Skladby Wrong a Peace predstavené na konferencii v Berlíne

Počas tlačovej konferencie Depeche Mode v Berlíne 6.10.2008 odzneli ukážky dvoch skladieb s pripravovaného a zatial nepomenovaného albumu. Ich názvy sú Wrong a Peace.

[b]Audio a video ukážky boli odstránené na žiadosť Medzinarodnej federacie fonografickeho priemyslu (IFPI) na podnet EMI Londýn.[/b]

Názory Devotees (75)

Gabriel

 1    6. október 2008 o 17:25

Wrong - moze byt
Peace - brrrrr

marjon

 2    6. október 2008 o 17:32

prijemne pohladenie pre moju dusu…teraz zostava uz len cakat a tesit sa co a kedy prenikne z kuchyne dm na verejnost a samozrejme odpocitavat dni do vydania new albumu a new live show

Jarik

 3    6. október 2008 o 17:34

no su to len ukazky a v kvalite v akej sa to podarilo zachytit, ale znie to ako volne pokracovanie PTA, ja osobne som tam citil daco z Free ci Martyr for love

Violator_1990

 4    6. október 2008 o 17:42

mylsím že se nedá nic moc soudit….jen to že david se pouští do pro něj poněkud netradičně vysokých poloh…..grin

Zero202

 5    6. október 2008 o 17:42

Peace mi pripomina nieco z PTA.. Zeby I Want It All? (myslim na melodiu v pozadi)

Palo-

 6    6. október 2008 o 17:45

Wrong - Good
Peace - Wrong

Marten

 7    6. október 2008 o 17:49

no z ukazek takoveto kvallity tezko soudit, jedno se ale zda byt jasne z obou ukazek - Dave ma velkou hlasovou formu! Jinak si myslim, ze oba songy budou velice silne, hutna elektronika, silne melodie - no uvidime… Zatim to zni nadejne smile

vanitas

 8    6. október 2008 o 17:56

Tak Wrong je fakt v pohode, zapadá mi do koncepcie ich poslednej tvorby, ale Peace…sorry, to znie veľmi lacne popovo

suspy

 9    6. október 2008 o 18:06

Da sa z toho posudit minimalne melodia, ktora sa mi pozdava.

Ringo

 10    6. október 2008 o 18:07

me se libi obe ukazky

vanitas

 11    6. október 2008 o 18:09

Mne Peace pripadá ako z dielne Erasure, a to fakt nemusím…

Distinctbase

 12    6. október 2008 o 18:14

Myslím, že obě skladby zní dobře, Wrong mi přijde dinamičtější, ale Peace má zase něco jiného, na nové album se moc těšim a hlavně se těšim na koncert:)))

dvd18

 13    6. október 2008 o 18:22

...mne sa tiez pacia obe skladby, su dost elektronicke, zive a co je podstatne - melodicke ...aj ked peace mi v niektorych pasaziach pripomina uz spominane free/martyr. Kazdopadne tato podoba nemusi byt vobec konecna, nakolko v studiu maju byt do konca roka a moze sa stat aj to, ze tieto songy na album vobec nezaradia a budu z nich iba Bcka (aj ked si myslim, ze by ich bola skoda)

Monghi

 14    6. október 2008 o 18:29

robit z tych ukazok nejake zavery, to sa ani neda… akurat sa mi utvrdzuje to, co som tvrdil uz pred oficialnym vydanim PTA… volba Hilliera bola ta najvacsia blbost, aku mohli DM urobit… pozrite sa z globalu, do akej polohy DM tlaci… uplne stracaju ten typicky temny sound… ale ak toto panom z DM vyhovuje, tak preco nie… koniec koncov, nikde neni uvedene, ze tieto dve skladby budu na albume smile

ale ak ma tu sucasnu grafiku na svedomi opat Corbijn, tak to opat dokonale napasoval a hlboko sa mu sklanam. Rok 2009: Depeche Mode… jednoducha a prijemna grafika - jednoducha a…. (uvidime) hudba smile

pockam si smile nakoniec, live prezentacia bude pre mna dolezitejsia smile

TinaGahan

 15    6. október 2008 o 18:29

wrong je skvela!!!!!!
peace jak alphaville mi znie .... a kus taka starecka mi pride

print_image

 16    6. október 2008 o 18:38

Projekcia cisty minimalizmus… vyborne !!! Hudba…. ukažky su chytlave…. takto nas trizniť :D:D

Blanche

 17    6. október 2008 o 18:44

No lidičky…ja se z toho ,,picnu,,smile)...to je aké dobré?!...to je čistý DM a už sa neviem dočkať koncertu na Interi.Myslím,že tieto skladby budú úžasne znieť na koncerte.Wrong nie je vôbec wrong:) a znie mi záhadne temne.A Peace mi pripomína ranné albumy mojej zbožňovanej skupiny Depeche Mode.See you once again in Bratislava!!!..jupííííííí

Gabriel

 18    6. október 2008 o 18:51

@Monghi: ved nechaj ludi… nevidis ten Vianocnych stromcek, co sa dnes rozsvietil <>

Ringo

 19    6. október 2008 o 18:58

Monghi: ty zase typicky nemeris stejnym metrem. to ze The Cure ztratili temny sound pocinaje albem Head on the Door ti vubec nevadi a kdyz DM zazni nekde nenapadne zvesela, tak uz je to podle tebe nejvetsi blbost kterou mohli udelat. Volba Hilliera byla podle me perfektni vyber, protoze vratil DM k hutne elektronice a uz nechci nikdy zadny Exciter. Diky Hillierovi zadny ani nebude (doufam). Muj nazor je, ze Hillier hutnosti elektroniky zdatne konkuruje Wilderovi a klidne si o tom myslete tady co chcete:-)

jeanmichel

 20    6. október 2008 o 18:58

Bol by tu nejaký link na stiahnutie konferencie?Prosím.

Zero202

 21    6. október 2008 o 19:25

to jeanmichel: par minut prosim

Zero202

 22    6. október 2008 o 19:28

Tak a odteraz uz ani minutu… ale link dam do diskusie k prisluchajucej reportazi

hippo

 23    6. október 2008 o 19:29

to jeanmichel: chod na youtube, uz sa tam da cosi najst

Rajny

 24    6. október 2008 o 19:32

Lacne popovo? Strangelove a It is no good vôbec neznejú popovo, že?

Mne sa páči

Jarik

 25    6. október 2008 o 19:46

Myslim, ze by sme naozaj mali zachovat chladne hlavy. Na zaklade dvoch kratuckych ukazok, kde sme asi urcite nepoculi hlavne melodie je nemyslitelne a nemozne tu diskutovat aky bude ci uz je sound nove albumu. Kazdopadne “Vianoce” uz mame teraz tak sa radujme aj z toho co mame.

Urcite ukazky boli zverejnene s dakym cielom, a to hlavne marketingovym. Vsetkym musi byt jasne ze teraz robia DM doslovne uz pre masy. Myslene v pozitivnom aj negativnom zmysle slova. O tom sme sa na fore 1000005 krat bavili kam by mali smerovat DM a kam nie, ale DM tiez nemozu donekonecna ohurovat genialnymi vecami, tak ako starneme mi aj DM starnu a pomali pri vsetkej ucte bohuzial aj ich kreativita. Mozem to zhrnut ukazky predstavuju ZATIAL klasicky DM sound nic extra nove, u mna samozrejme SKORY zaver znie: zatial PTA II.

Bude sranda ked si budeme citat svoje komentare, ked si vypocujeme ecely album.

Radbuza

 26    6. október 2008 o 20:15

Sakra,jednou se naseru a předělám to…  grin)))
Co se týče enthusiasmu,ten já mám a dokonce mám myšlenky,co bych do té skladby přidal,či ubral anebo změnil,aby to znělo lépe!!!
Je to hrozné,ikyž se mi hlavou honí takovéto představy a neumím je realizovat..  :-(((

Radbuza

 27    6. október 2008 o 20:17

Ano,vzpomínám si,když jsem slyšel ty asi 30 sec. ukázky z Excitera,hrozně moc se mi to líbilo!! a pak? Uf!!! Takže z těchto ukázek není vůbec radno soudit!! Když,tak třeba z jedné celé skladby!!!  grin)))

Ringo

 28    6. október 2008 o 20:34

JST: mohu te ujistit ze neklamu sam sebe, na koncert bych se li kdyby DM vyhlasili, ze nove album nebude a ze odehraji sve nejvetsi hity.

Ringo

 29    6. október 2008 o 20:40

Mimochodem uz tyden ted v celem tom ocekavani znovu posloucham PTA a vsechny veci kolem toho (singly, remixy) a znovu se mi potvrzuje, ze PTA a veci kolem toho jsou jedny z nej, ktere DM vytvorili. APTIUT, JTR, Suffer Well, Sinner In Me, Precious, Macro, I Want It All, Nothings Impossible, The Darkest Star, Free, Newborn, akusticka verze Nothings Impossible, remixy Suffer Well a JTR, ktere povazujiza to nejlepsi co vubec v remixech kolem songu DM bylo ucineno a radim to k tak silnym obdobim, jako MFTM a Violator - proboha co chcete nekteri vice? Jsem rad, ze se drzi Hilliera i pro nasledujici album a doufam alespon ve stejnou silu, s jakou prisel PTA.

dvestotri

 30    6. október 2008 o 20:41

skladba PEACE zneje, ako kebz im robil hudbu Jean Michel Jarre.
...paci sa mi to
ale naozaj, su to kratucke ukazky a neda sa hodnotit.
Mozno sme poculi B/single

Ringo

 31    6. október 2008 o 20:58

a hned kousek vedle je tohleto: http://www.youtube.com/watch?v=-haYNopJfMk&feature=related

pred 20 lety a ta podobnost:-) Dave - uces, brylky, kozena bundicka, zvykacka:-D

Gabriel

 32    6. október 2008 o 21:13

@Song4U: na tejto verzii zaznamu chyba cca 13 minut konferencie

Blanche

 33    6. október 2008 o 21:14

Dave vyzerá mladšie ako pred 3 rokmi:)...Páči sa mi ich štýl a obliekanie 80.-tich rokov,ale v novom šate…starý dobrý Depeche Mode:)))

milllis

 34    6. október 2008 o 21:25

Podľa mňa ide o silné piesne. Bez ohľadu na predošlé úvahy
si myslím, že “Peace” nemá ďaleko od PTA. No neverím, že by
DM mali snahu robiť niečo dvakrát rovnako. To vie každý.

Ukážka piesne “Wrong” určite zaujala viac. Na to, aby každý
pochopil, že ide o silnú progresívnu skladbu, naozaj stačilo
tých pár sekúnd…

Čo sa grafiky týka, som skutočne milo prekvapený.
Výrazné, “neokukané”, invenčné ... a je mi úplne
jedno, či je za tým Anton…

A na záver, ďakujme, že sa môžeme na nový album vôbec
po tom všetkom tešiť.

jeanmichel

 35    6. október 2008 o 21:51

Toto všetko by som riešil po kvalitnom si vypočutí albumu.
Ked Vám nevlezie na prvé počutie do ucha,znamená to
velmi super album.Pokial ho začnete rozoznávať až po 5—
tom až 8-om počutí tak to bude to pravé,na čo sa u DM
môžeme tešiť.Máte iné skúsenosti?Prípad PTA.

nandi101

 36    6. október 2008 o 22:22

no ja som stoho PAF…..

kamil d.m

 37    6. október 2008 o 22:38

Wrong si myslím,že bude moc dobrá skladba.Je to jen kousek,ale nádhera grin

Beladona

 38    7. október 2008 o 08:12

Mně se líbí obě. Věřím, že album bude dobré.

Dangerous

 39    7. október 2008 o 08:44

Peace, řekl bych že to zpívá Gore, takže proč ne popovější, to je Goreova poloha
Wrong, i když jen krouťounký úryvek, tak myslím, že samotná reakce na stadionu a vlastně určitě i naše, hovoří za vše,  they´re back!

adrian

 40    7. október 2008 o 09:22

dufam ze na albume bude aj chlad, smutok a temnejsie tracky, to je pre mna depeche mode. niekde to tu spomenul monghi a pripajam sa k tomuto “pocitu”.

Theresa

 41    7. október 2008 o 09:36

No myslím, že Wrong bude první singl, co myslíte ? Možná proto jen taková krátká ukázka…Co se týče grafiky, tak když jsem ji viděla poprvé, vzpomněla jsem si na HIM - ti to mají podobně...takže pro mě grafika nic moč...

Dangerous

 42    7. október 2008 o 09:38

to adrian: ale DM neztratili s Hillierem temnost, to nevím co Monghi slyšel, Nothing´s Impossible se v historii DM vyrovná temnou atmosférou snad jen To Have And To Hold, takže nespojovat DM s Cure, dávám Ringovi naprosto za pravdu

Marten

 43    7. október 2008 o 09:40

to jst: k tvemu dotazu - kde je sakra gitara? tak myslim, ze se v prubehu konference dave zminil o tom, ze Martin pripravil pro album par opravdu dobrych partu, tak se urcite je nac tesim ... smile snad jsem to zaslechl spravne - ze zaznamu jsem to uz neposlaouchal…

Marten

 44    7. október 2008 o 09:42

to dangerous: no jeste temnejsi je mozna the darkest star… a vubec cele album mi prislo dosti temne a sirove - oproti exciteru se to neda srovnavat…

PK

 45    7. október 2008 o 13:22

Nedalo mi to a kvůli téhle reakci jsem se do tohoto fóra musel zaregistrovat grin Za nejlepší desku považuji Black Celebration (nejvíc ujíždím na deskách od A Broken Frame po 101; naopak další období režírované Corbijnem tak úplně nežeru jako většina mladších fanoušků).

Naprosto souhlasím s Ringem a Dangerousem, že PTA je fantatická deska, osobně ji stavím hned za Black Celebration po bok Some Greeat Reward (všichni ohrnovali nos nad Lilian, ale mně se děsně líbí). Ty nové ukázky se mi také zamlouvají (ač jsou ještě kratší a nekvalitnější než třeba ukázka BOAG v lednu 1997).

Jsem naopak moc rád, že sáhli po stejném producentovi jako na PTA, moc mě dostal celý jejich projev kolem té desky: opět Dressed in Black, parádní deska, výborná show se skvělým setlistem (a mými milovanými Everything Counts a Photographic) a vynikající DVD, u kterého jsem se ani na chvíli nenudil (což se nedá prohlásit třeba o Paříži, kterou jsem si samozřejmě koupil, ale viděl maximálně půlku). Asi jsem moc konzervativní (v sedmatřiceti mám nárok), ale tohle jsou konečně zase ti praví DM, které už přes dvacet let denně poslouchám a kteří mě poprvé pobláznili s People are People a pak hlavně s BC/MFTM tak, až jsem občas dostával ve škole i od policajtů kapky za ten baret, hadry i boty grin

Dangerous

 46    7. október 2008 o 13:30

no, musím říct, že z toho Daveova nástupu ve Wrong mne až mrazí, jestli tohle rozvinou…..

Beladona

 47    7. október 2008 o 14:03

dangerous: přesně, je to struhující a probouzí to fantazii. A jak ta písnička graduje se dozvíme až za půl roku :(

Marten

 48    7. október 2008 o 14:16

to Beladona: jj ta doba je frustrujici :( Snad se brzy dockame nejakych novych ukazek ze studia, informaci atp. - alespon se to pise na ofic. strankach. To by nam to cekani mohlo zprijemnit a hlavne zkratit.

Jinak “wrong” ma skutecne exceletni nastup - a ten zvlastni zacatek je primo fantastickej - no jeste se to muze vyrazne zmenit, kdo vi… Mozna, ze ani nebudou na finalnim albu, i kdyz by to asi byla skoda smile

Ringo

 49    7. október 2008 o 14:20

Dangerous: ja nespojil The Cure s DM, me jen kapku vytocila neustala retorika Monghiho nad tim, jak DM delaji nove veci spatne, bez stavy a bez temnoty a komercne , zatimco je hned vedle toho schopen pet ody na kazdicky novy pocit The Cure, ktere mam neskutecne rad, nicmene podle me jsou postupy The cure dost podobne tomu, co delaji DM. Taky bych donekonecna mohl vycitat The Cure ze uz to neni Pornography. Takze to motani The Cure sem je sice off topic a nema zde souvislost, ale nemohl jsem si pomoci to Monghimu proste vycist, protoze posledni dobou si plivne kde muze, aniz by k tomu byl nejaky duvod. Nechapu proc by si DM nemohli taky natocit svuj Friday Im in Love:-)

Ringo

 50    7. október 2008 o 14:21

*ne pocit, ale pocin

PK

 51    7. október 2008 o 14:25

@Beladona: nejde si nevšimnout producentova rukopisu - už podruhé tam dají jednu typickou koncertní “masovku” jako byla John the Relevator na PTA. Doufejme jen, že Dave bude live hlasově v pořádku - v Praze bylo znát jeho předchozí nachlazení, v Blavě to už bylo lepší, ale zase ten tak úplně top jako týden předtím v Německu (díkybohu za přenos MTV).

S tím očekáváním ale budu daleko opatrnější, třeba u Exciteru to bylo hodně zkreslující, výsledek nesplnil očekávání. A tentokrát se rozhodně vykašlu na nějaké poslouchání ripů z internetu a počkám, až si koupím studiovku v DTS 5.1, poněvadž ty ripy nejsou natolik kvalitní, aby si to člověk mohl pořádně vychutnat a nezkazil si dojem.

Ringo

 52    7. október 2008 o 14:29

PK: ja uvazuji taky o tom, ze se obrnim zeleznou trpelivosti a nebudu poslouchat ani zadne dalsi ukazky. Prave u Exciteru jsem totiz mel ukazku z temer kazde pisne a poslouchal jsem to porad dokola a dokola a album pak bylo o to vetsi zklamani, protoze to nejlepsi jsem defakto slysel z tech ukazek, z kterych jsem byl tehdy tak uneseny. Trochu to u Exciteru pripomelo trailery na filmy, kde clovek uvidi ty nejlepsi sceny, necha se zlakat, a pak v kine zjisti, ze krome tech skvelych scen, ktere uz videl v traileru, tam nic dalsiho ke koukani nebylo.

Dangerous

 53    7. október 2008 o 14:34

to Ringo: ale to nespojovat DM s Cure nebylo na Tebe, ale na Monghiho. Já mám The Cure rád, ale skončili v roce 89´škoda, teď jsou příjemnou koncertní kapelou, ale na deskách nudnou partou, která sice dokáže hrát 3 hodiny prostát na podiu, ale nápady se jaksi vytratily, kdežto Depeche Mode na Playing The Angel, hlavně díky producentovi ze stejné stáje jako je Flood, tedy Ben Hillierovi, ožili, získali opět elektronickou sílu a nadhled, a myslím, že každý kdo vyrůstal na Black celebration, Music For The Masses či Violator musel být nadšen….takže nespojovat frustraci z Cure s DM, Depeche Mode jsou teď trochu na jiném levelu a v jiném vesmíru..

Ringo

 54    7. október 2008 o 14:42

Dangerous: ja si nebyl jisty jak jsi to myslel viz. “nespojovat The Cure s DM, tak souhlasim” grin

Ringo

 55    7. október 2008 o 14:44

Dangerous: a byt jsou The cure pro me kapela cislo 2 hned po DM a nevidim ji zase az tak kriticky jako ty, musim souhlasit s jednim - jejich napaditost je tatam a opakuji stale tytez motivy a v podstate se nikam neposouvaji. Ale stale se poslouchaji moc dobre, jenom ten vyvoj se oproti DM zastavil. Jen je treba aby si to nekteri priznali a zavistive neplivali vzteky na jine kapely, ktere jsou naopak svezi a plne tvorby, jako treba DM:-)

Marten

 56    7. október 2008 o 15:56

Ringo: je pekny jak neustale bojujes za svou nejoblibenejsi kapelu - to je dobre smile Navic musim rici, ze DM si to zaslouzi! Jsou vyjimecni svym pristupem k hudbe, svou snahou neustale prinaset neco noveho (myslim tim noveho v ramci DM tvorby, v hudbe obecne uz to lze jen tezko) a navic maji neco co jim muze vetsina kapel zavidet - vyjimecny hlas + vyjimecneho skladatele, ktery je schopen neustale prinaset paradni kousky… That´s all, there is… smile

Beladona

 57    7. október 2008 o 16:10

Zas poslouchám Wrong grin ... těžko soudit z té nahrávky, ale možná bylo vyslyšeno naše volání po hutných basech.

geronimo

 58    7. október 2008 o 17:25

Mňa tie skladby veľmi oslovili, myslím, že tento album bude pecka…myslím, že bude rozhodne kvalitnejší ako PTA..pre mňa určite…bude to niečo ako Black Celebration, avšak z dnešným soundom…

Zero202

 59    7. október 2008 o 18:01

A neznie vam ten text u Wrong trochu jednoducho? Nehodi sa mi to moc na DM spievat o takych prkotinach.. (ale ved je to len sice ukazka)

bubak

 60    7. október 2008 o 18:10

Ukázky zněji dost dobře, osobně se mi líbí tahle poloha Gahanova hlasu jak ho pěkně protahuje, takle podobně mi to zní třeba při Strangelove a i u jinejch songů z MFTM tam za to místama taky pěkně tahá. No uvidíme dál.

Radens

 61    7. október 2008 o 18:10

Zero202: Tak nijak extra hluboce to nezni, to mas pravdu, ale podle toho kousicku opravdu tezko soudit.. Neverim, ze by Mart (nebo i Dave, koneckoncu) v tomhle smeru selhal..

Zero202

 62    7. október 2008 o 18:12

Radens: Tak ak by mala byt cela skladba v podobnom duchu, tak tipujem, ze je to Daveova praca. Ale zeby Martin spieval Daveov text? Pokrok…?
(Opat su to vsak len spekulacie)

Night

 63    7. október 2008 o 20:52

....už sa teším na piesne, to čo som počula znie úžasne ...už aby tu boli aj ďalšie…ak správne rozumiem, v druhej piesni spieva niečo ako “...Peace will come soon to me….
..tak veru, už aj ja som pokojnejšia - lísky už mám aj ja….teším sa. Pekný večer

Gabriel

 64    8. október 2008 o 13:16

wrong
wrong
wrong
wrong

I was born with the wrong sign
in the wrong house
**?????**
i took the wrong road
that lead to
the wrong tendancies
I was in the wrong place
at the wrong time ......

jozefst

 65    8. október 2008 o 22:23

Nejako to znie popovo, tá druhá skladba znie ako keby to tajne produkoval Vince Clarke. Dnes sa mi snivalo o Wilderovi, ze som ho pri pobyte v nasej praci nemohol odfotit a isiel som s nim na chodbu hotela, kde bol ubytovany s Hep a po prehovarani mojou debilnou angličtinou mi ani nedal autogram. Dlhšie som nebol na internete, takže tieto posledné správy s tlačovky sú dnes pre mňa novinkou.

Radbuza

 66    8. október 2008 o 22:28

Tak mě se ty písně líbí obě dvě - respektive ty dvě krátké ukázky!!! Teď poslouchám pořád dokolečka Daveho příspěvek na Mirror…  Nádherně zazpívané....

Radbuza

 67    8. október 2008 o 22:32

Zero202,a jednou bude Dave psát songy a Martin je zpívat,že? grin

Dangerous

 68    9. október 2008 o 09:49

obě skladby jsou napsány Martinem L.Gore, a to co bylo puštěno je pouze nedokončený hrubý materiál.

Dangerous

 69    9. október 2008 o 10:17

Co se týče kvality lyrics, těžko soudit z hodně krátkých ukázek,...tohle by neznělo o nic lépe:

“Feeling unknown
And youre all alone
Flesh and bone
By the telephone”

Dangerous

 70    9. október 2008 o 10:20

beru zpět, že se jedná o hrubý materiál, jde o zatím nemasterovaný materiál, a myslím, že toto bude první singl wrong+peace,

skladba Peace je duet Dave+Martin, s Davem v popředí

Dangerous

 71    9. október 2008 o 10:41

Myslím, že už to tady napsal Marten,  ale na oficiálních stránkách Brat slibuje: že budou aktualizace ohledně postupu nahrávácích session, které budou obsahovat exkluzivní videa a fotky, jež budou dokumentovat práci na očekávaném albu, a že novinky a aktualizace budou dostupné tak jak budou přicházet..

tak na to jsem opravdu velmi zvědav…

chmelko

 72    9. október 2008 o 11:04

zeby dostal niekto po Berline niekde po.eb? grin)

duri

 73    11. október 2008 o 22:05

tak mne sa páčia obidve ukážky
uvidíme čo zvyšok

Hamernik

 74    14. október 2008 o 12:22

Hustý hlavně wrong

duška

 75    14. október 2008 o 13:58

veľmi sami páči Dave-ov hlas v prvej ukážke…  úlplne sa to dostáva človeku pod kožu, či chce či nie…

Diskutovať môžu iba zaregistrovaní a prihlásení užívatelia.

  Vytvorte si účet   Prihláste sa