Best Of ... (2006)

Best Of ... (2006)

S Andym Fletcherom o nie veľmi zaujímavom výbere toho najlepšieho z produkcie Depeche Mode.

Pán Fletcher, Váš názor na samotný myšlienku "Best Of"?
Pre nás to znamená odpoveď na nasledovnú otázku: Ak ste mladý a od kapely poznáte len jednu skladbu, prečo si výberovku nekúpiť? Tie najlepšie nahrávky. A je jedno, či ide o Elvisa alebo o Depeche Mode. Samozrejme je nám jasné, že v tomto prípade nejde o žiadne umelecké dielo.

Ale teda dúfate, že touto cestou oslovíte mladých poslucháčov. Klasickí fanúšikovia Depeche Mode počúvajú vašu produkciu všade, nielen v rodinnom sedane...
A títo klasickí fanúšikovia majú týmto garantované, že na "Best Of" kompilácii budú mať všetky svoje obľúbené skladby. My sa rozhodne nesnažíme za každú cenu osloviť mladé publikum. Ale ak sa deckám tie skladby budú páčiť, tak nás to poteší.

Pri takýchto kompiláciach sa neobchádzajú skutočnosti, ktoré za skladbami stáli. Pri ktorých udalostiach z histórie kapely si poviete, že je dobré, že už sú za vami?
Napr. pokiaľ išlo o obliekanie v ranných časoch, to bolo doslova až trápne. To som skutočne rád, že už to máme dávno za sebou. To sa zmenilo až začiatkom spolupráce s Antonom Corbijnom. Po hudobnej stránke však toho veľa nie je. Teda okrem zložitých období, ktorými sme prešli. Drogy v tom zohrali značnú časť, obzlášť, keď sa tento problém týkal Davida. Aj v tomto prípade som rád, že je to za nami.

Stratili ste niekedy nádej?
No, mali sme jedno zložité obdobie, kedy sme nahrávali album "Ultra". V New Yorku sme mali na šesť týždňov zarezervované štúdio na nahrávanie Davidových vokálov. Na ich konci sme nemali v rukách nič. Vtedy sme mali pocit, že to jednoducho už ďalej nejde. Bol to akýsi bod zlomu. Vlastne sme v tom čase mali všetci svoje problémy. To obdobie sa dá označiť za kolaps Depeche Mode.

Čo to spôsobilo?
Jednoducho bol úspech až príliš veľký. Som rád, že sme to všetko prežili a dnes sme súdržnejší, než kedykoľvek predtým. Dospeli sme aj ľudsky. Veľkú rolu v tomto zohral aj neskorší Davidov sólový album. Získal tým opäť sebadôveru. Podľa môjho názoru bol ten album takisto kľúčom k neskoršej dobrej nálade v kapele.

Nedostatok sebadôvery? U Davida Gahana?
Keď vidíte na pódiu niekoho, ako je Dave Gahan, tak máte pocit, že si až super dôveruje. Lenže pódium nemá so skutočným životom vôbec nič spoločné. Myslím si, že David s tým mal problém odjakživa. On spieval, ale nebol autorom tých skladieb. Nahrávanie jeho vlastných piesní, to pre neho veľmi veľa znamená.

A aký význam má pre vás fakt, že jedna z jeho vlastných skladieb sa nachádza aj na aktuálnej výberovke toho najlepšieho?
No, v podstate to tak chcel David a my sme si povedali, a prečo nie?

zdroj: dmtvarchives.com

Názory Devotees (59)

tomy

 1    5. október 2015 o 10:34

Myšlienku The Singles som ako tak pochopil, ale vydať Best of vôbec nie… Podľa mňa je to zbytočný “SPAM” v diskografii kapely, zvlášť pri DM… Nové decká si v r. 2006 aj tak všetko pozrú na internete a starí fans tie staré veci poznajú od slova do slova… Ako Andy povedal, nie je to žiadne umelecké dielo a preto to znižuje kredit kapely, ktorý v tom čase bol aj tak (dosť) poznačený... A keď Dave chcel, tak sme dali aj jeho singel… ha ha ha to je dobré smile Kapela sa mala pri takýchto best of albumoch trošku potrápiť a vydať okrem klasickej zbierky (akože) hitov, aj niečo atraktívne - viď Recoil a jeho kolekcia (výberovka) a to nechcem provokovať... Alebo aspoň niečo v štýle The Cure, ktorý dali Best Of aj v akustickej verzii… Neviem čo bránilo DM vydať (pridať) k tej zbytočnej výberovke aj napr. akustické cd, kde by to zahrali so svojou live kapelou a dali to všetko za 1,-€? Kua majú málo inovatívneho manažéra ...

Monghi

 2    5. október 2015 o 13:20

ta vyberovka inak, ako aj sprievodna grafika, teda skutocne ubohe, aj na vianocny trh smile sa pamatam, ze som to cd vyhral na nejakom zahranicnom serveri, stacilo len poslat mail a nahodou ma vylosovali. Ale do auta dobre, teda az na niektore skladby, ktore automaticky preskakujem smile

tomy

 3    5. október 2015 o 14:47

Tá ruža bola gýčová už na obale Violator, neskôr sa pripomenula na (tiež) čudnej remixovej výberovke v r. 2004 (len si spomeňte na ten otrasný klip oživenej ETS) a neskôr aj na spomínanej “bestofke”... Nechápem… Žiadne nápady a inovácia… Ak Andy spomína kolaps DM v r. 1996, tak ja by som povedal, že od vydania Exciter až po rok 2007 to bolo také “pomalé prebúdzanie medveďa” po dlhom zimnom spánku, v podstate sa prebrali až pri Delta Machine. smile

tomy

 4    5. október 2015 o 14:49

Inak - vraj sa natáčal klip Martyr v druhom najväčšom švédskom meste (Göteborgu), ale nikdy ho nevydali. Pýtam sa prečo?

dvestotri

 5    5. október 2015 o 15:03

Tomy suhlasim s tvojimi komentami. Hlavne to prebudenie az pri Delta Machine.
Konecne silny album po ULTRA.
Tiez som bol prekvapeny, ze vydavaju Best off. Je to asi prvy pocin DM, co som totalne odignoroval.

Logic

 6    5. október 2015 o 20:28

Delta je nenormálna pecka.

bob3

 7    5. október 2015 o 21:02

Best Of jsem ani nevěděl že vyšel, vlastně ano pokud je s tím spojený remake Enjoy The Silence.

Více mi vadí to co se stalo z ETS, budu upřimný ale dnes už je to taková písňová prostitutka o kterou se každý otře jen aby si polepšil, a taky pole příznivců DM není zrovna malé. Proč si toto DM nepohlídali, tomu nerozumím. Jinak je to v originále samozřejmě jedna z nejlepších světových skladeb minulého století.

tomy

 8    6. október 2015 o 08:18

bob3 - s tou ETS si to pomenoval trefne smile Mali by sme si každý pripraviť vlastný príspevok z toho, čo sa nám vybaví pri každom tracku tejto (zbytočnej) kompilácie.
Pekne si k tomu sadnite a prispejte. Idem si aj ja zaspomínať.

Strider

 9    6. október 2015 o 18:54

Vobec si nemyslim ze bola Violator ruza gycova…je v nej vela symboliky a perfektne sa hodi k albumu.
Remake ETS je podla mna neskutocne vydarenou peckou a klip samotny patri k mojim najoblubenejsim.
Best Of vobec nehodnotim ako zly pocin. Aj vdaka nemu sa DM dostalo k ludom ktori inak DM vobec nepocuvali.

tomy

 10    6. október 2015 o 20:17

01 “Personal Jesus” – 3:47 (Violator, 1990)
02 “Just Can’t Get Enough” – 3:43 (Speak & Spell, 1981)
03 “Everything Counts” – 4:01 (Construction Time Again, 1983)
04 “Enjoy the Silence” – 4:15 (Violator)
05 “Shake the Disease” – 4:52 (The Singles 81>85, 1985)
06 “See You” – 3:58 (A Broken Frame, 1982)

Tak som si zaspomínal:
1. Asi jedno z najväčších vzrušení, ktoré som pri DM zažil. Bolo to krásne tajomné obdobie, v tom čase som bol ešte bezstarostný ateista, ktorý mal všetko v paži… A ešte vo mne doznievala páska so 101, ako aj platonická láska z posledného tábora v Juhoslávii…
Tento singel bol teda príjemný šok.
2. Tento singel som prvýkrát počul na spomínanej 101 – táto verzia patrí medzi tie najlepšie a dokonca aj najživšie… Túto si budem asi najviac pamätať a mať rád… Neskôr, keď som videl prvý koncert DM v Prahe v r. 1998 a hrali túto pieseň, tak mi to prišlo ako „ z pásky dávne prázdno znie“, ale fans sa poriadne tešili…
3. U mňa krátke intermezzo – najradšej mám jej krátku verziu na konci platne CTA, prípadne živé prevedenie na 101 – kto by nemal rád ten záverečný chorál… 
4. Úplne ma dostali tri verzie – tá prvá (dnes už viem, že to bol playback) z programu Peters Pop Show z decembra r. 1989 – ten imidž kapely bol špičkový, prvé počutie bolo proste nezabudnuteľné...
Druhá verzia – ten inštrumentálny husľový extrakt z dlhého remixu je doslova božský... Stále mám z neho poriadne zimomriavky
Tretia obľúbená verzia je v „harmonium“ – tá krehkosť je pôvabná, škoda – mohli touto verziou ukončiť Opus Magnum menom Violator. To by bola krásna a dôstojná bodka za týmto albumom, ale chápem, už sa o niečo také pokúsili predtým na CTA, takže sa nechceli opakovať 
5. Opäť sa musím vrátiť k 101, kde som ju počul po prvýkrát a bolo to najkrajšie. Text je nadčasový a pre Martina asi stále jeden z kľúčových… Neskôr som túto skladbu už nemusel a prišla mi ako rušivá, tak na Violation tour, ako aj na neskorších turné... Ale pre Martina musí mať hlboký význam… Len neviem, či je to skutočný hit kapely?
6. Bože, pamätám si, ako som to čítal články v r. 1988, keď DM prišli so svojou show do Prahy, a v každom druhom sa objavil úryvok „prvý hit z pera Martina Goreho“ , tak som ho chcel počuť a keď sa tak neskôr stalo (bolo to v lete r. 1990), tak som nebol až tak nabudený... 

tomy

 11    6. október 2015 o 20:19

07 “It’s No Good” – 5:59 (Ultra, 1997)
08 “Strangelove” – 3:47 (Music for the Masses, 1987)
09 “Suffer Well” – 3:53 (Playing the Angel, 2005)
10 “Dream On” – 3:42 (Exciter, 2001)

7. Ešte dnes mám v živej pamäti ako sviežo táto skladba znela z rádia Koliba – toto bola skutočná depešácka klasika, ktorá nás prebrala po tých rokoch temna… Dnes mi už nepríde taká atraktívna ako vtedy, ale už je asi pevnou súčasťou setlistu kapely. Text je stále pekný, projekcia v r. 2001 bola sexi a v vôbec – z tých čias mám na ňu len pekné spomienky 
8. Osmička je vraj moje šťastné číslo a som rád, že toto práve priradili tomuto dnes už takmer zabudnutému singlu DM. V poslednom čase ju vždy hrajú, keď práve nakupujem… U mňa doslova prvý singel DM, ktorý som riadne počul, zaregistroval a zapáčil sa mi… Následne spustil vo mne niečo, čo neviem dodnes vysvetliť a neviem, či som urobil dobre, t.j. že som dal všetko bokom a začal som sa „nudiť“ spolu s kapelou Depeche Mode… Neviem či si dám na túto otázku niekedy aj rozumnú odpoveď... grin
Milujem midi mix a tiež si vybavujem deň, kedy som túto pieseň počul po x-tý krát a napadlo ma, že veď táto pieseň nemá po hudobnej stránke žiadnu hĺbku… Asi som vtedy prekukol čaro DM a mal som to stopnúť... Ešte bol čas, ešte som bol mladý... Nemal som zotrvať a hľadať význam tam, kde nie je… Kua k tejto piesni sa budem musieť ešte vrátiť a pouvažovať nad jej skutočným významom… Želám si bare verziu ala Clean, ale neviem, či sa jej dočkám…
9. „I just hang on, Suffer well, Sometimes it’s hard, It’s hard to tell“ som si spieval v Bratislave v r. 2006. Milý a svieži singel, ktorý nikoho neurazí a Davidov vôbec prvý singel pre DM. Čo k nemu dodať? Dave veľmi chcel a tak to dostal tam, kam to chcel… 
10. Tak dlho sme po ULTRA čakali na nový singel… A aký bol výsledok? Dream On sa mi celkom páčil, aj keď nebol taký šokujúci ako predtým vydané pilotné single… Ten výrazný gitarový riff je celkom chytľavý, vokály sú celkom dobré, text mierne spirituálny, dokonca by som povedal, že ide podvedome o jednu z tých dynamickejších (rýchlejších) skladieb od DM, ale celkový dojem je dnes iný... Skôr je to také mdlé... Pamätám si ako som išiel s kolegom z jednej pracovnej cesty a Fun rádio predstavovalo tento singel a následne zahrali nejaký dlhý (nudný) remix tejto skladby (asi Bushwacka Tough Guy Mix). Cítil som, že už je to retro s nádychom moderny, ku ktorému by som sa už nemal hlásiť...  A ten videoklip? Opäť v štýle road movie… Žiadna zmena, nuda vo farbe, aj keď tá myšlienka so svetlom (anjelom) pôvodne nemusela byť zlá... Len to chcelo rozvinúť! Ale to by sme mohli povedať o viacerých depešáckych veciach, že? Bol to hit? Skôr nie, ale v rádiu to aj tak znelo lepšie ako 99% hudby, ktorú hrali…

tomy

 12    6. október 2015 o 20:20

11 “People Are People” – 3:46 (Some Great Reward, 1984)
12 “Martyr” – 3:25 (previously unreleased)
13 “Walking in My Shoes” – 5:01 (Songs of Faith and Devotion, 1993)
14 “I Feel You” – 4:35 (Songs of Faith and Devotion)

11. Tak tomuto zaradeniu vôbec nerozumiem. Sám autor sa za ňu hanbí, nehrávajú to a predsa to zaradia na Best Of…  Kto na nich naliehal? Vydavateľ? Alan Wilder odviedol na 101 skvelú prácu a túto verziu si budem najviac pamätať... Tak ako majú Opus svoju Life Is Life, tak majú DM majú svoju People Are People smile
12. Najväčší omyl Depeche Mode!!!
13. Žiadny hit, ale predsa je to jedna z najlepších piesní akú Depeche Mode zložili, natočili (super video), zahrali (Devotional) atď. Musíte počuť! SOFAD som začínal touto dnes už klasikou a nie s (viď nižšie)
14. I Feel You… Pre mňa táto pieseň symbolizuje zavŕšenie môjho prerodu (prechodu) z ateistu na veriaceho, ale stále tak trochu pochybujúceho (doubting Thomas). Vyšla v čase, kedy som sa ešte vedel šokovať. Po textovej stránke pasuje na album SOFAD, ale keď som si niekedy želal, aby pilotný singel nevyšiel na nadchádzajúcej platni, tak to bolo práve vtedy. Bral som to ako mierny podraz, že po troch rokoch vyjde len 10 piesní a z toho hneď dve spoznáme na prvom singli (Violator to síce začal, ale ten mal bohaté béčka…). Na druhej strane sa mi naplnil depešácky sen, t.j. DM a gitary, bicie, dlhé vlasy, biblické texty, klipy atď. Tak prečo tento singel teraz nemusím?! Neviem, ale príde mi, že veľmi rýchlo vypršalo čaro tejto piesne… Ten gitarový riff je síce veľmi rýchlo identifikovateľný, ale nie až tak veľmi atraktívny… Možno keby pokračovali v načatom, tak mohli byť celkom dobrou rockovou kapelou, len by museli chcieť na sebe pracovať, hlavne basák…  No, ale ako povedal sám Andy (na margo ustúpenia z tejto rockovej pozície) citujem: „Mohli sme sa stať veľmi dobrou rockovou kapelou, ale nie vynikajúcou, za akú sme v elektronike považovaní...“ No neviem, ako som povedal, ja by som do toho risku išiel…

tomy

 13    6. október 2015 o 20:20

15 “Precious” – 4:09 (Playing the Angel)
16 “Master and Servant” – 3:49 (Some Great Reward)
17 “New Life” – 3:46 (Speak & Spell)
18 “Never Let Me Down Again” – 4:18 (Music for the Masses)

15. Mal by som poopraviť výrok z predchádzajúceho textu – aj pri tomto singli som mal pocit, že sa nehodí na album, dokonca viac ako pri spomínanom „veľkom tresku“  I Feel You. Jeden z najúprimnejších textov z pera Martina Goreho, silná melodická linka, skvelé vokály, ale na druhej strane – čiastočná podobnosť s inými hitmi DM, akýsi čudný klip, ale beriem to… Nehovoriac o tom, že pre mňa má táto skladba špeciálny nádych – vyšla v čase, kedy sa mi narodila dcéra (my precious) a hneď ju táto pieseň zaujala  Neviem, po kom to môže mať... , ale je dosť možné, že táto pieseň ma nikdy neomrzí... Zvláštne, až teraz som si uvedomil, že som nikdy nepočul žiadny remix tejto piesne… Ale spomínam si, že na začiatku hrali v nejakej show v KROQ rádiu pomalšiu verziu a tá bola celkom príjemná.
16. Skutočná zvuková lahôdka, nehovoriac o tom provokatívnom texte. Toto sú praví depešáci!
17. Lepšie ako niektoré neskôr vydané single.
18. Most, ktorý spája elektroniku s neskorším rockovým zvukom. A súhlasím s Martinom – cover od Smashing Pumpkins mám radšej, ako Personal Jesus od Johnnyho Casha.
PS. Podľa mňa keby mali DM guráž, tak takúto výberovku nikdy nevydajú.

bel canto

 14    7. október 2015 o 08:22

Tomy mohol si tam napisat nazvy skladieb. Vacsina ludi nepozna persne poradie a nema cas sa hrabat v archive a kontrolovat si to s tvojimi cislami. Best of uz ako obal vyznelo velmi lacno, toto bol ten pravy nefalsovany album pre masy. Ale necudujem sa, odvtedy co od nich odisiel Alan, odisiel tajomny luxusny drahy zvuk a vsetko s nim spojene.

Hammersmith Odeon

 15    7. október 2015 o 09:41

@bel canto: chlape, vystihol si to - presne, jasne, stručne. Sám by som to lepšie nepovedal grin

Monghi

 16    7. október 2015 o 13:08

tak som si dovolil upravit tomyho komenty a do kazdeho dal nazvy singlov v poradi, v akom su na vyberovke

bel canto

 17    7. október 2015 o 22:14

Diky a teraz si to uz precitam a to celkom rad. Hammersmith mne to doslo az dnes. Zvuk DM bol v pravom slova zmysle luxusny, nieco ako Bentley v autach. To bol Alanov prispevok - pocit draheho kvalitneho vyrobku s davkou tajomna, co je tiez moze byt sucastou luxusu.

bob3

 18    8. október 2015 o 10:22

bel canto: Respektuji že máš rád Alana, ale není fér všechno kolem zvuku DM v 80 letech přisuzovat jemu. Je fakt, že mohl být v DM a měl k dispozici ty drahé hračky..ale nebyl na to sám, vždycky tam byl nějaký tým.

Někde jsem četl tohle:

David - nejlepší zpěvák
Martin - nejlepší skladatel
Alan - nejlepší muzikant
Andy - nejlepší manager

Ve skutečnosti to ale takhle brát nejde, například dlouho si dělali management DM sami, a třeba David se v tom vypracoval údajně hodně vysoko. Většina bude tvrdit, že obchodní věci dělal vždycky jenom Fletcher.

Napsal jsi to správně, zvuk měli na tu dobu hodně luxusní.

tomy

 19    8. október 2015 o 11:28

Áno - s tým prirovnaním Alana a luxus. zvuku je to výstižné... S Alanom odišla typická ponurá nálada a melanchólia, ktorá vnikala hlboko pod kožu a tento aspekt im (v DM) nenahradí ani viacero ľudí v tíme… Typickým príkladom bolo vznikanie piesne Wrong a ich trápenie s výsledným zvukom… K takému pesimistickému textu (inak pre mňa jeden z najlepších z pera MG) sa hodí úplne iný zvuk… S touto piesňou sa mal Alan popasovať na tej remixovej kompilácii a nie s In Chains ...

bob3

 20    8. október 2015 o 15:52

S Alanem neodešla typická ponurá nálada a melancholie, důkazem je album Ultra.

Wrong je takový jaký je, kdyby na něm společně pracovali s Alanem, zněl by jinak, ale nebudeme tvrdit že by to byl větší hit, viz. remake In Chains.

Alan umí hrát na klavír o něc líp než Martin, umí trochu na bicí a možná umí notový zápis, to nevím.

Kdyby nepracoval na písních Martina, který dodával kompletní otextované skladby, které měli v sobě už od svého vzniku klasický DM feeling a obsah, tak by žádný Alan nebyl.

Logic

 21    8. október 2015 o 16:16

Ultra a Delta nepotrebuje žiadneho Alana, akurát by ich zk….

Notik

 22    8. október 2015 o 16:49

ale veru potrebuje pana WILDERA ALANA,  logiiiček

Logic

 23    8. október 2015 o 19:01

NOtičččeeek, ale nepotrebuje. Potrebuje Teba A Bel Canta, až vtedy to bude to práve orechové.

tomy

 24    8. október 2015 o 19:14

Hm, nechcel som sa vracať k téme Alana atď., ale keď sme už (opäť) pri tom, tak súhlasím s tým, že nebyť DM, tak nevznikne akýsi kult ohľadom Alana Wildera, o tom niet pochýb… Povedal to Andy, povedal to aj Alan… Tento fakt nemusí byť toľko opakovaný... Na druhej strane aj Martin priznal, že až teraz oceňuje prínos Alana atď., aj keď Martin to nie vždy povie priamo grin, ale to sa dá pochopiť... Spomínali ste album ULTRA - tu si dovolím oponovať - tú ponurosť má podľa mňa na svedomí vynikajúci (a nedocenený) producent Tim Simenon (a jeho pomocný tím). Pre mňa je jeho ďalšia absencia na nasledujúcich albumoch DM ešte väčšou záhadou, ako odchod Alana… Aj keď chápem, že s DM spolupracoval v tom najhoršom možnom čase… :-(

bob3

 25    8. október 2015 o 19:50

tomy: Je to o pozici producenta DM u dřívějších desek, na deskách se podíleli všichni, ve studiu makali všichni, možná Fletcher jinak než hudebně, producent byl kapela, Miller + někdo další, nikdo externí neměl významně vliv na zvuk, a Simenon Ultru rozhodně zvukově sám neudělal. Nejsem rád že to všechno vyzní proti tvému názoru..

tomy

 26    8. október 2015 o 21:09

Prečo? Nemusíš sa ospravedlňovať, veď o tom je diskusia… A ja nie som znalec DM… Zvláštne, že z ULTRA som nepočul žiadne demo a tuším sa ani na deluxe SOTU nič neobjavilo - možno by sme boli o niečo múdrejší... Na druhej strane musím uznať fakt, že Martinova postupnosť akordov a ich čiastočné pozmeňovanie (ako sám priznal) vytvárajú tie typické depešácke (jemne melancholické) klasiky. Potom to už je (alebo aj nie) v rukách producenta… A ako sa mi tak marí, tak niektoré staré Martinove demá vyzneli temnejšie bez Alanovho, resp. producentovho zásahu… Sám už neviem, kde je pravda grin PS. Darkest Star bola ako tak posledná jemne ponurá pieseň od DM

bob3

 27    8. október 2015 o 21:24

tomy: ok, poslechni demo Barrel Of A Gun, programované a zpívané Martinem:

https://www.youtube.com/watch?v=pziTfi-lruw

tomy

 28    9. október 2015 o 08:29

jeden z posledných komentárov znie: f**king awesome a vystihol to!

bel canto

 29    10. október 2015 o 10:41

Bobe urcite Alan sam nemoze za to ako zneli albumy ked bol v studiu. Zober si, kto pracoval na milion mixoch starsich veci a v akej kvalite boli. Alebo kto sa hral a menil skladby pre koncerty. Kto to asi bol ? Je jasne opakovane zdokladovane ze 3 ludia chlastali po baroch a Alan trcal dlhe noci v studiu. Veci za jeho ery mali hlbku, dnesne DM je ploche (nepisem zle), ale je ploche, David to vola priamociare. OK mozu si robit co chcu. Na margo opakovane vizdvihovanej Ultre : Rozdiel medzi Ultrou a skutocne nadupanou DM skladbou je zretelny : Untitled from Ultra versus Painkiller. Vsimli ste si ten enormny rozdiel ? Pripominam ze zaklad skladby je jeden spolocny. A o tom je cela Ultra.

bob3

 30    10. október 2015 o 13:52

bel canto: To s tím chlastáním po barech mě pobavilo smile, kámo to nemá cenu řešit, takhle by už dávno skončili po první desce, makat museli všichni.

Uvědom si, že pracovali s pásem, ne digitálně na audio kompech smile

Vždyť měli každý rok desku, mezitím turné, tohle by obyčejní rockoví pařmeni nedali, a nezlob se, ale nemohlo to být jak popisuješ, Alan sám ve studiu a zbytek někde paří, to opravdu nejde.

Logic

 31    10. október 2015 o 17:23

bob3, ty nevieš, že Alan písal aj texty a dokonca aj spieval. Aj teraz to robí, len sa mu akosi nedarí, čím to bude, asi tým, že trojnohý pes chlastá a chodí po baroch.

bob3

 32    10. október 2015 o 19:39

Logic: Chlapci vy dva s bel canto tady spolu trochu bojujete že..ale ne vážně, Alan byl v kapele a vznikly desky, pak odešel a DM je tu dalších 20 let, točí dál, já nechci nic jiného než další porci hudby DM, společně s texty, fotkama, rozhovory, koncertem, mám je rád jako lidi, skvělé charaktery a jsou mým vzorem v hodně věcech.

A teď se mnou nebude někdo souhlasit, ale já nechci v týmu opět Berga, chci někoho nového, protože chci zase trochu něco jiného.

tomy

 33    12. október 2015 o 07:42

tak to si si vybral nesprávnu kapelu bobe smile Noví ľudia, svieži vietor apod. až tak nie sú typické faktory pre DM… Spomínaný Ch. Berg (podľa mňa) zastáva ten istý post ako predtým Gareth Jones a ten s nimi natočil v r.1963-1986 tri albumy po sebe (a aj neskôr si ešte pričuchol k DM), údajne to bol, ktorý spôsobil prechod na industriálny zvuk, zaučil Alana do tajov zvuku atď., takže z tohto pohľadu je to zo strany Ch. Berga možno len začiatok spolupráce s DM smile Koniec koncov jeden album nie vždy stačí na úplne využitie potenciálu toho-ktorého človeka, nehovoriac o tom, že spomínaný švéd sa nezhostil producentskej stoličky, ale (zatiaľ) hral len “druhé husle”... Podľa mňa by bol on (v tandeme s Floodom) veľmi dobrou voľbou…

bob3

 34    12. október 2015 o 11:20

tomy: V pohodě, já bych dal šanci u DM i dalším jiným, o nic nejde.

Co se týče industrial zvuku a atmosféry, hlavně na Construction Time Again, ten si DM vypůjčili od Einstürzende Neubauten a aplikovali na svůj popový materiál, pokud je k tomu dovedl Gareth Jones tak ok, skvělý nápad. To ale nesnižuje kvalitu a originalitu té desky, taková je prostě studiová praxe a nemá cenu to nějak dál rozebírat.

Ch. Berg je v pohodě, ale moc nerozumím tomu nadšení kolem něj, není zas tolik jasný jeho přínos, a správně jsi napsal, že Berg nebyl producent Delty. Je to skvělá deska, ale není to výsledek pouze jeho práce. Bohužel dochází k tomu, že někteří mají potřebu hledat jakousi náhradu za Alana Wildera, to pak stačí opravdu málo a mýtus je na světě.

Mě by se líbila deska DM v produkci Goreho, tahle kombinace tu ještě nebyla, snad by se opět nabažili ti, co prahnou po čisté elektronice, viz jeho poslední solovka.

bel canto

 35    12. október 2015 o 15:41

Bobe ak chcem pocut Goreho produkciu, pustim si predsta Counterfeit. Hlavne 2 je vyborna, minimalisticke osatenie je fantasticke. Toto uz ale nefunguje pri DM. Ako odisiel Alan, vymysleli si tzv.minimalisticky pristup, ktorym si ospravedlnuju fakt, ze sa im na skladbachtolko nechce pracovat v studiu ako Wilderovi, Floodovi a spol. Jednoducho vysvetlis svetu ze si zmenil pristup, mame to akceptovat a je to. A nepiste mi tu ze oni traja na albumoch “tvrdo” pracovali. Naopak, vzdy si zaplatili mnozstvo ludi, ktori im tuto robotu odpracovali. a margo opakovane vizdvihovanej Ultre : Rozdiel medzi Ultrou a skutocne nadupanou DM skladbou je zretelny : Untitled from Ultra versus Painkiller. Vsimli ste si ten enormny rozdiel ? Pripominam ze zaklad skladby je jeden spolocny. A o tom je cela Ultra. Je zvukovo priemerna.

bob3

 36    12. október 2015 o 16:00

bel canto: Můžeš si pustit solovky Martina, ale to jsou předělávky a bez zpěvu Davida, to není to samé jako DM. Poslední solo deska je sice autorská, ale opět bez zpěvu smile

Názory jsou odlišné, vidíme to jinak, to je v pořádku.

Hammersmith Odeon

 37    12. október 2015 o 17:47

@32 bob3: hmm… bel canto a Logic sa fakt doberajú. Tu je vidno v priamom prenose, že nový DM (rozumej bez Alana) má aj nových fanúšikov, pričom starí majú vždy na čo spomínať a hneď aj porovnávať grin . Priznám sa, ja patrím k tým starým - servus bel canto grin .
Bobe, fakt je, že DM fungovali s Alanom a fungujú aj bez, ale s Alanom (13 rokov v kapele) urobili 6 plnohodnotných albumov (bez S&S, ABF), a bez Alana za 20 rokov 5 - ok urobili bez neho aj Speak&Spell; a A Broken Frame, ale to nepočítam, bolo to za iných okolností grin).
Inak máš pravdu, aj keď moja stará DM duša bez Alana stráda, predsa som len rád, keď niečo nového vydajú a vidím ich potom naživo. V deň koncertu je zo mňa čistý pubertiak a v tomto veku blbnem až hrôza grin
Vivat DM, vivat depešáci…

bob3

 38    12. október 2015 o 18:37

Hammersmith Odeon: Vrátit v čase se jde na deskách, a dělám to poctivě smile. Myslím že když máme tu možnost a DM tvoří a točí dál, byla by škoda kupovat možná ne moc povedené kopie těch skvělých desek, ty jsou poklad tak jak jsou, jedinečné. smile

Hammersmith Odeon

 39    12. október 2015 o 18:48

@38 bob3: Aj keď nerád bobe, ale 100% súhlas.

tomy

 40    13. október 2015 o 11:04

bob3 (34) - trafil si klinec po hlavičke! Keby si čítal niektoré moje staršie komentáre, tak to spomínam častejšie: Nechápem, prečo sa Martin nezhostí producentskej stoličky vo svojej domovskej kapele DM?! Veď kto iný, ak nie on? Child Inside je toho jasným dôkazom… Ja len verím, že po vydaní MG už Martin (konečne) pochopil, že má na to sebavedomie… Byť ním, tak buchnem po stole a poviem: Buď ja, alebo nikto iný! A keď s tým nesúhlasíte, tak ihneď vypadnite! Aj ty, Andy!!! smile

bob3

 41    13. október 2015 o 12:09

tomy: smile

Napsat vlastní skladby a zprodukovat je nemusí být vždy lehké, přínosné, možná že to je jeden z důvodů proč k tomu zatím ani u jedné skladby nedošlo. I když dříve nosil Martin většinou téměř hotové skladby, to znamená předprodukované a jen se ” vyrobily “.

Nemáš odstup a nadhled od materiálu, snadno můžeš přehlédnout silná místa, naopak můžeš si zbytečně oblíbit něco co není dost dobré atd..a to je jen aranžérská stránka věci.

Správně píšeš, že Martin nemusí mít dost sebevědomí, nebo se mu jednoduše nechce prosazovat se více. Rád bych slyšel desku DM napsanou Gahanem a zvukově produkovanou Gorem.

bel canto

 42    13. október 2015 o 16:02

Ak by to Martin chcel, uz davno by to urobil. Gore chce, aby si ini ludia zobrali jeho demace a vybrusili ich do dokonalosti. Najlepsie to vedel urobit Alan, Simeon bol fantasticky na EP Only when - tam klobuk dole, to bol nářez ako sa patrí. Potom velka obrovska diera a su ostatni typci, ktori sa zhostili Martinovych skvelych napadov. Gore to NEchce, tak ako NEchce Alana a pod ....

bel canto

 43    13. október 2015 o 16:05

Chlapi toto je Slovak : https://www.youtube.com/watch?v=BoY1TNKO-bY
Pre mna osobna vyborna fantasticka vec.

bob3

 44    13. október 2015 o 18:35

bel canto: Připlula k nám z nejzašších digitálních hlubin jedna z asi miliardy věcí na Youtube. Promiň, to je tak smutný obraz dnešního pohledu na umění.

Logic

 45    13. október 2015 o 19:05

súhlas s bob3.

bel canto

 46    13. október 2015 o 19:51

Bobe OK Tvoj nazor na vec. Ak ti toto pride smutne, OK, akceptujem, ja sa dokazem z toho tesit. Z logicom sa nedotahujem ako si pisal, nanho nereagujem uz dlhsie obdobie. Je rydzo amaterske a emocne vylevy nepovazujem za povsimnutia hodne.

bob3

 47    13. október 2015 o 20:06

bel canto: Hudba, kapely byly kdysi víc, co je proti tomu odkaz na neznámou písničku z Youtube..

Tím příspěvkem jsi vlastně vytvořil takové čisté, upřimné umělecké dílo odrážející dnešní realitu, supr..

tomy

 48    13. október 2015 o 21:12

Keď sa vrátim k tomu Martinovi a k jeho prípadnej produkcii v DM, tak ja mám proste pocit, že ľudia ako Ben Hillier (ale aj nebohý Mark Bell) proste nie dostatočne pochopili, resp. vycítili čo Martin skomponoval… To vnímanie mal Alan ako člen kapely, takže bol priamo v kuchyni a vedel to potom správne reprodukovať tomu-ktorému producentovi a pritom si nemusel s Martinom celkom ľudsky sadnúť, vedel to aj Tim Simenon, ale ten mal výhodu, že bol fanúšikom kapely, takže mal napočúvané a vedel sa ponoriť do depešáckeho sveta… Tento aspekt proste niektorým producentom pracujúcich s DM chýba a potom ten album vyznie tak, ako vyznie… :-( Včera som čítal rozhovor s Danom Bártom a ten tiež povedal, že posledné albumy si proste vydávajú sami, veď načo budú ľudom, ktorí tomu nerozumejú vysvetľovať prečo to chcú tak alebo onak… A nevie si tú slobodu vynachváliť... A to “pláva v malom rybníku” na rozdiel od DM, ktorí sú “žraloci v oceáne” smile

tomy

 49    13. október 2015 o 21:18

A to nechcem citovať iného českého umelca, ktorý bol v piatom hosťom u pána Šípa… Ten (M. Kocáb) proste povedal staré klišé, že umelec sa proste musí ďalej posúvať, tvoriť komplikovanejšie kompozície, náročnejšie texty apod., v opačnom prípade to nemá význam… Pop vedia zbúchať kedykoľvek - poznajú postupy a triky ako na to, ale kde je hodnota atď.

bob3

 50    13. október 2015 o 21:34

DM ale chtějí mít vedle sebe ve studiu někoho, kdo je posune zase někam jinam. Proto si myslím že se produkce Martina u DM nedočkám (e) :(

Dan Bárta dělá složitou muziku, on si zakládá na každém tonu, na detailech, tam si vlastně ani producenta nedovedu představit, nebo jakou by měl mít funkci, co by po něm chtěli. A mám trochu pocit že by to ani nikdo z místních nechtěl dělat, ono celkově dneska dělat muziku a věci kolem, to je spíš na efekt, nikdo z toho není boháč a producent český u nás na desku, počítej od 100 000 výše.

Logic

 51    13. október 2015 o 21:36

Je rydzo amaterske a emocne vylevy nepovazujem za povsimnutia hodne. Bel Canto, PRAVDAAAA!!!!!

bel canto

 52    13. október 2015 o 21:39

Bobe sorac, ale na zaklade jednej vzdusnej instrumentalnej veci od slovenskeho dídžeja ktoreho tu my pozname a pocuvame, odrazas dnesnu realitu ?

bob3

 53    13. október 2015 o 21:54

bel canto: Nemyslel jsem to ironicky ani nijak jinak špatně, opravdu si to tak dobře sedlo že mi přišlo zajímavé to okomentovat z tohoto hlediska..

Logic

 54    14. október 2015 o 13:46

Bel Canto, radšej budem mať tie svoje rydzo amaterske a emocne vylevy , ako sa hrať na odborníka na hudbu. Neviem o tom, že by si niekde niečo produkoval, alebo bol v nejakej slávnej skupine. Takých ako ty v mojom okolí poznám veľa a úprimne a rýdzo ich ľutujem.

Notik

 55    14. október 2015 o 19:15

bel kanto ,, katastrofa ten prispevok sk capely , totalny grcmolec otrasne , hrozne , proste kalamita

ico

 56    14. október 2015 o 19:20

@All: Večná téma, či je možné vstúpiť do tej istej rieky (a či to má vôbec nejaký zmysel). Vo väčšine prípadoch to aj tak dopadne fiaskom. Príkladom toho, keď to vyšlo je nový album New Order (btw vydaný u MUTE). Ten u mňa funguje dokonale.  https://www.youtube.com/watch?v=THwp-hWtC5Y

ico

 57    14. október 2015 o 19:34

@bel canto: Ohľadne FOOLK.
https://www.youtube.com/watch?v=vEFG8XhDteU&list=PLgE8hDOEi1-HhIQjpnGyNEfGsKkux_EKk&index=4
Mne to až tak zlé nepripadá. Je v tom síce trochu pózerstva, ale to je predsa v 99% súčasnej (akože alternatívnej) scéne. Diskvalifikuje to však najmä súčasná obrovská nadprodukcia hudby a jej neobmedzená dostupnosť.

bob3

 58    14. október 2015 o 20:50

ico: New Order, to je záhada, jako hodně dobrý, oni to nějak moc neřeší..a funguje to.

bob3

 59    15. október 2015 o 13:58

Omlouvám se za offtopic, ale to co předvádí Bob a The Cure v USA v prodeji lístků na konciky je úžasné, respekt a gratulace.

Depeche Mode FanShop

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa