Padala nám sánka… a potom samozrejme Sparta ale tých osobných spomienok je strašné veľa a nechcem byť príliš únavný mojim prispevkom. Jediné čo by som ešte bral je WVT. Pamätám, bol som na zemiakovej brigáde grin a bavili sme sa, či ideme do Berlína… hm nevydalo…

Lojzo

 32    27. júl 2017 o 20:57

@leave-in-silence: no ja tiez rad citam taketo nostalgicke prispevky lebo je to az neuveritelne ako to obdobie s DM prezival kazdy z nas po svojom… Toto vsetko kvoli jednej kapele a len pre nu. Co vsetko sme kvoli nim boli ochotni riskovat v tej CERVENEJ DOBE.
Ak by si mohla tak napis ty svoj pribeh ako si sa k DM dostala lebo pre mna je to az zazrak ze v dnesnej dobe sa niekto (a zvlast zena) v takom mladom veku dostane k takej kapele akou su DM. Ja v mojom okoli nepoznam nikoho takeho mladeho a este aj nezneho pohlavia co by vobec poznal aspon z pocutia nazov DEPECHE MODE.

Lojzo

 33    27. júl 2017 o 21:00

@monocells: no s tym Final Countdown si to riadne odpalil, joj ako som ich nemal rad vlasacov jednych! A paradoxne po x rokoch sa mi ta piesen zapacila a paci dodnes v podani skupiny Laibach….

kobino38

 34    27. júl 2017 o 21:21

@leave-in-silence [#29]:

Ahoj. Sme tak trochu rovesnici ja mam 24 a paci sa mi tvoj pozitivizmus. Ale je to jednoducho tak, uz to nie je ono. Sice som sa narodil v case SOFAD-u, viem, ze kedysi to bolo ooooovela lepsie. Kazdy Bozi den stravim minimalne 3 hodiny pocuvanim a pozeranim DM, rozne rozhovory, clanky, videa, koncerty, ale hlavne studiove nahravky a aj napriek veku to viem posudit. Aj ja mam radost, ze stale posobia, no zaroven ma stve aky postoj zaujali k vernym fanusikom. Ak si myslia, ze odmenou je funkcnost kapely, tak sa mylia. Ale kazdy sme iny, People Are People a tohto sa drzim. Sme ludia a kazdy sme svojsky. Mne osobne ich pritomnost nestaci, milujem hudbu a kvalitny zvuk, ale ten DM uz postrada a to na hneva. Verim tomu, ze keby zveria produkciu napriek minulosti Alanovi Wilderovi a dal by som im moj setlist tak maju do smrti vypredane. Ale je to o tom, ci chcu. A ich nezaujem je neferove konanie voci nam, ktori ten zaujem mame a popri tom by stacilo tak malo.

Som ale rad, ze moji vekovi rovesnici pocuvaju aj dobru hudbu a hlavne mlade dievcence, to je velmi pozitivne. Nemam rad ked videm von na ulicu a nic ine nepocujem len Justin, One Direction, Selena a Miley, no chce sa mi vtedy plakat; kam sa ta hudba od skvelych 80. rokov posunula.

Dano-101

 35    27. júl 2017 o 21:38

Ja mam 18 v okoli mojich znamych nemam nikoho kto pocuva DM alebo sa o to aspon trochu zaujimal… preto som rad za tieto vsetky prispevky ludi ktorymi mozem zdielat nadsenie z Depeche mode. Ten prelom 80-90 musel byt neskutocny ci uz Violator alebo SOFAD vtej dobe to muselo byt nieco neskutocne. Ale ajtak si casto a velmi rad pustam 101(Rose Bowl) a vzdy z toho mam zimomriavky:). Skoda ze som nezazil aspon jeden koncert z doby 84-93, bol by to pre mna neskutocny zazitok.

Lojzo

 36    27. júl 2017 o 21:38

@kobino38: neuveris ale ta hudba o ktorej pises sa vlastne neposunula nikam. Ja ked som siel vonku v 1993 zovsadial sa ozyvali: Take That, 2unlimited, Haddaway, Corona, Snow, Ace of base a podobne chobotiny… Paradoxne v tej dobe kto pocuval napr. Michaela Jacksona to uz vytrcal z radu. Takze v komercii ziadna zmena uz dlhe roky… Tri hodiny denne to fakt? smile Ja stiham denne tak 1,5 hodku vecer na sluchadlach (teraz mi ide napr. Kaleid).

Andy

 37    27. júl 2017 o 21:38

sakra, otazka ktoru pesnicku/album som pocul ako uplne prvu ma totalne zaskocila, to som dost dlho rozmyslal.. kuurnik, ale myslm ze to bolo People Are People.. alebo Everything Counts ? sakris to bolo davno, hernajz..

Monocells smile heh.. Final countdown.. jo, ale od Laibachu smile Nikdy som JBJ nemal, rad asi preto ze spoluziacka po nom straaaaasne, ale straaasne sla smile))) no ono za totacov toho moc nebolo na vyber, Metal alebo Depeche Mode/Punk smile)) jaaaj, tie poulicne bitky a tak.. jaaaaj, to bolo ” mlaaadiiiii ” a este ked sa neskor po casoch neznej revolucie do toho dali aj Skinheadi, jaaaaaj, no velka sranda, hlavne koncert Shalomu v Bratislavskom PKO:)))))))))

Lojzo

 38    27. júl 2017 o 21:44

@Dano-101: paaani to by som nepovedal ze tu chodia aj taki mladi fans ako ty, skoda ze neprispievate viac do diskusii, bolo by to super poznat nazory vas mladych a ukazat nam starsim ako vy vidite dnesny DM, mna by to potesilo citat prispevky od vas s vasim pohladom na vec… Tak co ty na to? wink

Lojzo

 39    27. júl 2017 o 21:51

@Andy: mi hovor nieco o koncertoch Oceanu a Shalomu, taky sacovany a kontrolovany som nebol ani v 1998 na koncerte DM v Prahe….
Hej presne ked si nechcel byt metalista a ani depesak tak si mohol byt pankac alebo ludovkar smile

Dano-101

 40    27. júl 2017 o 21:54

@Lojzo: Vzdy sa chcem k tymto prispevkom povedat svoj nazor a budem sa to snazit robit aj nadalej smile... Tieto prispevky ked DM fans spominaju na roky 80/90 mam najradsej a s velkou radostou citam to, ako to v tej dobe prebiehalo a co vsetko sa dialo okolo DM:).

Andy

 41    27. júl 2017 o 22:00

Lojzo: tak zase vsetci sme ” ficali ” na Elane, Lojze, Tublatanke atd, atd, to bolo povinne smile)))) no a potom po neznej do toho dosiel Kryl, Medvedovci ( ci Nedvedovci ) a ten stracny cavo s tym neskutocnym hitom Lasko uz mi neni 20 let, kurna, otec dostal do CD na narodeniny, stale tu pesnicku pustal, boze… jak sa ten clovek volal… JITI ZMOZEK, to je on.. no, tusim si to asi budem pustat aj ja smile))))))))) Ale inak celkovo Ceska tvorba po Neznej bola dost dobra, Lucie, Lucie Bila, Hapka-Horacek.. Netvrdim ze Slovenska scena po ‘89 bola zla, jednoznacne z mojho pohladu Risho Muller bol pre mna naj,nesko samozrejme Ears a projekt chalanov z BA Duny ale veci ako IMT smile, Peha,Kirchner atd, atd mi boli na hony vzdialene.. ale inak vseobecne hudba 90 rokov mala svoje car, aj ked to bol U96, 2 Unlimited, Dune… urcite ta hudba 90 rokov bola OVELA KVALITNEJSIA nez je teraz a navyse na prvych miestach hitparad… je to viac by som povedal ze UMELE.. Taky Leftfield alebo KLF by zotrela terajsich ” hudobnikov ” jedna radost..

Lojzo

 42    27. júl 2017 o 22:12

Dnes som dal smutnu prihodu tak dam aj jednu usmevnu:

Chodim sa strihat k jednej mladej kadernicke (vek odhadujem tak na 21-22 rokov) ked som k nej isiel prvy krat padla klasicka otazka ze ako chcem ostrihat, ja ze nad usami nakratko a hore na kohuta resp. tak na strapato, a dodal som ze cely zivot sa striham na kratko ved mi depesaci ani inak nie…. Ona pohlad na mna ze o com tocim???? A ja som si hned pomyslel blbec sak ona nema paru o com tocis a to ze sa citis mlado este neznamena ze mlady si !
Takze odvtedy uz len debaty o detoch a skolkach a rodine, radsej aby nedoslo k trapnym situaciam :D

Andy

 43    27. júl 2017 o 22:12

... ale aj tak si myslim ze najvacsi ulet 90 rokov a ceskej EBM sceny je toto:) https://www.youtube.com/watch?v=9LuATt964u8

Andy

 44    27. júl 2017 o 22:15

Lojzo: KOKOOOOOOOOS tak to je aky bordel.. v 90 rokov si dosiel do kadernictva kdekolvek na SK a stacilo povedat na KOCKU, GAHANA alebo NA DEPES a bolo uplne jasne co ma kadernicka robit:))) ked nevedela, tak to bol totalny sok!!!!!!!

Inak ja si uz davam celu hlavu tak na 2mm a pekne doma.. chcel by som aj ja ciro hore na hlave ale nemozem kvoly robote :(

Lojzo

 45    27. júl 2017 o 22:25

@Andy(43): To som v zivote nepocul…. Kde to na take veci chodis??? A to som si myslel ze dnes v pohode zaspim :D
Teraz budem do polnoci na nete hladat ich album :D

Andy

 46    27. júl 2017 o 22:32

Lojzo: zhanal som ten album ale nemozem ho najst, sakra :( musim este hladat.. vies vlastne kto to je ?:)

Lojzo

 47    27. júl 2017 o 22:35

Nie sak to pocujem prvy krat, ale ja som to s tym albumom myslel zo srandy. Ty ho zhanas naozaj?

leave-in-silence

 48    27. júl 2017 o 22:38

@Lojzo [#32]: ja som DM vnímala už tak nejako od malička, hlavne z rádia a potom, keď som začala chodiť na ZŠ, tak som si rada sama prekladala pesničky z angličtiny a doteraz si pamätám, ako som išla za mojou angličtinárkou s preloženým veršom z ETS “vows are spoken to be broken”. Vždy som od nich mala pár pesničiek v telefóne, ale až minulú zimu som mala také ťažšie obdobie a raz v autobuse som sa započúvala do textu Precious a vtedy si hovorím, že DM sa vždy tu a tam objavili v mojom živote a uvedomila som si, že sú zrejme kapelou môjho života, lebo až teraz po toľkých rokoch som pochopila ich skutočný význam. Ťažko sa mi to takto vysvetluje :D ale mám taký silný vnútorný pocit prepojenosti snimi

Andy

 49    27. júl 2017 o 22:48

Lojzo: jasne ze ho zhanam, to je Samir Hauser z Vanessy/Buno Ferrari/Mortal Cabinet ... to mal take jedno ” obdobie ” smile))

Lojzo

 50    27. júl 2017 o 22:49

@leave-in-silence: tak to mame cosi spolocne, ja som si tiez prepisoval ich texty este v T602 editore a pracne posielal listovou postou jednej pani na strednom slovensku na prelozenie. Samozrejme kedze ich hudbu nepocuvala tak sa nevedela az tak vcitit do textov ale dost mi to pomohlo ze som vedel a rozumel o com spievaju… Hej sak to je super ze ich hudba ide s nami ci uz v dobrom alebo zlom smile

Andy

 51    27. júl 2017 o 22:52

leave-in-silence: boha, ty si nemusela na ZS drvit rustinu?????? sakra ... :( ja som mohol az na strednej, vybral som si Nemcinu ktoru vobec nepouzivam smile)))) ku podivu rustinu sem tam hej smile))) Ale inak hej, Martinove texty nie su zle, ale obcas su az moc naivne/sladkaste…

leave-in-silence

 52    27. júl 2017 o 22:56

@kobino38 [#34]: fiiha ani som necakala, ze by sa tu objavil niekto v mojom veku. Tiez ich kazdy den pocuvam, pozeram videa, citam clanky atd. Inak samozrejme kazdy to vnimame inak. Je skoda, ze Alan odisiel (darmo, moje oblubene obdobie je od BC az po SOFAD) a je jasne, ze to celkovo DM ovplyvnilo, nabrali iný smer alebo ako by som to povedala, ale ako vravim, vzdy sa snazim brat to z tej svetlej stranky a uzivat si ich tvorbu, ci uz pred odchodom Alana alebo po jeho odchode.

leave-in-silence

 53    27. júl 2017 o 23:03

@Dano-101 [#35]: ja tiez nepoznam nikoho, kto by pocuval DM :/ Vazne by som chcela raz zazit ten pocit, ze by som patrila do takej depesackej partie ake boli kedysi

leave-in-silence

 54    27. júl 2017 o 23:08

@Andy [#51]: haha, nastastie som si mohla vybrat smile a tusim uz rustina ani nebola na zozname u nas v skole, len anj alebo nj

Dano-101

 55    27. júl 2017 o 23:15

@leave-in-silence: nedavno som sa stretol s partiou starsich DM fans v jednom bare a ani sme sa nepoznali a stravili sme skoro 3 hodiny rozhovoru o DM bolo fajn si o tom pokecat s ludmi ktory sa do toho rozumeju a ktory to zazili na vlastnej kozi:):

leave-in-silence

 56    27. júl 2017 o 23:22

@Dano-101 [#55]: tak to ti verim. Mozno sa mi podari ist na najblizsi DM zraz a zazit trochu tej pravej atmosfery, aj ked neviem, ci by som sa uplne sama odhodlala ist, kedze som skorej taky tichy typ v cudzej spolocnosti :D

Hammersmith Odeon

 57    28. júl 2017 o 00:40

Ludkovia, tak to ste ma teda tym vekom prekvapili… Ja som vo veku, ked si velmi dobre pamatam obdobie DM s AW a zaroven patrim k tym, ktorym AW v kapele nesmierne chyba.
U mna DM “prerazili” na treti pokus. Mal som to stastie, ze sme za totatility “chytali” rakusku ORF TV. Tam poslednu nedelu v mesiaci davali hitparadu pesniciek - DIE GROßEN ZEHN. A tu som zachytil DM po prvy krat - People Are People. Zaujal ma klip (pochodujuca armada, retaze, lod - myslel som si, ze Aurora-ti starsi vedia co to bolo zac grin ), ale aj melodia. Bola totiz uplne ina ako vsetko ostatne. Druhy krat to bol moj otec-raz prisiel domov a vravi, ze v TV videl nejakého neskutocneho tipka v ciernom, s “bohovskym” ucesom, co spieval nenormalnu vec. Asi o dva tyzdne relaciu opakovali (asi Peter´s pop show)-cuduj sa svete, ta kapela bola DM a ta nenormalna vec “A Question Of Time”. Tu uz som spozornel. Treti krat to bolo cez jedny prázdniny. Do partie k nam prisiel nejaky chalanisko (bohuzial uz neviem jeho meno), ktory bol DM pozitiv. Vedel o nich hovorit cele hodiny. Mal sestru niekde v zahranici, a ta mu poslala nejaku video novinku - DM 101. My sme o tom nemali paru, ale on vybavil premietanie v klube mladeze, ktory sme mali v priestoroch jedneho domu na nasej ulici. V tej dobe totiz nemal video prehravac len tak hocikto. V kazdom pripade, chalan tak, ako rychlo prisiel, tak rychlo aj odisiel (v zivote viac som ho uz nevidel), ale ja uz som zostal DM zavisly. Zacala sa zlata era DM. Spomienky na DM party v Dune mi navzdy zostanu zapisane v mojej dusi, zvlast z obdobia SOFAD grin...

Peteman

 58    28. júl 2017 o 01:06

Lojzo: Len taká perlička-ako si na začiatku diskusie zacitoval Slobodku…tak tú som v ankete uviedol medzi svoje obľúbené kapely:)

DM-80

 59    28. júl 2017 o 06:44

Tiež som jeden z mladých “devotees”, mám 25. DM nepočúvam dlho, ale podľa mňa nezáleží na tom, ako dlho si fanúšik, ale či správne precítiš filozofiu a muziku kapely. Aktívne počúvam DM cca 2 roky, no poznal som ich už dávnejšie, keď brat vo svojej izbe drtil výberovku The Singles 86-98. Aj keď som DM aktívne nepočúval, skladby ako “Enjoy the silence”, “Everything counts”, “Policy of truth”, “Personal Jesus” a ďalšie proste niekde vo mne boli. Pred dvoma rokmi som absolútne prepadol Depeche Mode. Začal som nasávať ich históriu, proste všetko okolo DM a som veľmi rád, že patrím do “rodiny” fans tejto brilantnej kapely, ktorú jednoznačne považujem za tú najlepšiu v histórii hudby. Album “Violator” považujem asi za to najlepšie čo kedy v hudbe vyšlo. Samozrejme, Jacksonov “Thriller” alebo “Music for the jilted generation” od The Prodigy zbožňujem, no “Violator” je mi srdcu najbližšie. Ich hudba je pre mňa motor do každého dňa, pokoj, pravda, jednoducho všetky tie správne emócie pri počúvaní hudby. Je úžasné, že sú tu už 37 rokov. Vôbec nesúhlasím s názormi, že v súčasnosti už nemajú veľmi čo ponúknuť atď. atď. Viem, že od CD “Exciter” to začalo byť slabšie, no cítim, že ich hudba nikdy nepadla tak veľmi dole, aby nič neponúkla. Každé jedno CD má v sebe prínos, za tým si stojím, DM sú proste fantastickí. Aktuálne CD “Spirit” znamená pre mňa jeden úžasný celok, na ktorom človek nájde ozaj výborné skladby. “Going backwards” a “Cover me” sú muzikálne skvosty, ale tiež samozrejme lyrické. Prajem pekný piatok, počúvajte dobrú hudbu a MIER! Enjoy the lifetime!

Lojzo

 60    28. júl 2017 o 07:53

@Peteman: No mam pocit ze budes asi jediny :D No ja keby som mal uviest punkovu kapelku tak dam Zonu A…

Lojzo

 61    28. júl 2017 o 08:00

@Hammersmith Odeon (57): My sme zasa pocuvali polske radia kde pustali sem tam aj cele albumy, ale naj moment bol ked som si so slovenskeho radia nahral premieru Violatora a potom som to tocil dookola z kazety… A potom som s kamosom kazdu sobotu skoro rano vstaval a cestoval do Popradu na trhovisko kde sa dali kupit kazety “polske originalky” s albumami DM, paaani o 6:00 hod. som isiel na autobus, dnes uz neuveritelne (internet sa moze strcit….)

leave-in-silence

 62    28. júl 2017 o 08:02

@DM-80 [#59]: hovoris mi z duse!!!! Tiez som DM uplne prepadla a vazne ma prekvapuje, ze sa tu naslo tolko ludi priblizne v mojom veku smile

Lojzo

 63    28. júl 2017 o 08:04

@DM-80: “...ale podľa mňa nezáleží na tom, ako dlho si fanúšik, ale či správne precítiš filozofiu a muziku kapely.”

Mas recht kamos ! Uplny suhlas, preto nie je namieste ked si niekto mysli ze ked DM pocuva 20 rokov ze zjedol celu mudrost o tejto skupine a moze poucovat ostatnych… Obohacovat sa mame navzajom wink

ViolateYou

 64    28. júl 2017 o 09:14

No ja som jeden z tych tiez neskor narodenych, takze velmi dobre sa mi citaju prispevky starsich harcovnikov, ktori ste si toho s DM uz preskakali vela a to je jeden z dovodov preco sem rad chodim smile a vzdy ma potesi aj ked tu je niekto mladsi kto DM tiez pocuva, ono kvalitna hudba si vzdy najde svojich fanusikov, ktorym nestaci iba to co hraju v beznych radiach…
Ja som bol vzdy hudobne uplne iny medzi kamosmi, spoluziakmi vsetci o mne vedia ze som velky depesak (DM si ma k sebe pritiahli, nahodne som ich objavil)  a skor si zo mna robia srandu smile co mi vobec nevadi, ani nevedia o co prichadzaju ale takemu co to nepreciti ako trefne napisal DM-80 to nevysvetlis smile jediny koho som na to namotal je moj 18-rocny brat ktory je mozem povedat ze depesak (najradsej ma Ultru), navyse ho to aj motivovalo viac hrat na klavir, aj mna par jednoduchich vybrnkavaciek typu JCGE od DM na klavesoch naucil, samozrejme nic z toho uz neviem smile 

Ja si spominam na moju prvu DM party, nie je to zaujimavy pribeh ale demonstruje to moje vtedajsie zufalstvo ze som nikoho v mojom veku kto DM pocuval nepoznal a moc som chcel -  Mal som 18, samozrejme nikto by so mnou nesiel tak som siel sam, vystafiroval som sa a plny ocakavani som sa vybral autobusom do BA, prisiel som asi tak na osmu,  co je dost skoro nikto tam este nebol, tak som sedel pri bare cely cas jak trt, nieco popijal nech tam mozem sediet, do desiatej tam doslo velmi malo ludi - bolo asi moc skoro este a sa to nestihlo rozbehnut, no mne uz siel posledny bus o pol jedenastej domov, tak som siel :D V kutiku duse som dufal ze tam stretnem nezne chapave opacne pohlavie v kute podniku a ze sa pretancujeme na parkete az do rana a ze ju samozrejme stretnem predtym nez budem musiet odist na bus, ale to som bol velmi naivny :D - Koniec pribehu. Ponaucenie - ak si mlady clovek co pocuva DM a mas chut ist na party - urcite chod aj sam ale zotrvaj min. do 23:00 kedy sa uz party zvykne rozbiehat!! Urcite neolutujes, pri najhorsom si aspon zatancujes aj sam na hudbu co mas najradsej, za druhe vypi par poldecakov a ono to pojde vsetko lahsie, za tretie - ak sa ti zda baba za barom v pohode a usmieva sa nadviaz kontakt a nepremarni konverzaciu, bar sa moze stat na cely vecer tvojou zachranou

dvestotri

 65    28. júl 2017 o 10:09

Ja som raz prisiel na party uz o 18:00. To este do Galerie DUNA. Vtedy to bola tusim iba druha takato DM party v tomto klube. Pre nas oldskool pamatnikov to bol asi najlepsi klub na taketo partys. Vtedy tam fungovali tri tanecne parkety. Skvela atmosfera. Akurát na WC sa moc neoplatilo chodit. Ten kto tam bol vie o com hovorim :-D

leave-in-silence

 66    28. júl 2017 o 10:32

@ViolateYou [#64]: tvoja skusenost ma teraz nakopla :D pojdem teda v oktobri na ten chystany zraz, ale tiez by som musela odist pred jedenastou kvoli poslednemu autobusu haha :D ale skusim to uz len kvoli tej atmosfere. Inak ja mam mladsiu sestru a tiez som ju tak trochu namotala na DM a v maji sme boli spolu na koncerte a teraz sa spolu chystame aj do Prahy smile

Tomasito

 67    28. júl 2017 o 11:20

Vyplnene, velmi som zvedavy na konecne cisla ucastnikov a aky bude vysledok.

Hammersmith Odeon

 68    28. júl 2017 o 12:19

Ups, nejaky skriatok zauradoval do môjho prispevku [#57], bolo ho vidno sotva polovica. Sorry, opravene.
Chlapci a dievcata, ako tak citam Vase prispevky, normalne citim deja-vu. Vidim, ze nase depesakovanie ma spolocne crty, akurát trosticku posunute v case. Tazko sa pise o zazitkoch, lepsie o tom porozpravat - so starsimi pospominat, s mladsimi sa podelit o zazitky grin. Dufam, ze nasledujuca DM party v BA taka bude a hodime rec. S ViolateYou by sme o tom vedeli hovorit, ze ViolatYou?! grin
@dvestotri [#65]: S tou Dunou a jej WC si to teda trafil grin

ViolateYou

 69    28. júl 2017 o 13:22

leave-in-silence: co je to za zraz vlastne a kdeze to je? smile urcite chod, mozno potiahnes do rana a rano autobusy idu raspberry ..Co sa koncertu v Prahe tyka ja by som tiez siel ale je to blby termin pre mna, este som spekuloval Vieden, mozno ak zozenem za rozumnu cenu statie pod podiom pojdem… a to si bola ratam na prvom koncerte v tej BA vsak? To je vzdy asi najsilnejsi zazitok teda pre mna bol aspon… po prve uz to niikdy nebude

Hammersmth Odeon: Urcite aj ked mas verim viac bohatsich zazitkov s DM spojenych smile s tou party to uz verim ze vyjde a bude to super smile

Tomasito

 70    28. júl 2017 o 13:38

Caute vsetci,

Ste ma celkom dostali Vasimi komentarmi - musim pridat aj ja moj pohlad ako som sa dostal k DM.

Moja sestra a brasko (zdielali sme spolu jednu izbu) boli depesaci od malicka. Mne to trvalo trosku dlhsie pokym som sa k DM dostal a pochopil ich…
Na jednej strane izby plagaty DM a na druhej strane to bola hlavne Tublatanka (80te roky patrila k tomu top, bohuzial to co produkuju po odchode Pala a Dura je vazne zleee, ze Matko? ale to je ina tema…)
Musim sa priznat - ze som sestre a brachovi nadaval do plechacov - haha

Raz ma kamosi prehovorili nech s nimi idem na koncert Oceanu do stareho dekacu (dom kultury) v Dubravke. Tak som povolil a siel. Vypilo sa nejake to cervene vinko rozvno z flasky a nalada bola spravena (vela nam vtedy netrebalo). Musim povedat, ze tento koncert (Pyramida Snu) bol pre mna zasadovy. Vtedy bol Ocean brany povazny za top CZ synthy popu a bol povazovany aj medzi EBM (aspon tolerovany - apson na zaciatku). Cez Ocean som sa dostal k DM a k EBM.
Ked som mal asi 16 - 17 kamos ma zobral (teda som ho uhovoril, aby ma zobral) na diskoteku do starej Camely (karlovka, dlhe diely) - toto bola asi najznamejsia “cierna” disko v Bratislave. Kapelky ako DM, The Cure, The Clash, Softcell, Front 242 - to bola parada.
Len tam casom zacali chodit aj chlapci, ktorym slo skor o nieco ine (Gogo a spol.). Este, ze ich nasi chalani od nas poznali…
Ked zavrali Camelu, tak sme sa presunuli na diskoteky do DK Dubravka. DJ nam vzdy zahral zo dve kolecka “ciernej” hudby. Vyskocili sme zo stoliciek, co boli rozmiestnene pri stenach okolo celej miestnosti - a uz sme “plavali”.
V tom case sa rozbiehali EBM akcie v DKaci na Vajnorskej - ale tam to uz zacalo byt dost divoke - hlavne co sa tyka socialneho rozdelenia (niektori urcite budu rozumiet).

Na DM nedam dopustit - prepadol som im na plnej ciare na zaciatku 90tych rokoch.
Moj prvy koncert bol v 93tom v Prahe a isli sme tam zajazdovymi autobusmi (myslim, ze tam boli vtedy aj chalani z BONGu a spol). Asi preto, ze to bol moj prvy koncert - bol pre mna najdolezitejsi a tym padom aj album Song of Faith and Devotion je pre mna taky dolezity.
Prva cesta do Prahy po rozdeleni statov - koncert DM - toto vsetko vo mne zanechalo obrovske pocity a zazitky…

Hoci uz v poslednych rokoch to beriem triezvejsie. Samozrejme mam aj inych favoritov z roznych oblasti (Pearl Jam, The Cure, ale aj rozne popove veci…)

PS: musim uznat - 90te roky boli naozaj velmi zaujimave a pestre (az divoke) co sa tyka hudobneho ale aj socialneho ci politickeho zivota.

Hammersmith Odeon

 71    28. júl 2017 o 13:49

@Tomasito [#70]: Tomasito, tak to sme v tom ‘93 museli byt v autobuse spolu, aj ked isli tusim dva od domu ROH (dnesny Istropolis). Roman Bombos zabaval cely autobus, takze nam cesta rychlo ubehla (aj ked sme sa chvilu zdrzali na hraniciach-vtedy sme len nechapavo krutili hlavami, ved sme boli jeden stat).

Tomasito

 72    28. júl 2017 o 15:15

@Hammersmith Odeon - ja som bol vtedy ucho - tak som suchal nohami a pocuval starsich (v autobuse) - haha
Uz sme vtedy neboli jeden stat - takze asi preto to zdrzanie wink

Ale v zivote na ten “zajazd” nezabudnem.
Citil som neopisatelne - cudny smutok, ked sme v noci po koncerte odchadzali z Prahy - bol to pre mna strasne silny zazitok…

Hammersmith Odeon

 73    28. júl 2017 o 15:31

@Tomasito [#72]: To s tym statom som myslel ironicky. Preslo iba par mesiacov od rozdelenia a uz sa robilo coro-moro na hraniciach. Inak mas pravdu, ked koncert skoncil, zavladol taky zvlastny pocit. Par dni na to som navstivil koncert Metallici v BA, ktory som tak trosku pretrpel (pacil sa mi len ten ich “black album”, vydany okolo roku´93, tak som to chcel vidiet-pocut). Na DM to vsak nemalo grin.

Tomasito

 74    28. júl 2017 o 15:46

Troska off topic - mal som par tyzdnov pokoj od SPIRITu a dnes to idem uz 2. krat za sebou - mam z toho ten isty pocit ako celkom na zaciatku - ten album ma vazne upokojuje.
Hauk - uz som dohovoril.

DM-80

 75    28. júl 2017 o 15:55

@leave-in-silence [#62]: Som veľmi rád, že v roku 2017 má Depeche Mode stále nových a mladých fanúšikov, je to super. Hovoril o tom tiež raz v jednom rozhovore Martin, alebo Dave? Nie som si istý. Dúfam, že hudba DM bude žiť ešte dlho! Dúfam, že budú pribúdať ďalší fanúšikovia.

DM-80

 76    28. júl 2017 o 16:09

@Lojzo [#63]: Presne tak! Niekto počúva DM celých 37 rokov, myslí si, že je najmúdrejší, najlepší a neviem čo, ale hlavne si myslím teraz pri albume “Spirit” sa ukázalo, kto ako chápe filozofii Depeche Mode a kto vlastne hľadá niečo viac ako len uvoľnenie sa na párty. Už som sa o tom zmieňoval v inom článku.

Stanley242

 77    28. júl 2017 o 16:28

No nič, nedá mi aby som sa aj ja s vami nepodelil o moje zážitky s DM životom rokov 80tych. Ešte na začiatok - myslím si že ani sám SAM nepredpokladal, aká “debata” sa utvorí po boku anonymnej ankety wink

Tak ako som napísal do ankety, môj DM život začal na prelome 85/86. V tej dobe už bola v našom meste vytvorená mala komunita “čiernoodencov”, do ktorej som postupne zapadol aj ja. Malá čierna komunita sa postupom zmenila na miestny fanklub.
Už ani neviem aký to bol zdroj (kazeta, rádio ...), z ktorého som prvý krát počul zvuky, s ktorými som sa na prvé počutie stotožnil a boli to zvuky GTBR a neskôr QOT,PAP atď. Môj prvý album ktorý som počul celý bol BC, a samozrejme spätne som pátral po tvorbe “mojej” novej modly, čo mi uľahčilo členstvo v spomínanom fanklube a komunite. Čo pesnička to poklad, išiel som pekne po poriadku - SOME GREAT REWARD - CONSTRUCTION TIME AGAIN - A BROKEN FRAME - SPEAK ąnd SPELL, všetko som to počúval s otvorenou hubou a uši som mal ako slon, po večeroch som novú hudbu točil stále zas a znova a nevedel som ktorý album si mám pustiť skôr…
Na koncerte som bol iba jeden raz, keď boli DM, aspoň pre mňa, na vrchole svojej slávy ale aj v stave pravdepodobne najväčšieho vnútorného rozpoloženia.
Viedeň 93 bol môj jediný koncert, na ktorom som videl “moju štvorku” naživo. Predtým sme ešte s partiou navštívili v starom PKO malý koncert ešte nespomenutej kapely MONTE ROSA. Odvtedy som na žiadnom koncerte nebol a ani ma to tam neťahá, mám radšej štúdiovky.
Celé toto nádherné obdobie postupne končilo, tak ako sa komunita rozpadala keď sme sa začali ženiť, vydávať, sťahovať ...
Jedna malá DM príhoda na záver - bol asi rok ´88, keď som sa v dobrej nálade vracal z jednej “disky” odetý do čierneho od hlavy po päty a hlavou odfarbenou na blond ostrihanou do kocky ovešaný reťazou - na tú dobu pomerne výstredné oblečenie, dnes by to bol podpriemer. Neďaleko pred sebou som na dobre osvetlenom chodníku zbadal dvoch dobových VB pochôdzkarov. Chodník úzky, bolo mi jasné že ich neminiem a pravdepodobne si ma “vychutnajú”. Stalo sa, zastavili ma a dali sa so mnou do debaty, a že odkiaľ idem tak neskoro v noci, a prečo som tak poobliekaný a podobné kraviny. Našťastie si to odniesla moja iba rok a pol stará červená “občianka” a vzďaľujúc sa od nich som si vypočul ešte jednu ich drzú poznámku na môj účes: “A daj sa poriadne ostrihať” Uvedomujúc si absurdnosť ale aj nebezpečnosť situácie som v bezpečnej vzdialenosti od nich pomedzi zuby precedil “veď som tupec”.
Zdravím vás všetkých.

leave-in-silence

 78    28. júl 2017 o 17:00

@ViolateYou [#69]: 14.10. ma byt zraz fanusikov smile pripajam aj link na udalost https://m.facebook.com/events/1851152225158340 dufam teda, ze sa tam s niektorymi z vas stretnem
a ano bol to moj prvy koncert a neda sa ani opisat ako som sa citila, neskutocne nieco.

Hammersmith Odeon

 79    28. júl 2017 o 17:24

@leave-in-silence [#78]: Zaujimavy datum - Daveov syn Jack oslavuje narodeniny grin. Ak ma pamat neklame, okrule 30.
P.S.: Ja som dokonca taky depesak, ze aj moje dve deti oslavuju narodky v rovnaky den ako Davidove - su trosku mladsie, ale oslavujeme v rovnake dni grin, 29.7 a 14.10

leave-in-silence

 80    28. júl 2017 o 17:27

@Hammersmith Odeon [#79]: tak to ste si dobre zariadili :-D

Hammersmith Odeon

 81    28. júl 2017 o 17:30

@leave-in-silence [#80]: Za co vsetko moze zavislost wink .

Andy

 82    28. júl 2017 o 20:25

@DM-80 59: no ono ta filozfia DM je neznama, pretoze kazdou piesnou a albumom je ina… Pokial viem DM sa vzdy hlasali k robotnickej triede a viac menej k socializmu/komunizmu na zaciatku 80 rokov ale teraz uz zrejme nie:) Ono Martinove texty su vacsinou o zivote, nabozenstve, sexualite ale takmer nikdy neboly politicke ako su na Spirit, co sa aj oni sami nechavaju velmi rady pocut ( trump, brexit… ) ale budis.. Pokial viem nikdo nikdy nekritizoval ich texty, ale skor hudbu aku teraz robia… Ano, Spirit ma tiez celkom svoje caro, ale tazko sa tam najde vec, ktora je fakt ” supa ” alebo vec na ktoru si zpomenies hned pri vysloveni DM… Myslim ze vela ludi odpovie na otazku ” povedz aspon 3 skladby z DM ktore DM repezentuju ” tak to urcite budu starsie veci a nie nove….

Ohlilian76

 83    28. júl 2017 o 21:55

@leave-in-silence [#29]: Fuuha, velky obdiv. Taka mlada a DM ! Ja tiez vediem svoju 21-rocnu neter, celkom sa dari…uz mame 1 spolocny koncert za sebou. ...len tak dalej-dobra volba !...ja som totiz v tomto taky zaryty fanusik…novy album-stary album…vsetko super, pre mna….stale je to MOJ DM ! Je to proste od mojich 12-tich laska na cely zivot. wink A vtedy v hlbokom socializme sa mi ani len nesnivalo, ze ich niekedy uvidim aj nazivo. Ved clanok o koncerte v 1988 v Prahe dost podrobne popisany vo vtedajsom casopise MLADE ROZLETY visel v mojej izbe na stene peknych par rokov ako nieco nedosiahnutelne. wink

leave-in-silence

 84    28. júl 2017 o 22:06

@Ohlilian76 [#83]: to je mile smile vazne som necakala, ze tolko mladych aj dnes pocuva DM. Ja som sa sice k DM dopracovala sama, ale minule sa mi otec (metalista/rocker) priznal, ze si kedysi kupil cd The Best Of DM, takze nieco na tom asi bude :D

Ohlilian76

 85    28. júl 2017 o 22:20

@leave-in-silence [#84]: ...to ano, ale zase to co sa dari mojim znamym, ze uz teraz na koncerte bol s nami aj ich 9-rocny syn, sa mne s mojou 9-rocnou dcerou nedari…raz darmo…v dnesnej dobe treba na DM asi dospiet. wink

leave-in-silence

 86    28. júl 2017 o 22:35

@Ohlilian76 [#85]: ano to je pravda, ja som doteraz DM vnimala ako kapelu, ktora vzdy bola niekde v kutiku pritomna a naplno to u mna prepuklo az minuly rok, jednoducho som to zrazu cele pochopila a zazrala som sa do nich uplne az po usi a teraz mi to uz cele dava vyznam, nejako sa to prepojilo s mojim zivotom a ja som si konecne nasla svoje miesto v tomto skvelom fanklube

DM-80

 87    28. júl 2017 o 22:37

@Andy [#82]: Filozofiu DM by som zhrnul asi takto. Ich hudba je apel na stupiditu v spoločnosti, medziľudské vzťahy, nespravodlivosť a zlé smerovanie ľudí. Áno, aj oni sami začali zle smerovať začiatkom 90. rokov, ale vďaka Bohu je to všetko preč. Je to smutné čo sa dialo v kapele, ale asi to tak malo byť. No aj napriek tomu všetkému pre mňa nevyznievajú ako nejakí hlupáci. Napriek všetkému si takmer vždy držali a držia umeleckú úroveň. Mrzí ma, keď sa niektorí o Daveovi zmieňujú ako len o nejakom šašovi na pódiu, ktorý spieva Martinove skladby. Martin by nebol bez Davida, David bez Martina, je to vzájomné, takže sa zdržme takýchto komentárov. To nebolo myslené na teba. Viem, že si toto nenapísal, len som sa chcel k tomu vyjadriť. A že nerobili politické témy? Zober si album “Construction time again”, je tam si myslím niekoľko apelov na politickú situáciu, z ďalšieho albumu “Some great reward” by som povedal priam srší nespokojnosť so stavom spoločnosti. Takže určite by som netvrdil, že iba “Spirit” je politický a sociálny. A že na novom CD nie je žiadna “šupa”? Tak keď “Going backwards” ti nepríde ako “šupa”, tak sorry ale nechápem. Tá skladba by sa mala stať jednoznačne zapamätateľným hitom. A ešte k tomu, že ľudia kritizujú ich súčasnú tvorbu. Uznávam, že obdobie “Exciter”, “PTA” a “SOTU” znamenalo istý úpadok (aj keď to neboli určite nepodarky), no z môjho pohľadu “Delta machine” a “Spirit” znamenajú návrat, samozrejme nie k ére “Violatoru” a pod., ale určite to pôsobí na poslucháča oveľa viac konzumnejšie a presvedčivejšie. Takže tých čo frflú na produkciu, nechápem, podľa mňa je to úplne ok po tých 37 rokoch. Je to moc náročné si udržovať absolútnu top kvalitu už takmer celé 4 dekády, to sa vlastne ani možno nedá, no DM sú proste stále niečím výnimoční. Na záver už len toľko. Keď si zhodnotím tých 14 albumov, ktoré doteraz nahrali, vychádza mi z toho jedna úžasná hudobná kolekcia, z ktorej sa dá parádne vyberať. Pekný večer!

ViolateYou

 88    28. júl 2017 o 23:33

Hammersmith Odeon - keby ste to aj presne so zenou takto planovali odpadol by som to uz by bolo moc >D

leave-in-silence, zaujimave prvy raz pocujem o zrazoch ze to este funguje take nieco to je fajn, no predpokladam ze je to len iny vyraz pre DM party a tiez sa tam tancuje >D

 

Andy

 89    29. júl 2017 o 00:00

DM-80: no tym ze ich hudba je apel na stupiditu v spolocnosti, medziludske vztahy atd, atd nerobi DM nicim vynimocnym,alebo ze by to bola JEDINE ICH Filozofia, pretoze to robi takmer kazda nekomercna/normalna kapelka, zober si ranny rozkvet Grunge Sceny ( pearl jam, nirvana ) alebo ja neviem Radiohead, David Bowie, Pink FLoyd, dokonca aj Jarre svojimy ” free ” koncertamy sa snazil zjednoti ludstvo a viest ho niekam, atd, atd.. je jasne ze aj pred tym tam bol naznak politickej situacie, napriklad New Dress kde spieval o Diane ze si oblieka nove saty ale to bola skor metafora, ale ide tu o to, ze aj ked tam ten naznak tak nebol az taky silny alebo sa nejak o nom tak strasne nerozpravalo na promo albumoch.. na to bol expert Sting/The Police alebo aj Radiohead a samozrejme Bono… Az teraz DM verejne zacal rozpravat o polityke ako takej a martinovej inspiracie k textom, cize jeho texty neboly az take tazko vysvetlitelne ako pred tym.

Oni samy nezacali zle smerovat zaciatkom 90 rokov, SOFAD je pre mna a bude jedno z najsilnejsich albumov DM vobec, oni sa samy znicili v strede 90 rokov a to je rozdiel..

Ja viem ze si to nepisal mne:)

Spirit ma daleko lepsie veci ako Going Backwards, nehovorim ze je zla, ale mozno ty nebudes chapat ze mne sa zo Spiritu paci Cover Me ( i ked je napadne podobne Clean ale z autorskeho pera Gahana ), You Move, Fail, Poorman.. toto su pre mna dobre veci z tohto albumu.. inak tou ” supou ” som myslel ze ked to pocuje clovek v radiu tak ho to chyti a je prekvapeny navratom DM.. zamysli sa preco sa DM uz tolko nehrava v radiach ..

Hammersmith Odeon

 90    29. júl 2017 o 00:02

@ViolateYou [#88]: Nie, planonovane to nebolo, ale skutocne je to tak. Rozdiel je len v tom, ze Dave ma starsieho narodeného 14.10 u mna je to ta mladsia a naopak grin . Inak ani ja som to nevedel, dozvedel som sa to az v priebehu Delta Machime tour-a skoro som odpadol, to mi ver. Vzdy som sa chcel podobat na Daveho, no a ono sa mi to splnilo niekde uplne inde. Treba si rozmysliet, co skutocne chceme, lebo sa nam to moze splnit, aj ked inak ako sme chceli wink .

ViolateYou

 91    29. júl 2017 o 00:17

@Hammersmith Odeon [#90]: je to presne tak, ked clovek na nieco casto mysli splni sa to aj ked v inej forme niekedy.. ja som si vzdy zelal spievat pred vela ludmi ako Dave a chcel som oddanost publika a to sa mi nesplnilo ani nesplni ale v ovela mensej forme sa mi to predsa len splnilo a mal som aj obdiv aj publikum>DDD

Hammersmith Odeon

 92    29. júl 2017 o 00:31

@ViolateYou [#91]: tak to mi niekedy vysvetlis…

ViolateYou

 93    29. júl 2017 o 00:36

@DM-80 [#76]: vahal som no neda mi to nechcem sa hadat ani to nechap ako utok ale podla mna si sa trosku znegoval tvrdis ze niekto pocuva 37 rokov DM a tvari sa ako keby vynasiel koleso co isto aj u niekoho moze byt pravda no na druhej strane ten kto nechape “filozofii” spiritu a sa mu mozno az tak album nepaci je vlastne prizemnejsi typ fanusika, ktoremu staci ukojit DM pud na party napriklad >D

ViolateYou

 94    29. júl 2017 o 00:37

@Hammersmith Odeon [#92]: OK >D

Jarik

 95    29. júl 2017 o 07:35

no po prehovarani som to vyplnil, no uprimne povedane tak lacne a ubohe otazky dat do tzv “prieskumu” cista katastrofa, Na 99% otazok je odoved jasna, cize prinos takeho prieskumu je nulovy .. ocenujem snahu urobit takyto prieskum ale vyber a styl otazok zodpoveda koncorocnej praci na strednej skole…

DM-80

 96    29. júl 2017 o 10:26

@Andy [#89]: Tak ako píšeš, súhlasím, nie je to jedine ich filozofia a nie je to jediná tematika, ktorú robia, samozrejme. “Cover me”? Prosím ťa, veď tú považujem za druhú najlepšiu skladbu albumu, ak nie najlepšiu, iba som sa o nej nezmienil. Iba hlupák ju nezaradí medzi top skladby. Ešte jeden postreh. Rádiá? Úprimne, mám ich u p*dele.

Gabriel

 97    29. júl 2017 o 10:30

Ankety sa nerobia preto, aby sa vedelo, ze je Violator najoblubenejsi album, ale kolko ludi a ktore ine albumy ma rado. Anketa nie je o tom zistit “sampiona”, ale statistiku. K tomu, aby bol niekto najlepsi su potrebni prave ti ostatni.

DM-80

 98    29. júl 2017 o 11:09

@ViolateYou [#93]: A chceš tvrdiť, že to nie je istým spôsobom pravda? Čím som sa znegoval? Myslel som tým hlupákov, ktorým nevoňajú texty typu “we have nothing inside” a pod. Áno, “Spirit” je v tomto smere extrém. Pre mňa fanúšik DM nie je ten, ktorý hľadá čisto iba “zresetovanie” hlavy v piatok po práci ale vôbec ho nezaujíma odkaz a hĺbka textu, lebo mu to nedovoľuje jeho mentálna úroveň, čo zlé som tým napísal? Samozrejme, hudba znamená v obrovskej miere uvoľnenie, relax. Aj ja ju pre to počúvam, ale hudba by mala byť v prvom rade nástrojom, kde človek nájde nejaký pozitívny odkaz, niečo čo si odnesie do svojho ďalšieho života. Raz to hovoril Andy v jednom rozhovore, povedal to nejak takto “väčšina nás počúva kvôli hudbe a nie textom”. Takto, aby si ma chápal, teraz samozrejme nehovorím, že úplne všetci tí, ktorí až tak neriešia texty ale skôr zábavu, musia byť hneď prízemní debili, nehádžem všetkých na jednu kopu. A tiež teraz samozrejme neodsudzujem všetkých, ktorým sa jednoducho až tak album nepáči. No myslím si, že väčšina, viem prečo pindá na kapelu pri počúvaní nového CD. Dobre, už to nechajme tak, prajem ti pekný deň.

Get Right With Me

 99    29. júl 2017 o 14:28

No prečo väčšina asi pinda na kapelu pri počúvaní noveho albumu.Žeby tými textami hm to asi nie skôr ide o tu hudbu. A kto je vlastne u teba prizemni debil viac ten čo vníma viac do hĺbky ich texty alebo hudbu. A ešte čo je u teba vlastne top skladba.

Andy

 100    29. júl 2017 o 14:40

@Get Right With Me 99: to malo ist DM-80 ?:)

ViolateYou

 101    29. júl 2017 o 14:48

@DM-80 [#98]: V tom ze v podstate odcudzujes tych ktori sa nadraduju ze pocuvaju dm vela rokov a tym si myslia ze su akoze lepsi fanusikovia no vzapati sa nadradujes ty sam a prsis sa tu aky si fanusik lebo sa ti paci spirit a obsiahol si vsetku mudrost z jeho textov (nie kazdy to dokazal ten je nepravy fanusik a je v nizsej kaste depes komunity asi vsak) gratulujem niekto tak texty neberie a pritom dokaze citat a vnimat a ma aj mentalnu kapacitu aby to pochopil, mne napr. zrovna spirit moc nesadol texty s tym nic nemaju tie su trefne - ale inak je pre mna hudba dm do kazdeho pocasia ked ju pocuvam vnimam tu krasu a bud pri nej spominam, nieco si predstavujem, snivam, uzivam si jednotlive hudobne aspekty skladby (uzasna produkcia, atmosfera,..)  a mi to evokuje dobre pocity preto to pocuvam filozofia DM je zivot ako taky ked uz. Pocuvam ich ked mam dobru naladu, zlu, ked som smutny, ked sa potrebujem nakopnut. A tiez inej hudby ked je cas a chut, hlavne to ale neberem uplne najvaznejsie a neanalyzujem uplne vsetko lebo by sa ta krasa a pozitok vytratili.  Je to ale hovadina toto skatulkovanie, nech si z dm kazdy vezme to svoje a pisat ze napr.je hlupak ten co nema rad cover me je scestne,  vlastne si nam ukazal ze na pocuvanie DM treba mat patent. Ked uz tak apelujes na texty tak si precitaj people are people a nesud na zaklade vyfabulovanych hluposti.

Get Right With Me

 102    29. júl 2017 o 14:50

Áno DM-80

DM-80

 103    29. júl 2017 o 14:54

@ViolateYou [#101]: Ako vidím, tak si ma nepochopil. Ale už som vyjadril svoje stanovisko, nebudem sa dvakrát opakovať. Nechajme to tak ok? Ja to vidím tak, ty to vidíš inak, henten to vidí inak, nech si každý vysvetlí veci ako chce, nikoho nepoučujem a ani sa nad nikým nepovyšujem, iba som vyjadril svoje pohľady. Nesúdim na základe žiadnych vyfabulovaných hlúpostí, hovorím vždy iba svoje postoje. Ok, zabaľme to, neriešme, ak som sa niekoho zbytočne dotkol, tak sa ospravedlňujem, nechcem sa hádať a ani šíriť nič negatívne. Všetko dobré.

ViolateYou

 104    29. júl 2017 o 14:57

@Jarik [#95]:  navrhni lepsie otazky, ked uz pindas, ako fakt ja si ich rad precitam nemyslim to nejak v zlom.  Mne ako som sa zmienil tam mozno chyba otazka kto je ti najsympatickejsi z clenov kapely napr. inak je to OK a som zvedavy na vysledky

ViolateYou

 105    29. júl 2017 o 15:02

@DM-80 [#103]: hej nechajme to tak, ja som tiez len vyjadril svoj

ViolateYou

 106    29. júl 2017 o 15:05

@DM-80 [#103]: nedotkol len mi nedalo nereagovat na ten paradox:D v pohode vsetko dobre

DM-80

 107    29. júl 2017 o 15:11

@ViolateYou [#106]: Už len posledná vec. Viem, uznávam si chybu z jednej strany, zobral som to príliš vážne. DM nie je len o vážnosti, nevnímam iba takto ich tematiku. Tiež ich počúvam v rôznych náladách, keď som šťastný, keď mám blbý deň, samozrejme.

Andy

 108    29. júl 2017 o 23:18

ako zvycajne off topic odo mna.. dnes som sa tak poobede hrabal v mojej hudobnej kolekci, reku ze pomazem nieco, alebo kuknem ci nepotrebujem trochu ” obcerstvit diskografiu ” .. a natrafil som na Madonnu.. sakra, ved tie niektore veci z 80 rokov ( True Blue, Like a Prayer ) co robil Shep su fakt DOST DOBRE.. hmm..

Jarik

 109    30. júl 2017 o 09:54

ViolateYou [#104]:
@Jarik [#95]:  navrhni lepsie otazky, ked uz pindas, ako fakt ja si ich rad precitam nemyslim to nejak v zlom.  Mne ako som sa zmienil tam mozno chyba otazka kto je ti najsympatickejsi z clenov kapely napr. inak je to OK a som zvedavy na vysledky

Prieskum sa vzdy robi pre dajaky ucel. Ako ze sa dozvediet ze top 3 albumy u fans su SOFAD, Violator a MFTM bude istotne necakane prekvapenie, tak isto aj vysledok otazky ci fans su “spokojny” s ulohou a pracou Gordena a Eingera?? Zeby 99,9% napise ze ich tam ani netreba ? Preco chodime na koncerty? lebo atmosfera a stare live veci atd… ktore obdobie DM je naj? zeby 99,9% odpovie ze to s Wilderom? Uz len otazky typu Mali ste na stenach plagaty DM alebo chodili ste v ciernom tam chybaju….Co ma takyto prieskum ukazat? Co od neho autor alebo fans ockava ze sa dozvie? Napr mne tam chybaju otazky ohladom playlistu ci projekcie ci aranzmanov skladieb…. alebo producentov, ci oblubenych remixov, oblubene video co text ... atd.. proste otazky ktore idu aspon trosicku do hlbky

Ocakavs ze sa dozvies z prieskumu nieco nove alebo len to co uz davno vies?

Gabriel

 110    30. júl 2017 o 10:10

@Jarik: hod mi do sukr. spravy tvoju anketu, uverejnime ju.

Hammersmith Odeon

 111    30. júl 2017 o 12:03

@Jarik [#109]: Jarik, ankety su robeme pre siroky okruh ludi-jednoduchsich aj inteligentnejsich, vzdelanejsich aj nevzdelancov, profikov aj amaterov a pod., preto aj otazky musia byt postavene tak, aby zaujali co najviac ludi. Ak si si precital celu tuto diskusiu, je tu kopec ludi, ktorym to zmysel dava. Vzdy je tu ta moznost, ze sa ankety nezucastnis, popripade, ako Gabriel spominali, urobit si vlastnu anketu-co by bolo mozno super, aspon by si videl, ktora z tych dvoch ankiet zaujala viac. Pockajme si na vyhodnotenie, kedy veci dostanu konkretnu podobu. Mozno budes sam prekvapeny, ako to cele dopadne. Ja osobne sa uz neviem dockat. P.S.: urcite sa zucastnim aj Tvojej ankety.

Jarik

 112    30. júl 2017 o 12:29

Vidím ze som to asi nenapisal jasne a zrozumiteľne, anketu ako takú som neodsúdil ale otazkky samotné. Na ktorú z tých otazok cakas ze ta jej výsledok prekvapí??? Proste som chcel napisat že anketa neprinesie nic nové, to je ako dat do ankety otazku ci je violator vrcholom tvorby dm,

Hammersmith Odeon

 113    30. júl 2017 o 13:31

@Jarik [#112]: Ak si si precital moj prispevok pozorne (a samozrejme prispevky vsetkych ostatnych), tak tam najdes odpovede na svoje otazky. Myslim si, ze my sme Ta pochopili velmi dobre, skus pochopit aj Ty mna (nas). V kazdom pripade, chce to trpezlivost a pockat na vyhodnotenie “nic nehovoriacich” otazok a mozno budes vyslekom prekvapeny. Ako stara mama vraveli: “dockaj casu, jak hus klasu”...

Gabriel

 114    30. júl 2017 o 20:51

Uf, uz som sa prelakol, ze by niekto zainvestoval svoj cas pre ostatnych a vytvoril brutalnu anketu. Toto mi naozaj nerobte.

Dakujeme SAM za jeho cas. Ak ostatni chcu ten svoj minat na jeho kritiku, tu je odkaz pre nich:

“Hey scum, hey scum, what have you ever done for anyone?”

ViolateYou

 115    30. júl 2017 o 21:24

@Jarik [#109]: mna zaujima statistika. Ano mozno jedina fakt jednoznacna odpoved moze byt, ze kt. obdobie mate najradsej ale mna zaujima kolki napriklad pokladaju ine obdobie za najlepsie a ako to uz bolo vyssie spomenute mozno budes aj prekvapeny, kolki to tak uvedu… ake otazky a co nove by si ocakaval od ankety tykajucej sa DM? Lebo z tych otazok co si dal ako priklad by som sa nic nove tiez nedozvedel iba dalsiu zaujimavu statistiku.

ViolateYou

 116    30. júl 2017 o 21:35

Jarik, ak by si niekedy predsa len chcel spravit anketu rad ti pomozem ked bude chut a cas. Pozri aku diskusiu a zaujem to vyvolalo, ved uz len to ze tu je taka anketa je skvele nie? Zaujimave spestrenie od ludi na tejto stranke.

Jarik

 117    30. júl 2017 o 22:55

Ano mas pravdu s tou diskusiou, preto som to napisal, ja sa nexhcem bavit o tom ze sofad a violator je vrchol tvroby a ze odchodom wildera zvuk dm utrpel, lebo s tym drviva väčšina bude suhlasit. Ja chcem otazky viac konfrontacne otazky ktore aj dm fans mozno rozdeľujú...

Ok niekoľko otazok ktoré by pre mna mali vypovednu hodnotu napr.:
- ktoru skladbu ktora nebola nikdy dm zahrana live by ste chceli pocut na ich koncerte?
- ktore albumy považujte za najslabšie?
- myslis ze dm sa maju kam posunut vo svojej tvorbe alebo uz len ziju zo svojej minulosti?
- koho by ste chceli za producenta dalsieho dm albumu , neuvádzate A. Wildera
- ktoré dm logo sa vam najviac paci
- ktory font/vizual dm albumu je naj?
- ktore 3 videoklipy su naj?
- ktore su 3 najhorsie viedoklipy
- ktore dm tour sa vam najviac pacilo z pohľadu podia, svetiel a projekcie?
- akú skladbu by ste chceli aby otvarala dalsie tour?
- co sa vam páči na albumoch po roku 1997?
-  co sa vam nepaci na albumoch pob1997?
- zostavte vas idealny playlist 20 skladieb
- ktora live projekcia sa vam najviac páčila?
- ake su vase top 10 skladieb?
- top 10 najslabších skladieb
- top 10 oficiálnych remixov
- top 5 oficiálnych cover verzii
- keby ste mohli cestovať casom, ktore 3 koncerty by ste chceli zazit?
- s kym by gahan alebo Gore mal zaspievat duet?
- od ktorej skupiny by ste chceli počuť cover verziu AQOT?

Atd…

Samozrejme nebudem tu ku každej otazke rozpisovať jednotlive možnosti..

Osobne si mysim že takéto otázky by nam dali viac info co si fans myslia a zelaju ...

Gabriel

 118    30. júl 2017 o 23:15

@Jarik: Veril som, ze tu budeme mat brutal anketu, ale toto su len prvoplanove otazky, ktore unudia a 99 percent ludi ju ani nedokonci. Anketa je aj o tom, ze si vyberas z 2-3 moznosti, ci odpovedas ano/nie podla toho, co autor ankety sleduje a chce zistit.

Jarik

 119    30. júl 2017 o 23:21

Gabo a co ches zistiť od desiatok ci stoviek fans ktory anketu vyplniia? Aky ma zmysel davat lahke otázky alebo otazky na ktore je zrejme aka bude odpoveď ???  čo získame za štatistiku?? Sofad alebo violator su naj albumy, chceli by ste aby sa wilder vratil k dm a podobne ,ale to predsa davno vieme a nemusíme sa na to isté opat pytat v ankete.. ak su moje otazky co som napisal moc narocne a tak potom sorry , cielom bolo ziskat nieco viac nez to co u vieme.  , Potom si teda dajme otazku : co autor ankety sleduje a chce zistit.

Gabriel

 120    31. júl 2017 o 07:40

Jarik, urobit anketu je kunst a ano, aj ta od SAM sa da urobit lepsie. Kazda anketa sa da urobit lepsie. Ak das v ankete prilis vela otazok a skomplikujes jednoznacnost odpovedi, ludia ju nedokoncia a tym padom neziskas relevantnu statistiku. Ak polozis komplikovane otazky, oslovis iba malu cast publika, ale DM pocuvaju aj fans, ktori sa nepocitaju medzi hardcore. Takisto nemozes sa pytat “Co sa vam páči na albumoch po roku 1997?”, pretoze to nie je anketova otazka, ale tema do diskusie. Spracovanie vystupov z takejto otazky je statisticky nemozne. Rozumies mi? Ty sa musis v ankete pytat na urcite konkretne parametre,

Narazam na teba preto, ze si prisiel s kritikou ankety, ale sam nevies, ako anketu vytvorit. Tak anozaj anketu vytvor, na Google sa to da velmi jednoducho.

Jarik

 121    31. júl 2017 o 08:20

Ako som uz pisal
“Samozrejme nebudem tu ku každej otazke rozpisovať jednotlive možnosti..”
Co sa vam paci na albumoch po 1997
- zvuk bicich
- melodika
- nove zvuky
- aranzmany skladieb
- basova linka
Atd…

Čiže kazda ottazka by mala jasne definované moznosti az na 2 otazky..

Ako funguje anketa či prieskum viem, tie otazky som zbuchal na rychlo aby som vam ukazal co som mal pesne na mysli aky typ otazok. Nedaval som sem presnu konecnu tvar ankety.

jozefst

 122    31. júl 2017 o 08:23

Tak už aj ja som vyplnil. Priznám sa, že najprv som nechcel, ale po tom čo tu vidím toľko príspevkov tak ma to nakoplo. Najmä veľmi pekný príspevok (27), ktorý napísal Black Tulip. Každý fanúšik má odhľadom DM nejaké spomienky. Diskusie čítavam takmer všetky, no tejto som sa zatiaľ nevenoval, tak to spravím najbližšie. Určite super čítanie, ako vždy. DM forever!

Jarik

 123    31. júl 2017 o 08:24

Ok, mozno mam len ja odlišný ci negativny postoj k tej ankete, ak je vacsina spokojná s tou anketou tak nie je co riešit.

sam

 124    31. júl 2017 o 09:49

Chvili jsem premyslel, co k tomu vsemu vlastne jeste napsat a jestli vubec… ano, ten pruzkum/anketa byl delany s jasnym cilem, otazky a jejich kombinace nebyly vybrane nahodne, jejich snahou nemelo byt sbirat co nejzajimavejsi odpovedi (k tomu kupodivu skvele poslouzila tato diskuse, diky vsem tem, co zavzpominali, vazne) - jeste jednou opakuju, ze nechci predbihat; odpovedi je vazne dost, bude to fakt “reprezentativni vzorek” a pevne verim, ze ty vysledky, respektive jejich zpracovani mnohe z vas prekvapi (aspon ja z toho mam zatim ten pocit). A klidne muzeme udelat dalsi anketu a nakonec anketu o nejlepsi anketu roku… grin Nebranim se nicemu.
@Gabriel: A jinak k tomu nicku - Sam mi rikaji uz od gymplu, to zde casto uvadene SAM vypada jak zkratka nejake instituce, tak to vazne nejsem.

leave-in-silence

 125    31. júl 2017 o 12:08

@Depmodefan [#120]: fiiiha vitaj!! Prvy koncert je asi pre vacsinu najsilnejsi smile ja som tam skoro vypustila dusu :D

Lojzo

 126    31. júl 2017 o 12:43

@Depmodefan (120): No to su prekvapenia, taki mladi fans! SUPER!
Tak Vam drzim palce nech Vas hudba DM bavi aspon tak dlho ako nas starsich wink
a 101-tka bude asi naj koncert pre vacsinu fanusikov na dlhe roky…

Lojzo

 127    31. júl 2017 o 13:01

@leave-in-silence [#126]: To ta tam akoze fans skoro rozpucili ? :D
Si bola na statie ci na sedenie?

Lojzo

 128    31. júl 2017 o 13:07

Jarik [#124]:
Ok, mozno mam len ja odlišný ci negativny postoj k tej ankete, ak je vacsina spokojná s tou anketou tak nie je co riešit.

Joj ty negativista :-D

Andy

 129    31. júl 2017 o 13:32

... dalsi off topic odo mna.. chcel som to dat sem vcera v ramci ” nedelnej chvile poezie ” a trochu uvolnit atmosferu, ale sak lepsie neskor ako vobec..

cize Ladies and Gentleman, davam Vam jeden z poslednych vytvorov Samira Hausera:)

https://www.youtube.com/watch?v=1hWdW__BvRY

musim povedat, ze ma styl a osobnost smile

Jarik

 130    31. júl 2017 o 14:38

drogy su svinstvo

leave-in-silence

 131    31. júl 2017 o 15:43

@Lojzo [#128]: haha nie :D od radosti. Obycajne statie sme mali, ale boli sme uplne vpredu nalepene na tom zabradli, cize ja som mala vyborny vyhlad

bel canto

 132    31. júl 2017 o 16:01

Do certa s celou filozofiou DM ked instumentalny kumst nezvladaju. Kopec ludi pise ze Ultra je super (co si nemyslim) ale jednym z dôvodov je aj to, ze zneje akoby “stary” DM, napr.: I´ts no good…. Preco DM neostali pri svojich korenoch ale stale hladaju nieco “nove” .... to je otazka. Tak ci tak chodite vsetci na koncerty kvoli Alanovym piesnam.

Jarik

 133    31. júl 2017 o 16:09

Koncert bez úplných devotees co chodia ak x krát v jednom turne, zbytok lebo dm, dalsia cast z nostalgie a laske k starším dm veciam. Myslím ze gore je stale hudobny genius, ale nevieme aku velku moc ma hudobny producent a ako je ovplyvňovaný gorem a gahanom. Playing the angel je na posledny dm album ktory dm niekam posunul a posunul u mňa dobrym smerom. Potom to uz je agonia hlavne po zvukovej stranke a o dakych novych peknych zvukoch ani nehovoriac. Mam pocit ze demo sa poľudšti a doplni vatou a zmesou vesmirnych pazvukov a skripania.

Pustite si demo wims a original, to praca majstrov urobit z priemerného dema totalny diamant

Andy

 134    31. júl 2017 o 17:08

Jarik: no uz dlhsiu dobu si myslim ze ” producent ” je tam len do poctu alebo ako ” preprat ” peniaze? smile nemyslim ze od urciteho ” vzratu ” kariery DM v strede 90 rokov tam mal producent dajake slovo, mozno napad, myslienka, ale prehlasovana… do toho karierneho ” vzratu ” DM strede rokov 90 to malo nastarosti vacsinou dvaja ludia plne stotozneni s hudbou DM a vyrastali na nej.. a je to fakt ze citit…

Keby len demo WIMS… smile

Andy

 135    31. júl 2017 o 17:18

... inak ja sa ani nedivim ze taka ” Slow ” vysla az na Delte,na SOFAD to nezapada a na Delte to vyznie jak nedokoncene, alebo trochu upravene Demo.. Podla mna pri natacani SOFAD to vyhodil ” ten, co jeho meno nemozme vyslovit a ani napisat ” pretoze ta skladba s nim a jeho produkciou vazne nema co robit.. ale tak si zbytok kapelky povedalo ze ” aha, hla, demo z 93 tak supnime na Deltu “:)))) skor by to mala byt mozno ak B, C alebo X strana dajakeho singlu…

Gabriel

 136    31. júl 2017 o 18:54

Poprosim, predovsetkhm Andyho, aby prestal spustat v diskusach zamerne offtopic. Ak ta nieco zaujima, zaloz si prosim temu v diskusnom fore.

Prosim, vratte sa k teme. Ak nemate co k teme napisat, nepiste.

Dakujem

Lojzo

 137    1. august 2017 o 14:47

...no SUPER, pozeram ze ockovia sa cinia wink
Ja mam pre svojho syna odlozeny pekny archiv ale zatial je to este asi priskoro kedze ma 6 rokov… Momentalne pocuva hudbu k filmom Hviezdne vojny…

radoo

 138    1. august 2017 o 15:32

moja dcera moj komplet archiv poslala rovno do prdele.nepomohlo nic,a tak som sa pritom snazil.

radoo

 139    1. august 2017 o 15:35

a este jedna perlicka.zije s anglicanom-podarilo sa jej ho dotiahnut na slovensko,no a ten v zivote nepocul ze existuje nejaky dm.tak som to otocil na cure a ani ten.pritom to nie je ziadny tutko,mlady sikovny chalan 26 rocny.

Lojzo

 140    1. august 2017 o 16:29

@radoo: no sak ja som na to pripraveny tiez ze asi moc nepochodim :(

Ale dievcence tu na fore by mohli napisat aku taktiku na nich zvolili ockovia wink nech sa co to priucime, este nic nie je stratene :D

Mna potesi ked synator bude mat blizko k breakdance lebo vidim ze ho to trochu zaujima a hudba electric boogie sa mne paci tiez tak mozno najdeme kompromis smile

radoo

 141    1. august 2017 o 16:44

vsetci v rodine okrem mna su kolotočári.

Lusia

 142    2. august 2017 o 09:50

Tak vyplnené grin Len som sklamaná, že na Slovensku nebude zimný časť turné. Tak pri najhoršom to istí Praha… @Lojzo [#142]:  Najzábavnejšie na tom je, že pred 4rokmi 6.2. 2014 som bola s drahým na zimáku v BA s jednou pasažierkou načierno grin DM sú v čiernom tak snáď to nevadí.... Bola som v 8 mesiaci, a pred tym sme boli ešte bez nej na letnom v maji 2013. A Bavíme sa, aj v okoli moji depešáci , že 20.5. 2017 sme boli sami dvaja a teraz zase čakáme takže praha zase v 8 mesiaci grin grin grinTak sme vybrali symbolicke chlapčenské meno Dávid, ak by to bol chalan grin Vo februári budúceho roka oslávim 30tku, tak budem mať krásny darček grin Prvá dcérka Sarah je od narodenia depešáčka, V pôrodnici bola vystavný kus keď mi zazvonil telefon sa utíšila…samozrejme vďaka hudbe DM grin a stále to funguje… čize od 14tyzdna ženy počúvať hudbu DM grin ale nie sluchátkami grin My na to ideme po druhéee grin Nice day

martinpk

 143    2. august 2017 o 10:13

Moja 15-násť ročná dcéra má oblúbené skladby WIMS, ES, PJ, ale počúva si svoje, pre mna neznáme teanegerské skupiny. Mladšia má 5 a to už je iná káva. Sama si pustí na YouTube DM. Najradšej má Enjoy the Silence z Berlína 2014. Spieva si, včera napodobnovala Davea - come on smile. Dúfam že jej to ostane.

Stanley242

 144    2. august 2017 o 16:52

Ďakujem Gabrielovi, že zasa otvoril túto zaujímavú diskusiu, ktorá sa opäť vrátila k téme a je (zatiaľ) bez rušivých vsuviek ... wink

Michaela 146

 145    2. august 2017 o 23:35

Jen pár dnů volna, jen pár dnů prázdnin, vychutnat si klid bez mobilu a PC a a teď si zde s chutí přečtu román na pokračování, DM přátelé,  tolik krásných příspěvků, tohle jsem zde nečekala, já si zde spíše připadám jako DM veteránka, jelikož 44. let není až tak málo, ale svůj věk bych si neubrala, zažila jsem s DM krásné časy, na hudebních vlnách DM ♫

Michaela 146

 146    3. august 2017 o 00:00

@SAM: Chválím, skvělá anketa, vyplním až zítra, ráno moudřejší večera smile
Nevím kdo jsi, ale výborný nápad, ale asi spíše to vyplním na cz., i když stále přemýšlím, vrátit se tam a nebo zde přispívat ;;;;;;;;;;;) Je pravda, že mám velmi ráda Slováky, moje kamarádka se narodila v Bratislavě, ke známým jsem jezdila do Popradu, Slovenština zní tak krásně jako básně, vždy si vzpomenu na hudební pořad Triangel, který později nahradil Rhytmick jeden z prvních porevolučních pokusů k vytvoření populárního hudebního pořadu, kterým provázel slovenský hudebník a skladatel Miroslav Žbirka smile
Moji oblíbenci Modus…
https://www.youtube.com/watch?v=4uJqnzCN2T0

jozefst

 147    5. august 2017 o 21:48

Ten Modus, popova klasika.

Andy

 148    5. august 2017 o 23:19

jo, ten modus je fajn, sranda je, ze to je jedina skladba ktoru naspieval a bol to celkom hit:)

memar

 149    9. august 2017 o 20:39

radoo [#140]:
moja dcera moj komplet archiv poslala rovno do prdele.nepomohlo nic,a tak som sa pritom snazil.

Môj syn detto, ale môj 15r synovec je veľký fanda DM a bol s nami na poslednom koncerte v BA.

Michaela 146

 150    9. august 2017 o 21:32

Rada pro život, neberte si protějšek se kterým nemáte společné zájmy, záliby…Platí skutečně známé pořekadlo, že protiklady se přitahují nebo je tomu právě naopak… Já miluji hudbu, on co je to DM? ….předtím jsem měla chlapce, kteří byli depešáci byli jsme na stejné vlně... kéž by tuto hudební radost se mnou někdo sdílel, v domácím prostředí je to čistě můj svět DM ♫
Uffff děvče, prober se a vítej zpět v reálu, tento remix mě hodil na chvíli do jiné dimenze, byla jsem na jiném místě o dost hezčím, krásnějším světě @})——-
https://www.youtube.com/watch?v=-lUzzcYuYmU

kikinkadm

 151    10. august 2017 o 19:15

fijha tak ja som anketu vyplnil hned na zaciatku a teraz citam aka zaujimava diskuzia sa tu strhla smile
tak nieco pridam i ja v 7-icke na zakladke v 1984 spoluziak v triede rozpraval ze aka super kapela teraz je nejake depeche mode tak som mu dal kazetu nech mi to skopci ze si pustim domov som dosiel a hned pustil od zaciatku some great rewards something to do a slo to az do konca a potom odzaciatku a takto v ten den 4 krat bol som ako obareny bolo to nieco uplne ine ako sa hravalo v radiach aj ked za totaca v radiach nasich zahranicne kapaly hrali malo ale ak tak hlavne komercaky a potom to slo partie v meste divadla hudby proste krasa asi preto milujem dodnes hlavne black celebration a mftm kedze som bol najviac pubisom smile violator som tiez lubil aj ked pri personal som bol trochu rozcarovany ze co tak vela gitary u mojich oblubenych syntakistov smile sofad mi nereze dodnes ako celok ale milujem z neho perly ako wims iyr hl rush ultra prisla po obdobi kedy to vyzeralo ze dm skonci kedze alan siel svojou cestou bol to fajn album a som za neho vdacny lebo nastartoval novu eru trojcleneho dm snad preto ze obdobie sofad som citil skor sklamanie tak obdobie po exciteri si uzivam a tesim sa na kazdy novy album pre mna je to stale dm so svojou nezamenitelnou aurou temnoty a spirit to drzi stale na velmi vysokej urovni
v aute pustam chlapcom live bratislava spred 8 rokov a vravim teraz zosilnel dazd smile najmensi ma 6 rokov a paci sa mu wrong ten musim davat dvakrat smile

Pietro

 152    17. august 2017 o 23:26

Vyplnené

sam

 153    18. august 2017 o 16:28

Dneska je do 18:00 posledni moznost na vyplneni (pokud nekdo porad jeste vaha), pak bude sber dat ukoncen…

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa