Diskusné fórum je opäť otvorené. Priebežne sa pracuje na dizajne, takže redizajnom prejdú všetky jeho časti. To však neprekáža tomu, aby ste tu mohli opäť diskutovať!
Okrem inštumentálnych vypchávok typu Introspectre, Easy tiger, Jazz thieves a Junior painkiller som dosť ťažko trávil Pleasure, little treasue a sprvu aj Sometimes.
Ja v období do Ultra musím dosť ťažko hľadať zlú skladbu… mne tam jednoducho všetko sedí, hlavne tie skladby vnímam koncepčne v rámci celých albumov. Ako samostatná skladby možno môže niekomu niektorá, napr. taká pipeline, pripadať zvláštne ale keď počúvam celý album, tak to tam sedí. Aj to čo je na singloch z toho obdobia je super. Niekedy sa pousmejem akurát nad Speak and Spell (ale beriem to v rámci obdobia) a čo mi až tak nikdy nešlo do uší je But Not Tonight… ale “prežijem” ju. Inak fakt všetko super… a to je ten dôvod, prečo je DM do 1997 u mňa jednoznačne životná kapela.
No a presný opak je obdobie od Exciteru a ďalej… tak tých skladieb, ktoré nemusím je neúrekom… to by bol veľmi dlhý zoznam, možno polovica všetkých vecí. Dôvodov je viacero, ale najčastejšie je to zvuk, občas aj koncepcia a štruktúra sklady… kde typickým príkladom je I Feel Loved. Sú tam samozrejme aj dobré a možno až výborné veci (napr. FreeLove vo video verzii od Flooda… škoda len, že vynechal to sólo), ale tým, že ja počúvam hudbu väčšinou po albumoch, tak Exciter+ si nepúšťam skoro vôbec. Mám dokonca problém zaradiť niektoré piesne, ktoré ste tu spomenuli, na ktorom albume sú. Od Excitera+ ani neviem vymenovať pesničky na albumoch a dôvod toho konštatovania je jednoduchý, nejde mi to do uší...
Spomínal si Freelove od mr. Flooda a práve dnes si ju Katka Knechtová vybrala v relácii: “Túto hudbu mám rád”. Celkom dosť minút venovala skupine DM a hlavne koncertnému bubeníkovi, ktorý vraj produkoval dve piesne na jej novom albume.
najhorsia skladba DM moze byt paradoxne aj “Enjoy The Silence”, hlavne ked si ju vypocujete z Live Spirits ... to, co tam s nou dorobili ti najomni koncerty hraci, to je na vrazdu!!!! A k tomu ta dehonestujuca video projekcia ... to cele dohromady patri u mna aktualne k tym najvacsim pruserom DM v ich historii ... a to inak ulietavam posledne tyzdne na DM ako asi nikdy vo svojom zivote
ja aktulane menim rebricek naj DM albumov a proste posledne mesiace je Black celebration ppci super album s Violatorom cislo 1, v aute pocuvam live BC tour a to je to pocitve DM pre mna, kua dufam ze BRAT cosik najde v archive ktorym sa momentalne prehrabava a bude tam daky cely zaznam z BC turne! Posledne 3 DM albumy nie som vobec schopny v aute pocuvat, je to cele utahane pomale bez guli bez samplov, nudaaaaaa
najhorsia skladba DM moze byt paradoxne aj “Enjoy The Silence”, hlavne ked si ju vypocujete z Live Spirits ... to, co tam s nou dorobili ti najomni koncerty hraci, to je na vrazdu!!!! A k tomu ta dehonestujuca video projekcia ... to cele dohromady patri u mna aktualne k tym najvacsim pruserom DM v ich historii ... a to inak ulietavam posledne tyzdne na DM ako asi nikdy vo svojom zivote
Enjoy the Silence je určite top skladba od DM, pamätám ako som bol hotový, keď som ju videl v premiére v Peter´s Pop Show a potom som kotučák, na ktorom som to z telky nahrával na tej skladbe skoro zodral.
Ale dobrý postreh, nikdy som nemyslel, že by DM mohli takýto klenot tak pokaziť, že sa dožijem pocitu, že to chcem vypnúť a je mi z toho na “zaplakanie”, taká skladba a niečo také... To čo s ňou spravil hlavne Gordeno je na trest a okamžitý vyhadzov. Vieme všetci, že ten chlap nemá ani poňatia o DM hudbe, vôbec ju necíti, nevie čo v nej je, je to bezduchý a pritom mizerný hráč na klávesy. Neviem ako ho môžu také dlhé roky trpieť. Vlastne viem, po tom čo tvoria na posledných albumoch… ale nenechávam sa tým vôbec vyrušovať a kaziť si pocity, keď počúvam ich geniálne albumy.
Je to samozrejme veľmi subjektívna téma, takže v tomto zmysle bude aj moja odpoveď.
Nemá zmysel, aby som sem dával nejakú pieseň z albumu Speak and Spell. To je špecifické, neriešim.
Asi by som to zobral z tej strany, čo ma najmenej baví, obzvlášť z tých “naj” piesni. Takže pre mnohých zvláštny výber, ale je to napr. celý singel Master and Servant, čiže aj vrátane B (Set Me Free) Remotivate Me.
Určite pieseň The Meaning of Love.
A možno si neskôr spomeniem na ďalšie.
Zaujímavosť, určite medzi ne zase netypicky nepatrí Condemnation, tá naopak patrí medzi moje naj, možno medzi prvých 10, ale hlavne vďaka Paris mix, alebo live z Devotional tour.
To, že sa na ranných albumoch objavila nejaká tá hudobná banalita, tak to by som ešte chápal, ale že sa tak pravidelne stáva od vydania albumu Exciter, tak to ma udivuje a núti zamyslieť sa prečo to tá skupina robí, keď má také bohaté skúsenosti, tak zo štúdia, ako aj zo živého hrania, resp. nahrávania ako takého… A to, že sa tieto, hudobne veľmi riedke piesne, pravidelne objavujú na albume na úkor silnejšieho “béčka”, tak to už vôbec nechápem… A to hovoríme o nezávislej skupine, ktorá (údajne) nie je pod žiadnym tlakom vydavateľstva a manažéra… Z čoho mi logicky vyplýva, že sa môžu na albume poriadne “odviazať”...
To, že sa na ranných albumoch objavila nejaká tá hudobná banalita, tak to by som ešte chápal, ale že sa tak pravidelne stáva od vydania albumu Exciter, tak to ma udivuje a núti zamyslieť sa prečo to tá skupina robí, keď má také bohaté skúsenosti, tak zo štúdia, ako aj zo živého hrania, resp. nahrávania ako takého… A to, že sa tieto, hudobne veľmi riedke piesne, pravidelne objavujú na albume na úkor silnejšieho “béčka”, tak to už vôbec nechápem… A to hovoríme o nezávislej skupine, ktorá (údajne) nie je pod žiadnym tlakom vydavateľstva a manažéra… Z čoho mi logicky vyplýva, že sa môžu na albume poriadne “odviazať”...
Myslím si, že jednou zo zásadných zmien po albume Ultra je počet piesni na albume. Dosť narástol. S výnimkou Speak and Spell len málokedy (BC 11) predtým bol počet piesní na základnom albume viac ako 10. Ten vyšší počet mi akoby rozbíja koncepčnosť a ucelenosť albumu, pôsobí to na mňa už skôr ako zoskupenie “pesničiek”. Volil by som radšej menej a zvyšok na single, či de luxe verzie albumu.
Narástol, ako narástol… Len či úmerne k tomu (nárastu) narástla aj kvalita piesní...? To je otázka, že?
S tvojou poslednou vetou nemožno nesúhlasiť... O tom snívajú asi viacerí z nás… Problém je ten, že s príchodom nového skladateľa (Davida) došlo k rozbitiu (môj názor) koncepcie albumu, ktorý mal Martin pripravený a tak máme namiesto konceptuálnych albumov staršieho typu (spomínaný BC apod.) “dosky za sebou zoradeným tovarom” a je na nás (poslucháčoch), čo si vyberieme… Ale snaha o návrat konceptuálnych umeleckých diel tu na ich strane bola, ale výsledok je otázny…
Ostáva nám veriť, že D.M. (Dave a Martin) na to pri aktuálnom nahrávaní mysleli a určili si to ako prioritu…
Ideálne by bolo, keby bol radový album celý Martinov, t.j. všetkých 12 piesní z jeho pera a de luxe (4 piesne) zas čisto Davidova vec, ale to by Dave z pohľadu vyplácania tantiémov asi nesúhlasil… Takže použijú starý vzorec ako pri albume “DELTA MACHINE”.
PS: Som presvedčený, že Dave má prispievanie na album zmluvne (právne) poistený... DM company…
Určite súhlasím. Snáď až na toho Davida som ja trochu milosrdnejší.
Mnohé jeho piesne sa mi na albume páčia, aj keď často som tu čítal na niektoré nie lichotivé poznámky. Napr. taká I Want It All. Mne sa veľmi páči, má zvláštnu atmosféru, zaujímavý refrén a ešte na konci sa zmení na inú melódiu spevu (“Come on over…”), čo sa mi tiež veľmi páči.